Engeland verplettert Panama en boekt grootste WK-overwinning: hattrick Kane

    Engeland verplettert Panama en boekt grootste WK-overwinning: hattrick Kane

    zondag 24 juni 2018 om 15:52

    Engeland heeft zich zondagmiddag op zéér overtuigende wijze geplaatst voor de achtste finales van het WK. Het armetierige Panama werd getrakteerd op een historische nederlaag: 6-1. Harry Kane was de grote man met een hattrick.

    Vanaf minuut één was het duidelijk welke ploeg met de drie punten aan de haal zou gaan in speelstad Nizhny Novgorod. Panama hield België in de eerste groepswedstrijd nog lange tijd in bedwang, maar daar was tegen Engeland geen sprake van. Na acht minuten was het voor de eerste keer raak. John Stones kopte geheel vrijstaand de 1-0 binnen.

    Dat was het startschot voor een doelpuntenregen. In de 22ste minuut ging de bal op de stip, waarna Kane de penalty in de kruising ramde. Voor rust vielen nog drie doelpunten: Jesse Lingard krulde de bal in de kruising, Stones was het eindstation van een ingenieuze variant uit een vrije trap en Kane benutte zijn tweede strafschop.

    Na rust haalde Engeland de voet van het gaspedaal en kon Panama, dat de harde overtredingen niet schuwde, iets meer in de wedstrijd komen. Toch kwam Engeland nog op 6-0. Met meer geluk dan wijsheid caramboleerde de bal via de hak van Kane in het Panamese doel. Het was de eerste keer dat Engeland zes keer scoorde in een WK-duel.

    Kane werd vervolgens meteen gewisseld, waarna de wedstrijd zich naar het einde sleepte. Wel viel er nog één keer te juichen. Panama redde tien minuten voor tijd de eer via Felipe Baloy, die de allereerste WK-treffer voor zijn land liet noteren. Door de zege zijn Engeland en België al zeker van de achtste finales. De twee toplanden treffen elkaar donderdag.

    Plaats een reactie

    Candela32 +1207
    zondag 24 juni 2018 om 15:53
    43Engeland is gaan rekenen, als ze volle bak nog gingen dan is de kans heel groot dat je groepshoofd word, die goal hebben ze gwn weggegeven.. want anders schiet Engeland zich in de voet.. bij groepshoofd tref je bijns zeker winnaar van dui-bra en bij tweede plaats tref je winnaar mex-zwi.. dan is de rekensom gauw gemaakt.. dit is bewust van Engeland..
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2547
    zondag 24 juni 2018 om 16:01
    Ze moeten eerst nog 'even' tegen de nummer 1 of 2 van groep H hoor voordat ze in de kwartfinale komen.
    Vind ik leuk
    Candela32 +1207
    zondag 24 juni 2018 om 16:31
    Ja maar kans is groot dat België en Engeland sterker zijn
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    zondag 24 juni 2018 om 16:07
    Leuk maar Panama is een beetje het RKC van de wk deelnemers
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:14
    Echt he! Bewust de 6-1 laten maken. Wordt erg spannend wie nu groepswinnaar wordt. Wat gebeurt er bij gelijkspel in de laatste wedstrijd? Dan is alles gelijk! Pingels of Fifa ranglijst? Dan is Belgie de lul haha!

    Lees op VI dat ze dan kijken naar gele en rode kaarten. Kan een leuke schoppartij worden dan. En anders loten!
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2547
    zondag 24 juni 2018 om 16:24
    Als alles gelijk is kijken ze naar 'Fair Play' indd.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    zondag 24 juni 2018 om 16:25
    Fair play. Als het gelijk eindigt en Engeland pakt 1 gele kaart meer dan België (er vanuitgaande dat er geen rood komt) dan is het loten

    Maar het is wel de laatste pot tégen elkaar, dus wie weet wordt het dan penalties. Dat weet ik dan weer niet
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    zondag 24 juni 2018 om 17:27
    Als Zweden wint dan is Duitsland groepshoofd. Onderling resultaat telt eerst.
    Vind ik leuk
    Candela32 +1207
    zondag 24 juni 2018 om 18:11
    Onderling resultaat bij de FIFA geldt niet, enkel bij UEFA.. dus wat jij zegt klopt niet
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10305
    zondag 24 juni 2018 om 15:54
    Leuk potje, er begint langzaam een beetje niveau in dit WK te komen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:56
    Is toch gewooon een hartstikke leuk WK tot nu toe?
    Ja, voor mij wat minder maar hopelijk winnen we vanavond!
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    zondag 24 juni 2018 om 16:08
    En gaat jou polen er nog iets van maken??
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10305
    zondag 24 juni 2018 om 16:10
    Nog nooit zo vaak 1-0 in de groepsfase en 1 van de slechtste 5-0 overwinningen die ik ooit gezien heb. Niet perse mijn idee van een hartstikke leuk WK.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:18]
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    zondag 24 juni 2018 om 16:25
    Ik vind het persoonlijk wel een heel leuk WK eigenlijk.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10305
    zondag 24 juni 2018 om 16:27
    Dat mag natuurlijk, ik vind het zelf ook wel vrij rustgevend dat Nederland niet mee doet, maar heb toch liever iets meer goed/leuk voetbal.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    zondag 24 juni 2018 om 16:30
    Goed voetbal hoeft van mij eerlijk gezegd helemaal niet. Passie, spanning en gewoon een beetje lol is voor mij meer dan genoeg.
    Sterker nog ik zie liever veel stunts dan de standard landen in de halve finales
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10305
    zondag 24 juni 2018 om 16:37
    Ik zeg ook niet dat een paar verassingen niet leuk zijn maar ik heb liever een spannende 3-2 dan een voortkabbelende 1-0.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    zondag 24 juni 2018 om 16:43
    Ja snap ik. Het enige probleem alleen is dat landen als Iran nooit 3-2 gaan spelen tegen landen als Spanje. Het moet wel zo...
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:13
    Precies. Een leuk wk tot nu toe. Wat verwacht iedereen dan? 10-12.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:17
    Ik vind het wel steeds beter worden maar het begin was vreselijk!
    Vind ik leuk
    King Kong +254
    zondag 24 juni 2018 om 17:11
    Normaal gesproken wint Colombia vanavond gewoon van Polen.

