Engeland verplettert Panama en boekt grootste WK-overwinning: hattrick Kane

    Engeland verplettert Panama en boekt grootste WK-overwinning: hattrick Kane

    zondag 24 juni 2018 om 15:52

    Engeland heeft zich zondagmiddag op zéér overtuigende wijze geplaatst voor de achtste finales van het WK. Het armetierige Panama werd getrakteerd op een historische nederlaag: 6-1. Harry Kane was de grote man met een hattrick.

    Vanaf minuut één was het duidelijk welke ploeg met de drie punten aan de haal zou gaan in speelstad Nizhny Novgorod. Panama hield België in de eerste groepswedstrijd nog lange tijd in bedwang, maar daar was tegen Engeland geen sprake van. Na acht minuten was het voor de eerste keer raak. John Stones kopte geheel vrijstaand de 1-0 binnen.

    Dat was het startschot voor een doelpuntenregen. In de 22ste minuut ging de bal op de stip, waarna Kane de penalty in de kruising ramde. Voor rust vielen nog drie doelpunten: Jesse Lingard krulde de bal in de kruising, Stones was het eindstation van een ingenieuze variant uit een vrije trap en Kane benutte zijn tweede strafschop.

    Na rust haalde Engeland de voet van het gaspedaal en kon Panama, dat de harde overtredingen niet schuwde, iets meer in de wedstrijd komen. Toch kwam Engeland nog op 6-0. Met meer geluk dan wijsheid caramboleerde de bal via de hak van Kane in het Panamese doel. Het was de eerste keer dat Engeland zes keer scoorde in een WK-duel.

    Kane werd vervolgens meteen gewisseld, waarna de wedstrijd zich naar het einde sleepte. Wel viel er nog één keer te juichen. Panama redde tien minuten voor tijd de eer via Felipe Baloy, die de allereerste WK-treffer voor zijn land liet noteren. Door de zege zijn Engeland en België al zeker van de achtste finales. De twee toplanden treffen elkaar donderdag.

    Plaats een reactie

    Candela32 +1222
    zondag 24 juni 2018 om 15:53
    43Engeland is gaan rekenen, als ze volle bak nog gingen dan is de kans heel groot dat je groepshoofd word, die goal hebben ze gwn weggegeven.. want anders schiet Engeland zich in de voet.. bij groepshoofd tref je bijns zeker winnaar van dui-bra en bij tweede plaats tref je winnaar mex-zwi.. dan is de rekensom gauw gemaakt.. dit is bewust van Engeland..
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3048
    zondag 24 juni 2018 om 16:01
    Ze moeten eerst nog 'even' tegen de nummer 1 of 2 van groep H hoor voordat ze in de kwartfinale komen.
    Vind ik leuk
    Candela32 +1222
    zondag 24 juni 2018 om 16:31
    Ja maar kans is groot dat België en Engeland sterker zijn
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:14
    Echt he! Bewust de 6-1 laten maken. Wordt erg spannend wie nu groepswinnaar wordt. Wat gebeurt er bij gelijkspel in de laatste wedstrijd? Dan is alles gelijk! Pingels of Fifa ranglijst? Dan is Belgie de lul haha!

    Lees op VI dat ze dan kijken naar gele en rode kaarten. Kan een leuke schoppartij worden dan. En anders loten!
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3048
    zondag 24 juni 2018 om 16:24
    Als alles gelijk is kijken ze naar 'Fair Play' indd.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20931
    zondag 24 juni 2018 om 16:25
    Fair play. Als het gelijk eindigt en Engeland pakt 1 gele kaart meer dan België (er vanuitgaande dat er geen rood komt) dan is het loten

    Maar het is wel de laatste pot tégen elkaar, dus wie weet wordt het dan penalties. Dat weet ik dan weer niet
    Vind ik leuk
    davidben +5116
    zondag 24 juni 2018 om 17:27
    Als Zweden wint dan is Duitsland groepshoofd. Onderling resultaat telt eerst.
    Vind ik leuk
    Candela32 +1222
    zondag 24 juni 2018 om 18:11
    Onderling resultaat bij de FIFA geldt niet, enkel bij UEFA.. dus wat jij zegt klopt niet
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13455
    zondag 24 juni 2018 om 15:54
    Leuk potje, er begint langzaam een beetje niveau in dit WK te komen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 17:26
    Dat heeft anders wel verrekte lang geduurd
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20931
    zondag 24 juni 2018 om 15:56
    Kijk België

    DIT is dominantie
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:56
    Leuke eerste helft met een aantal hele mooie goals (met name die van Lingard en de ingestudeerde vrije trap die uiteindelijk door Stones binnen werd gekopt), mooi voor Kane dat hij momenteel topscorer van het WK is (en ja, daar kwam het nodige geluk bij kijken).
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 15:58]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:32
    Hoezo geluk? Schiet 2 terchte penels werkelijk schitterend binnen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:47
    Ik doel vanzelfsprekend op die derde goal (en dus zijn vijfde van het toernooi, waardoor hij nu topscorer is), puur geluk dat Kane een schot van Loftus-Cheek op zijn hak kreeg en dat de bal het doel inhobbelde, daar had hij absoluut geen weet van.

    Verder ben ik (al jaren) een groot fan van Kane en had ik hier eerder al gezegd over de eerste penalty dat hij fantastisch was ingeschoten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:53]
    Vind ik leuk
    Ebar +53
    zondag 24 juni 2018 om 15:59
    wat als belgie engeland 0-0 word, zelfde doelsaldo en punten?
    Vind ik leuk
    Basschot +2210
    zondag 24 juni 2018 om 16:00
    Dan aantal gele kaarten. Engeland heeft er nu minder dan Belgie
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3007
    zondag 24 juni 2018 om 16:01
    Alfabetische volgorde ;)
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5193
    zondag 24 juni 2018 om 16:04
    Ik las op een andere site dat gele en rode kaarten geteld worden, is dat gelijk dan loten.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1373
    zondag 24 juni 2018 om 16:06
    Gelukkig waren de engelsen zo sportief om Panama 1 doelpunt te gunnen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31530
    zondag 24 juni 2018 om 16:27
    Wat is panama bagger zeg.

    Vraag me af hoe ver engeland gaat komen.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    zondag 24 juni 2018 om 16:39
    Dat Engeland heeft best een leuk team met aardig wat kwaliteit.Veel spelers die in beweging zijn.Ze spelen fris voetbal.Als je dat eens vergelijkt met die statische elftallen wat ze voorgaande WK's hadden.Deze ploeg kan weleens gaan verassen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:57
    Kane scoort hattrick. OK 2 penalties en 1 bal tegen zijn kont binnen. Zo wordt mijn hond ook topschutter !!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20931
    zondag 24 juni 2018 om 17:21
    Messi niet. Die kan dat niet penalties benutte
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3231