Buitenlandse pers legt vinger op zere plek bij België: 'Dembélé zwakke schakel'

    Buitenlandse pers legt vinger op zere plek bij België: 'Dembélé zwakke schakel'

    woensdag 11 juli 2018 om 09:30

    Na de uitschakeling van België op het WK zijn veel buitenlandse media positief over de bijdrage die de Rode Duivels in de afgelopen week leverden aan het toernooi. Kevin De Bruyne en Mousa Dembélé krijgen op basis van de nederlaag tegen Frankrijk (1-0) op dinsdag echter de nodige kritiek. 

    'We hebben allemaal oprecht medelijden met Roberto Martínez en België omdat ze dit WK zoveel geschonken hebben. In de eerste helft leken ze enkele keren het Franse verzet te breken. Hadden ze die eerste goal gemaakt, zat België waarschijnlijk in de finale', schrijft The Daily Mail over de wedstrijd in Sint-Petersburg. 'Maar uiteindelijk konden ze met al hun balbezit en mooie combinaties Frankrijk nooit echt pijn doen.'

    Tottenham Hotspur-speler Dembélé was de zwakste van het veld, vinden de Britten. 'Centraal op het middenveld werd hij geregeld zoek gespeeld door Pogba en Kante. Dembélé was de zwakke schakel en van zijn gebrek aan snelheid en eenzijdigheid hebben de Fransen in de omschakeling volop geprofiteerd.'

    BILD zag dat België niet het niveau haalde van de clash met Brazilië in de kwartfinale. 'Na de 1-0 van Umtiti kreeg België mogelijkheden via Fellaini en Witsel, maar de aanvalsmachine liep niet gesmeerd. Dat kwam vooral omdat De Bruyne niet zijn dag had. De Duitse voetballer van het jaar in 2015 speelde uitgerekend in de halve finale zijn slechtste wedstrijd van het toernooi.'

    Het Spaanse Marca denkt dat Frankrijk vanwege de ijzersterke achterhoede favoriet is voor de WK-titel. 'De Franse verdediging is duidelijk de beste ter wereld. Met Pavard en Hernandez hebben ze vleugelverdedigers met aanvallende kwaliteiten en naast hen staan twee betrouwbare centrale verdedigers met een neus voor goals. Met dit viertal zitten de Fransen voor de komende jaren gebeiteld.'

    L'Equipe is uiteraard trots op het bereiken van de finale. '90 minuten is de beste aanval van het WK in bedwang gehouden. Na een moeilijke eerste helft hebben we een blok neergezet en Eden Hazard geen enkele ruimte meer gegeven. Lukaku kwam niet in het spel voor. Ook na het inbrengen van Dries Mertens werd het niet meer gevaarlijk.'

    Lees ook: Nederlandse pers over tragische aftocht 'knuffelploeg' België: 'Schrale troost'

    Plaats een reactie

    Xtacy +386
    woensdag 11 juli 2018 om 09:44
    Makkelijk weer 1 of 2 spelers aanwijzen..

    Hele team heeft matig gespeeld, PUNT!
    Vind ik leuk
    Candela32 +1207
    woensdag 11 juli 2018 om 09:53
    Tactisch is Martinez door deschamps overklast..Fellaini op links om voorzetten te geven, dan ben je echt een topcoach.. je had Witsel eruit moeten halen en alles pompen op Fellaini van de zijkanten.. michy er eerder in brengen om gelijkspel te forceren.. dan kan je verdedigend wisselen want dan heb je nog een extra wissel..

    In België ben je gauw een topper, dan heb ik het over Martinez..

    Hij praat als een professor, veel woorden in keurig Engels, strak in pak.. beetje de gebaren van Guardiola nabootsen en dan ben je al voor de Belgen een goede coach.. tactisch onbenul gisteren..
    Vind ik leuk
    LargoWynch +412
    woensdag 11 juli 2018 om 16:10
    Kijk, dit is nou commentaar van iemand die het echt begrijpt.
    Vind ik leuk
    Rene80 +727
    woensdag 11 juli 2018 om 10:44
    België Was toch helemaal niet zo matig. Frankrijk stond als een huis en waren wat dat betreft overklast. Verder lag de wedstrijd behoorlijk dicht bij elkaar en als het 1 0 voor België was geweest dan had je niemand gehoord en was iedereen weer positief over belgie
    Vind ik leuk
    Leedz +5133
    woensdag 11 juli 2018 om 13:18
    Of Frankrijk was gewoon beter
    Vind ik leuk
    Bontscoach +148
    woensdag 11 juli 2018 om 09:45
    Pavard durfde Hazard niet kort te dekken en gaf steeds 3-5 meter ruimte zodat de voorzet lekker makkelijk kon worden gegeven. Bleek wel dat Pavard geen top-top is.

    Dembele en De Bruyne waren inderdaad erg matig. Dat gold ook voor Alderwereld, de Fransen zochten hem steeds op.

    Aan de andere kant was Giroud een persiflage op een spits.

    En de tactiek van de Belgen was verkeerd: ze lieten zich het spel opdringen na 10 minuten. In de eerste 10 minuten bleek dat ook Frankrijk het spel niet kan maken tegen een ingegraven tegenstander.

    Op rechts kreeg Belgie steeds alle ruimte, maar daar miste men Mertens. Nu werd het traag draaien en kappen door Chadli en kwam er geen fatsoenlijke voorzet. En waarom je Fellaini naar de kant haalt wanneer je moet stormen en pompen hoog in de 16, is mij een raadsel.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:48]
    Vind ik leuk
    Yuri +936
    woensdag 11 juli 2018 om 09:46
    Tis ook meer een centrale verdediger
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:46
    Vond chadli anders ook weinig goeds brengen, zijn voorzetten en corners waren dramatisch
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2235
    woensdag 11 juli 2018 om 12:28
    Dat zegt ie toch ook? Eerst effe leren lezen voordat je commentaar maakt... ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:27
    zie reactie gewijzigd :P die stond er eerst niet tussen
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2235
    woensdag 11 juli 2018 om 23:46
    Ach so...
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17509
    woensdag 11 juli 2018 om 10:20
    Precies, bontscoach.

    Niet Dembélé, maar Giroud was de zwakste schakel op het veld.

    Anders was het 4-0 voor Frankrijk geworden.😉
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2235
    woensdag 11 juli 2018 om 12:27
    Aardige analyse, gozer...
    Vind ik leuk
    Hyena +27303
    woensdag 11 juli 2018 om 09:49
    Chadli was veruit de minste op het veld.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1240
    woensdag 11 juli 2018 om 09:49
    Als je zoals de Fransen deden de beste spelers lam legt dan is België een heel matig team. Sowieso hadden ze er tegen Japan al uit moeten liggen en tegen Brazilië hadden ze mazzel dat de echte eindpass van de Brazilianen er steeds niet was. En dan dat eindeloze geneuzel in de Nederlandse media en vooral bij de NOS over die Belgen. Echt doodvermoeiend. Sowieso al die mensen die nu voor België stonden te springen mogen van mij ook geweerd worden bij de wedstrijden van het Nederlands elftal. Leek wel alsof je niet tegen de Belgen mocht zijn. Des te lekkerder is het dat het nu over is. Frankrijk-Kroatië in de finale lijkt me leuk, dan maakt het mij oprecht niet uit wie er wint.
    Vind ik leuk
    tannat +6308
    woensdag 11 juli 2018 om 10:50
    Als je ziet wat er voor een volk bij oranje op de tribune zit is het een zegen om daar niet heen te hoeven.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 10:51]
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1240
    woensdag 11 juli 2018 om 11:04
    Klopt, mij ook niet gezien tussen de wortels en hoedjes. Nederland kan nog veel leren van andere landen als het gaat om support.
    Vind ik leuk
    Mari +5520
    woensdag 11 juli 2018 om 09:49
    Meunier? was het gemis
    Vind ik leuk
    RtdDub +9467
    woensdag 11 juli 2018 om 10:47
    Is geen geweldenaar maar in elk geval iemand die gewend is daar te spelen in die positie.
    En dat is dan ook al jarenlang het euvel voor die Belgen, een x aantal prima spelers maar op sommige plaatsen in het elftal niet of nauwelijks niveau.
    Vind ik leuk
    PRICE +17725
    woensdag 11 juli 2018 om 09:52
    Mertens viel goed in,bracht een aantal goede voorzetten.
    Vind ik leuk
    NvC +1404
    woensdag 11 juli 2018 om 09:55
    Ja dat vond ik ook. Juist met Mertens erbij vond ik ze gevaarlijker spelen.
    Vind ik leuk
    Quareck +6254
    woensdag 11 juli 2018 om 10:14
    Mertens zorgde meteen voor gevaar idd, maar als je voorzetten van de zijkanten geeft, moet je Fellaini laten staan! Oom het inbrengen van Batshuayi in de 90e minuut vond ik vreemd. Die jongen kan iets in de kleine ruimte en heeft in 20 minuten die hij tegen Tunesië speelde meer kansen gecreëerd dan lukaku in het hele toernooi.
    Vind ik leuk
    Mistered +200
    woensdag 11 juli 2018 om 10:53
    Ik vond het meest vreemde dat ze hem wisselde voor een andere aanvaller. Speel dan alles of niets.
    Vind ik leuk
    Quareck +6254
    woensdag 11 juli 2018 om 11:32
    Idd, als
    De blessuretijd in gaat in zo een wedstrijd haal je desnoods de keeper er uit voor een aanvaller!
    Vind ik leuk
    Och jeh +1587
    woensdag 11 juli 2018 om 09:52
    De Bruyne was zeer zwak en vraag me echt af wat Chadli in het team doet, hij speelt werkelijk iedere bal naar achter ipv te zoeken voor een aanvallende oplossing.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:52
    Ik snap uberhaupt de hosanna niet zo. Ja, belgie heeft een leuk elftal. Maar echt thuisgeven doen ze toch al een aantal toernooien niet met deze lichting? Het was nu tegen japan en brazilie toch ook al meer geluk dan wijsheid?
    Vind ik leuk
    Candela32 +1207
    woensdag 11 juli 2018 om 10:02
    België gouden generatie? Weet je wat voor mij goude generatie was,dat geen prijs won? En kans liet liggen om een toernooi te winnen??

    TSJECHIË 2004

    Man man man zelden zo’n goede ploeg gezien dat geen waardering kreeg
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:59
    Serieus? Degelijk ploegje hoor, maar dar was toch geen wereldelftal man. Een paar goede spelers ( koller,rosicky,baros,ujfalusi met nedved als topper.
    Vind ik leuk
    RR12 +282
    woensdag 11 juli 2018 om 09:53
    De Belgen zijn slechte verliezers met hun kritiek op spel van Frankrijk, een kopie van hun spel tegen Brazilie. En Verthongen sip zien kijken blijft blijft onbetaalbaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:01
    Weet niet wat die Franse krant heeft gezien, maar Hazard was de beste man van het veld en werd absoluut niet in bedwang gehouden.
    Ja met een duidelijke overtreding op de 16 meter die de scheids niet zag.

    Overigens wel eens dat Dembele de minste was aan Belgische kant.
    Domme zet van Martinez om Feillani eraf te halen als je moet scoren.
    Vind ik leuk
    companen +538
    woensdag 11 juli 2018 om 10:24
    Hazard niet gezien hoor gister wat een verschil met een Robben of Ronaldo op een groot toernooi, dat niveau zal hij nooit halen.
    Vind ik leuk
    RR12 +282
    woensdag 11 juli 2018 om 10:39
    Nou das ook niet waar, Hazard was best goed maar de rest niet zo.
    Vind ik leuk
    Mistered +200
    woensdag 11 juli 2018 om 10:56
    Hazard had toch bijna geen rendement. Je kunt wel 3 man uitspelen maar dan moet erna nog wel iets van een doelpoging volgen. Ik vond hem wel de beste Belg.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4574
    woensdag 11 juli 2018 om 10:05
    Wat een drama voor de Belgen.

    Winnen van Brazilie, maar kansloos tegen de Fransen. De finale zal gaan tussen Frankrijk versus Engeland mochten de engelsen winnen van de kroaten maar hoe het ook zij, als de Engelsen dit WK winnen dan vraag ik mij af of ze echt de beste van de wereld genoemd kunnen worden. Verloren van Belgie en gewonnen van Colombia, Panama en Tunesie.

    Engeland heeft amper een sterke tegenstander uitgeschakeld, dus mag van pure geluk spreken.

    Dus de terechte wereldkampioen is Frankrijk op basis van hun gewonnen duels.
    Frankrijk heeft wel sterke tegenstanders uitgeschakeld zoals Belgie, Uruguay en Argentinie.
    Vind ik leuk
    soplul +2374
    woensdag 11 juli 2018 om 10:26
    Ja en als je dan Frankrijk uitschakelt die wel van Belgie, Uruguay en Argentinie hebben gewonnen....ben je dan niet gewoon sterker gebleken dan het team dat al die anderen ook uitschakelde?

    Gezien de uitslagen zou het voor Frankrijk een makkie moeten zijn.
    Maar om te zeggen dat wanneer Engeland of Croatie kampioen wordt ze niet beste van de wereld genoemd mogen worden is ook beetje raar.

    Zo heeft Frankrijk bv ook niet gewonnen van Duitsland, Spanje of Brazilie.
    Zou Frankrijk dan wel de beste zijn als ze kampioen worden??
    Vind ik leuk
    Leeuw +4574
    woensdag 11 juli 2018 om 10:34
    Ja, dat laatste denk ik wel. Is niet raar en ik zal je zeggen waarom. Frankrijk wint van twee oud wereldkampioenen namelijk Argentina en Uruguay en dat zijn niet de makkelijkste.

    Gister ook de Belgen uitgeschakeld, dus een beter prestatie geleverd wanneer je bv zoals de engelsen Tunesie, Panama, Zweden. Landen die gezien kunnen worden als zwak of middelmaat. Ik ben niet de enige die dit over Engeland zegt, want de britten zeggen dit zelf over hun land.
    Vind ik leuk
    soplul +2374
    woensdag 11 juli 2018 om 10:51
    Kerel...je weet dat Uruguay wereldkampioen was toen men nog met een leren bal met veter erin voetbalde??
    En Argentinie kwam niet eens langs Ijsland en kreeg pakkie van Croatie. Buiten dat doen ze het laatste jaren ook niet geweldig.

    En natuurlijk is Frankrijk bij winst de beste gebleken, maar dat geldt net zou goed voor Engeland.
    Dat Engeland een makkelijkere weg heeft afgelegd absoluut.
    Maar ze weten ook dat de kansen misschien 80-20 zijn in voordeel Frankrijk dus als ze hem toch winnen dan zijn zij gewoon beter gebleken.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4574
    woensdag 11 juli 2018 om 10:34
    Over Kroatie heb ik niks gezegd omdat ik hun wedstrijden niet heb bekeken.
    Vind ik leuk
    RR12 +282
    woensdag 11 juli 2018 om 10:40
    Als UK wereldkampioen word is dat terecht, tenzij je over iedere competitie de winnaar wil betwisten.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4574
    woensdag 11 juli 2018 om 10:44
    Ik kom wel met argumenten, maar zie die van jou nergens staan. Mocht je die hebben, dan lees ik dat graag.
    Vind ik leuk
    soplul +2374
    woensdag 11 juli 2018 om 10:52
    "tenzij je over iedere competitie de winnaar wil betwisten"

    hier staat zijn argument toch?

    Wanneer in de NL competitie een team alles van de top teams wint maar niet kampioen wordt omdat het tegen de kleintjes alles verliest dan is degene die wel kampioen wordt toch ook gewoon de terechte kampioen?
    Vind ik leuk
    RR12 +282
    woensdag 11 juli 2018 om 10:53
    Simpelweg omdat ze die finale dan gewonnen hebben, dat is de uitleg van mijn reactie dat geen argument behoeft.
    Vind ik leuk
    Mistered +200
    woensdag 11 juli 2018 om 10:58
    Ik durf te stellen dat de Engelse niet gaan winnen van de Kroaten. Als je die hoort praten dan staan ze al in de finale. De Belgen konden er ook wat van op tv. Frankrijk was bang voor hun. Pffffffff
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7222
    woensdag 11 juli 2018 om 10:59
    Engeland wint nooit van Frankrijk, Frankrijk is afgetekend de beste ploeg en niet geheel toevallig ook het team met de hoogste marktwaarde van 1.08 miljard ! ( Belgie 754 miljoen "slechts " )
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2235
    woensdag 11 juli 2018 om 12:37
    "De finale zal gaan tussen Frankrijk versus Engeland mochten de engelsen winnen van de kroaten..."

    Over open deuren intrappen gesproken.

    Zo ken ik er ook nog een: de finale gaat tussen Frankrijk en Croatie, mochten de Croaten winnen van de Engelsen...
    Vind ik leuk
    Leozao +226
    woensdag 11 juli 2018 om 10:11
    Jammer dat ze tegen Brasil ver boven hun kunnen uitkwamen...
    Vind ik leuk
    Quareck +6254
    woensdag 11 juli 2018 om 10:16
    Het is onmogelijk om boven je kunnen te presteren. Het enige dat wel kan is dat je 99% van de tijd onder je kunnen speelt. Je kan simpelweg niet iets doen wat je niet kan.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2235
    woensdag 11 juli 2018 om 12:40
    Die zit! Dat noemen ze het deksel op de neus krijgen. Leozao dan...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:17
    Chadli vond ik zelf de minste
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2235
    woensdag 11 juli 2018 om 12:40
    Oh OK. We hadden het niet geweten als je het hier niet verteld had... ;-)
    Vind ik leuk
    Harald. +15
    woensdag 11 juli 2018 om 10:19
    Ze noemen zichzelf de gouden generatie....vooralsnog is het nog steeds een patatgeneratie
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1500
    woensdag 11 juli 2018 om 10:26
    Martinez had het elftal gewoon niet goed staan. Ik zag zelf ook niet zoveel redenen om veel aan te passen aan het elftal. Zoals dat ook tegen Brazilie stond.
    En Chadli op rechts - dat is gewoon niet echt zijn positie.
    Vind ik leuk
    Rene80 +727
    woensdag 11 juli 2018 om 10:48
    Ik zelf vond tegen Brazilië lukaku op rechts goed spelen. Wat ik niet snap is als je dat lukaku nog geen bal krijgt in de 1e helft je hem niet weer op rechts probeert. Maar goed dat zal wel naïef gedacht zijn.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2235
    woensdag 11 juli 2018 om 12:42
    Blij dat je het weet... ;-)
    Vind ik leuk
    Hupfean +2957
    woensdag 11 juli 2018 om 11:06
    2e helft Hazard ook niet meer gezien, toen ging hij op t middenveld de Bruijne weer voor de voeten lopen.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6105
    woensdag 11 juli 2018 om 11:31
    De 'Gouden Generatie'

    Yeah right

    België heeft absoluut een goed team maar hebben ook gewoon heel veel mazzel gehad tegen Japan en Brazilië

    Frankrijk heeft een enorm sterke defensie plus Kante er nog is voor
    België wist zich er geen raad mee

    De Bruyne werd naar mijn mening verkeerd gebruikt

    Aan Carrasco was te zien dat hij in een waardeloze competitie speelt want die kwam nog geen grasspriet voor bij

    Meunier werd enorm gemist
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2235
    woensdag 11 juli 2018 om 12:47
    Belgie heeft 2, 3 toppers. That's it. Ik vond die ploeg van het EK van 1980 echt veel beter, met spelers als Pfaff, Meeuws, Gerets, Vandereycken, Van der Elst, Van Moer, en Ceulemans. Het kan natuurlijk niet, maar ik weet haast zeker dat die ploeg de ploeg van gisteren zou verslaan...
    Vind ik leuk
    reggie +1446
    woensdag 11 juli 2018 om 11:37
    België loopt 3 keer in de val, 2 keer komen ze goed weg, Japan en Brazilië maar tegen de Fransen was het geluk op.
    Als België zo blijft voetballen zullen ze weinig of geen prijzen winnen.

    Het nieuwe voetbal is, laat de tegenstander aan de bal en bij balverlies zo snel als het kan naar het andere doel.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7395
    woensdag 11 juli 2018 om 11:48
    Die coach is ook het eea aan te rekenen. Met dit elftal is een betere opstelling te maken. Bovendien veel wisselingen - felaini carrasco mertens. Niemand is echt in zijn ritme gekomen. Zijn tactiek was niet lonend.
    Ook een beest als Naingolan had je er gisteren goed bij kunnen hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:55
    Belgie miste vooral de diepgang en geode voorzetten van Meunier! Chadli kwam daar gewoon tekort!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Buitenlandse pers legt vinger op zere plek bij België: 'Dembélé zwakke schakel'