'Ajax bereikt akkoord met FC Barcelona over transfer van Frenkie de Jong'

    'Ajax bereikt akkoord met FC Barcelona over transfer van Frenkie de Jong'

    Gepubliceerd: donderdag 9 augustus 2018 om 08:06do 09-08-2018 om 08:06

    FC Barcelona en Ajax hebben een akkoord bereikt over de transfer van Frenkie de Jong. Dat meldt Diario Sport donderdag. Belangrijke voorwaarde is wel dat de Amsterdammers zich niet weten te plaatsen voor de Champions League.

    Mocht de ploeg van coach Erik ten Hag wel de groepsfase van het miljardenbal bereiken, dan maakt De Jong pas volgend jaar zomer de overstap naar Camp Nou. Ajax speelde in de heenwedstrijd tegen Standard Luik in de derde voorronde met 2-2 gelijk. De return in Amsterdam is dinsdag. De winnaar van het tweeluik neemt het in de play-offs op tegen Dynamo Kiev of Slavia Praag.

    Eerder berichtte Sport al dat Barça liefst vijftig miljoen euro over heeft voor de 21-jarige middenvelder. Dat zou een Eredivisie-record betekenen. De sportkrant wist tevens te melden dat de Spaanse kampioen de komst van Paul Pogba onhaalbaar acht.

    Poll

    Is Frenkie de Jong al goed genoeg voor Barça?

    (46283 stemmen)

    Plaats een reactie

    Yuri +3661
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:13
    Onbetrouwbare bron
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:13]
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:25
    Heel rare constructie heeft deze krant bedacht. Als De Jong straks een kans verprutst, een penalty mist, of een eigen doelpunt maakt in de CL kwalificatie dan wilde hij nu al naar Barcelona....

    De kranten gaan heel ver in de De Jong soap.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:35
    Doemdenker
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22058
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:42
    Er is nog geen enkele bevestiging vanuit de clubs.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29179
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:46
    Nee logisch, die komt pas als Ajax zich wel of niet gekwalificeerd heeft. Als je eerder gaat communiceren, wat ga je dan zeggen? Je weet op dat moment nog niet of hij direct of volgend jaar pas komt.

    Hoe dan ook een toptransfer voor een toptalent. Heeft Ajax toch even makkelijk gecasht. Ze hebben die jongen nauwelijks in huis gehad, heeft nauwelijks gespeeld in het eerste, maar toch maximaal cashen. Slim gespeeld van Ajax, had ie maar voor PSV gekozen destijds. Sonde dat ze hem niet langer kunnen zien spelen in de JC ArenA.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:46
    Omdat ik denk dat het een rare constructie is die deze krant heeft bedacht?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 09:03]
    Vind ik leuk
    lwyrup +86
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:12
    Dit dus, wat 2cents zegt: als dit waar is, kun je Frenkie dus niet meer opstellen in de resterende voorrondes. Hij heeft dan de schijn tegen met een belang bij een exit...
    Vind ik leuk
    Stom +357
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:13
    Ik geloof er niks van!
    Vind ik leuk
    Eddepet +57
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:13
    Frenkie zou na een paar maanden al moeiteloos meedoen bij Barca. Hij is er klaar voor
    Vind ik leuk
    Yoamma +1116
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:18
    Absoluut niet. Heeft zich niet eens bewezen tegen een ploeg als NAC. Zwaar overschat.
    Vind ik leuk
    Strijp +14018
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:23
    Ik vind niet dat Frenkie overschat wordt, voetballend enorm slim, maar bij Barca is er geen plek voor hem, eerst ballen in de CL met Ajax
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:14
    Hoop wel dat ze versterking halen dan... Is Riedewald vooruit gegaan?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:14
    Super Deal voor iedereen. Dit is een win win voor Barca, Frenkie en Ajax.

    Een groot compliment aan Marc Overmars. Het is zakelijk, zowel als denkend aan carrières van jonge voetballers een ongelovelijk groot signaal dat Ajax realistisch is naar de toekomst van het huidige voetbal environment.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:15]
    Vind ik leuk
    Strijp +14018
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:17
    De cariere van Frenkie gaat met een paar wedstrijden per seizoen echter alleen achteruit.
    Vind ik leuk
    Jozef +39814
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:32
    Superdeal?

    Je wordt er doodongelukkig van bedoel je zeker. Als Frenkie zo goed is als Barcelona denkt, dan wil dat zeggen dat een dergelijk talent dus echt nooit meer volledig zal ontluiken bij Ajax. Dat betekent dat we goed genoeg zijn om hem opleiding te geven en zo gauw er sportief geoogst kan worden wordt ie weg gehaald. Voor een hoop geld, dat wel, maar leuk is al dat geld niet eens.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:55]
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3038
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:37
    Het lot van de nederlandse clubs is ook het lot van Ajax....
    Vind ik leuk
    Leeuw +6200
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:56
    Ik zie dat jij liever sportieve successen boekt, dan financieel en jij bent dus één van de weinigen hier.
    Vind ik leuk
    Jozef +39814
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:03
    Ja, kom op man. Wat is er nou leuk aan honderden miljoenen als je uitgeschakeld wordt door een Rosenborg of waneer je thuis verliest van Vitesse en Utrecht?

    Oh oh, dan heb je me toch een hoop geld, maar door je sportieve verarming doe je door zulke zaadpotjes nergens om mee.

    Het fundament is in mijn ogen met zorgvuldig strategisch beleid opgebouwd en ik denk dat er nu een een weg is geplaveid die meer mogelijk maakt. Denk nou niet aan het winnen van de CL, maar toch in ieder geval beter meedoen in Europa en in de competitie stabieler..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:14
    Dit hoeft niet eens nadelig uit te pakken voor Ajax.Blind op z'n natuurlijke positie '6'.En achterin een beest van een verdediger halen.Magallan?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:09
    Blind erin voor Frenkie en dan zeggen dat dat niet nadelig hoeft uit te pakken voor Ajax?

    Blind wint geen kopduels, Blind heeft geen snelheid, Blind kan niet sterk dribbelen. Blind houdt meer van ballen blokkeren dan takkelen. Daarnaast heeft Frenkie veel betere passes en schoten op het goal en houdt het overzicht als hij in kleine ruimtes speelt. Blind schiet de bal dan snel over de zijlijn.

    Ajax had Blind nooit moeten kopen!.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:15
    Ik ben het met je eens dat je met een structureel en consequent beleid het voetbal op een iets hoger niveau kunt krijgen.
    Maar het streven moet áltijd zijn om die CL wel te winnen. Vooraf al tevreden zijn met meedoen in de poulefase en een incidentele overwintering kan toch niet de bedoeling zijn van sport.
    Vind ik leuk
    Jozef +39814
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:24
    Tuurlijk. Maar deze ambitie nu uitspreken zou niveau Aad de Mos zijn vind ik.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:58
    Hoezo?

    Elke sporter (individueel of in een team) moet toch per definitie streven naar het hoogst haalbare. En die ambitie mag je wel degelijk uitspreken.

    Of je het ook bereikt is een tweede. Dat hangt van zoveel factoren af. En veel daarvan heb je niet altijd zelf in de hand. Dat is de realiteit die je onderweg tegenkomt.

    Maar ik ben een uitzondering, ik weet het :-)
    Vind ik leuk
    Jozef +39814
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:56
    Dat is mooi hoor, maar op dit moment onrealistisch. Natuurlijk moet je het hoogste nastreven, dat hoort bij sport, maar het is utopie in de huidige verhoudingen.
    Frenky de Jong heeft nog niet eens een volledige competitie afgewerkt in eigen land en kan gaan voor een recordbedrag. Idioterie ten top met als consequentie dat het echt totaal dronkenmanspraat is om te zeggen dat Ajax voor winst in de CL zal gaan dit jaar. Helaas. Dat wel natuurlijk...;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:09
    Ajax heeft heeft het probleem dat er elk jaar nieuwe talenten aan de deur van het eerste kloppen.

