Update: Van Hintum bevestigt: Vitesse heeft oude bekende van Slutsky binnen

Update: Van Hintum bevestigt: Vitesse heeft oude bekende van Slutsky binnen

Gepubliceerd: vrijdag 22 juni 2018 om 18:08vr 22-06-2018 om 18:08

Vitesse heeft Engelsman Max Clark aangetrokken. De verdediger moet alleen nog de medische keuring doorkomen en dan staat niets een overgang meer in de weg. 

Dat meldt De Gelderlander. Vitesse wil de transfer nog niet bevestigen. De 22-jarige Clarke komt transfervrij over van Hull City en komt uit het netwerk van de nieuwe trainer van Vitesse, Leonid Slutsky. De Russische trainer en Clarke werkten eerder met elkaar samen in Hull.

Hull City heeft de verdediger een nieuwe contractvoorstel gedaan, maar Clarke is daar niet op ingegaan. Het afgelopen seizoen speelde hij voor de ploeg uit het Engelse Championship 27 wedstrijden. De transfervrije back had de clubs voor het uitkiezen. Volgens De Gelderlander waren naast Vitesse ook Milwall, Nottingham Forest, Sheffield Wednesday en het Schotse Rangers in de diensten van Clark geïnteresseerd. Eerder werd bekend dat Vitesse wel een opleidingsvergoeding van zo'n 450.000 euro moet betalen voor Clark.

Clark stond jarenlang onder contract bij Hull, dat hem tussendoor wel een jaar verhuurde aan Cambridge United.

Update 18.08: Vitesse heeft Clark binnen, bevestigt technisch directeur Marc van Hintum aan FOX Sports. "Een echte winnaar en een jongen met een grote longinhoud, die de hele linkerflank kan bestrijken. Bovendien heeft hij ingeleverd om hier te kunnen voetballen. Dat zegt ook wel iets", aldus Van Hintum over zijn nieuwe aanwinst. Vitesse heeft de deal inmiddels ook via de officiële kanalen bevestigd.

Plaats een reactie

Vapormax +1642
vrijdag 22 juni 2018 om 15:00
Mentaliteit Engelse spelers vaak top!
Vind ik leuk
yuuup +10433
vrijdag 22 juni 2018 om 17:36
Prestaties op het vaste land vaak bagger.
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 15:00
Goede, degelijke aanwinst voor Vitesse en zeker een flinke verbetering ten opzichte van die gekke Büttner.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 15:02]
Vind ik leuk
kwartje50 +1151
vrijdag 22 juni 2018 om 15:01
Vitesse is goed bezig !
Vind ik leuk
El Cazador +8651
vrijdag 22 juni 2018 om 15:10
Memoreerde het al eerder hier bij VP dat het aantrekken van Leonid "Slush Puppie" Sloetski Vitesse wellicht een titel kandidaat is!!! ff de voorbereiding afwachten
Vind ik leuk
ArnhemZuid +296
vrijdag 22 juni 2018 om 15:13
Ben erg benieuwt hoe hij het gaat doen!
het is toch top dat we dankzij deze trainer een speler kunnen halen die we anders niet zo snel zouden aantrekken,er moet nog wel het een en ander gaan komen maar ik ben toch lichtelijk positief over alles.
nu nog even hopen dat we Racing Union treffen in europa en ik ben helemaal tevreden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 15:15
Heb je geen omkijken naar, is gewoon een goede en betrouwbare linksback voor een club als Vitesse die aanvallend ook het nodige kan brengen, werd ook wel weer eens tijd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 15:21]
Vind ik leuk
Arnhem-1 +178
vrijdag 22 juni 2018 om 15:18
Super blij mee echt een goede zet, deze jongen zal zonder Slutsky nooit gekomen zijn, Vitesse troeft gewoon Championship teams af, Kan deze jongen ook als linker cv spelen?
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 15:30
Volgens mij niet wel als middenvelder.
Slutsky kennende zou het me niet verbazen als we 4-3-2-1 gaan spelen.
Dus een extra middenvelder is ook geen overbodige luxe.
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 15:37
Hij kan het wel en heeft daar in de voorbereiding ook verdienstelijk gespeeld, maar hij is vooral een middenvelder die het afgelopen seizoen goed heeft gedaan als linksback en waarsch. ook voor die positie gehaald, al is het wel mooi meegenomen dat hij op meerdere plaatsen inzetbaar is.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 08:33
Misschien Nakamba terug halen? 😂
Vind ik leuk
Smithsonian +41327
vrijdag 22 juni 2018 om 15:22
Hopen dat hij een goede aankoop is. :).

Moet wel iets kunnen.
Vind ik leuk
Morris +23603
vrijdag 22 juni 2018 om 18:12
Grote longinhoud? En hij moet nog gekeurd worden?

Hmmm
Vind ik leuk
Arnhem-1 +178
vrijdag 22 juni 2018 om 18:16
Even op Vitesse.nl kijken voordat je wat zegt
Vind ik leuk
Morris +23603
vrijdag 22 juni 2018 om 19:17
Ik ben toch niet gek!!!
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 22 juni 2018 om 18:47
Dat doet Vitesse toch wel goed met Slutsky aan het roer. Dit is een regelrechte versterking voor Vitesse. Je hoeft geen geleerde te zijn om te denken dat Vitesse hoge ogen zal gaan gooien met onze Russische vriend.
Vind ik leuk
Vak-DD +12041
vrijdag 22 juni 2018 om 19:08
Welkom bij onze mooie club en succes het komende seizoen.
Vind ik leuk
Arnhem 1 +82
vrijdag 22 juni 2018 om 20:22
2 landstitels 2 keeer nationale bekers met het 3de team van rusland en mindere begroting dan andere top clubs uit rusland dan kan je echt wel wat in iedergeval een betere c v dan de meeste nederlandse trainers
Vind ik leuk
Vak-DD +12041
zaterdag 23 juni 2018 om 06:19
Drie keer kampioen, twee bekers en twee supercups met CSKA zover ik weet. Dus hij kan er zeker wel wat van.

https://www.gelderlander.nl/video/vitesse-presenteert-leonid-sloetski~vp41551
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 06:41]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws