'Ik herinner me dat we thuis tegen Ajax speelden en dat Sierhuis inviel, niet hij'

    'Ik herinner me dat we thuis tegen Ajax speelden en dat Sierhuis inviel, niet hij'

    zaterdag 23 juni 2018 om 11:07

    Ron Jans, technisch manager van FC Groningen, vertelt aan het Dagblad van het Noorden dat hij hoge verwachtingen heeft van Mateo Cassierra. De spits komt voor de duur van een seizoen op huurbasis over van Ajax. 

    "Hij zal zich moeten bewijzen en die drang heeft hij ook", zegt Jans tegen de eerdergenoemde krant. "Ik herinner me dat we thuis tegen Ajax speelden (1-2, red.) en dat Sierhuis inviel, niet hij."

    Cassierra vatte de keuze van Erik ten Hag om voor Sierhuis in plaats van voor hem te kiezen goed op. Jans: "Hij gedraagt zich dan als een goede prof, maar dat raakt een topsporter natuurlijk wel. In de eerste divisie heeft hij vorig jaar bijna alles gespeeld en veel gescoord. Zijn opdracht is nu om dat bij ons in de Eredivisie te laten zien." 

    Eerder werd Deyovaisio Zeefuik opgehaald bij Ajax. De rechtsback heeft voor drie seizoenen getekend bij De Trots van het Noorden.

    Plaats een reactie

    Kim Jung-On +2600
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:11
    Sneertje naar de voormalige Groningen spits? ;-)
    Vind ik leuk
    Counterattack +10281
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:20
    Cassiera wordt niet op waarde geschat door ten Hag, of door Jans overschat. Jaar vd waarheid. Waar vd naarheid. Wordt interessant: Sam Lammers en Mateo Cassiera die in Jupiler League aan lopende band scoorden nu jaar lang op eredivisie niveau. Wie gaat het redden.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3128
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:31
    Ik heb van Cassierra eerlijk gezegd goede hoop. Denk dat hij te kort komt voor Ajax, maar van Groningen kan hij echt wel van waarde zijn verwacht ik. Van Sam Lammers verwacht ik ook wel dat hij het goed gaat doen bij Heerenveen, maar schat hem toch om een of andere reden minder in dan Cassierra. Maarja, wij gaan het zien inderdaad :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:17
    Sam Lammers kan je toch niet vergelijken met de Super spitsen van Ajax
    Vind ik leuk
    Romario9 +11234
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:50
    Zo super dat zelfs middenvelder Siem de Jong in de spits werd gezet ten faveure van Cassiera...
    Vind ik leuk
    mcmodd +22651
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:31
    Ik denk dat Cassièra net even watverder is dan Lammers.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10281
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:37
    We’ll see, Mariano Bombarda & Tim Matavz prima voor sub-top maar tekortschietend bij Ajax & PSV
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:27
    Bombarda speelde voor Feyenoord en niet Ajax.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3128
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:31
    Omdat hij voor Ajax niet goed genoeg was zoals Counterattack al zegt ;) ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:38
    Maar Matavz speelde bij PSV, dus die vergelijking gaat niet op.
    En als ik dan toch een Ajax-speler moet opnoemen voor het rijtje Bombarda, Matavz:
    Sulejmani.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3128
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:32
    Goeie inderdaad! ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:18
    net zo ver als de aarde naar Jupiter!!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3022
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:47
    Hij komt in elk geval wel van verder...
    Vind ik leuk
    mcmodd +22651
    zondag 24 juni 2018 om 08:53
    Hij heeft wat problemen met de cultuur moeten overwinnen, maar ik verwacht dat Cassièra het voor Nederlandse begrippen wel goed gaat doen, beter dan in de PL verwacht ik.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8386
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:11
    Beste spits die er bij Ajax rondliep laatste jaar maar niet werd gebruikt.goede zet van Jans
    Vind ik leuk
    Jozef +36024
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:28
    Bij de kansen die hij kreeg liet hij niks zien...
    Vind ik leuk
    FSCeara +8386
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:37
    Als je af en toe keer mag invallen is geen kans.dan hadden ze hem paar weken achter elkaar moeten laten staan.de terugkeer vam Huntelaar is ook niet echt een succes
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2285
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:38
    omdat we bij ajax altijd spelers willen gebruiken op plekken
    waar ze niet horen te staan hij stond dan op de vleugel niet centraal en dat doen we te vaak de beste nr 10 zetten we centraal in de verd een middenvelder maken we paar weken rechtsback etc gebruik spelers waar ze horen te staan dan spelen ze beter
    Vind ik leuk
    Olfie +4279
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:08
    Punt. komma,
    Vind ik leuk
    FSCeara +8386
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:14
    Ik begrijp dat niet helemaal moet ik zeggen.je koopt spelers en laat ze ergens op een andere plek spelen. Maar goed ik kijk dan ook alleen maar op tv
    Vind ik leuk
    Spiegel +9269
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:40
    Nouja, een spits leeft van goals en zelfvertrouwen, als dan vervolgens Siem de Jong die al 3 seizoenen 5 wedstrijden per jaar speelt op het middenveld notabene in een keer eerder in de spits wordt gezet terwijl jij gewoon je ding doet, doet dat wel wat met een spits ja..
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3022
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:49
    Dat was een schijnbeweging a la Cassiera...
    Vind ik leuk
    JustH +14884
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:52
    Daar zijn de meningen over verdeeld.
    Sla Huntelaar en/of Dolberg toch hoger aan.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12779
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:22
    Zo geweldig vond ik hem nou ook weer niet. Leuk dat ie veel scoorde bij Jong Ajax, maar de JL is ook net even iets anders dan de ED.
    Maar wat ik niet snap is dat hij niet meer kans heeft gekregen bij Ajax 1.
    Zeker die wedstrijd tegen ADO waar Ten Hag ervoor koos om Siem de Jong in de spits te zetten, belachelijke actie.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10281
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:17
    Goed voor Cassiera, Grunnings leren.
    Vind ik leuk
    hans59 +224
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:21
    En goed voor Ajax
    Vind ik leuk
    Counterattack +10281
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:12
    Alleen maar winnaars, dus!
    Vind ik leuk
    Humberto01 +284
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:17
    Leuk mijnheer Jans deze opmerking. En na dit seizoen........hij scoort veel en Groningen heeft het nakijken en heeft niets verdient, Ajax verkoopt hem met winst aan een andere buitenlandseclub. Een Groningen, die kunnen weer op zoek naar een nieuwe spits en krijgen van Ajax, als dank voor bewezen diensten, nog wat " wisselgeld" mee. Geweldige deal denken ze in Groningen..........niet, dus! Idem de situatie bij Heerenveen met Lammers.

    Deze voormalige subtoppers zijn diep gezonken en laten zich gebruiken door Ajax en PSV. Dit soort constructie was voor enkele jaren ondenkbaar bij deze clubs. Ze zakken steeds verder in het moeras en clubs onder de subtop (Pec, Heracles en Ado) komen dichterbij.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 11:20]
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3128
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:33
    Zit een kern van waarheid in. Maar wat als Cassierra (of Lammers) dit seizoen Groningen (of Heerenveen) naar Europa schiet dan? Dan verdienen ze er misschien geen transfer geld aan, maar ze gaan wel Europa in, wat ook al een heleboel geld en dergelijke oplevert. Dus ben het, ondanks dat ik vind dat je voor een deel gelijk hebt, niet helemaal met je eens.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +284
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:41
    Laat mij niet lachen, deze spelers alleen schieten deze clubs niet Europa in dat is jezelf voor de gek houden en een mooier beeld schetsen van de werkelijkheid.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3128
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:58
    Nee tuurlijk doen ze het niet alleen. Maar ze kunnen er een groot aandeel in hebben
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +854
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:06
    Dit is toch wel al een vooruit tov Lars Veldwijk
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 12:06]
    Vind ik leuk
    Pimman +2886
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:25
    Ik verwacht van Sierhuis veel meer ondanks dat Cassierra misschien wel de beter voetballer is. Sierhuis is een echte ouderwetse afmaker ala Huntelaar, Inzagi, Kees Kist, Milic etc
    Vind ik leuk
    LJ +8
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:37
    Sierhuis viel toen niet in Jans. Hij zou invalllen maar toen kreeg Veltman net rood of viel de 1-2....
    Sierhuis dus helaas weer terug naar de bank.

    Denk dat Cassiera helaas nooit 1e spits zal worden bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Pimman +2886
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:43
    Klopt LJ hij stond al klaar aan de zijlijn voor zijn debuut..hoeveel pech kan je dan hebben.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:04
    Ik denk dat die Cassiera wel eens de verrassing van het seizoen kan worden. Tenminste als Groningen dit jaar wat meer op de helft van de tegenstander gaat spelen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8069
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:10
    Ik dacht altijd te lezen dat Cassierra het pareltje van Ajax zou zijn.
    Denk dat het oesterje hem ingeslikt heeft.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3022
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:46
    Ze hadden bij Groningen blijkbaar nog een cassiere nodig...
    Vind ik leuk