Makaay: 'Kan me voorstellen dat Madrid hem wilt; Barça heeft hem niet nodig'

Makaay: 'Kan me voorstellen dat Madrid hem wilt; Barça heeft hem niet nodig'

Gepubliceerd: dinsdag 17 juli 2018 om 08:14di 17-07-2018 om 08:14

Roy Makaay heeft op het WK genoten van Kylian Mbappé De voormalig Oranje-spits ziet de Fransman echter niet als een nummer negen. Robert Lewandowski is voor hem nog steeds de meest complete spits ter wereld.

"Mbappé is een vleugelspeler in mijn ogen", zegt Makaay tegen BILD. "Maar wat moet je over hem zeggen als je naar zijn laatste wedstrijden kijkt. Hij is waanzinnig! Het is genieten om hem te zien spelen. Maar ik kijk ook graag naar Romelu Lukaku van België, dat is een stier."

Volgens Makaay ontbrak het Duitsland aan een aanvaller van wereldklasse. "Die Mannschaft heeft teleurgesteld. Ik miste iets voorin: een goede spits. Duitsland mist Miroslav Klose. Hoewel Timo Werner een getalenteerde speler is, heeft hij nog tijd nodig. Tijdens het laatste toernooi kon Thomas Müller dat opvangen, maar hij was niet in vorm."

Een spits als Lewandowski is van groot belang voor een team, stelt Makaay. "Voor mij is hij de meest complete spits. Hij scoort, fungeert als aanspeelpunt en geeft assists. Maar hij was de laatste zes tot acht weken ook niet meer zoals aan het begin van het seizoen. We hebben hem amper gezien op het WK."

Toch denkt Makaay dat de Pool een aanwinst zou zijn voor Real Madrid, dat eerder aan hem gelinkt werd. "Ik kan mij voorstellen dat Madrid hem wilt met zijn kwaliteiten. Barcelona heeft hem niet nodig naar mijn mening. Daar hebben ze Messi, Suarez, Coutinho en Dembélé. Ongelooflijk. Maar als Uli Hoeness zegt dat Lewandowski blijft, dan blijft hij. Dat is duidelijk."

Plaats een reactie

dinsdag 17 juli 2018 om 08:21
Roy, bedankt voor je mening en weer door naar Ajax nieuws aub
Vind ik leuk
Ricklek +1851
dinsdag 17 juli 2018 om 08:51
... Sarcasme zkr
Vind ik leuk
Nozem +235
dinsdag 17 juli 2018 om 08:27
Je hebt hem op het wk amper gezien omdat hij daar de enige is met die kwaliteit en elke bal op hem blind gegeven word en er na zien ze wel wat die er mee kan doen. Goede analyse Makaay !
Vind ik leuk
kol2010 +56
dinsdag 17 juli 2018 om 08:29
Is het nou echt relevant wat makaay te zeggen heeft??
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 08:29
Die Makaay geniet niet alleen van het voetbal, ook van de lekkernijen. Die heeft hij na zijn carrière veelvuldig naar binnen gewerkt. Man man man, was geen gezicht tijdens de afscheidswedstrijd van Dirk Kuyt.
Vind ik leuk
Cookee +12611
dinsdag 17 juli 2018 om 13:00
Ik vond het ook sneu dat te zien, zal best lekker zijn geweest,
maar wat geef je voor voorbeeld.
Ferguson zei ooit over Hiddink, zo'n dikke man kan geen trainer zijn.
Zit wat in wat mij betreft.
Vind ik leuk
Futre +4809
dinsdag 17 juli 2018 om 08:30
Duitsland speelde slecht omdat ze een spits misten, volgens Roy. Alsof Frankrijk een topper in de spits had lopen....Giroud heeft in het hele tournooi 14 keer een doelpoging gewaagd waarvan er liefst één tussen de palen ging.
Vind ik leuk
Tunne92 +2
dinsdag 17 juli 2018 om 08:45
Duitsland wil voetballen, dan is een aanspeelpunt in de spits wel makkelijk en dat is precies wat Duitsland miste ja. Dat Giroud geen afmaker is was voor het toernooi al bekend. Maar daar stond hij er ook niet voor dit toernooi
Vind ik leuk
De Hout +2007
dinsdag 17 juli 2018 om 08:46
Het is wil. Zonder t dus. Voorstellen dat Barcelona hem wil... Ga je schamen, Voetbalprimeur...
Vind ik leuk
RtdDub +13355
dinsdag 17 juli 2018 om 09:02
Kan nou eigenlijk niet zo onder de indruk raken van Lewandowski.
Laatste jaren is hij volslagen onzichtbaar als het er op aankomt in de CL voor Bayern.
30 in de BL er in schieten bij veruit de beste ploeg in de competitie kunnen er wel meer.
Vind ik leuk
Leedz +7643
dinsdag 17 juli 2018 om 09:09
Sane had dat verschil wel gemaakt
Vind ik leuk
Tim +4993
dinsdag 17 juli 2018 om 09:36
Wat een schandalige grammaticale fout in de titel, ook al zei Makaay het zo, dan nóg zet je dat niet zo op je nieuwssite.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11762
dinsdag 17 juli 2018 om 13:35
Hij is geïntegreerd als Rotterdammert.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
dinsdag 17 juli 2018 om 11:40
Wat is er in hemelsnaam met Muller gebeurt, het lijkt wel of z'n broer speelt de laatste tijd.
Vind ik leuk
Cookee +12611
dinsdag 17 juli 2018 om 12:57
Wat een beperkende gedachte van Makaaij; " Hij is een vleugelspeler".
Nee, hij is een speler die ook centraal kan of op 10 of vanaf midveld.
Waarom zo beperkend denken? Dat is het probleem met NL-trainers ze zien niet verder dan hun neus lang is.

Korbach zette bij Cambuur een rechtsbuiten als laatste man, die voor een spectaculaire opbouw zorgde, hij zette een andere rechtsbuiten als voorstopper. Dat zijn trainers die denken in mogelijkheden, maar Makaaij toont aan waarom dit land niks meer voorstelt.
Ik mis Korbach...
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1080
dinsdag 17 juli 2018 om 19:29
Bolle van Zwolle
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws