'Kassa rinkelt: Juventus verkoopt iedere minuut een shirt van Ronaldo'

'Kassa rinkelt: Juventus verkoopt iedere minuut een shirt van Ronaldo'

Gepubliceerd: woensdag 11 juli 2018 om 18:01wo 11-07-2018 om 18:01

Juventus heeft diep in de buidel moeten tasten om de komst van Cristiano Ronaldo mogelijk te maken, maar de megatransfer werpt nu al zijn vruchten af. Gemiddeld wordt er iedere minuut een Juventus-shirt met de naam van Ronaldo verkocht in Italië.

Dat schrijft TuttoJuve. Er staan gigantische rijen voor de fanshop van Juventus omdat de webshop is gecrasht nadat het shirt in de verkoop is gegaan. Supporters wilden niet wachten tot het technische probleem is opgelost en zijn massaal afgereisd naar de fanshop in Milaan, waar een vestiging is, om zo snel mogelijk aan een shirt te komen. Inmiddels werkt de webshop weer.

Dat Ronaldo populair is bij de aanhang van Juventus, blijkt wel uit het feit dat De Oude Dame gemiddeld iedere minuut een shirt verkoopt in de winkel in Milaan. Fans moeten diep in de buidel tasten voor een shirt. Het goedkoopste exemplaar is 55 euro en de duurste zelfs 130 euro. Dat heeft met maten te maken.

Juventus betaalt ruim honderd miljoen euro aan Real Madrid voor de transfer van Ronaldo. De deal is dinsdag officieel gemaakt door beide partijen. In Turijn gaat Ronaldo dertig miljoen euro per seizoen verdienen.

Lees ook'Fiscusprobleem' reden achter monsterdeal Ronaldo: 'Hij is klaar met Spanje'

Plaats een reactie

Johnny Cash +10241
woensdag 11 juli 2018 om 18:05
Ik denk dat ronaldo en juventus geen gelukkig huwelijk word. Niet dat ik het hem niet gun hoor maar zo denk ik erover. Word toch wat minder met ronaldo en dan die spijkerharde itialiaanse verdedigers. Maar we zullen zien.
Vind ik leuk
Alisteas +398
woensdag 11 juli 2018 om 18:09
Het valt wel mee met die spijkerharde verdedigers, het is niet meer als vroeger vanwege kans op schorsingen via tv-beelden. Wat Ronaldo wel lastig kan maken dat Italiaanse competitie niet op counter speelt wat favoriete stijl van Ronaldo is. Maar daar zal hij wel er op iets voor vinden want hij is een grote winnaar met sterk drive.
Vind ik leuk
Mistered +606
woensdag 11 juli 2018 om 18:58
Italiaanse competitie speelt niet op de counter. Hahaha.
Vind ik leuk
Alisteas +398
woensdag 11 juli 2018 om 19:24
Ja, meeste deel van alle wedstrijden hangen er 9 mannen achter de bal. Moet je maar vaker beter naar kijken.
Vind ik leuk
COYG +8185
woensdag 11 juli 2018 om 19:33
Nou de meeste teams counteren toch echt wel. Alleen AS Roma, Inter en AC Milan, Fiorentina en Napoli niet. De rest speelt allemaal met 3 centrale verdedigers en wingbacks. Dé opstelling van de counterende ploegen. En ik kijk genoeg wedstrijden om dit te kunnen zeggen.
Vind ik leuk
pvdsmissen +1026
woensdag 11 juli 2018 om 18:24
Juventus is wel verreweg de beste ploeg en hij zal dus kansen genoeg krijgen. Denk dat hij er daarom genoeg zal gaan scoren
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 18:07
'Supporters wilden niet wachten tot het technische probleem is opgelost en zijn massaal afgereisd naar de fanshop in Milaan.'

Dus de fanshop van Juventus is in Milaan en niet in Turijn? Lijkt me sterk
Vind ik leuk
Pipita +44
woensdag 11 juli 2018 om 18:14
er zit 1 in het stadion en 1 in milaan
Vind ik leuk
FCG1971 +4753
woensdag 11 juli 2018 om 19:26
Juve is meer de club van Italië dan de club van Turijn. Dat zou de reden kunnen zijn.
Vind ik leuk
kevinleo +3076
woensdag 11 juli 2018 om 18:08
Dan hebben ze al een omzet van 135.975 euro?
Vind ik leuk
davidben +6572
woensdag 11 juli 2018 om 18:12
Is toch wat.
€130 voor een plastic shirt met een productieprijs van nog geen €10.
En dat is al vanaf maatje M. 'Koopjes' zijn voor kids.
Vind ik leuk
Guust +6400
woensdag 11 juli 2018 om 18:42
Ze naaien zich de kolere in Bangladesh.
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
woensdag 11 juli 2018 om 18:43
Zo kan je heel veel voorbeelden aanhalen hoor. Beetje zeiken om het zeiken dit. Je hoeft er toch ook geen een te kopen. Kom dan met voorbeelden van dingen die je verplicht moet hebben die hoge aanschafkosten hebben maar niks kosten om te produceren, Dit is een luxe item dat je zelf graag wilt.
Vind ik leuk
davidben +6572
woensdag 11 juli 2018 om 19:52
Als stijlfiguur klopt ie gewoon.
Vind ik leuk
Gudoeman +380
woensdag 11 juli 2018 om 18:17
Hij is een wandelende goudmijn.... niet normaal!!!
Vind ik leuk
Springbok +1412
woensdag 11 juli 2018 om 18:19
Wel terecht verder dat de arbeiders in de Fiat-fabriek gaan staken.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 11 juli 2018 om 18:22
Een fanshop van Juve in Milaan, zoiets als een fanshop van Feyenoord/PSV in Amsterdam?
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 18:31
Wel slim natuurlijk, er zullen veel meer toeristen in Milaan rondlopen dan in Turijn. En aangezien Juventus de grootste club van Italie is, zal menig toerist die ook nog is van voetbal houdt een Juventus shirtje halen.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 11 juli 2018 om 18:48
Ja idd, zo had ik het nog niet bekeken....
Vind ik leuk
Spiegel +11179
woensdag 11 juli 2018 om 18:33
Denk eerder van Ajax in Rotterdam en Eindhoven.

Juventus is namelijk al decennia lang de grootste club (qua achterban dan).

Enige verschil tussen juve en Ajax is dat juve de laatste paar jaar bergop ging en Ajax bergafwaarts qua prijzen.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 11 juli 2018 om 18:51
Ik had gewoon geen zin in wéér gelul van PSV'ers en Feyenoorders, en het maakt mij ook niks uit eigenlijk, als wat ik bedoel te zeggen maar duidelijk is.. ;-)
Vind ik leuk
J Kiprich +19007
woensdag 11 juli 2018 om 18:56
Je was al duidelijk hoor, en in mijn hoofd draaide ik het ook al om. 😉
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 11 juli 2018 om 19:00
Hahahaa, jij weet wat ik bedoel... :-)
Vind ik leuk
Roy_87_ +1574
woensdag 11 juli 2018 om 18:32
Ronaldo zal vriend en vijand verrassen in Italie.
Iedereen loopt maar te lullen over die verdedigers daar.

Die gast prikt gewoon de ene na de andere goal erin
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 18:38
Zeker, die gaat gemakkelijk topscorer worden in Italië. Juve steekt er boven uit en met spelers zoals Dybala en Costa gaat die veel goede passjes krijgen.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 18:43
Die krijgt in Italië meer trappen te verduren dan in Spanje
Vind ik leuk
stratumseind +195655
woensdag 11 juli 2018 om 18:38
Iedere voetbalfan kotst hem uit ... totdat ie voor jou club speelt
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 18:42
Daar loop je dan in zo'n shirt met duizenden tegelijk,beetje hetzelfde als de Primark
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 11 juli 2018 om 18:58
Voor 1 euro gemaakt in de sweatshops in India etc, en voor 100+ euro verkocht in Europa. Inderdaad het Primark concept..
Vind ik leuk
JOJO +1795
woensdag 11 juli 2018 om 20:06
Poeh, dat is niet veel 1 per minuut. Als je de totale transfer terug wilt verdienen met shirt verkoop, duurt het ruim 5 jaar. En dan moet de verkoop precies elke minuut gedurende die 5 jaar doorgaan. Uitgaande van een gemiddelde prijs van 90 euri. En uitgaande van een totale som van 250miljn. (Transferbedrag 100, fee voor agent naar verluid 20, 4x jaarsalaris van 30= 120 en er zullen nog wat overige kosten zijn bijv tekengeld 10, maakt 250 in totaal)

Maar goed, er zal nog wel meer merchandise met de naam Ronaldo over de toonbank gaan. En wat te denken aan extra sponsors die je trekt en het sponsorgeld wat je meer kunt vragen. En hopende voor Juve een Europese beker.
Kortom, goede aankoop. Al blijft 100 miljn veel, vooral voor een speler van 33 jaar.
Vind ik leuk
Gary Oak +216
woensdag 11 juli 2018 om 20:25
Leuke berekening. Echter krijgt de shirt sponsor (Adidas) in meeste gevallen 85% van de shirt verkoop. Vandaar dat de shirt sponsors ook zulke extreme bedragen aan clubs betalen om ze te mogen sponsoren. En met dat geldt kopen ze weer nieuwe spelers waar de sponsors weer aan verdienen
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:25]
Vind ik leuk
Guust +6400
woensdag 11 juli 2018 om 21:42
Bij Fiat staakt het personeel, krijgen al 10 jaar geen loonsverhoging, voor 30% eigenaar van Juventus, tsja is dit het begin, aanpakken die kapitalisten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws