'PEC Zwolle wil na miljoenendeal doorpakken en VVV beroven van duo'

    'PEC Zwolle wil na miljoenendeal doorpakken en VVV beroven van duo'

    zondag 24 juni 2018 om 00:00

    VVV-Venlo dreigt Clint Leemans en Vito van Crooij kwijt te raken aan PEC Zwolle. Volgens dagblad de Limburger wil PEC toeslaan in Noord-Limburg zodra de miljoenentransfer van Younes Namli is afgerond. 

    Namli staat in de nadrukkelijke belangstelling van Serie A-ploeg Genoa. De vleugelaanvaller gaat PEC mogelijk zo'n drie miljoen euro - een clubrecord - opleveren, weet onder meer Voetbal International. Met dat geld wil de formatie van trainer John van 't Schip volgens de Limburger dus aankloppen in Venlo. 

    Zowel middenvelder Leemans (22, foto) als buitenspeler Van Crooij (22) heeft bij VVV een contract tot medio 2019. Hun werkgever zou bereid zijn om mee te werken aan een transfer, aangezien beide spelers volgend jaar gratis en voor niets kunnen vertrekken.

    Met tien goals en vier assists was Leemans afgelopen seizoen één van de uitblinkers bij VVV. BN DeStem schreef zaterdag dat ook NAC Breda een oogje heeft op Van Crooij. Het gat tussen vraag en aanbod is vooralsnog echter enorm

    Plaats een reactie

    Zwollenaar1 +1822
    zondag 24 juni 2018 om 00:02
    2 leuke spelers voor onze club. Ik juich de komst van deze 2 toe.
    Vind ik leuk
    PRICE +31914
    zondag 24 juni 2018 om 00:06
    Goeie zaak voor Zwolle,VVV zal flink moeten zoeken naar waardige vervangers.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    zondag 24 juni 2018 om 11:11
    2 heel belangrijke spelers voor de tactiek van VVV, deze 2 hebben VVV veel punten bezorgd en ik vraag me af hoe ze dit op gaan lossen. Het blijft voor mij hierdoor degradatiekandidaat nummer 1 terwijl ik Fortuna en De Graafschap wel zie verrassen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 00:03
    Dat zouden prima deals zijn voor PEC
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 00:04
    Ik zie ze liever bij NAC eigenlijk...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 00:06
    Het zouden hele goede deals zijn voor NAC.
    Ik heb geen voorkeur, ik vind dat NAC en PEC allebei dingen leuk en handig aanpakken.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5854
    zondag 24 juni 2018 om 13:49
    Én allebei drie letters!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 15:58
    Vandaar mijn voorkeur. Ik ben nog het meest voor Aja
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 00:04
    Koopclub dat PEC. Wat een koper die Van 't Schip.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 00:07
    Hij verdient ook genoeg geld voor ze. Sandler sowieso, en dat Namli naar zijn oude club gaat vind ik ook verdacht :p
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 00:16
    Tuurlijk. Ik ben altijd al fan van hem geweest.

    Ik herinner me dat hij ooit wegwilde omdat hij het zat was om altijd aan die zijlijn vastgeplakt te moeten spelen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 00:19
    Ze hadden hem op links moeten zetten.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 00:28
    Bij Genua deden ze dat wel of ze stelden hem op als 2e spits.

    Tot ze degradeerden. Toen moest ie weg. In de Serie B mochten geen buitenlanders spelen. Dat zal inmiddels toch wel anders zijn?

    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 00:35
    We lagen toen al hopeloos achter.. :p

    Ik heb geen idee, ik neem aan van wel. Ik volg de Serie B helemaal niet, maar het is een tijdje geleden. Zo'n regel lijkt me nu onhaalbaar.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 00:41
    Inderdaad onhaalbaar sinds Bosman-arrest in 1995-1996 lees ik zojuist.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 00:42
    rottige Bosman
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3128
    zondag 24 juni 2018 om 09:12
    Het gebeurt in ieder geval wel nu (bijvoorbeeld Rajkovic bij Palermo). Of het mag weet ik niet ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 10:34
    Lijkt me lastig om vol te houden als je betrapt wordt als Palermo. "Nee, nee, Rajkovic is een Italiaan hoor. Hij heet eigenlijk ook Rajkovici.'
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3128
    zondag 24 juni 2018 om 11:36
    Hahaha achja. Palermo staat bekend om de maffia toch? Dus dan weet je het maar nooit ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 11:37
    Daar durf ik niks over te zeggen ;)
    Vind ik leuk
    Tossa +2089
    zondag 24 juni 2018 om 01:07
    Koopclub? Ze lijken nu eindelijk wat geld in het laatje te krijgen. Niet zo heel gek dat je dan wat verder gaat kijken dan gratis spelers en afdankertjes. Daarmee is het altijd afwachten.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 01:12
    Gelijk hebben ze. Het was ook als grapje bedoeld.

    Prima club, dat PEC, met altijd aanvallende intenties.
    Vind ik leuk
    Tossa +2089
    zondag 24 juni 2018 om 14:08
    Ah, ok. Ik kon er nergens uit opmaken dat het bedoeld was als grapje.
    Vind ik leuk
    038power +132
    zondag 24 juni 2018 om 17:07
    Nee koopclub niet echt,de koopclub van Nederland zit nu in de eerste divisie....Veel transfervrije spelers gehaald,die geld opbrachten voor de club.Goed bezig Nijkamp,met af en toe een miskoop....voetbal is net als handel,de inkoper die nog nooit een miskoop heeft gehad,moet nog geboren worden....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88839
    zondag 24 juni 2018 om 00:04
    Interessante opties, ook voor ons vind ik.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 00:08
    Snel je spits verkopen :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88839
    zondag 24 juni 2018 om 00:11
    We hebben Zhang al binnen als backup. Er is door de club verteld dat er iets geïnvesteerd kan worden zonder spelers te verkopen. Ik maak mij geen zorgen, er is goed beleid en de club zit in veilig vaarwater. De basis voor meer succes is gelegd!

    Misschien blijft Johnsen wel, hij moet niet weg. Voor ons een niet te weigeren bod is ie weg. Hoe dan ook, er gaat versterkt worden.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 00:12]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 00:18
    Ja, het gaat bij jullie de goede kant op. Al moet ik zeggen dat, hoewel we het in vergelijking met het buitenland niet fantastisch doen, ik wel het idee heb dat veel clubs goed bezig zijn, AZ, PEC, VVV, NAC, jullie, Vitesse. (Excuses aan fans van goed draaiende clubs die ik even vergeet.)

    Het zou mooi zijn als hij bleef, maar volgens mij is Zhang best een prima spits, en met dat geld kun je wel leuke dingen doen. Jullie hebben vast nog wel iets nodig :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88839
    zondag 24 juni 2018 om 00:28
    Alleen Tyrone is weg tot nu toe, de rest is in tact. Meijers heeft bijgetekend, Beugelsdijk ook. Nasser en Kanon zijn er nog, Immers die zal ook niet snel weggaan. Ja hoor, staat nog steeds een prima elftal. Met Zhang als 2e spits ga je er alleen tot nu toe nog op vooruit.
    Vind ik leuk
    JustH +14887
    zondag 24 juni 2018 om 00:32
    Wacht maar ff tot 31 augustus met tevreden zijn.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88839
    zondag 24 juni 2018 om 00:41
    Sowieso, ik geloof in de club. Ze zijn lekker bezig en er zijn mogelijkheden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 00:34
    Malone was ook best een prima speler toch?
    Ik las dat ze die wel terug wilden halen.
    Nasser en Kanon houden zou al heel mooi zijn. Die twee en Johnsen zijn eigenlijk te goed voor ADO, of laat ik het zo zeggen, ADO moet nog naar hun niveau groeien :p

    Lopen er in jouw regio niet een paar leuke talentjes rond?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88839
    zondag 24 juni 2018 om 00:46
    Malone op het middenveld is top. Deed het best aardig ja, goed om er weer bij te hebben. Maar hoop niet voor rechtsback, daar mist hij teveel voor. Als we spelers kunnen behouden (de kern) dan zou dat ideaal zijn. Mochten ze gaan, ze hebben allemaal langdurige contracten dus voor ons een flinke zak geld. Win win situatie. Ik ben hier niet veel naar een wedstrijd geweest. In het nieuwe seizoen ga ik wel weer, waar ik nu zit ben ik 1 keer geweest. In Roemenië ben ik een paar jaar geleden regelmatig geweest en af en toe zie je wel wat. Maar het is lastig daar, Steaua en Dinamo pikken daar alles in. Die clubs zijn heilig.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 00:47]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 00:51
    Die schijnt gratis weg te mogen, al weet jij dat waarschijnlijk beter dan ik.
    Ik weet ook niet heel veel goede Roemeense voetballers. Ajax mag er van mij best weer gaan scouten, de vorige keer vond ik best een succes.
    Chivu, Lobont en Mitea. Daar teken ik wel voor.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4975
    zondag 24 juni 2018 om 06:35
    Ben ik het wel mee eens.
    Maar dat blijft natuurlijk erg relatief. De eredivisie als geheel wordt er echt niet beter op.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 00:18
    ADO zou er goed aan doen om spelers als Kaj Sierhuis, Carel Eiting te huren, het zijn talentvolle spelers maar komen gewoon ( nog ) niet aan minuten toe in Ajax 1. Voor Ajax en ADO zou het een win win situatie zijn, ADO voor een seizoen twee talentvolle spelers erbij en voor Ajax dat ze genoeg speelminuten en ervaring kunnen opdoen in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 00:22
    Zolang ze kunstgras hebben werkt Overmars niet mee.
    Daarnaast is Sierhuis derde spits denk ik.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 00:30
    in de JL spelen volgens mij genoeg clubs op kunstgras? Ik zie het liefst ook iedere club met echt gras, maar om daarom een verhuur tegen te houden, ik heb er mijn twijfels bij. Ontwikkeling in de eredivisie moet bovenaan staan. Voor de ontwikkeling van die spelers is het beter om een jaar verhuurd te worden aan een club met kunstgras dan weer een seizoen JL.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +26981
    zondag 24 juni 2018 om 00:38
    Ja, maar als je iemand verhuurt aan een club met kunstgras zijn dat sowieso 17 wedstrijden op kunstgras. Plus de uitwedstrijden.
    Ik weet niet wat de overweging is. Als het statistisch meer blessures oplevert begrijp ik het wel.
    Ach, de meeste spelers die verhuurd worden zien we toch niet meer terug.
    Cassierra verwacht ik ook niet van dat hij het nog gaat halen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88839
    zondag 24 juni 2018 om 00:25
    Van mij mag het, proberen ken altijd en anders voor de breedte. Ze maken in ieder geval meer kans om te spelen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 00:32
    Ik geloof wel dat jullie trainer die spelers wel weet te prikkelen en ze speeltijd zou geven. Alfons Groenedijk kent de spelers nog wel uit zijn Ajax tijd.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88839
    zondag 24 juni 2018 om 00:48
    ja precies.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1316
    zondag 24 juni 2018 om 00:19
    Hoppa ik zeg doen zou lekker zijn
    Vind ik leuk
    Het Brein +3842
    zondag 24 juni 2018 om 00:19
    Kijk, dat zijn dan wel weer goede spelers voor PEC! Ipv die rooie spits...
    Vind ik leuk
    Dezeun +4303
    zondag 24 juni 2018 om 00:22
    Prima versterkingen
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    zondag 24 juni 2018 om 00:27
    Prima besteding van de som die je voor Namli krijgt. Zeker als je nog wat over houdt.

    Maar... Dat Heerenveen. Zou dat zich niet stiekem achter de oren krabben over Namli? Mislukt daar als linksback (toch?) en lekker op rechtsbuiten (in een soort vrije rol) je in de picture spelen bij Zwolle
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 00:27]
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +854
    zondag 24 juni 2018 om 01:06
    Ik zou zeggen voor 2.5 miljoen lekker verkopen
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4191
    zondag 24 juni 2018 om 14:13
    Ik geef je gelijk . Vito is wel een speler met doorgroeimogelijkheden. Leemans heeft een goede traptechniek en hier wordt hij op gescout. Qua veldspel is het echter de minste speler van VVV. Ik denk dat hij niet veel hoger kan dan VVV qua niveau . 2,5 miljoen is een mooi bedrag voor beide
    Vind ik leuk
    038power +132
    zondag 24 juni 2018 om 19:41
    Das teveel, denk samen 1 miljoen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +854
    zondag 24 juni 2018 om 22:14
    Als je voor Namli 3 miljoen ontvangt die mindere statistieken heeft dan leemans lijkt me 2,5 miljoen voor beide spelers echt niet te veel.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25322
    zondag 24 juni 2018 om 01:47
    2 aanwinsten met potentie voor PEC. Doen ze goed in Zwolle! Goed beleid.
    Vind ik leuk
    Jafio +1687
    zondag 24 juni 2018 om 08:12
    Hoop dat Steijn invloed heeft en Crooij voor Nac kiest. Een type speler die we goed kunnen gebruiken.
    Vind ik leuk
    Dunneke +157
    zondag 24 juni 2018 om 08:16
    Ze kunnen dat geld beter investeren in een echte grasmat
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5277
    zondag 24 juni 2018 om 08:45
    Gaaaaaaap, origineel
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 09:34
    Of begint t jouw al dunnekes door de broek te lopen?
    Vind ik leuk
    Dunneke +157
    zondag 24 juni 2018 om 09:56
    Dat doet het eigenlijk altijd al.
    Vind ik leuk
    038power +132
    zondag 24 juni 2018 om 19:40
    Nog ff geduld,de echte grasmat komt er zeker wel.Geloof dat het over de 2 VVV spelers gaat....Maar lezen blijkt soms best lastig....
    Vind ik leuk
    mcmodd +22651
    zondag 24 juni 2018 om 08:56
    Als ik bestuurder was bij VVV, dan gingen deze jongens niet weg. Dit is het hart van je elftal, die moet je gewoon zo snel mogelijk een goede verlenging aanbieden.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4191
    zondag 24 juni 2018 om 14:15
    Het punt is dat Leemans niet onbetwist is bij VVV. Ja hij schiet vrije trappen erin maar op papier is het de minste middenvelder. Te traag . Als je hem een heel seizoen hebt gezien zul je dit net als de VVVers wel beamen
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1183
    zondag 24 juni 2018 om 09:59
    Echt heel netjes als pec in staat is het transferbedrag te her besteden in deze goede talentvolle spelers. Top beleid
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1648
    zondag 24 juni 2018 om 10:02
    VVV samen met Emmen de grootste degradatiekandidaten.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2233
    zondag 24 juni 2018 om 10:35
    Vertel?
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +887
    zondag 24 juni 2018 om 11:05
    Alleen degradatieklant als idd deze 2 vertrekken, want Thy is weg en voor Van Crooij en Leemans ga je geen hoge bedragen vangen vanwege hun aflopende contract, wordt lastig om op te vangen met gelijkwaardige spelers
    Vind ik leuk
    frank1971 +2233
    zondag 24 juni 2018 om 14:23
    Das waar maat Fortuna en De Graafschap hebben geen sterkere teams.
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +887
    zondag 24 juni 2018 om 15:09
    gun t vvv wel, heb een zwak voor die club, denk dat t spannend wordt onderin met de promovendus
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1648
    zondag 24 juni 2018 om 17:18
    In mijn ogen de zwakste selecties.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2233
    zondag 24 juni 2018 om 18:06
    Nee Fortuna en de Graafschap hebben betere selecties. En daarbij, de transfairperiode is nog volop bezig.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1648
    zondag 24 juni 2018 om 18:43
    Klopt, qua selectie kan er nog eea veranderen, maar wanneer VVV bovengenoemde spelers verliest zie ik het somber in.
    Dan denk ik dat VVV het samen met Emmen gaat uitvechten voor plaats 18.

    Mijn persoonlijke mening, niets ten nadele van die clubs.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2233
    zondag 24 juni 2018 om 21:04
    Heb je gelijk in dat het een flinke domper is maar er zullen ongetwijfeld weer een paar talemten komen. Valkx heeft toch zo zn connecties en er zal wel weer in Duitsland gescout worden en dan maar wachten wat de rest gaat doen maar er zijn toch wel een club of 7 die heel dicht bij elkaar zitten.
    Vind ik leuk
    HansVites +4587
    zondag 24 juni 2018 om 10:34
    Voor dat geld zouden ze beter een goed veld aanleggen.
    Vind ik leuk
    HanV +3984
    zondag 24 juni 2018 om 11:41
    Ze hebben een prima veld.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +311
    zondag 24 juni 2018 om 13:53
    Over 2-3 jaar hebben ze allang weer andere inkomsten hoor.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 13:32
    Is Namli al weg dan. Allemaal speculaties
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 13:33
    Komen wel een paar goede Duitsers voor terug. Probleem opgelost
    Vind ik leuk
    frank1971 +2233
    zondag 24 juni 2018 om 14:24
    Precies.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:39
    De sterkte van VVV was het team. En Vito gaat zeker niet weg voor 350, een jongen uit eigen jeugd en hard voor VVV. Noemt NAC 350 in de buidel tasten.
    Ik denk dat ze naar PEC gaan want die komen met wel fatsoenlijk bod.
    Vind ik leuk
    Purist01 +553
    zondag 24 juni 2018 om 17:04
    Slim van PEC om kunstgrasspelers te halen. Zijn gewend aan plastic, meestal vrij saaie, kleurloze volgzame spelers zonder persoonlijkheid, kortom: past prima bij pec.
    Vind ik leuk
    038power +132
    zondag 24 juni 2018 om 19:46
    Wat een onzin zeg,kunstgras ,volgzaam ???,denk dat deze 2 ,een prima aanvulling is met wat eral is gekomen.Voor aanvang van de competitie staat erwel een goed collectief in Zwolle.
    Vind ik leuk
    Purist01 +553
    zondag 24 juni 2018 om 22:13
    Om de top te halen moet je persoonlijkheid hebben. Welke speler van PEC is daarna succesvol geweest?
    Vind ik leuk
    038power +132
    zondag 24 juni 2018 om 22:45
    Lezen is erg lastig,hier gaat de topic niet over.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 19:19
    wat een goede zet van pec zwolle !!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'PEC Zwolle wil na miljoenendeal doorpakken en VVV beroven van duo'