Droomtransfer Bacuna beklonken: driejarig contract in Premier League

    Droomtransfer Bacuna beklonken: driejarig contract in Premier League

    woensdag 20 juni 2018 om 13:32

    Juninho Bacuna ruilt de Eredivisie per direct in voor de Premier League. Huddersfield Town bevestigt woensdagmiddag via de officiële kanalen dat de jonge middenvelder van FC Groningen een driejarig contract heeft gesigneerd bij The Terriers. 

    Eerder op de dag schreven tal van media al dat Bacuna (20) onderweg was naar Huddersfield. De nieuwe club van de jeugdinternational handhaafde zich afgelopen seizoen ternauwernood in de Premier League. Bij Huddersfield treft Bacuna twee landgenoten: Terence Kongolo en Rajiv van la Parra. 

    Huddersfield meldt niet welk bedrag er is betaald aan Groningen voor Bacuna. In het hoge Noorden had de jongeling nog een contract voor één jaar. Eerder werd ook onder meer PSV gelinkt aan de rechtspoot. 

    Leandro Bacuna, de oudere broer van Juninho, maakte op jonge leeftijd óók een transfer van Groningen naar de Premier League. Hij koos in 2013 voor Aston Villa. 

    Plaats een reactie

    Excelsior +1098
    woensdag 20 juni 2018 om 13:36
    Misschien is de PL wel iets te vroeg hem.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +24103
    woensdag 20 juni 2018 om 13:37
    Jep. Had eerst naar az of zo toe moeten gaan.
    Vind ik leuk
    Koeien +2113
    woensdag 20 juni 2018 om 14:30
    Bacuna z'n sterke eigenschappen passen juist beter in Engeland. De onderste ploegen in de PL spelen -met alle respect- nog altijd gewoon 4-4-2 kick and rush. Positiespel en ruimtes creëren is niet zijn ding, hij is meer een ongeleid projectiel dat direct naar voren wil.

    Daarnaast is hij nogal grof op het veld en daar word je in de PL minder snel voor afgefloten.

    Of hij het gaat maken? Geen idee, maar ik denk dat een tussenstap bij een top4 club hem ook niet verder zal brengen. Waarom zou je ook? Z'n broer Leandro heeft lekker geboerd in Engeland en verdient nog altijd meer dan de een top3 clubspeler hier.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2381
    woensdag 20 juni 2018 om 14:40
    Nog altijd 4-4-2 kick and rush? Bijna geen enkele ploeg speelt meer zo. De meeste ploegen zijn gewoon overgestapt naar een andere formatie en zijn ook begonnen met "voetballen". In Nederland leeft men nog steeds met de gedachten dat er in Engeland veel kick and rush wordt gespeeld. Dit is nu al 5 jaar niet meer zo. De meeste ploegen in de PL hebben ook veel leuke voetballers op het veld staan, niet alleen maar harde werkers.

    Burnley en WBA waren dit seizoen de enige ploegen die kick and rush speelde.
    Vind ik leuk
    Koeien +2113
    woensdag 20 juni 2018 om 15:50
    Ik ben het eens hoor, het is niet meer standaard zo. Toch spelen veel Engelse ploegen met de insteek om de bal zo snel mogelijk voorin te krijgen ipv opbouwen, over de grond passen en het veld groot maken zoals hier in NL.
    Vind ik leuk
    Foebele +48362
    woensdag 20 juni 2018 om 13:41
    Volgt gewoon zijn oudere broer.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +24103
    woensdag 20 juni 2018 om 13:36
    Die redt het daar niet.

    Vind ik leuk
    kaazelien +2862
    woensdag 20 juni 2018 om 13:39
    Idd is Az te hoog gegrepen.Wens hem het beste daar.
    Vind ik leuk
    PRICE +18632
    woensdag 20 juni 2018 om 13:37
    Geen hoog vlieger deze club in de premier league,zal wel vechten worden tegen degradatie,maar goed wel een mooie competitie en top om daar te spelen. Of het voor hem persoonlijk een suc6 word valt te betwijfelen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 13:38]
    Vind ik leuk
    Bdog +4927
    woensdag 20 juni 2018 om 13:38
    Als het net zo goed gaat als bij zijn broer..............
    Vind ik leuk
    HpDeskjet +633
    woensdag 20 juni 2018 om 13:38
    Pfff... amper basisspeler bij Groningen en alweer weg. Kan me niet voorstellen dat hij daar een basisplaats krijgt, heeft wel potentie, maar mist nog zoveel.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:39
    Jammer ik had hem graag bij psv of feyenoord gezien!.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 13:41
    Het is op zich mooi voor hem dat er al 2 Nederlanders bij Town spelen (Kongolo en Van la Parra), maar het zal niet voorkomen dat hij i.i.g. aankomend seizoen nog weinig zal spelen.
    Vind ik leuk
    Kramertje +778
    woensdag 20 juni 2018 om 13:41
    mooie transfer !!!!! we kunnen wel zeggen te vroeg of een andere club uit de eredivisie maar er moet ook interesse zijn uit de eredivisie.

    Bij een aantal clubs moeten eerst spelers vertrekken voordat ze spelers kunnen aantrekken
    Vind ik leuk
    Mari +5595
    woensdag 20 juni 2018 om 13:44
    De spelers van PSV zullen wel balen; niet gewild.
    Brunet lacht zich een breuk." ik was toch slecht"? haha, mooi wel een transfer
    Cocu lacht zich een breuk: " haha, ik heb ze mooi zover gekregen dat het teambelang (lees mijn belang) boven het eigen belang werd gesteld.Ik peer hem nu"

    Bacuna gefeliciteerd
    Vind ik leuk
    Futjebal +1541
    woensdag 20 juni 2018 om 13:49
    de tegenstanders van PSV zullen wel balen
    alleen Brenet weg...shit weer geen kans op het kampioenschap
    Cocu weg ..shit een betere trainer in zijn plaats

    de supporters van PSV lachen zich een breuk
    Vind ik leuk
    RtdDub +9580
    woensdag 20 juni 2018 om 13:51
    Speelt over een jaar tegen zijn broer in de Championship
    Vind ik leuk
    Cantona +957
    woensdag 20 juni 2018 om 14:18
    Zelfs dat niveau is hoger dan de eredivisie....
    Vind ik leuk
    RtdDub +9580
    woensdag 20 juni 2018 om 14:35
    Ik weet dat het populair is om alles wat maar Nederland(s) is af te zeiken maar..... Nee, Rotherham fucking United is niet van een hoger niveau dan de eredivisie
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2381
    woensdag 20 juni 2018 om 14:46
    Je neemt Rotherham United maar die zijn net gepromoveerd uit de league one. Over het algemeen is het championship wel echt van een hoger dan in de Eredivisie (op Ajax, PSV en Feyenoord na natuurlijk). Er zijn ook genoeg spelers die in Nederland top waren/zijn maar in het championship lekker banken. El Khayati is daar een mooi voorbeeld van. Hij speelde erg weinig bij QPR, maar bij Ado is hij de grote man.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9580
    woensdag 20 juni 2018 om 14:56
    Dat ie daar op de bank zit, wil niet zeggen dat het niveau van de championship hoger is dan de eredivisie.
    De meeste ploegen daar spelen nog lekker ouderwets boerenkoolvoetbal, uitzonderingen uiteraard daar gelaten. Niet echt zijn stijl.
    Zie genoeg PL wedstrijden die het aangluren niet waard zijn en echt niet beter zijn dan de gemiddelde eredivisie wedstrijd om te kunnen oordelen dat de championship niet van hoger niveau is dan de eredivisie.
    Meer geld beschikbaar maakt niet dat het dan ook maar meteen beter is.

    De top van Engeland is veel beter dan de top van Nederland maar daarna wordt het kwaliteitsverschil snel een stuk minder groot.
    En dat is dus meteen het probleem bij velen, die kijken in een weekend wat Engels voetbal en zien dan City, Liverpool en nog een paar en denken dan meteen dat dat de standaard voor de hele PL is.
    Ga lekker Stoke - Burnley kijken en kom dan nog eens zeggen dat het zoveel beter is.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 juni 2018 om 14:57]
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2381
    woensdag 20 juni 2018 om 15:05
    Ik kijk die wedstrijden tussen Stoke en Burnley ook. Burnley is nog een ploeg die nog wel ouderwets kick and rush speelt. Maar Stoke is de laatste drie jaar echt getransformeerd. Maar het niveau in het rechterrijtje ligt echt wel hoger dan in de Eredivisie. Alleen het tempo al kan door de spelers in de Eredivisie niet bijgebeent worden. Tuurlijk spelen ze in bijvoorbeeld Spanje beter voetbal dan in het rechterrijtje van Engeland. Maar het voetbal is daar echt beter geworden de laatste jaren. Ik ben het wel eens dat er in het Championship door de meeste ploegen nog wel puur kick and rush gesleeld wordt (persoonlijk geniet ik daat meer van dan telkens rustig van achteruit opbouwen in Nederland).

    Ik denk gewoon dat een ploeg als Utrecht gewoon van heel veel ploegen in het championship zou verliezen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9580
    woensdag 20 juni 2018 om 15:09
    Die championship is gewoon een loterij eigenlijk. Roy Keane stapte bij Sunderland in toen ze onderaan stonden na 12 wedstrijden destijds en werd kampioen.
    Dat lukt je nergens.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2381
    woensdag 20 juni 2018 om 15:22
    Het is een hele spannende competitie om te volgen. Het niveau ligt dichtbij elkaar. Er zijn ongeveer 12 teams die voor promotie strijden. Maar er zit wel een belaalde structuur in. Persoonlijk kan ik erg genieten van het voetbal in het championship. Er word keihard gewerkt en fysiek gaat het er hard aan toe. Persoonlijk vind ik dat er in de wedstrijden daar veel meer gebeurt dan in de Eredivisie. Maar er zijn ook nog altijd wel ploegen die ook nog eens mooi voetbal laten zien. Vooral Fulham en Wolves zijn daar goede voorbeelden van uit afgelopen seizoen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9580
    woensdag 20 juni 2018 om 15:32
    Oh het heeft zijn charme wel.
    Op zich niks mis mee om eens een potje doordeweeks te kijken wanneer er voor de rest niks is of alleen de zoveelste uitvoering van FC Rot - FC Vervelend in de "Champions" league
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +644
    woensdag 20 juni 2018 om 14:49
    Dat denk ik niet,Huddersfield Town wordt wel vrij goed bestuurd,geen gekke megalomane eigenaar,bewuste(degelijke) aankopen en een stabiel beleid. Denk dat ze volgend jaar gewoon weer middenmoot draaien in de PL. Wat een goede prestatie zou zijn!
    Vind ik leuk
    RtdDub +9580
    woensdag 20 juni 2018 om 15:06
    Alles valt of staat voor dat soort ploegen met hoe ze starten.
    Geef ze een programma als waar Koeman vorig jaar bij Everton mee moest beginnen (heel de top 6 in de 1ste 8 wedstrijden) en ze zijn in september al weg.
    Dat Huddersfield vorig jaar niet in de problemen kwam na een bizar slechte serie kwam door een redelijke start in augustus en een kleine opleving in februari.
    Ook het feit dat 2 normaal gesproken stabiele PL ploegen als Southampton en Stoke zo gigantisch hebben lopen klootzakken zorgde er voor dat Huddersfield er niet uit vloog.

    Ze moeten hopen dat er van de gepromoveerde ploegen een paar falen, en met Fulham en Cardiff is dat goed mogelijk, dan hoeven ze namelijk maar 1 andere ploeg onder zich te houden. Gaat een heel moeilijk jaar worden en aankopen als Bacuna gaan dat niet makkelijker maken.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +644
    woensdag 20 juni 2018 om 16:07
    Een redelijk goede analyse die je hier weergeeft, vooral Stoke had er nooit uit mogen vliegen met die selectie.Dat het niet makkelijk wordt voor HT is duidelijk .Toch denk ik dat ze het weer redden,ze waren afgelopen seizoen door alle kenners( waaronder ook ikzelf) samen met Bournemouth de zekere degradatiekandidaten....zie hoe dat afliep.Vooral Cardiff City gaat het moeilijk krijgen,denk ik.Maar ja,4 clubs zullen afdalen;we zullen het zien!
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +644
    woensdag 20 juni 2018 om 13:54
    Heel mooie transfer voor deze jongen!
    Vind ik leuk
    El Cazador +4796
    woensdag 20 juni 2018 om 14:00
    Groningen casht wederom, wat is er voor terug.
    Vind ik leuk
    RW1913 +1634
    woensdag 20 juni 2018 om 14:03
    Huddersfield town koopt wel slim in. Bacuna is geen geweldenaar, maar kost ook niet veel. Hij is nog jong en kan een dragende speler worden voor die club. Zijn PL droom komt ook hiermee uit dus een win-win situatie.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22247
    woensdag 20 juni 2018 om 14:03
    Te vroeg.. Maar zeg maar eens nee tegen de PL. Wellicht kan hij ons verrassen.
    Vind ik leuk
    Koeien +2113
    woensdag 20 juni 2018 om 14:42
    Zoals ik hierboven al opmerkte, hij is niet een Ajax prinsesje met verfijnde speelstijl die al dartelend over het veld ruimtes creëert en spel maakt. Een stap omhoog in de ED zou hem niks brengen, ook al zijn het betere clubs dan Groningen.

    Onderin de PL of bovenin de Championship past beter bij z'n stijl, maar inderdaad is het de vraag of hij het gaat halen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22247
    woensdag 20 juni 2018 om 15:05
    De stap van Groningen naar de PL is veel groter dan van een top 3 club. Verschil? Er is veel meer druk om te winnen bij de top 3 dan bij een subtopper uit de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1674
    woensdag 20 juni 2018 om 14:33
    Denk juist dat de PL wel bij hem past hij houd ervan om hard te spelen en dat kan wel in de PL plus hij werkt altijd hard dus wie weet ken het wel wat worden
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 15:03
    Toen Leandro Bacuna naar Aston Villa ging speelde die club in de Championship, maar dat weten die onbenullen van VP natuurlijk niet. Beter hun huiswerk doen, is geen overbodige luxe.
    Vind ik leuk
    Toppert +1499
    woensdag 20 juni 2018 om 16:32
    Fc ontvangt 3 mil ex bonussen. Prima bedrag voor taletvolle middenvelder van een middenmoter met nog 1 jaar contract.
    Vind ik leuk
    LIO7 +367
    woensdag 20 juni 2018 om 20:44
    Mooi voor die jongen, man! Succes!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Droomtransfer Bacuna beklonken: driejarig contract in Premier League