Of ik nog jaren bij PSV had willen werken? Ja, maar daar gaat het niet om

    "Of ik nog jaren bij PSV had willen werken? Ja, maar daar gaat het niet om"

    vrijdag 22 juni 2018 om 12:36

    Phillip Cocu is dolblij met zijn overstap naar Fenerbahçe, maar verlaat PSV met pijn in het hart. Dat laat de 47-jarige trainer weten in een eerste reactie op de website van zijn management Wasserman.

    "Eindhoven is mijn stad en PSV is mijn thuis. Zowel als speler als als trainer is het de plek waar ik vele jaren heb doorgebracht en alle kansen heb gekregen om me te kunnen ontwikkelen", verklaart Cocu. "Of ik nog jaren bij PSV had willen werken? Ja, maar daar gaat het niet om bij topsport."

    "Om bij de top te komen en te blijven, moet je jezelf blijven ontwikkelen en uitdagen. Je moet kansen grijpen als die zich aandienen. De kans die ik nu krijg aangeboden, om bij Fenerbahçe samen met de nieuwe president (Ali Koç, red.) en technisch directeur (Damien Comolli, red.) iets neer te zetten, is enorm. Het is een vergelijkbare kans die PSV mij jaren geleden heeft gegeven en een manier van werken die bij mij past."

    Cocu moest op verzoek van PSV-directeur Toon Gerbrands stilhouden dat Fenerbahçe serieus in de markt was. "Dat was moeilijk, natuurlijk", zegt hij. "Ik kon de mensen met wie ik dagelijks werkte niet zelf op de hoogte brengen of uitleg geven. Maar ik weet hoe de voetbalwereld in elkaar steekt en begrijp de belangen. Dat is niet anders."

    Poll

    Stelling: Cocu had bij PSV moeten blijven

    (648 stemmen)

    Plaats een reactie

    Noudyo. +14596
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:47
    Met Bommeltje en Van Marwijk kan het nog weleens een absoluut topjaar worden volgend seizoen. Ben vooral benieuwd hoe we het gaan doen in de Champions League.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11949
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:48
    Eerst even door de voorrondes heen ;-)
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14596
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:52
    Zoals je al zegt, ''even''. Doen we wel ff hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:15
    Riepen jullie vorig jaar ook....
    Ja idd Cocu is echt een top trainer.....
    Gun hem deze stap wel.....
    Maar ben bang dat hij en ten Hag voor de kerst thuis zitten
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14596
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:16
    Vorig jaar was een uitzondering. Dat was de eerste keer in 53 jaar, hè.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:19
    Uh 53 jaar???? 44 jaar. wacht eerst maar af wie de tegenstander wordt.
    Hoop voor Ajax PSV Feyenooit AZ en Vitesse dat we Europa League gaan spelen en punten pakken
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14596
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:14
    44, 53. 'T was lang geleden dat weet ik wel.

    Bovendien, "Feyenooit", die zijn nog een jaar geleden kampioen geworden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:11
    Wil jij onze trainer niet met die niks Kunner van jullie vergelijken
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11949
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:25
    We will see
    Vind ik leuk
    ReneAjax +2854
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:55
    Grote kans dat Cocu met Fenerbahce weer Ajax tegen komt in de voorronde Champions League, als Ajax van Sturm Graz wint.
    Vind ik leuk
    Excelsior +1349
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:50
    Daar ging het niet om het ging om het geld. ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:51
    Hij wilt de Turkse cultuur snuiven.
    Vind ik leuk
    Excelsior +1349
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:53
    Coke ofzo ;)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23453
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:50
    Nogmaals, Cocu, veel dank voor alles. Je bent en blijft een PSV'er en altijd welkom in Eindhoven! Veel succes met je vervolgstap. Hopelijk is het niet je eindstation.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1160
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:51
    hij zal niet voor niks vertrekken ?????????????
    Vind ik leuk
    stratumseind +154400
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:51
    De vp site loopt lekker soepel vandaag......
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 13:52]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18019
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:54
    Net op tijd terug voor het samba voetbal.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154400
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:56
    laten we het een keer hopen, ik ben wel toe aan een spectaculair potje voetbal
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:05
    Ik dacht eerst dat het aan mijn internet lag.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29342
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:56
    Hoop voor hem dat hij gaat slagen.

    Rustig menneke die af en toe wel wat meer pit mag tonen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:00
    Met pijn in zijn hart...eerder met pijn in zijn portemonnee
    Vind ik leuk
    Hulsink +430
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:02
    Cocu: Van Harte Gefeliciteerd, gezien hetgeen je bij PSV hebt gepresteerd heb je de nieuwe uitdaging gewoon verdient. Ik wens je daarom veel succes bij Fenerbahce.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5750
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:02
    Cocu ik wens je veel suc6 in Turkije en zet de NL trainers weer op de kaart!!
    Dat Ajax komend seizoen kampioen gaat worden vind jij nu ff minder erg.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14743
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:06
    Ik gun Cocu het beste, zou mooi zijn als hij daar iets neer weet te zetten!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:20
    Heeft het echt verdiend Cocu deze stap! Succes maak er wat moois van
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7733
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:00
    En dan te bedenken dat iedereen ervan uitging dat hij stiekem rond was met een andere club...…..weten jullie supporters nog wat jullie allemaal zeiden over hem?????? nep warmte dat is het bij jullie
    Vind ik leuk
    r4vje +162
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:11
    Veel succes bij Fener. Laten we hopen dat je daar de tijd gaat krijgen die je nodig hebt om wat op te bouwen. Ik vrees echter dat dat niet gaat gebeuren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Of ik nog jaren bij PSV had willen werken? Ja, maar daar gaat het niet om"