De Boer: 'Als het uitblijft bij Ajax, zullen mensen daarop aangekeken worden'

    De Boer: 'Als het uitblijft bij Ajax, zullen mensen daarop aangekeken worden'

    Gepubliceerd: vrijdag 10 augustus 2018 om 12:43vr 10-08-2018 om 12:43

    Ajax is komend seizoen dé titelkandidaat in de Eredivisie. Dat stelt Ronald de Boer, die tegelijkertijd PSV en Feyenoord zeker niet uitvlakt.

    "Ajax", antwoordt De Boer op de vraag van FOX Sports wie favoriet is voor de landstitel. "Door de spelers die gehaald zijn en daarnaast zijn de jongens die zijn gebleven weer een jaartje ouder. Een bepaalde volwassenheid heb je toch nodig om kampioen te worden. Ajax kan dat met deze selectie zeker."

    De Boer denkt dat de traditionele top-drie aan elkaar gewaagd is. "Ik heb PSV gezien en zij spelen echt heel aantrekkelijk. Ik verwacht daar veel van. Voorwaarde is wel dat Hirving Lozano blijft. Als hij weggaat, is dat een enorme aderlating. Mét hem zal PSV kort achter Ajax tweede worden."

    "Stel: Ajax grijpt de titel niet, dan is het zeker crisis in Amsterdam", voorspelt De Boer. "Dat hoort bij alle topclubs. Zij hebben ervoor gekozen een ander beleid te voeren, veel geld uit te geven. Dan verwacht je resultaten. Als die uitblijven, zullen mensen daarop aangekeken worden."

    Close call
    De FOX Sports-analist verwacht dat Feyenoord ook nog in de buurt komt. "Ik denk dat de drie topclubs redelijk aan elkaar gewaagd zullen zijn dit seizoen. Ajax steekt er iets bovenuit, maar echt niet zo ver als iedereen nu vermoedt. Ook verwacht ik dat het verschil tussen de traditionele top drie en de rest groter zal zijn. Zij hebben zoveel kwaliteit in huis..."

    Poll

    Wie is jouw titelfavoriet?

    (2277 stemmen)

    Plaats een reactie

    AjaxSnake +641
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:47
    Qua bankrekening wel!
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12815
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:49
    Maar kun je de selecties dan nu al vergelijken?
    Transfermarkt is nog 3 weken open.

    Als Ajax CL niet haalt kunnen zomaar bijv Ziyech, Neres, deLigt en/of F deJong nog vertrekken. Dan heb je ineens een heel ander verhaal en heeft Ajax niet veel uitgegeven maar veel meer verkocht dan uitgegeven
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 12:50]
    Vind ik leuk
    Snapje? +7619
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:57
    Ik denk dat als Ajax kampioen wordt een paar mensen daarop aangekeken zullen worden. Duh!!
    Vind ik leuk
    slechtekont +4780
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:24
    Oud interview, repost van VP.
    Vind ik leuk
    Elledoet +534
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:08
    Wat doet Feyenoord er tussen. Nederland heeft al jaren een top 2 en een grote subtop en daar hoort Feyenoord te staan. Feyenoord heeft alleen een stadion en supporters die het gevoel geven van een topclub maar meer ook niet. 24 punten achterstand vorig seizoen van de kampioen dan zou erbij een topclub koppen rollen. Supporters zouden de protesteren maar wat gebeurt er helemaal niets. O...alleen Clasie..pfff.
    1 keer per 18 jaar kampioen worden een paar bekers pakken (met alleen thuis wedstrijden) en een JC schaal. Een kinderhand is zo gauw gevuld. Tegen PSV zag je al dat ze geluk hadden want ze werden afgetroefd op alle fronten en dan gisteren dat was gewoon de verwachting (vorig jaar speelden ze net zo) dus vanwaar die verbazing. Zolang deze trainer en TH en supporters dit beleid steunen zal Feyenoord nooit een topclub zijn of worden.
    Vind ik leuk
    Roel Boeli +260
    zaterdag 11 augustus 2018 om 08:00
    Elke keer 1 titel in 15 jaar
    En bekers, waarin ajax vaak amateurs loot.

    Laatst ruim 4 jaar Ajax NIETS gewonnen. Maak je daar eens druk om.
    Vind ik leuk
    Elledoet +534
    zaterdag 11 augustus 2018 om 08:26
    We hoeven niets te winnen ...omdat wij Nederland (als Ajax zijnde) de laatste jaren Nederland wel op de kaart zetten samen met PSV. Wij doen wel mee om het kampioenschap ( elk jaar). Wij zullen nooit als kampioen zijne onze supporters zulk voetbal voorschotelen. 2 jaar terug 20 punten achterstand en vorig jaar 24 puneten achterstand. Wij vermaken Nederland en onze supporters. Wat krijgen jullie voorgeschoteld...
    Alleen maar ellende.
    Nogmaals "als het klinkt als een varken of ruikt als een varken is het ook een varken".
    Oftewel een goede subtopper speeld als een suppoter haald punten als een subtopper dan is het ook een subtopper!!
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12815
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:27
    Ik denk dat dat aankijken al begint als Ajax de CL niet haalt.
    Standaard en evt Kiev.
    Dat moet toch te doen zijn?
    Vind ik leuk
    AjaxSnake +641
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:58
    Het voordeel is dat wij op elke plek bijna dubbele bezetting hebben. Daarbij is 't handig dat je een speler als blind hebt die all-round kan spelen. Eventuele verkoop is al redelijk opgevangen. Denk alleen dat er wel wat ruimte moet worden gemaakt in de selectie voor de eigen jeugd. Er komen nog wat jongens aan en er zijn er een paar nog geblesseerd. Aankoop van Labyad is puur geldverspilling. Na gister zie ik liever die Moniz als trainer komen. Beetje vreemde vogel maar de juiste instelling.
    Vind ik leuk
    Castromann +7883
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:07
    Natuurlijk is ajax topfavoriet..... je kan als analist niets anders zeggen.
    Het heilige moeten zal wel wat extra druk met zich mee brengen.
    Maar daar heeft ajax genoeg ervaring in huis omdat op te vangen.
    Het is moeilijker om geen kampioen worden dan wel met deze topselectie.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6718
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:18
    Wel wat voorbarig dat De Boer nu al het woord "crisis" in de mond neemt. De competitie moet nota bene nog beginnen ;)
    Vind ik leuk
    buddha +9053
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:48
    heeft de boer dit interview zeker gegeven VOORDAT hij feyenoord heeft zien spelen tegen trencin ?
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2239
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:48
    Haha je was me net voor
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3598
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:51
    PSV verloor ook van oesjeik(of iets dergelijks). Het zegt natuurlijk wel iets, maar niet alles.
    Vind ik leuk
    buddha +9053
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:02
    zegt niet alles idd. maar het zegt mij genoeg ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:52
    Dat precies vroeg ik me ook af

    Wat een shock!
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:20
    Ik denk het wel, want VP doet buiten 'Voetbal' in niets zijn naam eer aan
    Vind ik leuk
    buddha +9053
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:06
    knippen en plakken primeur ;)
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:08
    Knippen en plakken mosterd na de maaltijd site.

    Primeurs heeft VP ook niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:49
    Best wel een eyeopener. De jongens die zijn gebleven zijn weer een jaartje ouder bij Ajax. Ik dacht dat ze opeens 2 jaar ouder zouden worden, maar dat is dus niet zo.
    En ook ging de gedachte door me heen dat ze bij PSV en Feyenoord ook in 1 jaar , 1 jaar ouder worden. Maar dat blijkt niet zo te zijn, achteraf begrijp ik deze gedachten ook totaal niet.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +395
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:54
    Voor jonge gasten als; Onana, de Ligt, mazaroui, de jong, vd beek, neres, dolberg en andere talenten maakt een jaar meer ervaring op hoogste niveau wel verschil.
    Bij ervaren spelers maakt dit minder verschil....Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen? Of zeg ik nu iets raars?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:05
    Was sarcastisch bedoeld. Het is toch raar dat het argument alleen in het voordeel van Ajax wordt gebruikt door de Boer. Alle andere clubs hebben dit net zo hard.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24227
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:39
    Als je Ronald de Boer serieus neemt is het verstandig om jezelf niet meer serieus te nemen. Beide gaan niet samen namelijk. Als ik jou was zou ik lekker doorgaan met mezelf serieus te nemen want dat doen wij ook.
    Het hele verhaal van Ronald de Boer rammelt. Hoe kun je, als je stelt dat Ajax net iets beter is dan PSV of Feyenoord, dat ‘net iets beter’ dan inschatten? Bij een klein verschil is het omgekeerde ook denkbaar en waarom zou dan Ajax beter zijn? Omdat de club de naam Ajax draagt? Dat denk ik niet.
    Het is goed mogelijk dat Ajax kampioen wordt, maar ik schat PSV minstens net zo in staat daartoe. En ik zie AZ en FC Utrecht ook als kanshebbers op plaats 2 en 3 of andersom.
    Een voorspelling doen is de laatste jaren ondoenlijk gebleken. Je kunt niet alles tevoren weten en zeker niet voordat de competitie goed en wel begonnen is. Elk jaar zeg ik dat je voorzichtig in november iets gewaar kunt worden, maar dan nog zijn er altijd weer ploegen die de tweede helft van de competitie ineens net anders presteren dan in de eerste helft. Dus niet te voorspellen en dat is maar goed ook. Lekker spannend.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:45
    Gelijk heb je, altijd die inhoudloze voorspellingen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24227
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:49
    Bovendien een bron van arrogantie.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3604
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:24
    Eens dat je er niet echt iets over kan zeggen.. maar je snapt toch wel dat hem dit door zijn werk als analist toch gevraagd is? Geen antwoord geven zou in zijn geval werkweigering zijn.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24227
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:40
    Hij is als analist gehouden om een analyse te maken, daarvoor wordt hij betaald. Maar je kunt vooraf geen analyse maken, dat moet nog plaatsvinden. Een voorspelling doen belast je ook gedurende de competitie, want: “Ik heb toen dat of dat voorspeld”.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3604
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:44
    Jij hebt duidelijk zijn contract kunnen bekijken en onthouden. Sorry dat ik in mijn onwetendheid het een redelijke aanname vond dat aangezien alle analisten om een voorspelling wordt gevraagd en ze die ook geven, heb durfen denken dat dit er wel eens bij kon horen.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3604
    vrijdag 10 augustus 2018 om 16:22
    Gezien alle verwijten dat je het met alleen talenten niet zou redden, leek het De Boer vast redelijk om het zo te stellen.. Je kan ook op alle woorden zout leggen.. maar dan ben je bij De Boer nog wel even bezig. ;)
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2195
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:06
    PSV had een jonger elftal dan Ajax grapjas. Dus dat is gewoon een waardeloos argument
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:15
    En daar worden ze niet ouder?
    Vind ik leuk
    B.O.B. +395
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:11
    PSV had een selectie met gemiddelde leeftijd van 24,37 jaar oud.
    Ajax....23,38 jaar let op..dit was vorig seizoen.
    Dit seizoen heeft PSV een selectie van 23,20 dacht ik en ajax 23,60.
    Gaat bijna nergens om, alleen denk ik dat PSV vorig jaar wel meer ervaren krachten standaard in de basis had.
    Dat heeft Ajax dit seizoen mede door de aankopen van deze zomer. Maar de transfermarkt is nog niet voorbij dus voor nu is het zinloos om het hierover te hebben;)
    Vind ik leuk
    cornelisse +234
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:50
    Ik denk dat hij best wel eens gelijk kan gaan krijgen. Feyenoord is uitglijder eerste klas maar met iedereen fit gewoon sterk elftal vitesse verwacht ik ook veel van.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5675
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:52
    Dit Feyenoord is ook gewoon in staat om weer 8 keer op rij te verliezen. Dat zie ik eigenlijk eerder gebeuren.
    Vind ik leuk
    Mari +10180
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:51
    Verrassend veel nieuws van Boer
    Vind ik leuk
    Wilex +1393
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:32
    `Ik heb Psv gezien en zij spelen echt heel aantrekkelijk`
    Dat vind ik toch wel groot nieuws van de Boer
    Vind ik leuk
    Mari +10180
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:06
    Haha,als je het zo bekijkt wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:51
    de Boer, alle Ajacieden hopen dat hij snel weer weg gaat. De echte Ajacieden, niet die weggooiers van VP.
    Vind ik leuk
    John Garp +2288
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:54
    Pleur op joh. Ronald is held. Als jij ouder was dan 12, dan zou je dat wel weten.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19160
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:55
    Snel weer weg gaat als techniektrainer van de jeugd?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:06
    Hoop het, net als vele!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19160
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:10
    Volgens mij heb jij geen idee en probeer je gewoon te provoceren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:13
    Provoceren? Ik ben een jood tot de dood! Ik zeg gewoon wat ik en vele uit de F-Side denken. Maar goed, F-Side wordt hier al een tijd neer gezet als een stel dwazen. Jammer dat ze dat nooit roepen in onze gezicht, of vak!

    Morgen zijn we weer begonnen en de eerste is Heracles die eraan gaat!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19160
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:18
    Ik zal nooit zeggen dat F een stel dwazen zijn, wel denk ik dat Ronald als techniektrainer de jeugd veel bij kan leren.

    En morgen moet gewoon 3 punten opleveren ja!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:24
    Ik weet de dag nog goed, toen we aan tafel zaten met Frank, Ronald en de directie vanwege de verhoudingen. Nooit, maar dan ook nooit vergeten we wat Ronald toen gezegd heeft tegen ons. Dat we maar onze smoel moesten houden en de echte jongens het werk laten doen. Ik kan je vertellen dat Ronald binnen 10 seconden weg was gerend achter de beveiligers. Wat een fucking stumpert. En vergeet niet dat Ajax en supporters elkaar niet liggen de afgelopen 7 jaar.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19160
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:46
    Iedereen zegt of doet weleens iets stoms in de jongere jaren, toch?

    Ik heb het niet over de verstandhouding tussen Ajax en de supporters, het gaat nu over Ronald.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5675
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:51
    Ik hoop dat het gewoon spannend wordt, AZ en Utrecht gewoon een kans kunnen maken en we een verassende titelstrijd gaan zien. Dat is altijd de charme van de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +1336
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:57
    AZ gaat denk ik geen kans maken. Ik denk niet dat het team het gat achtergelaten door Jahanbakhsh en Weghorst, gaat opvullen.
    Vind ik leuk
    VZW291 +733
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:59
    De laatste keer dat een of meerdere clubs uit de subtop echt in de titelrace kwamen was in 2011-2012 toen plots 6 clubs nog uitzicht hadden op de schaal. Maar voor de rest gaat het eigenlijk altijd tussen Ajax en PSV, en soms Feyenoord.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7446
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:52
    Op basis van de begrotingen en van de huidige selecties denk ik dat Ajax met de kerst de kampioensvlag al in de top kan hijsen!!!.
    Zeker nu Lozano geblesseerd is en Feijenoord door de onder grens is gezakt!!
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:52
    Ajax wordt in maart al gehuldigd.
    Vind ik leuk
    Cptje +210
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:57
    Maart pas , eind december onder de kerstboom !!!!!!
    Vind ik leuk
    GOAL! +443
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:06
    Geen daden maar woorden leve ajax1
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19160
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:12
    Eigenlijk kan Ajax zondag al gehuldigd worden!
    Vind ik leuk
    Foebele +54825
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:52
    Two fingers in the nose!
    Vind ik leuk
    Cptje +210
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:54
    Feijenoord sorry gaat hem echt niet worden komend seizoen, erg jammer maar helaas !!!!

    Van Geel is een prutser
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 12:55]
    Vind ik leuk
    SanKev +849
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:54
    Nouja, de grootste reden waarom de topclubs elkaar niet te ver zouden moeten ontlopen wat punten betreft is vanwege het gebrek aan kwaliteit bij een groot deel van de rest van de eredivisie. In principe zijn er niet gek veel wedstrijden die je niet zo "moeten winnen" als PSV, Ajax of Feyenoord
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19160
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:58
    Echt joh, waarom moeten veel Ajacieden altijd zo hoog van de toren blazen?
    Vind je het gek dat supporters van andere clubs Ajax uitlachen bij weer een domper?
    Vind ik leuk
    Cptje +210
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:14
    Ajax is komend seizoen gewoon verreweg de sterkste maar tegen de ‘ kleine’ clubjes uit hebbem ze het altijd lastig !!!

    Dus zal evengoed best spannend worden

    Denk dat de club die bij de kleine clubjes uit weet te winnen kampioen gaat worden
    Vind ik leuk
    Cptje +210
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:59
    Als het aan die Ajax fans ligt is de huldiging aanstaande zondag al !!!

    Ik denk de grootste kanshebber maar zo’n mega verschil zal het toch niet zijn !!

    Onderlinge wedstrijden psv , feijenoord en natuurlijk az zullen ze vast winnen !!!

    Emmen uit
    Utrecht uit
    Fortuna uit
    Vvv uit

    Lastig genoeg
    Vind ik leuk
    cornelisse +234
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:15
    Ajax en PSV zakten afgelopen seizoen ook door het ijs in Europa, Feyenoord wordt onderschat, selectie is weliswaar te smal en daarom zullen ze achter Ajax en Psv eindigen maar met een fitte selectie gewoon goede ploeg.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:32
    Waarom staat feyenoord hier nog tussen?? Het is toch overduidelijk dat het tussen Ajax en psv zal gaan.
    Vind ik leuk
    Eddepet +57
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:45
    Ajax moet gewoon nog meer ervaren topspelers kopen in t buitenland. Dan zijn ze voor iedereen onverslaanbaar!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:48
    Blij dat dit weekend de competitie weer begint. Ben wel klaar met al die voorspellingen. Laat het maar eens zien in de groene wei.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    Rkoeman +18
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:16
    Wij van WC Eend....
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:23
    Het gaat gewoon weer tussen PSV en Ajax. Als Ajax minder steken laat vallen tegen kleinere clubs, dan worden ze kampioen. Maar daarvoor moet Ajax verdedigend toch nog wel sterker worden, dat zagen we tegen Luik maar weer eens.

    Voor Feyenoord voorspel ik een tegenvallend seizoen evenals voor AZ (beiden buiten de top 4).
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 15:02
    Komkomertijd…...
    Vind ik leuk
    fer65 +234
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:49
    Franck je hebt helemaal gelijk ,als het uitblijft dan worden mensen daarop aangekeken en ook aan gesproken.Maar bij Feijenoord zitten nu eenmaal veel zijkettjes die geen klap om de club geven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws