Roda JC lijdt blamerende nederlaag tegen werkloze profs: 'Fitter en scherper'

    Roda JC lijdt blamerende nederlaag tegen werkloze profs: 'Fitter en scherper'

    dinsdag 17 juli 2018 om 09:37

    Roda JC heeft zaterdag een pijnlijke oefennederlaag moeten slikken. De Eredivisie-degradant uit Kerkrade verloor in het eigen Parkstad Limburg Stadion met 1-2 van Team VVCS, een verzameling spelers zonder club.

    Renze Fij, Berry Powel, Guy Ramos, Mawouna Amevor, Norair Mamedov en Nassir Maachi zijn de meest bekende namen in de 'selectie' van trainer John van Loen. De voormalig assistent-trainer van FC Utrecht en Sparta verbaasde zich over het niveau van de Limburgers. Team VVCS was volgens Van Loen 'fitter, scherper en meer gedreven' dan Roda JC, zo laat de Utrechter weten via een op zijn persoonlijke Facebook-account. Volgens de trainer hebben veel van zijn spelers zich in de kijker gespeeld van de massaal naar Kerkrade afgereisde scouts.

    Roda JC daarentegen lijkt nog veel werk aan de winkel te hebben voor de start van het seizoen. De Limburgers speelden met drie testspelers: Alperen Sahin, Leon Jenssen en Brandon Griffiths komen echter niet in aanmerking voor een contract. Voormalig Newcastle United- en Tottenham Hotspur-verdediger Sébastien Bassong kon vanwege fysieke ongemakken niet meedoen tegen Team VVCS en is ook afgetest.

    Poll

    Gaat Roda JC meteen weer promoveren?

    (7820 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 17 juli 2018 om 09:39
    Gezien de financiële ellende bij Twente en Roda na jarenlang wanbeleid kan het moeras van de jupiler league nog wel eens de doodsteek gaan worden voor deze clubs. Beiden hebben geen euro om een selectie op de been te brengen, waar "kleine" clubs zich al flink versterkt hebben.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    Big Nibba +384
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:42
    *Keuken Kampioen Divisie
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:45
    Ik weet het, krijg het gewoon niet getypt, het klinkt niet. :P
    Vind ik leuk
    FSCeara +8038
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:03
    Huis tuin en keuken divisie typt een stuk makkelijker
    Vind ik leuk
    ItsKezier +111
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:04
    KK divisie typte makkelijker.
    Vind ik leuk
    PRICE +25389
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:22
    RODA en Twente,2 clubs in zwaar weer
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:33
    En dat is al een prestatie opzich met deze zomer!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:27
    Natuurlijk zullen wij geen titelkandidaat zijn, maar zo zwart als jij het stelt is het ook weer niet bij ons. We hebben nog steeds op een aantal posities de betere spelers tov KKD clubs in het rechterrijtje. Veel clubs in de KKD zouden ontzettend graag spelers als Vansteenkiste, Werker, Gnjatic (voor een lager salaris natuurlijk), Paulissen, van Velzen etc in hun team hebben. Het is nu gewoon nog te mager maar we moeten geduld hebben. Roda heeft er nog nooit zo slecht voorgestaan als nu, maar nog steeds voldoende kans om iets te doen in de nacompetitie. De druk zal alleen van buitenaf komen en die is terecht als je kijkt naar het stadion en verleden van de club, maar voorlopig moet er even pas op de plaats gemaakt worden en vind ik top 5 (ex beloften) een redelijke doelstelling, met playoffs iig als must (dus top 12 ongeveer).
    Vind ik leuk
    Rene80 +1876
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:20
    En toch zijn ze behoorlijk bezig nu bij Twente. Blijkbaar zijn er spelers te vinden die voor 4 stukken trekdrop en een kindersurprise willen komen voetballen aangezien geld niet geboden kan worden ( boekhoudkundig gezien lijkt me)
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +619
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:42
    Volgens de laatste geruchten zag Nathan Rutjes een hoop positieve punten voor het komende seizoen!
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6220
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:02
    ''Ja weet je wat het is, die jongens doen ook hun best maar soms zit het er gewoon niet in. Wanneer ze in de kleedkamer zijn geef ik ze allemaal een hot stone massage om die jongens een hart onder de riem te steken. Dat verdienen die jongens'' -Nathan Rutjes
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2804
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:04
    :-D
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:29
    Gelukkig voetbalt ie niet meer mee bij ons. Hij heeft een geweldig vooruitzicht in de maatschappelijke wereld en in de showbusiness, als voetballer gaat het gewoon niet meer.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2607
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:44
    Kan Roda niet gewoon het hele team VVCS overnemen, zijn toch allemaal transfervrij en beter dan de prutsers die er nu staan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 09:45]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:44
    Waar is Aleksej Korotajev de geldschieter?
    Vind ik leuk
    Mall00t +5539
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:47
    In het altijd gezellige Dubai.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:21
    Die heeft 20 procent van de aandelen van Roda in bezit. Krijgt straks een meerderheids belang.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +2719
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:51
    Meest bekende namen? ik ken geen enkele van deze werkloze spelers
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:54
    Als je berry powel niet kent dan ben je nog heel jong.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 09:54]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:03
    2009/2010 was ie bij ons.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:52
    Was geen succes!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:25
    Niet bepaald nee. ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:06
    We hebben ook nog eens een spits gehaald uit Almelo,, zelfde verhaal, ook zo'n drama!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:04
    Fij keeper van heracles geweest. Powell ken ik nog van zijn fc Groningen tijd en de graafschap. Ramos oud verdediger van roda.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8038
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:04
    En daarom zijn ze werkloos, niemand kent ze
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:53
    Powel en maachi haha. Man man wat vliegt de tijd.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +890
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:56
    Ach Ajax verliest ook zo ongeveer alles en die schijnen gewoon kampioen te worden.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:30
    Dat geeft me dan wel weer hoop!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:21
    Hoop doet leven, lekker via de na-competitie promoveren, deed mijn cluppie ook in 2008 werden 6ste
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:59
    Dit beloofd veel goeds voor het nieuwe seizoen RODA
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:02
    Zo, Berry Powel die is nog steeds niet gestopt. Die was ik helemaal vergeten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:09
    38 jaar, vorig seizoen ijsselmeervogels, wel een doorzettertje-:)
    Vind ik leuk
    El Cazador +5353
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:08
    die kunnen we afvinken voor promotie!!!
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2959
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:21
    Inderdaad! Ik verwacht “veel” van Sparta dit seizoen. Hebben zich goed versterkt met oa Veldwijk en Drenthe
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1533
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:55
    Drenthe??? Wacht eerst maar af of hij het niveau wel aankan. Voor de kerst vertrokken denk ik.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:30
    Dat heeft Roda zelf allang gedaan hoor.
    Vind ik leuk
    Schaar +1223
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:50
    Team VVCS gewoon inschrijven voor de KKD Competitie, als die jong teams mee mogen doen waarom dan ook die werlozen niet. Mischien ook nog een vluchtelingen team laten meedoen, maken we goeie sier in de wereld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:45
    Begin meteen met het maken van geld ... Google biedt banen waarvoor mensen online vanuit hun huis kunnen werken en ik heb $ 26371 verdiend in mijn eerste maand na deze baan. Ik was geschokt toen mijn buurman me vertelde dat ze gemiddeld $ 30k was, maar ik zie hoe het werkt nu. Ik voel zoveel vrijheid nu ik mijn eigen baas ben. Dit is wat ik doe


    ➤➤➤ ➤➤➤ ➤ w­w­w.W­e­b­J­o­b­8.C­o­m
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:50
    Roda is een team waar tegen je weer in vorm kan raken de laatste 10 jaar !
    Ik kom er al 15 jaar en al helemaal murf gebeukt.
    Toch ben ik er straks weer en dan geloof ik zelf ook niet waarom!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 11:51]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:55
    Echte supporters blijven niet weg, glory hunters zijn er genoeg!
    Vind ik leuk
    debacle +476
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:18
    De oplossing is dus team vvcs onderbrengen bij roda, en de rest gewoon verkopen
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:51
    Heb je dat helemaal zelf verzonnen?
    Vind ik leuk
    debacle +476
    zaterdag 21 juli 2018 om 21:54
    Nee, ingefluisterd door een koempel
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Roda JC lijdt blamerende nederlaag tegen werkloze profs: 'Fitter en scherper'