Vitesse breekt met 'botsende' opleider: Ik vertrek met opgeheven hoofd

    Vitesse breekt met 'botsende' opleider: "Ik vertrek met opgeheven hoofd"

    vrijdag 6 juli 2018 om 13:48

    Vitesse gaat op zoek naar een nieuwe hoofd jeugdopleiding. Edwin Petersen is vrijdag vertrokken vanwege een verschil van inzicht wat betreft het beleid.

    De Arnhemse club doet geen mededelingen over de exacte reden van de breuk, maar de Gelderlander weet dat Petersen op de werkvloer botste met trainers. Daardoor zouden vertroebelde verhoudingen zijn ontstaan. Petersen stond twee jaar aan het roer bij de Vitesse-academie. Zijn taken worden overgenomen door Joseph Oosting, Kevin Moeliker, Richard van der Lee en Bart van Rooijen.

    "Het is altijd vervelend als je afscheid moet nemen van bevlogen collega's", reageert technisch directeur Marc van Hintum op de clubsite. "We willen met onze voetbalacademie toonaangevend zijn in Nederland. De academie staat op dit moment al heel aardig, maar we hopen met nieuw elan een iets andere koers te gaan varen. We willen Edwin bedanken voor zijn enorme toewijding en wensen hem veel succes in zijn verdere carrière."

    Petersen: "Natuurlijk is het jammer als blijkt dat de visies niet meer overeen komen. Gelukkig laat ik bij Vitesse een voetbalacademie achter die wederom door de KNVB gecertificeerd is als internationale voetbalacademie. (...) Ik vertrek daarom met opgeheven hoofd en kijk uit naar volgende uitdagingen."

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Plaats een reactie

    Gudoeman +277
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:54
    Stank voor dank
    Vind ik leuk
    Vapormax +1685
    vrijdag 6 juli 2018 om 14:02
    Je weet meer...?
    Vind ik leuk
    Futre +2613
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:55
    Botsende mensen hebben niet mijn voorkeur. Mensen zonder ruggengraat, daar loop ik mee weg. Het heerlijk karakterloos meewaaien met alles wat ik doe en zeg, doet me kirren van genot.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1183
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:57
    goede conclusie hoor !
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:58
    Toffe reactie..........Maar dan wel vanaf die mensen zonder ruggegraat....;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:57
    Ze zullen vast wel een Rus vinden die dat werk goed doet.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11026
    vrijdag 6 juli 2018 om 14:46
    Alle mensen die de jeugdelftallen begeleiden en trainers zijn Nederlanders en oud spelers. Dus weer een uitspraak van niks. En in het verleden zijn er kampioensmakers uitgekomen voor jullie, Schaars, van Ginkel en Pröpper.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:57
    Bergkamp 2.0
    Vind ik leuk
    NvC +3306
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:57
    Dit is organisatie speak voor ‘hij heeft gefaald’.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 14:04]
    Vind ik leuk
    Vapormax +1685
    vrijdag 6 juli 2018 om 14:04
    Wat moet een nekker in elke Vitesse topic ???
    Kinderachtig pisventje
    Vind ik leuk
    robertus +1891
    vrijdag 6 juli 2018 om 14:15
    Waarschijnlijk is ie vergeten dat jij alleen in NEC topics mag komen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    NvC +3306
    vrijdag 6 juli 2018 om 14:15
    Wat doe ik nou precies fout? Ik reageer op een artikel, geef geen sneer naar vitesse, alleen dat deze man heeft gefaald en eruit ligt.
    Vind ik leuk
    VA1 +1563
    vrijdag 6 juli 2018 om 17:20
    Maar hij heeft ook gefaald toch.
    Vind ik leuk
    zaterdag 7 juli 2018 om 10:56
    Als je nou eens probeert een beetje normaal doen tegen mensen als NvC en Robertus. Zijn wel voor de aartsrivaal, maar kunnen best normaal communiceren. Heb ook niet het idee dat dit de mensen met extra accounts zijn die er zo veel plezier in hebben hier te trollen.
    Probeer het onderscheid te zien tussen trollen en mensen als Nimwegenoar die alleen maar lopen te zieken en mensen die gewoon normaal reageren. Beetje kritisch en af en toe ludieke grap moet kunnen. Meeste vervelende reacties van deze mensen zijn alleen maar reactie op.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 7 juli 2018 om 10:58]
    Vind ik leuk
    kwartje50 +445
    vrijdag 6 juli 2018 om 14:06
    Succes in je toekomst carrière
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 14:36
    Prima toch als alles netjes is afgehandeld en vitesse wil een andere koers varen of verwacht misschien meer dan zie ik het probleem niet om verder te kijken naar een ander.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 14:39
    Doei doei
    Hij voelt zich beter dan de club.
    Ben benieuwd.
    Zie hem over een paar weken vast als postbode
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 22:37
    Inderdaad, ook een gebrek aan normen en waarden. Kon geen goedemorgen of goedemiddag vanaf.. dacht echt dat ie god was. Intern zijn ze blij dat ze er vanaf zijn!
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 22:57
    Zeker weten... En dan zielig lopen doen
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 22:58
    😁
    Vind ik leuk
    RtdDub +11718
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:27
    Zal een druk man geweest zijn dat zijn werk door liefst 4 man moet worden overgenomen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 7 juli 2018 om 11:07
    Haha onderverdeeld onder aantal van de jeugdtrainers
    Vind ik leuk
    heur es +491
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:40
    Op naar een buitenlander!
    Vind ik leuk
    zaterdag 7 juli 2018 om 11:08
    Zou kunnen, maar tot nu toe werd er juist altijd voor Nederlanders gekozen in de staff
    Vind ik leuk
    heur es +491
    zaterdag 7 juli 2018 om 11:38
    Mijn neefje speelt in de opleiding, de trainers kotsten deze uit, autist schijnt!

    Beetje opscheppen op social media, maar het bedje was al breeduit gespreid door Pascal Jansen en Gerry Hamstra!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vitesse breekt met 'botsende' opleider: "Ik vertrek met opgeheven hoofd"