Lastige uitdaging voor Cocu: 'Turkse media bikkelhard, hij moet vrienden maken'

    Lastige uitdaging voor Cocu: 'Turkse media bikkelhard, hij moet vrienden maken'

    zaterdag 21 juli 2018 om 10:38

    Phillip Cocu hoopt het Fenerbahçe dat zaterdag oefent tegen Feyenoord nog te versterken, maar eenvoudig is dat niet. De Turkse grootmacht werd al eens gestraft wegens het overtreden van de Financial Fair Play-regels en staat onder streng toezicht.

    Hoewel Fenerbahçe met veel spelers in verband wordt gebracht, waaronder Sven van Beek en Vincent Janssen, is er qua transfers dus weinig mogelijk. "Het zijn moeilijke tijden voor de club, maar dat weet Cocu ook", vertelt Serkan Saydam, voetbalverslaggever van de Turkse staatsomroep TRT, in gesprek met de NOS.

    Saydam volgt de topclub uit Istanbul op de voet tijdens de voorbereiding. "Ik vind Cocu een karakteristieke man, hij lijkt mij op de goede weg. Hij is aangesteld om met jonge spelers te werken, ze beter te maken en daarna te verkopen. De club is genoodzaakt om dat te doen."

    Tegelijkertijd moet Cocu presteren. Het maakt de opdracht extra lastig. "De druk bij Fener is altijd hoog. Tweede is niet goed genoeg", aldus Saydam. "Cocu vraagt om geduld en hij krijgt in de voorbereiding in ieder geval de tijd om aan het team te werken."

    Wat ook helpt: de journalisten aan je kant krijgen. "De Turkse media zijn bikkelhard", aldus Saydam. "Hij moet vrienden gaan maken. Daar is hij op het trainingskamp al mee begonnen. Ingegeven door de voorzitter, denk ik."

    Lees meer over:Süper LigFenerbahce

    Poll

    Gaat Cocu slagen in Turkije?

    (7114 stemmen)

    Plaats een reactie

    kol2010 +62
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:44
    Hij moet kampioen worden!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:53
    Wolla wat zeg jij ik moet niks ah sahbi.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1967
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:19
    Das geen Turks
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:27
    Hoe kinderachtig kan je zijn. Neem dan een naam als Turkse tüter ofzo.

    En Turken zeggen geen sahbi.
    Of ben jij die gast die zei dat alle Marokkanen terug moesten naar Istanbul? Dan kan ik je wel begrijpen.
    Vind ik leuk
    Strijp +10206
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:18
    Tüüt Tüüt
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:02
    Hij moet vooral vrienden worden met de staatsomroep en het helpt wellicht ook als hij lijstduwer van DENK wordt ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:06
    Welke zelder is Turkse staatsomroep?
    Vind ik leuk
    3puntertje +1377
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:09
    Nickelodeon;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:10
    Volgens het artikel is dat TRT. En als VP dit schrijft mag ik toch aannemen dat het waar is ;)?!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:21
    TRT is niet belangrijkste zender. In Turkije heb je er meer die alles kunnen afbreken, maar ook kunnen opbouwen. Dat VP altijd de waarheid spreekt is zeker waar 😂😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:13
    In Turkije is de vrijheid van meningsuiting aan banden gelegd, geen vrije pers meer, dus is alle berichtgeving gecensureerd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:11
    Gaat Cocu nooit doen, Ungeheuer. Phillip is buiten een goede trainer een ontwikkelde gentleman. Past zeker niet bij een separatistenpartij als Denk. Cocu linkt zich niet aan politiek.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:22
    Ik ben ein herr en houd me ook verre van politiek en van voetbal ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:26
    Goed zo, Cocu ook.
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:15
    Cocu springt in het diepe,maar het is een zware opdracht om daar iets op te bouwen,al veel spelers namen genoemd maar niks lukt als een speler van NEC.
    Volgens mij Cocu had je deze stap(deze trein) niet moeten nemen. Bezint eer gij begint.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:42
    Ik denk dat hij wel slaagt daar in Turkije
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:44
    Het is cocu weer mooier voorgespiegeld dan het werkelijk is. Zal vlug spijt krijgen van zijn vertrek uit EINDHOVEN
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15536
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:51
    Gewoon snel geld verdienen zo. Die afkoopsom is zo aantrekkelijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:45
    Cocu is heel goed bezig zelfs!! Hij is weggegaan uit een wespennest, dat siert hem
    Vind ik leuk
    Hulsink +374
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:52
    Ons mooie Ajax:Hij is in Eindhoven anders nog niet door de wespen (zoals jij ze noemt)
    gestoken!
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:53
    Wespennest Eindhoven!!! Sorry hoor!!! O ,ik zie het al een reactie van O.M.A. ja heel de morgen op alle psv topics ga je in de aanval. Is prima natuurlijk maar ik heb al van meerdere gelezen van morgen hier op VP dat jou teksten totaal niet reëel zijn,lachwekkend zelfs. Je bent gewoon heel de ochtend aan t sneren.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 10:54]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12663
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:44
    Hoezo een wespennest?
    Vind ik leuk
    13 +10534
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:59
    Jullie hebben er nog de kleuren voor, maar zelfs dat is niet het geval bij PSV :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:33
    Wespen zijn nuttige dieren waarvan je de nesten met rust moet laten, anders steken ze. Opvallen rustig brengen PSV, Feyenoord, AZ en Utrecht hun selectie op orde. De kooplust en geruchten komen dit transferwindow uit Amsterdam en Arnhem. Dus oma proficiat met uw sneer maar jammer dat het u ontbreekt aan kennis over fauna en voetbal.
    Vind ik leuk
    Guust +5299
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:13
    Als je naar de shirts kijkt van Fenerbahçe, die lijken meer op wespen. Rare opmerking dus haatzaaiertje
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 19:14]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:46
    Cucu gaat niet slagen in cuculand hij zit straks met de gebakken cucu's.
    Vind ik leuk
    Hulsink +374
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:53
    Is het de bedoeling om nu te gaan lachen, Eerlijke Ajacied?
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:59
    Gebakken Cucu's, nog nooit gezien op de menu kaart,ga toch een reisje boeken naar Istanbul want dat wil ik geproefd hebben.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:52
    Moet je wel een enkeltje boeken :)
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:53
    Oei dat klinkt gevaarlijk,een enkeltje,dan denk ik dat je zwaar ziek word van gebakken cucu's
    Vind ik leuk
    Romario9 +10676
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:46
    Ik vrees dat hij niet gaat slagen, maar dat ligt niet aan hemzelf maar Fener is gewoon een moeilijke club.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:49
    Ben er ook bang voor. Daarbij lijkt hij niet op een mooi moment ingestapt qua financiële mogelijkheden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:46
    Is zeker een karakteristieke man. Zou er hele leuke caricatuur tekeningen van kunnen maken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:48
    Hij is mijn vriend dus das al 1.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:52
    En dat als Beşiktaş fan? ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:54
    Klopt maat. Ik ben hard bezig om niet meer ruzie te maken. En dat probeer ik over te dragen aan onze Turkse supporters hahaha.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15536
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:53
    Totdat hij Gudelj haalt hoop ik? Iedereen die de werkweigeraar hier in Europa nog een podium geeft wens in (op sportief vlak) het allerslechtste.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:56
    Je moet niet met haat leven. Hij is geen moordenaar of een verkrachter om hem geen kans te geven.
    Als hij Gudelj haalt wens ik ze het beste.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15536
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:58
    Als ik al iemand zou haten zou ik die op elk vlak het slechtste wensen.. Dus dat is niet het geval.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:01
    Alsnog denken wij er iets te makkelijk over. Ik denk ook dat hij niet had moeten weigeren, maar Ajax had hem ook eerder kunnen verkopen. Als iemand weg wilt moet je hem die kans geven. Snap best dat het een lastige keus is als het om geld gaat. Blijf je bij Ajax voor 1 miljoen of ga je ergens anders 4 verdienen.
    Lastige keuze hoor.
    Vind ik leuk
    Guust +5299
    zaterdag 21 juli 2018 om 19:17
    Ze tekenen met vol verstand een contract, dus meewerken als een speler ineens weg wil om dat hij vind dat hij niet op de bank hoort slaat nergens op, kleine kleuters noemen we dat.
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:57
    Goede morgen TN,het is vandaag hier een beetje PSV dag op VP heel veel Topics. Gezien jou kennende ga jij dit aan met een grote LACH, TN ik vind je humor groots😀😀😀😀😀🖐👍🔊
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:04
    Ik heb ook al een paar Feyenoord topics gezien. Ik stuurde VP een pb om meer van onze concurenten te plaatsen. Het wordt zo eenzijdig anders.
    Straks als iedereen tevreden is gaan we weer met Ajax topics en wordt het weer genieten 😂😂
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:09
    Ja als je jou goed leert kennen,je hebt toch gelijk je bent warm van binnen voor andere mensen,jammer dat velen dit niet door hebben.
    Jij zorgt hier voor amusement. Moest eigenlijk een prijs voor staan. Geweldige humor. Het gaat om het lachen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 11:10]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:14
    Het is natuurlijk erg makkelijk om met een oneliner te scoren.
    Ik plaag wat en blijkbaar is humor ieta wat men niet meer kent. Alles willen roepen onder de mom van vrijheid van meningsuiting is alleen goed voor de geen die geen humor heeft. Want als ik dan iets zeg is het opjutten. Dat mensen zover kunnen gaan voor clubliefde is eigenlijk niet gezond.
    Maar ik hou mij aan mijn belofte hahaha.
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:49
    Scrol door,ik kreeg vragen TN zie hier onder.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    Futjebal +1764
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:41
    Beste Price...Ik heb zo'n vermoeden dat jij een geitje bent en in andere topics hebt gelezen watTN daar mee doet. Anders kan ik jouw reacties niet verklaren
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:45
    Ha ha, ik ben eerlijk met jou nu.
    In het begin vond ik TN maar een aparte,maar als je zijn teksten leest hier en het met een lach en een korreltje zout neemt dan is het toch vette humor.
    Verder hij krijgt veel tegen vgas maar lacht gewoon door. Nou dat is alles.
    Nee ik ben geen geit Futjebal gewoon nederlander 👍😀
    Vind ik leuk
    Futjebal +1764
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:50
    Weet ik ook wel...ik kan er ook vaak om lachen en als,een aantal, het allemaal niet zo serieus zou nemen was het veel leuker hier. Elkaar een beetje stangen moet kunnen..toch
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:52
    👍👍mooi😀
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:48
    Is toch geweldige humor achter pootjes vast zetten in zijn laarzen tegen het weglopen. FANTASTISCH.
    De gier loopt dun langs de broekspijpen af. Heb gisteren veel gelachen met TN.
    Das alles.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:34
    Lach maar verder.
    Groetjes,
    De dierenbescherming.
    Rotterdamse humor is anders als Amsterdams
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:18
    Wat is er mis met een geitje?
    Kijk dat jij ernaar uitkijkt om met je achterpoten in mijn rubberen kaplaarzen te zitten snap ik wel, maar geef hiervan een geit niet de schuld.
    Vind ik leuk
    ElStylisto +431
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:48
    Hij moet niet de klassieke fout van veel Nederlandse trainers maken. Namelijk veel (oud)Eredivisie spelers halen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:26
    Maar die kleredivisie spelers zijn te betalen...vooral als er geen geld is

    Waarom denk je dat ze Kardioglu halen ipv jack Wilshere...omdat Kardioglu maar 1.2 miljoen moet kosten en een klein beetje salaris en Wilshere de hoofdprijs in transfer, tekengeld en salaris
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:51
    Lastige club maar als je slaagt zal je op handen en voeten worden gedragen. Misschien mag ie wel bij Erdogan op de koffie. Dick Advocaat heeft weer een bakkie bij Putin gedaan. Gewoon aan z'n eigen carrière denken en niet wat de Nederlander zegt.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1871
    zaterdag 21 juli 2018 om 10:54
    Klopt alleen mis ik een bepaalde leider in cocu. Beetje lulletje rozenwater zegmaar. Maar hey wie weet komt het goed en dan begint zijn trainers carrière pas echt
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:06
    Dat is een aanname, wij weten niet hoe Cucu is op de club achter gesloten deuren. Ben ik niet helemaal mee eens. In het veld vond ik Cocu ook niet echt een lulletje en zeker een leider.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1871
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:11
    Is absoluut een aanname. En we gaan het zien hoe het loopt
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4239
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:14
    Nee dat wil je natuurlijk als Nederlander...
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:15
    Ook Cocu had de clubs blijkbaar niet voor het uitkiezen.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1871
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:23
    Want Fenerbahce is zo'n slechte keuze?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:27
    Als hij kon kiezen, dan was het niet zijn 1e keuze geweest. Denk ik zomaar te weten.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1871
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:29
    Ligt eraan wat eventueel de andere clubs waren en wat Fenerbahce voor contract heeft aangeboden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:23
    Hoe komt Cocu dan bij namen als Vincent Janssen die 20 miljoen moet kosten of een Wilshere van Arsenal die hij wilde hebben.

    Dan moet je shoppen in de KKD met jongens als Kardioglu die 1.2 miljoen kosten maar die niets toevoegen op dat niveau wat ze nastreven
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:29
    Arme cocu waar ben je toch aan begonnen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 11:54
    Ik hoop dat flipje Cocu zijn koffers niet heeft uitgepakt. Die staat snel op straat.
    Hij en werken met jonge spelers?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:23
    Als hij punten pakt heeft hij vrienden,en met geen punten maakt hij vijanden,dat is voetbal
    Vind ik leuk
    Hupfean +3574
    zaterdag 21 juli 2018 om 12:49
    turkse media bikkelhard? Die mogen zich niet eens uitspreken van erdogan.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1552
    zaterdag 21 juli 2018 om 13:05
    Messut Ozil weet wel hoe je vrienden maakt in Turkije Phillip. Je brengt even een gesigneerd shirtje naar de grote Turkse leider Erdogan en het is gefixt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 juli 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:54
    Mark Rutte is sinds vandaag weer vriendje van Erdoghan want Nederland wil geld verdienen... wat is vergeven toch een mooi iets.

    We laten hun mensonwaardig vluchtelingen opvangen en betalen daarvoor en toch willen we vriendjes zijn, hart verwarmend.
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    zaterdag 21 juli 2018 om 14:51
    De term "Karakteristieke man" blijft spoken in mijn hoofd.
    Cocu is geen branieschopper, geen macho, geen manipulator, geen narcist zoals de meeste trainers dat wel zijn in dit land.

    Dus wat is een karakteristieke man?
    Vind ik leuk
    Makis +1123
    zaterdag 21 juli 2018 om 15:45
    Als je bij een club als Fener niets mag kopen dan ga je een moeilijk seizoen tegemoet
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 juli 2018 om 20:22
    Cocu vernedert Feyenoord compleet met Fener, zoals hij Feyenoord met PSV ook vaak vernederde.
    Vind ik leuk
    JayDee +73
    zondag 22 juli 2018 om 11:59
    Hij had nooit naar Fenerbahce moeten gaan.
    Voor de winterstop is hij al clubloos.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Lastige uitdaging voor Cocu: 'Turkse media bikkelhard, hij moet vrienden maken'