Bosz is Ajax-scout dankbaar: 'Heel accuraat de sterke punten en zwakke plekken'

    Bosz is Ajax-scout dankbaar: 'Heel accuraat de sterke punten en zwakke plekken'

    donderdag 12 juli 2018 om 17:51

    Peter Bosz had in de laatste maanden van het seizoen 2016/2017 nauwelijks tijd voor de wedstrijdvoorbereiding, omdat de duels elkaar in rap tempo opvolgden. De toenmalige Ajax-trainer had in dat kader veel aan twee personen.

    "We begonnen pas na de competitiewedstrijd aan de voorbereiding op de midweekse Europa League-wedstrijden. De speeldagen volgden zich in hoog tempo op", vertelt Bosz aan Voetbal International. "Ik was ontzettend blij met Tonny Bruins Slot, die onze tegenstanders analyseerde."

    "United zagen we natuurlijk weleens in actie op tv, maar van bijvoorbeeld Panathinaikos kreeg je weinig mee. De tijd om daar meerdere wedstrijden van te bekijken, had je simpelweg niet dus die informatie heb je als trainer hard nodig. Tonny doet dat erg zorgvuldig. Heel accuraat bespreekt hij de sterke punten en zwakke plekken van de komende tegenstander."

    Ook redacteur Pieter Zwart van Voetbal International ontleedde de tegenstanders voor Bosz. "Wat mij opviel was dat het feilloos overeen kwam met wat Tonny ons vertelde, maar op een andere manier beschreven. Verwonderlijk hoe Pieter dat doet. Spelers analyseren vaak hun waarschijnlijke directe tegenstander, maar de tactiek van een elftal doorgronden is een vak op zich."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 17:55
    Heel wereld is blij met Ajax en das logisch.
    Daarom is Ajax de beste.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 17:55]
    Vind ik leuk
    Excelsior +1057
    donderdag 12 juli 2018 om 18:00
    Daarom zijn ze elk jaar kampioen ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:03
    Als je een oneliner wilt maken moet je misschien iets stoutere teksten typen. Krijg je veel likes mee. 😉
    Vind ik leuk
    Excelsior +1057
    donderdag 12 juli 2018 om 18:13
    Ik heb mijn principes
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:15
    Misschien iets over Erdogeit schreeuwen.
    Dat kan je helpen 😂😂
    Vind ik leuk
    Excelsior +1057
    donderdag 12 juli 2018 om 18:18
    Ja waarom zal ik. Je bent wat mij betreft gewoon een Nederlandse Turk of andersom zolang je maar niet dingen gaat zeggen als Erdogan is mijn vader.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 18:06
    Daarom hebben wij de meeste prijzen.Niemand die daar in de buurt komt in ons kikkerlandje!
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    donderdag 12 juli 2018 om 18:27
    De Action heeft veel meer prijzen dan Ajax.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3824
    donderdag 12 juli 2018 om 18:34
    Dat zijn weer kleine prijsjes
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:42
    Niet verkeerd bedoeld maar mijn hond heet Gizmo
    Vind ik leuk
    035 +3691
    donderdag 12 juli 2018 om 20:51
    Relevantie?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 21:23
    Ik weet niet wat relevantie is. Zover ben ik nog niet.
    Vind ik leuk
    035 +3691
    donderdag 12 juli 2018 om 23:03
    Oeps, en dat voor iemand die de Nederlandes taal zo goed beheerst? Je laat iets zien van jouzelf dus ik denk dat jij een trol bent.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:38
    Beheer ik Nederlandse taal zo goed dan? Maak nogaltijd veel fouten.
    Vind ik leuk
    035 +3691
    donderdag 12 juli 2018 om 23:41
    Doen veel trollen die niet herkent willen worden. Ik volgt de taal van dit soort trollen. Jij maakt niet dezelfde taalfouten TN. Beter opletten dus.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:47
    Ik maak vaak dezelfde taalfouten en dat komt vaal doordat ik mijn berichten niet terug lees. En autocorrectie is ook kut.
    Vind ik leuk
    035 +3691
    donderdag 12 juli 2018 om 23:49
    Nee, je maakt niet vaak dezelfde taalfouten. :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:54
    Wat is nu je conclusie?
    Vind ik leuk
    035 +3691
