Gewilde aanvaller spreekt zich uit: Of dat bij PSV is? Ja, ik blijf bij PSV

    Gewilde aanvaller spreekt zich uit: "Of dat bij PSV is? Ja, ik blijf bij PSV"

    woensdag 18 juli 2018 om 14:48

    Goed nieuws voor PSV en de fans van de landskampioen: Steven Bergwijn wil in Eindhoven blijven. De gewilde vleugelaanvaller is niet bezig met een vertrek, vertelt hij in gesprek met Voetbal International. 

    Een jaar geleden deed Torino een miljoenenbod op Bergwijn (20) en nu zou er sprake zijn van belangstelling uit de Premier League. De jeugdinternational richt zich echter volledig op PSV. "Ik heb vorig seizoen veel gespeeld en heb een goede bijdrage gehad in het binnenhalen van het kampioenschap. Ik snap dat de mensen nu nog meer van me verwachten en dat mag ook."

    "Ik verwacht namelijk ook heel veel van mezelf in het nieuwe seizoen. Of dat bij PSV is? Ja, ik blijf bij PSV. Van mij mag de competitie morgen beginnen."

    Bergwijn geniet van de trainingen onder Mark van Bommel, de opvolger van Phillip Cocu. "Kleine, korte, felle partijtjes, daar houdt iedereen wel van. En ik hoor nu bij Oud en ik ben pas twintig jaar, haha. Die wedstrijdjes tegen elkaar zijn geweldig, dan zie je hoe fanatiek iedereen is. Alles winnen, daar hamert de trainer voortdurend op."

    Poll

    Is Bergwijn klaar voor een stap hogerop?

    (5211 stemmen)

    Plaats een reactie

    Yuri +3688
    woensdag 18 juli 2018 om 14:52
    Hij is 20... dit zou eigenlijk niet zo bijzonder moeten zijn, maar dat is het wel in deze tijd
    Vind ik leuk
    3Bier +8610
    woensdag 18 juli 2018 om 14:54
    Inderdaad. 1 seizoen waarin hij na een half jaartje eindelijk is doorgebroken en we moeten blij zijn dat hij blijft?
    Helaas de nieuwe realiteit.
    Vind ik leuk
    Foebele +54960
    woensdag 18 juli 2018 om 14:55
    Zou ook heel dom zijn als hij al zou willen vertrekken, zoveel bijzonders heeft hij nog steeds niet laten zien.

    Zulke jochies hebben zo vaak een totaal verkeerd beeld van zichzelf en vooral van zichzelf ten opzichte van andere spelers en het buitenland.
    Vind ik leuk
    Korm +35504
    woensdag 18 juli 2018 om 14:56
    Gelukkig is deze dan wel wijs (voor nu)
    Vind ik leuk
    Foebele +54960
    woensdag 18 juli 2018 om 15:37
    Ze missen allemaal nog steeds voldoende zelfreflectie, Frenkie de Jong die gewoon open staat voor Barcelona terwijl hij nog niet eens een vol seizoen eredivisie in de benen heeft.

    Daarom hoop ik dat jongens als Tadic en Blind, maar zeker ook Ziyech en Klaas Jan, laten zien wat echte kwaliteit is en wat je nodig hebt om te slagen in het buitenland, we hebben nu eindelijk een mooie kern van dat soort spelers.
    Vind ik leuk
    Korm +35504
    woensdag 18 juli 2018 om 15:47
    Dat is zeker waar Foebele! in dat opzichte ben ik wel jaloers :)
    Vind ik leuk
    Korm +35504
    woensdag 18 juli 2018 om 14:55
    Mooi dat hij blijft en hopelijk maakt BErgwijn weer een vervolg stap.
    Met de aanval en verdediging zit het wel goed bij PSV. Middenveld vind ik erg matig!
    Vind ik leuk
    yabba1000 +932
    woensdag 18 juli 2018 om 14:55
    Dat is goed nieuws voor psv. Ik hoop dat steven dit seizoen echt kan gaan schitteren en nog constanter word in zijn prestaties. Beloofd toch een mooi seizoen te worden waar ajax zich toch echt wel versterkt heeft. zin an!
    Vind ik leuk
    rinirat +2435
    woensdag 18 juli 2018 om 14:56
    Hij kan beter nog een jaar of 3 blijven,voorlopig niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 14:58
    Bergwijn heeft NOG minder laten zien dan Kluivert bij Ajax. Als je op je 20e nog steeds niet beter bent dan Pereiro is ook Torino te hoog gegrepen denk ik.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1635
    woensdag 18 juli 2018 om 15:09
    Jij hebt zeker kijk op het spelletje.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +932
    woensdag 18 juli 2018 om 17:30
    nou....
    Vind ik leuk
    Rodajc +14294
    woensdag 18 juli 2018 om 15:09
    'Op je 20ste nog steeds niet beter dan...' 20 is nog steeds jong en het zijn daarnaast totaal andere spelers. Bergwijn heeft met zijn snelheid echt de potentie om bij een club die in de omschakeling speelt op het hoogste niveau te slagen. Dan denk ik aan clubs in de middenmoot PL of bv een Schalke. Hij heeft ontzettend veel diepgang en kan dat ook steeds beter benutten. Voor het huidige Nederlands elftal kan hij binnen 2-4 jaar ook van grote waarde worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 15:44
    Het feit dat het andere type voetballers zijn, doet er in deze situatie niet zoveel toe. Het zijn concurrenten. Pereiro (een matige voetballer) staat volgens mij hoger in de pikorde dan Bergwijn. Als je op 20 jarige leeftijd Pereiro nog niet voorbij bent gestreefd, denk ik dat je achter loopt. Dat zou hetzelfde zijn als Kluivert die nog steeds achter Younes op de bank zou zitten.
    Niet dat ik een hele hoge pet van Kluivert op heb, maar je moet hem nageven dat hij op 18 jarige leeftijd zijn concurrentie al naar de bank verwezen had. Bergwijn had allang doorgebroken moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14294
    woensdag 18 juli 2018 om 15:47
    Volgens mij heeft Bergwijn gewoon een vaste basisplaats en Pereiro niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:00
    Ik zie nu inderdaad dat je daar gelijk in hebt. My bad. Toch ben ik het afgelopen seizoen nooit overtuigd door Bergwijn, maar het zal aan mij liggen.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1635
    woensdag 18 juli 2018 om 17:38
    Dat zal dan idd aan jouw liggen 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 19:52
    Peteiro gaat op 10 spelen, geen concurrent
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 19:53]
    Vind ik leuk
    pinkelman +4175
    woensdag 18 juli 2018 om 14:59
    Tjonge, de concurrentie lees ajax, feyenoord en az moeten nu toch wel gaan vrezen met het aanblijven van toppers als de Jong, Bergwijn, mogelijk Zoet en arias en Lozano ook nog niet weg zijn.
    Nee, dat wordt weer heer en meester met deze absolute giganten... toch heb ik er op een of andere manier niet zoveel vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    Korm +35504
    woensdag 18 juli 2018 om 15:06
    selectie is nog niet rond dus kan er weinig over zeggen. Zoals ik aangaf vind ik de verdediging en aanval wel goed, middenveld blijft matig en daar moet zeker nog een speler bij!
    Vind ik leuk
    Gary Oak +221
    woensdag 18 juli 2018 om 15:01
    Natuurlijk blijft hij. Aankomend seizoen zal die een jaar constant moeten gaan presteren. Het jaar erna zal die 1 van de dragende spelers moeten zijn en als die het dan kan bekronen met een prijs is het mogelijk tijd om te denken aan een volgende stap.
    Vind ik leuk
    pim4ever +1033
    woensdag 18 juli 2018 om 15:03
    De clubs stonden in de rij voor steven

