'De resultaten van Ajax... Kort gezegd: dat boeit natuurlijk helemaal niks'

    'De resultaten van Ajax... Kort gezegd: dat boeit natuurlijk helemaal niks'

    zondag 22 juli 2018 om 11:14

    De teleurstellende resultaten van Ajax tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen 'boeien eigenlijk helemaal niet'. Dat zegt Freek Jansen, clubwatcher van de Amsterdammers namens Voetbal International. 

    Ajax ging deze maand onderuit tegen FC Nordsjaelland, Anderlecht en Walsall. Over een paar dagen staat de cruciale Champions League-clash met Sturm Graz op het programma. De matige uitslagen van de laatste weken baren fans zorgen, maar Jansen stelt dat er weinig waarde aan moet worden gehecht.

    "De resultaten in de voorbereiding... Even kort gezegd: dat boeit natuurlijk helemaal niks", zegt hij. "Elk seizoen zie je clubs in de voorbereiding de mooiste resultaten boeken en dan zakt het in de competitie weg. Andersom ook: denk maar aan het seizoen onder Peter Bosz, dat viel toen ook tegen."

    "Daar moet je dus geen waarde aan hechten - ook omdat de groep nog geen moment compleet is geweest. Vanaf woensdag gaat het draaien. De klok is misschien wel de grootste tegenstander op dit moment, want als de bal rolt tellen de excuses niet meer."

    Ajax en Sturm Graz trappen woensdagavond om 20.30 uur af in de Johan Cruijf Arena. 

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Gaat Ajax woensdag winnen van Sturm Graz?

    (8386 stemmen)

    Plaats een reactie

    Gyrosregime +2237
    zondag 22 juli 2018 om 11:25
    ten Hag kan beter nu wat potjes verliezen dan woensdag te worden verrast door zijn ploeg in negatieve zin..
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 11:25]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:36
    Precies
    Vind ik leuk
    Mari +8443
    zondag 22 juli 2018 om 12:19
    Precies, van de gemaakte fouten kan je nu leren. Tijdens de voorbereiding leer je, oefen je, moet je durven en mag je fouten maken, totdat het om het echie gaat
    Vind ik leuk
    bits +5297
    zondag 22 juli 2018 om 13:02
    Nou het loopt in de hele voorbereiding voor geen meter, de ploeg is de hele voorbereiding niet compleet geweest. Ze zijn er gewoon nog niet klaar voor. Als de vergelijking met Peter Bosz dan gemaakt word, zou ik me toch wat meer zorgen maken, toen plaatste Ajax zich ook niet voor de CL.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +328
    maandag 23 juli 2018 om 00:08
    Maar speelden de finale van de EL....
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3221
    zondag 22 juli 2018 om 13:09
    Als ze die potjes van nu verliezen, dan kan hij niet in negatieve zin verrast worden, zou je zeggen. Want dat zou een doorzetten van de trend betekenen...
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:55
    Doe oefenpotjes dienden als een rookgordijn. Je gaat echter niet meteen de sterkste opstelling vrijgeven in de laatste oefenwedstijdjes. Laat Sturm Gratz maar lekker in het donker...
    Vind ik leuk
    Stranger +4966
    zondag 22 juli 2018 om 15:30
    Als ze dan zelf maar niet verdwalen in het rookgordijn! SG zal echt niet anders gaan spelen nav de oefenwedstrijden van Ajax.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:26
    Nou dat is ook precies wat ik dacht want ben nog niet echt overtuigd dat ze allemaal op elkaar ingespeeld zijn, Maar goed dan nog moeten we Sturm Graz kunnen hebben ik heb er zin in.
    Vind ik leuk
    Rvdh1994 +391
    zondag 22 juli 2018 om 11:59
    Hoop dat ze winnen, en met gemak hopelijk
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:25
    Kijk zo hoort het klasse reactie het is alleen maar goed als Nederlandse clubs nu punten gaan pakken in Europa want we druipen erg ver af op moment ;-)
    Vind ik leuk
    Rvdh1994 +391
    zondag 22 juli 2018 om 14:41
    Spijker op zn kop.. Laten we europees nou maar allemaal achter elkaar staan, zoals t hoort!

    In de eredivisie begin ik nu ook steeds meer te denken dat ajax een erg goed seizoen gaat draaien.. Met die namen.. Alleen geen fan van ten Hag!
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:12
    ik hoop gewoon dat ze winnen woensdag , en ik zie eerlijk gezegd ook geen probleem
    Ajax heeft goed ingekocht
    als Ajacieden dit voorspellen is het niet geloofwaardig , daarom doe ik het als PSV supporter maar
    Ajax schakelt Sturm Graz gewoon uit met 2 overwinningen
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:30
    Ja zou mooi zijn als zowel PSV als Ajax weer samen Champions league kunnen spelen want we hebben de punten hard nodig . En anders maar Europa league. ( Sportieve reactie trouwens) Zo kan het dus ook top.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:35
    ja man , wat is er mooier als dat we met zijn allen op Dinsdag en op Woensdag naar 2 Nederlandse clubs in de CL kunnen kijken
    desnoods tot de winter en daarna allebei verder in de EL
    en Ajax heeft laten zien dat je met goed voetbal in eigen huis , en een beetje geluk ( dat hoort erbij ) in uitwedstrijden , gewoon de finale kunt halen
    maar over 2 wedstrijden gezien was het gewoon terecht dat Ajax Schalke en Lyon heeft uitgeschakeld
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 12:38]
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4363
    zondag 22 juli 2018 om 13:20
    Schakelt Ajax Sturm Graz ‘gewoon’ uit??!!!
    Ajax (of welke Nederlandse club dan ook) schakelt helemaal niemand ‘gewoon’ meer uit.... je zet jezelf tegenwoordig toch compleet voor schut me dit soort misplaatste arrogantie?? Onder welke steen heb jij gelegen?
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:01
    Ach, je maakt mij niet wijs dat Sturm Gratz de sterren van de hemel speelt. Daar zal het ook wel rammelen...
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4363
    zondag 22 juli 2018 om 15:43
    Wellicht, maar dat rammelen doet het net zo goed bij onze clubs. Die arrogantie past niet bij ons daar wij ‘gewoon’ in de grijze middenmoot van Europa bivakkeren
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 06:42
    Ach, die arrogantie is overal in de sport wereld.
    Een beetje elkaar opjutten moet kunnen.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1602
    zondag 22 juli 2018 om 17:29
    Ze hebben net hun beste spits verkocht voor wel 6 ton!
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +199
    maandag 23 juli 2018 om 07:13
    Tinus, optimisme is geen arrogantie. Optimisme is fans-eigen.
    Pessimisme en negativisme - waarvan de pessimist steevast repliceert dat het realisme is - leidt tot helemaal niets. Meestal is het slechts gevoed door een drang naar betweterigheid.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:25
    Precies hoe ik het als Ajacied ook zie, elke Nederlandse club moet zo ver mogelijk komen in Europa en dan ben ik blij als er gewonnen word maakt niet uit welke club of het nou PSV, Feyenoord of Utrecht is!! De haat naar een andere club kan/mag nooit groter zijn dan de liefde voor je eigen club! Jammergenoeg denkt niet iedereen zo!?
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 13:26]
    Vind ik leuk
    Dorzon +4367
    zondag 22 juli 2018 om 11:27
    En oefenwedstrijd is toch juist om ingespeeld te raken.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:29
    Hoe wil je dat doen als je steeds meer dan de helft van de basis mist?
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:54
    Inderdaad, dit heb je als je zo vroeg moet beginnen. Is ook belachelijk natuurlijk dat je buiten je macht slecht voorbereid bent op de kwalificatie van een heel lucratief toernooi.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:21
    de UEFA en de FIFA zijn hiervoor verantwoordelijk met hun overvolle programma
    hoe kun je nu een voorronde voor zo'n belangrijk toernooi , 10 dagen na een WK laten beginnen
    dat word nog wat over een paar jaar als Oranje zich weer plaatst voor een eindtoernooi
    als Oranje en andere landen een beetje ver komen moeten Ajax of PSV zich dan proberen te kwalificeren zonder 5 of 6 internationals
    dit kan toch eigenlijk gewoon niet
    Vind ik leuk
    Pimman +3722
    zondag 22 juli 2018 om 13:20
    Mee eens én dan heeft Ajax in dit geval nog de "mazzel" dat Tagliafigo, Tadic, Schone en Dolberg niet met hun land tot de finale zijn gekomen. Vóórdat ze dan zouden aansluiten bij de selectie was helemaal waardeloos geweest.
    Vind ik leuk
    Twardt +320
    zondag 22 juli 2018 om 13:54
    Dat zou ook wel heel bijzonder zijn geweest als er 3 landen in de finale hadden gestaan.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:15
    als je alleen maar domme en bijdehandte opmerkingen komt maken dan rot je toch lekker op uit deze discussie
    wij zijn volwassen mensen die proberen te discusieren over het feit dat de UEFA de voorronde CL te vroeg na een WK laat beginnen
    dat jij daar als Zwolle supporter nooit last van gaat hebben , betekent niet dat de Nederlandse topclubs dit gewoon maar moeten accepteren
    die hebben namelijk wel internationals die actief zijn op een WK
    Vind ik leuk
    Pimman +3722
    zondag 22 juli 2018 om 18:13
    Triest he die Twardt! ;)
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:16
    hij zit hier nog niet zo heel lang denk ik en moet nog wennen aan ons hoge niveau van discusiëren ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:11
    ja dat klopt , maar al de internationals van Ajax zijn tot begin juli actief geweest op het wk en dan moeten ze 3 weken later een wedstrijd spelen , het lijkt mij onmogelijk om dan 100% fit te zijn
    je lichaam heeft gewoon een paar weken rust nodig , lichamelijk en geestelijk
    Vind ik leuk
    Pimman +3722
    zondag 22 juli 2018 om 18:17
    Inderdaad lichamelijk én geestelijk! Denk dat Blind en Tadic zich vrij snel in een elftal in kunnen spelen door hun ervaring maar verre van ideaal is het sowieso.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:22
    jij drukt je nog netjes uit
    ik vind het gewoon nergens op slaan
    je bent als club verplicht om je spelers af te staan , terwijl jij ze betaald
    maar als jij je spelers nodig hebt in de voorbereiding voor een belangrijke wedstrijd , zijn ze op vakantie omdat ze een WK hebben gespeeld
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:54
    Ach voetbalbonden. Je zou bijna denken dat ze er vanwege voetbal zijn, oh wacht...
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2237
    zondag 22 juli 2018 om 11:51
    Niet perse.. trainers gebruiken oefenwedstrijden nu eigenlijk alleen maar om spelers wedstrijdritme op te laten doen en om tot nieuwe inzichten te komen..
    Vind ik leuk
    hans59 +223
    zondag 22 juli 2018 om 13:22
    En spelers uit proberen
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:28
    Nou hoor je het van Ten Hag zelf. Resultaten uit het verleden doen er niet toe!
    Vind ik leuk
    HJR +7452
    zondag 22 juli 2018 om 11:32
    Dit interview is niet met Ten Hag hoor ;)
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:35
    Nee, van zijn Freekbuis ;)
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:28
    Wat een bullshit Freek! Natuurlijk wil je zelfvertrouwen tanken en automatismes erin slijpen. Vergeet ook het mentale deel niet. Gevaar is dat een groot deel van de selectie naar de verlossers Tadic en Blind gaan kijken. Ik hoop dat woensdag de puzzel voor Ajax in elkaar valt maar kom niet met deze onzin aan.
    Vind ik leuk
    Sigma +2629
    zondag 22 juli 2018 om 11:42
    tuurlijk is de puzzel woensdag ook nog niet compleet...want veel basisspelers zijn er nog niet klaar voor en zullen de wedstrijd niet spelen...ten Hag moet minstens op 6 plekken improviseren....dat is meer dan de helft van je (beoogde) elftal...
    Vind ik leuk
    Pimman +3722
    zondag 22 juli 2018 om 13:23
    Helemaal met je eens! Maar zal Sturm Graz er al helemaal klaar voor zijn?..ik heb geen idee.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:35
    Over 5 dagen begint daar de competitie al zag ik dus die hebben er waarschijnlijk al een hele voorbereiding op zitten ach ja we gaan het zien.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:28
    Nou zie ze toch liever een wedstrijd winnen hoor ondanks dat het een oefen potje is. Gaan hele belangrijke weken aankomen voor ten Hag want als hij zich niet plaatst voor el of cl dan is het wel exit denk ik.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:28
    Vriendschappelijke wedstrijden zijn erg onbelangrijk op het moment dat men geen enkele wedstrijd weet te winnen. Andersom vinden deze clubs dergelijke vriendschappelijke wel heel erg belangrijk wanneer men de meeste wedstrijden gewonnen heeft. Meten met 2 maten en een hoop gelul / gezwets in de ruimte noemt men dit ook wel.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 11:29]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    zondag 22 juli 2018 om 11:59
    Je weet dat dit een clubwatcher (die bovendien niet eens voor Ajax is) zegt he?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8888
    zondag 22 juli 2018 om 11:29
    Dat zou ik ook zeggen.

    Hij begint nu al peentjes te zweten en het seizoen moet nog beginnen.
    Vind ik leuk
    Dussie +185
    zondag 22 juli 2018 om 11:29
    0-10
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:34
    2 likes?? (Of speelt Ajax eerst uit dan begrijp ik het!)
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2856
    zondag 22 juli 2018 om 11:29
    Wat een gel*l in de ruimte. Als Ajax vijf keer gewonnen had in de voorbereiding had iedereen in hosanna geroepen: we hebben prima geoefend....
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:36
    Jouw visie / mening hierboven noemt men ook wel; recht lullen van iets wat krom is.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:05
    Last van de warmte daar in Nederland?
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:08
    Nee, ik zit in Italië.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 06:39
    You wish...
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:06
    It’s the true. Ben je misschien jaloers?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9635
    zondag 22 juli 2018 om 11:30
    Dus feitelijk kunnen we wel stoppen met die oefen partijtjes, ze hebben geen nut, het zegt niets allemaal, dus waarom dan gespeeld....? helemaal naar Engeland gevlogen met 20 plus spelers voor niks.....raar.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:44
    Hij hoopte dat ze toch nog een wedstrijd konden winnen met zijn tactiek. Blijkbaar slaat de tactiek niet echt aan. Ten Hag kon zich altijd goed aanpassen aan teams die beter waren. Nu is Ajax op papier beter en krijgt hij het niet voor elkaar om een nieuwe tactiek weg te zetten.
    Vind ik leuk
    John040 +2344
    zondag 22 juli 2018 om 12:13
    Welke taktiek???Ze zijn ook niet echt fit lijkt het wel. Nee met deze trainer worden de witte zakdoeken zo boven gehaald.En als je WEET dat bepaalde spelers evt niet fit zijn of te laat aansluiten, dan oefen je met spelers die er wel zijn en staan voor de belangrijkste wedstrijd. Hij heeft lang genoeg getraind ervoor. Nee smoesjes genoeg maar slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13081
    zondag 22 juli 2018 om 11:30
    Ajax gaat het moeilijk krijgen,in de competitie mogen ze van mij alles verliezen. Tegen sturm graz mogen ze winnen.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5094
    zondag 22 juli 2018 om 11:35
    Ow mag dat van jou, nou gelukkig maar zeg daar zaten we met ze alle op te wachten, maar top dat we nu jouw goedkeuring hebben.....
    Vind ik leuk
    Utca030 +13081
    zondag 22 juli 2018 om 11:38
    Denk niet met ze allen, zijn een hoop haters naar Ajax toe.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5094
    zondag 22 juli 2018 om 11:41
    Idd een hoop haters, maar ja hoge bomen vangen veel wind, en wij waaien dat gehaat van onze schouders, want aan de einde van de dag zijn wij met onze club Ajax bezig, en de haters niet met hun eigen club maar met Ajax.......
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:45
    Jij zit nog maar net op deze site zeker. Anders had je wel geweten dat bijna alle Ajax supporters de kritiek niet even wegwuiven. Die worden gelijk boos en gaan er gelijk van alles bij halen.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2133
    zondag 22 juli 2018 om 12:12
    Net op deze site??... nee hoor..het is alleen zijn 100e account. Ik denk dat hij binnenkort geen ban maar een prijs krijgt. Bluf.Neman-til en weet ik wat voor namen hij al heeft gehad
    Vind ik leuk
    Nummertien +5094
    zondag 22 juli 2018 om 12:15
    Dat ik een ban kreeg, omdat ik teveel blijkbaar 3x ofzo iemand had gemeld die een account had met de naam (k-woord) en topics vol spuwde met Nouri beledigingen. Als ik daar een ban voor krijg prima zegt meer wat over vp, ik heb nooit een ban gekregen voor club bashen of wat dan ook. Voor mij heeft het dus geen waarde een ban van vp, maar wel leuk voor figuren zoals jij, dan kan je daarmee komen want inhoudelijk kom je overal tekort...
    Vind ik leuk
    Futjebal +2133
    zondag 22 juli 2018 om 12:42
    Natuurlijk jongen...het ligt nooit aan jou..altijd aan een ander...typisch
    Vind ik leuk
    Nummertien +5094
    zondag 22 juli 2018 om 12:44
    Ja verdedig een account met ziektes enz maar, en kijk lekker naar je eigen gedrag inplaats van wijzen naar andere.....
    Vind ik leuk
    Utca030 +13081
    zondag 22 juli 2018 om 13:16
    Oké is het neman til, dat guppie.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5094
    zondag 22 juli 2018 om 12:12
    Ben hier van het begin, en soms wat tegengeluid geven daar is niks op tegen, einde van de dag wuiven wij het weg en zijn al die haters hele dagen bezig niet met hun eigen club maar met Ajax.....
    Vind ik leuk
    Utca030 +13081
    zondag 22 juli 2018 om 11:49
    Die arrogante club, krijgt nou eenmaal veel commentaar.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:57
    Nee joh, die haat van Utrecht maakt ze lekker sympathiek.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13081
    zondag 22 juli 2018 om 12:16
    Leuk voor jullie.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5094
    zondag 22 juli 2018 om 12:25
    En daarmee ben je uitgeluld....
    Vind ik leuk
    Utca030 +13081
    zondag 22 juli 2018 om 12:29
    Weer zo,n typisch opmerking van een klein zielig joggie.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5094
    zondag 22 juli 2018 om 12:33
    Jij komt hier altijd met je Ajax haat, dus ja als we het over zielig hebben.....
    Vind ik leuk
    Utca030 +13081
    zondag 22 juli 2018 om 13:18
    Mag die club niet.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5094
    zondag 22 juli 2018 om 13:22
    En daarom moet je andermans club heeel de dag kinderachtig kinderlijk beledigen.

    Wat een klein kind!
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:51
    Zielig jochie. Ajax jou pijn gedaan?
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:44
    Nou als er 1 als een klein kind hier op Ajax zijn spuug zit te gallen ben jij het wel ! Kijk eerst ff in de spiegel voordat je andere ervan beschuldigd maar goed zal de leeftijd wel zijn.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5094
    zondag 22 juli 2018 om 12:16
    Idd wat B&B zegt, zo hypocriet, nee haat is natuurlijk veeeeeel minder erg dan arrogantie haha!
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 12:24]
    Vind ik leuk
    Utca030 +13081
    zondag 22 juli 2018 om 12:30
    Die arrogantie blijft bij jullie, terwijl jullie niks meer presteren is eigenlijk heel triest daar
    Vind ik leuk
    Nummertien +5094
    zondag 22 juli 2018 om 12:36
    Wat ben jij arrogant zeg, heel de dag een club beledigen, haterige opmerkingen, nooit één woord over jouw club, ow ow wat is Ajax arrogant ga lekker ergens anders huilen haha man man man grow up!
    Vind ik leuk
    Utca030 +13081
    zondag 22 juli 2018 om 13:19
    Hahaha mijnheertje is op zijn pik getrapt, als je over dat arrogante clubje hebt.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5094
    zondag 22 juli 2018 om 13:23
    Ajax trapt op jouw pik, heel de dag heb je het erover, klein klein kindje
    Vind ik leuk
    Utca030 +13081
    zondag 22 juli 2018 om 13:44
    Dag poepje heb al genoeg gezeg over dat ?????? Clubje .
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:52
    Er zitten hier inderdaad veel Ajax haters en ik zit hier lang genoeg om te weten dat jij zeker bij de top 10 hoort! Best triest als je zo geobsedeerd bent door haat!
    Vind ik leuk
    Utca030 +13081
    zondag 22 juli 2018 om 13:54
    Top 2
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:53
    Hahaha, Utrechter noemt Ajax een clubje...komt het door Wamberto?
    Vind ik leuk
    Nummertien +5094
    zondag 22 juli 2018 om 14:01
    Poepje nog wel, er komt echt alleen maar stront niveau uit jou he. Wat een zwaar gefrustreerd leven moet jij hebben waar de haat de boventoon voert...
    Vind ik leuk
    Larrush +226
    zondag 22 juli 2018 om 11:31
    Voorlopig heb ik me alweer 3 wedstrijden (RSCA, Steaua en Wolverhampton) 90 minuten lang zitten opwinden aan dat saaie klote spel. Niet echt het idee dat er vorderingen in zijn tactiek zitten. Heb het idee dat ze hem niet verstaan ofzo! Ze doen maar wat onder hem.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:43
    Nou, ik raak van andere dingen opgewonden ;)
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:36
    Dat geleuter dat die oefenwedstrijden helemaal niks zeggen... Waarom zou je na de ene afgang na de andere er nou ineens WEL staan tegen Sturm Graz? Ik HOOP dat het goed gaat, maar ik houd mijn hart vast. Ajacied in hart en nieren sinds 1965, dus wellicht dat ik daarom wat minder optimistisch ben. Ik heb de Ten Hag-loze Ajaxen door de jaren eigenlijk altijd veel beter zien presteren dan onder deze kraakbek... Ook 'n Marcel Keizer gaf ik aanzienlijk meer krediet dan deze knutselaar...
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:47
    De fouten die nu op het veld gemaakt worden, komen op zeker door het bestuur. Met een nieuwe trainer, Keizer, willen ze gelijk hoge eisen stellen. Na een jaar met Bosz is dat gewoon dom. Gaf Keizer nog een jaar de kans, of liet hem überhaupt het jaar afmaken en wie weet hoeveel beter alles zou gaan.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:38
    Zonder je vaste team 90 min tadic nog niet aanwezig en de ligt ontbrak ook en blind moet nog wennen
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12685
    zondag 22 juli 2018 om 11:39
    Ik ben er nog helemaal niet gerust op.. We hebben woensdag thuis echt een ruime overwinning nodig..
    Vind ik leuk
    Steven77 +229
    zondag 22 juli 2018 om 11:39
    Belachelijk dat dit soort kwalificatiewedstrijden zo vroeg in t seizoen zijn. WK is nog niet afgelopen of men trapt weer af voor t volgende seizoen. Beter weer net als vroeger; je plaatsen voor Europees voetbal betekende ook dat je daadwerkelijk mee mocht doen zonder al die achterlijke voorrondes. Lang leve knock-out voetbal.
    Vind ik leuk
    Tweey +2098
    zondag 22 juli 2018 om 11:46
    Dit is toch knock-out voetbal. Alleen voor de kleine cluppies.
    Vind ik leuk
    Steven77 +229
    zondag 22 juli 2018 om 11:50
    Klopt. Om een fukking hoofdtoernooi te bereiken. Ik ben mss te veel van de oude stempel; lekker op woensdagavond Europees knock-out voetbal vanaf de 1e ronde. Europees voetbal is veranderd in een gedrocht. Kut uefa
    Vind ik leuk
    Tweey +2098
    zondag 22 juli 2018 om 12:39
    Nederlands voetbal is kut. Niet de UEFA. Dertig jaar geleden zeiden we hier dat kleine landen eerst voorronden zouden moeten spelen. We hebben onze zin, alleen moeten we er nu aan meedoen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:43
    Het wordt niks onder Ten Hag, zonder enig gezag
    Vind ik leuk
    Tweey +2098
    zondag 22 juli 2018 om 11:45
    0-2
    Vind ik leuk
    3puntertje +1403
    zondag 22 juli 2018 om 11:46
    Ik hoop dat Ajax goed voor de dag komt woensdag.
    Maar als de voorbereiding ook maar iets zegt, ben ik bang dat het niet wat gaat worden.
    Misschien is Sturm ook niet in vorm en maakt het dus niets uit.
    Vind ik leuk
    Tweey +2098
    zondag 22 juli 2018 om 12:40
    Hoop is uitgestelde teleurstelling.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +465
    zondag 22 juli 2018 om 11:48
    Beste maar van hopen voor woensdag. Ben nog niet overtuigd dat het goed gaat komen
    Vind ik leuk
    pos +8754
    zondag 22 juli 2018 om 11:48
    Vanaf woensdag gaat het draaien geeft zo ongeveer het niveau aan van dit gebral. Zelfs de club-watchers bij Ajax zijn blijkbaar redelijk kritiekloos.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    zondag 22 juli 2018 om 12:01
    Deze clubwatcher is anders geen Ajacied hoor.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 11:51
    Als je een profesioneel bent moet je voor winnen gaan en niet de bal rondspelen in eigen gebied. Op combinaties oefenen doen ze geloof ik niet. Daar zijn die oefenpotjes toch voor.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20766
    zondag 22 juli 2018 om 11:52
    Juist omdat de groep niet compleet is geweest hecht ik er wel waarde aan. Niet veel, maar wel wat. Als je nu nog steeds niet 1 staat bent om te winnen, dan is er dus geen autiomatisme en dat is er minimaal nodig voor de wedstrijd tegen Sturm Graz
    Vind ik leuk
    cornelisse +193
    zondag 22 juli 2018 om 11:52
    Seizoen onder Bosz begon ook dramatisch, geen CL en geen kampioenschap, moeten er vanaf woensdag direct staan en niet pas halverwege het seizoen
    Vind ik leuk
    John040 +2344
    zondag 22 juli 2018 om 12:21
    Vergelijk jij Ten Hag met Bosz is hetzelfde als een lekker diner tegenover beschimmeld brood. Of Van Basten tegenover Dollberg. Nee nu doe jij Bosz zwaar tekort tegenover dat taktisch en technische onbenul Ten Hag.
    Vind ik leuk
    cornelisse +193
    zondag 22 juli 2018 om 13:12
    Bosz deugde ook niet begon van het seizoen ben geen groot fan van ten hag , beter Keizer eerlijke kans kunnen geven, maar ook hij moet tijd krijgen
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1838
    zondag 22 juli 2018 om 13:25
    Vorig 1/2 seizoen onder TH dramatisch. Nieuwe seizoen missch zet ie de trend door,.. het blijft een proces hé 😂
    Vind ik leuk
    orion73 +1418
    zondag 22 juli 2018 om 12:04
    Als er verloren wordt zijn het opeens maar oefenwedstrijden. Als er gewonnen was dan was de hand van Ten Hag zichtbaar geweest en waren ze duidelijk op de goede weg getuige de uitslagen.
    Vind ik leuk
    John040 +2344
    zondag 22 juli 2018 om 12:06
    Nee bij Bosz waren er meer afwezigen En de resultaten klopt niet erg, maar het getoonde spel wel. Je zag ook geen enkele taktiek of nog erger verbeteringen tegen over eind mei. En die selectie was bijna wel compleet op Tag na maar die was ook heel slecht en ook Tadic gaat met Blind deze wedstrijden niet redden.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2423
    zondag 22 juli 2018 om 12:14
    Natuurlijk boeien die wel Freek, en als ze goed waren geweest dan had je met je dikke nek hosanna gekoerd.
    Vind ik leuk
    Muscles +747
    zondag 22 juli 2018 om 12:14
    Volkomen juist maar het kwartje is nog niet echt gevallen. Eerst maar eens Wind Graz slopen?
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 12:15
    Helemaal gelijk in. Oordelen kan pas na +- 5 wedstrijden in de competitie, dan moet er lijn inzitten/komen met hopelijk voldoende resultaten om vervolgens door te gaan op de voet die iedereen verwacht en mag verwachten met zo’n selectie en dat is kampioen worden en europ overwinteren. Alles minder is exit
    Vind ik leuk
    derechter +70
    zondag 22 juli 2018 om 12:17
    Ten hag moet gewoon lekker hard op ze bek gaan

    Zijn we van die niets nut af!
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:06
    Wie moet hem opvolgen dan? Bosz!?
    Vind ik leuk
    derechter +70
    zondag 22 juli 2018 om 13:09
    Nee dan nog liever Frank wil prijzen geen kakkerlakken
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:22
    Dan wordt je dus geen kampioen, want hij krijgt minstens 10wedstrijden voordat er iets besloten gaat worden
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    zondag 22 juli 2018 om 13:00
    Natuurlijk betekent oefenwinst wel iets, want dan zweef je ontspannen de competitie in. Als spelers elkaar lekker weten te vinden, dat geeft ook een goed gevoel en dan is inpassen van anderen ook makkelijker.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:05
    Komt goed dit seizoen enige probleem en dat blijf ik zeggen is de RB positie!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 22 juli 2018 om 13:18
    Boeit zeker niks maar als het Woensdag weer ruk is dan mag Ten hag echt oprotten ! Maar ligt volgens mij aan de spelers dan aan de trainer. Ajax zijnde zou toch gewoon de beste spelers horen te hebben
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1838
    zondag 22 juli 2018 om 13:23
    Succes ermee , vooral na het eindsignaal 😂
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 13:37
    Natuurlijk geven de resultaten tot nu toe weinig vertrouwen maar het ging om wedstrijdritme op doen en aan de conditie werken. Voetballen kunnen die mannen wel maar het is aan Ten Hag om het tot een goed elftal te smeden. 3 weken pittig trainen en 2 - 3 wedstrijden da's heel zwaar. Zan is het lastig motiveren. Straks gaat alles weer een een normaal ritme en dan kunnen we pas oordelen. Wedstrijden gaan weer ergens om en dat weten die gasten ook wel. Trouwens, in 1986 had Ajax ook een dramatische voorbereiding met Johan Cruijff als trainer. Er werd zelfs verloren van een Veluws streekelftal met 2-1. Dat seizoen dat er op volgde pakte Ajax wel de Europa Cup voor bekerwinnaars.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 13:39]
    Vind ik leuk
    poklane +4842
    zondag 22 juli 2018 om 13:42
    Beetje raar om dan het seizoen onder Bosz erbij te halen. Die voorbereiding was niks, de opening van de Eredivisie was ook niks en was cruciaal in de titelstrijd.
    En toch lijkt het me dat het niet lekker zit bij de spelers en staf als je telkens op je bek gaat in de oefenwedstrijden. Je speelt ze om te zien waar je staat voordat de echte wedstrijden beginnen, dan wil je wel een keer goed spel met resultaat zien, anders kan je net zo goed 11 tegen 11 op de training spelen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 13:44]
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2333
    zondag 22 juli 2018 om 13:49
    laatste weken voor ten hag denk ik wat een ramp is dat sinds dec geen goede pot gezien en het word steeds minder
    Vind ik leuk
    fc roodwit +680
    zondag 22 juli 2018 om 13:49
    Ik heb het gevoel,dat voor de competitie begint,Ajax nog even snel de trainer vervangt voor Peter Bosz.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:01
    Onbelangrijk? Zodra je wint krijg je motivatie en ritme in je spel... Maarja er moeten Ajax topics komen :)
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    zondag 22 juli 2018 om 14:05
    Boeit niks nee en toch hangt er al weken een stank van angstzweet rond de Arena en de Toekomst.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 23 juli 2018 om 04:10
    Traint PSV tegenwoordig op de Toekomst? Schijten in hun broek van de aankopen en het tonen van de kapitaalkrachtigheid van het ‘Bayern van Nederland’. Over een paar jaar kent niemand Feyenoord of PSV meer.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:20
    Ben echt benieuwd wat de wedstrijd tegen Sturm gaat brengen, ik hoop op een dikke Win voor het thuis publiek en het vertrouwen van de spelers! Dat zal beiden hard nodig zijn want het is tijd voor een kampioenschap in Amsterdam 😊 we mogen eigenlijke niks verliezen want het hoon gelach zal alleen maar luider worden... Die trainer van Sturm drukt zichzelf al in de underdog positie door te zeggen dat Ajax een van Europa's grootste clubs is.
    Suc6 AJAX!!
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1838
    zondag 22 juli 2018 om 18:01
    Zekerr 😂
    Vind ik leuk
    Markus80 +2142
    zondag 22 juli 2018 om 14:28
    Ze zeggen niet alles, maar ik had er wel iets meer van verwacht. We zullen het zien in de toekomst, maar ik heb totaal geen vertrouwen in Ten Hag.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4174
    zondag 22 juli 2018 om 14:29
    "De resultaten.. dat boeit me niets".
    Hopelijk blijft deze boskabouter dat ook niet roepen gedurende het seizoen.
    De kerst en dan is het over voor ten Hag, vd Sar en Overmars gezien de Cruijff filosofie nu wel geheel overboord is en het lijkt wel over de buren op de kaasmarkt dat met meer succes hebben overgenomen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 14:32]
    Vind ik leuk
    JoeyC +2249
    zondag 22 juli 2018 om 14:44
    Vooral de koppen in het zand blijven steken. De struisvogeltactiek is immers al 4 jaar lang een succes in Amsterdam. In april zal het wel weer aan de KNVB hebben gelegen.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:03
    Het oefen programma is enkel en aleen gebruikt om wat spelers in toepassen en te laten wennen aan de speelstijl van ajax dus daar maak ik niets uitop hoe de vorm is van de spelers
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1838
    zondag 22 juli 2018 om 17:54
    Ik realiseer me dat dit de laatse 4 dagen van Ten Hag (zouden) kunnen zijn ..

    Ik wens iedereen die Ajax een goed hart toedraagt veel plezier dit seizoen.

    Helaas heb ik nog geen aanknopingspunten gezien.
    Hup Ajax.

    Ik trek hier een Jupiler open goei sfeer hier ook 😀
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 18:04]
    Vind ik leuk
    vdwerf +0
    zondag 22 juli 2018 om 20:07
    Scenario1
    Meest voor de hand liggende.....Vermoedelijk as. woensdag winnen uit verliezen (niet door)...In dat geval Peter Bosz terug. Orde op zaken stellen......Met een goede teamspirit een trede lager europa in en in Nederland alles pakken...

    Scenario 2 het meest gewenste scenario we plaatsen ons voor de CL...
    Ten Hag heeft zich bewezen bij Ajax...Groep zoveel mogelijk bij elkaar houden, beurs trekken voor SUAREZ , dan doe je gewoon mee....Het Bayern van Nederland toch?

    Bovenstaande zijn beiden recept voor succes...Maar aub niet doormodderen
    dat hebben we te lang gedaan...



    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'De resultaten van Ajax... Kort gezegd: dat boeit natuurlijk helemaal niks'