'Ajax bereikt akkoord met FC Barcelona over transfer van Frenkie de Jong'

    'Ajax bereikt akkoord met FC Barcelona over transfer van Frenkie de Jong'

    donderdag 9 augustus 2018 om 08:06

    FC Barcelona en Ajax hebben een akkoord bereikt over de transfer van Frenkie de Jong. Dat meldt Diario Sport donderdag. Belangrijke voorwaarde is wel dat de Amsterdammers zich niet weten te plaatsen voor de Champions League.

    Mocht de ploeg van coach Erik ten Hag wel de groepsfase van het miljardenbal bereiken, dan maakt De Jong pas volgend jaar zomer de overstap naar Camp Nou. Ajax speelde in de heenwedstrijd tegen Standard Luik in de derde voorronde met 2-2 gelijk. De return in Amsterdam is dinsdag. De winnaar van het tweeluik neemt het in de play-offs op tegen Dynamo Kiev of Slavia Praag.

    Eerder berichtte Sport al dat Barça liefst vijftig miljoen euro over heeft voor de 21-jarige middenvelder. Dat zou een Eredivisie-record betekenen. De sportkrant wist tevens te melden dat de Spaanse kampioen de komst van Paul Pogba onhaalbaar acht.

    Poll

    Is Frenkie de Jong al goed genoeg voor Barça?

    (46261 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 9 augustus 2018 om 08:12
    Proficiat Frenkie.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4770
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:23
    Yep zal een goeie hulp worden in de fanshop. Niet dat ie niet goed is. Maar 50 miljoen voor een speler die nog geen 10 Cl wedstrijden heeft gespeeld. Waanzin !
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7301
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:30
    Kijk jij wel eens voetbal man? Frenkie is buitencategorie. Dat ziet Barca ook en de beleidsbepalers daar schat ik iets hoger in dan ene Nvd88. Frenkie gefeliciteerd met deze fantastische kans!
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2711
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:33
    Eerst een reactie proberen te begrijpen voordat je als een adder gebeten reageert...

    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20786
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:38
    Valt weinig van te maken. Hulp in de fanshop....daarna stop je gewoon met lezen.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4770
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:45
    In de fanshop is dan wat overdreven. Maar zeg nou zelf, Die jongen heeft nog geen vol seizoen bij Ajax gespeeld.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20786
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:38
    Het gaat er niet om hoeveel hij gespeeld heeft.

    Het gaat erom wat Barca in hem ziet. Zij zien een enorm talent en dat is hij ook. 50 miljoen teveel? Misschien maar de markt is gewoon bedorven dus waarom niet meegaan in belachelijke bedragen.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6543
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:45
    Wut? Niets inhoudelijks aan zijn ''reactie'' ontopic: Als dit waar is dan is dit de juiste stap die De Jong maakt. Incoming gefrustreede Ajax fans...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:50
    Niet gefrustreerd hoor maar De juiste stap?
    Ik weet het niet, deze speler wilt graag op het middenveld staan en daarvoor heeft barca ook interesse in hem.
    Maar zelf bij ajax komt hij daar niet altijd aan spelen toe
    Een voledig seizoen hierzo in de basis op het middenveld zou denk ik niet verkeerd zijn
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6543
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:03
    Coaches bij Ajax zetten voetballers met regelmaat op een verkeerde positie. Wanneer De Jong eindelijk op het middenveld mag spelen verwachten mensen dat hij vijf man uitspeelt en drie goals maakt. Hij speelde goed en de rest van het team matig.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:14
    Het zijn nu al 2 coaches die deze speler op de verkeerde positie zetten.
    Dan begin ik mij af te vragen waneer een o.a. schone en eiting wel daar spelen en frenkie in de verdediging blijft
    Is hij dan zon goede verdediger of komt hij als middenvelder toch ergens iets te kort?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:40
    Hij komt niets tekort, maar hij is té goed om ernaast te zetten.
    Dan kun je kiezen om hem op het middenveld te zetten, maar volgens de trainers kwamen ze dan achterin tekort. Beste oplossing was dan Frenkie achterin en als het kan inschuiven in het middenveld.

    Nu Daley er is en later mogelijk ook met Wöber en Schuurs (missen nog ervaring), kan Frenkie doorschuiven naar het middenveld.

    Het zijn gewoon afwegingen geweest die zijn trainers gemaakt hebben.
    Vind ik leuk
    Sacredfury +507
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:25
    Hij speelde inderdaad goed maar niet zo goed als wanneer hij vanuit de verdediging instapt. Hij had een aantal keren dat hij niet doorhad dat er spelers van de tegenstander achter hem stonden. Hij heeft een goed overzicht maar is nog niet zover dat zijn manier van spelen om het middenveld goed uit de verf komt.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1212
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:03
    Ja als ten Hag er voor kiest om hem in de verdediging te zetten kan hij daar weinig aan doen...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:10
    Keizer deed dat ook al, en ik denk wel dat je daar wat aan kan doen op de trainingen laten zien dat je een betere middenvelder bent als de rest dan zet een trainer je daar normaal gesproken toch ook wel need lijkt me
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:31
    Nee hoor, alleen ajax kan hier wat aan doen. Ze moeten domweg betere verdedigers in huis halen.

    Frenkie is een betere middenvelder dan de meesten (allemaal) en hij is een betere verdediger dan de meesten (allemaal behalve de Ligt). Andere middenvelders zijn ongeschikt voor de verdediging, vandaar dat Frenkie daar staat.

    Maargoed, ondertuissen staat ajax er alweer slecht voor. Het elftal is volledig uit balans.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4770
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:34
    Ik woon de helft van het jaar in Londen dus het voetbal dat ik kijk is over het algemeen van een hoger niveau dan dat jij hier kijkt maat.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:37
    Jaja dus jij hebt er meer verstand van dan de scouts van Barcelona. Laat me niet lachen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:41
    Ja want Barca doet nooit een miskoop, helemaal van Ajax dat moeten ze nog wel herinneren, of ben je Witsche vergeten?

    Frenkie is echt wel een goede speler, maar is al 21 en heeft nog niks gewonnen in zijn leven. Blijf gewoon nog een jaartje
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    pim4ever +1034
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:45
    Lekker belangrijk, Barcelona heeft ook genoeg goede aankopen uit Amsterdam gehaald.
    Anders waren ze niet non stop aan het zeuren bij Marc..
    Vind ik leuk
    tremere +670
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:56
    Is al 21 jaar? Ja zo die gaat volgend seizoen met pensioen. Daarbij zegt geen prijzen gewonnen ook helemaal niks. Dortmund wint door Bayern ook zo goed als geen prijzen, toch zijn het stuk voor stuk topvoetballers.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9682
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:07
    Ho ho.

    Dat Ajax geen prijzen wint lag toch aan Ajax? De rest is toch kampioen van de armoede volgens de Ajacieden?

    Dus die vergelijking met Dortmund gaat niet op.

    Qua financiële huishouding zou Ajax in deze vergelijking het Bayern van NL moeten zijn en PSV/Feyenoord het Dortmund, maar nu draai je het om. Klopt niet.
    Vind ik leuk
    tremere +670
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:10
    Ik had het puur over het feit dat als je geen prijzen wint dat dit niks zegt over de kwaliteiten van de speler zelf. Dat Ajax, gekeken naar de financiële huishouding, elk jaar kampioen zou moeten zijn is al jaren bekend. Mag echter van mij nog jaren duren voordat Ajax gaat presteren naar wat op basis van de financiën verwacht mag worden.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1276
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:17
    Dat probleem heeft Ajax door PSV, alleen zijn het bij Ajax niet allemaal topvoetballers.. anders werden ze wel kampioen..
    Vind ik leuk
    HJR +7504
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:12
    Je hoeft toch niet iets te winnen om goed te zijn bij een teamsport ;). En daarnaast voor Ajax maakt het niet uit als het voor Barca een miskoop wordt. Ik hoop echter voor het NL-elftal dat hij het uiteindelijk wel gaat maken.

    Ik vind dit een prima deel van Ajax, 50 miljoen is natuurlijk hartstikke veel voor een 21 jarige die niet veel gespeeld heeft nog. Daarnaast heeft Ajax genoeg middenvelders als ze de CL niet halen en De Jong weggaat.

    Heb je CL, blijft De Jong een jaar en daarna 50 miljoen voor een speler die evengoed weg wil dan.

    Moet het wel waar zijn natuurlijk.
    Vind ik leuk
    rober2704 +805
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:27
    Genoeg middenvelders zijn er normaliter altijd wel bij Ajax maar beschikt het ook over voldoende kwaliteit om de landstitel eindelijk eens binnen te halen? Als De Jong en Ziyech straks weg zijn lijkt het mij toch dat je daar wel vraagtekens bij kan zetten...En dan maar hopen dat De Ligt ook niet roet in het eten gaat gooien bij een eventueel vertrek van De Jong.
    Vind ik leuk
    HJR +7504
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:35
    Ja maar het gaat nu om De Jong natuurlijk. Gaan er meer weg moet je natuurlijk gaan handelen, anders heb je weer niks.

    Ze moeten daar nu al mee bezig zijn want je weet het nooit. VD Beek, Neres, Ziyech, De Ligt zijn allemaal interessant.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:38
    Ajax maakt er gewoon een zooitje van.

    Dus ze hebben geen rechtsback gehaald en ookl geen centrale verdediger.

    Ze hebben wel de veel te dure Blind gehaald, waar eigenlijk geen plaats voor is in dit elftal. Nu gaat de beste speler van Ajax misschien naar Barcelona en dan mag notabene Blind dit gat opvullen.

    Frenkie is op ieder punt kwalitatief beter dan Blind..

    dit team is niks sterker dan vorig jaar, zwakker juist!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 13:28]
    Vind ik leuk
    benny-boys +1107
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:22
    Ik heb ook al gelezen dat Ajax hem dan nog 1 jaar zal huren. Maar ja, wat is er van waar??
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:29
    Dat zou geen slechte optie zijn.
    Vind ik leuk
    Basik013 +401
    zaterdag 11 augustus 2018 om 02:11
    Ze hebben wel een centrale verdediger gehaald 2 zelfs! Blind en Schuurs.
    En ikvind tadic In de aanval tog echt wel een hele versterking voor die linie.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    zaterdag 11 augustus 2018 om 02:31
    Schuurs is gehaald voor Jong Ajax en blind is een middenvelder.
    Vind ik leuk
    Basik013 +401
    dinsdag 14 augustus 2018 om 00:28
    Blind is een verdediger linksback of centraal , en eventueel een middenvelder huphollalland
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:50
    Ja nogal logisch. Een aankoop van barca kost vele tientallen miljoenen die elder al succesvol zijn geweest. Dan doe je niet snel een miskoop. Wij moeten in de grote talenten vijver vissen en dan maar hopen dat het talent zich doorontwikkeld en dat tegen een prijs kaartje van 8 miljoen plus.
    Vind ik leuk
    Bullet +3093
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:59
    Helemaal van Ajax.... Ik denk: nu komt er een waslijst aan mislukte Ajacieden waarmee je me overtuigd.. kom je ff met wel 1 naam!!! Sow!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:34
    Witsche een miskoop? lol

    Ik neem aan dat je Richard bedoeld. Jij weet echt totaal niet waar je het over hebt.
    Vind ik leuk
    hantayo +1041
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:03
    Dat gaat ook hopelijk gebeuren. Beter voor iedereen.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4770
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:41
    Dat beweer ik toch niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:39
    Ligt er maar aan waar je je TV op afstemt :D... Live zeker, heb er ook een poos voor werk naar op en neer gereisd. En is het voetbal niet beter, dan op zn minst de sfeer wel.

    Behalve in dat nieuwe Arsenal stadion, dat vond ik niks.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:08
    Helft van het jaar in Londen?
    Ik in Vladikavkaz, nou en?
    Vind ik leuk
    Spiegel +9682
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:08
    Toch niet in de winter, hoop ik?
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13828
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:49
    En om hoger niveau voetbal te kunnen kijken moet je natuurlijk in Londen wonen, wij kunnen die wedstrijden hier natuurlijk niet zien.
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:50
    Er bestaan tegenwoordig ook TV's en daar worden ook buitenlandse wedstrijden uitgezonden hè.

    Je hebt tegenwoordig meer dan alleen NL 1,2 en 3 en de samenvattingen op Studio sport.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 09:52]
    Vind ik leuk
    Spiegel +9682
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:05
    Ik woon in Breda! Het voetbal is niet om aan te gluren, maar het is er wel altijd gezellig.


    Als we dan toch zinloze feitjes gaan benoemen...

    Zoiets van: ik knip je haar wel, want mijn zus is kapster....

    Wil nog niet zeggen dat ik er goed in ben, of dat jouw kijk op voetbal goed is..
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:25
    Mag ik dan je voeten doen? Een vriendin van me is pedicure
    Vind ik leuk
    Spiegel +9682
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:18
    Ik kan alleen niet tegen kietelen :)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:28
    Ja daarvoor moet je in Londen wonen. Want daar wordt alleen maar Engels voetbal uitgezonden...
    Vind ik leuk
    mcmodd +23570
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:45
    De vraag aan jou zou moeten zijn: “Hoeveel ruimte biedt je anderen om er anders over te denken?”
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:06
    Als die volgens jou zo'n buitencategorie is kan jij mij dan vertellen waarom deze jongen geen eens een basisplaats kan afdwingen op zijn eigen positie.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:42
    Omdat Ajax verdedigers tekort komt.

    Lasse, vd Beek, Ziyech, Tadic, kunnen allemaal niet in de verdediging spelen. Frenkie wel, want die is van uitzonderlijk nivo op bijna iedere positie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 10:44]
    Vind ik leuk
    slaski +2252
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:15
    Hij heeft wel 2700+ likes hoor. Onderschat hem niet.
    Vind ik leuk
    rayman11 +48
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:17
    Je kan zien dat hij talent heeft, maar buitencategorie?? De man is 21 en heeft nog geen 30 potjes eredivisie in de benen. Een beetje buitencategorie bereikt dat aantal op zijn 17e en heeft dan liefst ook nog een klein beetje indruk gemaakt of invloed gehad op het spel.
    In feite is hij bij Ajax (op zijn eigen positie) niet eens basisspeler.
    Een fantastische kans is het zeker! Maar hoe Barca erbij komt om voor deze speler 50 mln te betalen is mij echt een raadsel.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:41
    Het is natuurlijk onzin dat de buitencategorie al de top bereikt op hun 17e. Er zijn genoeg voetballers die echt goed worden op latere leeftijd, zoals dat ook binnen veel andere sporten geldt. Ben het met je eens dat het wel erg veel geld is, maar laten we nou als Nederlanders een keer trots zijn dat een jonge voetballer naar Barcelona kan en daar in de schaduw van Busquets kan opbloeien. Alleen maar een uithangboard voor het NL voetbal en goed voor de internationale aspiraties als land zijnde.
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +463
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:24
    Buitencatogorie bestaat ook bij laat bloeiers of wat latere bloeiers... dus je beredenering klopt niet, daarnaast is willem II toen die tijd zo gek geweest om hem niet meteen wedstrijd minuten in het eerste te gunnen. Ajax heeft dat slim gedaan en kan zo 50 mil bij schrijven.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1177
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:22
    Zoals Kenny Tete, Jairo Riedewald en Riechedly Bazoer (nieuwe Frank Rijkaard!) dat ook waren volgens de Ajax watchers, terwijl het nu alledrie volledig middelmatige voetballers blijken te zijn.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:50
    Jij bent helemaal het spoor biister.

    Waarom heeft Ajax dan zonder sputtelen Tete voor 4 miljoen, Riedewald voor 9 miljoen en Bazoer voor 12 miljoen verkocht?

    Waarschijnlijk omdat ze minder in deze spelers zagen dan jij!
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1177
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:53
    Ik? Ik heb het toch helemaal niet over mijzelf?

    Maar Bazoer werd in alle media en hier ook afgeschilderd als een buitencategorie talent, de nieuwe Rijkaard etc. Zelfde met Tete.

    Wat het punt dus is, dat als nu ook weer mensen gaan roepen dat De Jong buitencategorie is dat helemaal niets zegt, het lijkt op weinig gebaseerd. Prestaties in de eredivisie zeggen niet zoveel.

    De Ligt, die er op zijn 17e al stond, die zou je daardoor inderdaad wel als buitencategorie kunnen bestempelen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:05
    Laten we voorop stellen dat niet ieder talent door breekt. Tegenwoordig lopen overal super talenten rond waar je een jaar later nooit meer iets van hoort.

    Daarnaast is het niet normaal om op jonge leeftijd al bij top clubs door te breken.

    Bazoer en Riedewald zijn nu nog steeds pas 21 (zo'n beetje dezelfde leeftijd als Frenkie) en Tete is dan een jaartje ouder.

    De namen die jij noemt hebben mijns inziens allemaal slechte keuzes voor de sportieve kant van hun carriere gemaakt. Lyon, Wolfsburg of Palace zijn niet beter dan Ajax als je je als jonge speler wilt doorontwikkelen.

    Als je kijkt naar Depay, dan zie je ook hoe moeilijk het voor een jong talent is om bij een topclub door te breken. Het leek erop dat hij afgeschreven was en hij heeft zich toch weer hersteld. Daarom zou ik ook nog geen eidoordeel willen vellen over Tete bijvoorbeeld.

    Persoonlijk vind ik Frenkie een echt groot talent. Hoe hij op vele posities uit de voeten kan, hoe hij beweegt op het veld vind ik bijzonder en hij heeft vele kwaliteiten. De hierboven genoemde spelers zijn veel gelimiteerder.

    Daarnaast vind ik ook een club als Barca toegevoegde waarde hebben voor jonge talenten. Bij andere grote clubs worden talenten zoals Ake, Buma en Fosu-Mensah juist vernietigd.

    Tot slot, onderschat de waarde van Frenkie voor Ajax niet. Frenkie is een onomtreden basis speler en heeft een terugslag gekend door een blessure. Bazoer, Tete en Riedewald waren niet dusdanig ver toen ze Ajax verlieten.

    Kijk nou eens naar Van Persie. Die werd altijd een uitzonderlijk talent genoemd. Het duurde (natuurlijk ook gehinderd door blessures) tot zijn 28e voordat hij voor het eerst alle wedstrijden voor Arsenal speelde (natturlijk, zonder blessures had dat eerder gebeurd, maar ik probeer alleen iets aan te geven om over na te denken) .

    Een ander voorbeeld is Virgil. Zo hoog werd hij in Nederland nooit ingeschat en op zijn 27e speelt hij ineens een CL-finale, voor Liverpool notabene.

    In Nederland denken we gauw, dat als je op je 21e nog niet in het eerste van Ajax, PSV of Feyenoord zit, dat je dan al te laat bent. Maar het tegenovergestelde is juist waar. Vele spelers zijn juist op hogere leeftijd pas rijp genoeg voor CL voetbal.

    Dan vind je ook gelijk de reden waarom Ajax talenten zo'n hoge transferwaarde vertegenwoordigen. Want Ajax heeft 'succes' behaald met extreem jeugdige teams.

    Ik denk niet dat Frenkie op dit moment 50 miljoen waard is, maar ik denk wel dat vermogende europese topclubs bereid zijn een dergelijk bedrag voor een ajax speler neer te leggen als ze an zijn talent overtuigd zijn, zeker als Ajax absoluut niet wil verkopen. Daarbij komt dan ook nog eens de historische band tussen Ajax en Barca, dus het klinkt eigenlijk helemaal niet zo belachelijk als menigeen hier doet voorkomen. Denk maar eens terug aan de transfer van sanchez naar de Spurs en dat was notabene een pure verdediger.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 13:12]
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:27
    Luister dat werd ban Alves ook ge zegt en die had 1 heel goed seizoen en daarna??????Frenkie had 3 of 4 goede wedstrijden vorig jaar voor de winterstop daarna gewoon matig net als nu. Word Barcelona haar duurste flop.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3620
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:59
    Eens met John 040
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1635
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:28
    Buitencategorie in de eredivisie ja.
    Hij zit daar gewoon 80% op de bank op een paar bekerwedatrijdjes na.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1870
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:33
    En wanneer heeft frenkie dit laten zien dan volgens jou
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:38
    Frenkie is mijns inziens ook buitencategorie en ondanks dat ik de 50 miljoen een lekkere opsteker vindt voor Ajax, is het wel veel geld voor een jongen die eigenlijk alleen maar op de NL velden heeft gespeeld.
    Zou het jammer vinden als ie al gaat als de CL niet gehaald wordt, maar snap het ook wel. Buitendat kan Blind ook op zijn plaats spelen. Hoop dat de Jong gaat slagen in Spanje want het is echt een sierlijke middenvelder waar het NL ook nog jaren van kan profiteren.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3269
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:43
    Dan snapt ten Hag er natuurlijk helemaal niets van. Want die laat hem in de verdediging spelen.

    Gun deze jongen het van harte, maar benieuwd of hij kn aanhaken. Voor NL is hij te goed, maar Europees nog niet veel (kunnen) laten zien.
    Succes in Barcelona.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:57
    Klopt. Ten hag snapt er helemaal niks van!

    Te Hag zet ook Neres 3 wedstrijden achter elkaar op linksbuiten, terwijl Neres nog nooit van zijn leven gedurende zijn carriere op linksbuiten heeft gespeeld. En dit terwijl ajax met Tadic, Labyad en Bande net 3 linksbuitens heeft aangekocht.


    Een ander voorbeeld is dat Ten Hag op de rechtsback positie met spelers die nauwelijks een volledige wedstrijd hebben gespeeld, zoals Mazraoui en Kristensen Europa ingaat. Terwijl ze op linksback zowel Tagliafigo als Woeber hebben. En dan nog wordt de nieuwe linksback de duurste aankoop van Ajax ooit.

    Een ander voorbeeld is natuurlijk de centrale verdediger positie. Ajax heeft alleen De Ligt. als die geblesseerd raakt, dan kan ajax het wel helemaal schudden.

    Dat Ten Hag Schoene niet verving tegen luik, zegt natuurlijk ook genoeg.

    Maargoed, het hele ajax elftal is een zooitje. Wat moet je in godsnaam met Labyad?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:00]
    Vind ik leuk
    Jackhalls +178
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:46
    Aan de bal zeker weten. Maar tegenwoordig gaat voetbal meer over wat te doen zonder bal. Wat dat betreft is frenkie 15 jaar te laat geboren aangezien sneijder en vd vaart ook ten onder zijn gegaan aan het nieuwe voetbal en die schaar ik toch wel iets hoger in. Maar desalnietemin een top transfer !!!
    Vind ik leuk
    Maan88 +3620
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:19
    Buitencatogorie??
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:42
    Ja, buitencategorie. Je kan beter lezen dan dat je verstand van voetbal hebt.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:23
    Kennelijk ziet ie het beter dan de scouts van Barcelona :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:11
    Buitencategorie? Hij heeft veel potentie ja maar wat hij tot nog toe bij Ajax heeft laten zien is nog niet zoveel dat 50 miljoen gerechtvaardigt is. Maar het is wat de gek ervoor geeft. Voor dat Geld snel laten gaan, met donny en carel zijn de vervangers er al.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2147
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:19
    Waanzin dit en hij is het totaal niet waard en heeft nog niks gepresteerd...
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:32
    Ik vind jou ook buitencategorie.........nl : buitencategorie dom.

    Alsof hij met zijn minimale ervaring daadwerkelijk mee zou kunnen op het niveau van barca.

    Laat je nakijken jochie en met jou die (ajax)-likers die zelf ook beter zouden moeten weten.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7301
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:59
    Jij maakt de denkfout dat echt goede spelers eerst jarenlang in de eredivisie zouden moeten spelen en dat ze zich daar dan heel goed van zouden ontwikkelen. Je moet als getalenteerde speler zo snel mogelijk naar het buitenland, om te leren wat modern voetbal is. Als je in Nederland blijft, leer je voetballen zoals we 20 jaar geleden deden.
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:36
    Bij Barca zouden jou moeten aannemen...jij zou een goede scouts zijn....jij hebt zoveel kennis over voetballers....NOT....
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4770
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:38
    Niemand heeft dat op deze site. Uiteindelijk lult iedereen maar slap. Blijven allemaal meningen, En dit is de mijne.
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:44
    Nou, er zijn wel degelijk reageerders op deze site die er kijk op hebben....en als jij een beetje verstand zou hebben...had je niet zo'n reactie geplaatst..!
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4770
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:46
    Jij plaatst jezelf zeker onder die categorie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:46]
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:49
    Nee, dat kan ik niet beoordelen over mij zelf....ik probeer er wel nuchter naar te kijken...en stel altijd voorop dat een scout van een welke topclub dan ook in Europa er een betere kijk op heeft dan ik....
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3763
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:47
    Laat ik het dan zo zeggen:
    - Frenkie had afgelopen seizoen het allerhoogste passingpercentage van alle spelers
    - Frenkie won gemiddeld meer kopduels dan een overgroot deel in de Eredivisie
    - Frenkie's tacklepercentage was veel hoger dan die van meeste verdedigers
    - Frenkie's dribbelpercentage was een van de allerhoogste

    Genoeg argumenten
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1635
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:35
    Voeg er even aan toe in de EREDIVISIE.

    Zie je hem al kopduels winnen van pakweg Diego Costa, lol.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3620
    donderdag 9 augustus 2018 om 23:57
    Skkkky50 dat is helemaal niet waar wat je hier allemaal opsomt! Kom is met statistieken dan!?? En dat niet alleen, die jonge het nondeju 5 wedstrijden gespeeld man, nog nooit een prijs gewonnen en vergeleken met hem is Robben van beton! Dus ja er zit rek en potentie is maar buitencatogorie? Messi en Ronaldo dat is buitencatogorie. De ligt en frenkie dat zijn beide gewoon grote talenten, niet meer niet minder. Ik begrijp ook wel dat ajax in een machtspositie zit qua verkoop omdat ze niet perse hoeven en dat de markt helemaal gek is geworden qua prijzen. Maar meer dan 30 miljoen voor 1 van deze 2 spelers met hetgeen ze nu zijn en gepresteerd hebben is toch gewoon te zot voor woorden. Heeft ook niets met misgunnen te maken want voor mijn part krijgen ze er 100 miljoen per stuk voor. Maar dit is gewoon realistisch zijn.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3763
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:53
    Ga eens naar WhoScored.com, dan zijn deze statistieken allemaal te berekenen. Het passingpercentage kun je in één oogopslag zien. Eredivisie 2017/18, klik op Pas%, en Frenkie staat bovenaan.

    En ik kom alleen maar met wat statistieken, en jij begint gelijk een betoog over hoe Frenkie en De Ligt slechts goede talenten zijn. Ik zei verder helemaal niks.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3620
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:57
    Ik heb een goed idee! Verwijder jou account hier en ga lekker zelf naar Whoscored..;-) dikke doei, op naar nummer 5 XXXXX
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3763
    zaterdag 11 augustus 2018 om 08:11
    Nee dank je
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:40
    we hebben het hier over de eredivisie die niks voorsteld.europees gezien.
    Dus 0,0 argumenten uiteindelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:44
    Pas op wat je zegt hoor ;-)want NvD88 zit elke week ergens in een Engels stadion te Trollen. Hij heeft er echt verstand van Haha
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4770
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:48
    Ga jij lekker schilderen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:58
    Nee , ik richt een Breiclubje voor jou op dan zijn we in elk geval op VP van jou af.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:43
    nvd88 ,heeft gelukkig wel gezond verstand ,waar dat bij jou nergens te bekennen is.domme kwast.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:30
    Inhoudelijk zeer sterke reaktie en ook heel goed onderbouwd. Maar dat zijn we van jou wel gewend. Dat jij überhaupt nog durft te reageren nadat jouw club gisteravond zo vreselijk kansloos is afgegaan tegen Fc Kuttekoppeveen hahaha
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:24
    Nog niet 1 CL wedstrijd bedoel je
    Vind ik leuk
    Aad300 +49
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:51
    nog niet eens voor het nederlands elftal gespeeld ook :')
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +463
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:18
    Barca zal niet gek wezen he deze gozer heeft een potentie daar zeg je u tegen 😍 een en al voetbal deze meneer.
    Vind ik leuk
    broedkip +1619
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:02
    Als je geen verstand van voetbal hebt ga dan op een site voor theekransjes.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:07
    hij komt wel van Ajax! Ajax is geen psv he bij Ajax zijn de spelers veel duurder dan psv.tje
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:23
    Precies zo w ging het ook met dolberg waar is die nu trouwens
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:39
    nvd88 mensen die dit soort comments plaatsen vraag ik mij af of ze wel weten hoe voetbal in elkaar zit, of letten ze er alleen op welke partij er scoort? negatieve gedoe ook elke keer op een ajax speler hiero
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:24
    Frenkie gaat dus binnenkort naar Barcelona. Ik zie ze niet winnen van Praag of Kiev.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:29
    Zelfs eerst Luik maar voorbij.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:35
    Proberen jullie eerst maar eens te winnen van BATE...zal een hels karwei worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:48
    Klopt maar daar gaat dit topic niet over.
    Vind ik leuk
    Castromann +6909
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:39
    50Miljoen😳
    Strik erom en rap wegdoen!
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:13
    Onbetrouwbare bron
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:13]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:14
    Gewoon Pogba afgetroefd.
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:25
    Heel rare constructie heeft deze krant bedacht. Als De Jong straks een kans verprutst, een penalty mist, of een eigen doelpunt maakt in de CL kwalificatie dan wilde hij nu al naar Barcelona....

    De kranten gaan heel ver in de De Jong soap.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:35
    Doemdenker
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20786
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:42
    Er is nog geen enkele bevestiging vanuit de clubs.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25116
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:46
    Nee logisch, die komt pas als Ajax zich wel of niet gekwalificeerd heeft. Als je eerder gaat communiceren, wat ga je dan zeggen? Je weet op dat moment nog niet of hij direct of volgend jaar pas komt.

    Hoe dan ook een toptransfer voor een toptalent. Heeft Ajax toch even makkelijk gecasht. Ze hebben die jongen nauwelijks in huis gehad, heeft nauwelijks gespeeld in het eerste, maar toch maximaal cashen. Slim gespeeld van Ajax, had ie maar voor PSV gekozen destijds. Sonde dat ze hem niet langer kunnen zien spelen in de JC ArenA.
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:46
    Omdat ik denk dat het een rare constructie is die deze krant heeft bedacht?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 09:03]
    Vind ik leuk
    lwyrup +88
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:12
    Dit dus, wat 2cents zegt: als dit waar is, kun je Frenkie dus niet meer opstellen in de resterende voorrondes. Hij heeft dan de schijn tegen met een belang bij een exit...
    Vind ik leuk
    Stom +284
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:13
    Ik geloof er niks van!
    Vind ik leuk
    Eddepet +45
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:13
    Frenkie zou na een paar maanden al moeiteloos meedoen bij Barca. Hij is er klaar voor
    Vind ik leuk
    Yoamma +1121
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:18
    Absoluut niet. Heeft zich niet eens bewezen tegen een ploeg als NAC. Zwaar overschat.
    Vind ik leuk
    Strijp +11956
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:23
    Ik vind niet dat Frenkie overschat wordt, voetballend enorm slim, maar bij Barca is er geen plek voor hem, eerst ballen in de CL met Ajax
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:14
    Hoop wel dat ze versterking halen dan... Is Riedewald vooruit gegaan?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:14
    Super Deal voor iedereen. Dit is een win win voor Barca, Frenkie en Ajax.

    Een groot compliment aan Marc Overmars. Het is zakelijk, zowel als denkend aan carrières van jonge voetballers een ongelovelijk groot signaal dat Ajax realistisch is naar de toekomst van het huidige voetbal environment.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:15]
    Vind ik leuk
    Strijp +11956
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:17
    De cariere van Frenkie gaat met een paar wedstrijden per seizoen echter alleen achteruit.
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:32
    Superdeal?

    Je wordt er doodongelukkig van bedoel je zeker. Als Frenkie zo goed is als Barcelona denkt, dan wil dat zeggen dat een dergelijk talent dus echt nooit meer volledig zal ontluiken bij Ajax. Dat betekent dat we goed genoeg zijn om hem opleiding te geven en zo gauw er sportief geoogst kan worden wordt ie weg gehaald. Voor een hoop geld, dat wel, maar leuk is al dat geld niet eens.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:55]
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2711
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:37
    Het lot van de nederlandse clubs is ook het lot van Ajax....
    Vind ik leuk
    Leeuw +5741
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:56
    Ik zie dat jij liever sportieve successen boekt, dan financieel en jij bent dus één van de weinigen hier.
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:03
    Ja, kom op man. Wat is er nou leuk aan honderden miljoenen als je uitgeschakeld wordt door een Rosenborg of waneer je thuis verliest van Vitesse en Utrecht?

    Oh oh, dan heb je me toch een hoop geld, maar door je sportieve verarming doe je door zulke zaadpotjes nergens om mee.

    Het fundament is in mijn ogen met zorgvuldig strategisch beleid opgebouwd en ik denk dat er nu een een weg is geplaveid die meer mogelijk maakt. Denk nou niet aan het winnen van de CL, maar toch in ieder geval beter meedoen in Europa en in de competitie stabieler..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:14
    Dit hoeft niet eens nadelig uit te pakken voor Ajax.Blind op z'n natuurlijke positie '6'.En achterin een beest van een verdediger halen.Magallan?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:09
    Blind erin voor Frenkie en dan zeggen dat dat niet nadelig hoeft uit te pakken voor Ajax?

    Blind wint geen kopduels, Blind heeft geen snelheid, Blind kan niet sterk dribbelen. Blind houdt meer van ballen blokkeren dan takkelen. Daarnaast heeft Frenkie veel betere passes en schoten op het goal en houdt het overzicht als hij in kleine ruimtes speelt. Blind schiet de bal dan snel over de zijlijn.

    Ajax had Blind nooit moeten kopen!.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:15
    Ik ben het met je eens dat je met een structureel en consequent beleid het voetbal op een iets hoger niveau kunt krijgen.
    Maar het streven moet áltijd zijn om die CL wel te winnen. Vooraf al tevreden zijn met meedoen in de poulefase en een incidentele overwintering kan toch niet de bedoeling zijn van sport.
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:24
    Tuurlijk. Maar deze ambitie nu uitspreken zou niveau Aad de Mos zijn vind ik.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:58
    Hoezo?

    Elke sporter (individueel of in een team) moet toch per definitie streven naar het hoogst haalbare. En die ambitie mag je wel degelijk uitspreken.

    Of je het ook bereikt is een tweede. Dat hangt van zoveel factoren af. En veel daarvan heb je niet altijd zelf in de hand. Dat is de realiteit die je onderweg tegenkomt.

    Maar ik ben een uitzondering, ik weet het :-)
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:56
    Dat is mooi hoor, maar op dit moment onrealistisch. Natuurlijk moet je het hoogste nastreven, dat hoort bij sport, maar het is utopie in de huidige verhoudingen.
    Frenky de Jong heeft nog niet eens een volledige competitie afgewerkt in eigen land en kan gaan voor een recordbedrag. Idioterie ten top met als consequentie dat het echt totaal dronkenmanspraat is om te zeggen dat Ajax voor winst in de CL zal gaan dit jaar. Helaas. Dat wel natuurlijk...;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:09
    Ajax heeft heeft het probleem dat er elk jaar nieuwe talenten aan de deur van het eerste kloppen.

    Neem Van Rijn en van der Wiel als voorbeeld. Van der Wiel deed het goed, heeft een dip en Van Rijn eist de plek op. Als coach kan je het daar nooit goed doen, maar het blies de carrière van van der wiel op.

    Nu hetzelfde met Frenkie, Eiting, van de Beek.

    Met Ziyech, Tadic, Schone, etc moet er iets gebeuren.

    En Ajax wil niet een nieuw Dolberg scenario.

    Dus ja het is een luxe problem van het huidige voetbal
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:15
    Blies de carriere van vd Wiel op? Hij heeft wel een paar jaartjes bij PSG gezeten en daar is zijn carriere uiteindelijk opgeblazen.(niet bij Ajax).

    Het is ook helemaal niet vergelijkbaar met de huidige situatie. Ziyech wil weg, Tadic is een buitenspeler en Lasse wordt een dagje ouder.

    dat Frenkie in de verdediging speelt is wel erg vreemd. Maargoed, in de verdediging heeft Ajax wel vaker hele vreemde keuzes gemaakt door geen verdedigers aan te trekken of op te leiden.En als ze dat dan wel doen, dan verkopen ze die verdediger het jaar erna weer voor een record bedrag.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:20]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:13
    Gefeliciteerd. Je hebt begrepen wat de positie van het Nederlandse clubvoetbal is binnen de internationale context.

    Met als kanttekening dat het niet uitsluitend "weghalen" is. De jongens die voldoende kwaliteiten en ambitie hebben om daadwerkelijk te slagen in de Europese top, die willen zelf ook verkassen.
    Waarom in de ED blijven spelen en hopen dat je misschien de CL poulefase in komt, als je ook bij een club kunt spelen waar CL zo goed als verzekerd is? En je in een meer aansprekende competitie speelt.
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:50
    Misschien heb ik het antwoord wel. Je vraagt je af waarom...
    Ik zeg dat dat met geld te maken heeft. Het gaat om 'offers not to refuse', zo simpel is het. Niemand laat dergelijke financiële klappers liggen.

    Wat sportief gezien een veel verstandiger keuze is leerde het complete Ajax verleden ons. Als de beste talenten blijven tot een leeftijd van 24-25 jaar dan boeken zij persoonlijke en voetballende ontwikkeling en de club sportief succes. Er wordt altijd gezegd dat talenten er voetballend aan toe zijn en dat vind ik onzin. Bijna al onze grootheden ontwikkelden zich uitstekend in iets wat altijd al een Mickey Mousecompetitie was. Als zelfverzekerde grote meneer maakten ze moeiteloos en zonder uitzondering de overstap naar de absolute top (qua geld).

    Het gros van de talenten vertrekt vandaag de dag te vroeg en belandt uiteindelijk in de vergetelheid. Geen talent werd voetballend een grote meneer van trainen met grote jongens. Ik vrees echt voor de loopbaan van de Ligt en de Jong als ze nu al gaan. Ze maken simpelweg nog teveel foutjes die op het niveau Bayern en Barcelona niet geaccepteerd worden. Dan mogen ze nog een lieve cent gekost hebben, dan verdwijnen ze toch naar de bank vrees ik... Dat geduld hebben we hier nog wel, maar niet zoveel geld...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:16
    Je hebt volledig gelijk.

    Maar tijden zijn veranderd. Gullit, Rijkaard, Van Basten, Koeman... het was een generatie die nog geduld op kon brengen.

    Anno 2018 willen veel jongeren alles vandaag hebben. Of het nu gaat om een telefoon, een goed betaalde baan of een topclub in het betaalde voetbal. Nu kan ik als ouwe lul gaan zeuren dat "vroeger alles beter was", maar dat is niet zo. Het was anders, niet per definitie beter (of slechter).
    Ze zien de mogelijke gevolgen van hun té snelle stappen niet. Dat is niet vreemd, want ik deed ook, zonder goed na te denken, domme dingen toen ik nog 19/20/21 was. Dommer dan nu in ieder geval :-)

    Maar je hebt er als club (en supporter) wel mee te maken. Nogmaals: je hebt gelijk. De oplossing is complex, als hij al bestaat.
    Onbeperkt meegaan met de salarissen die deze gasten in het buitenland kunnen gaan verdienen is ook niet altijd verstandig. Je salarishuis ontploft en levert in mindere tijden direct een structureel financieel probleem op. Bovendien: salaris is een tijdelijke motivator. Het helpt eventjes, maar wordt al snel normaal.
    Ik denk ook niet dat het voor die jongens alleen het geld is. Ja, belangrijk, maar ook status (clubs van naam, spelen met de Grote Jongens) en avontuur (leven in een ander land) tellen mee. Dat ga je in Nederland niet voor ze organiseren.

    Blijven wijzen op de "mislukte" spelers kan misschien een beetje helpen. Maar zo'n testosteronbom denkt vaak dat hij de uitzondering op de regel zal zijn.
    Vind ik leuk
    Jozef +37033
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:50
    Nou, laat ik het zo zeggen. Betrof het mijn zoon en als hij riant aanbod zou krijgen voor vijf jaar, waarmee hij jaarlijks vier keer zoveel zou verdienen, dan gaf ik hem het dringende advies om er toch maar eens over na te denken. Het leven leerde mij dat sommige dingen maar een keer voorbij komen en dat je dergelijke kansen gewoon moet pakken. De financiële prikkel is gewoonweg zodanig riant dat ik mijn kind zou adviseren het maar te doen. De mogelijkheden die er liggen zijn finaal veranderd in 25 jaar tijd.

    Daarom stel ik gewoon vast dat het niet anders is en dat we ermee moeten dealen. Sportief gezien zou een 'ouderwetse' carrièreopbouw beter zijn, dat is mijn vaste overtuiging. Beter voor onze clubs, beter voor de spelers en beter voor het Nederlandse voetbal. Sportief gezien was het wat dat aangaat vroeger echt gewoon beter als fan van een Nederlandse club of het Nederlandse voetbal.

    Het voetbal verwordt tot een eenheidsworst waarin termen als 'kick and rushvoetbal', 'catenaccio', 'typisch Duits' of 'totaalvoetbal' niks meer met een eigen identiteit te maken hebben, maar meer gestoeld op toeval. We verliezen dus ons gezicht en ik weet eigenlijk zeker dat het Nederlands voetbal daardoor definitief zijn identiteit kwijt is en dat we het van een incident zoals in België zullen moeten gaan hebben. Jammer, maar helaas, ik vond het vroeger dus echt veel leuker, maar ik respecteer je mening...;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:38
    Denk dat Willem 2 ook blij zal zijn die hebben een doorverkoop percentage toch ? Weet niet hoeveel maar op een bedrag van 50 miljoen zou dat best wat kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    jvh93 +166
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:15
    Opmerkelijk als dit waar zou zijn
    Vind ik leuk
    benny-boys +1107
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:19
    Op de Tilbo.com site staat het er al.
    Willem II 4 miljoen en RKC 2,2 miljoen.
    Vind ik leuk
    Strijp +11956
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:16
    In mijn ogen veel te vroeg, (misschien wel het) beste talent van de Nederlandse bodem, kan gaan banken bij Barcelona. Daar gaat weer een van de toppers van de volgende generatie Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    Budazonen +378
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:17
    Nou volgens mij broodjeaapverhaal. Mocht Ajax CL halen is Frenky veel meer waard als 50m. Halen ze de CL niet kan het me voorstellen. Dat Ajax Frenky wil verkopen voor 50m. Als dit waar is zou ik de salarisplafond ophogen en een goede spits halen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:19
    Veel meer waard? Serieus joh? Gebaseerd op wat; de vele interlands of vanwege zijn lange ervaring in de Eredivisie ? Vertel
    Vind ik leuk
    Budazonen +378
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:35
    Omdat alle topclubs op hem azen en ook de Ligt en Neres bv. Daar word het op gebaseerd. Toen v Persie naar Arsenal ging was het ook een rookie. Caps en prijzen zeggen niks in het voetbal. Je bent goed of niet. En dat hebben de topclubs door en door.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:42
    Alleen had Van Persie “al” 2 seizoenen eredivisie gespeeld.
    Vind ik leuk
    Budazonen +378
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:59
    En dan. Nu wil een Topclub uit Spanje Frenky vastleggen voor 50m. Die Zijn ook niet gek. En die gasten hebben denk ik betere kijk op als ik en jij denk ik. Als je voor Ajax heb gespeeld ben je eenmaal 10x meer waard als bij Feyenoord of PSV.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:40
    Vind je het goed als we dan stiekem van Beek sturen. Dat geld mogen jullie hebben
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:17
    Is Frankie Te Jong voor de overstap?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4278
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:27
    Omdat die zo slecht is krijg je toch een like 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:53
    Dank je wel
    Vind ik leuk
    Budazonen +378
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:56
    Haha. Ik vind het goed.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:17
    Als hij gaat, dan Blind op '6' en toch maar Magallan ophalen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:22
    Waarom nou Magallen? Edson Alvarez, Fosu-Mensah, en zelfs Maresic van Sturm Graz zijn betere keuzes.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:46
    Omdat die al uitvoerig gescout is en de medische test goed doorlopen heeft.Verder vertrouw ik op de Ajax scouts.Ik heb deze jongen nooit zien spelen, afgezien van You Tube.Zo te lezen jij wel?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:46]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:25
    Nee, ik zie dit soort spelers ook alleen op youtube.

    Ik was het ook wel eens met de aankoop van Magallen, maar zijn transferwaarde liep alleen maar op en desondanks is die deal ondertussen door Boca Juniors afgekets.

    Vandaar mijn vraag. Ik noemde Alvarez omdat Ajax daar eerder ook in was geinteresseerd en die heeft verdienstelijk op het WK gespeeld, Fosu-Mensah omdat (ook) een huurdeal mogelijk had geweest en Maresic omdat die naam vaak voorbij kwam als groot talent in de aanloop naar de wedstrijd tegen Sturm Graz.

    Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat Magallen niet de enige goede CV is die ajax aan zou kunnen trekken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2938
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:17
    Gaat Frenkie dan wel alles geven in de return tegen Standard?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:58
    Precies mijn gedachte. Of stel hij maakt een eigen goal. Iedereen zou denken dat hij dit expres deed. Hele vreemde constructie dit. Of maak dit niet nu al bekend.
    Vind ik leuk
    Yoamma +1121
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:18
    Sorry hoor. Maar heb hem zien spelen tegen Luik, en vond hem een van de mindere van het veld. Geen enkele bal vooruit gespeeld. Zo goed is tie niet. Strik erom en weg ermee!
    Vind ik leuk
    Mistered +253
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:26
    Grapjas......
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91517
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:18
    Gaan jullie hem dan net zo behandelen als Kluivert?
    Vind ik leuk
    pim4ever +1034
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:24
    Frenkie is toch geen huichelaar?
    Vind ik leuk
    Nashua +6809
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:48
    Nee, tuurlijk is het geen huichelaar. Barça is andere koek dan Roma.

    Echter net als Kluivert niet eens één heel seizoen consistent gespeeld in de eredivisie.

    Overmars doet goede zaken, ik heb het volste vertrouwen in Eitink.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:24
    Dat is toch een hele andere kwestie!

    Kluivert was eigen jeugd, wilde niet verlengen en heeft Ajax dus een oor aangenaaid.
    Vind ik leuk
    Nashua +6809
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:57
    Zeg toch "geen huichelaar"

    Alléén net als Kluivert geen één heel seizoen knap gespeeld in de eredivisie
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:31
    Zucht...

    Wel als hij nu het ene na het andere eigen doelpunt gaat maken in de CL kwalificatie...

    Serieus, je ziet het verschil toch wel?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91517
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:34
    Nee, ze gaan beide voor een kans bij een andere club terwijl ze beide niet veel wedstrijden hebben gespeeld.

    Als dit allemaal wel waar is, weet als geen ander dat de media luchtkastelen schrijven.
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:45
    Dit lijkt me geen ware constructie die deze krant heeft bedacht, maar het verschil tussen De Jong en Kluivert is er wel degelijk.

    De Jong heeft afgelopen winter nog bijgetekend, terwijl hij destijds al had kunnen verkassen. Kluivert zei altijd dat hij wilde bijtekenen, maar deed dat nooit en kwam op het einde met onmogelijke eisen. Ondertussen bleef hij dat logo maar kussen en praten over zijn liefde voor Ajax.

    De Jong praat over willen voetballen op zijn favoriete plek, speeltijd en sluit niets uit omdat alles kan gebeuren in het voetbal.

    Dat zijn binnen de club én naar buiten toe twee compleet verschillende manieren van aanpak.
    Vind ik leuk
    snorrepof +1024
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:06
    Het verschil is dat Kluivertje, met zijn Ajax tattoo, een paar DAGEN voor de Roma deal nog zei dat hij Ajax trouw blijft en niet weg zou gaan
    Vind ik leuk
    Pvm9 +812
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:55
    De jong past voor altijd in de speelstijl van Barcelona. Barcelona is buiten categorie, een club waar je als speler in principe geen nee tegen kan zeggen. De jong heeft altijd aangegeven dat Barcelona zijn droomclub is.
    Bij AS Roma zal zodra er een nieuwe trainer komt als eerste met een Dikke stift door het lijstje spelers gegaan worden die door de vorige trainer zijn gehaald. Kluivert had praatjes die De Jong niet heeft gehad.
    Kluivert had misschien meer wedstrijden achter zijn naam staan maar bij de Jong is de Potentie velen malen groter.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:49
    Jij was toch ADO-supporter? Met deze uitspraak klink je als een PSV’er.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91517
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:57
    Ik leg toch ook uit waarom ik dat zo vind. Heb niks met een PSV-er te maken en geef slecht mijn mening.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:20
    Weer een fake nieuws , is niets van waar ,niemand is te koop en Barca moet nu maar eens stoppen met deze wijze van benaderen !
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:20]
    Vind ik leuk
    MN223 +1034
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:27
    Dan moet Overmars stoppen met dagelijks naar Barcelona bellen om De Jong aan te bieden.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:59
    Jij bent echt te dom om te poepen!
    Vind ik leuk
    MN223 +1034
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:48
    Zeg dat wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:20
    Niet te hopen dit, ook al niet voor Frenkie.. Heeft nog geen half seizoen op z'n eigen positie gespeeld en moet alweer 50mio waard zijn en met veel tam tam naar Barca toe.. Dat kan nooit goed zijn voor z'n carriere.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2620
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:21
    Leuk voor hem, dat zeker: al denk ik dat het een grote miskoop wordt.

    De stap is veel te groot en dat zou zonde van zijn talent zijn.
    Vind ik leuk
    Ale +4518
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:22
    Balen!
    Vind ik leuk
    ElStylisto +427
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:22
    Mocht dit waar zijn is het jammer. Hij heeft nog vrij weinig laten zien. Het is een zeer grote gok. En het is ook pijnlijk om te zien dat talenten amper te behouden zijn voor Nederlandse clubs
    Vind ik leuk
    pim4ever +1034
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:22
    Jammer dat we nu spelers hebben die profiteren als we wedstrijden gaan verliezen. 
    Dat kan toch niet de bedoeling zijn..

    Neres ook namelijk..
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:22
    Denk niet dat Frenkie blij zal zijn als Ajax de CL zal halen....
    Vind ik leuk
    Spunk +26
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:23
    Te vroeg ja, maar met deze juiste voorwaarden en die 50 miljoen is zwaar overbetaald, dat bedrag kan Ajax niet zo maar afslaan. Concurrenten in de eredivisie sprokkelen dat in twee seizoenen met alle spelers nog niet binnen.
    Vind ik leuk
    Koalabeer +456
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:24
    Hij heeft nog zo weinig wedstrijden gespeeld. Ik denk dat Barca hem dan weer stalt bij een middenmoter in de Liga.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:24
    wat zien ze in die gozer, moet alles nog bewijzen...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:25
    Overmars moet positieve cijfers schrijven en jaarlijks de beste spelers verkopen. Is traditie.
    Geen kampioen worden begint ook traditie te worden...
    Vind ik leuk
    fr1963 +2986
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:26
    Nou Frenkie, je weet wat je te doen staat. Luik of Kiev laten winnen door een schitterende eigen goal! En hatsekidee, Barca, here I come!
    Vind ik leuk
    San Marco +455
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:26
    Typisch dat alles niet Ajax in Nederland een oordeel heeft over deze speler, dan hebben ze in het buitenland en de zogenaamde kenners er weinig verstand van
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:26]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:26
    Nou frekie zal niet echt zijn best doen idem dito Ligt Neres en wie eeet nog meer
    Vind ik leuk
    Muscles +747
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:27
    Wazig gerucht. Goed om de wedstrijd tegen Luik op scherp te zetten. Frenkie is aan zet of Ajax is 50 miljoen rijker. Carel Eiting en Donny, kom er maar in
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:28]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:27
    Pogba afgetroefd ? Wat heeft hij vorig seizoen laten zien? Dat hij een supertalent is maar is nog niet 30 wedstrijden constant geweest. Zelfde als kluivert alle potentie om ver te komen! 💪🏼
    Vind ik leuk
    fr1963 +2986
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:33
    Zelfde als Kluivert? Beetje vreemd vergelijk. Kluivert is gehypt die gaat het echt niet redden. Pogba is 1 klasse hoger.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:40
    Gehyped? Dus daarom betaald AS Roma zoveel geld voor hem en geven ze hem kredits. In jou ogen een vreemde vergelijking omdat je het waarschijnlijk de 1 niet gunt. Frenkie gaat het moeilijker krijgen dan Kluivert qua concurrentiestrijd en speelminuten
    Vind ik leuk
    fr1963 +2986
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:34
    Ik denk serieus dat ajaxspelers worden gehypt. Ajax heeft een naam in Europa, jeugdopleiding wordt heel hoog aangeschreven. Maar dat zegt nog niets over de echte kwaliteit van die ventjes. In NL lukt het al jaren niet om met al deze "topspelers" zelfs maar het kleinste prijsje te winnen.
    50 en 60 miljoen voor 2 jonge gassies, gewoon waanzin! Die ventjes hebben op topniveau nog niets laten zien! Gehypt! Ik blijf er bij.
    Blind was 20 miljoen, komt ook met hangende pootjes terug....top is gewoon te hoog gegrepen vor bijna alle NL voetballers op dit moment.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:31
    En toch hadden ze stiekum in 16/17 het jongste team dat ooit een Europese finale speelde. Volgens mij staat het jongste team dat ooit de CL heeft gewonnen ook nog steeds op naam van Ajax.

    Je kunt het gehyped vinden, maar dit zijn dan feiten. dus het is geen wonder dat buienlandse clubs veel willen bieden voor de beste ajax spelers, lijkt mij.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:31]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:28
    Mag hopen voor Ajax dat de Jong nog een jaartje blijft!
    Vind ik leuk
    Alfredo +55
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:29
    Haha meteen wegdoen voor 50 miljoen. Met dit soort spelers op het middenveld red je het niet in europa
    Vind ik leuk
    zwollie +7493
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:32
    Wij zijn Ajax en wij blijven de rijkste.
    Vind ik leuk
    Vak-T +620
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:33
    Fake news, Barcelona zal nooit onder dergelijke voorwaarden handelen.
    Los daarvan is deze jongen nog lang niet klaar voor de top.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +986
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:34
    Fake news
    Vind ik leuk
    Jajem +462
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:34
    Die gaat alles er aan doen om te verliezen..
    Vind ik leuk
    Robby G +1303
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:35
    Goede deal.. 50 miljoen is veel geld, blessuregevoelig..wordt echt wel een topper.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6158
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:35
    Opvolger staat al klaar. Eiting. Geen vuiltje aan de lucht.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:39
    Wat ik tot nu toe van beide heb gezien denk ik dat Eiting een hele goede opvolger is!
    Vind ik leuk
    BariAFCA +228
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:36
    Ook als de CL niet gehaald gaat worden, spreek vast af dat hij in de zomer van 2019 overgenomen gaat worden. Een vol jaar basis bij Ajax, inclusief dan EL voetbal is toch echt nog wel nodig voor hem. Leuke speler, gigantisch voetballend vermogen en talent maar heeft toch nog maar weinig laten zien.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:36]
    Vind ik leuk
    B3v3r +604
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:36
    Prima deal!! Nu nog hopen op een jaar CL.
    Hopelijk nu ook meer rust betreft deze speler, werd wel een beetje gek van al die berichten over Frenkie de Jong
    Vind ik leuk
    Jahike +208
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:38
    Nu maar hopen dat ie geen vriendjes wordt met Cillessen. Dan heeft het Nederlandse voetbal (lees: Oranje) ook nog iets aan deze transfer
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:38
    Onze voetbalkenners hier op VP zijn weer van de partij! Voornamelijk anti Ajax mannetjes die roepen dat jij het nog niet aan kan, maar wel roepen dat Lozano er 75 waard is!

    Nou, die Lozano heeft vorig jaar toch laten zien dat het geen echte topper is! Kwam voetballend de doelpaal nog niet voorbij, en door zijn frustratie wat om zich heen liggen slaan!

    Succes Frenky, je hebt het zeker in je!
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2607
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:42
    Nee, en jij doet niet mee aan haatzaaien. Heb je geen spiegels thuis.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5741
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:00
    Ik vind het een mooi bedrag voor Ajax, maar Lozano geen topper? Ja, je hebt misschien gelijk, maar hij is wel een topper in spé. Lozano is nu al van grote waarde geweest voor PSV en voor Mexico. Tegen AZ heeft hij door zijn snelheid de wedstrijd gekanteld en voor Mexico vs Duitsland heeft ie laten zien waarom hij en topper in spé is.
    Vind ik leuk
    soplul +3315
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:14
    Ten eerste heeft fritske hierboven gelijk over jou.
    En ten tweede zijn het echt wel hele domme uitlatingen over lozano.
    Die jonge heeft een prima WK achter de rug waar geen enkele Nederlandse voetballer actief was (en al zeker geen Frenkie de Jong).

    Beetje gefrustreerd puber geschreeuw.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:45
    Hoe zo niet gewoon kampioen geworden!!!!
    Vind ik leuk
    fr1963 +2986
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:39
    Schandalig eigenlijk dat er bij ajax "schijnbaar" veel Europese topspelers rondlopen die tientallen miljoenen waard zijn en er geen trainer te vinden is die er een team van kan maken. Al wonnen ze maar 1 klein prijsje zoals de knvb beker, maar zelfs dat niet...van de 17 te winnen prijzen sinds 2014 heeft ajax er 0 gepakt!
    Wat klopt er niet? Topspelers die geen klik hebben met elkaar of de club, maar reikhalzend uitkijken naar de stap naar één van de Europese grootmachten.
    Blijft alleen hopen op de Toekomst over voor ajax helaas.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:40]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:40
    Ik blijf in herhaling vallen.

    Ajax heeft geen uitgesproken CV, behalve De Ligt (1 CV is soms te weinig, dat zagen we tegen Luik).

    Ajax heeft geen uitgesproken Rechtsback. (Tegen Luik betaalde Ajax de prijs om een onervaren back in te zetten).

    Ajax heeft wel 3 linksbuitens aangekocht, maar speelt hun enige echte rechsbuiten daarna juist op links?

    Ajax heeft vijfhonderduizend goede middenvelders, maar de spits verkwanselt opgelegde kansen en daar wordt niks aan gedaan.

    Ik weet niet of het aan het aankoopbeleid of de trainer ligt, maar jongens als De Ligt, Frenkie en Neres kunnen hier bitter weinig aan doen,
    Vind ik leuk
    fr1963 +2986
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:20
    Falend beleid is de conclusie
    Vind ik leuk
    Ajax +746
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:41
    Dan levert het mislopen van CL ons meer geld op..
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2607
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:41
    Goede deal lijkt me.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:42
    Ik bent echt beniewt of hij dit aankon. Wel fantastisch voor een jonge speler om deze stap te gaan maken. (Glen Zuurstok verbeter jij mijn fouten a.u.b.) :)
    Vind ik leuk
    SG8 +255
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:42
    Ruildeal met Coutinho wellicht een optie?
    Vind ik leuk
    Storm015 +244
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:44
    De eerste die het zinkende schip gaat verlaten, De Ligt, Neres, Ziyeck, Siem de Jong en onze argentijnse linksback gaan nog volgen. Mark my words👍😜Kaartenhuis!!! Peter trek je trainingspak alvast maar uit
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:02
    Echt grote onzin dit
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:25]
    Vind ik leuk
    Storm015 +244
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:55
    Geote?? Het spelis op de wagen , wellicht 3e in de eredivisie
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:25
    hahahahahaha
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:41
    Het is inderdaad te hopen dat Siem en Ziyech vertrekken. Die zijn overbodig geworden.
    Vind ik leuk
    Floaz +970
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:45
    Zijn ze verliefd op die gozer, wanneer houden ze een keer op..
    Vind ik leuk
    Bals +400
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:45
    Fakenews
    Vind ik leuk
    berwi +453
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:46
    welkom bij BARCA
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:54
    Gewoon nu laten gaan
    Er loopt genoeg bij Ajax
    Vind ik leuk
    cheeks +3572
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:55
    Als dit klopt dan staan ze nu bij Willem 2 en RKC te juichen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:57
    Warme club
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:57
    Dit heeft Overmars goed gedaan als het klopt! Ik vind de Jong een begenadigd talent maar heeft nog veel te weinig wedstrijden in de benen om een topper te geworden genoemd. Loopt nog te veel met de bal en is defensief kwetsbaar. Wat ik wel een vreemde constructie vind is die afhankelijkheid van CL plaatsing. Hoe gemotiveerd ben je als speler nog als je als beloning pas jaar later naar Barca mag?
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:01
    Fake nieuws
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19170
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:04
    Ik zei het toch...
    Vind ik leuk
    Dani82 +1650
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:09
    Ajax moet gewoon de CL halen. Dan blijft hij sowieso nog een jaar. Ondanks hij volgens vele nog niks heeft laten zien, denk ik wel dat frenkie een uitzonderlijke voetballer kan worden
    Vind ik leuk
    Luka123 +100
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:09
    Ik ben heel erg benieuwd als hij daadwerkelijk de overstap naar Barcelona gaat maken. Denk dat hij wel ff de tijd nodig heeft om aan alles te wennen (de club, het spel, enz).
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:09
    Hopelijk halen we de CL en kunnen wij nog een jaar van hem genieten. Een mooie stap voor hem, hopelijk kan hij het waarmaken en binnen 1 á 2 jaar regelmatig speeltijd krijgen. Dat gun ik hem van harte.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:10
    Wordt dit een rechterbank positie voor frenkie?
    Nou ik denk het wel.
    50miljoen? Dat is veel voor een speler die niet 1seizoen heeft gespeeld
    Goede stap? nee! Barca middenveld: rakitic, Vidal, gomes.
    Frenkie jongen jij gaat weinig speeltijd krijgen daar...
    Vind ik leuk
    Skylab +115
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:11
    Als hij naar Barcelona gaat zal hij wel meer salaris krijgen. Neem aan dat hij nu niet bij de top verdieners zit bij Ajax.

    Nu zou hij dus nog een jaar hier blijven en even wat euro's laten liggen..dacht het niet dus.

    Als Ajax zich niet plaats is er zoiezo geen probleem...en daar is gezien het verleden wel grote kans op!!!!
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:12
    Iedereen zeuren over ons geld dat we uitgaven haha, we maken deze zomer net als alle andere zomers gewoon weer winst.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:12
    Ten Hag en Overmars zien de bui al hangen. Hoe ga je namelijk van de beek, ziyech, schone, eiting en de jong allemaal tevreden houden met maar drie plekken te vergeven op het middenveld. Daar komt Blind dus eigenlijk ook nog bij. Had liever ziyech zien vertrekken dan de jong. Toch benieuwd hoe hij zich zou ontwikkelen op 6.
    Vind ik leuk
    thierryer +1445
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:13
    Overmars is zijn begroting aan het bekijken en schrikt dat hij veel heeft uitgegeven en niet zoveel heeft binnengekregen. Nu zal hij denken dat betaalt zich wel terug als we de champions League miljoenen krijgen. Mocht dat nou niet doorgaan, dan moet ik wel nog even die miljoenen pakken om een beter resultaat te krijgen financieel dit seizoen.

    Hij had beter Frenkie kunnen laten gaan als de champions league binnen is, dan pak je dubbel geld, zet je blind of eiting op zijn positie en koop je een central verdediger.
    Vind ik leuk
    Weer psv +530
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:13
    Barça gaat Ajax na met zulke spelers willen ook alleen nog maar nm 2 worden
    Vind ik leuk
    SvL +275
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:13
    Wat een rare voorwaarde met die champions league?
    Vind ik leuk
    HJR +7504
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:15
    Prima toch voor Ajax. Mocht Ajax CL niet halen, hebben ze niet zoveel middenvelders nodig ;)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:45
    Ik vind dat niet zo raar.

    Als Ajax CL speelt, dan kan Frenkie daar leuk ervaring opdoen. Als ajax geen CL speelt, dan heeft Barca (en ook ajax en Frenkie) er weinig aan dat Frenkie bij ajax blijft.
    Vind ik leuk
    VAK429 +97
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:13
    Mocht dit waar zijn, dan is dit een alles of niets poging om Ziyech bij Ajax te houden voor een seizoen
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:46
    Of een noodzakelijke maatregel, omdat Ziyech domweg niet te verkopen valt (voor een leuk bedrag).
    Vind ik leuk
    HJR +7504
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:15
    Dit is een ideale deal voor Ajax. Of Frenkie het uiteindelijk redt, maakt voor Ajax eigenlijk niet uit. Ik hoop het voor hem en het NL-elftal dat hij het redt.

    Beste voor iedereen zal zijn dat Ajax zich plaatst voor de CL.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1348
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:20
    Ajax is me lief en Frenkie oogt als een fantastisch talent. Maar laten we heel eerlijk zijn, dit is pure waanzin. Ik heb hem bij Ajax nog niet heel veel bijzonders zijn doen. Uiteraard is het smullen aan de bal, maar er komt niet de ene na de andere splijtende pass uit. Vond hem bijv. afgelopen dinsdag zelfs onder de maat op het middenveld. Waarschijnlijk heeft hij het potentieel voor een topclub maar om nu te roepen dat die jongen rijp is voor Barcelona en dat op die positie. Dat kan moet je jezelf met een Ajax hart nog niet wijsmaken....
    Vind ik leuk
    erikv78 +110
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:22
    Hem dan maar niet opstellen in de kwalificatie!! Zou ons zomaar de CL kunnen kosten zodat hij eerder weg kan.
    Vind ik leuk
    Quareck +7144
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:22
    Bijzonder knap, een redelijk talent verkopen voor 50 miljoen! De wereld is gek en Ajax sprongt daar heel goed op in.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:22
    Dan gaat de Ligt ook vertrekken 😊mocht Ajax de CL niet halen
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:23
    geloof er niks van
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:24
    Ontzettend jammer, maar daar moet wel iets voor terug komen, en die ook er meteen kan staan.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +497
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:24
    Mooi toch dat ie weg is, tegen Luik helemaal niet gezien. Denkt dat ie alles is en nu meer ruimte voor andere spelers op het middenveld. Alsjeblieft een goede verdediger halen nu.
    Vind ik leuk
    Mari +8558
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:27
    Wat een fantastische resultaat.
    Overmars geweldig. Nu een spits, die kan scoren en mee voetballen.
    Kristensen (en Orejuela?) verkopen eventueel met verlies en een echte goede rechtsback kopen

    Frenkie gefeliciteerd
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:31
    Voorop gesteld De Jong is een geweldige voetballer die zeker zal slagen. Ook het bedrag dat Ajax voor hem vangt € 50 miljoen is conform de marktwaarde.
    De ontbindende voorwaarde dat de verkoop niet doorgaat als Ajax zich niet weet te plaatsen voor de CL komt lachwekkend over. Aan de ene kant heeft Ajax zich de afgelopen 6 jaren voor de CL niet weten te plaatsen en aan de andere kant is de kans dat Ajax zich dit jaar wel voor de CL weet te plaatsen heel groot. Dus het zoveelste dilemma in de soapserie ' Gaat ie wel of gaat ie niet ' ?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31501
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:33
    Succes frenkie
    Vind ik leuk
    Tebannet +102
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:34
    Tja zat er aan te komen.
    Vind ik leuk
    plein19 +2033
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:34
    Kun je De Jong niet meer opstellen omdat hij in zijn hoofd bij Barcelona is. En er ook nog voor kan zorgen dat hij gaat
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:34
    Dit is fantastisch nieuws voor de eredivisie, het doet me denken aan de tijd dat snijder van ajax naar real ging. Het betekend dat wij door de rest van europa als volwaardige competitie worden gezien
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9703
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:34
    Bij het lezen van dit nieuws braakt Straat spontaan zijn gehele benkske onder....
    Vind ik leuk
    OostVer +60
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:36
    Motivatie om de CL te halen of als belabberd te spelen en de EL halen? Ik denk dat dit bullshit is.
    Vind ik leuk
    Tjeentje +198
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:36
    Ik hoop dat Ajax CL haalt en Frenkie dus nog een jaartje blijft, want in potentie is hij zeker buitencategorie, maar denk dat dit jaar nog te vroeg is, zoveel heeft hij-mede door blessures-nog niet gespeeld bij Ajax.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18210
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:39
    Jammer maar je houdt het niet tegen en hopelijk halen ze Champions League
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:40
    Als dit waar is zou ik hem niet opstellen totdat we CL spelen. Die schopt er zelf 2 in zodat hij naar barca kan. Haha
    Vind ik leuk
    Garinsha +4787
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:42
    Hmmm ik zie louter positieve berichten.. zoals het ook hoort.. maar waarom las ik deze berichte niet bij de overgang van kluivert....

    Kluivert is te jong weg gegaan..
    Maar de jong heeft nooit een heel seizoen gespeeld dus waarop gebasseerd door jullie is dit een goeie stap?!

    Volgens vele ging Kluivert voor het geld..
    Waar voor gaat de jong dan? (Als de deal door gaat dit jaar)
    Vind ik leuk
    WJS +5
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:44
    Als je een dragende speler bent die een elftal beter kan laten spelen kan je een stapje hogerop. Dinsdag heeft hij dat absoluut nog niet bewezen dus nog een jaartje AJAX is beter voor hem.
    Vind ik leuk
    slaski +2252
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:44
    Kunnen ze met de Ligt niet ook vast zo'n deal maken ? 65 miljoen kun je toch een hoop leuks mee doen als dat waar is.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:56
    Ik zou de deal iets anders willen zien. Frenkie 50 miljoen en nog 1 jaar bij Ajax, en indien Ajax uit Europa wordt geknikkerd (niet alleen CL), dan mag Frenkie eerder vertrekken. (want dan is de selectie zowieso te breed).

    Wat Ajax daarnaast zou moeten doen, is per direct 25 miljoen van deze 50 miljoen herinvesteren in een degelijke CV, RB en spits.

    Zodra dat rond is, kun je dan ook voor De Ligt een dergelijke constructie afsluiten.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6080
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:45
    Hoppa Kassa voor het NL voetballerij. Hier profiteren Willem II en RKC heel erg in mee. Voor RKC zit de begroting de eerste twee jaar dicht. Fantastische deal zeg ik als Ajacied.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:47
    Haha.zei ik toch.volgens mij hebben ze alweer naar mij geluisterd.verkopen en nog 1 jaar bij ajax laten voetballen.goed gedaan.perfecte deal!
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:47
    Prima deal hoor, het is heel jammer dat wij hem misschien gaan missen, maar aan de andere kant, hij heeft zo weinig gespeeld dat je hem eigenlijk niet eens mist en dan toch 50 Miljoen.

    De wereld is knettergek.
    Vind ik leuk
    Ajax 410 +101
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:49
    Echt waar toch weer weg doen pffff
    Vind ik leuk
    Ajax 410 +101
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:51
    Omdat dit de nieuwe iniesta is volgens xavi
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26302
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:57
    Logisch. Barca hou je niet tegen. En voor de Jong een mooie stap.

    Overmars doet er goed aan om Carcela direct na het tweeluik tegen Standard over te nemen!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:59
    Het wordt druk op de tribunes
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5361
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:00
    Alsof de noodzaak dat Ajax CL haalt al niet groot genoeg was...
    Vind ik leuk
    alaaf +998
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:01
    Da’s goed nieuws! Psv weer een stapje dichter bij de titel!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:57
    Inderdaad!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:01
    Strik er om heen en doei doei. Goede voetballer daar niet van, maar fysiek erg zwak en kwetsbaar.
    Vind ik leuk
    Remko +93
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:07
    Extra reden om te hopen dat ajax de cl haalt,dan speelt hij iig komend seizoen nog bij ajax.begrijp het wel,mooie club, mooie stad en zal zeker een mooi salaris ontvangen.nou maar hopen dat hij het daar gaat redden.
    Vind ik leuk
    derksen +8805
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:08
    Ik zie het al helemaal voor me daar op training
    Fysiek is die vergelijkbaar met iemand van 16 dat kan natuurlijk echt niet
    Na eerste training schreeuwt die om zijn mama
    Fantastisch gedaan Overmars echt waar
    Maar van frenki hoor je nooit meer iets van ja dat die over 3 jaar bij Excelsior of VVV is verhuurd
    Vind ik leuk
    Geert55 +83
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:10
    Dus dat wordt of dinsdag of de volgende voorronde. Met pijn in mijn hart , dit team met coach gaat de voorronden niet doorkomen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:11
    Leuk, zo'n gerucht in een Spaanse krant. Maar of het dan ook waar is??
    Andere media zeggen dat Overmars alleen de kreet: "niet te koop" nog maar kent dus ja.....

    Mocht er toch iets van waar zijn dan geef ik iedereen groot gelijk.
    - Barca haalt een goede speler binnen (al moet hij zich op dat niveau nog maar staande weten te houden.
    - Ajax lacht zich een ongeluk door zo'n bedrag binnen te halen voor een speler die 'goed' is maar zich (nog) niet als leider heeft laten zien. Daarnaast zijn er voldoende opties op het middenveld.
    - Frenkie heeft zijn droomtransfer, zal wel een leuk salaris opstrijken en mag zich gaan meten met toppers die het middenveld bevolken. Hij zal daar genoeg kunnen leren.

    En als Ajax zijnde kun je nu cashen want hoe zal het zijn na nog een seizoen als blijkt dat hij toch niet de 'superster' blijkt te zijn die het team op sleeptouw kan nemen?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:11
    Alderweireld of Vertonghen halen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    JoeyC +2259
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:13
    Win-win voor Ajax. Iemand die bij Ajax nog niet meekan voor een recordbedrag verkopen. Wow.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4180
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:14
    Absolute waanzin,
    kijk destijds voor zijn blessure maakte een talent als Stengs een verpletterende indruk en was meteen de beste speler van de selectie van AZ nog meer dan Jahanbakshsh die voor hem naar links moest wijken en zelfs gullit en advocaat zaten voor die snotneus op de tribune in de noodlottige wedstrijd tegen psv.
    Dan kan ik begrijpen dat je in no time dat soort clubs op je gericht krijgt, maar Frenkie de Jong.. nee, zal best een goede speler zijn maar indrukwekkend en groots spel zie ik er nog niet in.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:15
    Hahaha complete onzin. Een speler met maarliefst 1 doelpunt op het hoogste niveau. hahaha
    Vind ik leuk
    R94 +2033
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:15
    Het huiskrantje is hier nog stil over, geloof er dus nog maar weinig van. En serieus, sommige moeten even die ontzettend grote plaat voor hun kop weghalen, realisme is soms ver te zoeken.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:17
    Kans op een basisplaats bij Barca is klein. Op die leeftijd moet de Jong veel minuten maken. Mocht het daadwerkelijk tot een transfer komen dat is dit in de categorie onverstandig. Zelfs jongens als Dembele en Mina maken amper minuten daar.

    De Jong moet gewoon nog 3 jaar bij Ajax blijven. Slaat werkelijk nergens op
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +463
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:19
    Een doorverkoop percentage vragen heeft geen zin want die gasten gaan die gozer houden tot ze pensioen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:20
    Marc: nee Frenkie is niet te koop. Blijkbaar een verhuur tot einde contract ter waarde van 50mio met aansluitend een eenzijdige optie voor overname voor € 0,00
    Vind ik leuk
    frankje +12
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:21
    Dus Frenkie zal het niet erg vinden wanneer Ajax van Standard verliest. En wat zal De Ligt nu denken, vandaag nog contract met PL club tekenen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 10:22]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:23
    De vraag is dan: wat heeft Ajax liever?
    Vind ik leuk
    fr1963 +2986
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:24
    Schandalig eigenlijk dat er bij ajax "schijnbaar" veel Europese topspelers rondlopen die tientallen miljoenen waard zijn en er geen trainer te vinden is die er een team van kan maken. Al wonnen ze maar 1 klein prijsje zoals de knvb beker, maar zelfs dat niet...van de 17 te winnen prijzen sinds 2014 heeft ajax er 0 gepakt!
    Wat klopt er niet? Topspelers die geen klik hebben met elkaar of de club, maar reikhalzend uitkijken naar de stap naar één van de Europese grootmachten.
    Dat is de Toekomst voor ajax helaas.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:44
    Haha wat een onzin!
    Vind ik leuk
    fr1963 +2986
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:47
    Welke zin?
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:21
    Alles..
    Vind ik leuk
    fr1963 +2986
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:25
    van de 17 te winnen prijzen sinds 2014 heeft ajax er 0 gepakt!
    Wat klopt er niet?
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:32
    Frank haalde het net niet, maar daarvoor 4 titels. Goede trainer voor Ajax. Bosz heeft het ook goed gedaan, Europese finale gehaald! En Ten Hag mag het nu waarmaken! Je kan niet altijd alles winnen, volgens mij weet jouw club daar alles van, maar dan nog kunnen spelers zich goed ontwikkelen. Bosz maakte er een goed team van, had daar tijd voor nodig. Ten Hag mag het nu laten zien.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2986
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:09
    Tussen "je kan niet altijd alles winnen" en "ruim 4 jaar 0 prijzen winnen" zit nogal een gat! 17 prijzen om 0. Zelfs Feyenoord / Gio wint 5!!! Prijzen in de afgelopen 39 maanden! 5!!!
    Gio heeft hier een nationaal record!
    Vind ik leuk
    Nummertien +5126
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:32
    19 jaar één titel laatste 8 jaar 4 titels.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2341
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:25
    Leuke deal. Dus als Frenkie verliest, dan krijgt hij een riante salaris verhoging. Die kun je de volgende twee wedstrijden dus logischer wijze niet meer inzetten als ajax zijnde.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5741
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:25
    Voor 50 miljoen zou Barca hem gelijk willen laten overkomen. Niet uitlenen met kans op blessures.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1903
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:26
    Dat hier bijna 250 mensen zich geroepen voelen om op een gerucht te reageren. Al meer dan 2 weken wordt hier dagelijks opbouwende en insinuerende berichten gepubliceerd uit een roddelblad in Bercelona.... en ja hoor.. iedereen neemt het weer aan voor waarheid
    Vind ik leuk
    RJC1960 +141
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:27
    Wat een kletsverhaal. Ik gun het die jongen wel maar hij is alles behalve 50 miljoen waard, 5 miljoen is al een hoop geld voor zo'n beginnend spelertje. De voorwaarde is helemaal belachelijk. Als ze zich plaatsen mag hij pas volgend jaar weg :-D VP wordt steeds meer Telegraaf en Story achtig.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1995
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:28
    Mooie stap! Maar hopelijk maakt ie minuten. Zo ja, goed voor het NL'se voetbal

    Kluivert bij AS Roma, De Jong bij Barca.... al weer een stap omhoog voor Oranje
    Vind ik leuk
    Spekholz +540
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:30
    Nou Frenkie, we zien je over een paar jaar wel terug bij een subtopper..
    Vind ik leuk
    Champ1 +248
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:32
    Die is dus weg en over een jaar weet niemand meer wie frenkie was
    Vind ik leuk
    fr1963 +2986
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:50
    Die gehypte ventjes komen straks net als Blind weer met hangende pootjes (en een dikkere bankrekening) terug naar ajax.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:17]
    Vind ik leuk
    ErikAjax +406
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:39
    Eerst maar eens afwachten. is zoveelste Frenkie gerucht.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:40
    Dus moet hij de volgende wedstrijd van Ajax maar snel in eigen doel schieten en een rode kaart pakken zodat Ajax verliest
    Vind ik leuk
    Lesseh +162
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:41
    Mooi toch voor Frenkie de Jong zal absoluut slagen bij Barcelona kan veel leren en uitgroeien tot een topspeler. Overigens is het een jongen zonder kapsones, hij is leergierig en gaat het redden. waarom is bijna iedereen zo negatief over deze jongen Barcelona weet als geen ander de kwaliteiten in betrekking tot Frenkie de Jong in te schatten en zal absoluut slagen bij Barcelona.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:51]
    Vind ik leuk
    RJC1960 +141
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:41
    Trouwens het miljoenenbal bij Ajax opgestookt door VP loopt weer goed:
    Neres 40 miljoen
    De Jong 50 miljoen
    Ziyech 60 miljoen?
    Onana 35 miljoen?
    en welke miljoenen ben ik nog vergeten. Maar een ding is zeker Ajax wordt weer geen kampioen.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2986
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:52
    Los zand. Eigenheimers. Vedetten. Spelen voor zichzelf. Geen team.
    Geen collectief. Geen prijzen.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:54
    Eens kijken of het Roda JC wel lukt om kampioen te worden.

    En je bent uiteraard De ligt en Dolberg nog vergeten in je rijtje.
    Vind ik leuk
    RJC1960 +141
    zondag 12 augustus 2018 om 12:26
    Helaas verwacht ik niet dat Roda JC kampioen gaat worden. Te Ligt en Dolberg klopt dat zijn ook miljoenen. Maar volgens mij is de marktwaarde van Dolberg al weer gezakt naar het eerste succesvolle half jaar. Afgelopen jaar weinig laten zien. Ben benieuwd of hij er nog boven op komt. Te Ligt begint zich te ontwikkelen maar als deze nu ook naar het buitenland gaat verdwijnt hij ook uit de picture. Nog minimaal een paar jaar in Nederland blijven spelen en laten zien dat hij zich verder ontwikkeld.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    zondag 12 augustus 2018 om 14:25
    Te ligt? Zelf verzonnen?
    Vind ik leuk
    RJC1960 +141
    woensdag 15 augustus 2018 om 08:26
    Ja was ook niet zo moeilijk. Maar hij begint zich te verbeteren.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    woensdag 15 augustus 2018 om 10:03
    Noem eens een betere Nederlandse verdediger van die leeftijd?
    Vind ik leuk
    RJC1960 +141
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:59
    Kan ik opnoemen maar dat wil niet zeggen dat het dan gelijk een topper is. Laat hem zich nu eerst maar eens goed bewijzen in ons kikkerlandje en over een paar jaar overstappen. Tot nu toe zijn alle jonge hoogvliegers flink op hun neus gevallen.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    donderdag 16 augustus 2018 om 20:25
    Volgens mij bewijst hij zich al aardig in Nederland hoor. Maar ik wacht nog op een naam.
    Vind ik leuk
    Brunt +207
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:47
    Dus een eigen doelpunt van Frenkie op het juiste moment levert hem veel geld op...

    Maar wel begrijpelijk, met CL erbij kan hij zich sneller ontwikkelen. Minder begrijpelijk is het dat het al zo vroeg gebeurt, waarom niet eerst 2 seizoenen volledig in het 1ste van Ajax spelen? Vooral op zijn leeftijd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 10:48]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4779
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:53
    Voor beide een zekerheidje, Ajax is ten alle tijden verzeker van die 50 miljoen en Barcelona kan rekenen op de Jong. Ik het niet dit jaar, dan wel het volgend jaar.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:53
    Nieuwe dag, nieuwe kranten....

    Hoor graag van Ajax of dit verhaal niet een zoveelste onzin verhaal is.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:03
    Voor 50mio gewoon laten gaan. Frenkie is in tegenstelling tot de Ligt niet onmisbaar. Het ziet er naar uit dat Ziyech blijft en Eiting ontwikkelt zich erg goed, dan hebben we nog vd Beek, Schöne en Labyad en Sinkgraven loopt ook nog ergens rond. In nood kan Blind op het middenveld en in Jong Ajax lopen nog genoeg talentvolle middenvelders rond (Matusiwa!!).
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:05]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:04
    50.000.000 + 30% door verkoop ! niet slecht! en nu 2 harden verdedigers er bij kopen!
    Vind ik leuk
    hoebie60 +120
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:08
    De spelers van ajax bewijzen steeds weer het surplus aan waarde, al is het maar op de transfer markt, een speler brengt meer op als alle spelers in 1 seozoe seizoen bij de kampioen, dan moet je in het buitenland toch een hele grote naam hebben.
    Vind ik leuk
    Dunneke +174
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:10
    Die speelt nog paar wedstrijdjes voor ajax en stapt dan in het vliegtuig
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:30
    Het is toch te gek voor woorden dat “ nee, is niet te koop ! “ niet in het spaans vertaald kan worden.
    50 miljoen is een koopje want Frenky wordt een grote dat zie je aan alles.
    Alleen heeft ie in het veld blijkbaar meer geduld dan daarbuiten. Nu maar hopen dat Ajax de CL haalt
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:42
    Frenkie is misschien wel jong maar ik durf mijn hand in het vuur te steken dat de nieuwe Xavi geboren is. Alleen nu nog niet gaan, het is nog te vroeg. Hij verdiend beter, dan zo een stumpert als Kluivert.
    Vind ik leuk
    Weer psv +530
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:54
    Wat zijn het toch ook een stelletje hypocrieten die 020 supporters ,Kluivert totaal afbranden en van alle verwensingen naar zijn hoofd slingeren en de jong van alle kanten succes wensen hoe hypocriet kun je zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:09
    T wordt steeds gekker !
    Vind ik leuk
    Founder +246
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:12
    Weet 100% zeker dat ze in Arkel, waar Frenkie vandaan komt en heeft gespeeld, hopen dat Ajax wordt uitgeschakeld voor de CL. Kunnen lekker investeren in de club met het geld wat Frenkie ook hen gaat opleveren.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13719
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:13
    Eerst even statement van Ajax afwachten.
    Vind ik leuk
    jos.drity +19
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:17
    Alweer een speler die weggaat om daar voor veel geld op de bank te gaan zitten, en vervolgens wordt uitgeleend aan een andere club.

    De groeten
    Vind ik leuk
    Gill +16
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:39
    Frenkie is een echte barca speler. Moet nog wel blijken natuurlijk in de vorm van prestaties maar de kwaliteiten heeft hij en kan hij verder ontwikkelen
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:54
    Frenkie is niet goed genoeg voor de top.Barca is zo gek om dat bedrag te bieden, dus gewoon binnen harken dat bedrag zou ik zeggen. Frenkie had het al moeilijk tegen Standard.
    Vind ik leuk
    Monty +0
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:54
    Dit wordt de nieuwe superster bij Barcelona. Mix van Xavi, Iniesta en Messi.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:04
    moet je nagaan dat deze jongen 5 eredivisie clubs bij mekaar waard is. Bosman arrest 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Farmer +11987
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:29
    Heh,.... toch apart, eerst stug volhouden dat ze hem niet verpatsen...

    Maar 'Then they made an offer they couldnt refuse'.....
    Zou dr ook iets met een paardekop aan de hand geweest zijn?

    T lijkt gewoon een gevalletje "Mo Greene" uiteindelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:59
    Het is zeer jammer, maar logisch dat ze Frenkie al willen, een echt super talent, hoop nog jaar Ajax wat positief is voor cl avontuur. Maar barca en het nederlands elftal gaat nog heel veel plezier aan deze topper beleven
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:21
    Goede verkoop met zo'n megabedrag. Is minder goed dan menig geen denkt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:29
    Fosu-Mensah, Alen Halilovic goede vervangers denk ik wel. Maar hoop zo dat hij nog een jaar bij Ajax zal spelen en dat hij uitblinkt op het middenveld en Ajax beter doet dan ze nu al zeggen dat Ajax nu is
    Vind ik leuk
    Floaz +970
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:53
    Iedereen zit hier maar domme opmerkingen te maken over Frenkie in de fanshop, ondertussen is ie zelf fan van hem en zit ie te huilen als ie echt weggaat
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:06
    Ajax heeft goede zaken gedaan
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:25
    Transfer word nergens bevestigd wel dat Ajax biedingen van 50 miljoen op Frenkie heeft geweigerd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws