Buijs over opvallend 'blessure'-moment Groningen: 'Kwam voor ons wel handig uit'

    Buijs over opvallend 'blessure'-moment Groningen: 'Kwam voor ons wel handig uit'

    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:03

    Danny Buijs beleeft een teleurstellende start als trainer van FC Groningen. De voormalig middenvelder zag zijn ploeg vrijdagavond op eigen veld met 0-1 verliezen van Willem II.

    "Het is een ontzettend pijnlijke start. Niet alleen voor de club, maar ook voor mezelf. Zo simpel is het", zegt Buijs tegen FOX Sports. "Ik vond het van onze kant voetballend een heel matige wedstrijd. De jongens hebben absoluut keihard hun best gedaan, maar aan de bal was het gewoon heel matig. Zoveel onnodig balverlies, we hadden niet de rust."

    Bij de goal van Daniel Crowley werd niet adequaat ingegrepen. "Hij kon dertig, veertig meter oplopen, nog even op het gemakje naar binnen kappen en kijken waar hij hem wilde schieten. Dan schiet hij hem overigens fantastisch binnen, maar er gaat zoveel fout. En dat wordt afgestraft op dit niveau. Dat hebben we vorige week gemerkt en dat hebben we nu weer gemerkt."

    Een opvallend moment was de 'blessure' van Groningen-doelman Sergio Padt. Dat leek afgekeken van trainers Jurgen Streppel en Henk Fraser, die hun keepers vorig seizoen ook wel eens een blessure lieten voorwenden.

    "We hadden in de rust een scenario doorgesproken dat als de stand zo mocht blijven we in de slotfase alles of niets wilden gaan spelen. Alleen we wilden het toch op een andere manier proberen. Dan is het soms lastig om die jongens te bereiken, zeker als je een aantal buitenlandse jongens hebt. Het kwam voor ons wel handig uit dat Sergio wat last had van zijn been", besluit Buijs met een grijns.

    Plaats een reactie

    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:07
    over en sluiten voor Danny, Die Nijland mag ook wel eens opstappen
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:16
    Wat Nijland betreft ben ik het net als in afgelopen seizoen helemaal met je eens !!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:18
    Voor Danny niet,voor Hans wel die had wel 3jaar eerder mogen vertrekken
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:10
    Nou, Danny Buijs: dat was een goeie truc met je keeper. Heb jij even mooi iedereen voor het lapje gehouden.
    Vind ik leuk
    Cookee +10011
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:26
    Jack Nicholson is meteen van B-niveau nu.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:11
    Gun hem ff de tijd! Is een clubman en je weet dat je nog een hele onervaren trainer aanstelt die alleen Kozakken Boys heeft getraind. Kan je niet meteen resultaat verwachten. Denk dat het wel goed komt met hem!
    Vind ik leuk
    13 +11635
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:18
    Dat hij niet gewend is aan het Eredivisie-niveau kun je al merken aan dit interview waarin hij het heeft over ‘dit niveau’.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:24
    Idd, maar gun hem ff de tijd. Keizer wat een zeer goede trainer was had ook weinig ervaring toen hij bij Ajax binnen kwam, maar zo iemand moet je gewoon de tijd gunnen...
    Vind ik leuk
    13 +11635
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:26
    Zijn opmerking viel me gewoon op, dat dit niveau nog wennen is voor hem. Maar ik ben het met je eens hoor, dat trainers niet te snel afgeserveerd moeten worden!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:13
    Gaat goed met Groningen. Straks is het stuivertje wisselen worden. Twente terug in eredivisie en Groningen terug naar kkd.
    Vind ik leuk
    PRICE +34006
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:15
    Groningen moet er toch wel inslagen 3 clubs onder zich te houden? Alhoewel het is wel ieder jaar steeds iets minder aan het worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:17
    Ik vraag mij af of dat wel lukt met zo'n slecht team.
    Laten ze mij bellen en dat helpt wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:20
    Neem de plaats van Nijland maar over,dat is al jaren niks meer
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:21
    Ik wacht wel op een belletje
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:45
    gozer wat lul je nou weer dom, slecht team ? het is helemaal geen slecht team. het is een jong team met aanstormende talenten, het enige probleem wat we hebben is dat er geen leidende ervaren middenvelder is. die de jongens kan aansturen binnen de lijnen. Dan pas komt het talent naar boven. sommigen hebben echt geen verstand van voetbal hiero.
    Vind ik leuk
    13 +11635
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:21
    Twee wedstrijden is echt nog erg weinig om je mening op te baseren. Laatste seizoen dat NEC in de Eredivisie speelde, hadden ze een fantastische eerste seizoenshelft en verloren ze in de tweede seizoenshelft zo’n beetje alles en degradeerden. Andersom, een ijzersterke 2e seizoenshelft komt ook voor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:26
    Je hebt gelijk in wat je zegt alleen ik zie het niet gebeuren, maar hou van verassingen. Dus we gaan het zien.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 01:30
    Kun je ook gelijk hebben in wat je niet zegt dan?
    Vind ik leuk
    PRICE +34006
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:41
    Moet je wel je nummer geven. TN😁
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 23:43]
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:25
    Hebben ze al 😂
    Vind ik leuk
    PRICE +34006
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:47
    👍👍
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 01:29
    Heb je Fernando toestemming gevraagd om deze foto van Price te plaatsen haha?
    Vind ik leuk
    SimonSays +5847
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:20
    Dus als ik het goed begrijp moeten ze jou bellen en dan gaan ze punten pakken? Of moet jij verder ook nog wat doen? :p
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:25
    Nee mag niet veel doen van uwv.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5847
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:46
    Dan hoop ik voor jou dat ze niet meekijken op VP, want de moeite die jij hier in stopt zouden ze zomaar eens kunnen verwarren met werken 😉
    Vind ik leuk
    Foden +3661
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:15
    Degradatiekandidaat nummer 1
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:22
    Beetje meer vertrouwen in grunn,we zijn nog maar net begonnen,maar het is zeker geen goede start
    Vind ik leuk
    Foden +3661
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:25
    Dat zei Twente vorig jaar ook
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:30
    Klopt,moet ook zeker wat gebeuren,we zullen zien einde van het seizoen
    Vind ik leuk
    Asarkan +22
    vrijdag 17 augustus 2018 om 23:40
    Mwaa dat valt denk ik wel mee, uiteindelijk zal Groningen 'gewoon' 14 worden denk ik
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5637
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:00
    Tegen Groningen geen ballen meer buiten spelen bij blessures , want het zijn dus toneelstukjes.
    En arbiters goed opletten of je het spel echt wel moet stil leggen of gewoon doorkunt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 00:00]
    Vind ik leuk
    Bosmeister +282
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:08
    Wat een flauwekul opmerking. Ik snap best dat je gisteren Twente hebt gekeken, gefeliciteerd trouwens, maar bij Willem 2 hadden ze 11 Neymars lopen, dat soort ongein hoort er (helaas) bij.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 00:27
    Ben ik de enige die vind dat de tuchtcommissie zich hier eens over mag buigen?
    In mijn ogen duidelijk - toegegeven- spelbederf
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 01:27
    Maar aan de bal was het gewoon heel matig, een steeds vaker gehoorde opmerking van trainers en spelers.
    Ja, goed zonder bal daar heb je zo weinig aan, dat wordt ook erg lastig scoren.
    Vind ik leuk
    QPK1985 +560
    zaterdag 18 augustus 2018 om 02:23
    Thuis van een concurrent verliezen blijft klote. Ze moeten door. Lering trekken en niet te lang bij het resultaat stilstaan
    Vind ik leuk
    Wazzupp +655
    zaterdag 18 augustus 2018 om 06:19
    Gun deze trainer gewoon het succes, hoop dat het goed gaat komen straks!!
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2689
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:44
    Gewoon spelbederf en onsportief gedrag. Padt een gele kaart. Coach wedstrijdje schorsen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:19
    Alle "kenners" hierboven hebben gesproken. Positief danwel negatief. Één ding is nu al zeker "FC-Groningen eindigt op het eind van de competitie gewoon in het linkerrijtje. Punt!!!!! En verder geen gezeur over mijn club.
    Vind ik leuk
    peinke +2006
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:44
    Mafketel die trainer met z'n Kozakken-Boys-ervaring! Wie doet dit nu. Bovendien, als je begint met de uitspraak ,,de boel wakker schudden in Groningen'' en je 0 uit 2 hebt, dan heb je je vonnis al getekend. Jans staat nu al klaar om die Buys op te volgen. Misschien maar beter ook. Voordat je het weet zit je in het FCT-scenario! De tekorten zijn er al!
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:24
    Als je iets beweert, Peinke, dan zal je toch eerst van de hoed en de rand moeten weten. Zomaar iets schreeuwen heeft geen zin. FC-Groningen wordt nooit een geval FC-Twenthe. We hebben dit seizoen een begrotingstekort van 2,8 miljoen wat gedekt kan worden door een bedrag van 3,2 miljoen uit de opbrengsten van de doorverkooppercentages van verschillende spelers o.a Virgil van Dijk en anderen. Bovendien heeft de FC-Groningen een eigen vermogen van 5,5 miljoen euro. Dit gegeven komt door het redelijk voorzichtige beleid van de club ten aanzien van de financiën. De club is daarom ook ingedeeld in klasse drie van de gezondste clubs van het betaald voetbal in Nederland. Zo zit het en niet anders.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 16:01]
    Vind ik leuk