FC Groningen en Jans balen van vertrek: We vinden het heel jammer

    FC Groningen en Jans balen van vertrek: "We vinden het heel jammer"

    woensdag 20 juni 2018 om 14:25

    FC Groningen baalt van het vertrek van Juninho Bacuna naar de Premier League. Namens de club laat technisch manager Ron Jans weten dat er is getracht om het contract van de middenvelder te verlengen. 

    De pogingen van FC Groningen waren tevergeefs, legt Jans uit op het digitale thuis van De Trots van het Noorden. "Wij gunnen hem dit van harte, maar vinden het wel heel jammer dat hij vertrekt. We zijn bezig geweest om zijn contract open te breken en te verlengen, maar dat is helaas niet gelukt. We hadden graag nog één of twee jaar langer van zijn kwaliteiten gebruik willen maken."

    Niettemin overheerst ook trots na de transfer van Bacuna naar Engeland. Huddersfield Town legde hem woensdag voor drie jaar vast. "Juninho heeft op zeer jonge leeftijd al heel wat wedstrijden in de Eredivisie gespeeld. We zijn er trots op dat we weer een speler aan de Premier League leveren, komend seizoen. Bovendien ook nog eentje uit onze eigen opleiding. Wij wensen Juninho vanzelfsprekend alle succes!"

    Lees ook: Droomtransfer Bacuna beklonken: driejarig contract in Premier League

    Plaats een reactie

    #Keizerout +27093
    woensdag 20 juni 2018 om 14:27
    Ik vond Ron Jans honderd keer leuker als trainer
    Vind ik leuk
    Donnygo +2953
    woensdag 20 juni 2018 om 14:28
    Wat is opbrengst van deze verkoop want na vorig seizoen zijn versterkingen wel gewenst en dat zou deze verkoop dan moeten bekostigen neem ik aan want zo rijkelijk is de kluis van Groningen niet gevuld.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27093
    woensdag 20 juni 2018 om 14:36
    Als het veel was had Nijland het wel gemeld
    Vind ik leuk
    PRICE +32011
    woensdag 20 juni 2018 om 14:34
    Groningen selectie heeft een paar verbeter impulsen nodig anders kan het wel eens wederom een mager seizoen worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 14:58
    3 miljoen en een doorverkooppercentage is niet gek voor een spelertje van 20 jaar met nog een jaarcontract. Heeft het duo Nijland/Jans toch maar weer mooi gedaan. Hulde!!!!!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29368
    woensdag 20 juni 2018 om 15:33
    Jans ga weer trainen vent.

    Deze rol past niet bij je
    Vind ik leuk
    B3v3r +559
    woensdag 20 juni 2018 om 16:09
    Heeft Groningen nog een mooi bedrag gekregen voor hem?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4325
    woensdag 20 juni 2018 om 18:11
    Groningen en Jans balen met een big smile.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 12:11]
    Vind ik leuk
    De Mees +19
    woensdag 20 juni 2018 om 19:04
    Strikje er om luie voetballer, die alle vrije ballen opeist en dan verprutst.............heerlijk, weer een ergenis minder.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1291
    woensdag 20 juni 2018 om 23:40
    Het is maar de vraag of je ergernis nu weg zal zijn of erger zal worden bij zijn vervanger. Ik denk niet dat veel spelers staan te springen om naar Groningen te gaan, zeker gezien het verloop van afgelopen seizoen. Verder gaan ze ook vast geen miljoenen spenderen voor zijn vervanger. Ik help je hopen...
    Vind ik leuk
    kees ee +537
    donderdag 21 juni 2018 om 12:10
    ik vindt het ook jammer voor die jongen ; "dead end street", engelse competitie, sportief gezien dan !?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Groningen en Jans balen van vertrek: "We vinden het heel jammer"