Nieuws uit Catalonië: Barça wil De Jong nog steeds en beraamt 'derde offensief'

    Nieuws uit Catalonië: Barça wil De Jong nog steeds en beraamt 'derde offensief'

    Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 00:04ma 16-07-2018 om 00:04

    Ajax lijkt nog lang niet van FC Barcelona af, meldt het Catalaanse radiostation RAC1 zondagavond. De Catalanen hebben al twee keer tevergeefs geprobeerd om Frenkie de Jong naar Camp Nou te halen en zouden nu een 'derde offensief' willen ontketenen.

    De in Arkel geboren middenvelder wordt al maandenlang gelinkt aan Barcelona, maar de Spaanse landskampioen stuitte steeds op tegenwerking van Marc Overmars, de directeur spelersbeleid in de Johan Cruijff Arena. Barcelona heeft de hoop op De Jong echter nog niet opgegeven, ondanks de twee afgewezen toenaderingspogingen. Naar verluidt heeft de club zaterdag al een gesprek gehad met de vertegenwoordigers van De Jong over de te voeren strategie.

    Het Spaanse Diario Sport meldde zondagochtend al dat Barcelona nieuwe hoop heeft door de aanstaande Ajax-rentree van Daley Blind. De Jong zelf gaf eerder dit weekend interviews aan AT5 en Voetbal Inside. Hierin liet hij weten dat hij 'in principe' graag nog een seizoen in Amsterdam wil blijven, hoewel hij geen harde garanties kon geven.

    Poll

    Is Frenkie de Jong al goed genoeg voor Barça?

    (46283 stemmen)

    Plaats een reactie

    Foebele +54772
    maandag 16 juli 2018 om 00:06
    zo langzamerhand begint dit een #metoo verhaal te worden. Nee is nee!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:19
    Frenkie is geboren in Arkel en hij past zodoende perfect in het wensprofiel van Barcelona.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33117
    maandag 16 juli 2018 om 00:35
    Als ze echt iemand uit Arkel willen is Frenkie denk ik wel de beste optie
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:37
    Verreweg!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 16 juli 2018 om 00:44
    Theo Valdenaar is anders als sporter van het jaar 2018 in Arkel een prima 2de optie. En voor 25 miljoen, scheelt ze de helft.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:50
    Ad Rem is geen Ajacied. Jij wel?!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 06:24
    Jij bent waarschijnlijk een remspoor
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    maandag 16 juli 2018 om 14:15
    Schrijf je Barcelona als B-Arkel-ona ?
    Iemand heeft gewoon een database ingetypt, zoekwoord, Jong... antwoord: De Jong.
    Vraag me af of ze hem ooit hebben zien spelen.
    Vind ik leuk
    Laliga +2234
    maandag 16 juli 2018 om 00:06
    ach ze moeten wat te schrijven hebben he.. die gaat echt niet deze zomer naar barca
    Vind ik leuk
    stratumseind +174040
    maandag 16 juli 2018 om 00:07
    En de onzin berichten gaan maar door
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:08
    En het reageren erop ook........
    Vind ik leuk
    stratumseind +174040
    maandag 16 juli 2018 om 00:11
    Eigenlijk zou vp ons vorstelijk moeten belonen
    Vind ik leuk
    Sil95 +11312
    maandag 16 juli 2018 om 00:13
    Haha je reacties zijn zo nu en dan erg vermakelijk dus een reële tegenprestatie zou gepast zijn. Al kun je soms de juistheid van de inhoud betwijfelen..
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 00:15]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 16 juli 2018 om 00:13
    Dat ze jou en je stemmingmakerij hier nog niet gebanned hebben is toch een beloning op zich?

    Haha, ;p
    Vind ik leuk
    stratumseind +174040
    maandag 16 juli 2018 om 00:23
    Ik zorg voor een levendige sfeer hier , daar kan je onmogelijk iemand voor weg sturen lijkt mij
    Vind ik leuk
    Niels92 +30448
    maandag 16 juli 2018 om 00:13
    Belonen? Omdat 2 hooligans op leeftijd de site aan het terroriseren zijn ?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174040
    maandag 16 juli 2018 om 00:22
    Juist want daar komen jullie weer op af.... je moet het groter beeld willen zien Niels
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:14
    Hebben ze bij mij al gedaan want bij mij hebben ze de Rapporteerknop al weggehaald.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30448
    maandag 16 juli 2018 om 00:15
    Ik heb je net nog gerapporteerd :)
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:17
    Ja jij! Heb het wel over de mensen op VP.......
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    maandag 16 juli 2018 om 00:18
    Je krijgt van mij een goed rapport en mag over. Tot na de zomer, Feyenoord fan :-)
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:20
    Dank je, maar ik ga nu offline want morgen weer werken.........wel zwart natuurlijk;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174040
    maandag 16 juli 2018 om 00:21
    Sterkte werken...dat gun je niemand
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    maandag 16 juli 2018 om 00:19
    Mag ik raden Stratum? Kistje bier of na vandaag een fles wijn?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174040
    maandag 16 juli 2018 om 00:20
    Kistje
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    maandag 16 juli 2018 om 00:24
    Samen met de Jong op een benkske in Barcelona. :-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174040
    maandag 16 juli 2018 om 00:25
    Veul te druk voor mij , geef mij mijn gehucht hier maar
    Vind ik leuk
    pietprecies +7593
    maandag 16 juli 2018 om 01:02
    Lekker in het Zuid-Westen bij het natuurpark niet waar? ;-)
    Vind ik leuk
    Guust +5808
    maandag 16 juli 2018 om 08:37
    Voor elke klik een biertje.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:22
    Voetbal primeurt. Daar zit beslist een luchtje aan.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    maandag 16 juli 2018 om 00:25
    Als de PRI meurt is ‘t gebeurd..
    Vind ik leuk
    Iggy +4003
    maandag 16 juli 2018 om 00:27
    Ow ja joh!? Daar lever jij al jarenlang een aanzienlijke bijdrage aan.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    maandag 16 juli 2018 om 00:35
    PRI is politieke partij in Mexico, Peña Neto is hun president, maar er zat een geurtje aan hun macht van verleden en afgelopen 6 jaar. Nu weggestemd dus is het met hun gebeurd. Even doordenken dus. Iggy pop.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    maandag 16 juli 2018 om 00:38
    Vertel eens Iggy, waar irriteer je je al jarenlang aan (zit hier pas enkele maanden). Geef maar voorbeelden van mijn bijdragen die je dwarszitten, dan kan ik counteren, makkie. Beetje zoals Frankrijk op WK, dodelijk... :-)
    Vind ik leuk
    Iggy +4003
    maandag 16 juli 2018 om 00:44
    Ik reageerde niet op jou Counterattack.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    maandag 16 juli 2018 om 00:48
    Sorry, kwam bij mij binnen. No hard feelings. :-)
    Heb ik toch weer aan de Sex pistols gedacht. Maar de pistols alweer vergeten.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6528
    maandag 16 juli 2018 om 00:08
    Die is weg
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24467
    maandag 16 juli 2018 om 00:10
    Nou neef, dat riep ik een week of 5 geleden al, maar toen was er De Ajacied die me garantie kon geven dat het niet zo was, die wist het blijkbaar beter. We zullen zien
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6528
    maandag 16 juli 2018 om 00:23
    Sommige mensen denken dat ze alles weten neef
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 00:23]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24467
    maandag 16 juli 2018 om 00:32
    Maar dat zijn geen echte originele reiziger jongens zoals wij neef denk ik
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6528
    maandag 16 juli 2018 om 00:45
    Nee klopt
    Weet ik wel zeker neef. Zouden ze wel heel graag willen hoor
    Vind ik leuk
    AFFA +1512
    maandag 16 juli 2018 om 00:58
    Waar sta je
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24467
    maandag 16 juli 2018 om 01:13
    Breda
    Vind ik leuk
    Sil95 +11312
    maandag 16 juli 2018 om 00:08
    Oké , 50 miljoen + André Gomes en we praten nergens meer over! Nee alle gekheid op een stokje maar deze geruchten nemen nu wel idiote vormen aan. Het is sowieso ondenkbaar dat Frenkie nu enige kans van slagen zou hebben bij Barcelona. Hij heeft nog geen 20 wedstrijden voor Ajax in de benen. De voetbalwereld is compleet gek geworden!

    Overigens , die redenering op het einde. Barcelona zou bloed ruiken omdat Daley Blind terugkeert en daardoor de speelkansen van de Jong verminderen. Alsof hij dan bij Barcelona wel aan de bak zou komen./
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 00:11]
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    maandag 16 juli 2018 om 00:23
    De bank in Barcelona is warmer.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11312
    maandag 16 juli 2018 om 00:25
    Geloof ik graag Haha. Al is het in de ArenA zo nu en dan ook goed heet ;) Nee Frenkie moet eerst maar eens een seizoen of 2 a 3 in de basis spelen , belangrijk zijn en dan pas verder kijken.
    Vind ik leuk
    gustare +615
    maandag 16 juli 2018 om 00:09
    Als dit allemaal klopt word ik echt schijtziek van Barca. Gedragen zich tegenwoordig hetzelfde als Madrid. Hoe zit het nu met het zelf opleiden van toppers?
    Vind ik leuk
    Tilburgia +305
    maandag 16 juli 2018 om 00:15
    En dat uit de mond van een ajacied!
    Vind ik leuk
    Yuri +3647
    maandag 16 juli 2018 om 00:18
    Moeten jullie niet een feestje gaan vieren. Ik heb geen zin om te rekenen maar 15% van 50 miljoen is niet niks.
    Vind ik leuk
    Tilburgia +305
    maandag 16 juli 2018 om 00:25
    Want???? Iets met een dooie mus!
    Vind ik leuk
    gustare +615
    maandag 16 juli 2018 om 05:34
    Natuurlijk koopt Ajax ook jonge spelers bij andere clubs, maar ze leiden ook nog steeds zelf op. Zie De Ligt, van de Beek, Kluivert. Bij Barca is volgens mij al lang geen zelf opgeleide speler echt door gekomen. Komt dat doordat ze zo bizar veel kopen of kopen ze doordat hun jeugd niet goed genoeg is?
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 06:28]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 16 juli 2018 om 00:10
    Hahaha, hou nou eens op zeg.

    De vele berichten van Kluivert ging nog wel, omdat ik het punt bereikt had dat ik ook echt wou dat hij ging. Maar Frenkie. Hou toch eens op.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:10
    Hoop dat ze hem kopen,ben er nu wel klaar mee,bericht 365 over Frenkie
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 16 juli 2018 om 00:12
    Gewoon verkopen voor 50 miljoen en een jaar terug huren. En dan lekker op de bank zetten. Middenveld met Tadic-Blind-Van De Beek en alleen maar laten invallen als het echt niet anders kan.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    maandag 16 juli 2018 om 00:15
    De Jong gaat weer toeristisch naar ramblas?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:20
    De jong blijft gewoon bij Ajax, en een ieder die het nog geloofd ook dat ze 50 miljoen willen betalen voor De Jong die zijn echt niet wijs.
    Die jongen heeft nog niks bewezen en is al helemaal geen Barcelona materiaal.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    maandag 16 juli 2018 om 00:28
    Nog niet, eerst blessurevrij eea laten zien in eredivisie.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:22
    In hemelsnaam .. waar gaat dit over ??
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    maandag 16 juli 2018 om 00:32
    Willem II zit hierachter, opleidingsvergoeding en doorverkoop percentage. Op naar Europees voetbal. Co Adriaanse terug en hoppa. :-)
    Vind ik leuk
    hassel +812
    maandag 16 juli 2018 om 00:23
    Onzin weer natuurlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:52
    Is het nu niet welletjes wat de pogingen betreft van Barcelona om De Jong in te lijven? Twee keer de knip op de neus krijgen moet toch voldoende zijn?
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2014
    maandag 16 juli 2018 om 01:00
    Misschien heb ik het fout hoor maar mag Barca zomaar met de speler en zijn “vertegenwoordigers” onderhandelen zonder toestemming van Ajax? En is Barca daar niet al eerder voor op de vingers getikt?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 01:02
    Yup
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 01:01
    Waar is de FIFA en UEFA in deze kwestie? Gewoon strafbaar wat ze doen na een duidelijk NEE van overmars...
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2014
    maandag 16 juli 2018 om 09:19
    Ja dacht ik ook al
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 01:04
    Denk dat de jong lkkr bij ajax blijft
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    maandag 16 juli 2018 om 01:19
    Ze moeten Marc gewoon kopen, krijg je de Jong kado.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2852
    maandag 16 juli 2018 om 01:23
    Als Frenkie weggaat, dan heeft Ajax wel een giga-stap achteruit gedaan met de komst van Blind.

    Trouwens wel opvallend dit groots nieuws is in de xondag nacht na de WK finale.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 01:23
    Geduld is nu echt ten einde , Nee is Nee en nu word het nu echt tijd om deze illegale handelswijze van Barca oftewel Abidal aan de UEFA te melden !
    Vind ik leuk
    harrie v. +694
    maandag 16 juli 2018 om 01:24
    Echt zo lachwekkend wat moet Barça in godsnaam met die De Jong?? Die staat gvd net in de eredivisie tussen de lamme en de blinde. Inclusief de lamme en de blinde van zn eigen team.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 01:25]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 04:03
    waarom zou barcelona geintresseerd zijn in Frenkie, terwijl de bankzitters van Frankrijk en Croatie beter zijn. Er zijn vele mensen op deze site die in sprookjes geloven.
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    maandag 16 juli 2018 om 05:21
    Die jongen heeft nog niet veel laten zien in NL.
    Te fragiel voor de top
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 05:45
    Poot stijf houden Marc!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    maandag 16 juli 2018 om 06:34
    Omg. Ik voel een kluivert scenario aan komen.🤢
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 06:52
    Haha Barca heeft gewoon SCHIJT aan Fifa , en ze denken dat bij Ajax iedereen te koop / zn prijs heeft
    Vind ik leuk
    Pur Sang +403
    maandag 16 juli 2018 om 07:51
    Gaap!
    Vind ik leuk
    James655 +913
    maandag 16 juli 2018 om 08:48
    Ajax niet accoord met voortijdig vertrek, De Jong wil "in principe graag blijven", er ligt nog een contract van weet ik hoeveel jaar.... Wat heeft Barcelona nou eigenlijk te willen? En dan nog wat - journalistiek ook een zwak stukje, deze flauwekul - : Ajax werkt niet tegen!! De club is simpelweg niet gediend van dit hardnekkige gedrag, dat zo langzamerhand onfatsoenlijk begint te worden. Er is dus geen sprake van "op tegenstand stuiten", als een partij dat wil wordt een contract gerespecteerd. Het wordt inderdaad tijd te protesteren tegen het gedrag van Barcelona, verwend kind. Onbeschoft ook omdat men daar weet, dat als men maar lang genoeg door gaat, De Jong compleet gedemotiveerd raakt en waardeloos wordt voor Ajax. Dat is de strategie van het verwende kind.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +513
    maandag 16 juli 2018 om 14:10
    Je zou haast zeggen strik er om en wegwezen. Hebben die spanjaarden mooi een kat in dezak voor 50 miljoen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws