FC Emmen gaat knoop doorhakken over 'jongen met potentie': Staat mij wel aan

    FC Emmen gaat knoop doorhakken over 'jongen met potentie': "Staat mij wel aan"

    zondag 22 juli 2018 om 15:28

    Borna Miklic wordt mogelijk de nieuwe spits van FC Emmen. Trainer Dick Lukkien vindt de twintigjarige Kroaat 'een jongen met potentie'. Woensdag stond Miklic (20) in de basis tijdens het oefenduel met Jong AZ. Zaterdag raakte de aanvaller van Dinamo Zagreb geblesseerd tijdens de confrontatie met FC Groningen. 

    "Voor hem was het aanpoten geweest en een dag voor de wedstrijd kreeg hij te maken met een spierverstijving. Dat werd tijdens de wedstrijd alleen maar erger en daardoor heb ik hem gewisseld. Je kunt tegenover zijn huidige club niet maken dat-ie een ernstige blessure oploopt", wordt Lukkien geciteerd door RTV Drenthe

    "Hij is een echte spits: constant in beweging en weet de weg naar de goal te vinden. Dat staat mij wel aan. Ik vind het een jongen met potentie en we gaan zien hoe dat verder gaat." Volgens RTV Drenthe gaat Emmen 'op korte termijn' een beslissing nemen over de 1 meter 90 lange Miklic. 

    Veerman
    Ook sc Heerenveen-targetman Henk Veerman staat nog altijd op het lijstje van promovendus Emmen. Maar: "We moeten ook een ander scenario in gedachten hebben. Wij zoeken een spits die er direct staat. En daar kijken we naar."

    Lees ook: 'Heerenveen wees bod van ruim drie ton op Veerman af'

    Poll

    Gaat FC Emmen zich handhaven?

    (4086 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 22 juli 2018 om 15:29
    Ik ben echt benieuwd hoe Emmen en Fortuna het gaan doen. Vind het leuk om twee nieuwe namen te hebben in de Eredivisie. Hopelijk wordt het geen RBC'tje voor ze.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    PRICE +26054
    zondag 22 juli 2018 om 16:09
    Emmen als die zich handhaven zou TOP zijn
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:50
    Emmen een potentieel grote club. Ik wens ze veel succes (niet tegen Heracles trouwens).
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    zondag 22 juli 2018 om 15:54
    Op basis van?
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:59
    In de jaren tachtig toen ze betaald voetbal gingen spelen haalden ze al regelmatig 8 a 9.000 toeschouwers (Eerste divisie uiteraard). Indertijd kwamen erbij Ajax in de Meer gemiddeld 15.000.
    Dat zegt wel wat lijkt me.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    zondag 22 juli 2018 om 16:10
    Maar in Amsterdam was er potentie vanwege de aantal inwoners. Dat zie je nu aan de JCA. In Emmen zou dat niet mogelijk zijn omdat de stad te klein is. 8 a 9000 is echt op z'n max en daar is echt niet meer uit te halen. Dus voor grote sponsoren ook niet aantrekkelijk.

    Ik zie dus niet in waarom Emmen een grote club in spe zou zijn.
    Vind ik leuk
    komoanFC +1844
    zondag 22 juli 2018 om 16:34
    De gemeente Emmen alleen al telt ruim 100.000 inwoners.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    zondag 22 juli 2018 om 16:37
    Den Haag 500.000 ruim.......wat is je punt? Emmen kan nooit een grote club worden,dat is een utopie.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 23:41
    Geen utopie maar wat is groot he? Ik denk orde van grote a la Heracles en een beetje meer.

    8000 a 9000 bezoekers is zeker geen maximum, FC Emmen leeft sterk in heel Drenthe.
    Dus niet alleen supporters uit Emmen zelf.
    Denk dat uiteindelijk (mocht het lukken) als ze er in blijven en kunnen groeien,
    bezoekersaantallen van 15000 tot 20000 mogelijk zijn.

    Maar eerst een nieuw stadion of uitbreiden.

    Emmen heeft het grootste bedrijventerreinen van noord NL.
    Dus daar zou in combinatie van sponsoring / investering wel meer in zitten.
    Emmen is in het verleden wel eens vaker
    uit de brand geholpen door omliggende bedrijven in de regio.


    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 23:46]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 16:41
    Denk dat je niet alleen emmen stad moet bekijken heel drenthe is nu voor emmen denk dat als emmen 20 000 plekken had ze ook bijna of zelfs helemaal uitverkocht waren emmen zou met beetje mazzel en sportief succes en een juist beleid echt wel een stabiele eredivisieclub kunnen worden denk ik omdat er in de omgeving verder niets zit zijn er denk ik veel sponsormogelijkheden
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84797
    zondag 22 juli 2018 om 16:42
    Ik zie het niet gebeuren maar goed. Wie ben ik.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 16:52
    Denk dat jaar of 8 terug ook niemand had verwacht dat heracles en pec stabiele eredivisieclubs waren heracles speelde ook vaak onderin keukenkampioen divisie en zo ook fortuna die promoveren na veel onderaan te staan... T balletje blijft rond in voetbal weet jet nooit
    Vind ik leuk
    Rodajc +12800
    zondag 22 juli 2018 om 16:55
    Waarom zou heel Drenthe voor Emmen zijn? In Assen lijken ze bv meer met Groningen te hebben en bv Meppel ligt niet echt in de buurt. Ik zie de potentie ook niet van Emmen, het verzorgingsgebied van de club is niet al te groot en de het bedrijfsleven in Oost-Drenthe floreert niet bepaald. 20k mensen op de tribune is totaal onrealistisch in Emmen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 16:55]
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 17:01
    Waarom waren de seizoenskaarten binnen een uur uitverkocht dan... En denk dat je het feest ook niet gezien hebt... Denk dat veel mensen uit drenthe de dichtsbijzijnde eredivisie club dan volgen omdat er in drenthe nikszat... Maar tis koffiedik kijken natuurlijk maar aangezien de hele provincie verder geen clubs kent denk ik dat de mogelijkheden groter zijn
    Vind ik leuk
    Rodajc +12800
    zondag 22 juli 2018 om 17:35
    Je moet niet denken dat omdat er 5000 seizoenskaarten verkocht worden er in een constante opgaande lijn er ook het drie of vierdubbele verkocht worden. Fortuna heeft er ook zoveel verkocht, maar dat zijn gewoon veel voetballiefhebbers die nu van dat korte succes willen genieten en erbij willen zijn. Je ziet dat zo'n vergelijkbare groei bij Heracles nu ook plaats heeft gemaakt voor constante aantallen en genoeg lege plekken op de tribune, simpelweg omdat de enthousiaste sensatiezucht nu weg is. Verder spreek je nog steeds over de provincie, maar hebben mensen in Meppel zoveel met Emmen dat ze daarvoor een halfuur langer willen rijden dan naar Zwolle of gaan ze in Assen nu opeens liever naar Emmen ondanks dat ze al lange tijd naar Groningen gaan? Ik geloof dat niet. En nogmaals het gebied waar Emmen het van moet hebben (Zuid-Oost Drenthe) behoort al tot de armere gebieden van Nederland. Vergeet ook niet Heracles dat stabiel is en in de buurt ligt.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:32
    Zou kunnen idd ikzeg ook niet dat ik het zeker weet he blijft altijd speculeren maar grote clubs als twente en roda halen het niet dus waarom zou een kleinere het dan niet wel kunnen.. Tis en blijft voetbal... Balletje is rond en tuurlijk succes en nieuw brengen altijd meer supporters klopt
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:34
    Ik was gister bij het oefenpotje in Rolde, en heb er amper Emmen supporters gezien. K hoop dat t stadion straks goed gevuld is, maar t zou ook maar zo kunnen dat veel mensen de seizoenskaarten in een opwelling gekocht hebben. We zullen t zien na een paar verliespartijtjes dit seizoen. Tijdens de play-offs zat de sfeer er in ieder geval wel goed in
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:39
    Ik reed er wekelijks langs toen ze in de jupiler speelden maar toen was het praktisch leeg dus zijn wel succes supporters maar ach we zullen zien gunfactor hebben ze van mij iig en ze wonnen van groningen das al netties
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:44
    Klopt, t stadion was meestal nog voor geen 20% gevuld, dus ben ook benieuwd. T was wel echt een zaadpot gister, achteraf spijt dat k heen gegaan ben. Groningen mag zich zeer rijk rekenen met de contractverlenging van Padt, anders waren ze nog harder af gegaan.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:52
    Vind oefenpotjes nooit echt aantrekkelijk er zijn teveel wisselmogelijkheden vind ik... Maar goed nog 3weekjes en dan begint het weer en gaan we zien waar iedereen staat
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 21:47
    Afgelopen jaar gemiddeld iets ban 3.200. Dat is 40%, meer dan het dubbele van wat jij zegt. Verder is het vooral een hoop onzin wat hier verkondigt word. Armere deel van het land? Bedrijfsleven floreerd niet echt? Grootst mogelijke onzin ooit. Verder waren de seizoenskaarten inderdaad binnen een uur verkocht en waren er zeker nog duizenden mensen ( waaronder ik) die met lege handen stonden. Of het een grote club in spe is : die kans is niet zo heel erg geoot. Maar een stabiele club voor de eredivisie, die kans is wel aanwezig.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 23:57
    Vreemde reactie voor iemand uit Kerkrade en voor Roda JC.

    Bedrijventerrein is juist de grooste van Noord NL.

    Dat klopt dus niet. Drenthe is meer dan Assen en Meppel..

    Emmen is de grootste gemeente van Drenthe en groter dan Assen, qua inwoners al helemaal.
    Meppel stelt sowieso weinig voor.

    Aangezien Emmen niet in de eredivisie zat, zijn ze voor een andere eredivisie club.
    Maar reken maar dat die mensen ook steun geven aan FC Emmen.
    Drenten zijn voor hun provincie en dus trots op de enige eerste club op het hoogste niveau.

    Ja ik als geboren en getogen Emmenaar, gewoond in Arnhem, Amsterdam (gelukkig meer gezien van NL dan de gemiddelde mens in NL) en nu weer in Emmen,
    weet hoe de mensen in deze regio, Drenthe in elkaar zitten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12800
    maandag 23 juli 2018 om 00:18
    Ik kom niet uit Kerkrade en kom voor mijn werk maandelijks in Assen en heb dus zeker te maken met Drentenaren. Nu is dat natuurlijk slechts een beperkt gezelschap, maar nooit heb ik ook maar iets van potentie voor FC Emmen gehoord, daar leeft het iig niet naar hoe ik het ken. Alleen Groningen.

    Ik noemde deze bepaalde steden omdat Drenthe nou niet bepaald van grote steden aan elkaar hangt. Als Emmen in Assen al niet leeft waarom dan bv wel in een.stad als Meppel? Ik heb nooit gezegd dat Emmen klein is of wat dan ook, ik had het over het gebied daarbuiten. En dan zijn Assen en Meppel bekende voorbeelden van steden zonder echte binding met Emmen.
    Sorry als je je aangevallen voelt of wat dan ook, ik geloof gewoon niet zo in die grote potentie van Emmen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:37
    Ik voel me absoluut niet aangevallen. Je mag zeggen wat je wil.
    Zolang het eerlijk en oprecht is, vind ik het prima.

    Ik zal je verklappen dat ik altijd voor Feyenoord ben geweest. Ook het aankomende jaar
    ben ik voor Feyenoord, behalve als ze tegen Emmen moeten. 😉
    Dat ik voor Feyenoord ben, komt omdat de familie van mijn moeder uit die regio komt.

    Op de plek waar jij maandelijks komt kunnen best een groep mensen zitten die FC Emmen niets vinden. Die heb je overal wel ergens. Drentenaren zijn soms wat typisch. FC Emmen moet het vooral van jongeren hebben,
    de oude generatie in mindere mate. Zeker buiten Emmen.

    In Assen zijn ook mensen die FC Emmen wel een warm hart toedragen.

    Er zijn in Emmen ook genoeg mensen die voor FC Groningen waren en zijn, puur om het feit dat Drenthe geen eredivisie club had.

    Dat je er nog nooit van hebt gehoord, wil niet zeggen dat het niet zo is.
    Ze zijn nog maar pas geleden gepromoveerd. Dingen moeten groeien.

    Maar nogmaals Drenthe is meer dan Assen en Meppel. Veel kleine plaatsen.
    Coevorden tel al 35000 mensen (vlak naast Emmen en al meer inwoners dan Meppel) of Hoogeveen bijvoorbeeld, goed 55000 duizend inwoners. Ik kan nog wel even doorgaan zo.

    Meppel is een kleine plaats en Assen een gemiddeld grote plaats.

    Assen heb ik persoonlijk ook niet veel mee, maar een eventuele komst van de F1 naar Assen, maakt mij als Drent trots ondanks dat ik niet veel met Assen heb.
    Ik zou daar zeker heen gaan.

    Ik hoop dat ze het gaan redden, 50/50 zal ik zeggen.
    Hopelijk niet het lelijke eendje van de eredivisie, dan mag ik me weer gaan schamen.

    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:13]
    Vind ik leuk
    Figurant +555
    zondag 22 juli 2018 om 19:00
    De seizoenskaarten waren binnen 20 min uitverkocht. Nog grote rijen met mensen en internet bestellers werden teleur gesteld. Ik gok als ze een keer zo veel kaarten hadden waren ze ook verkocht
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 15:54
    Veerman zou een echte aanwinst zijn voor Emmen!
    Daarmee gaan ze denk ik veilig spelen.
    10 voorzetten 5 doelpunten
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 16:38
    Hoop ook dat henkie naar emmen gaat zou denk ik de spits zijn die ze missen
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 16:59
    Als emmen slim is proberen ze de transfervrije spelers op te halen genaamd: Ogbeche , kan nog prima mee! , Nelom (staat in belangstelling van buitenlandse clubs), Mathias Pogba , prima spits voor emmen lijkt me, heeft veel punten gepakt voor Sparta destijds Stanley elbers, goeie rechtsbuiten,
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:37
    K had Jarchinio Antonia er graag bij gezien, maar die is klaar in Nederland zei die. Al is het natuurlijk geen spits. Michael de Leeuw is ook een mooie optie, maar die zal t nog wel goed naar z'n zin hebben in de VS.
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 18:40
    Ogbeche zou bij elke suptopper meekunnen denk ik idd
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 21:16
    Burnet anders nog
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 21:39
    Verdedigende flanken hebben ze volgens mij wel al
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 00:00
    Mathias pogba is ook prima voor hun
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 16:54
    Ja die zou ook wel kunnen maar weet niet of dat een 90 minuten man is
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 20:21
    Lukkien laat ze een duidelijk en leuke speelstijl hanteren. Dus denk dat ze wel eens kunnen gaan verrassen. Ik gok op plek 13.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Emmen gaat knoop doorhakken over 'jongen met potentie': "Staat mij wel aan"