'Barça moet kiezen en geeft voorkeur aan De Jong: prijskaartje van Ajax is fors'

'Barça moet kiezen en geeft voorkeur aan De Jong: prijskaartje van Ajax is fors'

Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 08:35ma 16-07-2018 om 08:35

FC Barcelona hoopt nog altijd op de komst van Frenkie de Jong en Adrien Rabiot, maar zal deze zomer niet beide middenvelders aantrekken. Daarvoor ontbreekt het de Catalanen aan financiële middelen, meldt de Spaanse krant AS.

Rabiot en De Jong lijken ongeveer hetzelfde prijskaartje te hebben van veertig à 45 miljoen euro. Werkgevers Paris Saint-Germain en Ajax zijn echter niet happig op een transfer, waardoor er weinig ruimte is om te onderhandelen. "Slechts één van de twee kan komen vanwege de huidige spelers en het geld", laat een bron binnen Barça weten.

De verwachting is dat De Jong de voorkeur geniet boven Rabiot vanwege zijn veelzijdigheid. De 21-jarige Nederlander kan in het centrum van de defensie, als controleur en als een van de twee centrale middenvelders spelen. RAC1 meldde zondagavond al dat de Catalanen een 'derde offensief' plannen voor De Jong. Barça zou zaterdag een gesprek hebben gehad met de entourage van de Ajacied.

De komst van zowel De Jong als Rabiot is overigens niet helemaal uitgesloten. Barça hoopt overbodige middenvelders als André Gomes nog te slijten. Zij moeten het nodige geld in het laatje brengen.

Poll

Is Frenkie de Jong al goed genoeg voor Barça?

(46292 stemmen)

Plaats een reactie

Morris +23891
maandag 16 juli 2018 om 08:41
Groundhog day
Vind ik leuk
Plattekar bv +34314
maandag 16 juli 2018 om 12:03
Ik vind de Jong goed, maar Rabiot is écht wel een paar tandjes verder...Maar Overmars kan het vragen, dus gewoon doen.
Vind ik leuk
Adje80 +10294
maandag 16 juli 2018 om 08:41
Rabiot vind ik zelf veel beter, zal wel een dikker salaris vragen. Frenkie de Jong is wel voor meerdere posities inzetbaar zoals ze ook schrijven
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 09:08
Die meerdere posities kan de jong in de eredivsie wel invullen idd ik vraag me wel af hoe het hem als centrale verdediger af gaat in de spaanse competitie of in de CL
Vind ik leuk
Adje80 +10294
maandag 16 juli 2018 om 09:18
Met umtiti langs hem komt dat goed.
Vind ik leuk
FSCeara +9408
maandag 16 juli 2018 om 10:15
Rabiot is stukje verder maar ik vind dat talent en potentie van de Jong groter is.zou me niet verbazen als Ajax uiteindelijk nog 3 a 4 dragers van het elftal gaat verliezen en weer een jaar achter de feiten aan gaat lopen door het grote geld.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 10:15]
Vind ik leuk
Pagan1964 +3756
maandag 16 juli 2018 om 10:25
Rabiot heeft bewezen mee te kunnen op topniveau. Dat is van Frenkie de Jong maar de vraag. Heeft helemaal niks bewezen
Vind ik leuk
FSCeara +9408
maandag 16 juli 2018 om 10:29
Dat is waarom ik zei dat Rabiot verder is. Ik ben als niet Ajacied gecharmeerd van de jong.voor de rest vind ik de spelers van Ajax niet veel bijzonder.als ik grote club was was dat de enige die ik zou willen aantrekken
Vind ik leuk
Pagan1964 +3756
maandag 16 juli 2018 om 10:37
Weet je, de laatste jaren zijn er zoveel eigen producten van Ajax mislukt, Klaassen, Tete, Bazoer, El Ghazi, Kishna, Fischer. Waren allemaal "supertalenten" Hoe voorspelbaar is dan dat Frenkie de Jong dat niet overkomt
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 10:37]
Vind ik leuk
ficusje +2899
maandag 16 juli 2018 om 10:42
Omdat de jong een andere basis heeft,omdat hij niet uit de jeugd van ajax komt.is daarom wel een super talent.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3756
maandag 16 juli 2018 om 11:06
Ik ontken niet dat het een talent is maar komt het er ook uit. Bij Rabiot wel
Vind ik leuk
FSCeara +9408
maandag 16 juli 2018 om 11:55
Klopt helemaal. Die wat jij noemt waren supertalenten in de ogen van Ajacieden en dat ben je in hun ogen al heel snel. Zelfs huntelaar is fenomenaal als je hun mag geloven. Ik weet niet maar met de jong heb ik het gevoel dat die het wel gaat redden.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3756
maandag 16 juli 2018 om 13:17
Ik wordt er een beetje moe van dat mensen uitspraken doen dat een speler die hier niet eens een heel seizoen in de basis van een eredivisieclub staat beter zou zijn als een middenvelder als Rabiot die elke week bij PSG in de basis staat en tegen bijv. Barcelona niet door het ijs zakt. Is Frenkie zijn potentie groter ? Dat weten we pas als hij bij PSG op het middenveld staat
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 15:34]
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 08:42
Zullen we verder gaan als de Jong op de foto mét voorzitter zn handtekening gaat zetten in Barca persruimte ? ;)
Vind ik leuk
HanV +5465
maandag 16 juli 2018 om 08:48
Ze mogen ook wel melden als hij incheckt voor een vlucht naar Barcelona.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 10:39
Maar niet voor een steden trippie ;)
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 08:48
De jong blijft gwn laat hem eerst maar een seizoen laten zien wat ie kan
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 16 juli 2018 om 08:48
#fakenews
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
maandag 16 juli 2018 om 09:00
Roep het niet te hard vriend
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 09:04
De interesse is vrij hardnekkig. Heb jij al iets gehoord op de club?
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
maandag 16 juli 2018 om 09:17
Sprak zijn zaakwaarnemer van de week en er wordt enorm getrokken door Barcelona. Gaat nog een hels karwei worden om hem te behouden.

Maar gelukkig hebben we nog altijd de garanties van De Ajacied, die kon mij garanderen en de rest van vp dat frenkie zou blijven, zonder enig bewijs of inside info, gewoon onderbuik gevoel. Laten we daar maar op hopen dan he 😉
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 09:21
Met de bedragen die je nu hoort is er geen houden meer aan. Zulke bedragen kan alleen PSV weigeren. ;-) Mits de interesse serieus is, maar dat bevestig jij dus.
Frenkie is zelf ook überambitieus en een contract bij Barca...zeg dan maar eens nee.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 09:24]
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
maandag 16 juli 2018 om 09:28
Ik kan hem geen ongelijk geven, alleen laat eerst maar een jaar lang wat zien bij Ajax. Als onbetwiste basisspeler. Maar ik ben heel bang dat we het niet mee gaan maken
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 16 juli 2018 om 09:55
Uiteindelijk, als je media maar blijven schrijven, dan zal deze self fulfilling prophecy uitkomen ;-)

Voor nu is er zoveel hypothetisch geklets, dat ik het niet serieus kan nemen. Dat doe ik pas als Ajax naar buitenbrengt dat ze een aanbieding hebben ontvangen.

Dat mag nog wel 2 jaar duren ;-)
Vind ik leuk
DrDeef +2351
maandag 16 juli 2018 om 08:50
Leuk dat ze denken dat ie zo veelzijdig is maar als zij m in t centrum van de verdediging gaan zetten roepen ze de problemen over zichzelf af.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 08:55
Fake news :)
Vind ik leuk
James655 +916
maandag 16 juli 2018 om 08:55
Beide spelers kopen??
Een reden temeer nog voor De Jong om niet nu te happen. Bewust om concurrentie vragen. Zou stom zijn.
Vind ik leuk
Budazonen +466
maandag 16 juli 2018 om 08:56
50m en gomez dan kunnen we praten!!!
Vind ik leuk
Mari +12439
maandag 16 juli 2018 om 09:06
Ajax zal de Jong niet kunnen houden. Niet zozeer om het geld, maar om de persoon.
Vind ik leuk
Sideburnn +3220
maandag 16 juli 2018 om 09:09
Willem II zal hier wel blij van worden....hoop dat ze een goed doorverkoop persentage hebben afgedwongen.
Vind ik leuk
benny-boys +2027
maandag 16 juli 2018 om 09:21
Willem II krijgt 10 procent en RKC 5.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 09:40
Dat is niet waar. Willem II heeft een doorverkooppercentage van 15% met Ajax. En van die 15% krijgt rkc een deel vanwege de gedeelde opleiding waar Frenkie de Jong deel van uit heeft gemaakt. Er zijn verschillende verhalen van een vast bedrag van 1 miljoen tot een percentage van die 15%.
Vind ik leuk
Sideburnn +3220
maandag 16 juli 2018 om 12:18
Zijn een doorverkoop percentage en opleidingsvergoedingen niet 2 verschillende dingen?
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 12:53
Ja dat klopt alleen in dit geval komt het doordat Willem II Frenkie de Jong voor € 0,00 naar Ajax heeft laten gaan in ruil voor aantal huurlingen (Zivkovic, Andersen, de Sa) en dus her doorverkooppercentage. Daar waren ze in Waalwijk niet zo blij mee, omdat ze nu geen 33,3% van een transfersom ontvingen. Toen zijn zij naar de rechter gestapt en uiteindelijk is dat tot een schikking gekomen met het vaste bedrag of een percentage van die 15% als uitkomst. Achteraf gezien is die gezamelijke jeugdopleiding voor Willem II dus één groot drama geweest en rkc profiteert lekker van de talenten die Willem II destijds had.
Vind ik leuk
Pimman +10322
maandag 16 juli 2018 om 09:22
Ik be Frenkiefan maar kom op zeg 40-45 miljoen dat terwijl hij nog maar héél weinig in Ajax1 heeft gespeeld..waar gaat dat over?!
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 09:22]
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 09:45
Stel je bent een jonge speler en Barca komt bij je langs met een mooi verhaal en een leuke aanbieding. Tuurlijk ga je dan denken aan een overstap van de mooiste en grootste club van Nederland naar de grootste club van de wereld.
Vind ik leuk
fr1963 +4360
maandag 16 juli 2018 om 09:50
Gaat dit over Vilhena dan? Of Malacia?
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 09:54
Zou niet weten waar die twee spelen.🤔
Vind ik leuk
fr1963 +4360
maandag 16 juli 2018 om 09:58
😁
Vind ik leuk
Pagan1964 +3756
maandag 16 juli 2018 om 15:38
Alleen Barcelona-fans vinden Barca de grootste club ter wereld :)
Vind ik leuk
PoepWagen +2181
maandag 16 juli 2018 om 10:12
zucht...
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 10:18
Daar gaan we WEER Frenky dit frenky dat pffffff wordt hier zo moe van !
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 10:32
Aan z'n contract houden en presteren voor Ajax. Een zak met euro's kan niet scoren, om the Legend maar eens aan te halen.
Vind ik leuk
Tfoe +3858
maandag 16 juli 2018 om 10:37
broodje aap verhaal.vp is net als privé.
Vind ik leuk
ficusje +2899
maandag 16 juli 2018 om 10:45
Ik zou hem verkopen,en in pl weer gaan winkelen.koop je tenminste weer een voetballer die er staat.
Vind ik leuk
burgos +13
maandag 16 juli 2018 om 12:21
Nou laat maar gaan dan, je krijg een sik van al die berichten.
Vind ik leuk
Gerro +8901
maandag 16 juli 2018 om 14:20
Volgens mij heeft de Jong het prijskaartje niet te koop dus wat lullen ze nu over hetzelfde prijskaartje.
Vind ik leuk
Lulookmee +1382
maandag 16 juli 2018 om 16:43
Mooi ....hoop dat die door de banken gesubsidieerde geldzakken van Barcelona en Real Madrid ook eindelijk eens op raken.... die banken die overigens door de Noord Europese landen overeind zijn gehouden.... dus je zelf eigenlijk concurrentie aandoen.... en dan hier maar klagen dat onze competitie zo slecht Wordt.....ja.....duh....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws