Weghorst wil Liverpool-droom afdwingen: 'Dan denk ik dat die kans er komt'

    Weghorst wil Liverpool-droom afdwingen: 'Dan denk ik dat die kans er komt'

    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:14

    Wout Weghorst blijft zijn grenzen verleggen. Nu de spits van VfL Wolfsburg zijn debuut voor het Nederlands elftal heeft gemaakt en in een topcompetitie speelt, droomt hij van het uitkomen op een eindtoernooi met Oranje én Liverpool.

    "Daar droom ik van kleins af aan van. Als ik vol overgave blijf trainen, denk ik dat die kans er komt", zegt Weghorst in De Telegraaf. "Natuurlijk hangt zoiets van meerdere facetten af. Je moet fit blijven, een trainer en club moeten het in je zien zitten. Maar los daarvan kun je veel dingen in het leven zelf afdwingen."

    Met zijn instelling drijft Weghorst teamgenoten soms tot wanhoop. Dieptepunt bij AZ was een actie van Gino Coutinho in de week na de verloren bekerfinale tegen Feyenoord. De doelman kwam zo hard in dat Weghorst negen hechtingen in diens schaamstreek nodig had. "Wat dat betreft ben ik een paar keer keihard tegen de muur gelopen. Dat ligt niet aan anderen, hè? Ik weet zelf ook heel goed dat ik een gebruiksaanwijzing heb."

    "En ik maak het mezelf ook niet makkelijk met mijn manier van sportbeleving. Heel veel mensen houden er niet van en vinden het te veel. Ik word daarom ook vaak afgemaakt en veroordeeld", aldus Weghorst, die denkt dat de kritiek nooit zal verdwijnen. "Kijk maar naar Cristiano Ronaldo. Wat denk je hoe hij zich vaak voelt? Hij speelt voor de grootste clubs ter wereld, maar heeft alsnog heel veel tegenstand. Ik zou hem dolgraag een keer willen spreken over dat soort dingen."

    Poll

    Bereikt Weghorst ooit het niveau van Liverpool?

    (1340 stemmen)

    Plaats een reactie

    Roy_87_ +1230
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:24
    Wout is misschien niet de meest verfijnde speler,maargoed met zijn strijd en passie maakt hij dat meer dan goed.
    En dat is een kwaliteit opzich.

    Tegen beter weten in zou ik het zomaar kunnen zien gebeuren
    Vind ik leuk
    Counterattack +10316
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:08
    Zo heeft Dirk Kuyt het ook bereikt.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1230
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:12
    Dirk had wel meer weg van een voetballer dan Wout.
    Maar idd met zijn inzet heeft hij zich goed staande weten te houden in Liverpool tussen al die grote namen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:24
    In Liverpool was Kuyt 1 van de grote namen
    Vind ik leuk
    PRICE +32112
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:13
    We zullen het zien Wout
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25336
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:44
    Met inzet en passie kan je ver kan komen. Kuyt is een mooi voorbeeld inderdaad. Zou mooi zijn als het voor Weghorst ook lukt.
    Vind ik leuk
    zomer +945
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:53
    Ik vind jerrel hasselbaink een veel beter voorbeeld
    Vind ik leuk
    Marco S +4255
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:12
    Ik John van Loen..
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1051
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:29
    Hahhaa john van loen , ajax anderlecht feyenoord en oranje kon echt niks maar dan ook helemaal niks
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:30
    Heerlijke gast! Hopelijk verlegd hij grenzen! Lets Do This Woutje!
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:34
    Wout Weghorst of Mo Salah? Mmm lastige keuze...
    Vind ik leuk
    nacbreda1 +559
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:56
    Firminho vriend, Salah komt van rechts.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:43
    Klopt! Maar met Firminho is de keuze toch ook niet moeilijk?
    Vind ik leuk
    Futre +2630
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:36
    En rechts heeft voorrang. Punt
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29452
    zaterdag 18 augustus 2018 om 07:35
    Geen woorden maar daden haha.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10316
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:07
    Kuyt II ??
    Vind ik leuk
    Steven77 +206
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:07
    Drugs zijn niet goed voor je Wout
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 08:12]
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:13
    Droom maar lekker verder. Je mag al blij zijn als je jezelf bij wolfsburg staande houdt
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:13
    Gezien zn zangkunsten áls reservespeler van oranje moet het wel goed komen met Woutje 😊
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 08:14]
    Vind ik leuk
    Spekholz +461
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:18
    Woutje mag nog niet eens ballenjongen zijn op Anfield..
    Vind ik leuk
    reffie +2
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:19
    Dirkie was toch wel een stuk balvaster en meer rust en overzicht in zijn spel en speelde vaak van rechts bij Liverpool en Woutje van rechts zie ik niet zitten omdat daar zijn kracht niet licht.
    Vind ik leuk
    Storm015 +131
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:22
    Hebbenjullie toppers dan geen telefoonnummers uitgewisseld of ben je g... topper. Kom op zeg dromen mag maar zoals onze Marco, je weet wel die van Borsato al enige tijd geleden ons krijsend vertelde: BEDROG
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 08:24]
    Vind ik leuk
    Champ1 +235
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:41
    Lekker blijven dromen woutje
    Vind ik leuk
    Vinnie J +634
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:52
    Ik weet zeker als hij zou willen verhuizen dat hij bij LIVERPOOL FC MONTEVIDEO aan de slag kan😂😂😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:53
    Weer zo'n Heracles topper.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2816
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:02
    Natuurlijk zal hij nooit het niveau van Liverpool halen. Maar zijn mentaliteit zal in Liverpool zeker gewaardeerd worden. Hadden we maar van dit soort spelers/profs.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:07
    Had Boëtius maar zo'n instelling.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3668
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:02
    Weghorst, AZ, Coutinho, Ronaldo enz enz. Heb het stukje nog een keer gelezen maar de Boetius link zie ik niet.
    Vind ik leuk
    Futre +2630
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:37
    Wout is een God.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5748
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:42
    Nou...
    Vind ik leuk
    Demi +258
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:57
    De meeste dromen zijn bedrog en die van Woutje zeker! Liverpool is veel te hoog gegrepen voor hem
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:42
    Wout wou 't....... en wat zou 't?
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1051
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:27
    Ik kan wout 100% garanderen dat hij nooit bij liverpool terevht komt ( als voetballer dan )
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:13
    Goed gezegd Wout, keihard blijven trainen, veel leren en vooral nu veel gaan scoren.

    Wie weet komt dan je droom uit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:25
    Wout heeft wel potentie... tenminste niet zo een hielen likker....in de top is 20 procent die het op talent doet en de rest moet zich de tyfus werken......perfecte voorbeeld is hasselbaink
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Weghorst wil Liverpool-droom afdwingen: 'Dan denk ik dat die kans er komt'