    Neem Van Rijn en van der Wiel als voorbeeld. Van der Wiel deed het goed, heeft een dip en Van Rijn eist de plek op. Als coach kan je het daar nooit goed doen, maar het blies de carrière van van der wiel op.

    Nu hetzelfde met Frenkie, Eiting, van de Beek.

    Met Ziyech, Tadic, Schone, etc moet er iets gebeuren.

    En Ajax wil niet een nieuw Dolberg scenario.

    Dus ja het is een luxe problem van het huidige voetbal
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:15
    Blies de carriere van vd Wiel op? Hij heeft wel een paar jaartjes bij PSG gezeten en daar is zijn carriere uiteindelijk opgeblazen.(niet bij Ajax).

    Het is ook helemaal niet vergelijkbaar met de huidige situatie. Ziyech wil weg, Tadic is een buitenspeler en Lasse wordt een dagje ouder.

    dat Frenkie in de verdediging speelt is wel erg vreemd. Maargoed, in de verdediging heeft Ajax wel vaker hele vreemde keuzes gemaakt door geen verdedigers aan te trekken of op te leiden.En als ze dat dan wel doen, dan verkopen ze die verdediger het jaar erna weer voor een record bedrag.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:20]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:13
    Gefeliciteerd. Je hebt begrepen wat de positie van het Nederlandse clubvoetbal is binnen de internationale context.

    Met als kanttekening dat het niet uitsluitend "weghalen" is. De jongens die voldoende kwaliteiten en ambitie hebben om daadwerkelijk te slagen in de Europese top, die willen zelf ook verkassen.
    Waarom in de ED blijven spelen en hopen dat je misschien de CL poulefase in komt, als je ook bij een club kunt spelen waar CL zo goed als verzekerd is? En je in een meer aansprekende competitie speelt.
    Vind ik leuk
    Jozef +39814
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:50
    Misschien heb ik het antwoord wel. Je vraagt je af waarom...
    Ik zeg dat dat met geld te maken heeft. Het gaat om 'offers not to refuse', zo simpel is het. Niemand laat dergelijke financiële klappers liggen.

    Wat sportief gezien een veel verstandiger keuze is leerde het complete Ajax verleden ons. Als de beste talenten blijven tot een leeftijd van 24-25 jaar dan boeken zij persoonlijke en voetballende ontwikkeling en de club sportief succes. Er wordt altijd gezegd dat talenten er voetballend aan toe zijn en dat vind ik onzin. Bijna al onze grootheden ontwikkelden zich uitstekend in iets wat altijd al een Mickey Mousecompetitie was. Als zelfverzekerde grote meneer maakten ze moeiteloos en zonder uitzondering de overstap naar de absolute top (qua geld).

    Het gros van de talenten vertrekt vandaag de dag te vroeg en belandt uiteindelijk in de vergetelheid. Geen talent werd voetballend een grote meneer van trainen met grote jongens. Ik vrees echt voor de loopbaan van de Ligt en de Jong als ze nu al gaan. Ze maken simpelweg nog teveel foutjes die op het niveau Bayern en Barcelona niet geaccepteerd worden. Dan mogen ze nog een lieve cent gekost hebben, dan verdwijnen ze toch naar de bank vrees ik... Dat geduld hebben we hier nog wel, maar niet zoveel geld...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:16
    Je hebt volledig gelijk.

    Maar tijden zijn veranderd. Gullit, Rijkaard, Van Basten, Koeman... het was een generatie die nog geduld op kon brengen.

    Anno 2018 willen veel jongeren alles vandaag hebben. Of het nu gaat om een telefoon, een goed betaalde baan of een topclub in het betaalde voetbal. Nu kan ik als ouwe lul gaan zeuren dat "vroeger alles beter was", maar dat is niet zo. Het was anders, niet per definitie beter (of slechter).
    Ze zien de mogelijke gevolgen van hun té snelle stappen niet. Dat is niet vreemd, want ik deed ook, zonder goed na te denken, domme dingen toen ik nog 19/20/21 was. Dommer dan nu in ieder geval :-)

    Maar je hebt er als club (en supporter) wel mee te maken. Nogmaals: je hebt gelijk. De oplossing is complex, als hij al bestaat.
    Onbeperkt meegaan met de salarissen die deze gasten in het buitenland kunnen gaan verdienen is ook niet altijd verstandig. Je salarishuis ontploft en levert in mindere tijden direct een structureel financieel probleem op. Bovendien: salaris is een tijdelijke motivator. Het helpt eventjes, maar wordt al snel normaal.
    Ik denk ook niet dat het voor die jongens alleen het geld is. Ja, belangrijk, maar ook status (clubs van naam, spelen met de Grote Jongens) en avontuur (leven in een ander land) tellen mee. Dat ga je in Nederland niet voor ze organiseren.

    Blijven wijzen op de "mislukte" spelers kan misschien een beetje helpen. Maar zo'n testosteronbom denkt vaak dat hij de uitzondering op de regel zal zijn.
    Vind ik leuk
    Jozef +39814
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:50
    Nou, laat ik het zo zeggen. Betrof het mijn zoon en als hij riant aanbod zou krijgen voor vijf jaar, waarmee hij jaarlijks vier keer zoveel zou verdienen, dan gaf ik hem het dringende advies om er toch maar eens over na te denken. Het leven leerde mij dat sommige dingen maar een keer voorbij komen en dat je dergelijke kansen gewoon moet pakken. De financiële prikkel is gewoonweg zodanig riant dat ik mijn kind zou adviseren het maar te doen. De mogelijkheden die er liggen zijn finaal veranderd in 25 jaar tijd.

    Daarom stel ik gewoon vast dat het niet anders is en dat we ermee moeten dealen. Sportief gezien zou een 'ouderwetse' carrièreopbouw beter zijn, dat is mijn vaste overtuiging. Beter voor onze clubs, beter voor de spelers en beter voor het Nederlandse voetbal. Sportief gezien was het wat dat aangaat vroeger echt gewoon beter als fan van een Nederlandse club of het Nederlandse voetbal.

    Het voetbal verwordt tot een eenheidsworst waarin termen als 'kick and rushvoetbal', 'catenaccio', 'typisch Duits' of 'totaalvoetbal' niks meer met een eigen identiteit te maken hebben, maar meer gestoeld op toeval. We verliezen dus ons gezicht en ik weet eigenlijk zeker dat het Nederlands voetbal daardoor definitief zijn identiteit kwijt is en dat we het van een incident zoals in België zullen moeten gaan hebben. Jammer, maar helaas, ik vond het vroeger dus echt veel leuker, maar ik respecteer je mening...;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:38
    Denk dat Willem 2 ook blij zal zijn die hebben een doorverkoop percentage toch ? Weet niet hoeveel maar op een bedrag van 50 miljoen zou dat best wat kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    jvh93 +180
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:15
    Opmerkelijk als dit waar zou zijn
    Vind ik leuk
    benny-boys +1312
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:19
    Op de Tilbo.com site staat het er al.
    Willem II 4 miljoen en RKC 2,2 miljoen.
    Vind ik leuk
    Strijp +14018
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:16
    In mijn ogen veel te vroeg, (misschien wel het) beste talent van de Nederlandse bodem, kan gaan banken bij Barcelona. Daar gaat weer een van de toppers van de volgende generatie Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    Budazonen +418
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:17
    Nou volgens mij broodjeaapverhaal. Mocht Ajax CL halen is Frenky veel meer waard als 50m. Halen ze de CL niet kan het me voorstellen. Dat Ajax Frenky wil verkopen voor 50m. Als dit waar is zou ik de salarisplafond ophogen en een goede spits halen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:19
    Veel meer waard? Serieus joh? Gebaseerd op wat; de vele interlands of vanwege zijn lange ervaring in de Eredivisie ? Vertel
    Vind ik leuk
    Budazonen +418
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:35
    Omdat alle topclubs op hem azen en ook de Ligt en Neres bv. Daar word het op gebaseerd. Toen v Persie naar Arsenal ging was het ook een rookie. Caps en prijzen zeggen niks in het voetbal. Je bent goed of niet. En dat hebben de topclubs door en door.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:42
    Alleen had Van Persie “al” 2 seizoenen eredivisie gespeeld.
    Vind ik leuk
    Budazonen +418
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:59
    En dan. Nu wil een Topclub uit Spanje Frenky vastleggen voor 50m. Die Zijn ook niet gek. En die gasten hebben denk ik betere kijk op als ik en jij denk ik. Als je voor Ajax heb gespeeld ben je eenmaal 10x meer waard als bij Feyenoord of PSV.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:40
    Vind je het goed als we dan stiekem van Beek sturen. Dat geld mogen jullie hebben
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:17
    Is Frankie Te Jong voor de overstap?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6393
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:27
    Omdat die zo slecht is krijg je toch een like 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:53
    Dank je wel
    Vind ik leuk
    Budazonen +418
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:56
    Haha. Ik vind het goed.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:17
    Als hij gaat, dan Blind op '6' en toch maar Magallan ophalen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:22
    Waarom nou Magallen? Edson Alvarez, Fosu-Mensah, en zelfs Maresic van Sturm Graz zijn betere keuzes.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:46
    Omdat die al uitvoerig gescout is en de medische test goed doorlopen heeft.Verder vertrouw ik op de Ajax scouts.Ik heb deze jongen nooit zien spelen, afgezien van You Tube.Zo te lezen jij wel?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:46]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:25
    Nee, ik zie dit soort spelers ook alleen op youtube.

    Ik was het ook wel eens met de aankoop van Magallen, maar zijn transferwaarde liep alleen maar op en desondanks is die deal ondertussen door Boca Juniors afgekets.

    Vandaar mijn vraag. Ik noemde Alvarez omdat Ajax daar eerder ook in was geinteresseerd en die heeft verdienstelijk op het WK gespeeld, Fosu-Mensah omdat (ook) een huurdeal mogelijk had geweest en Maresic omdat die naam vaak voorbij kwam als groot talent in de aanloop naar de wedstrijd tegen Sturm Graz.

    Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat Magallen niet de enige goede CV is die ajax aan zou kunnen trekken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3901
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:17
    Gaat Frenkie dan wel alles geven in de return tegen Standard?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:58
    Precies mijn gedachte. Of stel hij maakt een eigen goal. Iedereen zou denken dat hij dit expres deed. Hele vreemde constructie dit. Of maak dit niet nu al bekend.
    Vind ik leuk
    Yoamma +1116
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:18
    Sorry hoor. Maar heb hem zien spelen tegen Luik, en vond hem een van de mindere van het veld. Geen enkele bal vooruit gespeeld. Zo goed is tie niet. Strik erom en weg ermee!
    Vind ik leuk
    Mistered +392
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:26
    Grapjas......
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:18
    Gaan jullie hem dan net zo behandelen als Kluivert?
    Vind ik leuk
    pim4ever +1092
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:24
    Frenkie is toch geen huichelaar?
    Vind ik leuk
    Nashua +6943
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:48
    Nee, tuurlijk is het geen huichelaar. Barça is andere koek dan Roma.

    Echter net als Kluivert niet eens één heel seizoen consistent gespeeld in de eredivisie.

    Overmars doet goede zaken, ik heb het volste vertrouwen in Eitink.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:24
    Dat is toch een hele andere kwestie!

    Kluivert was eigen jeugd, wilde niet verlengen en heeft Ajax dus een oor aangenaaid.
    Vind ik leuk
    Nashua +6943
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:57
    Zeg toch "geen huichelaar"

    Alléén net als Kluivert geen één heel seizoen knap gespeeld in de eredivisie
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:31
    Zucht...

    Wel als hij nu het ene na het andere eigen doelpunt gaat maken in de CL kwalificatie...

    Serieus, je ziet het verschil toch wel?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:34
    Nee, ze gaan beide voor een kans bij een andere club terwijl ze beide niet veel wedstrijden hebben gespeeld.

    Als dit allemaal wel waar is, weet als geen ander dat de media luchtkastelen schrijven.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:45
    Dit lijkt me geen ware constructie die deze krant heeft bedacht, maar het verschil tussen De Jong en Kluivert is er wel degelijk.

    De Jong heeft afgelopen winter nog bijgetekend, terwijl hij destijds al had kunnen verkassen. Kluivert zei altijd dat hij wilde bijtekenen, maar deed dat nooit en kwam op het einde met onmogelijke eisen. Ondertussen bleef hij dat logo maar kussen en praten over zijn liefde voor Ajax.

    De Jong praat over willen voetballen op zijn favoriete plek, speeltijd en sluit niets uit omdat alles kan gebeuren in het voetbal.

    Dat zijn binnen de club én naar buiten toe twee compleet verschillende manieren van aanpak.
    Vind ik leuk
    snorrepof +1203
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:06
    Het verschil is dat Kluivertje, met zijn Ajax tattoo, een paar DAGEN voor de Roma deal nog zei dat hij Ajax trouw blijft en niet weg zou gaan
    Vind ik leuk
    Pvm9 +875
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:55
    De jong past voor altijd in de speelstijl van Barcelona. Barcelona is buiten categorie, een club waar je als speler in principe geen nee tegen kan zeggen. De jong heeft altijd aangegeven dat Barcelona zijn droomclub is.
    Bij AS Roma zal zodra er een nieuwe trainer komt als eerste met een Dikke stift door het lijstje spelers gegaan worden die door de vorige trainer zijn gehaald. Kluivert had praatjes die De Jong niet heeft gehad.
    Kluivert had misschien meer wedstrijden achter zijn naam staan maar bij de Jong is de Potentie velen malen groter.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:49
    Jij was toch ADO-supporter? Met deze uitspraak klink je als een PSV’er.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:57
    Ik leg toch ook uit waarom ik dat zo vind. Heb niks met een PSV-er te maken en geef slecht mijn mening.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:20
    Weer een fake nieuws , is niets van waar ,niemand is te koop en Barca moet nu maar eens stoppen met deze wijze van benaderen !
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:20]
    Vind ik leuk
    MN223 +1167
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:27
    Dan moet Overmars stoppen met dagelijks naar Barcelona bellen om De Jong aan te bieden.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:59
    Jij bent echt te dom om te poepen!
    Vind ik leuk
    MN223 +1167
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:48
    Zeg dat wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:20
    Niet te hopen dit, ook al niet voor Frenkie.. Heeft nog geen half seizoen op z'n eigen positie gespeeld en moet alweer 50mio waard zijn en met veel tam tam naar Barca toe.. Dat kan nooit goed zijn voor z'n carriere.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2777
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:21
    Leuk voor hem, dat zeker: al denk ik dat het een grote miskoop wordt.

    De stap is veel te groot en dat zou zonde van zijn talent zijn.
    Vind ik leuk
    Ale +5001
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:22
    Balen!
    Vind ik leuk
    ElStylisto +423
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:22
    Mocht dit waar zijn is het jammer. Hij heeft nog vrij weinig laten zien. Het is een zeer grote gok. En het is ook pijnlijk om te zien dat talenten amper te behouden zijn voor Nederlandse clubs
    Vind ik leuk
    pim4ever +1092
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:22
    Jammer dat we nu spelers hebben die profiteren als we wedstrijden gaan verliezen. 
    Dat kan toch niet de bedoeling zijn..

    Neres ook namelijk..
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:22
    Denk niet dat Frenkie blij zal zijn als Ajax de CL zal halen....
    Vind ik leuk
    Spunk +42
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:23
    Te vroeg ja, maar met deze juiste voorwaarden en die 50 miljoen is zwaar overbetaald, dat bedrag kan Ajax niet zo maar afslaan. Concurrenten in de eredivisie sprokkelen dat in twee seizoenen met alle spelers nog niet binnen.
    Vind ik leuk
    Koalabeer +466
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:24
    Hij heeft nog zo weinig wedstrijden gespeeld. Ik denk dat Barca hem dan weer stalt bij een middenmoter in de Liga.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:24
    wat zien ze in die gozer, moet alles nog bewijzen...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:25
    Overmars moet positieve cijfers schrijven en jaarlijks de beste spelers verkopen. Is traditie.
    Geen kampioen worden begint ook traditie te worden...
    Vind ik leuk
    fr1963 +3338
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:26
    Nou Frenkie, je weet wat je te doen staat. Luik of Kiev laten winnen door een schitterende eigen goal! En hatsekidee, Barca, here I come!
    Vind ik leuk
    San Marco +446
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:26
    Typisch dat alles niet Ajax in Nederland een oordeel heeft over deze speler, dan hebben ze in het buitenland en de zogenaamde kenners er weinig verstand van
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:26]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:26
    Nou frekie zal niet echt zijn best doen idem dito Ligt Neres en wie eeet nog meer
    Vind ik leuk
    Muscles +933
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:27
    Wazig gerucht. Goed om de wedstrijd tegen Luik op scherp te zetten. Frenkie is aan zet of Ajax is 50 miljoen rijker. Carel Eiting en Donny, kom er maar in
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:28]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:27
    Pogba afgetroefd ? Wat heeft hij vorig seizoen laten zien? Dat hij een supertalent is maar is nog niet 30 wedstrijden constant geweest. Zelfde als kluivert alle potentie om ver te komen! 💪🏼
    Vind ik leuk
    fr1963 +3338
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:33
    Zelfde als Kluivert? Beetje vreemd vergelijk. Kluivert is gehypt die gaat het echt niet redden. Pogba is 1 klasse hoger.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:40
    Gehyped? Dus daarom betaald AS Roma zoveel geld voor hem en geven ze hem kredits. In jou ogen een vreemde vergelijking omdat je het waarschijnlijk de 1 niet gunt. Frenkie gaat het moeilijker krijgen dan Kluivert qua concurrentiestrijd en speelminuten
    Vind ik leuk
    fr1963 +3338
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:34
    Ik denk serieus dat ajaxspelers worden gehypt. Ajax heeft een naam in Europa, jeugdopleiding wordt heel hoog aangeschreven. Maar dat zegt nog niets over de echte kwaliteit van die ventjes. In NL lukt het al jaren niet om met al deze "topspelers" zelfs maar het kleinste prijsje te winnen.
    50 en 60 miljoen voor 2 jonge gassies, gewoon waanzin! Die ventjes hebben op topniveau nog niets laten zien! Gehypt! Ik blijf er bij.
    Blind was 20 miljoen, komt ook met hangende pootjes terug....top is gewoon te hoog gegrepen vor bijna alle NL voetballers op dit moment.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:31
    En toch hadden ze stiekum in 16/17 het jongste team dat ooit een Europese finale speelde. Volgens mij staat het jongste team dat ooit de CL heeft gewonnen ook nog steeds op naam van Ajax.

    Je kunt het gehyped vinden, maar dit zijn dan feiten. dus het is geen wonder dat buienlandse clubs veel willen bieden voor de beste ajax spelers, lijkt mij.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:31]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:28
    Mag hopen voor Ajax dat de Jong nog een jaartje blijft!
    Vind ik leuk
    Alfredo +53
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:29
    Haha meteen wegdoen voor 50 miljoen. Met dit soort spelers op het middenveld red je het niet in europa
    Vind ik leuk
    zwollie +8393
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:32
    Wij zijn Ajax en wij blijven de rijkste.
    Vind ik leuk
    Vak-T +798
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:33
    Fake news, Barcelona zal nooit onder dergelijke voorwaarden handelen.
    Los daarvan is deze jongen nog lang niet klaar voor de top.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +984
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:34
    Fake news
    Vind ik leuk
    Jajem +480
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:34
    Die gaat alles er aan doen om te verliezen..
    Vind ik leuk
    Robby G +1282
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:35
    Goede deal.. 50 miljoen is veel geld, blessuregevoelig..wordt echt wel een topper.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7055
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:35
    Opvolger staat al klaar. Eiting. Geen vuiltje aan de lucht.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:39
    Wat ik tot nu toe van beide heb gezien denk ik dat Eiting een hele goede opvolger is!
    Vind ik leuk
    BariAFCA +331
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:36
    Ook als de CL niet gehaald gaat worden, spreek vast af dat hij in de zomer van 2019 overgenomen gaat worden. Een vol jaar basis bij Ajax, inclusief dan EL voetbal is toch echt nog wel nodig voor hem. Leuke speler, gigantisch voetballend vermogen en talent maar heeft toch nog maar weinig laten zien.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:36]
    Vind ik leuk
    B3v3r +689
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:36
    Prima deal!! Nu nog hopen op een jaar CL.
    Hopelijk nu ook meer rust betreft deze speler, werd wel een beetje gek van al die berichten over Frenkie de Jong
    Vind ik leuk
    Jahike +310
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:38
    Nu maar hopen dat ie geen vriendjes wordt met Cillessen. Dan heeft het Nederlandse voetbal (lees: Oranje) ook nog iets aan deze transfer
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:38
    Onze voetbalkenners hier op VP zijn weer van de partij! Voornamelijk anti Ajax mannetjes die roepen dat jij het nog niet aan kan, maar wel roepen dat Lozano er 75 waard is!

    Nou, die Lozano heeft vorig jaar toch laten zien dat het geen echte topper is! Kwam voetballend de doelpaal nog niet voorbij, en door zijn frustratie wat om zich heen liggen slaan!

    Succes Frenky, je hebt het zeker in je!
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3153
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:42
    Nee, en jij doet niet mee aan haatzaaien. Heb je geen spiegels thuis.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6200
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:00
    Ik vind het een mooi bedrag voor Ajax, maar Lozano geen topper? Ja, je hebt misschien gelijk, maar hij is wel een topper in spé. Lozano is nu al van grote waarde geweest voor PSV en voor Mexico. Tegen AZ heeft hij door zijn snelheid de wedstrijd gekanteld en voor Mexico vs Duitsland heeft ie laten zien waarom hij en topper in spé is.
    Vind ik leuk
    soplul +3448
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:14
    Ten eerste heeft fritske hierboven gelijk over jou.
    En ten tweede zijn het echt wel hele domme uitlatingen over lozano.
    Die jonge heeft een prima WK achter de rug waar geen enkele Nederlandse voetballer actief was (en al zeker geen Frenkie de Jong).

    Beetje gefrustreerd puber geschreeuw.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:45
    Hoe zo niet gewoon kampioen geworden!!!!
    Vind ik leuk
    fr1963 +3338
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:39
    Schandalig eigenlijk dat er bij ajax "schijnbaar" veel Europese topspelers rondlopen die tientallen miljoenen waard zijn en er geen trainer te vinden is die er een team van kan maken. Al wonnen ze maar 1 klein prijsje zoals de knvb beker, maar zelfs dat niet...van de 17 te winnen prijzen sinds 2014 heeft ajax er 0 gepakt!
    Wat klopt er niet? Topspelers die geen klik hebben met elkaar of de club, maar reikhalzend uitkijken naar de stap naar één van de Europese grootmachten.
    Blijft alleen hopen op de Toekomst over voor ajax helaas.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 08:40]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:40
    Ik blijf in herhaling vallen.

    Ajax heeft geen uitgesproken CV, behalve De Ligt (1 CV is soms te weinig, dat zagen we tegen Luik).

    Ajax heeft geen uitgesproken Rechtsback. (Tegen Luik betaalde Ajax de prijs om een onervaren back in te zetten).

    Ajax heeft wel 3 linksbuitens aangekocht, maar speelt hun enige echte rechsbuiten daarna juist op links?

    Ajax heeft vijfhonderduizend goede middenvelders, maar de spits verkwanselt opgelegde kansen en daar wordt niks aan gedaan.

    Ik weet niet of het aan het aankoopbeleid of de trainer ligt, maar jongens als De Ligt, Frenkie en Neres kunnen hier bitter weinig aan doen,
    Vind ik leuk
    fr1963 +3338
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:20
    Falend beleid is de conclusie
    Vind ik leuk
    Ajax +762
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:41
    Dan levert het mislopen van CL ons meer geld op..
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3153
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:41
    Goede deal lijkt me.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:42
    Ik bent echt beniewt of hij dit aankon. Wel fantastisch voor een jonge speler om deze stap te gaan maken. (Glen Zuurstok verbeter jij mijn fouten a.u.b.) :)
    Vind ik leuk
    SG8 +268
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:42
    Ruildeal met Coutinho wellicht een optie?
    Vind ik leuk
    Storm015 +277
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:44
    De eerste die het zinkende schip gaat verlaten, De Ligt, Neres, Ziyeck, Siem de Jong en onze argentijnse linksback gaan nog volgen. Mark my words👍😜Kaartenhuis!!! Peter trek je trainingspak alvast maar uit
    Vind ik leuk
    rinirat +2909
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:02
    Echt grote onzin dit
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:25]
    Vind ik leuk
    Storm015 +277
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:55
    Geote?? Het spelis op de wagen , wellicht 3e in de eredivisie
    Vind ik leuk
    rinirat +2909
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:25
    hahahahahaha
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:41
    Het is inderdaad te hopen dat Siem en Ziyech vertrekken. Die zijn overbodig geworden.
    Vind ik leuk
    Floaz +940
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:45
    Zijn ze verliefd op die gozer, wanneer houden ze een keer op..
    Vind ik leuk
    Bals +395
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:45
    Fakenews
    Vind ik leuk
    berwi +472
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:46
    welkom bij BARCA
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6760
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:54
    Gewoon nu laten gaan
    Er loopt genoeg bij Ajax
    Vind ik leuk
    cheeks +3871
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:55
    Als dit klopt dan staan ze nu bij Willem 2 en RKC te juichen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:57
    Warme club
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:57
    Dit heeft Overmars goed gedaan als het klopt! Ik vind de Jong een begenadigd talent maar heeft nog veel te weinig wedstrijden in de benen om een topper te geworden genoemd. Loopt nog te veel met de bal en is defensief kwetsbaar. Wat ik wel een vreemde constructie vind is die afhankelijkheid van CL plaatsing. Hoe gemotiveerd ben je als speler nog als je als beloning pas jaar later naar Barca mag?
    Vind ik leuk
    rinirat +2909
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:01
    Fake nieuws
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19973
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:04
    Ik zei het toch...
    Vind ik leuk
    Dani82 +2245
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:09
    Ajax moet gewoon de CL halen. Dan blijft hij sowieso nog een jaar. Ondanks hij volgens vele nog niks heeft laten zien, denk ik wel dat frenkie een uitzonderlijke voetballer kan worden
    Vind ik leuk
    Luka123 +101
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:09
    Ik ben heel erg benieuwd als hij daadwerkelijk de overstap naar Barcelona gaat maken. Denk dat hij wel ff de tijd nodig heeft om aan alles te wennen (de club, het spel, enz).
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:09
    Hopelijk halen we de CL en kunnen wij nog een jaar van hem genieten. Een mooie stap voor hem, hopelijk kan hij het waarmaken en binnen 1 á 2 jaar regelmatig speeltijd krijgen. Dat gun ik hem van harte.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:10
    Wordt dit een rechterbank positie voor frenkie?
    Nou ik denk het wel.
    50miljoen? Dat is veel voor een speler die niet 1seizoen heeft gespeeld
    Goede stap? nee! Barca middenveld: rakitic, Vidal, gomes.
    Frenkie jongen jij gaat weinig speeltijd krijgen daar...
    Vind ik leuk
    Skylab +131
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:11
    Als hij naar Barcelona gaat zal hij wel meer salaris krijgen. Neem aan dat hij nu niet bij de top verdieners zit bij Ajax.

    Nu zou hij dus nog een jaar hier blijven en even wat euro's laten liggen..dacht het niet dus.

    Als Ajax zich niet plaats is er zoiezo geen probleem...en daar is gezien het verleden wel grote kans op!!!!
    Vind ik leuk
    Nummertien +5039
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:12
    Iedereen zeuren over ons geld dat we uitgaven haha, we maken deze zomer net als alle andere zomers gewoon weer winst.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:12
    Ten Hag en Overmars zien de bui al hangen. Hoe ga je namelijk van de beek, ziyech, schone, eiting en de jong allemaal tevreden houden met maar drie plekken te vergeven op het middenveld. Daar komt Blind dus eigenlijk ook nog bij. Had liever ziyech zien vertrekken dan de jong. Toch benieuwd hoe hij zich zou ontwikkelen op 6.
    Vind ik leuk
    thierryer +1779
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:13
    Overmars is zijn begroting aan het bekijken en schrikt dat hij veel heeft uitgegeven en niet zoveel heeft binnengekregen. Nu zal hij denken dat betaalt zich wel terug als we de champions League miljoenen krijgen. Mocht dat nou niet doorgaan, dan moet ik wel nog even die miljoenen pakken om een beter resultaat te krijgen financieel dit seizoen.

    Hij had beter Frenkie kunnen laten gaan als de champions league binnen is, dan pak je dubbel geld, zet je blind of eiting op zijn positie en koop je een central verdediger.
    Vind ik leuk
    Weer psv +511
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:13
    Barça gaat Ajax na met zulke spelers willen ook alleen nog maar nm 2 worden
    Vind ik leuk
    SvL +356
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:13
    Wat een rare voorwaarde met die champions league?
    Vind ik leuk
    HJR +8261
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:15
    Prima toch voor Ajax. Mocht Ajax CL niet halen, hebben ze niet zoveel middenvelders nodig ;)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:45
    Ik vind dat niet zo raar.

    Als Ajax CL speelt, dan kan Frenkie daar leuk ervaring opdoen. Als ajax geen CL speelt, dan heeft Barca (en ook ajax en Frenkie) er weinig aan dat Frenkie bij ajax blijft.
    Vind ik leuk
    VAK429 +97
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:13
    Mocht dit waar zijn, dan is dit een alles of niets poging om Ziyech bij Ajax te houden voor een seizoen
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:46
    Of een noodzakelijke maatregel, omdat Ziyech domweg niet te verkopen valt (voor een leuk bedrag).
    Vind ik leuk
    HJR +8261
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:15
    Dit is een ideale deal voor Ajax. Of Frenkie het uiteindelijk redt, maakt voor Ajax eigenlijk niet uit. Ik hoop het voor hem en het NL-elftal dat hij het redt.

    Beste voor iedereen zal zijn dat Ajax zich plaatst voor de CL.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1471
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:20
    Ajax is me lief en Frenkie oogt als een fantastisch talent. Maar laten we heel eerlijk zijn, dit is pure waanzin. Ik heb hem bij Ajax nog niet heel veel bijzonders zijn doen. Uiteraard is het smullen aan de bal, maar er komt niet de ene na de andere splijtende pass uit. Vond hem bijv. afgelopen dinsdag zelfs onder de maat op het middenveld. Waarschijnlijk heeft hij het potentieel voor een topclub maar om nu te roepen dat die jongen rijp is voor Barcelona en dat op die positie. Dat kan moet je jezelf met een Ajax hart nog niet wijsmaken....
    Vind ik leuk
    erikv78 +195
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:22
    Hem dan maar niet opstellen in de kwalificatie!! Zou ons zomaar de CL kunnen kosten zodat hij eerder weg kan.
    Vind ik leuk
    Quareck +7212
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:22
    Bijzonder knap, een redelijk talent verkopen voor 50 miljoen! De wereld is gek en Ajax sprongt daar heel goed op in.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:22
    Dan gaat de Ligt ook vertrekken 😊mocht Ajax de CL niet halen
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:23
    geloof er niks van
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:24
    Ontzettend jammer, maar daar moet wel iets voor terug komen, en die ook er meteen kan staan.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1303
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:24
    Mooi toch dat ie weg is, tegen Luik helemaal niet gezien. Denkt dat ie alles is en nu meer ruimte voor andere spelers op het middenveld. Alsjeblieft een goede verdediger halen nu.
    Vind ik leuk
    Mari +10180
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:27
    Wat een fantastische resultaat.
    Overmars geweldig. Nu een spits, die kan scoren en mee voetballen.
    Kristensen (en Orejuela?) verkopen eventueel met verlies en een echte goede rechtsback kopen

    Frenkie gefeliciteerd
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:31
    Voorop gesteld De Jong is een geweldige voetballer die zeker zal slagen. Ook het bedrag dat Ajax voor hem vangt € 50 miljoen is conform de marktwaarde.
    De ontbindende voorwaarde dat de verkoop niet doorgaat als Ajax zich niet weet te plaatsen voor de CL komt lachwekkend over. Aan de ene kant heeft Ajax zich de afgelopen 6 jaren voor de CL niet weten te plaatsen en aan de andere kant is de kans dat Ajax zich dit jaar wel voor de CL weet te plaatsen heel groot. Dus het zoveelste dilemma in de soapserie ' Gaat ie wel of gaat ie niet ' ?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34143
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:33
    Succes frenkie
    Vind ik leuk
    Tebannet +147
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:34
    Tja zat er aan te komen.
    Vind ik leuk
    plein19 +2460
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:34
    Kun je De Jong niet meer opstellen omdat hij in zijn hoofd bij Barcelona is. En er ook nog voor kan zorgen dat hij gaat
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:34
    Dit is fantastisch nieuws voor de eredivisie, het doet me denken aan de tijd dat snijder van ajax naar real ging. Het betekend dat wij door de rest van europa als volwaardige competitie worden gezien
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10245
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:34
    Bij het lezen van dit nieuws braakt Straat spontaan zijn gehele benkske onder....
    Vind ik leuk
    OostVer +97
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:36
    Motivatie om de CL te halen of als belabberd te spelen en de EL halen? Ik denk dat dit bullshit is.
    Vind ik leuk
    Tjeentje +215
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:36
    Ik hoop dat Ajax CL haalt en Frenkie dus nog een jaartje blijft, want in potentie is hij zeker buitencategorie, maar denk dat dit jaar nog te vroeg is, zoveel heeft hij-mede door blessures-nog niet gespeeld bij Ajax.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18274
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:39
    Jammer maar je houdt het niet tegen en hopelijk halen ze Champions League
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:40
    Als dit waar is zou ik hem niet opstellen totdat we CL spelen. Die schopt er zelf 2 in zodat hij naar barca kan. Haha
    Vind ik leuk
    Garinsha +4841
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:42
    Hmmm ik zie louter positieve berichten.. zoals het ook hoort.. maar waarom las ik deze berichte niet bij de overgang van kluivert....

    Kluivert is te jong weg gegaan..
    Maar de jong heeft nooit een heel seizoen gespeeld dus waarop gebasseerd door jullie is dit een goeie stap?!

    Volgens vele ging Kluivert voor het geld..
    Waar voor gaat de jong dan? (Als de deal door gaat dit jaar)
    Vind ik leuk
    WJS +5
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:44
    Als je een dragende speler bent die een elftal beter kan laten spelen kan je een stapje hogerop. Dinsdag heeft hij dat absoluut nog niet bewezen dus nog een jaartje AJAX is beter voor hem.
    Vind ik leuk
    slaski +2328
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:44
    Kunnen ze met de Ligt niet ook vast zo'n deal maken ? 65 miljoen kun je toch een hoop leuks mee doen als dat waar is.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:56
    Ik zou de deal iets anders willen zien. Frenkie 50 miljoen en nog 1 jaar bij Ajax, en indien Ajax uit Europa wordt geknikkerd (niet alleen CL), dan mag Frenkie eerder vertrekken. (want dan is de selectie zowieso te breed).

    Wat Ajax daarnaast zou moeten doen, is per direct 25 miljoen van deze 50 miljoen herinvesteren in een degelijke CV, RB en spits.

    Zodra dat rond is, kun je dan ook voor De Ligt een dergelijke constructie afsluiten.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7446
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:45
    Hoppa Kassa voor het NL voetballerij. Hier profiteren Willem II en RKC heel erg in mee. Voor RKC zit de begroting de eerste twee jaar dicht. Fantastische deal zeg ik als Ajacied.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:47
    Haha.zei ik toch.volgens mij hebben ze alweer naar mij geluisterd.verkopen en nog 1 jaar bij ajax laten voetballen.goed gedaan.perfecte deal!
    Vind ik leuk
    Bhj +1895
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:47
    Prima deal hoor, het is heel jammer dat wij hem misschien gaan missen, maar aan de andere kant, hij heeft zo weinig gespeeld dat je hem eigenlijk niet eens mist en dan toch 50 Miljoen.

    De wereld is knettergek.
    Vind ik leuk
    Ajax 410 +98
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:49
    Echt waar toch weer weg doen pffff
    Vind ik leuk
    Ajax 410 +98
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:51
    Omdat dit de nieuwe iniesta is volgens xavi
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27494
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:57
    Logisch. Barca hou je niet tegen. En voor de Jong een mooie stap.

    Overmars doet er goed aan om Carcela direct na het tweeluik tegen Standard over te nemen!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 09:59
    Het wordt druk op de tribunes
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5506
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:00
    Alsof de noodzaak dat Ajax CL haalt al niet groot genoeg was...
    Vind ik leuk
    alaaf +1634
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:01
    Da’s goed nieuws! Psv weer een stapje dichter bij de titel!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:57
    Inderdaad!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:01
    Strik er om heen en doei doei. Goede voetballer daar niet van, maar fysiek erg zwak en kwetsbaar.
    Vind ik leuk
    Remko +119
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:07
    Extra reden om te hopen dat ajax de cl haalt,dan speelt hij iig komend seizoen nog bij ajax.begrijp het wel,mooie club, mooie stad en zal zeker een mooi salaris ontvangen.nou maar hopen dat hij het daar gaat redden.
    Vind ik leuk
    derksen +8922
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:08
    Ik zie het al helemaal voor me daar op training
    Fysiek is die vergelijkbaar met iemand van 16 dat kan natuurlijk echt niet
    Na eerste training schreeuwt die om zijn mama
    Fantastisch gedaan Overmars echt waar
    Maar van frenki hoor je nooit meer iets van ja dat die over 3 jaar bij Excelsior of VVV is verhuurd
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:11
    Leuk, zo'n gerucht in een Spaanse krant. Maar of het dan ook waar is??
    Andere media zeggen dat Overmars alleen de kreet: "niet te koop" nog maar kent dus ja.....