    Beide landen moeten vol voor een overwinning gaan. Dan word het denk ik een open wedstrijd met veel vrije ruimtes.

    Colombia met de technische betere en snellere spelers zie ik daarom ook als favoriet om deze wedstrijd te winnen.

    ps: Moet Colombia natuurlijk niet weer in de begin van de wedstrijd rood+penalty tegen krijgen, want dan word het wel heel moeilijk tegen het fysiek sterkere Polen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 17:26
    Dat heeft anders wel verrekte lang geduurd
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    zondag 24 juni 2018 om 15:56
    Kijk België

    DIT is dominantie
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:58
    Belgium was gister ook behoorlijk dominant. Die speelden Tunesie zo erg zoek dat zelfs een Tunesische speler moest overgeven na wedstrijd. Hadden ook slippertjes, maar England ook vandaag
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 15:59]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:59
    Dat overgeven was al voor de wedstrijd, maar we snappen wat je bedoelt. ;)
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:00
    Was voor de wedstrijd? Ah, nou dat jammer. Zou wel mijn verhaal goed versterkt hebben Haha, jammurrrrr
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:00]
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    zondag 24 juni 2018 om 16:19
    België Tunesië was vooral geflatteerd. Als die 3-1 niet vlak voor rust komt had Tunesië misschien nog gelijk kunnen maken ook. Belgie was namelijk zo sterk nog niet.


    EDIT:
    Correctie. Niet zo dominant.

    Goed speelden ze wel gister
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:19]
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +114
    zondag 24 juni 2018 om 17:08
    Belgie speelde goed maar niet dominant qua veldspel (op de 1e 10min na). Zoals je zegt, het was vooral Tunesie dat zat te flateren achterin. Snap ook niet waarom die Tunesier vlak voor rust de bal niet het stadion uitschoot. Dan ga je met 2-1 de rust in en toen het 2-1 stond kreeg Tunesie toch wat kansjes maar nu was de wedstrijd voor de rust al gespeeld.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    zondag 24 juni 2018 om 17:20
    Ja inderdaad. Pure zonde want die absolute WK Stunt zat er wel in had ik het gevoel. Enorme fout vlak voorr de 3-1
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +114
    zondag 24 juni 2018 om 17:23
    Ja erg zonde. Die aanvoerder speelde echt goed. Mooi dat hij nog een goal maakte op het einde.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:56
    Leuke eerste helft met een aantal hele mooie goals (met name die van Lingard en de ingestudeerde vrije trap die uiteindelijk door Stones binnen werd gekopt), mooi voor Kane dat hij momenteel topscorer van het WK is (en ja, daar kwam het nodige geluk bij kijken).
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 15:58]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:32
    Hoezo geluk? Schiet 2 terchte penels werkelijk schitterend binnen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:47
    Ik doel vanzelfsprekend op die derde goal (en dus zijn vijfde van het toernooi, waardoor hij nu topscorer is), puur geluk dat Kane een schot van Loftus-Cheek op zijn hak kreeg en dat de bal het doel inhobbelde, daar had hij absoluut geen weet van.

    Verder ben ik (al jaren) een groot fan van Kane en had ik hier eerder al gezegd over de eerste penalty dat hij fantastisch was ingeschoten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:53]
    Vind ik leuk
    Ebar +53
    zondag 24 juni 2018 om 15:59
    wat als belgie engeland 0-0 word, zelfde doelsaldo en punten?
    Vind ik leuk
    Basschot +1812
    zondag 24 juni 2018 om 16:00
    Dan aantal gele kaarten. Engeland heeft er nu minder dan Belgie
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2300
    zondag 24 juni 2018 om 16:01
    Alfabetische volgorde ;)
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4885
    zondag 24 juni 2018 om 16:04
    Ik las op een andere site dat gele en rode kaarten geteld worden, is dat gelijk dan loten.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +810
    zondag 24 juni 2018 om 16:06
    Gelukkig waren de engelsen zo sportief om Panama 1 doelpunt te gunnen
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23663
    zondag 24 juni 2018 om 16:27
    Wat is panama bagger zeg.

    Vraag me af hoe ver engeland gaat komen.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6031
    zondag 24 juni 2018 om 16:39
    Dat Engeland heeft best een leuk team met aardig wat kwaliteit.Veel spelers die in beweging zijn.Ze spelen fris voetbal.Als je dat eens vergelijkt met die statische elftallen wat ze voorgaande WK's hadden.Deze ploeg kan weleens gaan verassen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:43
    Leuk hè, dat die landen meedoen en Italie en Nederland niet. Stemvolk, meer niet. En dan strakt Japan Senegal, ofwel Quick boys Katwijk. Leuk hoor.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:57
    Kane scoort hattrick. OK 2 penalties en 1 bal tegen zijn kont binnen. Zo wordt mijn hond ook topschutter !!
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    zondag 24 juni 2018 om 17:21
    Messi niet. Die kan dat niet penalties benutte
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2215