FOX haalt Keuken Kampioen Divisie en KNVB Beker weg bij Veronica

    FOX haalt Keuken Kampioen Divisie en KNVB Beker weg bij Veronica

    woensdag 18 juli 2018 om 10:17

    FOX gaat komend seizoen de wedstrijden van de Keuken Kampioen Divisie en de KNVB Beker uitzenden. De betaalzender beschikte afgelopen seizoen al over de uitzendrechten, maar zond de wedstrijden achter de decoder uit.

    Vanaf komend seizoen zullen er wedstrijden uit beide competities live te zien zijn op het open kanaal van FOX, dat tot dusver hoofdzakelijk Amerikaanse series als The Walking Dead uitzond. Vorig seizoen mocht Veronica de samenvattingen van de toenmalige Jupiler League coveren en de halve finales en finale van de KNVB live uitzenden.

    Vanaf komend seizoen is die eer echter exclusief voorbehouden aan FOX en betaalkanaal FOX Sports. Het open kanaal van FOX trapt het nieuwe seizoen op 4 augustus af met het uitzenden van de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal. Daarna zal het op vrijdagavond plaatsbieden aan een schakelkanaal met wedstrijden uit de Keuken Kampioen Divisie en op maandagavond een live wedstrijd van het tweede niveau in Nederland.

    Veronica en RTL
    Veronica behoudt de Champions League-rechten en heeft zich versterkt met Johan Derksen, Wilfred Genee en René van der Gijp. Het drietal verzorgde jarenlang de mateloos populaire talkshow Voetbal Inside op RTL, maar gaat na de zomer op Veronica verder als Veronica Inside. RTL blijft in het bezit van de Europa League-rechten en gaat, in een nieuwe bezetting, door met Voetbal Inside.

    Plaats een reactie

    woensdag 18 juli 2018 om 10:20
    Topper lekker alles op een kanaal!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 10:20]
    Vind ik leuk
    Quaresma +5493
    woensdag 18 juli 2018 om 10:26
    Moeten ze het wel allemaal uitzenden.

    Echte fans zitten niet elk weekend op Jong Ajax te wachten. Niet perse omdat het Ajax is maar omdat het afgelopen seizoen continu dezelfde ploeg was.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:31
    Ik geniet van die competitie je moet die doelpunten eens zien... het niveau is niet hoog maar de afstands schoten en halve omhaalende b spelers blijven mooi om te zien.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5493
    woensdag 18 juli 2018 om 10:33
    Ik geniet sowieso van de tweede divisie. Ik heb elk jaar de hoop dat een kleine club kans maakt op promotie naar de Eredivisie. Daarom was afgelopen seizoen ook een heel mooi seizoen voor mij.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12712
    woensdag 18 juli 2018 om 10:38
    Tja, was uiteindelijk wel de kampioen en dus waren de wedstrijden belangrijk.Denk dat veel mensen toch niet zitten te wachten op de nr 7 tegen de nr 14
    Vind ik leuk
    Quaresma +5493
    woensdag 18 juli 2018 om 10:55
    Maar het blijft een beloften team. Hoe denk je dat fans van bijvoorbeeld Go Ahead Eagles hier naar kijken? Fox laat weten er voor elke club te zijn maar uiteindelijk zenden ze Jong Ajax afgelopen seizoen 28 keer uit.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:27
    nee maar volgens mij pakte jong - Ajax pas aan het eind van de competitie de kop positie dus dan slaat het in principe nergens op dat er heel het seizoen wedstrijden van jong Ajax worden uitgezonden
    en dit zou ik ook vinden als jong PSV word uitgezonden hoor
    ik kijk echt liever naar Cambuur - GAE als naar Jong PSV- RKC op een sfeerloos sportpark de Hertgang
    en dit zeg ik als PSV supporter
    Vind ik leuk
    Quaresma +5493
    woensdag 18 juli 2018 om 11:34
    Niets aan toe te voegen !
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 11:38]
    Vind ik leuk
    Eendracht +15712
    woensdag 18 juli 2018 om 12:28
    Ik kijk altijd op de Herdgang...
    Net wat meer sfeer...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:33
    ja dat klopt maar dat komt omdat jij voor PSV bent
    de neutrale toeschouwer ziet toch echt liever wedstrijden als GAE - Cambuur als wedstrijden van jong Ajax en jong PSV
    en ik vind dat FOX daar best wat meer rekening mee mag houden
    Vind ik leuk
    Eendracht +15712
    woensdag 18 juli 2018 om 12:35
    Was meer bedoeld vanwege je spelfoutje...
    Hertgang bestaat niet, Herdgang wel...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 12:35]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 12:38
    ja zag het ook net , kut telefoon met autocorrectie en daarnaast zat ik gewoon te slapen natuurlijk
    maar ga het niet veranderen want dan word jouw reactie overbodig
    wie zich brand moet op de blaren zitten zeggen ze altijd
    Vind ik leuk
    Eendracht +15712
    woensdag 18 juli 2018 om 12:42
    ;)
    Vind ik leuk
    4everfcu +2511
    woensdag 18 juli 2018 om 11:39
    correctie afgelopen drie seizoenen en dan vinden ze bij fox j.ajax tegen een amateurclub belangrijker dan de bekerwinnaar van het seizoen daarvoor en ook belangrijker dan bvb een az utrecht en maar roepen dat ajax de meeste kijkcijfers trekt nou logisch toch als je de rest niet uitzend.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 11:40]
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3704
    woensdag 18 juli 2018 om 10:20
    De keuken kampioen divisie uitzenden, dat is wat je wil!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:22
    Dat word dit jaar juist leuk om te zien met al die "topclubs" vóór kk-divisie begrippen.
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +745
    woensdag 18 juli 2018 om 10:23
    Zou in dit geval wel de moeite nemen op Keuken Kampioen volledig uit te typen!
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3753
    woensdag 18 juli 2018 om 12:09
    Gaat inderdaad nog wat worden ja.
    Vind ik leuk
    ppdf +1002
    woensdag 18 juli 2018 om 10:24
    Kan inderdaad een leuke competitie worden. Twente Sparta zal niet minder bekeken worden dan Emmen Fortuna.
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +745
    woensdag 18 juli 2018 om 10:22
    Gaan ze de Croky Cup uit Belgie ook uitzenden? Past zeker in dit rijtje thuis!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 10:22]
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    woensdag 18 juli 2018 om 10:23
    Nog minder mensen die de KNVB beker en KKD gaan kijken, interesse zal snel weg gaan bij deze wedstrijden en zo ook geld
    Vind ik leuk
    ppdf +1002
    woensdag 18 juli 2018 om 10:26
    Waarom zouden er minder kijken?
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    woensdag 18 juli 2018 om 10:29
    Omdat Nielsk nu niet meer gaat kijken, dus is het er in zijn beleving al 1 minder...

    Veronica, of Fox op het open kanaal... maakt dus weinig uit, iedereen kan kijken. Maar verandering is voor autisten nogal moeilijk te verteren, dat zal het probleem zijn in deze... ;-)
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    woensdag 18 juli 2018 om 10:31
    Hihi, leuk grapje. Dat ik het verkeerd las, maakt jou bericht misschien wat onnodig en dom
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    woensdag 18 juli 2018 om 10:30
    Ah verkeerd gelezen, bepaalde wedstrijden komen op de betaalzender
    Vind ik leuk
    ppdf +1002
    woensdag 18 juli 2018 om 12:09
    Misschien heb je toch een punt. Want ik lees niet of de samenvattingen ook op het open kanaal komen. Dat was bij Veronica wel het geval.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    woensdag 18 juli 2018 om 10:26
    Was te verwachten. FC Twente is 1 van de best bekeken voetbalclubs (4e) en die spelen in de KKD.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    woensdag 18 juli 2018 om 10:32
    Veel mensen willen Twente zien falen bedoel je ;-)?
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    woensdag 18 juli 2018 om 10:33
    Absoluut, wij tegen iedereen.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    woensdag 18 juli 2018 om 10:35
    Ah het Calimero spandoekje, leuk joh, kon ook staan 'wij frauderen iedereen' ;-) neem dit allemaal wat ik zeg niet te serieus (doe je waarschijnlijk ook niet)
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2428
    woensdag 18 juli 2018 om 10:52
    Nee hoor niet tegen iedereen. Ik draag Twente een warm hart toe en hoop dan ook dat als wij niet promoveren dat jullie dat doen!!

    Vind ik leuk
    4everfcu +2511
    woensdag 18 juli 2018 om 11:42
    nou ik hoop dat sparta kampioen word die doen het met eerlijk geld.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    woensdag 18 juli 2018 om 10:27
    Gelukkig maar. Was veronica wel.beu.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5549
    woensdag 18 juli 2018 om 10:30
    Kan ik ook alleen een kkd pakket kopen? De eredivisie hoef ik nu niet meer te zien :p
    Vind ik leuk
    Wally g +483
    woensdag 18 juli 2018 om 12:25
    Haha dat noem ik humor , al denk ik wel dat kwa spel het erg spannend gaat worden op het einde en ik het ook niet wil missen !
    Vind ik leuk
    frankn27 +5557
    woensdag 18 juli 2018 om 10:46
    Twente had vorig jaar na de top 3 de meeste kijkers dus goede zet van ze
    Vind ik leuk
    frankn27 +5557
    woensdag 18 juli 2018 om 10:51
    Terug in de tv gelden... en vervolgens het kijkcijferkanon zijn op vrijdagavond
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9654
    woensdag 18 juli 2018 om 10:54
    En Veronica zit alleen nog met 2 oude mannen en een afzeik programma
    met "muziek" uit de 60er jaren kwijlend gezongen door "the old boys network"van Opa Derksen......
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 10:59
    Lijkt me schitterend om het drietal de KK divisie te laten verslaan. Europa League was ook al mooi onder hun leiding, dit zal nog dubbel zo erg worden :p
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:03
    Als b.v. buitenlandse clubs de naam van de Keuken Kampioen Divisie horen dan moeten ze hard lachen om die naam, trouwens ik ook. Welke bijdehand van de KNVB heeft deze lach wekkende naam eigenlijk bedacht?
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1635
    woensdag 18 juli 2018 om 11:58
    Denk Sjaak Zwart ;))
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1456
    woensdag 18 juli 2018 om 11:18
    Niet achter de decoder dus, dat is positief! Veronica zendde de wedstrijden zo laat uit dat het ook geen lol was om de samenvattingen af te wachten. Plus die ellendig lange reclames tussendoor...

    Wij kijken hier thuis al nauwelijks tv. Alleen nieuws, sport en Netflix. Een goede film nemen we op om op een later tijdstip/dag de reclames door te kunnen spoelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:52
    Zo kijk ik al jaren, snap niet dat mensen aan het oude blijven vasthouden.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:27
    Ik ben toch niet gek ?
    Vind ik leuk
    4everfcu +2511
    woensdag 18 juli 2018 om 11:36
    nou duidelijk kunnen we alleen nog na ajax feyenoord en psv kijken in de beker.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 11:54
    Net zoals dat kut ziggo zeker 1 wedstrijd tegelijk uitzenden.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1331
    woensdag 18 juli 2018 om 12:10
    Het eerste wat ik dacht was: lekker dan. Weer alles achter de decoder. Blijkt dat ze het op het open kanaal gaan uitzenden. Mooie ontwikkeling! Hopelijk ook op fatsoenlijke tijden en geen samenvattingen om 1 uur snachts. Op het open kanaal krijgt de Eerste Divisie toch ook de aandacht die het verdiend. Het is triest dat de afgelopen jaren zo weinig aandacht aan die competitie is gegeven door de KNVB. Ze zouden juist meer betrokken moeten worden, want in de afgelopen tien jaar is genoeg talent doorgegroeid naar (sub)top Eredivisie en zelfs Europese subtop.
    Vind ik leuk
    PeterAdo +301
    woensdag 18 juli 2018 om 12:18
    De afkorting wordt de K. Kampioen Divisie 😀
    Vind ik leuk
    PeterAdo +301
    woensdag 18 juli 2018 om 12:22
    Je zou als club maar zo’n sponsor hebben en bijvoorbeeld in het Mandemakers Stadion moeten voetballen. En trouwens zou dat geen belangenverstrengeling zijn. Of komt alles dan uit eigen keuken
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 12:23]
    Vind ik leuk
    RWMD +144
    woensdag 18 juli 2018 om 13:00
    Het gaat dan in iedergeval over keukens. Voor beide partijen goed uiteindelijk ;)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20770
    woensdag 18 juli 2018 om 13:31
    Boycot Fox
    Vind ik leuk
    AlbS +280
    woensdag 18 juli 2018 om 14:00
    Mijn god, ook dat nog. Ik kijk wel naar NOS teletext uitslagen mocht ik daar interesse in hebben.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FOX haalt Keuken Kampioen Divisie en KNVB Beker weg bij Veronica