    O, wacht..
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    woensdag 18 juli 2018 om 15:40
    En Pim waar voetbal jij?
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2209
    woensdag 18 juli 2018 om 15:40
    Clubs in de rij bij psv? Voor wie dan?
    Vind ik leuk
    frenske80 +11
    woensdag 18 juli 2018 om 15:04
    waar wilde stevie dan heen ??? mag blij zijn dat hij bij PSV aan de bak kan en mag dat zal zijn plafon zijn
    Vind ik leuk
    Korm +35504
    woensdag 18 juli 2018 om 15:08
    wat een afzeikcultuur ook, bah!
    Die jongen is twintig en doet het gewoon naar behoren.
    Had afgelopen jaar een leuk rendement en als hij die lijn weet door te trekken dan is een vervolg stap een kwestie van tijd...
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1635
    woensdag 18 juli 2018 om 15:10
    Sommige zijn nou eenmaal zo. Teveel zure melk
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 15:23
    Ben ik met je eens, maar het was wel vooral de laatste maanden. Eerste helft van het seizoen was het (op die geweldige solo tegen FC Utrecht na) erg mager wat Bergwijn liet zien. Toen waren veel PSV’ers hem liever kwijt dan rijk.

    Wel leuke speler, hoop dat ie zich doorontwikkelt en ook zijn waarde kan hebben voor Oranje.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1662
    woensdag 18 juli 2018 om 15:08
    Torino, wel leuk zelfde stad als die Portugees.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    woensdag 18 juli 2018 om 15:21
    Die jongen kan nog genoeg leren in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31453
    woensdag 18 juli 2018 om 15:28
    Nog lang niet klaar voor een stap hogerop.
    Vind ik leuk
    Brunt +207
    woensdag 18 juli 2018 om 15:45
    Heel goed van hem. Nog erg jong en dan is het voor je ontwikkeling alleen maar goed om een paar jaren in het eerste van PSV te ballen. Als je genoeg talent hebt kom je vanzelf wel verder in je carrière op deze wijze. Wel interessant om de ontwikkeling van Bergwijn komend seizoen te vergelijken met die van Kluivert. Ik zet mijn geld op Bergwijn.
    Vind ik leuk
    Henkings +486
    woensdag 18 juli 2018 om 15:48
    Slim van Bergwijn! Mooi voor PSV en de NL competitie. Ik hoop dat hij dit jaar de vaste basis kan pakken en zijn definitieve doorbraak kan maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:18
    Hij was vorig seizoen al vaste basisspeler.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1120
    woensdag 18 juli 2018 om 16:24
    Nou ja zeg, weer een PSV'er die maar niet weg komt. Of heb ik de transfers van Zoet, Arias en Pereiro net gemist?
    Vind ik leuk
    Patje41 +615
    woensdag 18 juli 2018 om 16:37
    dat zegt iedereen waar geen belangstelling voor is
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 16:44
    Ook voor hem totaal geen belangstelling en dan blijf je makkelijker
    Vind ik leuk
    Wazzupp +652
    woensdag 18 juli 2018 om 17:10
    Die gaat dus weg..
    Vind ik leuk
    Molukker +101
    woensdag 18 juli 2018 om 17:15
    Kluivert, neem een voorbeeld aan deze gozer. Kudo's naar Bergwijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 21:34
    Als ze roepen ik blijf zijn ze het eerste weg
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gewilde aanvaller spreekt zich uit: "Of dat bij PSV is? Ja, ik blijf bij PSV"