Argentijnse ex-internationals: 'Niet verrast als Messi besluit te stoppen'

    Argentijnse ex-internationals: 'Niet verrast als Messi besluit te stoppen'

    donderdag 21 juni 2018 om 23:48

    Na de dramatische 3-0 nederlaag tegen Kroatië dreigt een vroege aftocht voor Argentinië op het WK. Ook Lionel Messi kon zich donderdag niet aan de malaise onttrekken. Pablo Zabaleta denkt dat de sterspeler er de brui aan geeft.

    "Het spijt mij zeer voor Messi", steekt de voormalig Argentijns international van wal bij de BBC. "Dit was zijn laatste kans om iets te winnen met Argentinië. Ik ben niet verrast als hij besluit te stoppen als international na dit toernooi. Hij zal zeer teleurgesteld zijn en het is nog vier jaar naar Qatar."

    Hernan Crespo neemt het voor Messi op. "Meer spelers zijn grootheden in onze herinnering zonder dat ze het WK hebben gewonnen", stelt de spits. "Als hij wint is hij een grote speler, maar hij is nog steeds een grote speler als hij dat niet doet. Hoeveel grote spelers zijn er niet in geslaagd om het WK te winnen? Johan Cruijff en Michel Platini zijn nooit wereldkampioen geworden."

    Zabaleta denkt dat de Argentijnse spelers wel iets uit te leggen hebben bij terugkeer in hun thuisland. "De mensen in Argentinië zijn zo boos nu. Je verwacht meer van deze spelers. Ze waren zo hongerig naar dit wereldkampioenschap, ze zullen dit niet accepteren."

    Poll

    Gaat Argentinië de groepsfase nog overleven?

    (7094 stemmen)

    Plaats een reactie

    derksen +8846
    donderdag 21 juni 2018 om 23:52
    Kom op Argentinië zonder messi is zelfde als Liechtenstein
    Vind ik leuk
    Kevinho +573
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:49
    Ik denk dat zij er juist op vooruitgaan als de focus niet meer op de matige Messi ligt.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    donderdag 21 juni 2018 om 23:55
    Maar Cruijff enco veranderde wel veel in het voetbal op dat WK, Duitsland won, maar Nederland met Cruijff liet ander voetbal zien, en dat zette hij ook voort bij Barca..

    Messi heeft weinig invloed in het Argentijnse elftal, dat is jammer..
    Vind ik leuk
    Mr. O +1008
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:00
    Het zit gewoon niet in zn persoonlijkheid om zo’n team/land op sleeptouw te nemen. Is niks mis mee, zo is hij nou eenmaal. Tis geen leider maar gewoon een fenomenale voetballer. Dit moet je als coach toch aanvoelen? Deze kijkt niet van bovenaf, maar staat er midden in...
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:04
    Cruijff is nooit wereldkampioen geworden, omdat hij Van Der Kuijlen en vooral Van Beveren niet mee wilde nemen. Vier jaar later werd Oranje, zonder Cruijff, ook weer tweede. Zo belangrijk was zijn inbreng dus niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:09
    Inderdaad er waren genoeg goede spelers in nederland in de jaren 70 alleen begon toen de arrogantie van jc al kwalijke vormen aan te nemen.

    Van beveren niet mee nemen met oranje is natuurlijk nog altijd de grootste schande van het nederlands voetbal.Met dank aan JC.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 00:11]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:34
    Ik heb altijd gezegd: "Als Cruijff spreekt dan luister je ".

    Maar er is nooit een betere Nederlandse keeper geweest dan Jan van Beveren en Willy van der Kuijlen schoot ze door het net heen.

    En we weten allemaal dat Cruijff niet gespeend was van rancune.

    Dus inderdaad: Op papier was sterker geweest met hen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 00:45]
    Vind ik leuk
    Jozef +38638
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:20
    Samen was geen optie. Om te winnen moet de teamgeest goed zijn. Dan kom je verder met een inderdaad mindere keeper. Wie oh wie had trouwens plek moeten maken voor vd Kuylen in 1974?
    De kwade genius wilde niet mee in 1978. Waarom stelden genoemde twee toppers zich niet nadrukkelijk beschikbaar?
    Ze hadden misschien het verschil kunnen maken....

