'Heerenveen liet spandoek weghalen en gaf stewards de schuld van ophef'

    'Heerenveen liet spandoek weghalen en gaf stewards de schuld van ophef'

    maandag 20 augustus 2018 om 20:38

    SC Heerenveen heeft geschrokken gereageerd op de dreigende boycot van de clubstewards voor de thuiswedstrijd tegen Feyenoord. De Friezen willen met de vrijwilligers om tafel gaan zitten om de kou tussen beide partijen uit de lucht te halen.

    Tijdens de wedstrijd tegen Vitesse van zondagmiddag werd er een spandoek met de tekst 'Rust zacht Pake, vak 27, paal 8' (als eerbetoon aan een overleden supporter, red.) uit het Abe Lenstra Stadion verwijderd. Heerenveen liet weten dat één van de stewards zelf besloot om het doek weg te halen, maar de stewards beweren dat de club zelf hiertoe opdracht heeft gegeven. "Het spandoek moest in opdracht van de commandoruimte worden verwijderd. Elke steward die zondag met een oortje rondliep kan dit beamen", laat een anonieme woordvoerder weten aan de Leeuwarder Courant.

    De stewards krijgen echter de schuld van het incident en overwegen daardoor om verstek te laten gaan voor de wedstrijd tegen Feyenoord op 26 augustus. "Je wilt niet weten wat wij over ons heen krijgen op social media." Heerenveen heeft aangekondigd met de betrokkenen in gesprek te willen gaan. "Het is een gevoelige discussie, maar eerst moet de emotie eruit. We gaan met elkaar in gesprek om uit te zoeken wat er precies is gebeurd. We moeten het met elkaar doen, we hebben onze vrijwilligers keihard nodig", vertelt een woordvoerder aan De Telegraaf.

    Heerenveen kan de wedstrijd tegen Feyenoord niet door laten gaan zonder inzet van de stewards. De club heeft altijd een dubbele bezetting aan veiligheidsmensen nodig, wanneer de Rotterdammers langskomen.

    Lees ook: 'Heerenveen - Feyenoord mogelijk op losse schroeven: conflict met stewards'

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +15241
    maandag 20 augustus 2018 om 20:41
    Dubbele bezetting voor Heerenveen-Feyenoord? Is dat zo'n risicowedstrijd dan?
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:45
    Elke uitwedstrijd van Feyenoord is een risico wedstrijd................aldus de betreffende personen van de thuis spelende club, en dit terwijl wij de liefste en aardigste supporters van het hele land hebben.....;-)
    Vind ik leuk
    Pukstra +862
    maandag 20 augustus 2018 om 20:50
    In de ideale wereld wel ja.. maar helaas weet jij ook wel beter;)
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:29
    Weet je wat ik zo onbegrijpelijk vind? Als ik een bericht plaats met ;-) erbij dat er dan nog mensen zijn die er serieus op reageren, nee niet jij maar b.v. Quaresma hieronder wel. Het woord humor etc. etc. is bij diverse mensen hier ver te zoeken.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5618
    maandag 20 augustus 2018 om 21:16
    Ja dat zagen we Eindhoven een paar weken terug.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2108
    maandag 20 augustus 2018 om 21:37
    Het is zo'n warme club.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4131
    maandag 20 augustus 2018 om 21:12
    Nee joh, ik ga t zondag alleen wel doen. Ik ga liedjes zingen voor de Feyenoord supporters.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5605
    maandag 20 augustus 2018 om 21:17
    Zolang uitsupporters in de thuisvakken provoceren wel.. jammer maar helaas.
    Vind ik leuk
    Caniggia +896
    dinsdag 21 augustus 2018 om 06:35
    Was er eens met een bekerwedstrijd en zat op de Hoofdtribune met allemaal Feyenoorders om ons toe.Feyenoord verloor met geloof ik 3-0.maar geen wanklank, De hele wedstrijd niets gehoord.Pas toen ze weg gingen werden ze door het Thuisvak geprovoceerd,En ging het bijna mis.
    Ook bij Heerenveen heb je van die misselijkmakende figuren die moeten zuigen.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3903
    maandag 20 augustus 2018 om 21:34
    Tsja, helaas is dit bij Ajax en Feyenoord zo
    Vind ik leuk
    Herendivisie +1830
    dinsdag 21 augustus 2018 om 06:16
    Wat blijft het toch een stug volk die friezen, misschien is het makkelijker communiceren als jullie gewoon abn gaan praten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 09:59
    Ach man dat kunnen jullie ook niet wij hebben nog een eigen taak
    Vind ik leuk
    mason +1925
    maandag 20 augustus 2018 om 20:50
    Daar heb je het al. Het kwam van de commando kamer. Daar heeft de directie niks mee van doen op zon moment. De call is gekomen van de beveiligungscoordinator en niet van de directie. Dat is duidelijk.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5425
    maandag 20 augustus 2018 om 20:54
    Die staat toch onder gezag van de directie?
    Vind ik leuk
    mason +1925
    maandag 20 augustus 2018 om 20:57
    Nee. De beveliging heeft een bepaalde protocol die van te voren afgesproken is. Vaak zit er ook politie bij. De directie spreekt van te voren hun wensen en huisregels uit. Op het moment van acteren zit er geen directie in de commandoruimte. De beslissi gen komen van de poltie of de beveiligingscoordinator. Bij een concert is de direkteur van mojo ook niet in de commandokamer. Zo moet je het een beetje zien. En trouwens wat weet luus eisinga nou van beveiligingswerkzaamheden. Weet zeker dat hij geen beveiligingspapieren heeft. Dus in die commandokamer heeft hij niks te zoeken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 21:01]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5425
    maandag 20 augustus 2018 om 21:03
    Dat klopt, maar de directie is en blijft verantwoordelijk.
    Hij heeft vanuit de directie de taak om de veiligheid te waarborgen binnen de club. De veiligheidscoordinator moet op zijn beurt de stewards weer aansturen en deelt, indien nodig stadionverboden uit.
    Vind ik leuk
    mason +1925
    maandag 20 augustus 2018 om 21:27
    Ik weet niey wat er afgesproken is wat betreft spandoeken. Wat mag wel wat mag niet. Soms heeft het ook met de grootte te maken of wanneet er een lange stok aan vast zit waar je mee kan slaan. Iig was er iets met die spandoek wat niet helemaal duidelijk was bij de beveiliging. Anders gebeurd zoiets niet. Ik ben zelf ook steward geweest. En ik had waarschijnlijk na gevraagd als sector hoofd waarom we die spandoek moesten verwijderen. Ik was er iig tegen in gegaan. Nu heb je een hoop shit alleen om een spandoek en iedereen vind er wat van.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4131
    maandag 20 augustus 2018 om 21:13
    Juist, dat!
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1974
    maandag 20 augustus 2018 om 20:51
    erg kinderachtig om dit op deze manier te doen, vertel gewoon je verhaal in de media klaar, als je het op deze manier probeert op te lossen krijg je echt niet dat de rest van Nederland zoiets heeft van jeetje, best zielig voor die Heerenveen stewards, nee je forceert er alleen maar irritatie mee, gewoon je verhaal doen en klaar...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 20:56
    Directie kan alvast beginnen inpakken.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:22
    Als dat zou kunnen...
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +549
    maandag 20 augustus 2018 om 21:00
    Man man. Eerst arme vrijwilligers de schuld geven. En daarna zeggen dat het toch weer aan die Feyenoord hooligans ligt
    Vind ik leuk
    Hupfean +4131
    maandag 20 augustus 2018 om 21:11
    De commando ruimte is niet Heerenveen, maar de coördinator van de beveiliging. Foute woordkeuze in de kop van dit verhaal dus.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5605
    maandag 20 augustus 2018 om 21:16
    Exact. Bovendien is het hoofd daarvan, zonder namen te noemen een op leeftijd gefrustreerde man. Eigenlijk een soort van afgekeurde agent.
    Vind ik leuk
    mason +1925
    dinsdag 21 augustus 2018 om 05:40
    Wat ik jammer vind is dat er geen ouderen bij waren. Nu moet je dus het verhaal horen van een kind. Daar komt bij dat je als ouder de steward om uitleg had kunnen vragen waarom het spandoek geweigerd werd. Want ik zie nergens in het verhaal wat nu de reden is van de weigrring. Er word alleen maar gesuggereerd heerenveen is fout klaar. En dat vind ik dus te kort door de bocht.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3808
    maandag 20 augustus 2018 om 21:19
    Gewoon reglementair 0-3 dan.
    Personele problemen bij een club is geen excuus.Interne problemen,zelf veroorzaakt.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5605
    maandag 20 augustus 2018 om 21:22
    Zonder uitsupporters hebben we ook geen stewards nodig. Dus als we die weren zijn we er ook.

