Argentijnse ex-internationals: 'Niet verrast als Messi besluit te stoppen'

    Argentijnse ex-internationals: 'Niet verrast als Messi besluit te stoppen'

    donderdag 21 juni 2018 om 23:48

    Na de dramatische 3-0 nederlaag tegen Kroatië dreigt een vroege aftocht voor Argentinië op het WK. Ook Lionel Messi kon zich donderdag niet aan de malaise onttrekken. Pablo Zabaleta denkt dat de sterspeler er de brui aan geeft.

    "Het spijt mij zeer voor Messi", steekt de voormalig Argentijns international van wal bij de BBC. "Dit was zijn laatste kans om iets te winnen met Argentinië. Ik ben niet verrast als hij besluit te stoppen als international na dit toernooi. Hij zal zeer teleurgesteld zijn en het is nog vier jaar naar Qatar."

    Hernan Crespo neemt het voor Messi op. "Meer spelers zijn grootheden in onze herinnering zonder dat ze het WK hebben gewonnen", stelt de spits. "Als hij wint is hij een grote speler, maar hij is nog steeds een grote speler als hij dat niet doet. Hoeveel grote spelers zijn er niet in geslaagd om het WK te winnen? Johan Cruijff en Michel Platini zijn nooit wereldkampioen geworden."

    Zabaleta denkt dat de Argentijnse spelers wel iets uit te leggen hebben bij terugkeer in hun thuisland. "De mensen in Argentinië zijn zo boos nu. Je verwacht meer van deze spelers. Ze waren zo hongerig naar dit wereldkampioenschap, ze zullen dit niet accepteren."

    Poll

    Gaat Argentinië de groepsfase nog overleven?

    (7085 stemmen)

    Plaats een reactie

    derksen +8307
    donderdag 21 juni 2018 om 23:52
    Kom op Argentinië zonder messi is zelfde als Liechtenstein
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    donderdag 21 juni 2018 om 23:58
    Argentijnse mensen zijn boos in thuisland,triest ze zien zelf toch ook dat Argentinië gewoon een slecht elftal heeft,de kwalificatie was ook net op het randje. Helaas Argentinië is gewoon dit tournooi niet goed. Zullen de argentijnen zelf ook moeten in zien.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 23:58]
    Vind ik leuk
    Carl +3819
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:06
    Ik hoop dat de scheidsrechter van vanavond ook een punt achter zijn carriere zet. Wat een drama was dat.
    Vind ik leuk
    chicken +10028
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:36
    Toch blijft dat raar als je kijkt watvoor aanvallers ze tot hun beschikking hebben. Er zou meer in dat team moeten zitten dan er nu uitkomt. Dat het niet rendeert heeft eerder met tactiek te maken dan met het beschikbare materiaal.
    Vind ik leuk
    Kevinho +572
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:49
    Ik denk dat zij er juist op vooruitgaan als de focus niet meer op de matige Messi ligt.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    donderdag 21 juni 2018 om 23:55
    Maar Cruijff enco veranderde wel veel in het voetbal op dat WK, Duitsland won, maar Nederland met Cruijff liet ander voetbal zien, en dat zette hij ook voort bij Barca..

    Messi heeft weinig invloed in het Argentijnse elftal, dat is jammer..
    Vind ik leuk
    Mr. O +653
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:00
    Het zit gewoon niet in zn persoonlijkheid om zo’n team/land op sleeptouw te nemen. Is niks mis mee, zo is hij nou eenmaal. Tis geen leider maar gewoon een fenomenale voetballer. Dit moet je als coach toch aanvoelen? Deze kijkt niet van bovenaf, maar staat er midden in...
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:04
    Cruijff is nooit wereldkampioen geworden, omdat hij Van Der Kuijlen en vooral Van Beveren niet mee wilde nemen. Vier jaar later werd Oranje, zonder Cruijff, ook weer tweede. Zo belangrijk was zijn inbreng dus niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:09
    Inderdaad er waren genoeg goede spelers in nederland in de jaren 70 alleen begon toen de arrogantie van jc al kwalijke vormen aan te nemen.

    Van beveren niet mee nemen met oranje is natuurlijk nog altijd de grootste schande van het nederlands voetbal.Met dank aan JC.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 00:11]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:34
    Ik heb altijd gezegd: "Als Cruijff spreekt dan luister je ".

    Maar er is nooit een betere Nederlandse keeper geweest dan Jan van Beveren en Willy van der Kuijlen schoot ze door het net heen.

    En we weten allemaal dat Cruijff niet gespeend was van rancune.

    Dus inderdaad: Op papier was sterker geweest met hen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 00:45]
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:20
    Samen was geen optie. Om te winnen moet de teamgeest goed zijn. Dan kom je verder met een inderdaad mindere keeper. Wie oh wie had trouwens plek moeten maken voor vd Kuylen in 1974?
    De kwade genius wilde niet mee in 1978. Waarom stelden genoemde twee toppers zich niet nadrukkelijk beschikbaar?
    Ze hadden misschien het verschil kunnen maken....

    Maar ze deden niet mee toch? Waarom niet?
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:12
    Zijn inbreng was zeker wel belangrijk, en dat is achteraf gelul je weet nooit hoe dat was afgelopen, Cruijff had eenmaal veel invloed of hij alles goed heeft gedaan, niemand is foutloos.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +287
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:20
    Jij hebt heel goed kijk op zaken ,dacht dat ik het alleenzag.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:52
    Korrekt. Cruyff had buitenproportionele kwaliteiten, maar miste samen met Michels het vermogen om groot te denken in hun narcisme. Daardoor zijn ze / is hij in zijn grootsheid piepklein gebleven.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:00
    Cruijff en alleen Cruijff is er de oorzaak van dat het Nederlandse voetbal zo groot is geworden. Toen Jantje Johans' grootheid niet meer kon verdragen hadden in de jaren ervoor Feyenoord en Ajax maar liefst vijf keer de EC1 finale en een Uefacupfinale op een rij gespeeld. Dit in een periode dat Jantje mee mocht spelen met Oranje en daarin steeds helemaal niks wist te winnen met zijn Randstedelijke kompanen. Jantje was gewoon zo jaloers als een kuiken met eierdop op zijn kop. Jantje dacht ook wat voor te stellen toen PSV in 1974 landskampioen mocht worden nadat Cruijff en co al een jaartje het voetbal in Barcelona voor het eerst groot maakte.

    Anders gezegd : het was je reinste jaloezie van gasten die leuk konden ballen, maar niet in de schaduw mochten staan van de grote jongens van Feyenoord en Ajax indertijd. Hun enige wapenfeit was een Uefacup jaren later in 1978....

    Toen was het Nederlandse voetbal al over zijn nooit meer overtroffen hoogtepunten. Hoogtepunten die nog altijd de oorzaak zijn van gigantische frustratie in het Zuiden. Dat en niks anders was de reden dat er een splitsing plaatsvond. De chemie ontbrak. Met die twee kuikens erbij had Oranje er niks van gebakken in 1974. Simpel omdat iedereen door had dat je alleen wat kunt bereiken als alle elf de neuzen dezelfde richting op staan...
    Waarom waren die klootzakken er niet bij in 1978? De grote irritante ster ging toch niet mee?
    Toen hadden de twee faalhazen hun plek moeten opeisen.

    Weet je wat gebeurde? Ze gingen niet... Tuurlijk weer de schuld van de grote man die niet meer van huis weg wilde na een gewapende overval op zijn gezin.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 17:23]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:04
    Zo, dat lucht op.
    Ieder zijn visie.
    Vind ik leuk
    reggie +1446
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:48
    Met andere woorden, ajax zonder JC had dan in de eerste divisie gevoetbald.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:23
    Ajax had niet een enkele EC1 gewonnen en vanzelfsprekend had Oranje in 1974 niks gepresteerd zonder hem.
    . Hoe moeilijk kan het zijn om je helden te eren?


    Die twee van PSV zijn tegenwoordig nog beroemd in Eindhoven.

    Cruijff over de hele aardbol. Ziet dan niemand waarom?
    Vind ik leuk
    reggie +1446
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:27
    En in amsterdam, want jij weet het ook ;-)
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:49
    Ja, ik ben maf van voetbal... Dat telt niet... 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 09:18
    Een like voor het domste geluk in tijden
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:07
    Ik heb voor mijn dit jaar te publiceren boek, zoals het zuivere, integere en onafhankelijke journalistieke principes betreft, onder andere de nodige desk & field research gedaan ivm de onverkwikkelijke affaires rond 1974 en 1978.

    Het kunnen Jan van Beveren en Willy van der Kuijlen uiteraard niet kwalijk genomen worden dat zij torenhoog in de kwalitatieve pikorde stonden en alleen al op grond daarvan mochten rekenen op een afvaardiging.

    Je verkokert als een piepkuikentje de materie tot hapklare, basale sentimenten om op de gewenste provinciaalse proporties uit te komen komen. Het doel heiligt kennelijk de middelen.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:12
    Als jij het zegt dan is dat ongetwijfeld waar....

    De realiteit was een tikkie anders dan voorgesteld in de reacties erboven. In een enkele reactie probeer ik de waarheid weer daar te brenge waar deze hoort: in het midden.....


    Dat jij dat niet doorhebt is me een raadsel, schwalbe... En als je het al doorhebt, dan doe je behoorlijk neerbuigend, hetgeen jouw fout is natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 11:32]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:04
    Je verliest uiteraard zelf de realiteit uit het oog als je de veronderstelling uitspreekt dat je met je buitensporig subjectieve abstractie bijgedragen hebt aan ‘waarheidsvinding’. Die woorden worden je niet in de mond gelegd; je impliceert en suggereert het namelijk zélf.
    Self-fulfiling prophecy dicteert dat sprake zou zijn van neerbuigendheid. Over dédain en patroniseren gesproken...

    Fijn weekend nog!
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:12
    Ik sprak niet over dedain en patroniseren, dat doe jij...

    Je kunt lullen wat je wilt met je self fullfilling prophecy, maar jij doet neerbuigend. Dat is zo klaar als een klontje. Je hebt het blijkbaar nog niet heel erg gesnapt.

    Kijk, dat je onderzoek hebt gedaan is prima, maar de waarheid kun jij niet vinden. Er zijn hier namelijk meer waarheden en daar kun je klaarblijkelijk moeilijk mee omgaan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 17:15]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:43
    In de context van het anekdotische boek, geschreven door een registrerend auteur, is de abstracte 'waarheid' volstrekt irrelevant en ondergeschikt gemaakt aan het geschiedkundige karakter. De schrijver schrijft zichzelf volledig weg.

    Klaarblijkelijk is dat een concept en een succesformule waar jij moeilijk mee om kunt gaan. Self fulfilling prophecy dicteert je vooringenomenheid.

    Prettig weekend!
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:48
    Als jij maar begrijpt wat je bedoelt, dan ben ik al een klein beetje meer gelukkig 🤓
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 02:01
    A
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 08:24]
    Vind ik leuk
    Wilex +290
    vrijdag 22 juni 2018 om 05:58
    Waar moet hij over klagen dan? In 74 speelde hij al 10 jaar voor Psv en had tot dan toe nog nooit wat gewonnen met dat clubske. Terwijl Cruijff en consorten in diezelfde jaren Europa hadden gedomineerd en alles gewonnen wat los en vast zat. In 78 was Cruijff er niet bij en was Happel de trainer. Is toch Happel zen schuld dat hij toen niet geselecteerd was? of van de Kuijlen die nu zelf niet mee wilde?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 08:02]
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6178
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:15
    Tuurlijk.... Volgens mij besloot Cruyff in 1978 ook pas vlak voor het toernooi, onder druk van Danny, dat hij niet meeging. Angst voor ontvoering. Wat op zich begrijpelijk was, omdat hij vlak daarvoor zoiets had meegemaakt en koos voor zijn gezin. In 1974 ging het ordinair om geld. Dat was erger...

    Dat Jongbloed in 1974 onder de lat stond was natuurlijk belachelijk. Mocht de veters van Van Beveren nog niet strikken. En dat allemaal omdat ze niet in de sponsor-pas wilden lopen met Cruyff c.s.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:21
    Was toch mooi geweest als ze die sukkel hadden ontvoerd
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10934
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:32
    Laat je nakijken man
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10934
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:31
    En dit is exact het verhaal waar het omdraaide Werner!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:11
    Het boek 'Klem' van Ruud Doevendans vind ik aangenaam gedocumenteerd zonder een waarde-oordeel te kunnen vellen over fictie en non-fictie.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:26
    Fijn, maar dan zeg ik: wat heb je er dan aan, behalve wat uren leesamusement?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:05
    Er kan uiteraard geen enkel bezwaar zijn tegen onbekommerd leesgenot.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:18
    Klopt, maar dat maakt het direct ook tot niet meer dan dat en dat bedoel ik natuurlijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:38
    Goeie reactie! Grappig hè, dat verstop gedrag. Bovendien was het in 74 met Knobel als Bondscoach en niet Michels. En inderdaad in 78 Happel. Van Beveren ging overigens zelf de strijd aan met Cruijff wat uiteraard niet slim was.
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:40
    Oei, daar zeg je wat. Vd Kuylen had zomaar meegekund in 1978... Van Beveren ook.


    Of werden de heren uitgekotst door meer mensen?Vergeet vooral niet dat Van Beveren 32 interlands heeft gespeeld vnl in de weinig succesvolle periode voor 1974...
    Dat was toen een combi van Ajacieden, Feyenoorders en die twee kuikens. Als die Bever en skiete zo goed waren en er chemie was geweest, dan hadden de heren zich in de periode voor 1974 wel ergens voor geplaatst.

    Niet dus.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 17:26]
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +343
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:46
    In 1978 deden Van Beveren en Van der Kuilen ook niet mee en haalde Nederland weer de finale, zo groot was hun gemis dus niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:05
    Het is een betrekkelijk eenvoudig wiskundig probleempje, maar jouw oplossing klopt niet. Reken het nog maar eens na ;)
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +343
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:12
    Ik was beter in geschiedenis dan wiskunde, ik reken niets na ;-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk
    reggie +1446
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:31
    JC deed ook niet mee, dus die ook niet gemist.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:20
    Hij heeft meer verneukt dan gebracht voor het nederlandse voetbal:)
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10934
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:33
    Je bedoeld jezelf hier op VP?
    Dan heb je zeker een sterk punt
    Vind ik leuk
    Jozef +32786
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:30
    Ach Lucky, het plaatst andere reacties van hem in het juiste perspectief...

    Beter negeren dus, al lukt mij dat ook niet altijd... 😉
    Vind ik leuk
    Nikos85 +958
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:01
    Wat wil je met een coach die ze zo van de camping af hebben getrokken? Pff wat een vertoning die ploeg voetbald zoals die coach eruit ziet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:59
    Waar Cruijff te autoritair was, daar is Messi te bescheiden. Messi helaas voor Cruijff wel beter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 03:11
    Sorry ,maar ik zag johan toch liever spelen dan messi nu.
    Je moet het ook wel in het tijdsbeeld plaatsen, anders is het appels met peren vergelijken.

    Voor mij is jc wel de grootste speler na pele!.
    Vind ik leuk
    jari4ever +1023
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:45
    Dat bewijst de klasse van Maradona! !!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    donderdag 21 juni 2018 om 23:56
    Leo speelt volgende week zijn laatste interland als argentinie uitgeschakeld zou worden
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 23:56
    Een vroege uitschakeling kan de glans van Messi niet wegnemen. Hij is in goed gezelschap van George Best en de buitenaardse Jan van Beveren. Just to name a few...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 23:58]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 02:06
    Name the godesses and honour them.
    Vind ik leuk
    Ou Sou Baa +374
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:00
    is zeker Messi aan te rekenen met zoveel kwaliteiten die hij heeft en hij miste de penalty. Dat mag ook gezegd worden hij heeft gefaald bij Argentinië had beter met het Spaanse elftal moeten spelen
    Vind ik leuk
    Michiel96 +232
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:11
    Wat zal hij daar spijt van hebben. Bij Spanje had hij alles kunnen winnen. Met Argentinië verliest Messi 3 finales en niemand waardeert hem daar xD
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:22
    Nee hoor, Messi is Argentijn en zou nooit voor Spanje kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    Michiel96 +232
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:52
    Hij heeft wel degelijk voor die keuze gestaan. Aangezien hij op 13 jarige leeftijd naar Barcelona werd gehaald. Hij is ook benaderd door de Spaanse bond, maar blijkbaar voelde Messi daar niks voor. Besloot gewoon voor Argentinië te spelen.

    Dit was in het begin van zijn periode bij Argentinië ook een heel item rond Messi (zijn vroege vertrek naar spanje). Hij werd gezien als een 'nep' Argentijn en door vele Argentijnen met grote afkeur bekeken. Hij is ook pas sinds een jaar of 6 de 'grote' man binnen het elftal. Daarvoor was het één en al puinhoop vanwege voornamelijk te grote ego's en slechte coaches. Sindsdien 3 finales gehaald maar ja zuur genoeg wel alle 3 verloren.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:56
    Ik zeg niet dat hij de keus niet heeft gehad maar dat Messi een echte Argentijn is die nooit zal kiezen om voor een ander land te spelen, het zou hetzelfde zijn als Cruijff voor Duitsland zou gaan spelen in 1974.

    Je ziet het ook bij Marokkaanse voetballers in Nederland die met hun hart kiezen voor Marokko terwijl het verstand zegt bij Nederland heb je meer kans op internationale roem met zowel Oranje als persoonlijk op club niveau omdat je met de Afrika Cup maanden weg bent.
    Vind ik leuk
    Michiel96 +232
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:12
    Dan begreep ik je verkeerd. Klopt inderdaad dat het voor hem nooit echt een keus was.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17136
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:04
    Het is nog niet voorbij.....
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:06
    Het enige wat Argentinië nog kan doen is het vliegtuig boeken voor de terugreis, Messi zal de schuld wel weer krijgen maar als je hem niet in je spel betrekt en je aanvallers met scorend vermogen niet opstelt kan ook de beste voetballer van de wereld geen potten breken.

    Ik gun Messi de wereldtitel meer dan wie dan ook, die gemaakte Neymar is wel de laatste die ik het gun.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 00:07]
    Vind ik leuk
    Farmer +10109
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:28
    Ik vond Messi wel érg onzichtbaar vandaag. Om hem die wereldtitel te gunnen, moet hij wél wat meer zijn best doen, en zijn teamspelers dan 'aanvoeren'.

    vb: bij die 2-0 van Modric: Die stond daar al 'een tent en bbq op te zetten, zo 10 meter voor de 16'. 4 verdedigers op rij om de zone te verdedigen; Waarom zou een Messi daar, niet Modric alvast bovenop de huid zitten om bv een bal te onderscheppen bij 1 vd belangrijkste spelers van Kroatië?(Messi speelt naar Aguero: die loopt als een rotkonijn weg, net als Lozano deed bv,,, en... naja...)

    Neem onze Robben dan in de kutwedstrijden die Nederland speelde: Die kwam zelf dan de bal ophálen bv
    Hoevaak heeft Messi zich gemeld 'achterin' vanavond?
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:35
    Als het spel langs je heengaat omdat je medespelers jouw niet in het spel betrekken houdt alles op bovendien haal je als coach alle scorend vermogen uit het elftal en zet je deze pas in als het te laat is. Waarom start je niet met Pavón, Dybala en Higuaín als je weet dat je moet winnen en om te winnen je goals nodig bent, Messi heeft geen aanvoer gehad van bruikbare ballen.

    Robben is een buitenspeler die doet minder dan een nummer 10, deze laatste maakt meer meters dan buitenspelers.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:30
    Wilekke alberti ??
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:04
    Messi is in beide wedstrijden nooit in het spel betrokken, zou moeten bedanken aangezien hij inmiddels een leeftijd heeft dat een volgende WK uitsluit.
    Vind ik leuk
    ditbennick +417
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:06
    Jammer voor Messi. Argentinie is altijd een land geweest dat via grof lelijk onsportief spel verder kwam. Goed voor t voetbal dat ze er uit vliegen
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:08
    Over 4 jaar 35. Dus, show your character!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:12
    Dat gaat ie niet meer doen maat. de nationale ploeg is ook voor hem zelf inmiddels geworden tot een zwarte bladzijde en dat is doodzonde
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:14
    Forza Stratum
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 08:29]
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:16
    Persoonlijk denk ik dat hij gaat bedanken, nog een keer alle ellende over zich heen krijgen is het niet waard. Messi gun ik het meer dan wie dan ook maar helaas het mag niet zo zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:09
    Cruijff speelde in 74 wel de pannen van het dak. Net als de rest van het team. Iedereen weet nog. Over 3 weken is vergeten dat Messi en Argentinië op het WK waren.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:53
    Cruijff had ook betere spelers om zich heen dan Messi maar ook dat was geen garantie zoals we inmiddels weten.

    En als Nederland in 1978 Wereldkampioen was geworden had niet het ooit nog gehad over 1974 zo betrekkelijk is het nu eenmaal.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1006
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:35
    Ongeloofelijk, Messi met Cruijf vergelijken.

    Het verschil tussen Messi en Cruif is duidelijk. Cruif wilde slechts 1 WC spelen en heeft daarmee het wereld voetbal veranderd. Messi heeft het een paar keer geprobeerd, maar kan het gewoon niet doen.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:51
    Mensen verwachten wonderen van Messi maar hij kan het niet alleen al verwacht men dit wel.

    Wat als Rensenbrink in 1978 had gescoord ipv. de paal te raken, dan had men het nooit meer over Cruijff in 1974 gehad.
    Vind ik leuk
    BS +930
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:44
    De kwalificatie was al moeizaam, dus dit was te verwachten
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80945
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:54
    Zo matig bij het Argentijnse elftal. Daarom NIET de beste speler want hij laat het alleen bij Barca zien.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:10
    Ik wil de vlo toch ff een hart onder de riem steken.
    Hij krijgt nu bakken vol kritiek over zich heen gestort en word bijna gelynched ook hier op vp (typisch nederlands?)
    Ik ben maar wat blij dat ik hem wekelijks kan zien spelen.
    Heel veel grote spelers van vroeger zitten nog steeds in mijn pannetje , messi staat er ook in , zeer hoog genoteerd en zal er nooit uit gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:27
    Die kritiek is toch ook terecht. Hij presteert nooit bij Argentinië. Mist een penalty tegen IJsland en creëerde beide wedstrijden helemaal niks. Tuurlijk is het een grote voetballer, maar als international is het 3 keer niks.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:39
    maakt mij niet uit , bij mij zal ie altijd op een voetstuk staan
    hij en een aantal anderen
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:32
    Barca
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 08:30]
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:38
    barcelona is 1000 km hier vandaan, das te ver om ff een pilske te komen doen
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:46
    Helaas, kom volgende keer wel naar mediterranean.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2730
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:23
    Volledig eens met u Stratsum, ik vind het verschrikkelijk hoe hij hierdoor sommige idioten door het slijk word gesleurd, een schande!
    Vind ik leuk
    ajaxdev +309
    vrijdag 22 juni 2018 om 02:20
    Wij Nederlanders kennen internationaal onze plaats. Die Argentijnen moeten nog even wennen.
    Vind ik leuk
    RDion +119
    vrijdag 22 juni 2018 om 03:28
    Inderdaad. Veel spelers van toen zijn geen wereldkampioen geworden, maar dragen de naam als goede of beste voetballers ooit. Ik vind het wel jammer dat ze zo vroeg eruit moeten. En dat de coach ook nog zooooo slecht was. Geen wk meer voor Messi.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18386
    vrijdag 22 juni 2018 om 05:36
    Als ze nou eens gewoon gingen voetballen....
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23663
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:37
    1 goede speler is niet genoeg.

    En met zo'n keeper 🤣
    Vind ik leuk
    tannat +6302
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:43
    tannat +4580 vrijdag 22 juni 2018 om 06:42Cruijff had het zelf op zijn geweten. Als van beveren (beste keeper van NL ooit) en vd de kuijlen er bij waren (topscorer allertijden) was oranje in 74 met gemak wereldkampioen geworden
    Vind ik leuk
    tannat +6302
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:42
    Cruijff had het zelf op zijn geweten. Als van beveren (beste keeper van NL ooit) en vd de kuijlen er bij waren (topscorer allertijden) was oranje in 74 met gemak wereldkampioen geworden
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 09:15
    Cruijffwas geen grote voetballer en hoort niet in dit rijtje Thuis,had hij en zijn kontelikkers maar niet meegedaan waren we twee keer wereldkampioen geweest.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Argentijnse ex-internationals: 'Niet verrast als Messi besluit te stoppen'