    donderdag 12 juli 2018 om 23:56
    Dat jij een trol bent maar dat is bekend nieuws denk ik.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:00
    Maar nog ontwijk je mijn vraag. En laat dat net mijn specialiteit zijn. Ze jij dit ook tegen die ander waar jij de naam al een x liet vallen?
    Bedoel jij komt ermee dus maak het maar af ook.
    Vind ik leuk
    035 +3691
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:06
    Ik ontwijk geen enkele vraag TN. Coclusie vraag jij?
    Trol zeg ik. Wees blij met jouw specialiteit. Dat ben ik ook alleen weet jij niet wat dat is. :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:09
    Alsnog geef je geen antwoord.
    Jij zegt Turkse Nederlander of Nederlandse Spanjaard.
    En dus ontwijk je mijn vraag.
    Dus zeg jij het ook tegen hem dus stratum waar jij zelf mee aan kwam of doe je het nu omdat hij er niet bij is.
    Snap dat het een moeilijke vraag is , maar jij kan het wel beantwoorden.
    Vind ik leuk
    035 +3691
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:15
    Wat is jouw vraag?
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:18
    Turkse Nederlander of Spaanse Nederlander. En jij begon over Stratum. Dus mijn vraag is of jij echt denkt dat wij 1 en dezelfde persoon zijn en zoniet spreek jij hem er ook opaan of doe je dat alleen bij mij.
    Vind ik leuk
    035 +3691
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:25
    Ik kan dit nergens in dit topic teruglezen TN. Haal je nu dingen van verschillende topics door elkaar? Gaat het verder wel goed met jou? Ik hoop het wel vriend. Wat is jouw vraag want het komt nu wat warrig over.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:28
    Jij weet het heel goed kerel en nu is het ineens warrig hahaha. Lees het maar terug en je ziet het vanzelf mits je niks gaat wissen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    035 +3691
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:31
    Kun je aangeven waar jij op dit topic mij een concrete vraag stelt? Graag dan even de tijd erbij. Ik ben fair dus wil jou graag bedienen. Ik kan toch niets wissen? Zou niet weten hoe.
    Wat is jouw vraag vriendelijke TN?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 00:31]
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:31
    Maak er meteen een avatar van haha. Best leuk hoe warrig je bent. He mattie ik wens je een fijne nachtrust vanuit Nederland en niet vanuit Spanje 😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    035 +3691
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:40
    Jij komt nu precies waar ik jou verwacht. Ik ben niet warrig en wat jij doet noemen ze in de Psychologie "spiegelen". Jij geeft, ondanks mijn vragen naar jouw vraag, niet aan waarop ik zou moeten reageren. Ik heb kennis genomen van jouw specialiteit. Zoals gezegd heb ik er ook eentje. Slaap lekker TN waar je ook bent. :-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 00:41]
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:47
    Ben in mijn heerlijke stad Amsterdam.
    Heb een leuke avatar al zeg ik het zelf.
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    donderdag 12 juli 2018 om 19:52
    Alle prijsjes worden kleine prijsjes ooit.
    Want de Europacup bestaat niet eens meer.
    Vind ik leuk
    Pimman +1470
    donderdag 12 juli 2018 om 20:25
    Nee die zijn afgeprijst ;)
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    donderdag 12 juli 2018 om 21:00
    Haha, 2 voor de prijs van één, maar wel direct meenemen.
    En dan zegt je vrouw, wat heb je NOU weer meegenomen, als je maar niet denkt dat ik die krengen ga poetsen. Zet ze maar in de schuur bij de stoel van opa.
    Vind ik leuk
    Pimman +1470
    donderdag 12 juli 2018 om 20:24
    Klopt ik zag Reiziger in mei nog met de schaal in zijn handen ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:07
    Correct en tevens juist WZAWZDB
    Vind ik leuk
    Wzpwzdab +150
    donderdag 12 juli 2018 om 18:27
    Mdsca
    Vind ik leuk
    pietprecies +2411
    donderdag 12 juli 2018 om 18:20
    Sowieso! De beste, warmste, mooiste en meest aansprekende club die er is!
    Vind ik leuk
    Wzpwzdab +150
    donderdag 12 juli 2018 om 18:28
    Ndgkcvn
    Vind ik leuk
    RR12 +287
    donderdag 12 juli 2018 om 19:00
    Nuance; de wereld van Ajaxsupporters die automatisch denken dat de wereld bij dat supportersschap op houd, vaak overigens niet-Amsterdammers want de echte zijn van goud, zijn blij met Ajax. Alles daarbuiten zijn dat er niet zo veel. Getuige het al jarenlange hoongelach bij verlies van de Godenzonen in ieder stadion, behalve die van Sparta uiteraard.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1213
    donderdag 12 juli 2018 om 19:19
    Mogen hedendaags wel íets bescheidener zijn, lijkt me
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:20
    Ik ben erg bescheiden. Voorgaande dagen was veel erger.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:55
    Jammer dat die twee alleen Man United vergaten te analyseren! :)
    Vind ik leuk
    LargoWynch +457
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:30
    Iedereen hele grote blij! ;)
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    donderdag 12 juli 2018 om 18:23
    Tonny Bruins Slot is de beste die je kunt hebben als je een ploeg moet analyseren.
    Vind ik leuk
    Wzpwzdab +150
    donderdag 12 juli 2018 om 18:26
    Tuurlijk komt van 020
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    donderdag 12 juli 2018 om 20:00
    Als hij het over PSV zou hebben zou een rol WC papier meebrengen meer zeggen dan woorden
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1213
    donderdag 12 juli 2018 om 22:03
    Serieus? Gaan we ook komend seizoen weer met de kinderachtige kengetallen strooien?
    Vind ik leuk
    Wzpwzdab +150
    donderdag 12 juli 2018 om 23:18
    Kan die naam niet uit mijn strot krijgen
    Vind ik leuk
    Wzpwzdab +150
    donderdag 12 juli 2018 om 18:26
    Dan heeft ie niet goed geanalyseerd want ze zijn compleet weggespeeld door United 2
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 18:33
    Die spelen ook jouw clubje op een hoopje.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    donderdag 12 juli 2018 om 18:51
    Daarom waren ze in Barcelona ook zo blij met hem, overal waar Bruins Slot heeft gewerkt waren ze blij met zijn kennis van zaken.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +216
    donderdag 12 juli 2018 om 18:45
    Dan heeft Bosz niet geluisterd naar Bruinslot. Anders was ie wel kampioen geworden en had die EL nu ook in de prijzenkast gestaan.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    donderdag 12 juli 2018 om 18:52
    Dan heb jij stront in de ogen gehad en niet opgemerkt dat het kerels tegen kleuters waren.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    donderdag 12 juli 2018 om 22:33
    Dan zegt Bosz altijd; ( over fysiek zwakker zijn ) "helemaal geen probleem, dan moeten wij slimmer zijn......." en "uit de duels blijven" ha ha Dat hebben we gezien.....
    Hij stond echt machteloos, omdat Bosz slechts 1 spelletje kent, haal je dat onderuit dan is het gedaan met Bosz, zie Duitsland.
    Begint leuk en verrast tegenstanders en valt vervolgens door de mand door z'n beperkingen mbt varianten aanbrengen en andere tactieken toe te passen waar noodzakelijk. ( oogkleppen probleem )
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +216
    donderdag 12 juli 2018 om 22:37
    En jij moet je roze bril afzetten, kleuter.
    Vind ik leuk
    Wzpwzdab +150
    donderdag 12 juli 2018 om 23:16
    Heb je geen ander smoesje
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    donderdag 12 juli 2018 om 22:27
    Voor de finale tegen MU waren ze echter even de weg kwijt allemaal......
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 05:34
    Wanneer komt Papa Bosz wèér naar Ajax ipv deze Ten Hagelijke situate met deze trainer Pffff
    Welkom Welkom Peter.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Bosz is Ajax-scout dankbaar: 'Heel accuraat de sterke punten en zwakke plekken'