PEC houdt rekening met drie uitgaande transfers: Het lijstje is wel bekend hè

    PEC houdt rekening met drie uitgaande transfers: "Het lijstje is wel bekend hè"

    zondag 15 juli 2018 om 22:08

    PEC Zwolle haalde onlangs Clint Leemans en Vito van Crooij weg bij VVV-Venlo, maar lijkt dat te hebben gedaan om zich in te dekken tegen uitgaande transfers. Technisch directeur Gerard Nijkamp verwacht dat enkele van zijn spelers deze zomer nog aan vertrekken uit Zwolle.

    "Het lijstje is wel bekend hè", vertelt Nijkamp zondagavond aan FOX Sports. "Met Ryan Thomas hebben we speciale afspraken gemaakt. Er is al een tijdje beweging rondom Younes Namli. En aan Kingsley Ehizibue wordt ook getrokken." De technisch directeur acht het niet uitgesloten dat alle drie de spelers op korte termijn verkassen. "Als de ene wegvalt, kunnen de anderen ook naar elkaar kijken. Maar dat is lastig in te schatten."

    Leemans en Van Crooij zijn in principe al binnengehaald als vervangers. Of er nog meer versterkingen zullen volgen, kan Nijkamp niet bevestigen. "Het ligt eraan hoe hoog de transfersommen zullen zijn. We hebben met Clint en Vito al een acceptabel risico genomen."

    Lees ook: Groot transfernieuws uit Zwolle: PEC kaapt twee smaakmakers weg bij VVV-Venlo

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +91313
    zondag 15 juli 2018 om 22:11
    Het is te hopen dat ze die gasten kwijtraken. Lijkt mij anders dat je salarishuis niet meer kloppend is. Een risico kan je weleens nemen maar het blijft een gok. Kan ook zo maar verkeerd uitvallen.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2055
    zondag 15 juli 2018 om 23:19
    Als ze 1 vd 3 verkopen is het bedrag al genoeg om dit te dekken. Dat lijkt me een acceptabel risico aangezien er veel belangstelling is.
    Vind ik leuk
    HanV +4246
    maandag 16 juli 2018 om 09:28
    Dat inspelen op toekomstige wijzigingen lijkt mij onzin. Je zou van Crooij / Leemans als vervangers van Mokhtar / Saymak kunnen zien. Ze hebben niet een andere vleugelspeler aangetrokken en bij de nieuwe middenvelders zit echt niet een speler die hetzelfde zal verdienen als Saymak. Namli raken ze wel kwijt, maar dan zal er wel weer een linkerspits bij moeten komen. Nijkamp heeft trouwens in dat gesprek ook gezegd dat er nog een vleugelspits en een linker-CV bij moet.
    Vind ik leuk
    The Genius +3174
    maandag 16 juli 2018 om 10:31
    Ik weet dat PEC niet je club is, maar we hebben 12 (je leest het goed) spelers van de loonlijst afgekregen deze zomer. Dat is incl een saymak, nijland (contract in "goede tijden") en mohktar. Las laatst dat ze alleen al door deze drie 5 ton ruimte hebben gemaakt...
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1807
    zondag 15 juli 2018 om 22:11
    Ja maar we hebben nog steeds te weinig aanvallers, zeker als Namli weggaat.

    Dan heb ik liever dat Thomas weggaat, en Namli blijft.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13367
    zondag 15 juli 2018 om 22:16
    Liever egoist Namli weg en van dat geld Thomas langer vastleggen.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1807
    zondag 15 juli 2018 om 22:17
    Ja maar Thomas is onderhand al te goed voor ons, hij moet nu ook echt wel die stap maken.

    Vind beiden weg op zich ook wel prima, maar dan een Necid en bv een Cerny er voor terug
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13367
    zondag 15 juli 2018 om 22:24
    Juist omdat Thomas te goed is moet Zwolle er alles aan doen om hem langer vast te leggen, zo'n naar binnen speler als Namli kan je overal vinden.
    Hoewel ik Necid graag terug had gezien in Zwolle denk ik niet dat het handig is om hem nu nog te halen na het aantrekken van Van Duinen. Vooral op de vleugels en achterin is er nog dringend versterking nodig.

    Cerny ligt er nog minstens een half jaar uit dus dat is sowieso geen optie, hoe hij terugkomt van zijn blessure en zijn doorlopende contact nog daargelaten.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1807
    zondag 15 juli 2018 om 22:33
    Ja maar Thomas heeft ook al aangegeven dat ie weg wil, kun je hem beter verkopen dan Namli, die nog genoeg contract heeft.
    Necid kan prima samen met Van Duinen hoor, zoals Flemming en hij het nu doen. Eventueel dus met Mike op de vleugels.

    Dat van Cerny wist ik niet, maar het was ook meer een algemeen voorbeeld van een goede jonge vleugelspeler. Ken er helaas niet 123 veel meer :')
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 22:38
    Toure van ons Feyenoord wellicht?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13367
    zondag 15 juli 2018 om 22:40
    Van Duinen op de vleugels moet ik echt niet aan denken, netzomin als PEC dat 4-4-2 gaat spelen. Laat ze maar een goede linksback, centrale verdediger en een vleugelspeler halen, daar zijn we meer bij gebaat.
    Vind ik leuk
    The Genius +3174
    maandag 16 juli 2018 om 10:34
    wat is het toch met Necid terughalen... ik vond het een goede speler hoor begrijp me niet verkeerd maar hoe vaak gebeurd het wel niet in de sport dat de tweede termijn niet hetzelfde brengt als het eerste termijn / de verwachtingen. Ik zou hem dan ook niet terug halen. (los van het feit dat ze met hem gesproken hebben en er niet uit zijn gekomen)

    daarnaast zou ik liever thomas houden kijkend naar het spel, maar met het duo leemans en crooy heb je toch al creativiteit terug gekregen. Thomas heeft nog een 1 jaar contract dus die moet simpelweg weg of verlengen. Namli idd wat je zegt, die heeft nog een contract dus die kan volgend jaar ook wel verkocht worden.

    Daarnaast moet ik nog maar zien of Namli nog steeds zo'n "egoist" is als vorig seizoen. Ik zie en zag Mohktar toch vaak als stoorzender en vraag me dan ook af in hoeverre die jongen invloed had op Namli qua spel.

    Al met al kan ik niet wachten:)
    Vind ik leuk
    Jelmer038 +167
    maandag 16 juli 2018 om 15:54
    Necid en van Duinen in de spits!
    Vind ik leuk
    RWMD +144
    maandag 16 juli 2018 om 01:06
    Eens met Wubbers. Dat je nu zoveel kan cashen voor Namli is echt een eenmalige kans. Die kans moet Zwolle gewoon direct pakken

    Thomas is potentieel veel meer waard. Het zou echt geweldig wezen als PEC zijn contract zou kunnen verlengen. Ik zie dat alleen niet gebeuren eerlijk gezegd. Ik denk dat beide deze transfers periode nog verkocht gaan worden.

    Wat mij betreft is het niet echt nodig om Kingsley te verkopen. Hij heeft nog een contract tot 2020 dus hij is zeker de hoofdprijs waard.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11224
    zondag 15 juli 2018 om 22:12
    Leemans heeft prima schot en van Crooij kan zo mee bij van ‘t Schip en PEC
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 22:12
    Goeie aanwinsten uit Venlo!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6037
    zondag 15 juli 2018 om 22:12
    Keurig vooruitziend beleid daar in de Ganze stad
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13367
    zondag 15 juli 2018 om 22:17
    "Technisch directeur Gerard Nijkamp verwacht dat enkele van zijn spelers deze zomer nog aan vertrekken uit Zwolle."
    Het is toch nog altijd verbazingwekkend hoe moeilijk knippen en plakken voor medewerkers van VP is.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1549
    zondag 15 juli 2018 om 22:20
    Beetje geld is ook niet verkeerd
    Vind ik leuk
    Kuip +7406
    zondag 15 juli 2018 om 22:20
    Zwolle is goed bezig. Ze hebben goed ingekocht. Nu nog een aantal spelers in de verkoop en met een beetje mazzel houden ze ook nog geld over.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 22:30
    2 spelers van VVV kopen voor een fooi en dan zeggen...we hebben een risico genomen...man man man krimp de kleredivisie toch eens in naar 14 clubs met bestaansrecht
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13367
    zondag 15 juli 2018 om 22:42
    Als 1 miljoen voor jou een fooi is dan wil ik graag werken waar jij werkt.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 23:37
    We hebben het toch niet over mij..het gaat toch over de kleredivisie!

    Dat is 5 maandjes salaris voor Huntelaar of Tadic en in Zwolle praten ze over risico's
    Vind ik leuk
    mazu +1871
    zondag 15 juli 2018 om 23:55
    En over welke 14 clubs met bestaansrecht heb je het dan praatjesmaker?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:27
    Alles na Ajax, Psv, Feyenoord en Az is het donker in de kas...zelfs Feyenoord kan zich amper iets veroorloven.

    Pec breekt de nek om 75 rooitjes met Van Duinen. Utrecht met een max salaris schaal van 250k schrikt zich te pletter dat vd Berg 1.3 miljoen heeft bij Reading en zegt het dan gek te vinden dat zo'n jongen zegt ik sla een rondje kleredivisie over...dan hebben we niet eens over een Emmen, Fortuna..die hebben helemaal geen grijpstuiver in kas om wat fatsoenlijks te kopen
    Vind ik leuk
    mazu +1871
    maandag 16 juli 2018 om 06:48
    Tja, het is niet anders, we hebben het er mee te doen. Wat wil jij dan, een eredivisie met 3 clubs?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 10:24
    Ja een Euro League of een Bene League bij een x aantal lande de beste 3 of 4 en daar een landelijke competitie van maken
    Vind ik leuk
    HanV +4246
    maandag 16 juli 2018 om 09:47
    PEC heeft 750 rooitjes betaald voor van Duinen, je gebruikt een transfer als voorbeeld dat er geen transfer mogelijk is? Elke club kan wel wat meer vragen, het gaat om het totaalbedrag.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +361
    zondag 15 juli 2018 om 23:17
    Makkelijk praten he voor zo'n top3 calimero.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3992
    maandag 16 juli 2018 om 02:37
    Goede reactie in mij stijl, I like!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 01:05
    Vd vaart komt gwn
    Vind ik leuk
    Het Brein +3992