    Maar ze deden niet mee toch? Waarom niet?
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:12
    Zijn inbreng was zeker wel belangrijk, en dat is achteraf gelul je weet nooit hoe dat was afgelopen, Cruijff had eenmaal veel invloed of hij alles goed heeft gedaan, niemand is foutloos.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +423
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:20
    Jij hebt heel goed kijk op zaken ,dacht dat ik het alleenzag.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:52
    Korrekt. Cruyff had buitenproportionele kwaliteiten, maar miste samen met Michels het vermogen om groot te denken in hun narcisme. Daardoor zijn ze / is hij in zijn grootsheid piepklein gebleven.
    Vind ik leuk
    Jozef +38638
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:00
    Cruijff en alleen Cruijff is er de oorzaak van dat het Nederlandse voetbal zo groot is geworden. Toen Jantje Johans' grootheid niet meer kon verdragen hadden in de jaren ervoor Feyenoord en Ajax maar liefst vijf keer de EC1 finale en een Uefacupfinale op een rij gespeeld. Dit in een periode dat Jantje mee mocht spelen met Oranje en daarin steeds helemaal niks wist te winnen met zijn Randstedelijke kompanen. Jantje was gewoon zo jaloers als een kuiken met eierdop op zijn kop. Jantje dacht ook wat voor te stellen toen PSV in 1974 landskampioen mocht worden nadat Cruijff en co al een jaartje het voetbal in Barcelona voor het eerst groot maakte.

    Anders gezegd : het was je reinste jaloezie van gasten die leuk konden ballen, maar niet in de schaduw mochten staan van de grote jongens van Feyenoord en Ajax indertijd. Hun enige wapenfeit was een Uefacup jaren later in 1978....

    Toen was het Nederlandse voetbal al over zijn nooit meer overtroffen hoogtepunten. Hoogtepunten die nog altijd de oorzaak zijn van gigantische frustratie in het Zuiden. Dat en niks anders was de reden dat er een splitsing plaatsvond. De chemie ontbrak. Met die twee kuikens erbij had Oranje er niks van gebakken in 1974. Simpel omdat iedereen door had dat je alleen wat kunt bereiken als alle elf de neuzen dezelfde richting op staan...
    Waarom waren die klootzakken er niet bij in 1978? De grote irritante ster ging toch niet mee?
    Toen hadden de twee faalhazen hun plek moeten opeisen.

    Weet je wat gebeurde? Ze gingen niet... Tuurlijk weer de schuld van de grote man die niet meer van huis weg wilde na een gewapende overval op zijn gezin.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 17:23]
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:04
    Zo, dat lucht op.
    Ieder zijn visie.
    Vind ik leuk
    reggie +1739
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:48
    Met andere woorden, ajax zonder JC had dan in de eerste divisie gevoetbald.
    Vind ik leuk
    Jozef +38638
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:23
    Ajax had niet een enkele EC1 gewonnen en vanzelfsprekend had Oranje in 1974 niks gepresteerd zonder hem.
    . Hoe moeilijk kan het zijn om je helden te eren?


    Die twee van PSV zijn tegenwoordig nog beroemd in Eindhoven.

    Cruijff over de hele aardbol. Ziet dan niemand waarom?
    Vind ik leuk
    reggie +1739
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:27
    En in amsterdam, want jij weet het ook ;-)
    Vind ik leuk
    Jozef +38638
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:49
    Ja, ik ben maf van voetbal... Dat telt niet... 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 09:18
    Een like voor het domste geluk in tijden
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    vrijdag 22 juni 2018 om 02:01
    A
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 08:24]
    Vind ik leuk
    Wilex +1259
    vrijdag 22 juni 2018 om 05:58
    Waar moet hij over klagen dan? In 74 speelde hij al 10 jaar voor Psv en had tot dan toe nog nooit wat gewonnen met dat clubske. Terwijl Cruijff en consorten in diezelfde jaren Europa hadden gedomineerd en alles gewonnen wat los en vast zat. In 78 was Cruijff er niet bij en was Happel de trainer. Is toch Happel zen schuld dat hij toen niet geselecteerd was? of van de Kuijlen die nu zelf niet mee wilde?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 08:02]
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8116
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:15
    Tuurlijk.... Volgens mij besloot Cruyff in 1978 ook pas vlak voor het toernooi, onder druk van Danny, dat hij niet meeging. Angst voor ontvoering. Wat op zich begrijpelijk was, omdat hij vlak daarvoor zoiets had meegemaakt en koos voor zijn gezin. In 1974 ging het ordinair om geld. Dat was erger...

    Dat Jongbloed in 1974 onder de lat stond was natuurlijk belachelijk. Mocht de veters van Van Beveren nog niet strikken. En dat allemaal omdat ze niet in de sponsor-pas wilden lopen met Cruyff c.s.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:21
    Was toch mooi geweest als ze die sukkel hadden ontvoerd
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12045
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:32
    Laat je nakijken man
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12045
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:31
    En dit is exact het verhaal waar het omdraaide Werner!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:38
    Goeie reactie! Grappig hè, dat verstop gedrag. Bovendien was het in 74 met Knobel als Bondscoach en niet Michels. En inderdaad in 78 Happel. Van Beveren ging overigens zelf de strijd aan met Cruijff wat uiteraard niet slim was.
    Vind ik leuk
    Jozef +38638
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:40
    Oei, daar zeg je wat. Vd Kuylen had zomaar meegekund in 1978... Van Beveren ook.


    Of werden de heren uitgekotst door meer mensen?Vergeet vooral niet dat Van Beveren 32 interlands heeft gespeeld vnl in de weinig succesvolle periode voor 1974...
    Dat was toen een combi van Ajacieden, Feyenoorders en die twee kuikens. Als die Bever en skiete zo goed waren en er chemie was geweest, dan hadden de heren zich in de periode voor 1974 wel ergens voor geplaatst.

    Niet dus.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 17:26]
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1558
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:46
    In 1978 deden Van Beveren en Van der Kuilen ook niet mee en haalde Nederland weer de finale, zo groot was hun gemis dus niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:05
    Het is een betrekkelijk eenvoudig wiskundig probleempje, maar jouw oplossing klopt niet. Reken het nog maar eens na ;)
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1558
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:12
    Ik was beter in geschiedenis dan wiskunde, ik reken niets na ;-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk
    reggie +1739
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:31
    JC deed ook niet mee, dus die ook niet gemist.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:20
    Hij heeft meer verneukt dan gebracht voor het nederlandse voetbal:)
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12045
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:33
    Je bedoeld jezelf hier op VP?
    Dan heb je zeker een sterk punt
    Vind ik leuk
    Jozef +38638
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:30
    Ach Lucky, het plaatst andere reacties van hem in het juiste perspectief...

    Beter negeren dus, al lukt mij dat ook niet altijd... 😉
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1461
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:01
    Wat wil je met een coach die ze zo van de camping af hebben getrokken? Pff wat een vertoning die ploeg voetbald zoals die coach eruit ziet.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:59
    Waar Cruijff te autoritair was, daar is Messi te bescheiden. Messi helaas voor Cruijff wel beter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 03:11
    Sorry ,maar ik zag johan toch liever spelen dan messi nu.
    Je moet het ook wel in het tijdsbeeld plaatsen, anders is het appels met peren vergelijken.

