'Ik heb bij Feyenoord gespeeld, maar ik ga het gewoon zeggen: ik ben een Ajacied'

    'Ik heb bij Feyenoord gespeeld, maar ik ga het gewoon zeggen: ik ben een Ajacied'

    dinsdag 19 juni 2018 om 22:08

    Garry Mendes Rodrigues timmert momenteel aan de weg bij Galatasaray, maar brak in Nederland nooit echt door. De 27-jarige Rotterdammer speelde wel in de jeugd van Feyenoord, al was dat zeker niet zijn favoriete team.

    Rodrigues vertelt aan Andy van der Meyde dat hij een bewonderaar is. "Je bent een van de beste buitenspelers die ooit in Nederland heeft gespeeld", zegt de aanvaller in het YouTube-programma Bij Andy in de auto. "Je was mijn grote voorbeeld. Ik heb bij Feyenoord gespeeld, maar ik ga het gewoon zeggen: ik ben een Ajacied. Dat komt door mijn vader. Ik was echt een fan van je."

    Rodrigues is wel een ander type dan Van der Meyde. "Mijn beste positie is linksbuiten om dan naar binnen te komen. Ik heb veel van je geleerd, maar jij was goed in buitenom gaan. Ik denk dat je wel een iets beter schot dan ik had. Jij had een poeier in die rechter van je. Ik herinner me die goal tegen AS Roma. Je was echt een goede buitenspeler. Ouderwets buitenom, daar houd ik van."

    Het afgelopen seizoen was Rodrigues een vaste waarde bij Galatasaray. Hij speelde 33 competitieduels, waarin hij negen keer trefzeker was.

    Plaats een reactie

    hassel +579
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:16
    Hardop gelachen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:25
    Garry komt uit de kast en geeft toe dat hij zich altijd ajacied heeft gevoeld.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16677
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:27
    Geef die jongen is ongelijk
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 22:27]
    Vind ik leuk
    SimonSays +4630
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:52
    Eens.

    Eens ongelijk. En ik ben het er niet mee eens :p
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16677
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:06
    Godverdomme zeg, had ik het in eerste instantie toch goed. Als Hans van Zanten dit ziet dan heeft hij de avond van zijn leven
    Vind ik leuk
    SimonSays +4630
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:10
    50/50 kans, volgende keer heb je 'm weer goed joh ;)
    Vind ik leuk
    Gerro +5453
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:03
    Waarschijnlijk gaan er nog een hoop volgen die uit de kast komen en voor Ajax te zijn.
    Vind ik leuk
    tannat +6302
    woensdag 20 juni 2018 om 06:22
    je moet in Nederland wel.
    De meerderheid is voor Ajax omdat ze in de vorige eeuw de meeste prijzen wonnen en uit de achtertuin van het Hilversum van de NOS komen.
    Vind ik leuk
    3Detti +66
    woensdag 20 juni 2018 om 10:18
    Jij ook en alle vieze 020 ook smerige nichten.
    Vind ik leuk
    MichPSV +4883
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:17
    Top Gozer die Van der Meyde.
    Vind ik leuk
    danny9874 +826
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:19
    Ouderwets buitenom? Gezien alle overdreven superlatieven wil ie vast ouderwets achterlangs bij hem...
    Vind ik leuk
    RtdDub +9466
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:19
    Vd Meyde 1 van de beste buitenspelers die ooit in NL heeft gespeeld?
    Even een mri scan van je hersentjes laten maken. Teveel ballen gekopt.
    Vind ik leuk
    Nuance +6940
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:17
    Budje Brocken had de beste voorzet allertijden
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1104
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:27
    Bud Brocken moest ik toch even googlen hoor. Ik was aan het wachten op een Noor of Deen met lange haren en opengereten knieën. Zie ik dan opeens een foto langskomen van een kantoorklerk wiens hobby natuurfotografie en postzegels verzamelen moet zijn. Hoe namen je op het verkeerde pad kunnen zetten...
    Vind ik leuk
    Nuance +6940
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:31
    Die gozer van Willem II, was gewoon een international he. Maar zonder dollen, hij had een fantastische voorzet met rechts.
    Vind ik leuk
    Quareck +6254
    woensdag 20 juni 2018 om 00:37
    Als die samen had gespeeld met gerrie slagboom was elke tegenstander kansloos geweest!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:20
    Tuurlijk dat is logisch.!!! In iedereen zit een beetje Ajax.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 22:22]
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:26
    Klopt helemaal ! Al komt het bij de meeste op het toilet eruit
    Vind ik leuk
    pietprecies +2397
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:12
    Je bent wat je eet
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17136
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:15
    Net als Theo Maassen toen zei: ‘Dus als een kanibaal een vegetariër eet is ‘ie ook een vegetariër?’ :p
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10045
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:20
    Yeah right..
    Dan denk ik eerder aan een Overmars..
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +1391
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:20
    Robben ?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10045
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:21
    Ook natuurlijk, maar is niet echt een klassieke buitenspeler..
    Vind ik leuk
    Wilex +290
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:33
    De beste was Sjaakie natuurlijk;) al kon Coen Moulijn er ook wel wat van.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:50
    Piet Keizer. Cruijff vond Piet Keizer de beste uit het toenmalige Ajax.
    Vind ik leuk
    erikg +597
    donderdag 21 juni 2018 om 20:14
    Robbie Rensenbrink, Simon Tahamata, John Rep, Pierre Vermeulen, zomaar namen, Halvarr Thoressen
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +2463
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:22
    Robben
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:22
    Julian Jenner uiteraard.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10045
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:23
    Dat was geen slechte speler, wel klassiek rechtsbuiten iig..
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:25
    Haha, maar hij heeft een tatoeage met 'beste rechtsbuiten van Nederland'. Dan moet het toch wel waar zijn? :p
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10045
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:25
    Echt waar? Lol..
    Maar serieus vond 'm best okay..
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:28
    Deed soms wel leuke dingen ja, maar hij heeft niet voor niets de top niet gehaald.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:51
    Zijn dit de woorden van je vrouw?
    Vind ik leuk
    j-roen11 +712
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:22
    Een ex feyenoorder met blijkbaar verstand van voetbal. Ze zijn er dus wel 😉!
    Vind ik leuk
    SimonSays +4630
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:12
    Cruijff..😁
    Vind ik leuk
    j-roen11 +712
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:20
    haha idd die was er ook nog !
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 03:31
    Wie?.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 03:33]
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:24
    ja andy heeft een grote
    Vind ik leuk
    Thilo +2848
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:25
    Das gewoon logisch. Half Nederland is immers voor het grote Ajax.
    Vind ik leuk
    boxtobox +72
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:31
    Als je telkens moet benadrukken dat je een grote club bent aan anderen ben je volgens mij vooral een kleine club...

    On topic, volgens mij is die Rodrigues niet echt een kenner. Van der Meyde was een uiterst middelmatige buitenspeler. Er hebben wel betere buitenspelers rondgelopen bij Ajax (en het Nederlands voetbal).
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:55
    En dat zegt een feyenoord fan waar steeds herhaalt moet worden hoe fantastisch en geweldig dat legioen wel niet is?
    Vind ik leuk
    Nuance +6940
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:20
    Feyenoord en Legioen met een hoofdletter, voor de rest is Feyenoordfan een enkel woord. Herhaald, is met een d. Maar jouw samenvatting klopt wel verder, dank je.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 00:26
    ......is met een.......

    Verder goede correctie 😜
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 01:12
    Haha whatever man, als je je voldoening moet halen uit het verbeteren van spelfouten van mensen op een informele voetbalsite dan moet je dat lekker doen.

    En feyenoord en legioen was expres zonder hoofdletter, net zoals ik nu weer doe.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 07:17
    Ik schrijf liever Feijenoord. De verandering naar de y is gedaan in de grite jaren omdat het internationaal beter staat. Maar dat hoeft nou toch niet meer.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2717
    woensdag 20 juni 2018 om 15:12
    Dat dat belang voor je heeft, echt komisch :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:51
    Uhh nee.
    Vind ik leuk
    Koeroe +9543
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:27
    Komt ook uit Spangen als ik me niet vergis daar zijn ze allemaal half Amsterdams
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:31
    Toch leuk een speler die mij bij mijn eigen cluppie wel beviel maar waarvan ik never nooit had verwacht dat hij nog zulke stappen zou maken in zijn carrière , erg veel respect daarvoor !!!
    Vind ik leuk
    orion73 +1189
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:34
    Één van de beste buitenspelers ooit? Deze jongen heeft geen historisch besef kennelijk. Andy komt op plaats 47 ongeveer wat betreft beste buitenspelers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:40
    Plaats 48. Je vergeet Boerrigter.
    Vind ik leuk
    orion73 +1189
    woensdag 20 juni 2018 om 13:58
    Ohja die was me ff ontschoten
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:42
    Maar serieus, die kop weer boven deze topic. Hebben ze bij VP nou niet door dat ze daarmee ook veel Ajax-fans wegjagen? Ik kan hier in elk geval niet meer inloggen zonder meteen plaatsvervangende schaamte te krijgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 22:48
    Van de Meyde als voorbeeld??? Haha
    Sorry hoor, maar dat is puur slijmen..
    Vind ik leuk
    pietprecies +2397
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:10
    Net als dat er een Eindhovense enclave is die stiekem ook voor Ajax is :-)
    Vind ik leuk
    Psvschilder +1574
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:31
    Volgensmij heb jij net een klap gehad van een molen (snoeihard).
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:18
    Tscheu La Ling. Benchmark.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 23:18]
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1104
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:25
    Eén van de betere voetbalverhalen, de carriere van deze speler. Ik zie hem nog aanmodderen bij Dordrecht. En als je al klooit op Dordrecht niveau, dan weet je dat het amateurvoetbal ligt te loeren. Is dat even anders verlopen. Mooi voor hem!
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:42
    Who cares nog nooit van deze gast gehoord en zijn mening is onbelangrijk
    Vind ik leuk
    Bocajuun +114
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:45
    Wauw ,!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 23:48
    Wie?
    Vind ik leuk
    Rodajc +11033
    woensdag 20 juni 2018 om 00:02
    Tering wat een slijmbal.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 01:24
    Wie?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 03:29
    Wie zeg je ........Ach ja hoerenzoontjes heb je overal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 03:33]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 04:11
    @de feynoorder uit Mokum.

    Joden zijn koosjer.moslim zegt Haram....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 04:12]
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 04:09
    Je zegt eigenlijk dat je Feijnoord door de WC spoeld en het schoon houd met AJAX WC eend.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 04:12]
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23662
    woensdag 20 juni 2018 om 06:26
    Oke dan.
    Vind ik leuk
    Pvm9 +641
    woensdag 20 juni 2018 om 06:42
    Andy ging niet alleen op het veld buitenom
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 07:19
    Garry who???
    Vind ik leuk
    kwartje50 +377
    woensdag 20 juni 2018 om 10:51
    lekker man eerlijkheid duurt het langste !
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 11:30
    Hahaha Ajax 4 ever.
    Vind ik leuk
    kees ee +479
    woensdag 20 juni 2018 om 11:36
    . . . daarom is'ie in rotterdam dus niet aan de bak gekomen !!, en als andy van der meyden (zoon van henk ?) je grote voorbeeld is, laat de rest zich raden ? . . had er nog nooit van gehoord trouwens.
    Vind ik leuk
    Horas +417
    donderdag 21 juni 2018 om 10:59
    Wie is die snotneus eigenlijk?
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 18:55
    Lekker belangrijk
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik heb bij Feyenoord gespeeld, maar ik ga het gewoon zeggen: ik ben een Ajacied'