'PEC Zwolle wil na miljoenendeal doorpakken en VVV beroven van duo'

'PEC Zwolle wil na miljoenendeal doorpakken en VVV beroven van duo'

Gepubliceerd: zondag 24 juni 2018 om 00:00zo 24-06-2018 om 00:00

VVV-Venlo dreigt Clint Leemans en Vito van Crooij kwijt te raken aan PEC Zwolle. Volgens dagblad de Limburger wil PEC toeslaan in Noord-Limburg zodra de miljoenentransfer van Younes Namli is afgerond. 

Namli staat in de nadrukkelijke belangstelling van Serie A-ploeg Genoa. De vleugelaanvaller gaat PEC mogelijk zo'n drie miljoen euro - een clubrecord - opleveren, weet onder meer Voetbal International. Met dat geld wil de formatie van trainer John van 't Schip volgens de Limburger dus aankloppen in Venlo. 

Zowel middenvelder Leemans (22, foto) als buitenspeler Van Crooij (22) heeft bij VVV een contract tot medio 2019. Hun werkgever zou bereid zijn om mee te werken aan een transfer, aangezien beide spelers volgend jaar gratis en voor niets kunnen vertrekken.

Met tien goals en vier assists was Leemans afgelopen seizoen één van de uitblinkers bij VVV. BN DeStem schreef zaterdag dat ook NAC Breda een oogje heeft op Van Crooij. Het gat tussen vraag en aanbod is vooralsnog echter enorm

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Zwollenaar1 +2074
zondag 24 juni 2018 om 00:02
2 leuke spelers voor onze club. Ik juich de komst van deze 2 toe.
Vind ik leuk
#Keizerout +41165
zondag 24 juni 2018 om 00:03
Dat zouden prima deals zijn voor PEC
Vind ik leuk
"Mimi" +23511
zondag 24 juni 2018 om 00:04
Ik zie ze liever bij NAC eigenlijk...
Vind ik leuk
#Keizerout +41165
zondag 24 juni 2018 om 00:06
Het zouden hele goede deals zijn voor NAC.
Ik heb geen voorkeur, ik vind dat NAC en PEC allebei dingen leuk en handig aanpakken.
Vind ik leuk
SimonSays +6876
zondag 24 juni 2018 om 13:49
Én allebei drie letters!
Vind ik leuk
#Keizerout +41165
zondag 24 juni 2018 om 15:58
Vandaar mijn voorkeur. Ik ben nog het meest voor Aja
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 00:04
Koopclub dat PEC. Wat een koper die Van 't Schip.
Vind ik leuk
#Keizerout +41165
zondag 24 juni 2018 om 00:07
Hij verdient ook genoeg geld voor ze. Sandler sowieso, en dat Namli naar zijn oude club gaat vind ik ook verdacht :p
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 00:16
Tuurlijk. Ik ben altijd al fan van hem geweest.

Ik herinner me dat hij ooit wegwilde omdat hij het zat was om altijd aan die zijlijn vastgeplakt te moeten spelen.
Vind ik leuk
#Keizerout +41165
zondag 24 juni 2018 om 00:19
Ze hadden hem op links moeten zetten.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 00:28
Bij Genua deden ze dat wel of ze stelden hem op als 2e spits.

Tot ze degradeerden. Toen moest ie weg. In de Serie B mochten geen buitenlanders spelen. Dat zal inmiddels toch wel anders zijn?

Vind ik leuk
#Keizerout +41165
zondag 24 juni 2018 om 00:35
We lagen toen al hopeloos achter.. :p

Ik heb geen idee, ik neem aan van wel. Ik volg de Serie B helemaal niet, maar het is een tijdje geleden. Zo'n regel lijkt me nu onhaalbaar.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 00:41
Inderdaad onhaalbaar sinds Bosman-arrest in 1995-1996 lees ik zojuist.
Vind ik leuk
#Keizerout +41165
zondag 24 juni 2018 om 00:42
rottige Bosman
Vind ik leuk
LarsNL16 +3468
zondag 24 juni 2018 om 09:12
Het gebeurt in ieder geval wel nu (bijvoorbeeld Rajkovic bij Palermo). Of het mag weet ik niet ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +41165
zondag 24 juni 2018 om 10:34
Lijkt me lastig om vol te houden als je betrapt wordt als Palermo. "Nee, nee, Rajkovic is een Italiaan hoor. Hij heet eigenlijk ook Rajkovici.'
Vind ik leuk
LarsNL16 +3468
zondag 24 juni 2018 om 11:36
Hahaha achja. Palermo staat bekend om de maffia toch? Dus dan weet je het maar nooit ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +41165
zondag 24 juni 2018 om 11:37
Daar durf ik niks over te zeggen ;)
Vind ik leuk
Tossa +2628
zondag 24 juni 2018 om 01:07
Koopclub? Ze lijken nu eindelijk wat geld in het laatje te krijgen. Niet zo heel gek dat je dan wat verder gaat kijken dan gratis spelers en afdankertjes. Daarmee is het altijd afwachten.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 01:12
Gelijk hebben ze. Het was ook als grapje bedoeld.

Prima club, dat PEC, met altijd aanvallende intenties.
Vind ik leuk
Tossa +2628
zondag 24 juni 2018 om 14:08
Ah, ok. Ik kon er nergens uit opmaken dat het bedoeld was als grapje.
Vind ik leuk
038power +210
zondag 24 juni 2018 om 17:07
Nee koopclub niet echt,de koopclub van Nederland zit nu in de eerste divisie....Veel transfervrije spelers gehaald,die geld opbrachten voor de club.Goed bezig Nijkamp,met af en toe een miskoop....voetbal is net als handel,de inkoper die nog nooit een miskoop heeft gehad,moet nog geboren worden....
Vind ik leuk
Midden-Noord +94653
zondag 24 juni 2018 om 00:04
Interessante opties, ook voor ons vind ik.
Vind ik leuk
#Keizerout +41165
zondag 24 juni 2018 om 00:08
Snel je spits verkopen :p
Vind ik leuk
Midden-Noord +94653
zondag 24 juni 2018 om 00:11
We hebben Zhang al binnen als backup. Er is door de club verteld dat er iets geïnvesteerd kan worden zonder spelers te verkopen. Ik maak mij geen zorgen, er is goed beleid en de club zit in veilig vaarwater. De basis voor meer succes is gelegd!

Misschien blijft Johnsen wel, hij moet niet weg. Voor ons een niet te weigeren bod is ie weg. Hoe dan ook, er gaat versterkt worden.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 00:12]
Vind ik leuk
#Keizerout +41165
zondag 24 juni 2018 om 00:18
Ja, het gaat bij jullie de goede kant op. Al moet ik zeggen dat, hoewel we het in vergelijking met het buitenland niet fantastisch doen, ik wel het idee heb dat veel clubs goed bezig zijn, AZ, PEC, VVV, NAC, jullie, Vitesse. (Excuses aan fans van goed draaiende clubs die ik even vergeet.)

Het zou mooi zijn als hij bleef, maar volgens mij is Zhang best een prima spits, en met dat geld kun je wel leuke dingen doen. Jullie hebben vast nog wel iets nodig :p
Vind ik leuk
Midden-Noord +94653
zondag 24 juni 2018 om 00:28
Alleen Tyrone is weg tot nu toe, de rest is in tact. Meijers heeft bijgetekend, Beugelsdijk ook. Nasser en Kanon zijn er nog, Immers die zal ook niet snel weggaan. Ja hoor, staat nog steeds een prima elftal. Met Zhang als 2e spits ga je er alleen tot nu toe nog op vooruit.
Vind ik leuk
#Keizerout +41165
zondag 24 juni 2018 om 00:34
Malone was ook best een prima speler toch?
Ik las dat ze die wel terug wilden halen.
Nasser en Kanon houden zou al heel mooi zijn. Die twee en Johnsen zijn eigenlijk te goed voor ADO, of laat ik het zo zeggen, ADO moet nog naar hun niveau groeien :p

Lopen er in jouw regio niet een paar leuke talentjes rond?
Vind ik leuk
Midden-Noord +94653
zondag 24 juni 2018 om 00:46
Malone op het middenveld is top. Deed het best aardig ja, goed om er weer bij te hebben. Maar hoop niet voor rechtsback, daar mist hij teveel voor. Als we spelers kunnen behouden (de kern) dan zou dat ideaal zijn. Mochten ze gaan, ze hebben allemaal langdurige contracten dus voor ons een flinke zak geld. Win win situatie. Ik ben hier niet veel naar een wedstrijd geweest. In het nieuwe seizoen ga ik wel weer, waar ik nu zit ben ik 1 keer geweest. In Roemenië ben ik een paar jaar geleden regelmatig geweest en af en toe zie je wel wat. Maar het is lastig daar, Steaua en Dinamo pikken daar alles in. Die clubs zijn heilig.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 00:47]
Vind ik leuk
#Keizerout +41165
zondag 24 juni 2018 om 00:51
Die schijnt gratis weg te mogen, al weet jij dat waarschijnlijk beter dan ik.
Ik weet ook niet heel veel goede Roemeense voetballers. Ajax mag er van mij best weer gaan scouten, de vorige keer vond ik best een succes.
Chivu, Lobont en Mitea. Daar teken ik wel voor.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5772
zondag 24 juni 2018 om 06:35
Ben ik het wel mee eens.
Maar dat blijft natuurlijk erg relatief. De eredivisie als geheel wordt er echt niet beter op.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3224
zondag 24 juni 2018 om 00:19
Hoppa ik zeg doen zou lekker zijn
Vind ik leuk
Het Brein +4679
zondag 24 juni 2018 om 00:19
Kijk, dat zijn dan wel weer goede spelers voor PEC! Ipv die rooie spits...
Vind ik leuk
Dezeun +6036
zondag 24 juni 2018 om 00:22
Prima versterkingen
Vind ik leuk
Il Gordo +16832
zondag 24 juni 2018 om 00:27
Prima besteding van de som die je voor Namli krijgt. Zeker als je nog wat over houdt.

Maar... Dat Heerenveen. Zou dat zich niet stiekem achter de oren krabben over Namli? Mislukt daar als linksback (toch?) en lekker op rechtsbuiten (in een soort vrije rol) je in de picture spelen bij Zwolle
[Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 00:27]
Vind ik leuk
ForzaVVV +963
zondag 24 juni 2018 om 01:06
Ik zou zeggen voor 2.5 miljoen lekker verkopen
Vind ik leuk
Lucien1978 +6441
zondag 24 juni 2018 om 14:13
Ik geef je gelijk . Vito is wel een speler met doorgroeimogelijkheden. Leemans heeft een goede traptechniek en hier wordt hij op gescout. Qua veldspel is het echter de minste speler van VVV. Ik denk dat hij niet veel hoger kan dan VVV qua niveau . 2,5 miljoen is een mooi bedrag voor beide
Vind ik leuk
038power +210
zondag 24 juni 2018 om 19:41
Das teveel, denk samen 1 miljoen.
Vind ik leuk
ForzaVVV +963
zondag 24 juni 2018 om 22:14
Als je voor Namli 3 miljoen ontvangt die mindere statistieken heeft dan leemans lijkt me 2,5 miljoen voor beide spelers echt niet te veel.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28907
zondag 24 juni 2018 om 01:47
2 aanwinsten met potentie voor PEC. Doen ze goed in Zwolle! Goed beleid.
Vind ik leuk
Jafio +2036
zondag 24 juni 2018 om 08:12
Hoop dat Steijn invloed heeft en Crooij voor Nac kiest. Een type speler die we goed kunnen gebruiken.
Vind ik leuk
Dunneke +194
zondag 24 juni 2018 om 08:16
Ze kunnen dat geld beter investeren in een echte grasmat
Vind ik leuk
Nightcrawler +6068
zondag 24 juni 2018 om 08:45
Gaaaaaaap, origineel
Vind ik leuk
038power +210
zondag 24 juni 2018 om 19:40
Nog ff geduld,de echte grasmat komt er zeker wel.Geloof dat het over de 2 VVV spelers gaat....Maar lezen blijkt soms best lastig....
Vind ik leuk
mcmodd +25946
zondag 24 juni 2018 om 08:56
Als ik bestuurder was bij VVV, dan gingen deze jongens niet weg. Dit is het hart van je elftal, die moet je gewoon zo snel mogelijk een goede verlenging aanbieden.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6441
zondag 24 juni 2018 om 14:15
Het punt is dat Leemans niet onbetwist is bij VVV. Ja hij schiet vrije trappen erin maar op papier is het de minste middenvelder. Te traag . Als je hem een heel seizoen hebt gezien zul je dit net als de VVVers wel beamen
Vind ik leuk
Monnikehuize +1488
zondag 24 juni 2018 om 09:59
Echt heel netjes als pec in staat is het transferbedrag te her besteden in deze goede talentvolle spelers. Top beleid
Vind ik leuk
TopsyKrets +1589
zondag 24 juni 2018 om 10:02
VVV samen met Emmen de grootste degradatiekandidaten.
Vind ik leuk
frank1971 +2323
zondag 24 juni 2018 om 10:35
Vertel?
Vind ik leuk
ThomDH070 +988
zondag 24 juni 2018 om 11:05
Alleen degradatieklant als idd deze 2 vertrekken, want Thy is weg en voor Van Crooij en Leemans ga je geen hoge bedragen vangen vanwege hun aflopende contract, wordt lastig om op te vangen met gelijkwaardige spelers
Vind ik leuk
frank1971 +2323
zondag 24 juni 2018 om 14:23
Das waar maat Fortuna en De Graafschap hebben geen sterkere teams.
Vind ik leuk
ThomDH070 +988
zondag 24 juni 2018 om 15:09
gun t vvv wel, heb een zwak voor die club, denk dat t spannend wordt onderin met de promovendus
Vind ik leuk
TopsyKrets +1589
zondag 24 juni 2018 om 17:18
In mijn ogen de zwakste selecties.
Vind ik leuk
frank1971 +2323
zondag 24 juni 2018 om 18:06
Nee Fortuna en de Graafschap hebben betere selecties. En daarbij, de transfairperiode is nog volop bezig.
Vind ik leuk
TopsyKrets +1589
zondag 24 juni 2018 om 18:43
Klopt, qua selectie kan er nog eea veranderen, maar wanneer VVV bovengenoemde spelers verliest zie ik het somber in.
Dan denk ik dat VVV het samen met Emmen gaat uitvechten voor plaats 18.

Mijn persoonlijke mening, niets ten nadele van die clubs.
Vind ik leuk
frank1971 +2323
zondag 24 juni 2018 om 21:04
Heb je gelijk in dat het een flinke domper is maar er zullen ongetwijfeld weer een paar talemten komen. Valkx heeft toch zo zn connecties en er zal wel weer in Duitsland gescout worden en dan maar wachten wat de rest gaat doen maar er zijn toch wel een club of 7 die heel dicht bij elkaar zitten.
Vind ik leuk
HansVites +5938
zondag 24 juni 2018 om 10:34
Voor dat geld zouden ze beter een goed veld aanleggen.
Vind ik leuk
HanV +5099
zondag 24 juni 2018 om 11:41
Ze hebben een prima veld.
Vind ik leuk
Ramon89 +802
zondag 24 juni 2018 om 13:53
Over 2-3 jaar hebben ze allang weer andere inkomsten hoor.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 13:32
Is Namli al weg dan. Allemaal speculaties
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 13:33
Komen wel een paar goede Duitsers voor terug. Probleem opgelost
Vind ik leuk
frank1971 +2323
zondag 24 juni 2018 om 14:24
Precies.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 15:39
De sterkte van VVV was het team. En Vito gaat zeker niet weg voor 350, een jongen uit eigen jeugd en hard voor VVV. Noemt NAC 350 in de buidel tasten.
Ik denk dat ze naar PEC gaan want die komen met wel fatsoenlijk bod.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 19:19
wat een goede zet van pec zwolle !!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws