Messi neemt Barcelona bij de hand tegen Alavés met jubileumdoelpunt

    Messi neemt Barcelona bij de hand tegen Alavés met jubileumdoelpunt

    zondag 19 augustus 2018 om 00:05

    FC Barcelona heeft de eerste wedstrijd van het nieuwe om weten te zetten in een overwinning. Er was uiteindelijk een vrije trap van sterspeler Lionel Messi voor nodig om de wedstrijd tegen Alavés open te breken. Via Philippe Coutinho en nog eens Messi won Barcelona uiteindelijk met 3-0.

    Barcelona had in het eigen Camp Nou meer balbezit, maar zag hoe Alavés in het eerste kwartier al tot twee prima kansen kwam. De Catalanen zorgden aanvallen maar mondjesmaat voor gevaar. Naar mate de eerste helft vorderde probeerde Barcelona de druk op te voeren en hing een openingstreffer meer en meer in de lucht.

    Toch duurde het tot na rust voor Barcelona de score opende. Na ruim een uur spelen was het Lionel Messi die zijn ploeg bij de hand nam. De aanvoerder schoof een vrije trap, die hij zelf had verdiend, onder de opspringende Alavés-muur door, waarmee hij doelman Fernando Pacheco verraste: 1-0. Het betekende doelpunt nummer 6000 voor Barcelona in La Liga.

    Nadat Messi de paal had geraakt wist Philippe Coutinho de wedstrijd zeven minuten voor tijd wel in het slot te gooien. De Braziliaan penetreerde de vijandelijke zestien in, kapte naar binnen toe en haalde vervolgens doeltreffend uit: 2-0. Daarmee was de wedstrijd gespeeld.

    Toch besloot Messi er nog een slotakkoord uit te gooien. Luis Suarez speelde Messi door de lucht aan in de zestienmeter van Alavés. Na een magnifieke aanname had Messi de bal direct goed liggen en kon hij voor de 3-0 eindstand zorgen.

    Overige uitslagen

    Celta de Vigo 1-1 Espanyol
    Villarreal 1 - 2 Real Sociedad

    Plaats een reactie

    Adje80 +8237
    zondag 19 augustus 2018 om 00:09
    3-0 dus

    (Er stond 2-0)

    Magnefieke aanname valt nogal mee vind ik
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 00:11]
    Vind ik leuk
    Voebtal +5808
    zondag 19 augustus 2018 om 03:16
    Geen Ronaldo.. wat een raar gevoel.. wie gaat Messi tegengas geven?
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4528
    zondag 19 augustus 2018 om 05:03
    Doe jij dagelijks. Tussen 2 slagers zo een bal aannemen.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8237
    zondag 19 augustus 2018 om 06:30
    Nee op maandag meestal niet
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4528
    zondag 19 augustus 2018 om 10:16
    In de rest van de week neem je wel ballen aan?
    Vind ik leuk
    Adje80 +8237
    zondag 19 augustus 2018 om 10:17
    Yep 80 ballen per uur
    Vind ik leuk
    Zwitserland +4528
    zondag 19 augustus 2018 om 10:19
    Gadverdamme.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 00:09
    Messi!!!
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1929
    zondag 19 augustus 2018 om 00:12
    De beste speler van de Primera Division!
    Vind ik leuk
    !!!AJAX!!! +2709
    zondag 19 augustus 2018 om 00:15
    Maar niet goed genoeg voor Argentinië
    Vind ik leuk
    power +5165
    zondag 19 augustus 2018 om 00:18
    Argentinië gebruik hem niet goed, ligt niet aan Messi
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2922
    zondag 19 augustus 2018 om 01:00
    Hij heeft nochtans met Argentinië olympisch goud behaalt en in als ik mij niet vergis werd Messi ook Wereldkampioen voor de - 19 jarigen ,;
    Dus alvorens je zegt dat hij niet goed genoeg voor zijn land , best informeren op het internet. Wie heeft met zijn hattrick in Ecuador er voor gezorgd dat ze mee konden naar Rusland? Messi natuurlijk wie anders?
    Vind ik leuk
    RDion +120
    zondag 19 augustus 2018 om 12:35
    Nou, ik denk dat je alleen maar luie argentijnen heb die steeds weer gaan bouwen op messi, terwijl hij zo hard werkt voor hun
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 00:18
    Die pass van Suarez was echt mooi zo op Messi voor zn 2de goal vd avond. Beetje Iniesta achtig zo fraai. Daar maakte Suarez zn verder matige optreden wel in 1 klap mee goed.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 00:55
    Wat speelde dembele weer bijzonder matig. Tegen boca juniors speelde die al niet goed en nu zet die het voort. Als we een linksbuiten willen die alleen een balletje kan terug passen (dat lukte hem niet eens altijd), dan hadden we wel een speler voor 1 miljoen opgehaald. Ik had het al eerder gezegd en ik denk ook echt dst het gaat gebeuren, Malcom wint de concurrentiestrijd van Dembele. Dembele heeft het moeilijk met de kleine ruimtes, hij kan nog niet zo snel nadenken. Bij Dortmund had die heel vaak heel veel ruimte en daar liet die zich zien. Coutinho was om een of andere reden op de bank begonnen terwijl zo een speler gewoon in de basis hoort, maar alsnog drukt hij zijn stempel op de wedstrijd. Fantastische schot heeft die jongen

    Messi was netals vanouds weer heerlijk.bezig met zijn fantastische passen en schoten. Die passen van hem op Suarez en Dembele mochten er best in
    Vind ik leuk
    power +5165
    zondag 19 augustus 2018 om 01:08
    Ben mee eens Visca,,, ik hoop dat Dembele beter gaat doen, maar soms ben ik bang van niet..... ik mis Iniesta bij Barca.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2922
    zondag 19 augustus 2018 om 01:08
    Visca Dembélé is echt maar matig , alhoewel ik niet twijfel aan zijn talenten, maar hij oogt geweldig zenuwachtig,en 100% eens Coutinho moet in de basis;
    Voor de rest Messi in bloedvorm en Arthur zie ik ook wel meedraaien op een positieve manier , maar goede uitslag en Messi heeft weeral een record gebroken goal nr 6000 en 10 jaar geleden dezelfde Messi goal nr 5000.
    Het was genieten .
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 04:54
    Jaa idd, ik twijfel me de laatste week echr af of die het gaat redden. Het grote verschil tussen topspelers en normale spelers is dat topspelers perfect omgaan met hun zenuwen en gewoon ook presteren onder enorme druk. Ik weet niet of dat ooit goed komt met Dembele en als psg echt 105 miljoen euro heeft geboden, denk ik dat de directie er Misschien toch serieus naar gaat kijken. We hebben al een enorme selectie

    Ik ben tot nu toe echt tevreden over Arthur. Eindelijk een goede aankoop die niet gelijk 150 miljoen euro kostte. Hahaha geweldig dat Messi zowel de 5000ste als de 6000ste heeft gescoord
    Vind ik leuk
    NvC +3245
    zondag 19 augustus 2018 om 02:26
    Wat een held is het ook!
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 03:33
    Kampioenschap komt er weer aan!!! Zie geen speler meer van een andere club in de buurt komen van Messi’s kwaliteiten. Hopelijk speelt Dembele volgende keer weer gewoon op zijn vertrouwde rw/rm positie want links is niet zijn positie.
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +879
    zondag 19 augustus 2018 om 12:44
    Messi als valse 9, Malcom links en Dembélé rechts.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 06:45
    Mit zwei viengers in die onze wuurd barca champione
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Messi neemt Barcelona bij de hand tegen Alavés met jubileumdoelpunt