KNVB volgt voorbeeld Feyenoord: 'Kan tot levensgevaarlijke situaties leiden'

    KNVB volgt voorbeeld Feyenoord: 'Kan tot levensgevaarlijke situaties leiden'

    woensdag 8 augustus 2018 om 16:07

    In navolging van Feyenoord heeft ook de KNVB bij de politie aangifte gedaan tegen de Rotterdamse fans die tijdens het duel om de Johan Cruijff Schaal fakkels op het veld gooiden. Dat meldt de voetbalbond woensdag.

    De wedstrijd tussen bekerwinnaar Feyenoord en landskampioen PSV moest zaterdag in de eerste minuut onderbroken worden vanwege vuurwerk op het veld. "Het gebruik van vuurwerk op dichtbevolkte tribunes ziet er weliswaar sfeervol uit, maar kan tot levensgevaarlijke situaties leiden en serieus letsel tot gevolg hebben", zegt Jan Bluyssen, manager competitiezaken betaald voetbal.

    "Om nog maar niet te spreken over wat er kan gebeuren als vuurwerk richting spelers wordt gegooid", vervolgt Bluyssen. "Door als organisator van de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal aangifte te doen, willen wij tevens een signaal afgeven naar de clubs. Als zij tijdens de competitie in hun stadion geconfronteerd worden met het afsteken van vuurwerk, hopen we dat zij ook aangifte doen bij de politie."

    In 2014 deed de KNVB al aangifte bij de politie na de KNVB Beker-finale tussen Ajax en PEC Zwolle, toen eveneens vuurwerk op het veld werd gegooid. Op basis daarvan werden 36 daders opgespoord en strafrechtelijk vervolgd. Die personen zijn op twee na veroordeeld en kregen onder meer een landelijk stadionverbod voor de duur van 36 maanden opgelegd.

    Lees ookFeyenoord niet blij met 'angstige situaties': aangifte tegen fakkelgooiers

    Lees meer over:EredivisieFeyenoordPSV

    Plaats een reactie

    woensdag 8 augustus 2018 om 16:10
    Goeie zaak, zitten er bij elke club helaas wel tussen!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 16:30]
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:12
    Doorgesnoven etterbakken levenslang stadionverbod geven.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +644
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:46
    Wat nou als alle clubs afspreken dat bij de eerste fakkel op de tribune alle sprinklers boven dat vak meteen vol aan worden gezet voor 15 minuten? Hele vak zeiknat, fakkels uit. En zo gaat de rest van dat vak de volgende keer echt wel voorkomen dat 2 of 3 debielen zo'n ding aansteken. Na een keer of wat is het dan klaar met die vuurwerkjes....
    Vind ik leuk
    Arvin +2427
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:27
    Ja. Tot je fans krijgt die kaarten in het vak van het tegenstander regelen en dan dat daar gaan doen. Ik vind de schuldige de middenstip optrekken en daar platspuiten met pepperspray een betere optie. Dan heb je alleen de schuldige ermee, haha.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +644
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:29
    Die worden vanzelf dat vak uit geramd lijkt me ;-)
    Vind ik leuk
    Arvin +2427
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:31
    Ja, gehandicapt of niet blijkbaar...
    Vind ik leuk
    MedusAZ +644
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:38
    Die kerel die dat deed en opgepakt is, was mentaal zeker gehandicapt ja.
    Vind ik leuk
    Arvin +2427
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:41
    100% mee eens.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3713
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:57
    Oplossing.. regel 5 minuten voor de wedstrijd een vuurwerk show.. of laat het regelen door de harde kern. Dan kunnen ze even met vuurwerk spelen en daarna klaar.
    Vind ik leuk
    Arvin +2427
    woensdag 8 augustus 2018 om 18:29
    Dan kan iedereen die met huisdieren rond een stadion woont gelijk verhuizen. Je moet die lui in helemaal niets tegemoet komen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3713
    woensdag 8 augustus 2018 om 18:58
    In het stadion.. niet erbuiten natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Arvin +2427
    woensdag 8 augustus 2018 om 19:12
    Ja. Alsof je dat daarbuiten dan niet hoort/last van hebt
    Vind ik leuk
    Voebtal +3713
    woensdag 8 augustus 2018 om 19:14
    In die 5 minuten even geen hond uitlaten?
    Vind ik leuk
    Arvin +2427
    woensdag 8 augustus 2018 om 19:16
    Is niet uitlaten. De meeste honden zijn als de dood voor vuurwerk. Mijne zat achterin de kledingkast bij elk rotje dat maar in de wijk werd afgeschoten.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3713
    woensdag 8 augustus 2018 om 19:59
    Misschien niet zo een bange hond nemen? Gaat hij ook hard rennen als een konijn tegen hem blaast?
    Vind ik leuk
    Arvin +2427
    woensdag 8 augustus 2018 om 20:02
    Hahahaha. Normaal beledig je mensen die het niet met je eens zijn, nu een hond 😂 dat is een dieptepunt voor je man.

    Niet iedereen met een andere mening hoef je te beledigen hoor. Dit is namelijk best wel een beetje sneu 😉
    Vind ik leuk
    Voebtal +3713
    woensdag 8 augustus 2018 om 20:09
    Nou nou nou je hoeft me niet meteen voor man uit te maken hoor. Ik draag allerlei oplossingen aan maar je blijft zo zielig doen over je hondje. Ik hoor je alleen maar in problemen denken.
    Vind ik leuk
    Arvin +2427
    woensdag 8 augustus 2018 om 20:24
    Haha die hond leeft helaas niet meer, dus voor mij hoef je het niet te laten. Maar ik weet hoeveel huisdiereigenaren al last hebben van het vuurwerk nu. Dan zou er elke twee weken nog meer bijkomen.

    Bovendien vind ik dat je die lui helemaal niks tegemoet moet komen. Het mag niet, klaar. Dan hoeven ze ook geen vuurwerkshow omdat het zo zielig voor ze is. Eerder een stadionverbod.

    En excuus dat ik je een man noemde. Ik had niet op je profiel gekeken.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3713
    woensdag 8 augustus 2018 om 20:39
    Mijn medeleven... Dat is nooit leuk..
    Ik ben dol op honden, alleen dat gezeik vaak van hondeigenaren. 5 minuten vuurwerk voor een belangrijke wedstrijd, ver vooraf aangekondigd zodat iedereen er rekening mee kan houden moet toch gewoon kunnen. En georganiseerd dus niet van dit domme gedrag van vuurwerk in het publiek.
    Vind ik leuk
    Arvin +2427
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:06
    Dank u 😊

    We verschillen hierop gewoon van mening. Daar is ook niks mis mee, haha. Ik vind dat voetbal al genoeg overlast veroorzaakt voor de mensen eromheen, en vuurwerk daarbij geen goede optie zou zijn. Waarom ik honden erbij pak is omdat hondeneigenaren ook op het punt staan om vuurwerk te laten verbieden op 31 december. (dat vind ik ook onzin hoor) en het effect op honden (en ook katten en konijnen trouwens) wel enorm is. Dus ik vind vuurwerk voor een wedstrijd geen goed idee :)

    En de principe kwestie. Het mag niet en ze doen heb toch. Door dan een vuurwerkshow te doen geef de hun juist hun zin.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3713
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:24
    Ik ben van mening dat je dingen beter kunt reguleren dan verbieden. Zelfde geldt voor drugs en prostitutie.
    Vind ik leuk
    Hulsink +375
    woensdag 8 augustus 2018 om 18:10
    Mooi gezegd maar hier worden ook mensen die er niets mee te maken hebben de dupe van!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29226
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:15
    Dat is precies wat ze zijn. Wilde beesten lijken het....
    Vind ik leuk
    mknol73 +0
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:36
    Helmaal mee eens levenslang stadion verbot geven
    Vind ik leuk
    PRICE +25876
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:15
    Aanpakken zulke gasten altijd een kleine groep die het voor de rest bederven.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 16:16]
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +2801
    woensdag 8 augustus 2018 om 18:15
    gebeurt bij elke wedstrijd
    ze hebben weer geld nodig bij de KNVB
    door het missen van de EK en WK
    is de pot leeg aan het raken
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6210
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:10
    Mooi. Aanpakken die gasten.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:11
    Nooit meer in een stadion, laten ze maar lekker fakkels afsteken met Oude en Nieuwjaar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10423
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:19
    Hoop niet dat ze dat morgenavond ook gaan doen.
    Kunstgras zal smelten dan😂
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:19
    Wat is er vanavond dan Spaanse mug?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10423
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:20
    Had het al aangepast 😆
    Vind ik leuk
    Rene80 +1999
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:11
    Keihard aanpakken inderdaad.
    Vind ik leuk
    feye88 +2051
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:13
    Terecht. Meer dan terecht. Dit soort halve tamme idioten mogen nooit meer in een stadion.
    Maar waarom zijn die Ajax supporters nooit aangeklaagd door de KNVB nadat ze in veel grotere mate schade hadden berokkend en vuurwerk gooiden naar hun eigen keeper in de bekerfinale van 2014?
    Vind ik leuk
    Blindsy +9552
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:18
    Omdat we inmiddels ook weer 4 jaar verder zijn met de Vertrutting van Nederland.
    Natuurlijk vind ik het idioot om fakkels op het veld te gooien, maar je mag die dingen niet eens aansteken? No pyro no party, verdulleme! Nog even en we hebben het straks al over een rookvrije Kuip. Of krijgen we kledingvoorschriften opgelegd voor als we naar het voetbal gaan.
    Vind ik leuk
    feye88 +2051
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:24
    Vuurwerk op een peperdure grasmat, naar andere supporters en naar spelers gooien is geen vertrutting. Vertrutting is een populistisch woord dat gebruikt wordt zodat mensen een vrijbrief hebben om zich als een mongool te gedragen.
    Een beetje respect richting anderen zou ons juist goed doen. Ik zie totaal geen vertrutting in ons land, eerder een toename van aso's die nergens op aangesproken willen worden.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9552
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:55
    Met je eerste zin trek je over mijn reactie al een onjuiste conclusie. Verder vind ik niets populistisch aan het woord Vertrutting, ik ken ook geen mensen die het gebruiken om hun eigen asociale/egoïstische gedrag goed te praten. Ik zie in hoge mate de vertrutting in ons land toenemen, feitelijk is jouw reactie met onjuiste conclusies daar al een voorbeeld van.
    Vind ik leuk
    feye88 +2051
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:59
    Als er zoveel mensen zijn die zich niet kunnen beheersen is het legitiem om fakkels te weren. Als 10 van de 1000 supporters zich niet gedragen, moet je maatregelen treffen. Anders zijn die andere 990 supporters in gevaar. Dat heeft niets met vertrutting te maken, maar met preventie.
    Ik moet je wel gelijk geven over het trekken van een verkeerde conclusie. iets te snel gelezen. Mea culpa.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10777
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:28
    Roken?
    Er gaan stemmen op om roken gewoon helemaal te verbieden.
    Gaat uiteraard niet gebeuren want de zieligheidsindustrie kan niet zonder de miljarden tabaksaccijns maar ga er maar vanuit dat je nergens meer mag roken en dat je pakkie peuken €9.50 kost

    (Hint aan de staat... maak het geen €10,00. Dat was voor mij hier namelijk de schop onder mijn hol die ik nodig had om te stoppen)
    Vind ik leuk
    Blindsy +9552
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:44
    Dan maken ze er wel 9,95 van. Of halen ze er weer 1 sigaretje uit. Wordt het toch duurder maar valt het niet op. 👎
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14971
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:49
    Die afspraak maakte ik ook met mezelf. Maar dan bij tien gulden. En toen kregen we de Euro.....

    Ik rook nu niet maar damp/vape nu wel. Minder ongezond en mijn hemel wat een besparing bij een pakje per dag.
    Vind ik leuk
    pietprecies +3251
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:42
    Ik ben ook op overgestapt op vapen al een tijdje, stukken goedkoper en schoner en daarbij mix ik het ook nog eens zelf in bulk waardoor ik onder de 1eu per flesje uitkom, coils hergebruik ik ook door ze te laten weken in grain alcohol waardoor ze 3x zo lang meegaan :-)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14971
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:48
    Doe ik ook, haal een liter basevloeistof en soms gebruik ik een toevoeging. Gebruik jij dan ook zonder nicotine, want doe ik inmiddels wel. De coils haal ik per vijf en daar draai ik zonder problemen een half jaar op.
    Vind ik leuk
    pietprecies +3251
    woensdag 8 augustus 2018 om 18:16
    Hangt er vanaf of ik mn MTL gebruik of DL.

    Justfog mtl op 12mg en mn Vaporesso swag op 3mg
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14971
    woensdag 8 augustus 2018 om 19:05
    Oh, hier gewoon de E-leaf pico. Die kan prima MTL en DL. Heb zonder de nico wel de output naar 45 watt gegooit omdat ik de TK miste.
    Vind ik leuk
    Farmer +11246
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:09
    Tja, die dingen héten Nota Bene zelfs 'Stadion-Fakkels'.

    'kunnen levensgevaarlijke situaties..",.. Ja in die beredenatie moet je ook verbieden dat er nog een auto de weg op gaat, die kan ook voor levensgevaarlijke situaties zorgen...wat,zelfs fietsen! Een kinderwagen zou je nek kunnen breken!!!

    sjongejonge waar gaat het over...

    Beredenaties van 'je kunt altijd wel een stok vinden om een hond mee te slaan"....
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2705
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:41
    Ik vind t ook een schitterende sfeer geven die fakkels.

    Maar door dit soort stommiteiten vind je het toch niet gek dat het verboden is/word?

    Dat deel van de 'supporters' verpesten het voor de rest.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:18
    Ajax en KNVB is één... die straffen zichzelf niet
    Vind ik leuk
    feye88 +2051
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:25
    Dat geloof ik niet. Maar ik vind het wel raar dat er zo selectief ingegrepen wordt.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1250
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:31
    Heel knap dat je in elk geval nog KNVB zegt...
    Vind ik leuk
    RedNas +3391
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:26
    Omdat de KNVB geen openbaar aanklager is en dus niemand kan aanklagen. Ze kunnen wel aangifte doen en zoals in het stuk staat heeft de KNVB dat in 2014 ook gedaan...
    Vind ik leuk
    feye88 +2051
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:27
    Dat stond er net nog niet :) en ik kon het ook nergens vinden. Maar thanks!
    Vind ik leuk
    Ehv-er +588
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:13
    Het lijkt wel of ze zich verontschuldigen voor een onderzoek
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1095
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:14
    En dat bond en clubs de beelden van die fakkels wel altijd gebruiken op hun social media accounts en ze verwerken in samenvattingen, welk signaal geeft dat af, ik ben wel een beetje klaar met dat hypocriete gedrag, aan de ene kant afkeuren maar aan de andere kant er wel gebruik van maken...
    Vind ik leuk
    Blindsy +9552
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:20
    Quite right, sir!
    Vind ik leuk
    sjansems +330
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:33
    Juist! Precies dit dus. Ik vind ook dat heel Nederland altijd wel heel snel op zijn kop staat als er zoiets gebeurd. Niet allemaal zo janken en gewoon accepteren dat het er ook een beetje bij hoort.

    Ik vind dat geval met die gehandicapte jongen ook echt 100x kwalijker dan die 4 fakkeltjes op dat veld. Die mogen ze van mij ook echt veel harder aanpakken dan die Feyenoord supporters en hun fakkeltjes.
    Vind ik leuk
    Farmer +11246
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:15
    Fakkels gewoon onder een gedoogbeleid stoppen.

    'Fanatieke'supporters vakken, dit toestaan 'op eigen risico': Schade aan kleding of brandwonden zijn niet te verhalen op de club: het is aan de mensen zelf om dit in goed verstand te gebruiken.
    Familievakken waar bv kinderen zitten(verder verwijderd van de fanatieke vakken, krijgen bv wel een verbod op het gebruik van fakkels, opdat kinderen niet zo dik in dei rook zitten misschien.

    Het gooien van voorwerpen op het veld blijft verboden, dus in die zin zal er niks veranderen.

    Het probleem is nu: Die fakkes zijn volledig verboden, dus men steekt ze aan - met capuchon op- en smijt het op het veld om maar niet herkend te worden, en de meest belachelijke boetes te krijgen(gelijk een SV voor 5 jaar bv).

    Men kweekt het helemaal zelf op met dit belachelijke systeem.

    Die dingen héten Nota Bene "Stadion-Fakkels'....


    Ach, t is hetzelfde kromme gedoe met bv 'snel sput voor scooters en brommers'.. Elke fietsenwinkel die een bel verkoopt, kun je wel een Leovinci-uitlaat krijgen of een 17"/19"carburateur, grote sproeiers etc...
    Maar je mag het niet gebruiken op je brommer/scooter.. Het is puur voor de racerij....
    Brommers en scooters worden zó afgesteld dat ze zga niet vooruit te branden zijn....Dus.... jep...

    En het CJIB vind het schitterend hoor, die hebben het er maar druk mee soms...

    (Het CJIB levert de staat, per jaar, meer als een miljard aan inkomsten op! O.o zegt toch genoeg?)
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2705
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:55
    Als het gebruikt word waar het voor bedoeld is (sfeer creëren), zou er niet eens sprake zijn van een verbod op vuurwerk en fakkels.

    Maar het is laatste tijd echt een trend geworden om het op de grasmat te gooien of zelfs naar een ander vak met mensen onder het mom: 'Want wat hun doen, kunnen wij beter!'

    Dan is het toch logisch dat het op den duur verboden word/is, of streng tegenop getreden word.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1095
    woensdag 8 augustus 2018 om 18:32
    op dit moment zijn de regels zo dat er geen vuurwerk gebruikt mag worden in stadion's, ik ben idd ook voor een bepaalde regeling waarbij het wel kan zolang je in een specifiek vak zit en hem in je klauwen houd maar zo is het simpelweg niet.

    op dit moment riskeer je een stadionverbod en alles en doen clubs en bond blijkbaar aangifte van dit soort gedrag, dat zij dat doen is prima aangezien er regels zijn die dit verbieden maar als je dat doet moet je het ook niet in filmpjes gebruiken in aanloop naar een nieuw seizoen etc. waarin je juist reclame maakt voor je club met kijk hoe geweldige sfeer MET VUURWERK dat ze juist verboden hebben... dat vind ik hypocriet en schijnheilig en wat mij betreft zit daar een veel groter probleem...
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2705
    woensdag 8 augustus 2018 om 23:10
    Nou organiseren sommige clubs zelf ook sfeeracties met bepaald vuurwerk enzo.. hebben ze dat niet gebruikt voor in dat reclamefilmpje ?

    Of is het echt een pyro-zee wat het stadion is ingesmokkeld ?
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1095
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:23
    er zijn genoeg beelden op officiele clubkanalen te vinden die echt geen eigen georganiseerde sfeeracties zijn hoor, clubs tonen graag beelden van de binnengesmokkelde sfeerfakkels van hun supporters...
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:18
    De volgende 10 bekerwedstrijden zonder publiek.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10777
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:24
    Meh... zijn toch alle 10 thuiswedstrijden volgens de ingewijden hier.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10777
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:24
    ""Het gebruik van vuurwerk op dichtbevolkte tribunes ziet er weliswaar sfeervol uit, maar kan tot levensgevaarlijke situaties leiden "

    KNVB moet https://www.youtube.com/watch?v=Z5aYOXWZ7zA eens bekijken. vallen inderdaad eidere keer tientallen doden daar......

    Je moet die dingen alleen niet op het veld gooien want dan ben je gewoon een lul.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 16:29]
    Vind ik leuk
    Leeuw +4959
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:28
    KNVB volgt het voorbeeld van de clubs ipv andersom. Natuurlijk is het een goede zaak, maar ze mogen best het voortouw nemen hierin en niet afwachten totdat de club eerst actie onderneemt.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10777
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:34
    Zeker als het om een potje gaat waar zij zelf 100% de organisatie van in handen hebben.
    Vind ik leuk
    Deck010 +3588
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:31
    Ben blij dat Feyenoord een statement heeft gemaakt. Jammer dat andere clubs daar niet al eerder mee zijn begonnen. Bijvoorbeeld de bekerfinale tussen Ajax en PEC en de bekerfinale tussen AZ en Feyenooord waren een stuk erger qua vuurwerk op het veld en afbreken van tribunes. Was in beide gevallen in de Kuip. Ik denk dat Feyenoord daarom weet hoe disrespectvol het voelt als je grasmat en stadion worden beschadigd. Nogmaals; fakkels prima, maar hou ze wel in je klauwen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26748
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:35
    Opzouten met die lompe.pyro's.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14971
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:41
    In navolging van Feyenoord wil de KNVB een signaal afgeven naar de clubs? Heb je dan een plaat voor je kop of een betonnen bunker?
    Vind ik leuk
    Henk3 +362
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:42
    Gewoon eens een keer hard optreden. Flinke boete opleggen en eerstvolgende wedstrijd zonder thuispubliek. Zo creëer je ook een cultuur dat supporters elkaar er op aan gaan spreken. Dit gaat niet om een klein groepje raddraaiers!
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1321
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:53
    De stewards aanpakken van Feyenoord. Daar moeten rotte appels tussen zitten. Vuurwerk over het hoofd zien is direct ontslag. Dit kost de club veel geld.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:03
    Wat praat jij dom. Die stewards staan weer onder leiding van hoge politie agentjes, en die zelfde mannen houden supporters ook in de gaten. Bemoei jij je lekker met supporters die gehandicapte jochies slaan, of hoorde jij ook bij die malloten die stonden te kijken en niks deden? Of zat je thuis want dat kan ook nog ;)
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1321
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:17
    Ik was een van die malloten die gasten die zich niet konden gedragen overdroeg aan de politie. Het maakt ons niet uit of dat uit of thuis volk is.
    We krijgen wel een slechte naam als er ondanks alle voorzorg maatregelen toch nog rotzooi getrapt wordt.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 17:01
    Dan kan gudde eindelijk supporters terug pakken. Pff, zo proberen ze macht uit te voeren. Ik zei toch dat het zo ging lopen
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2705
    woensdag 8 augustus 2018 om 23:13
    Jij vind dat je gewoon fakkels op het veld mag gooien ?
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 23:20
    Lees aub mijn eerdere reacties terug over fakkels. Ik vind fakkels niet erg, sterker nog ze moeten gewoon kunnen in het stadion.

    Bij deze een oproep aan mijn mede supporters van Feyenoord :


    Fakkels mee nemen, maar niet op het veld!!! Is het zo duidelijk genoeg? Ik bespaar jou het terug lezen
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2705
    woensdag 8 augustus 2018 om 23:32
    Ja dat deel weet ik onderhand wel.
    Maar het stukje 'Gudde en het terugpakken van supporters' snap ik niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 23:36
    Omdat gudde last heeft gehad van Feyenoord supporters.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2705
    woensdag 8 augustus 2018 om 23:48
    De supporters hebben hem nu toch een reden gegeven om een straf uit te delen ?

    Of heeft Gudde opdracht gegeven om die fakkels op t veld te gooien zodat hij ze kan pakken ?

    Anyway, het klopt voor geen meter wat je zegt.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 18:37
    Fakkels mag niet. Daar staat bijna levenslang voor. Maar gelukkig kunnen ze dan nog met de rest gooien. De voetbalclubs willen 100.000 toeschouwers, maar geen problemen.
    Geen gejoel, niet uitfluiten, geen spreekkoren, geen opstandige spandoeken, niet met bier gooien, je mag niet op de trap staan, etc.

    Ik zou de Kuip gewoon sluiten, dan hoef je ook geen nieuw stadion te bouwen. Dan speel je lekker rustig, achter gesloten deuren op het trainingsveld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 18:42]
    Vind ik leuk
    Nuance +8010
    woensdag 8 augustus 2018 om 23:33
    Er wordt nou net gedaan of het lawinepijlen zijn. Dat is ook weer zwaar overdreven. Ik ben voor pyro, alleen niet mee gaan lopen smijten, simpel.
    Vind ik leuk
    GOAL! +242
    woensdag 8 augustus 2018 om 23:59
    Geef ze een vinger pakken ze heel je hand... volgende keer gewoon geen extra kaarten geven.... simpel
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    KNVB volgt voorbeeld Feyenoord: 'Kan tot levensgevaarlijke situaties leiden'