Update: 'Kampioen van Jong Ajax wordt ploeggenoot van Dost in Portugal'

    Update: 'Kampioen van Jong Ajax wordt ploeggenoot van Dost in Portugal'

    donderdag 19 juli 2018 om 23:45

    FC Porto heeft het oog laten vallen op Mees de Wit. De Portugese grootmacht lijkt een poging te wagen om de twintigjarige aanvaller deze zomer in te lijven. De Wit stond tot voor kort onder contract bij Ajax. 

    Afgelopen seizoen speelde De Wit vijf duels namens Jupiler League-kampioen Jong Ajax. In oktober werd de jonge linksbuiten tijdelijk uit de selectie van het team van trainer Michael Reiziger gezet. Volgens de zaakwaarnemer van De Wit had dat 'niets met gedrag of instelling te maken'. 

    Het contract van De Wit liep eind juni af. Volgens sportkrant Record overweegt FC Porto nu om de vleugelaanvaller in te lijven. De Wit is niet in beeld voor het eerste elftal, weet het medium. In eerste instantie zou hij worden gehaald voor FC Porto B. Van daaruit kan hij zich ontwikkelen en mogelijk opstomen naar de Primeira Liga. 

    Update 19/7, 23.45 uur: Niet FC Porto, maar Sporting Portugal lijkt de nieuwe werkgever te worden van Mees de Wit. Dat meldt het Portugese Record donderdag. Naast Porto vist ook Red Bull Salzburg achter het net. De twintigjarige vleugelspeler tekent voor drie jaar in Lissabon. Hij komt transfervrij over van Ajax, waar hij zijn contract niet wilde verlengen nadat deze was afgelopen.

     

    Plaats een reactie

    Arvin +3646
    woensdag 11 juli 2018 om 09:03
    Wie? Toptransfertje hoor, haha.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10816
    woensdag 11 juli 2018 om 09:07
    Wie weet, als hij linksbenig is kunnen ze hem in het buitenland wel leren hoe vleugelspitsen het veld breed houden enzo. Goede voorzetten geven en en naar de achterlijn gaan.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5768
    woensdag 11 juli 2018 om 10:12
    Deze De Wit is trouwens wel een veel betere voetballer dan de andere De Wit.
    Jammer als hij weggaat.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3231
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:43
    De Mees is gevlogen...
    Vind ik leuk
    Elledoet +380
    woensdag 11 juli 2018 om 09:05
    Jammer dat geen 1 club in Nederland deze talent de kans geeft.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +793
    woensdag 11 juli 2018 om 09:11
    ook de Talenten willen best wat geld zien, dus andere Clubs moeten ook keuzes maken.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25131
    woensdag 11 juli 2018 om 09:11
    deze talent....

    Taal is duidelijk niet jouw talent in ieder geval ;-). Maargoed.. ik zal je hier nog een kans geven..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    woensdag 11 juli 2018 om 10:56
    Alsof jij er een probleem van maakt als jullie dit jaar dat schaal pakken :p
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25131
    woensdag 11 juli 2018 om 11:17
    Daar heb ik inderdaad helemaal niet moeite mee
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    woensdag 11 juli 2018 om 11:18
    Lekker op het platte kar :p
    Vind ik leuk
    Counterattack +11313
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:16
    heft 6 wedstrijden gespelt in jong ajax
    Vind ik leuk
    035 +5565
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:16
    Geen?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:03
    Dit talent
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8949
    woensdag 11 juli 2018 om 09:06
    Heeft het van Kluivert geleerd.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1687
    woensdag 11 juli 2018 om 09:07
    Die Portugezen hebben er vaak wel oog voor, benieuwd of dit wat gaat worden.
    Vind ik leuk
    Olfie +4297
    woensdag 11 juli 2018 om 09:11
    Die Portugezen zijn er niet vies van 60x iemand 0-2 miljoen te kopen. Daar kopen ze later de vruchten van door 3 man voor flinke transfersommen te verkopen. Maar om nu te zeggen dat dit 'oog ervoor hebben' betekent vind ik ver gaan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    woensdag 11 juli 2018 om 10:57
    Ze hebben in ieder geval oog voor dat systeem :p
    Vind ik leuk
    Mari +8580
    woensdag 11 juli 2018 om 09:10
    Waarmee dan wel meneer de zaakwaarnemer. Zo'n opmerking maakt het er niet beter op voor die jongen.
    In ieder geval veel succes
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25131
    woensdag 11 juli 2018 om 09:12
    'Linksbuiten van kampioenselftal Jong Ajax kan aan de slag bij FC Porto'