    Mocht er toch iets van waar zijn dan geef ik iedereen groot gelijk.
    - Barca haalt een goede speler binnen (al moet hij zich op dat niveau nog maar staande weten te houden.
    - Ajax lacht zich een ongeluk door zo'n bedrag binnen te halen voor een speler die 'goed' is maar zich (nog) niet als leider heeft laten zien. Daarnaast zijn er voldoende opties op het middenveld.
    - Frenkie heeft zijn droomtransfer, zal wel een leuk salaris opstrijken en mag zich gaan meten met toppers die het middenveld bevolken. Hij zal daar genoeg kunnen leren.

    En als Ajax zijnde kun je nu cashen want hoe zal het zijn na nog een seizoen als blijkt dat hij toch niet de 'superster' blijkt te zijn die het team op sleeptouw kan nemen?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:11
    Alderweireld of Vertonghen halen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    JoeyC +2912
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:13
    Win-win voor Ajax. Iemand die bij Ajax nog niet meekan voor een recordbedrag verkopen. Wow.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4149
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:14
    Absolute waanzin,
    kijk destijds voor zijn blessure maakte een talent als Stengs een verpletterende indruk en was meteen de beste speler van de selectie van AZ nog meer dan Jahanbakshsh die voor hem naar links moest wijken en zelfs gullit en advocaat zaten voor die snotneus op de tribune in de noodlottige wedstrijd tegen psv.
    Dan kan ik begrijpen dat je in no time dat soort clubs op je gericht krijgt, maar Frenkie de Jong.. nee, zal best een goede speler zijn maar indrukwekkend en groots spel zie ik er nog niet in.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:15
    Hahaha complete onzin. Een speler met maarliefst 1 doelpunt op het hoogste niveau. hahaha
    Vind ik leuk
    R94 +1999
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:15
    Het huiskrantje is hier nog stil over, geloof er dus nog maar weinig van. En serieus, sommige moeten even die ontzettend grote plaat voor hun kop weghalen, realisme is soms ver te zoeken.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21402
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:17
    Kans op een basisplaats bij Barca is klein. Op die leeftijd moet de Jong veel minuten maken. Mocht het daadwerkelijk tot een transfer komen dat is dit in de categorie onverstandig. Zelfs jongens als Dembele en Mina maken amper minuten daar.

    De Jong moet gewoon nog 3 jaar bij Ajax blijven. Slaat werkelijk nergens op
    Vind ik leuk
    Jorik1040 +457
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:19
    Een doorverkoop percentage vragen heeft geen zin want die gasten gaan die gozer houden tot ze pensioen.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:20
    Marc: nee Frenkie is niet te koop. Blijkbaar een verhuur tot einde contract ter waarde van 50mio met aansluitend een eenzijdige optie voor overname voor € 0,00
    Vind ik leuk
    frankje +45
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:21
    Dus Frenkie zal het niet erg vinden wanneer Ajax van Standard verliest. En wat zal De Ligt nu denken, vandaag nog contract met PL club tekenen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 10:22]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:23
    De vraag is dan: wat heeft Ajax liever?
    Vind ik leuk
    fr1963 +3338
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:24
    Schandalig eigenlijk dat er bij ajax "schijnbaar" veel Europese topspelers rondlopen die tientallen miljoenen waard zijn en er geen trainer te vinden is die er een team van kan maken. Al wonnen ze maar 1 klein prijsje zoals de knvb beker, maar zelfs dat niet...van de 17 te winnen prijzen sinds 2014 heeft ajax er 0 gepakt!
    Wat klopt er niet? Topspelers die geen klik hebben met elkaar of de club, maar reikhalzend uitkijken naar de stap naar één van de Europese grootmachten.
    Dat is de Toekomst voor ajax helaas.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5039
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:44
    Haha wat een onzin!
    Vind ik leuk
    fr1963 +3338
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:47
    Welke zin?
    Vind ik leuk
    Nummertien +5039
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:21
    Alles..
    Vind ik leuk
    fr1963 +3338
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:25
    van de 17 te winnen prijzen sinds 2014 heeft ajax er 0 gepakt!
    Wat klopt er niet?
    Vind ik leuk
    Nummertien +5039
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:32
    Frank haalde het net niet, maar daarvoor 4 titels. Goede trainer voor Ajax. Bosz heeft het ook goed gedaan, Europese finale gehaald! En Ten Hag mag het nu waarmaken! Je kan niet altijd alles winnen, volgens mij weet jouw club daar alles van, maar dan nog kunnen spelers zich goed ontwikkelen. Bosz maakte er een goed team van, had daar tijd voor nodig. Ten Hag mag het nu laten zien.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3338
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:09
    Tussen "je kan niet altijd alles winnen" en "ruim 4 jaar 0 prijzen winnen" zit nogal een gat! 17 prijzen om 0. Zelfs Feyenoord / Gio wint 5!!! Prijzen in de afgelopen 39 maanden! 5!!!
    Gio heeft hier een nationaal record!
    Vind ik leuk
    Nummertien +5039
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:32
    19 jaar één titel laatste 8 jaar 4 titels.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:25
    Leuke deal. Dus als Frenkie verliest, dan krijgt hij een riante salaris verhoging. Die kun je de volgende twee wedstrijden dus logischer wijze niet meer inzetten als ajax zijnde.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6200
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:25
    Voor 50 miljoen zou Barca hem gelijk willen laten overkomen. Niet uitlenen met kans op blessures.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:26
    Dat hier bijna 250 mensen zich geroepen voelen om op een gerucht te reageren. Al meer dan 2 weken wordt hier dagelijks opbouwende en insinuerende berichten gepubliceerd uit een roddelblad in Bercelona.... en ja hoor.. iedereen neemt het weer aan voor waarheid
    Vind ik leuk
    RJC1960 +142
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:27
    Wat een kletsverhaal. Ik gun het die jongen wel maar hij is alles behalve 50 miljoen waard, 5 miljoen is al een hoop geld voor zo'n beginnend spelertje. De voorwaarde is helemaal belachelijk. Als ze zich plaatsen mag hij pas volgend jaar weg :-D VP wordt steeds meer Telegraaf en Story achtig.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2117
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:28
    Mooie stap! Maar hopelijk maakt ie minuten. Zo ja, goed voor het NL'se voetbal

    Kluivert bij AS Roma, De Jong bij Barca.... al weer een stap omhoog voor Oranje
    Vind ik leuk
    Spekholz +534
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:30
    Nou Frenkie, we zien je over een paar jaar wel terug bij een subtopper..
    Vind ik leuk
    Champ1 +246
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:32
    Die is dus weg en over een jaar weet niemand meer wie frenkie was
    Vind ik leuk
    fr1963 +3338
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:50
    Die gehypte ventjes komen straks net als Blind weer met hangende pootjes (en een dikkere bankrekening) terug naar ajax.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 12:17]
    Vind ik leuk
    ErikAjax +635
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:39
    Eerst maar eens afwachten. is zoveelste Frenkie gerucht.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:40
    Dus moet hij de volgende wedstrijd van Ajax maar snel in eigen doel schieten en een rode kaart pakken zodat Ajax verliest
    Vind ik leuk
    Lesseh +157
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:41
    Mooi toch voor Frenkie de Jong zal absoluut slagen bij Barcelona kan veel leren en uitgroeien tot een topspeler. Overigens is het een jongen zonder kapsones, hij is leergierig en gaat het redden. waarom is bijna iedereen zo negatief over deze jongen Barcelona weet als geen ander de kwaliteiten in betrekking tot Frenkie de Jong in te schatten en zal absoluut slagen bij Barcelona.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:51]
    Vind ik leuk
    RJC1960 +142
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:41
    Trouwens het miljoenenbal bij Ajax opgestookt door VP loopt weer goed:
    Neres 40 miljoen
    De Jong 50 miljoen
    Ziyech 60 miljoen?
    Onana 35 miljoen?
    en welke miljoenen ben ik nog vergeten. Maar een ding is zeker Ajax wordt weer geen kampioen.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3338
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:52
    Los zand. Eigenheimers. Vedetten. Spelen voor zichzelf. Geen team.
    Geen collectief. Geen prijzen.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:54
    Eens kijken of het Roda JC wel lukt om kampioen te worden.

    En je bent uiteraard De ligt en Dolberg nog vergeten in je rijtje.
    Vind ik leuk
    RJC1960 +142
    zondag 12 augustus 2018 om 12:26
    Helaas verwacht ik niet dat Roda JC kampioen gaat worden. Te Ligt en Dolberg klopt dat zijn ook miljoenen. Maar volgens mij is de marktwaarde van Dolberg al weer gezakt naar het eerste succesvolle half jaar. Afgelopen jaar weinig laten zien. Ben benieuwd of hij er nog boven op komt. Te Ligt begint zich te ontwikkelen maar als deze nu ook naar het buitenland gaat verdwijnt hij ook uit de picture. Nog minimaal een paar jaar in Nederland blijven spelen en laten zien dat hij zich verder ontwikkeld.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    zondag 12 augustus 2018 om 14:25
    Te ligt? Zelf verzonnen?
    Vind ik leuk
    RJC1960 +142
    woensdag 15 augustus 2018 om 08:26
    Ja was ook niet zo moeilijk. Maar hij begint zich te verbeteren.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    woensdag 15 augustus 2018 om 10:03
    Noem eens een betere Nederlandse verdediger van die leeftijd?
    Vind ik leuk
    RJC1960 +142
    donderdag 16 augustus 2018 om 15:59
    Kan ik opnoemen maar dat wil niet zeggen dat het dan gelijk een topper is. Laat hem zich nu eerst maar eens goed bewijzen in ons kikkerlandje en over een paar jaar overstappen. Tot nu toe zijn alle jonge hoogvliegers flink op hun neus gevallen.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    donderdag 16 augustus 2018 om 20:25
    Volgens mij bewijst hij zich al aardig in Nederland hoor. Maar ik wacht nog op een naam.
    Vind ik leuk
    Brunt +200
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:47
    Dus een eigen doelpunt van Frenkie op het juiste moment levert hem veel geld op...

    Maar wel begrijpelijk, met CL erbij kan hij zich sneller ontwikkelen. Minder begrijpelijk is het dat het al zo vroeg gebeurt, waarom niet eerst 2 seizoenen volledig in het 1ste van Ajax spelen? Vooral op zijn leeftijd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 10:48]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6189
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:53
    Voor beide een zekerheidje, Ajax is ten alle tijden verzeker van die 50 miljoen en Barcelona kan rekenen op de Jong. Ik het niet dit jaar, dan wel het volgend jaar.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:53
    Nieuwe dag, nieuwe kranten....

    Hoor graag van Ajax of dit verhaal niet een zoveelste onzin verhaal is.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:03
    Voor 50mio gewoon laten gaan. Frenkie is in tegenstelling tot de Ligt niet onmisbaar. Het ziet er naar uit dat Ziyech blijft en Eiting ontwikkelt zich erg goed, dan hebben we nog vd Beek, Schöne en Labyad en Sinkgraven loopt ook nog ergens rond. In nood kan Blind op het middenveld en in Jong Ajax lopen nog genoeg talentvolle middenvelders rond (Matusiwa!!).
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:05]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:04
    50.000.000 + 30% door verkoop ! niet slecht! en nu 2 harden verdedigers er bij kopen!
    Vind ik leuk
    hoebie60 +135
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:08
    De spelers van ajax bewijzen steeds weer het surplus aan waarde, al is het maar op de transfer markt, een speler brengt meer op als alle spelers in 1 seozoe seizoen bij de kampioen, dan moet je in het buitenland toch een hele grote naam hebben.
    Vind ik leuk
    Dunneke +182
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:10
    Die speelt nog paar wedstrijdjes voor ajax en stapt dan in het vliegtuig
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:30
    Het is toch te gek voor woorden dat “ nee, is niet te koop ! “ niet in het spaans vertaald kan worden.
    50 miljoen is een koopje want Frenky wordt een grote dat zie je aan alles.
    Alleen heeft ie in het veld blijkbaar meer geduld dan daarbuiten. Nu maar hopen dat Ajax de CL haalt
    Vind ik leuk
    Weer psv +511
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:54
    Wat zijn het toch ook een stelletje hypocrieten die 020 supporters ,Kluivert totaal afbranden en van alle verwensingen naar zijn hoofd slingeren en de jong van alle kanten succes wensen hoe hypocriet kun je zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:09
    T wordt steeds gekker !
    Vind ik leuk
    Founder +242
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:12
    Weet 100% zeker dat ze in Arkel, waar Frenkie vandaan komt en heeft gespeeld, hopen dat Ajax wordt uitgeschakeld voor de CL. Kunnen lekker investeren in de club met het geld wat Frenkie ook hen gaat opleveren.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15340
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:13
    Eerst even statement van Ajax afwachten.
    Vind ik leuk
    jos.drity +19
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:17
    Alweer een speler die weggaat om daar voor veel geld op de bank te gaan zitten, en vervolgens wordt uitgeleend aan een andere club.

    De groeten
    Vind ik leuk
    Gill +16
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:39
    Frenkie is een echte barca speler. Moet nog wel blijken natuurlijk in de vorm van prestaties maar de kwaliteiten heeft hij en kan hij verder ontwikkelen
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +103
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:54
    Frenkie is niet goed genoeg voor de top.Barca is zo gek om dat bedrag te bieden, dus gewoon binnen harken dat bedrag zou ik zeggen. Frenkie had het al moeilijk tegen Standard.
    Vind ik leuk
    Monty +1
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:54
    Dit wordt de nieuwe superster bij Barcelona. Mix van Xavi, Iniesta en Messi.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:04
    moet je nagaan dat deze jongen 5 eredivisie clubs bij mekaar waard is. Bosman arrest 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Farmer +12731
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:29
    Heh,.... toch apart, eerst stug volhouden dat ze hem niet verpatsen...

    Maar 'Then they made an offer they couldnt refuse'.....
    Zou dr ook iets met een paardekop aan de hand geweest zijn?

    T lijkt gewoon een gevalletje "Mo Greene" uiteindelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:59
    Het is zeer jammer, maar logisch dat ze Frenkie al willen, een echt super talent, hoop nog jaar Ajax wat positief is voor cl avontuur. Maar barca en het nederlands elftal gaat nog heel veel plezier aan deze topper beleven
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:21
    Goede verkoop met zo'n megabedrag. Is minder goed dan menig geen denkt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:29
    Fosu-Mensah, Alen Halilovic goede vervangers denk ik wel. Maar hoop zo dat hij nog een jaar bij Ajax zal spelen en dat hij uitblinkt op het middenveld en Ajax beter doet dan ze nu al zeggen dat Ajax nu is
    Vind ik leuk
    Floaz +940
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:53
    Iedereen zit hier maar domme opmerkingen te maken over Frenkie in de fanshop, ondertussen is ie zelf fan van hem en zit ie te huilen als ie echt weggaat
    Vind ik leuk
    Veteraan +21
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:06
    Ajax heeft goede zaken gedaan
    Vind ik leuk
    Gerro +7347
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:25
    Transfer word nergens bevestigd wel dat Ajax biedingen van 50 miljoen op Frenkie heeft geweigerd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws