Hogere verwachtingen rond PSV'er: 'In het verleden al paar keer succes gehad'

    Hogere verwachtingen rond PSV'er: 'In het verleden al paar keer succes gehad'

    donderdag 12 juli 2018 om 07:04

    Steven Bergwijn weet dat er komend seizoen opnieuw meer van hem wordt verwacht bij PSV. De ster van de twintigjarige aanvaller is na het afgelopen half jaar gerezen. En daarmee ook het verwachtingspatroon.

    "Ik snap wel wat ermee wordt bedoeld. Op het moment dat je iets ouder wordt en in het verleden al een paar keer succes had, gaan mensen meer verwachten. Het hoort er allemaal bij", reageert Bergwijn in het Eindhovens Dagblad. "Ik denk dat ik het team met goals en assists heb kunnen helpen, maar dat is niet het enige wat wordt gevraagd. Dat zie je ook hier bij de trainingen in Zwitserland. De nadruk lag vandaag bijvoorbeeld op snel omschakelen."

    Bergwijn ziet een verschil tussen de nieuwe trainer Mark van Bommel en voorganger Phillip Cocu. "Het trainingsschema is wat pittiger dan vorig jaar, denk ik. Er is meer druk vooruit in de oefenvormen en op de organisatie na een omschakeling wordt enorm gehamerd. Als je in een aanval hebt gescoord of gemist, moet je direct razendsnel terug om het team te helpen. Het is intensief, maar voelt lekker en ik denk dat we er op de lange termijn veel profijt van gaan hebben."

    Bergwijn krijgt door de trainerswissel weer een nieuwe prikkel. "Alles komt op zijn tijd en een nieuw gezicht voor de groep geeft ook weer andere energie. We hebben een goed team, dat straks weer voor de prijzen kan gaan en waarmee we in de Champions League willen spelen."

    Lees ook'Veel belangstelling' voor PSV-uitblinker: 'Het is niet goed voor z'n carrière'

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    Bertus +4021
    donderdag 12 juli 2018 om 07:11
    Iets zegt me dat wel wel aantrekkelijker voetbal te zien gaan krijgen bij PSV.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 07:19
    Nog meer druk op de bal, hoger tempo en kleiner speelveld.
    Vind ik leuk
    Itsese +3176
    donderdag 12 juli 2018 om 07:26
    En toch op onze eigen kwaliteiten focussen, de omschakeling waar we al jaren gewoon dodelijk in zijn.
    Vind ik leuk
    luccerd +2979
    donderdag 12 juli 2018 om 07:40
    Spelen ze komend jaar op half veld in Eindhoven? ;)
    Vind ik leuk
    Itsese +3176
    donderdag 12 juli 2018 om 08:16
    Op de helft van de tegenstander inderdaad.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5972
    donderdag 12 juli 2018 om 10:06
    Dan gaan ze het heel moeilijk krijgen met Schwaab en viergever dat zijn nou niet bepaald de snelste spelers
    Vind ik leuk
    Itsese +3176
    donderdag 12 juli 2018 om 10:25
    Ach maakt niet uit joh, Luckassen ervoor pompt zo alles weer terug de 16 in van de tegenstander. Schwaab en Viergever kunnen slapend punten rijk worden haha;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 10:25]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:17
    Ja, dat van de tegenstander.
    Zoet heeft andere helft alleen. :-).
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2805
    donderdag 12 juli 2018 om 08:17
    Minder dan onder cocu is ook niet mogelijk, met zijn Franse spelopvatting.
    Vind ik leuk
    Bertus +4021
    donderdag 12 juli 2018 om 08:20
    Cocu heeft met de beschikbare spelers maximaal gepresteerd, dat het lang niet altijd aantrekkelijk was klopt. Prijzen maken echter veel goed.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2805
    donderdag 12 juli 2018 om 08:22
    Dat klopt, ik geef ook alleen aan dat als een speler zegt dat ze meer druk gaan zetten, dat niets zegt omdat minder druk zetten niet mogelijk is.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:15
    Het wordt een interessant seizoen. Voorlopig zie ik PSV met een neuslengte voor komende zomer.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:20
    Ja klopt.. nu moeten ze naar doelpunt of gemiste kans direct mee verdedigen



    . Als je in een aanval hebt gescoord of gemist, moet je direct razendsnel terug om het team te helpe
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:16
    Zijn spelopvatting was prima, juist veel druk op bal vanuit goede organisatie en veelal op helft tegenstander. Kwaliteit van team was zodanig dat het tempo soms lager was dan wenselijk, maar anders waren ze in eigen mes gelopen. Spelopvatting van PSV is gehele seizoen offensief geweest, maar wel vanuit organisatie gezien middelen. Iedereen praat elkaar na, soie.
    Vind ik leuk
    tannat +6047
    donderdag 12 juli 2018 om 08:26
    de bal continu rondspelen is ook niet bepaald aantrekkelijk
    Vind ik leuk
    Bertus +4021
    donderdag 12 juli 2018 om 11:51
    Bij Barca hebben ze daar anders geen probleem mee, ze noemen het zelfs totaalvoetbal.
    Vind ik leuk
    PRICE +17404
    donderdag 12 juli 2018 om 08:07
    Bergwijn gaat komend seizoen een dragende speler worden van PSV. Pas over een jaar een transfer.
    Vind ik leuk
    Always PSV +7487
    donderdag 12 juli 2018 om 09:11
    Als Bergwijn zijn groei doorzet gaat hij heel belangrijk worden. Ben benieuwd naar Romero, en hoe die ingepast gaat worden als de Jong blijft.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1411
    donderdag 12 juli 2018 om 07:37
    Goed team, wie dan? Vraag me af wie er überhaupt nog zijn als de eredivisie straks weer begint!
    Vind ik leuk
    powerer +6
    donderdag 12 juli 2018 om 10:09
    Ben je echt gescheiden en heb je je vrouw of man nog steeds nodig, dan is er een geweldige man die je kan helpen met bidden en je geliefde zal terugkomen, ik ben een getuige van This Man Dr Sacre die een spirituele is man die een gebed deed en mijn man die me scheidde met twee kinderen kwam terug en smeekte me dat het hem speet, we zijn terug en hebben een gelukkig gezin als je hulp nodig hebt neem contact met hem op via e-mail sacretempleofpower@gmail.com of bel of WhatsApp : +2348159768201 als u een probleem hebt

    Mijn naam is Mrs Johnson Sarah uit Washington DC USA
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:17
    . Als je in een aanval hebt gescoord of gemist, moet je direct razendsnel terug om het team te helpe

    Nee joh
    Ga daarna op de bank zitten.
    Opmerking v d dag....
    Vind ik leuk
    De Ajacied +9902
    donderdag 12 juli 2018 om 12:07
    Succes in het verleden bied geen garantie in de toekomst
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +218