'Linksbuiten van kampioenselftal Jong Ajax kan aan de slag bij FC Porto'

    'Linksbuiten van kampioenselftal Jong Ajax kan aan de slag bij FC Porto'

    woensdag 11 juli 2018 om 08:52

    FC Porto heeft het oog laten vallen op Mees de Wit. De Portugese grootmacht lijkt een poging te wagen om de twintigjarige aanvaller deze zomer in te lijven. De Wit stond tot voor kort onder contract bij Ajax. 

    Afgelopen seizoen speelde De Wit vijf duels namens Jupiler League-kampioen Jong Ajax. In oktober werd de jonge linksbuiten tijdelijk uit de selectie van het team van trainer Michael Reiziger gezet. Volgens de zaakwaarnemer van De Wit had dat 'niets met gedrag of instelling te maken'. 

    Het contract van De Wit liep eind juni af. Volgens sportkrant Record overweegt FC Porto nu om de vleugelaanvaller in te lijven. De Wit is niet in beeld voor het eerste elftal, weet het medium. In eerste instantie zou hij worden gehaald voor FC Porto B. Van daaruit kan hij zich ontwikkelen en mogelijk opstomen naar de Primeira Liga. 

     

    Plaats een reactie

    Arvin +904
    woensdag 11 juli 2018 om 09:03
    Wie? Toptransfertje hoor, haha.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9854
    woensdag 11 juli 2018 om 09:07
    Wie weet, als hij linksbenig is kunnen ze hem in het buitenland wel leren hoe vleugelspitsen het veld breed houden enzo. Goede voorzetten geven en en naar de achterlijn gaan.
    Vind ik leuk
    PRICE +17894
    woensdag 11 juli 2018 om 09:10
    Apart alles onderhand wat vorig seizoen bij jong Ajax gespeeld heeft vertrekt
    Vind ik leuk
    2cents +49693
    woensdag 11 juli 2018 om 09:24
    Ajax wil blijkbaar dat gezeur niet meer over die “60 spelers”. ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:24
    Door selecteren.
    Zullen nu spelers vanuit de A1 of misschien zelfs B1 doorstromen naar jong Ajax.
    Alleen de betere en jonger dan 20 blijven en zijn ook mee op trainingskamp met hoofdmacht
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:30
    Vrij logisch in principe. Als bank- of niet sterspeler heb je geen goed uitzicht op doorbraak bij Ajax 1. Ten tweede zit er weer een lichting met nieuw, jonger talent aan te komen. De spelers beseffen zich net zo goed als Ajax zelf dat ze na een kampioensjaar beter in de markt liggen dan als je bij wijze van spreken 12e wordt.

    Tevens hebben ze op deze leeftijd (lees 19, 20, 21) nog mooi uitzicht op doorbreken in de Eredivisie. Als je nog 1, 2 jaar bij Jong ajax speelt, ben je 23 en zien Eredivisie clubs je al niet meer als talent.

    Ik snap van zowel Ajax als die spelers heel goed dat ze afscheid van elkaar nemen. Tevens zitten er in de huidige B1 en A1 simpelweg grotere talenten dan de lichting van vorig jaar.

    Mees de Wit, Dani de Wit, Doekhi, Lang, Matusiwa, Nunnely, Dekker, Bergsma, Savastano. Noem ze maar op. Ze zijn allemaal niet goed genoeg voor Ajax 1.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4984
    woensdag 11 juli 2018 om 10:12
    Deze De Wit is trouwens wel een veel betere voetballer dan de andere De Wit.
    Jammer als hij weggaat.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    woensdag 11 juli 2018 om 15:00
    Ajax ontvangt nog steeds geld, niet goed genoeg geen contract maar wel opleidingsvergoeding....ring ting kassa
    Vind ik leuk
    Elledoet +199
    woensdag 11 juli 2018 om 09:05
    Jammer dat geen 1 club in Nederland deze talent de kans geeft.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +638
    woensdag 11 juli 2018 om 09:11
    ook de Talenten willen best wat geld zien, dus andere Clubs moeten ook keuzes maken.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19968
    woensdag 11 juli 2018 om 09:11
    deze talent....

    Taal is duidelijk niet jouw talent in ieder geval ;-). Maargoed.. ik zal je hier nog een kans geven..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    woensdag 11 juli 2018 om 10:56
    Alsof jij er een probleem van maakt als jullie dit jaar dat schaal pakken :p
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19968
    woensdag 11 juli 2018 om 11:17
    Daar heb ik inderdaad helemaal niet moeite mee
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    woensdag 11 juli 2018 om 11:18
    Lekker op het platte kar :p
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:03
    Dit talent
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5673
    woensdag 11 juli 2018 om 09:06
    Heeft het van Kluivert geleerd.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +698
    woensdag 11 juli 2018 om 09:07
    Die Portugezen hebben er vaak wel oog voor, benieuwd of dit wat gaat worden.
    Vind ik leuk
    Olfie +3600
    woensdag 11 juli 2018 om 09:11
    Die Portugezen zijn er niet vies van 60x iemand 0-2 miljoen te kopen. Daar kopen ze later de vruchten van door 3 man voor flinke transfersommen te verkopen. Maar om nu te zeggen dat dit 'oog ervoor hebben' betekent vind ik ver gaan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    woensdag 11 juli 2018 om 10:57
    Ze hebben in ieder geval oog voor dat systeem :p
    Vind ik leuk
    Mari +5540
    woensdag 11 juli 2018 om 09:10
    Waarmee dan wel meneer de zaakwaarnemer. Zo'n opmerking maakt het er niet beter op voor die jongen.
    In ieder geval veel succes
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:11
    Alweer een wereldtalent. Trots op aller Ajax
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19968
    woensdag 11 juli 2018 om 09:12
    'Linksbuiten van kampioenselftal Jong Ajax kan aan de slag bij FC Porto'

    Nou nou... de titel doet toch vermoeden dat het om een groot talent gaat wie afgelopen seizoen DE linksbuiten van Jong Ajax was.... maar een bankzittertje van Jong Ajax... VP weet ons met het artikel weer flink met een gouden randje te misleiden.
    Vind ik leuk
    2cents +49693
    woensdag 11 juli 2018 om 09:23
    Het is een kunst op zich.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:36
    *wie = dat
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5673
    woensdag 11 juli 2018 om 09:32
    Ze kunnen de wereldtalenten beter in huis houden. Worden ze misschien weer eens kampioen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19831
    woensdag 11 juli 2018 om 09:37
    5 wedstrijden bij Jong Ajax? En hoeveel daarvan begon hij in de basis? Het contract inmiddels verlopen en hij kan, desnoods op eigen kosten met de trein, zo naar Portugal reizen. Dat kunnen jongeren van 20 jaar, mits ze niet al teveel in de watten zijn gelegd. En dan hoor ik ineens een wel erg jonge stem zeggen: “Papa, ik moet ergens heen, wil jij me effe brengen met de auto?” Nietsvermoedend heeft Papa de Wit de auto al uit de garage gehaald als hij zijn zoon naar buiten ziet komen: drie zware koffers meeslepend. Hij denkt allereerst dat zijn zoon subiet heeft besloten bij zijn zestienjarig vriendinnetje te gaan wonen. Het kost wel een half uur voordat hij begrijpt wat hem wordt gevraagd: Meesje gaat helemaal naar Portugal en als het niks wordt is hij in september weer terug. Zwijgend geeft hij gas, rijdt de straat uit en denkt: “verrek, thuis helemaal vergeten even te zeggen waar ik heen ben”.
    Vind ik leuk
    Muscles +392
    woensdag 11 juli 2018 om 10:10
    Duidelijk uit Ajax school maar niet goed genoeg voor Ajax 1. Door de goede scholing krijgt hij nu kansen in Portugal. Veel succes daar en blijven juichen voor Ajax hè
    Vind ik leuk
    Jorchie +294
    woensdag 11 juli 2018 om 11:37
    Niet goed genoeg voor ajax 1, niet goed genoeg voor jong ajax; ja duidelijk uit de ajax school!!!!
    Vind ik leuk
    DuWijk +295
    woensdag 11 juli 2018 om 10:54
    Heel Jong Ajax is ondertussen weg denk ik. Veel spelers behouden voor de Nederlandse velden. Benieuwd wie het ongelijk van Ajax gaat bewijzen. Vroeger was ik bijvoorbeeld erg gecharmeerd van Gino Dekker.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:09
    Deze speler heeft na oktober geen wedstrijd meer in Jong Ajax gespeeld. Vraag me zelfs af of hij nog mee getraind heeft. Kortom clikbait. Ik verwachtte namelijk een bericht over Dennis Johnsen, dat was de linksbuiten van het kampioenselftal.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22083
    woensdag 11 juli 2018 om 12:15
    Ajax wil duidelijk van het hoge aantal contractspelers af. Frisse wind.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Linksbuiten van kampioenselftal Jong Ajax kan aan de slag bij FC Porto'