'NAC en Birighitti van elkaar verlost: Manchester City-netwerk helpt Bredanaars'

'NAC en Birighitti van elkaar verlost: Manchester City-netwerk helpt Bredanaars'

Gepubliceerd: donderdag 16 augustus 2018 om 12:57do 16-08-2018 om 12:57

De Australische NAC Breda-doelman Mark Birighitti staat op de nominatie om terug te keren naar zijn vaderland, meldt BN DeStem. De 27-jarige sluitpost staat in de belangstelling van Melbourne City.

Deze interesse is niet geheel toevallig: de Australische club is onderdeel van het wereldwijde voetbalnetwerk van Manchester City, dat ook een samenwerkingsverband heeft met NAC. De Bredanaars kwam Birighitti vorig seizoen, vlak voor het sluiten van de transfermarkt, op het spoor dankzij het scoutingsnetwerk van The Citizens.

Heel veel indruk heeft de doelman echter niet kunnen maken in het Rat Verlegh Stadion. De Australiër werd vorig seizoen al voorbijgestreefd door Nigel Bertrams en zou dit seizoen reservekeeper zijn achter City-huurling Arijanet Muric. Doordat de Montenegrijn geblesseerd raakte, mocht Birighitti onder de lat staan tijdens de competitiewedstrijd tegen AZ. De Australiër moest vijf keer vissen en ging opzichtig in de fout bij de 3-0 van Myron Boadu.

Nieuwe ervaren doelman
Wanneer Melbourne City zijn interesse doorzet en Birighitti en NAC daadwerkelijk van elkaar verlost, kunnen de Bredanaars de transfermarkt op. NAC heeft het Muric en Karol Niemczycki twee negentienjarige doelmannen onder contract staan en wil volgens BN DeStem nog een keeper 'met meer kilometers op de teller' binnenhalen.

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Plaats een reactie

ruud wubbers +21151
donderdag 16 augustus 2018 om 13:00
Wel lief van City dat ze NAC ook helpen van hun rotzooi af te komen.
Vind ik leuk
HanV +5118
donderdag 16 augustus 2018 om 13:20
Benieuwd of ze hem zaterdag nog laten keepen. Mooi toch dat hij een stap omhoog kan doen.
Vind ik leuk
Spiegel +10841
donderdag 16 augustus 2018 om 13:33
Kunnen beter de materiaalman in de goal zetten.

Gun NAC alles, maar deze jongen is ondanks zijn goede instelling en karakter, simpelweg niet goed genoeg voor een club die gezien het budget waarschijnlijk veel kansen tegen gaat krijgen.
Vind ik leuk
Floaz +927
donderdag 16 augustus 2018 om 13:32
Is duur hoor zoon ticket naar Australië
Vind ik leuk
Rodajc +18133
donderdag 16 augustus 2018 om 13:01
Die gaan ze niet missen, zijn opvolger zal vast beter zijn.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 13:02
Zou een forse aderlating zijn, maar soms moet je een speler zo'n avontuur gunnen.
Vind ik leuk
Spiegel +10841
donderdag 16 augustus 2018 om 13:33
Aderlating? Godsgeschenk denk ik.
Vind ik leuk
Jopi1982 +830
donderdag 16 augustus 2018 om 13:02
Bij Ajax hebben ze nog wel wat middelmaat over!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21151
donderdag 16 augustus 2018 om 13:06
Ze mogen Van der Hart ook wel gratis ophalen in Zwolle.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
donderdag 16 augustus 2018 om 13:11
Thomas, Ramselaar, Schwaab, Viergever, Hendrix, Luuk de Jong inderdaad!

Oh wacht...
Vind ik leuk
HierDieTitel +4567
donderdag 16 augustus 2018 om 13:14
Godver knap met middelmaat kampioen worden dan... moet je nagaan wat voor troep jullie hebben! Groetjes!!
Vind ik leuk
psvfan1913 +6105
donderdag 16 augustus 2018 om 13:18
Whahahaha als Luuk de Jong middelmaat is, wat is Huntelaar dan? En als schwaab zo slecht is, wat is Wöber dan wel niet? En Hendrix is echt ontzettend onderschat. Echt een speler die Ajax juist mist.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 13:04
Haha zelfs Birghitti is een handelsproduct van Man City.... City heeft interesse in iedereen die een bal 3 keer kan hooghouden.
Vind ik leuk
Henkings +850
donderdag 16 augustus 2018 om 13:08
Ze zouden de clubs moeten verbieden meer dan 30 contractspelers te hebben, dan voorkom je dit soort onzin
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 13:15
Ja, maar die City-group telt niet als contractspelers. Dat slaat natuurlijk echt nergens op! Ik hoop dat Man City degradeert. ;)
Vind ik leuk
Spiegel +10841
donderdag 16 augustus 2018 om 13:34
Zou die dat echt kunnen? Is wel een keeper he....
Vind ik leuk
#Keizerout +42209
donderdag 16 augustus 2018 om 14:00
Ze tippen clubs waar ze mee samenwerken, waarom zou dat niet mogen?
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 14:22
Mag wel, maar het slaat natuurlijk nergens op dat ze zoveel voetballers in een 'City-group' zetten met als enige doel winst maken. Ik vind het echt de grootste bullshit, maar het mag volgens die kut FIFA, dus het is hun goed recht.
Vind ik leuk
#Keizerout +42209
donderdag 16 augustus 2018 om 14:25
Het enige wat hier gebeurt is dat een club die een keeper zoekt wordt gekoppeld aan een keeper die een club zoekt.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 14:30
Ja en City verdiend er goud geld aan, want anders zouden ze nooit zo'n group op richten.
Vind ik leuk
#Keizerout +42209
donderdag 16 augustus 2018 om 14:32
Nou, hier verdient City waarschijnlijk niks aan.
Alleen hun clubs helpen levert hun wel voordeel op.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2193
donderdag 16 augustus 2018 om 13:07
Waarom haalt NAC Piet Velthuizen niet op? Die zit thuis op een telefoontje te wachten. Prima eredivisie keeper.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 13:19
Die heeft zelf ook al een aantal keer naar nac gebeld, wij hebben schijnbaar geen interesse
Vind ik leuk
Eddy T67 +2193
donderdag 16 augustus 2018 om 15:44
Onvoorstelbaar inderdaad. En dan weer die koekebakker op goal zetten.. Piet heeft prima tijden in Arnhem gekend. Die kan je er zo neer zetten hoor. Past denk ik ook prima bij NAC
Vind ik leuk
Cheat Codes +7732
donderdag 16 augustus 2018 om 13:10
Niet iets voor PSV?
Vind ik leuk
HierDieTitel +4567
donderdag 16 augustus 2018 om 13:15
Goeie! jij hebt het zoveel over ons mooie PSV! Zal ik je keertje meenemen knul!
Vind ik leuk
Bergwag +1039
donderdag 16 augustus 2018 om 14:39
Hee als hij niet wilt, neem ik je aanbod graag aan hoor;)
Vind ik leuk
Man U +20
donderdag 16 augustus 2018 om 13:10
Degradatie
Vind ik leuk
Tweey +2119
donderdag 16 augustus 2018 om 13:20
Mooie stap.
Vind ik leuk
Foebele +53581
donderdag 16 augustus 2018 om 13:22
Moeten ze hun naam niet veranderen in MAC Breda? Manchester City Breda....
Vind ik leuk
geelzwart +119
donderdag 16 augustus 2018 om 13:26
Goed dat je hem nog even uitlegt ik begreep hem namelijk niet
Vind ik leuk
Foebele +53581
donderdag 16 augustus 2018 om 13:27
Geeft niks, je moet altijd rekening houden met de minder begaafde in de wereld.
Vind ik leuk
Pur Sang +480
donderdag 16 augustus 2018 om 13:23
Piet Velthuizen naar NAC? Ik zou het wel een club voor hem vinden!
Vind ik leuk
Dafkuh +124
donderdag 16 augustus 2018 om 13:26
Ik zou weer voor de derde keeper van willem 2 gaan
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 13:29
aub na het weekend pas verkopen!
Vind ik leuk
Floaz +927
donderdag 16 augustus 2018 om 13:31
Namens AZ nog hardstikke bedankt voor de moeite
Vind ik leuk
Smithsonian +41379
donderdag 16 augustus 2018 om 13:32
Een van de slechste keepers ooit.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 13:40
Kostas Lamprou?
Vind ik leuk
wil +1283
donderdag 16 augustus 2018 om 18:21
Nee die is tweede keeper bij Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 19:20
Ajax heeft van Leer ook nog. Denk dat NAC mooie club zou zijn voor Lamprou om zijn carrière nieuw leven in te blazen. Veel meer dan jong Ajax zal hij dit seizoen niet keepen. Hij is ook wel “cultheld” die bij typische NAC sfeertje past😉
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 13:48
gaat een super ruil deal worden van onze super TD. komt een boksende kangoeroe voor terug. word zijn beste deal van dit jaar!!
Vind ik leuk
VasTom +9
donderdag 16 augustus 2018 om 14:24
Ik was verbaasd dat Birighitti weer op doel stond afgelopen zondag, maar daar lag dus de blessure van Muric aan ten grondslag. Wat een matige doelman is deze Australiër! (nee, en niet alleen op basis van zondag tegen AZ).
Ik snap dan ook niet dat NAC niet beter in de Eerste Divisie rondkijkt. Kijk naar Rody de Boer (nu geblesseerde 2e keeper AZ, Telstar) of Sonny Stevens (GA Eagles, nu Excelsior). Niet alles van ver is ook direct beter!
Vind ik leuk
Cookee +12186
donderdag 16 augustus 2018 om 15:12
Die back bracht zijn keeper ook in de problemen
en die lostte Biriqitti niet handig op, deed me denken aan Cillissen die doet ook altijd rustig wat dan maar net goed gaat of hij brengt zijn back in de problemen.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 18:04
700000
En niet minder
En dan gauw Vermeer halen voor op de bank