    Anyway vermoedelijk een storm in een glas water.. zal wel loslopen.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3808
    maandag 20 augustus 2018 om 21:25
    Ja maar dan zijn er mensen de dupe die er niets mee te maken hebben.
    Maar het zal inderdaad wel opgelost worden.Altijd alles netjes voor elkaar gehad in Heerenveen.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5605
    maandag 20 augustus 2018 om 21:52
    Nou dat is niet helemaal waar. Het is niet voor niets dat de bevalling opgeschroefd moet worden als Feyenoord langskomt. Dat heeft met name te maken met een gedeelte wat zich meent te moeten misdragen in de thuisvakken.

    Voor de rest zal het inderdaad wel loslopen. Een goed gesprek een bereburgje erbij en de wereld lijkt alweer heel anders ;-)We gaan zondag gewoon voetballen!

    En als die Feyenoord supporters in de thuisvakken zich nu eens netjes gedragen(je mag best juichen natuurlijk) dan wordt het een prachtige middag. 2-0 dan zien we geen Rotterdammer juichen.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3808
    maandag 20 augustus 2018 om 22:37
    Mijn zegen heb je!Succes😁👍
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:36
    Wat een zielige vertoning daar bij dkv ....
    Respect voor de overleden fan lijkt me meer dan gepast
    Bij Cambuur doen ze zulke dingen wel en bij Feyenoord ook
    Gr uut grunn
    Vind ik leuk
    mason +1925
    dinsdag 21 augustus 2018 om 05:42
    Daar was die 12e minuut stilte voir om al onze overleden supporters van het afgelopen seizoen te eren. Mensen lezen weer het halve verhaal zoals gewoonlijk. Maar ik ben blij dat je een nieuw account aangemaakt hebt om on te eren als dkv ( de kampioen van) friesland.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 05:51]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 22:01
    Het beleid wat er bij heerenveen is samen met luuc en gerry kan ook niet meer. Ben zelf een fan maar vind het ook erg dat de club de schuld geeft aan een stelletje stewards
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 22:21
    Nou als er geen stewards zijn zal de burgemeester wel uit supporters weigeren
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5357
    maandag 20 augustus 2018 om 22:28
    Koude club
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 12:55
    Zwolle ja kut club met een nep veld wat niet kan winnen tegen 10 man
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5357
    dinsdag 21 augustus 2018 om 13:29
    Haphaphaphap
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:01
    Spreek gewoon de waarheid
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 23:26
    Mooiste moment voor mij met haagse suporters was het jaar dat ze in Fryslân treinstation irnsum sloopten ik ze later in heerenveen op de kop kon pissen in oude heerenveen stadion ..blijft kut volk.achter de duinen
    Vind ik leuk
    Counterattack +11759
    dinsdag 21 augustus 2018 om 05:02
    Zondag ophangen en verder.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +639
    dinsdag 21 augustus 2018 om 07:09
    Huiliehuilie
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws