Update: 'Barcelona geeft niet op en legt derde bod voor Willian op tafel'

    Update: 'Barcelona geeft niet op en legt derde bod voor Willian op tafel'

    Gepubliceerd: vrijdag 20 juli 2018 om 23:22vr 20-07-2018 om 23:22

    FC Barcelona is een flinke stap dichter bij het aantrekken van de Braziliaan Willian. Dat hebben de Catalanen mede te danken aan diens landgenoot Phillipe Coutinho, schrijft Diario Sport vrijdag.

    Coutinho trok tijdens het WK veel op met de Chelsea-speler en maakte hem warm voor een overgang naar Camp Nou. Wat helpt is dat Willian er inmiddels vijf jaar bij Chelsea heeft opzitten en wel toe is aan een nieuwe uitdaging. Hij had vorig seizoen bovendien enkele pittige discussies met de inmiddels ontslagen manager Antonio Conte, waardoor de relatie met The Blues is bekoeld.

    Coutinho heeft ook op een tweede manier de deur voor Willian opengezet bij Barça. De aanvallende middenvelder is dankzij zijn Portugese vrouw sinds kort in het bezit van een EU-paspoort. Daardoor kan de 29-jarige rechtsbuiten de vrijgekomen plek voor niet-EU-spelers in de selectie overnemen.

    Vorige week meldde Sky Sports al dat de Spaanse kampioen een bod van zestig miljoen euro had neergelegd bij Chelsea. Of dat genoeg is voor de Londenaren, is niet duidelijk.

    Update 23.22: Barcelona geeft niet op in de strijd om Willian, meldt Sky Sports vrijdagavond. Volgens het Britse medium heeft Barcelona zich voor de derde keer gemeld op Stamford Bridge: het bod vanuit Catalonië zou ditmaal ruim 61 miljoen euro bedragen.

    Plaats een reactie

    Jeroen Water +3371
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:01
    Zie Willian eigenlijk niet als echt Barca materiaal. Maar Coutinho heeft me ook positief verrast en dat zie ik graag weer gebeuren!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:04
    Ik zie daar liever Ousmane Dembele spelen dan Willian.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:10
    Coutinho is toch wel een klasse beter dan Willian naar mijn mening..
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:51
    Bij coutinho kon je toch wel zien dat die het barca spelletje zou snappen? Ik had daar iig geen twijfels over, in tegenstelling tot Paulinho die heeft wel verrast.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:33
    Paulinho is dan ook alweer weg.. terug naar China. Maar hij presteerde prima bij Barca!
    Vind ik leuk
    Einstein71 +494
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:02
    En Dembele dan? Lijkt me beetje overbodige aankoop. Middenveld en verdediging lijkt meer aan renovatie toe...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:35
    Zeker. Mina kwam en gaat weer. Lenglet is al aangetrokken. Digne verkast ook en Vermaelen zal ook nog gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:03
    Don't do it !
    Vind ik leuk
    KOudman +381
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:07
    Snap deze transfer niet. Wil Barca met 5 aanvallers gaan spelen ofzo? Verdediging en vooral middenveld hebben versterkingen nodig, aanval lijkt me al sterk genoeg met Dembele, Coutinho, Suarez en Messi. Laat ze eerst maar eens kijken naar een vervanger van Iniesta, want het lijkt me niet dat Arthur direct in de basis wordt gegooid. En daarnaast wordt Busquets ook ouder.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:08]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:12
    Gaat Coutinho niet Iniesta opvolgen? En volgens mij zijn ze niet echt tevreden over Dembele. Wat meer diepte met de wandelende Messi... Om die redenen denk ik.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13261
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:13
    Ik vind het een beetje jammer dat Barca alleen nog maar koopt, waar is de vermaarde jeugdopleiding gebleven ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:20
    Riqui Puig, Carlos Aleña, Pablo Moreno en Abel Ruiz komen eraan.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13261
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:22
    Okay, ik laat me graag verrassen..
    Het is al jaren 'stil' namelijk qua jeugd..
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:24
    Na de generatie Pedro, Messi, Busquets, Pigué, Fabregas, ... is het idd niet veel soeps meer geweest.
    Vind ik leuk
    Arbee +2287
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:56
    Dat moet nog maar blijken. Barcelona geeft de jeugd de laatste tijd maar weinig kansen en kiest liever voor spelers van buitenaf. De door jou genoemde Carles Aleña is daar een mooi voorbeeld van. Is inmiddels 20. Op die leeftijd mag je verwachten dat zo'n jongen bij het eerste elftal zit. Op die leeftijd basisspeler bij Barcelona zijn is alleen voorbehouden aan de échte grote jongens, maar volwaardig selectielid zijn en regelmatig mogen invallen lijkt mij niet teveel gevraagd voor een jongen die wordt weggezet als de parel van de opleiding en een potentiële wereldspeler.
    Maar helaas ziet het er heel anders uit, Aleña maakte zijn speelminuten afgelopen seizoen bij Barcelona B in LaLiga 2 en mocht welgeteld drie Copa del Rey potjes meedoen met het eerste, terwijl Barcelona spelers van buitenaf de voorkeur geeft. Dat lijkt voorlopig niet te veranderen, gezien de geruchten rondom Willian, Rabiot en Frenkie de Jong en uiteraard de komst van Arthur.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:23
    Denk/hoop dat die dit seizoen wel zijn kans zal krijgen. Nu is hij 20, Xavi en Iniesta waren op die leeftijd al basisspeler maar Busquets kwam toen pas voor het eerst piepen hoor.

    De andere opgesomde spelers zijn enkele jaren jonger maar zou ik toch ook graag komend jaar zien debuteren.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3060
    zaterdag 21 juli 2018 om 09:12
    Ik heb april Barça B gezien tegen Rayo Vallecano en ik heb al deze spelers die u noemt aan het werk gezien als Barça fan moet ik toegeven dat er geen enkele mij heeft kunnen imponeren en vrees ik dat er hier de A ploeg niet zal halen.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6528
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:18
    Ik vind willian niet echt een topper hoor. Meer een blinde draver die blijft gaan.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13261
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:23
    Is ook geen Barca-speler inderdaad..
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3545
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:48
    Mee eens. Toch vreemd dat ze dat bij Barca zelf niet in de gaten hebben...
    Vind ik leuk
    Verratti +2136
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:26
    Postbode met een goed schot. Geen Barcelona-man.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7740
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:25
    Edit: kan weg
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 20:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 20:42
    Cillesen kan praten wat hij wil frenkie kost 70 mil nu haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 21:08
    Ik weet nog wel de CL wedstrijd tussen Chelsea en Barcelona... toen kwam alle aanval via Willian. Echter is Coutinho wel een klasse beter dan hem.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4236
    vrijdag 20 juli 2018 om 22:02
    Goeie aankoop/speler voor Barca.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2230
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:33
    Van 60m naar 61m zal indruk maken
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5248
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:39
    Haha, ja, dat dacht ik ook.
    VP heeft het 2e bod naar boven afgerond en het 3e naar beneden.
    Het 1e Barcelona bod was 50 miljoen, het 2e bod 53 miljoen en nu 55 miljoen pond.
    (resp. € 56 miljoen euro, daarna 59,5 en tenslotte 61,5 miljoen euro.)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 00:56]
    Vind ik leuk
    Vato75 +2230
    zaterdag 21 juli 2018 om 01:36
    Klinkt al stuk beter
    Vind ik leuk
    Mjblinker +791
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:35
    Wow, ik dacht echt dat Barca interesse had in De Jong🤣
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5248
    zaterdag 21 juli 2018 om 00:31
    Ja, dat dacht ik ook, maar Frenkie zou niet te koop zijn....
    voor een hebbekrats.
    Ajax is alleen nog aan het wachten op het 3e bod van Barcelona.
    Als dat ook 61 miljoen is, ben ik bang dat Frenkie gaat emigreren.
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    vrijdag 20 juli 2018 om 23:47
    Zo goed is hij niet
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1561
    zaterdag 21 juli 2018 om 01:42
    Dat zou een hele goede versterking zijn voor Barca, Willian maakt elke club sterker.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 02:18
    Beter naar AC Milan.
    Vind ik leuk
    Quim__ +58
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:10
    Ik heb liever dembele dan willian niet echt een goede speler
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws