Lastige uitdaging voor Cocu: 'Turkse media bikkelhard, hij moet vrienden maken'

    Lastige uitdaging voor Cocu: 'Turkse media bikkelhard, hij moet vrienden maken'

    zaterdag 21 juli 2018 om 10:38

    Phillip Cocu hoopt het Fenerbahçe dat zaterdag oefent tegen Feyenoord nog te versterken, maar eenvoudig is dat niet. De Turkse grootmacht werd al eens gestraft wegens het overtreden van de Financial Fair Play-regels en staat onder streng toezicht.

    Hoewel Fenerbahçe met veel spelers in verband wordt gebracht, waaronder Sven van Beek en Vincent Janssen, is er qua transfers dus weinig mogelijk. "Het zijn moeilijke tijden voor de club, maar dat weet Cocu ook", vertelt Serkan Saydam, voetbalverslaggever van de Turkse staatsomroep TRT, in gesprek met de NOS.

    Saydam volgt de topclub uit Istanbul op de voet tijdens de voorbereiding. "Ik vind Cocu een karakteristieke man, hij lijkt mij op de goede weg. Hij is aangesteld om met jonge spelers te werken, ze beter te maken en daarna te verkopen. De club is genoodzaakt om dat te doen."

    Tegelijkertijd moet Cocu presteren. Het maakt de opdracht extra lastig. "De druk bij Fener is altijd hoog. Tweede is niet goed genoeg", aldus Saydam. "Cocu vraagt om geduld en hij krijgt in de voorbereiding in ieder geval de tijd om aan het team te werken."

    Wat ook helpt: de journalisten aan je kant krijgen. "De Turkse media zijn bikkelhard", aldus Saydam. "Hij moet vrienden gaan maken. Daar is hij op het trainingskamp al mee begonnen. Ingegeven door de voorzitter, denk ik."

    Lees meer over:Süper LigFenerbahce

    Poll

    Gaat Cocu slagen in Turkije?

    (8649 stemmen)

    Plaats een reactie

    kol2010 +60
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:44
    Hij moet kampioen worden!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:53
    Wolla wat zeg jij ik moet niks ah sahbi.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2759
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:19
    Das geen Turks
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:27
    Hoe kinderachtig kan je zijn. Neem dan een naam als Turkse tüter ofzo.

    En Turken zeggen geen sahbi.
    Of ben jij die gast die zei dat alle Marokkanen terug moesten naar Istanbul? Dan kan ik je wel begrijpen.
    Vind ik leuk
    Strijp +11809
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:18
    Tüüt Tüüt
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:02
    Hij moet vooral vrienden worden met de staatsomroep en het helpt wellicht ook als hij lijstduwer van DENK wordt ;)
    Vind ik leuk
    Counterattack +11224
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:11
    Gaat Cocu nooit doen, Ungeheuer. Phillip is buiten een goede trainer een ontwikkelde gentleman. Past zeker niet bij een separatistenpartij als Denk. Cocu linkt zich niet aan politiek.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:22
    Ik ben ein herr en houd me ook verre van politiek en van voetbal ;)
    Vind ik leuk
    Counterattack +11224
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:26
    Goed zo, Cocu ook.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:45
    Cocu is heel goed bezig zelfs!! Hij is weggegaan uit een wespennest, dat siert hem
    Vind ik leuk
    Hulsink +479
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:52
    Ons mooie Ajax:Hij is in Eindhoven anders nog niet door de wespen (zoals jij ze noemt)
    gestoken!
    Vind ik leuk
    Rodajc +14295
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:44
    Hoezo een wespennest?
    Vind ik leuk
    13 +13059
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:59
    Jullie hebben er nog de kleuren voor, maar zelfs dat is niet het geval bij PSV :-)
    Vind ik leuk
    Counterattack +11224
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:33
    Wespen zijn nuttige dieren waarvan je de nesten met rust moet laten, anders steken ze. Opvallen rustig brengen PSV, Feyenoord, AZ en Utrecht hun selectie op orde. De kooplust en geruchten komen dit transferwindow uit Amsterdam en Arnhem. Dus oma proficiat met uw sneer maar jammer dat het u ontbreekt aan kennis over fauna en voetbal.
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:13
    Als je naar de shirts kijkt van Fenerbahçe, die lijken meer op wespen. Rare opmerking dus haatzaaiertje
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 19:14]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:46
    Cucu gaat niet slagen in cuculand hij zit straks met de gebakken cucu's.
    Vind ik leuk
    Hulsink +479
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:53
    Is het de bedoeling om nu te gaan lachen, Eerlijke Ajacied?
    Vind ik leuk
    Romario9 +11669
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:46
    Ik vrees dat hij niet gaat slagen, maar dat ligt niet aan hemzelf maar Fener is gewoon een moeilijke club.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:49
    Ben er ook bang voor. Daarbij lijkt hij niet op een mooi moment ingestapt qua financiële mogelijkheden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:46
    Is zeker een karakteristieke man. Zou er hele leuke caricatuur tekeningen van kunnen maken.
    Vind ik leuk
    ElStylisto +427
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:48
    Hij moet niet de klassieke fout van veel Nederlandse trainers maken. Namelijk veel (oud)Eredivisie spelers halen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:26
    Maar die kleredivisie spelers zijn te betalen...vooral als er geen geld is

    Waarom denk je dat ze Kardioglu halen ipv jack Wilshere...omdat Kardioglu maar 1.2 miljoen moet kosten en een klein beetje salaris en Wilshere de hoofdprijs in transfer, tekengeld en salaris
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91313
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:51
    Lastige club maar als je slaagt zal je op handen en voeten worden gedragen. Misschien mag ie wel bij Erdogan op de koffie. Dick Advocaat heeft weer een bakkie bij Putin gedaan. Gewoon aan z'n eigen carrière denken en niet wat de Nederlander zegt.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2151
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:54
    Klopt alleen mis ik een bepaalde leider in cocu. Beetje lulletje rozenwater zegmaar. Maar hey wie weet komt het goed en dan begint zijn trainers carrière pas echt
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91313
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:06
    Dat is een aanname, wij weten niet hoe Cucu is op de club achter gesloten deuren. Ben ik niet helemaal mee eens. In het veld vond ik Cocu ook niet echt een lulletje en zeker een leider.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2151
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:11
    Is absoluut een aanname. En we gaan het zien hoe het loopt
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:14
    Nee dat wil je natuurlijk als Nederlander...
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:15
    Ook Cocu had de clubs blijkbaar niet voor het uitkiezen.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2151
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:23
    Want Fenerbahce is zo'n slechte keuze?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:27
    Als hij kon kiezen, dan was het niet zijn 1e keuze geweest. Denk ik zomaar te weten.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2151
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:29
    Ligt eraan wat eventueel de andere clubs waren en wat Fenerbahce voor contract heeft aangeboden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:23
    Hoe komt Cocu dan bij namen als Vincent Janssen die 20 miljoen moet kosten of een Wilshere van Arsenal die hij wilde hebben.

    Dan moet je shoppen in de KKD met jongens als Kardioglu die 1.2 miljoen kosten maar die niets toevoegen op dat niveau wat ze nastreven
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:29
    Arme cocu waar ben je toch aan begonnen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:23
    Als hij punten pakt heeft hij vrienden,en met geen punten maakt hij vijanden,dat is voetbal
    Vind ik leuk
    Hupfean +4039
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:49
    turkse media bikkelhard? Die mogen zich niet eens uitspreken van erdogan.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:05
    Messut Ozil weet wel hoe je vrienden maakt in Turkije Phillip. Je brengt even een gesigneerd shirtje naar de grote Turkse leider Erdogan en het is gefixt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    Cookee +10568
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:54
    Mark Rutte is sinds vandaag weer vriendje van Erdoghan want Nederland wil geld verdienen... wat is vergeven toch een mooi iets.

    We laten hun mensonwaardig vluchtelingen opvangen en betalen daarvoor en toch willen we vriendjes zijn, hart verwarmend.
    Vind ik leuk
    Cookee +10568
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:51
    De term "Karakteristieke man" blijft spoken in mijn hoofd.
    Cocu is geen branieschopper, geen macho, geen manipulator, geen narcist zoals de meeste trainers dat wel zijn in dit land.

    Dus wat is een karakteristieke man?
    Vind ik leuk
    Makis +1156
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:45
    Als je bij een club als Fener niets mag kopen dan ga je een moeilijk seizoen tegemoet
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:22
    Cocu vernedert Feyenoord compleet met Fener, zoals hij Feyenoord met PSV ook vaak vernederde.
    Vind ik leuk
    JayDee +72
    zondag 22 juli 2018 om 11:59
    Hij had nooit naar Fenerbahce moeten gaan.
    Voor de winterstop is hij al clubloos.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Lastige uitdaging voor Cocu: 'Turkse media bikkelhard, hij moet vrienden maken'