    Nou nou... de titel doet toch vermoeden dat het om een groot talent gaat wie afgelopen seizoen DE linksbuiten van Jong Ajax was.... maar een bankzittertje van Jong Ajax... VP weet ons met het artikel weer flink met een gouden randje te misleiden.
    Vind ik leuk
    2cents +54956
    woensdag 11 juli 2018 om 09:23
    Het is een kunst op zich.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8949
    woensdag 11 juli 2018 om 09:32
    Ze kunnen de wereldtalenten beter in huis houden. Worden ze misschien weer eens kampioen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23601
    woensdag 11 juli 2018 om 09:37
    5 wedstrijden bij Jong Ajax? En hoeveel daarvan begon hij in de basis? Het contract inmiddels verlopen en hij kan, desnoods op eigen kosten met de trein, zo naar Portugal reizen. Dat kunnen jongeren van 20 jaar, mits ze niet al teveel in de watten zijn gelegd. En dan hoor ik ineens een wel erg jonge stem zeggen: “Papa, ik moet ergens heen, wil jij me effe brengen met de auto?” Nietsvermoedend heeft Papa de Wit de auto al uit de garage gehaald als hij zijn zoon naar buiten ziet komen: drie zware koffers meeslepend. Hij denkt allereerst dat zijn zoon subiet heeft besloten bij zijn zestienjarig vriendinnetje te gaan wonen. Het kost wel een half uur voordat hij begrijpt wat hem wordt gevraagd: Meesje gaat helemaal naar Portugal en als het niks wordt is hij in september weer terug. Zwijgend geeft hij gas, rijdt de straat uit en denkt: “verrek, thuis helemaal vergeten even te zeggen waar ik heen ben”.
    Vind ik leuk
    Blindsy +11238
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:10
    Ik zie het voor mij, haha, mooi verwoord. Heb ik nog mazzel, ik hoef niet verder dan Brussel...😉
    Vind ik leuk
    Muscles +750
    woensdag 11 juli 2018 om 10:10
    Duidelijk uit Ajax school maar niet goed genoeg voor Ajax 1. Door de goede scholing krijgt hij nu kansen in Portugal. Veel succes daar en blijven juichen voor Ajax hè
    Vind ik leuk
    Jorchie +317
    woensdag 11 juli 2018 om 11:37
    Niet goed genoeg voor ajax 1, niet goed genoeg voor jong ajax; ja duidelijk uit de ajax school!!!!
    Vind ik leuk
    DuWijk +313
    woensdag 11 juli 2018 om 10:54
    Heel Jong Ajax is ondertussen weg denk ik. Veel spelers behouden voor de Nederlandse velden. Benieuwd wie het ongelijk van Ajax gaat bewijzen. Vroeger was ik bijvoorbeeld erg gecharmeerd van Gino Dekker.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:09
    Deze speler heeft na oktober geen wedstrijd meer in Jong Ajax gespeeld. Vraag me zelfs af of hij nog mee getraind heeft. Kortom clikbait. Ik verwachtte namelijk een bericht over Dennis Johnsen, dat was de linksbuiten van het kampioenselftal.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26314
    woensdag 11 juli 2018 om 12:15
    Ajax wil duidelijk van het hoge aantal contractspelers af. Frisse wind.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:03
    Iets zegt mij, dat het begin van het verhaal niet klopt. Het is lekker voorzichtig omschreven, maar het is onvolledig.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 00:03]
    Vind ik leuk
    stratumseind +166018
    vrijdag 20 juli 2018 om 00:49
    iets zegt mij dat het nog steeds verdomd lekker weer is en dat ik er best nog 1 open kan trekken....
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 01:06
    Ook dat zal wel weer onvolledig zijn. Het zullen er wel meer dan 1 worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 01:18
    De ere divisiepoule, waar je je alvast in kan schrijven. Voor komend seizoen.

    https://www.voetbalpoules.nl/poule/115995/stand
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 02:47
    Doei. Carrière naar de klote. Pardon.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 06:47
    Volgens de zaakwaarnemer van De Wit had dat 'niets met gedrag of instelling te maken'
    Nee,zoiets doe je alleen als hij zich voorbeeldig gedraagt en zijn best doet,nu al een arrogante ego
    Vind ik leuk
    Plaotie +10
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:03
    Mees de Wit gaat het helaas niet redden bij (jong) Ajax. Als Ajax nu ook nog El Azzouzi en Owusu kunnen slijten, lijkt de selectie van Jong Ajax klaar te zijn voor de Keuken Kampioen Divisie. Veel doorgestroomd vanuit de O19 en goed door geselecteerd.

    Ze zullen niet (weer) kampioen gaan worden, daarvoor is het team te jong en te onervaren, maar dit wordt een ontzettend leerzaam jaar voor jong Ajax. Allemaal technisch onderlegd, maar nu gaat het ook om het fysieke gedeelte en de weerstand van tegenstanders die fysiek verder ontwikkeld zijn.

    Verwacht dat jong Ajax, en ook jong PSV, tussen plek 3 en 8 zullen eindigen en ze het dan beiden uitstekend hebben gedaan. Verdikke heb weer zin in het voetbalseizoen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: 'Kampioen van Jong Ajax wordt ploeggenoot van Dost in Portugal'