'Plezier kwijt' in Utrecht: Vandaar dat ik heb aangegeven te willen vertrekken

    'Plezier kwijt' in Utrecht: "Vandaar dat ik heb aangegeven te willen vertrekken"

    Robin van der Meer is dolblij met zijn overstap van FC Utrecht naar Excelsior. De linksback had niet het idee dat hij komend seizoen onderdeel was van de plannen van Utrecht-trainer Jean-Paul de Jong. 

    Vrijdag signeerde de 23-jarige Van der Meer een driejarig contract in Kralingen. "Ik had gewoon het gevoel dat mijn tijd bij Utrecht er op zat, ondanks het feit dat ik nog twee jaar contract had", legt de back uit voor de camera van RTV Rijnmond. 

    "Ik had mijn vertrekwens bij Jean-Paul de Jong en Jordy Zuidam (directeur voetbalzaken, red.) aangegeven. Na wat wikken en wegen hebben ze mij geholpen en deze kans gegund. Ik wil nu meer spelen en meer plezier maken. Dat kon daar niet, dus hoop ik dat hier wel te vinden. Vandaar dat ik heb aangegeven te willen vertrekken. Ik wil meer zekerheid en zelfvertrouwen krijgen. Dat neem je dan mee op het veld."

    Utrecht nam Van der Meer in de zomer van 2016 over van Go Ahead Eagles.  

    Plaats een reactie

    LIO7 +1096
    zondag 24 juni 2018 om 10:25
    Leuke speler voor Excelsior. Niks mis mee
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    zondag 24 juni 2018 om 10:28
    Ik had er ook ets meer van verwacht.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26558
    zondag 24 juni 2018 om 10:32
    Goed voor hem en goed voor Utrecht. Succes bij Excelsior!
    Vind ik leuk
    Mari +9394
    zondag 24 juni 2018 om 10:35
    Pas op straks wordt Seumeren heel boos
    Vind ik leuk
    4everfcu +3123
    zondag 24 juni 2018 om 13:21
    ga jij die f-side met hun achtelijke berichten nou maar verdedigen.
    Vind ik leuk
    Mari +9394
    zondag 24 juni 2018 om 13:27
    Ik verdedig helemaal niets en zeker geen hooligans/idioten of ander gespuis.
    Ik ben van mening dat Ajax deze xxxxx, geen poduiu moet geven.
    Gewoon laten wegrotten.
    Natuurlijk weet ik het ook niet zeker, maar dat weet niemand.
    In Nederland hanteren we het zgn
    if you can't beat them join them.
    Nou, ik niet
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 10:38
    Off Topic Iedereen al in de gaten dat wij in de 4e ronde waarschijnlijk Brazilie -Duitsland en Argentinie - Frankrijk kregen? het is een raar WK:)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    zondag 24 juni 2018 om 11:34
    Messi moet eerst maar eens doorgaan en tegen Frankrijk zijn we gelijk van Neymar af. Vier honden vechtend om een been en Mexico of Belgie gaat er mee heen
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:14
    Als Mexico het haalt
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    zondag 24 juni 2018 om 16:26
    Jawel Zweden mag het echt niet halen
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 20:55
    Dat hoop ik ook maar het blijft een taaie ploeg en Mexico heeft mij nog niet overtuigd. Voor PSV zou een finaleplaats van Mexico goed zijn. Lozano de winnende en ze kunnen 10mio meer vangen.
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    zondag 24 juni 2018 om 10:46
    Ja, wij waren in Utrecht ook het plezier kwijt als jij speelde...
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    zondag 24 juni 2018 om 11:34
    Die is grappig haha
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 12:06
    Neu, gewoon een trap na.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    zondag 24 juni 2018 om 12:07
    Wel een grappige, ik neem alles niet zo zwaar
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 12:17
    Heb je zeker een punt. Deze is lichtvoetig. Sommige supporters trekken heel anders van leer over een vertrekkende spelers.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    zondag 24 juni 2018 om 12:20
    Grappig mag altijd, zo las ik net dat Ron Beton Vlaar last heeft van Betonrot ook wel leuk gevonden
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 12:33
    Yup ;-)
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    zondag 24 juni 2018 om 12:23
    Ik ben gewoon realistisch in deze. Het was niet veel, eerder een miskoop.

    Labyad is ook vertrokken, naar 020 zelfs. Maar dat is voor mij geen probleem. Hij kwam voor niets, heeft genoeg gebracht en gaat voor veel... niets mis mee.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 12:36
    Dus eigenlijk grap je over de miskopende afdeling inkoop? ;-)
    Vind ik leuk
    4everfcu +3123
    zondag 24 juni 2018 om 13:23
    die miskopende afdeling maakt anders al jaren miljoenen winst voor de club.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 13:32
    Ik heb op de post van remakil over deze specifieke situatie gereageerd, niet op wat de afdeling de afgelopen jaren heeft gepresteerd. Maar ik snap dat je mijn tekst ook anders kunt lezen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 13:33]
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    zondag 24 juni 2018 om 13:27
    Dat is onzin.. vooraf hebben ze echt wel goed gescout en soms zakt er een door het ijs..

    Deze knul heeft een flink lijf, lengte, lange benen.. echter geen snelheid, geen kopkracht, geen duelkracht en dan speelt hij ook meestal zwak. Hij kon het niveau gewoon niet aan... jammer.

    Gun hem bij Excelsior het beste, maar hij moet eerst eens goed in de spiegel kijken... ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 13:35
    Ja, zo werkt dat. Soms pakt een aankoop goed uit soms niet.
    Deze speler heeft in de spiegel gekeken en zijn conclusie getrokken ;-)
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    zondag 24 juni 2018 om 13:50
    Nee, hij heeft enkel de conclusie getrokken te vertrekken. Hij was het plezier verloren, want hij speelde niet. Dat hij daar zelf het grootste aandeel in had, dat begrijpt hij niet. Werklust en doorzettingsvermogen is hem vreemd. Maar zo zijn er velen, liever weg dan knokken..
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5264
    zondag 24 juni 2018 om 10:50
    Dit bericht duidt er op dat Utrecht geen afkoopsom heeft ontvangen, maar ook dat ze hem geen geld toe hebben hoeven geven om de overstap naar Excelsior te maken. Alle partijen tevreden.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26558
    zondag 24 juni 2018 om 11:02
    Zijn contract liep nog door. Dit is de beste oplossing zo! Nu op zoek naar een centrale verdediger en een andere linksback! Verdedigend moet er wel wat bij.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 11:18
    Linksback hebben we al gehaald
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26558
    zondag 24 juni 2018 om 11:26
    Ik verwacht veel van Guwara. Maar de positie dubbel bezetten kan geen kwaad. Van der Meer speelde ook geen basis.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 11:49
    Emanuelson kan daar evt. Ook spelen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3123
    zondag 24 juni 2018 om 13:24
    vd maarel ook maar dat zijn noodoplossingen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 14:10
    Klopt maar je hoeft er geen een bij te halen,een goeie lcv ipv leeuwin.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 10:58
    Ik vind dat de club zijn best had moeten doen om hem naar een LCV rol te schuiven. Hij heeft hier het fysiek voor. De laatste wedstrijden van hem zag je ook veel meer een zeker iemand op het veld staan en waren het zelfs gewoon goede wedstrijden.

    Heb toch een beetje het gevoel dat we hem te makkelijk van de hand hebben gedaan. Ik weet dat de algemene mening onder de supporters anders is, maar toch.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26558
    zondag 24 juni 2018 om 11:29
    Ik vond hem ook onrustig aan de bal. Zeker als hij onder druk werd gezet. Hij heeft zijn fysiek mee, maar daar zou hij meer gebruik van moeten maken. Het kan meedogenlozer. Voor zo'n grote sterke vent viel hij te gemakkelijk. Hopelijk kan hij zich bij Excelsior verder ontwikkelen als hij wekelijks speelt.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9609
    zondag 24 juni 2018 om 11:21
    Beter voor beide partijen.
    Te weinig kwaliteit voor een basisplaats en voor hem zelf niet leuk als je vaak op de bank zit.
    Misschien iets voor Overmars.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    zondag 24 juni 2018 om 12:22
    Wat heeft Overmars ermee te maken, van de bank bij Utrecht naar Ajax wat een domme opmerking weer
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9609
    zondag 24 juni 2018 om 14:56
    Wat niet goed genoeg is voor Utrecht is kan een aanwinst voor Ajax zijn.
    Snap ie? ......................
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8847
    zondag 24 juni 2018 om 16:02
    Nee joh, hij moet net onder de subtop spelen dat is zijn plek, we hoeven komend jaar geen zwakke schakels Overmarsje moet slagen dus gaat uit paniek aankopen doen en wij supporters zijn eindelijk eens de grote winnaars. Als hij gewoon een honderd miljoen laat staan voor de toekomst laat maar komen
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 11:27
    Goed argument, prima en sportieve voetballer.
    Vind ik leuk
    Schaar +1533
    zondag 24 juni 2018 om 12:02
    Een idee geen onderdeel te zijn van de plannen.
    Een gevoel dat zijn tijd erop zat.
    Hij wil meer plezier, meer spelen, meer zekerheid en zijn zelfvertrouwen terug.

    Die bank doet schijnbaar wel wat met je.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    Enw02 +511
    zondag 24 juni 2018 om 13:12
    Grote mond toen den haag hem liet gaan. Via eagles naar utrecht. Hadden ze maar moeten opletten in Den Haag. Nu naar excelsoor, hahahah denk dat ze tocj opgelet hadden bij Den Haah.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3123
    zondag 24 juni 2018 om 13:20
    gewoon niet goed genoeg had hij ook kunnen zeggen natuurlijk, maar ik wens hem veel succes bij excelsior.
    Vind ik leuk
    El buitre +34
    zondag 24 juni 2018 om 14:14
    Alle miskopen van ten hag verdwijnen zo langzamerhand uit utrecht.
    Dat zal op den duur ook bij Ajax gebeuren.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 10:36
    T was de zwakste schakel bij utrecht, dus, bye bye
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws