Update: Contractverlenging Vormer officieel: De kapitein blijft aan boord

    Update: Contractverlenging Vormer officieel: "De kapitein blijft aan boord"

    Gepubliceerd: zondag 22 juli 2018 om 20:06zo 22-07-2018 om 20:06

    Club Brugge heeft dan toch een akkoord bereikt met middenvelder Ruud Vormer, zo meldt Het Nieuwsblad. De Oranje-international tekent volgens de berichtgeving tot 2022 bij en sluit dus mogelijk zijn carrière af in Brugge.

    De onderhandelingen tussen de Belgische club en Vormer gingen bepaald niet zonder slag of stoot. Een eerste aanbieding werd door de Nederlander resoluut van tafel geveegd. Het ondermaatse contractvoorstel zou 'een gebrek aan respect' zijn. De hoopte een beter contract te ondertekenen en dat zou inmiddels dus gelukt zijn. De contractverlenging wordt spoedig bekendgemaakt. 

    Vormer, publiekslieveling bij Brugge, is in de bloei van zijn leven en maakt veel indruk in België. De voormalig middenvelder van onder meer Feyenoord mocht onder bondscoach Ronald Koeman zelfs op dertigjarige leeftijd debuteren in Oranje. Door de contractverlenging zit Vormer in theorie dus tot zijn 34e levensjaar bij Club Brugge. In eerdere interviews gaf hij al aan dat hij zijn carrière best bij Club zou willen afsluiten.

    Update 20.06: Club Brugge heeft de contractverlenging van Vormer officieel gemaakt. De Oranje-international heeft zijn verbintenis bij de Belgische topclub verlengd tot de zomer van 2022. "We zijn heel blij met deze contractverlenging", reageert directeur Vincent Mannaert op de clubsite van Club Brugge.

    "Als Belgische Club is het nooit eenvoudig om de Gouden Schoen in eigen land te houden, maar beide partijen gaven snel aan met elkaar verder te willen. Ruud voelt zich thuis bij Club en Club houdt van Ruud. De kapitein blijft aan boord."

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9682
    zondag 22 juli 2018 om 14:32
    Heeft wel gelijk.
    Speelde 1 seizoen goed moet nu gelijk financieel alles eruit halen.
    Zal nu wel weer stukken minder gaan.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 14:33]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:33
    Zo, jij bent Mr. Positivo himself zeg :p Hopelijk kan hij z'n vorig seizoen evenaren ;)
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19041
    zondag 22 juli 2018 om 14:35
    Lijkt me wel, Vormer is een speler die het moet hebben van zn mentaliteit. Presteert nu op de top van zijn kunnen. Denk dat hij dat nog wel een jaar of 2 vol kan houden.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 14:37]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:37
    Ja toch, zit daar lekker op z'n plek. Zie je hoe belangrijk dat is. Bij Feyenoord viel hij net buiten de boot, omdat hij Clasie voor zich had die perfect in dat spel pastte. Clasie past dan weer totaal niet bij enig ander voetbal dan bij Feyenoord. Ligt vaak aan zoveel andere zaken of een voetballer het redt, dan zijn kwaliteit. Het systeem, de trainert, de innerlijke motivatie... etc...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10948
    zondag 22 juli 2018 om 14:59
    En Brugge is natuurlijk een topstad!
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:00
    Te weinig in Belgie geweest, aanradertje of sarcasme? :p
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10948
    zondag 22 juli 2018 om 15:02
    Ik sarcastisch? ;)

    Nee, is echt een aanrader voor een lang weekend. Zeker met dit weer.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 15:03]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:03
    Ik zet hem op het lijstje!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27592
    zondag 22 juli 2018 om 15:35
    Absoluut! Niet onbelangrijk natuurlijk
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1129
    zondag 22 juli 2018 om 17:07
    Helemaal waar, na zijn carrière lekker biertjes proeven
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 20:29
    Bij Brugge waren de rollen omgedraaid
    Vind ik leuk
    Rodajc +15833
    zondag 22 juli 2018 om 14:53
    Vraagje: Hoe kon hij het hele vorige seizoen aanvoerder zijn als hij daarvoor niks gepresteerd had?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17263
    zondag 22 juli 2018 om 15:08
    Geen idee, gouden schoenen krijg je daar toch ook bij de patatten?
    Vind ik leuk
    Nummertien +5030
    zondag 22 juli 2018 om 15:58
    1 seizoen goed?
    Vorig jaar idd goed met 13 goals en 18 assists, maar dat was extreem goed. Jaren daarvoor was ook gewoon goed bij elkaar 23 goals 16 assists, vooral ook in Europa was hij belangrijk. Hij speelt daar al een tijdje goed hoor
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 20:28
    Sorry hoor maar Vormer speelt al 2 tot 3 seizoenen goed, vorig jaar stond hij ook hoog in het klassement voor de gouden schoen, Koeman zag dat en heeft hem beloond, niet op basis van één seizoen. Goede keuze, stabiliteit, waardering en de top in België is niet zo slecht.
    Vind ik leuk
    davidben +5355
    maandag 23 juli 2018 om 00:27
    seizoen 2016/2017 was hij één van de drie genomineerden voor 'beste speler', en dit jaar is hij het wel geworden. Speelt dus al een tijdje prima.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:33
    Goede keus, gun het vormer wel.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    zondag 22 juli 2018 om 14:38
    Die zit echt op z'n plek bij Club Brugge. Leuk dat hij daar nu de man is.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13298
    zondag 22 juli 2018 om 14:44
    Leuk dat hij het daar zo goed doet.. Maar wat mij betreft hoeft Koeman hem niet meer op te roepen voor Oranje, daar komt hij echt tekort voor..
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:53
    Wie moet volgens jou dan op zijn plek staan?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13298
    zondag 22 juli 2018 om 14:58
    Propper of Vd Beek bijvoorbeeld.. Dat vind ik veel betere voetballers..
    Koeman zal wel weer 'gewoon' met Wijnaldum en Strootman spelen..
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 14:59
    Ben inderdaad bang van wel...

    Vind ik leuk
    Il Gordo +10948
    zondag 22 juli 2018 om 15:01
    Propper verdedigende middenvelder, Vormer als pendelaar ernaast. Prima. Heeft ook een goeie vrije trap en corner. Mag er van mij bij blijven. En dan bepaalt vorm (haha) van de dag wie speelt. Beek of Vormer.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17263
    zondag 22 juli 2018 om 15:10
    Ook slechte grappen verdienen een like. Al was het alleen al voor de moeite 😉
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10948
    zondag 22 juli 2018 om 21:09
    Heel slecht hé? ;)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17263
    zondag 22 juli 2018 om 15:12
    Te kort door de bocht Mojo, wanneer heb je Vormer voor het laatst zien spelen behalve die invalbeurt in Oranje?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13298
    zondag 22 juli 2018 om 15:24
    Heel eerlijk gezegd nog bij Feyenoord.. ;)
    Maar goed, toen vond ik hem niet bepaald goed en de goede statistieken in Belgie zijn leuk voor hem maar dat vind ik ook niet zaligmakend.. Een Demouge scoorde er in NL ook op los maar die kon er eigenlijk ook weinig van..
    In Nederland of Belgie goed presteren zegt gewoon niet zoveel..
    We hebben gewoon betere spelers dan Vormer..
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17263
    zondag 22 juli 2018 om 15:37
    Dat dus, en ik blijf dit herhalen. We hebben nooit de volle potentie van Vormer in Nederland gezien. Had de pech achter Clasie te zitten. Toen Clasie geblesseerd raakte kreeg hij pas een serieuze kans. En die pakte hij met beide handen aan en ging met de week beter spelen totdat hij zelf een liesblessure opliep. En daarna was z'n kans verkeken bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    TonS +34
    maandag 23 juli 2018 om 08:22
    Die wedstrijd die hij speelde ging het tempo behoorlijk omhoog, sleurde de rest van die slome gasten een beetje in gang, nee eindelijk weer een flinke aanjager op ut middenveld
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34415
    zondag 22 juli 2018 om 14:48
    Prima voor hem en prima voor club.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:21
    Terecht
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 20:26
    Il capitano is prima op zijn plek daar gaat een dergelijke status in een A competitie ook nimmer halen dus heerlijk van genieten bij Brugge.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13876
    zondag 22 juli 2018 om 20:37
    Bij vorige contractverlenging ging het precies zo. Club gaat niet hoog genoeg zitten, Vormer zegt Nee, Club doet n beter voorstel en het is meteen geregeld.
    Zo zal hij er een aardig salaris uit weten te slepen, maar dat is hem van harte gegund.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 21:17
    Het is hem gegunt👍
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws