Halve Nederlander (16) verlaat Lyon en maakt transfer van twintig miljoen euro

Halve Nederlander (16) verlaat Lyon en maakt transfer van twintig miljoen euro

Gepubliceerd: dinsdag 19 juni 2018 om 19:12di 19-06-2018 om 19:12

Definitief: Willem Geubbels maakt de overstap van Olympique Lyon naar AS Monaco. De transfer is door beide clubs bevestigd.

Lyon ontvangt twintig miljoen euro voor Geubbels en krijgt een doorverkooppercentage als Monaco hem in de toekomst verkoopt. De Franse aanvaller (16), die voor de helft Nederlands is, kon naar verluidt niet meer door een deur met Lyon.

Geubbels weigerde een contract te tekenen bij de Franse grootmacht omdat hij vindt dat hij te weinig voor zou komen in het eerste elftal van de club. Lyon moest in de media vernemen dat hij weigerde een contract te tekenen, waarna de club in een statement fel reageerde.

Lyon en Geubbels zijn nu van elkaar verlost. 'Lyon vindt het jammer dat Geubbels niets gedaan heeft met de moeite die de trainers en leraren voor hem gedaan hebben', schrijft Lyon. 'Lyon wenst Willem veel succes in de rest van zijn carrière.'

Plaats een reactie

G.Kopf +3392
dinsdag 19 juni 2018 om 19:15
Dat is een leuk bedrag voor een puber.
Vind ik leuk
chicken +13347
dinsdag 19 juni 2018 om 19:18
Belachelijk bedrag voor een puber....zit zeker een gouden leuter aan ofzo.
Vind ik leuk
Der Monarch +2089
dinsdag 19 juni 2018 om 19:25
In het voetbal heb je niet zoveel aan een gouden leuter..
Vind ik leuk
G.Kopf +3392
dinsdag 19 juni 2018 om 19:26
Van Gaal heeft er 1, volgens Robben.
Vind ik leuk
chicken +13347
dinsdag 19 juni 2018 om 19:27
Hoe verklaar jij een 20M transfer van een 16 jarige dan? Dan weet je ook dat hij een flink salaris krijgt...

Hey Raiola, cliëntje voor je ouwe pizxaboer.
Vind ik leuk
Der Monarch +2089
dinsdag 19 juni 2018 om 19:33
Markteconomie.
Vind ik leuk
chicken +13347
dinsdag 19 juni 2018 om 19:34
Bubbeltje...
Vind ik leuk
Butsbal +14876
dinsdag 19 juni 2018 om 20:31
Luchtbel idd
Vind ik leuk
mcmodd +25137
dinsdag 19 juni 2018 om 19:17
Tja, voor de helft Nederlands. Als beide ouders nu Nederlands zouden zijn geweest was het dus minimaal 40 miljoen voor deze 16-jarige speler.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11256
dinsdag 19 juni 2018 om 19:19
Hij is natuurlijk al 16 he.
Vind ik leuk
mcmodd +25137
dinsdag 19 juni 2018 om 19:47
Ja, die is op zijn twintigste duurder dan Messi en Ronaldo samen. Dat krijg je als je al op negen maanden hebt leren lopen. Zo’n voorsprong hoef je nooit meer kwijt te raken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 juni 2018 om 19:19
Is dit niet dezelfde speler die depay toen een poosje op de bank hield?
Vind ik leuk
NvC +6854
dinsdag 19 juni 2018 om 19:21
Wat is zn andere nationaliteit?
Edit: laat maar Frans zie ik.

Overigens als hij veel aan spelen wilt komen is hij meer dan welkom om bij Oranje aan te sluiten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 19:23]
Vind ik leuk
Bossie020 +5709
dinsdag 19 juni 2018 om 20:15
Zijn pa is Nederlands en zijn ma is van de Centraal-Afrikaanse Republiek.
Vind ik leuk
Kuip +9136
dinsdag 19 juni 2018 om 19:24
Koeman moet proberen hem snel over te halen om voor Oranje te kiezen. In de eerste de beste officiële interland oproepen en hem een minuut voor tijd laten debuteren. Net zoals Advocaat deed met Ake en Fosu-Mensah.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1319
dinsdag 19 juni 2018 om 20:02
Kan hij ook Kadioglu van NEC selecteren voor Turkije hem selecteerd. Groot talent!
Vind ik leuk
Foebele +53739
dinsdag 19 juni 2018 om 19:37
20 miljoen voor een jochie van 16... het kan toch iedere keer weer gekker.
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
woensdag 20 juni 2018 om 00:03
Daar heb je ook pakweg een Leno voor...
Vind ik leuk
2cents +57655
dinsdag 19 juni 2018 om 20:02
16 jaar, weigeren een profcontract te tekenen en toch 20 miljoen moeten kosten?

Wat voor contract had hij dan wel al gerekend?
Vind ik leuk
John M. +4967
dinsdag 19 juni 2018 om 20:15
Wil nu met 16 al een basisplaats. Die eigenwijsheid heeft hij zeker van zijn nederlandse helft.
Vind ik leuk
Butsbal +14876
dinsdag 19 juni 2018 om 20:30
En de andere helft dan ? Wat doen ze daar mee ?
Vind ik leuk
El Cazador +8110
dinsdag 19 juni 2018 om 20:37
Halve Nederlander, half mens!!! Rare kop VP
Vind ik leuk
Smithsonian +38022
dinsdag 19 juni 2018 om 21:07
20 miljoen voor een 16 jarige.

Die fransen zijn gek.
Vind ik leuk
Kuip +9136
dinsdag 19 juni 2018 om 21:32
Als ie straks voor 40 miljoen weggaat is Monaco toch niet zo gek.
Vind ik leuk
Smithsonian +38022
dinsdag 19 juni 2018 om 21:32
Als....
Vind ik leuk
Wazzupp +625
dinsdag 19 juni 2018 om 21:42
Halve Nederlander. Zal best, gaat toch nooit voor Nederland kiezen mocht hij goed genoeg worden.
Vind ik leuk
Hansi H +103
dinsdag 19 juni 2018 om 23:23
Is hij bereid voor het Nederlands Elftal te spelen?
Vind ik leuk
Bocajuun +794
dinsdag 19 juni 2018 om 23:49
Halve nederlander? Vreemd hoor alles of niets
Vind ik leuk