    Voor mij is jc wel de grootste speler na pele!.
    Vind ik leuk
    jari4ever +1399
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:45
    Dat bewijst de klasse van Maradona! !!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +171269
    donderdag 21 juni 2018 om 23:56
    Leo speelt volgende week zijn laatste interland als argentinie uitgeschakeld zou worden
    Vind ik leuk
    Ou Sou Baa +375
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:00
    is zeker Messi aan te rekenen met zoveel kwaliteiten die hij heeft en hij miste de penalty. Dat mag ook gezegd worden hij heeft gefaald bij Argentinië had beter met het Spaanse elftal moeten spelen
    Vind ik leuk
    Michiel96 +247
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:11
    Wat zal hij daar spijt van hebben. Bij Spanje had hij alles kunnen winnen. Met Argentinië verliest Messi 3 finales en niemand waardeert hem daar xD
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19571
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:04
    Het is nog niet voorbij.....
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1283
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:30
    Wilekke alberti ??
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:08
    Over 4 jaar 35. Dus, show your character!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +171269
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:12
    Dat gaat ie niet meer doen maat. de nationale ploeg is ook voor hem zelf inmiddels geworden tot een zwarte bladzijde en dat is doodzonde
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:14
    Forza Stratum
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 08:29]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:09
    Cruijff speelde in 74 wel de pannen van het dak. Net als de rest van het team. Iedereen weet nog. Over 3 weken is vergeten dat Messi en Argentinië op het WK waren.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2614
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:35
    Ongeloofelijk, Messi met Cruijf vergelijken.

    Het verschil tussen Messi en Cruif is duidelijk. Cruif wilde slechts 1 WC spelen en heeft daarmee het wereld voetbal veranderd. Messi heeft het een paar keer geprobeerd, maar kan het gewoon niet doen.
    Vind ik leuk
    BS +1127
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:44
    De kwalificatie was al moeizaam, dus dit was te verwachten
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:54
    Zo matig bij het Argentijnse elftal. Daarom NIET de beste speler want hij laat het alleen bij Barca zien.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171269
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:10
    Ik wil de vlo toch ff een hart onder de riem steken.
    Hij krijgt nu bakken vol kritiek over zich heen gestort en word bijna gelynched ook hier op vp (typisch nederlands?)
    Ik ben maar wat blij dat ik hem wekelijks kan zien spelen.
    Heel veel grote spelers van vroeger zitten nog steeds in mijn pannetje , messi staat er ook in , zeer hoog genoteerd en zal er nooit uit gaan.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:32
    Barca
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 08:30]
    Vind ik leuk
    stratumseind +171269
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:38
    barcelona is 1000 km hier vandaan, das te ver om ff een pilske te komen doen
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:46
    Helaas, kom volgende keer wel naar mediterranean.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3014
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:23
    Volledig eens met u Stratsum, ik vind het verschrikkelijk hoe hij hierdoor sommige idioten door het slijk word gesleurd, een schande!
    Vind ik leuk
    ajaxdev +482
    vrijdag 22 juni 2018 om 02:20
    Wij Nederlanders kennen internationaal onze plaats. Die Argentijnen moeten nog even wennen.
    Vind ik leuk
    RDion +122
    vrijdag 22 juni 2018 om 03:28
    Inderdaad. Veel spelers van toen zijn geen wereldkampioen geworden, maar dragen de naam als goede of beste voetballers ooit. Ik vind het wel jammer dat ze zo vroeg eruit moeten. En dat de coach ook nog zooooo slecht was. Geen wk meer voor Messi.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21482
    vrijdag 22 juni 2018 om 05:36
    Als ze nou eens gewoon gingen voetballen....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31826
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:37
    1 goede speler is niet genoeg.

    En met zo'n keeper 🤣
    Vind ik leuk
    tannat +14016
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:43
    tannat +4580 vrijdag 22 juni 2018 om 06:42Cruijff had het zelf op zijn geweten. Als van beveren (beste keeper van NL ooit) en vd de kuijlen er bij waren (topscorer allertijden) was oranje in 74 met gemak wereldkampioen geworden
    Vind ik leuk
    tannat +14016
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:42
    Cruijff had het zelf op zijn geweten. Als van beveren (beste keeper van NL ooit) en vd de kuijlen er bij waren (topscorer allertijden) was oranje in 74 met gemak wereldkampioen geworden
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 09:15
    Cruijffwas geen grote voetballer en hoort niet in dit rijtje Thuis,had hij en zijn kontelikkers maar niet meegedaan waren we twee keer wereldkampioen geweest.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws