Weghorst: 'Speel ik een wereldpot, hoor ik alleen dat ik juich als een debiel'

    Weghorst: 'Speel ik een wereldpot, hoor ik alleen dat ik juich als een debiel'

    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:03

    Wout Weghorst realiseert zich als geen ander dat hij niet de meest populaire voetballer in Nederland is. De naar VfL Wolfsburg vertrokken spits noemt zichzelf in gesprek met De Telegraaf een voetballer met 'een gebruiksaanwijzing'.

    Weghorst heeft tijdens zijn jaren bij FC Emmen, Heracles Almelo en AZ veel voetbalvolgers tegen zich in het harnas gejaagd door zijn fanatisme en de manier waarop hij het randje opzoekt. "Daar baal ik ook echt wel van, hoor", geeft de spits toe. "Speel je een wereldpot, maak je twee goals en dan gaat het na afloop alleen maar over dat ik als een debiel loop te juichen. Uiteindelijk wil iedereen dat er positief over hem wordt gepraat."

    De 26-jarige Tukker denkt dat zijn criticasters niet weten hoeveel hij voor zijn vak over heeft. "Als alle mensen die kritiek leveren zouden weten hoe mijn hele weg eruitziet en hoe ik mezelf elke dag opnieuw weer pijnig om de beste versie van mezelf te worden, dan zouden ze waarschijnlijk beter snappen dat er heel wat loskomt als ik een doelpunt maak", denkt Weghorst.

    "Sinds mijn eerste jaar bij FC Emmen draait mijn leven 24 uur per dag om voetbal. Ik ben en leef heel egoïstisch, ook naar mijn vriendin toe." Ook in Wolfsburg verlaat hij regelmatig als allerlaatste het trainingsveld. Die extra trainingen werpen hun vruchten af. "We moesten sprinten over afstanden van vijf, tien, twintig en dertig meter. Ik eindigde overall als vierde van de selectie. Dat verraste me wel."

    Lees ook: Weghorst wil Liverpool-droom afdwingen: 'Dan denk ik dat die kans er komt'

    Poll

    Gaat Weghorst het maken in de Bundesliga?

    (1929 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:05
    Doe jezelf geen pijn lieverd. Is maar sport en geniet ervan.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 12:06]
    Vind ik leuk
    Voebtal +5808
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:09
    Wat schattig hij wilt graag aardig gevonden worden.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +579
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:28
    https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384/hij_wilt_wil/
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:13
    Zo staan veel Nederlandse voetballers er wel in maar de beperkte Weghorst niet. Door die instelling is hij beter geworden dan veel meer getalenteerde collega’s.
    Zo is IJsland wel op het WK gekomen en Nederland juist niet.
    Zo worden Nederlandse clubs uitgeschakeld door clubs die wel willen strijden.
    Vind ik leuk
    PRICE +32113
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:29
    Wout,gewoon mega veel goals maken,dat is het beste om iedereen stil te krijgen
    Vind ik leuk
    Luiehond +1950
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:15
    We gaan het zien of de duitsers wel van hem gaan houden.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +579
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:18
    Jij snapt er dus geen ene hol van en hierbij verklaar ik jou tot een domme
    Nederlandse Turk.
    Vind ik leuk
    Johan59 +474
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:18
    Het enige wat jij doet is mensen onderuit halen, wat is er aan de hand jochie hebben ze je lolly afgepakt?
    Vind ik leuk
    Radya .G . +579
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:24
    Waar heb je het over beste Johan?
    Vind ik leuk
    Radya .G . +579
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:35
    Kijk even op wie ik reageer, is soms wat verwarrend hier maar met een beetje logica kom je er
    meestal wel uit.
    Bedankt.
    Vind ik leuk
    ruite083 +122
    zaterdag 18 augustus 2018 om 19:30
    Wat is dit nou weer je bent Turk of Nederlander, Nederlandse Turken of bestaan niet, je bent Turk of Nederlander, je moet keuzes maken in je leven en niet van twee walletjes eten !
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:58
    Waarom noem jij iedereen schatje, lieverd en dat soort woorden?

    Vind ik leuk
    Cptn PSV +101
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:09
    Echt een passie voor het spel heeft deze gozer, daarom denk ik dat ie het nog best goed kan doen daar in Duitsland.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:09
    Toch een personaliteit die ik ga missen in de Eredivisie. Topgoos en gaat t ook halen in 🇩🇪
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:15
    Iraq, China, Timor-Leste and Syria are in Group C

    Asian Games Palembang

    Kijk nu naar Iran vs S.Korea 1-0
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:22
    Ik kijk vooral uit naar volgende January. Irak-Iran 16-01

    Iraq is namelikk teruggetrokken uit het toernooi waar jik het over hebt ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:37
    Dan ben ik weer in Nederland 😊
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:39
    Ik kijk ook via de TV of laptop hoor :P
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:39
    Een vriend van mij komt ook uit Irak. Heeft een relatie met een van mijn beste vriendin.
    Samen wonen ze in Den Haag.

    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:43
    Naast familieleden ken ik geen andere Irakezen haha :). Tenminste, geen Nederlandse of uberhaupt 'in real life'.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:11
    Ik had Weghorst heel graag bij Feyenoord gezien, maar wens hen toch veel succes bij VfL Wolfsburg.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31354
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:16
    Mwah.... ik denk dat Nicolai een klasse beter is.... misschien wel 2.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:18
    Maar voorlopig speelt Nicolai nog niet, het schijnt pas in oktober te zijn ondanks dat hij de training al hervat heeft. Dit melde FC Rijnmond sport van de week.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31354
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:19
    Ja, klopt. Mooi bagger.... maar dan mag ie van mij de rest van het seizoen extra uitblinken!
    Vind ik leuk
    mcmodd +22688
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:11
    Dat denk ik echt niet.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31354
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:13
    Goede prof.

    En goed dat ie zich realiseert dat zijn bloedfanatieke gedrag niet altijd even goed over komt. Hij moet zich gewoon niets aantrekken van de reacties die hij daarop krijgt.
    Vind ik leuk
    Hast57 +688
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:13
    Aan zijn mentaliteit kunnen heel veel voetballers een voorbeeld nemen. Is geen topper maar wat hij met zijn beperkingen al bereikt heeft getuigt van een geweldige instelling. Top
    Vind ik leuk
    mcmodd +22688
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:14
    Als je zegt dat hij dit met al zijn beperkingen bereikt heeft, dan heeft hij absoluut geen beperkingen. Misschien dat zijn motoriek een stuk beter kan, maar juist de (extra) training helpt hem daar overheen. Mooie gozer, goed mens lijkt me.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154491
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:14
    Nu nog een wereldpot dan
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1282
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:16
    Ach meid wat een ellende toch.
    Vind ik leuk
    Tiesto1 +332
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:17
    Juichen als een debiel zal niet veel meer voorkomen als 17e man bij Wolfsburg.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22688
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:14
    Ben jij geen ‘r’ vergeten in je nickname?
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:22
    We hebben toch nog 1 NL-voetballer die zijn tijd niet in de nagelstudio, bij de kapper, tatoo-vervuiler of de hoedenmaker zit. Weghorst snapt dat hij voetballer is en geen fashionado.
    Nu nog hopen dat er meer voetballers zijn die 2 benen ontdekken en een kopbal kunnen doen... en graag wat Technisch directeuren die een talent herkennen en trainers die een buitenspeler op de goede plek zetten.

    Bommel is totnutoe de uitzondering.
    Vind ik leuk
    hassel +705
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:26
    Knap van az, deze prutser voor zoveel poen verpatst. Are you watching Van Geel?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5751
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:28
    Tsja, volgens mij voor minder verkocht dan waarvoor Jorgensen verkocht kon worden. Terwijl Weghorst jonger is....
    Vind ik leuk
    hassel +705
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:29
    Bedrag is nooit bevestigd. Alleen maar geroep vanuit de media.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5751
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:39
    Klopt. Maar veel zal het niet schelen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22688
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:16
    Terwijl Jørgensen niet verkocht werd?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5751
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:39
    Nee, en maar goed ook. Je ziet nu hoe belangrijk ie is. Maar als Van Geel ja had gezegd, had ie opeens wel een speler goed verkocht.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 13:47]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5751
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:27
    Dat komt Wout, omdat de meeste mensen wel door hebben dat het bij jou van een act is. Net zoals als die gespeelde teleurstelling na de (wederom) verloren bekerfinale.
    Vind ik leuk
    Kockkie +8
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:39
    Jankert!
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:39
    Hij zingt ten minste goed mee met het volkslied. Een echte Nederlander.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2608
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:44
    Ik snap niet zo goed dat de reageerders hier zoveel tegen Weghorst heeft. Met een enorme mentaliteit verrast hij toch al veel seizoenen de 'kenners'
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:47
    Nou Wout, zorg dan dat ze alleen maar positief over je gaan praten en schrijven door gewoon niet zo gek te doen. Na de verloren bekerfinale leek je ook wel een klein kind dat geen snoepje kreeg..
    Vind ik leuk
    Ferthis +137
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:50
    Type Mario Gomez en die is toch ook redelijk terecht gekomen volgens mij.
    Vind ik leuk
    rinirat +2195
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:56
    Heeft nog nooit een wereld pot gespeeld hahahaha
    Vind ik leuk
    mcmodd +22688
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:19
    Dat heeft nog geen enkele voetballer uit Nederland gedaan, behalve Cruijff af en toe.
    Vind ik leuk
    Champ1 +235
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:22
    Ja woutje je bent toch ook een debiel
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29452
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:24
    Overschat mannetje, gaan ze nog spijt van krijgen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:31
    Ik zien hem nog wel slagen daar. Als hij er 15 inschiet draait tie toch Een prima seizoen. 💪🏽
    Vind ik leuk
    Arbee +2060
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:46
    Ik snap die specifieke kritiek nooit. Dat je klaagt over zijn voetbalkwaliteiten, prima, maar je gaat toch niet lopen janken over dat hij passie en strijd toont? Ik zou Weghorst in dat opzicht juist als voorbeeld voor anderen willen zien. Van wat meer passie en strijd gaat niemand dood.
    Vind ik leuk
    Eric 1966 +141
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:03
    Gewoon blijven juichen Wout, dan weten wij zeker dat het goed met je gaat. Heel veel succes
    Vind ik leuk
    pico323 +5338