Furieuze reactie uit Rotterdam: We zijn laaiend bij Sparta. Echt laaiend

    Furieuze reactie uit Rotterdam: "We zijn laaiend bij Sparta. Echt laaiend"

    dinsdag 4 september 2018 om 13:47

    Henk van Stee is ziedend. De technisch manager van Sparta vindt het een ongelooflijke schande dat de Rotterdamse club komend weekend geen beroep kan doen op Deroy Duarte en Abdou Harroui. De twee zijn opgeroepen voor Oranje O20 en missen daardoor de clash met FC Eindhoven. 

    "Als je er bij nadenkt, is het eigenlijk te krankzinnig voor woorden. Sparta speelt een belangrijke wedstrijd in de eerste divisie"', steekt een furieuze Van Stee van wal in het Algemeen Dagblad. "Kennelijk vindt de KNVB zo'n oefenpotje dus belangrijker dan een eerstedivisiewedstrijd. Schandalig is het. Een ander woord heb ik er niet voor."

    "En dan trek ik het breder dan Sparta alleen, hè. Neem Jong Ajax. Dat elftal herbergt ook verschillende internationals. De club die komend weekeinde dus tegen Jong Ajax speelt, heeft het beduidend makkelijker dan de club die dat elftal een week erop treft", stelt Van Stee. "Dan is Jong Ajax namelijk weer op volle sterkte. We zijn laaiend bij Sparta. Echt laaiend."

    Van Stee had zich minder druk gemaakt als het om een belangrijke wedstrijd zou gaan voor Oranje O20. "Maar we hebben het nu dus over twee oefenpotjes die nergens om gaan, terwijl Sparta een belangrijke wedstrijd speelt tegen FC Eindhoven. Dit gaat toch nergens over, zeg?"

    Lees ook: 'Verrast Sparta gaat uit van speelverbod voor FC Twente-doelman Drommel'

    Poll

    Eens met Van Stee?

    (1655 stemmen)

    Plaats een reactie

    popiejopie +2684
    dinsdag 4 september 2018 om 13:55
    Kan me er wel iets bij voorstellen.

    Is eigenlijk een soort van wedstrijd geschorst wat je erbij krijgt.
    Vind ik leuk
    klaasvaak +145
    dinsdag 4 september 2018 om 15:26
    Vooral dat Harroui nog wordt opgeroepen! Die kiest uiteindelijk ook voor ZIJN vaderland Marokko..
    Vind ik leuk
    Och jeh +2033
    dinsdag 4 september 2018 om 13:56
    zoiets kan alleen maar in Nederland
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6702
    dinsdag 4 september 2018 om 14:26
    Dus de KNVB nodigt voor het grote Oranje een speler uit die je eigenlijk (qua voetbal) niet uit zou nodigen en zegt dus eigenlijk: joh, het maakt niet uit wie er in het veld staat.... En nodigt voor Oranje -20 spelers uit die je niet hoort uit te nodigen omdat ze in clubverband moeten spelen....

    Jaja...….

    Je zou bijna Hans van Breukelen daar weer directeur maken
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 september 2018 om 16:34]
    Vind ik leuk
    COYG +6111
    dinsdag 4 september 2018 om 14:35
    Nou niet persé. Kijk maar naar de Afrika Cup. Pas vanaf het aankomende toernooi wordt het in een normale periode gespeeld.
    Vind ik leuk
    NvC +4232
    dinsdag 4 september 2018 om 13:57
    Is ook schandalig.
    Vind ik leuk
    Bertjes +1166
    dinsdag 4 september 2018 om 15:17
    Ja eens, vorig jaar ook al meerdere keren gehad dat we het zonde Groeneveld en Kadioglu moesten stellen. Dat waren onze 2 beste spelers. Nu weer Kvida, Romeny en in mindere mate van Rooij. En inderdaad, zeker met die Jong teams is het competitievervalsing van de bovenste plank..
    Vind ik leuk
    NvC +4232
    dinsdag 4 september 2018 om 15:33
    We hebben vorig jaar ook gezien hoe klein de verschillen kunnen zijn in de JL en hoe de Jong teams en deze interlandperiodes invloed hebben. Het is gewoon schandalig dat de KNVB dit toelaat. In mijn optiek laat het gewoon zien dat ze niks om het totale Nederlandse voetbal geven, alleen de ED en oranje.
    Vind ik leuk
    Bertjes +1166
    dinsdag 4 september 2018 om 15:50
    Fortuna heeft toen wel optimaal geprofiteerd van het feit dat ze in zo'n weekend tegen Ajax moesten. Neemt niet weg dat we het zelf nog veel harder verstierd hebben natuurlijk, maar het is wel nogal wrang dat dit zoveel invloed kan hebben..
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 13:57
    Kut oefenpotjes, dan raken belangrijke spelers alleen maar geblesseerd en je hebt er geen flikker aan.
    Vind ik leuk
    Broekie +507
    dinsdag 4 september 2018 om 13:57
    Fc Eindhoven. Maak niet druk van Stee. Die hebben niveau van tweede divisie club.
    Vind ik leuk
    imho +998
    dinsdag 4 september 2018 om 14:04
    Je vergist je met die andere club uit Eindhoven....



    sorry, deze kon ik niet laten schieten
    Vind ik leuk
    Quareck +7140
    dinsdag 4 september 2018 om 14:19
    Haha, sommige kansen moet je afmaken, hier zelfs een like van een psv supporter 👍🤣
    Vind ik leuk
    BartjeAjax +339
    dinsdag 4 september 2018 om 13:57
    Het calimero gejank is weer begonnen! Dit hoort er nou eenmaal bij!!
    Vind ik leuk
    M477Y +1041
    dinsdag 4 september 2018 om 14:01
    ben ik niet met je eens....bij de eredivisie krijgen de clubs vrij tijdens interlands bij kkd niet dacht ik. Dus daar zit wel een verschil
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1050
    dinsdag 4 september 2018 om 15:32
    Sparta is een werkgever, het dient de keuze van de club te zijn om een speler te laten gaan ja of nee, dit kan de club aan het einde van het seizoen duur komen te staan. De KNVB lijkt lak te hebben aan professionele voetbal organisaties, sponsors en fans. Schande! Ik ben het met je een M477Y
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 september 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    M477Y +1041
    dinsdag 4 september 2018 om 15:35
    Ja ik dacht ook dat een bond clubs moet faciliteren om te kunnen functioneren. Hier lijkt het soms dat de bond het de clubs probeert onmogelijk te maken.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    dinsdag 4 september 2018 om 14:03
    Denk dat de frustratie ook zit in het feit dat Drommel zich gewoon afmeld voor 2 kwalificatiewedstrijden van Jong Oranje, terwijl O20 2 oefenwedstrijden speelt.
    Vind ik leuk
    BartjeAjax +339
    dinsdag 4 september 2018 om 14:18
    Kun je niet gewoon Ajax zeggen gefrustreerde zielepoot!
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 15:03
    O20 is onder 20 misschien? Niet alles gaat over Ajax hoor er zijn ook mensen die ergens anders hun aandacht aan geven
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 september 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    dinsdag 4 september 2018 om 18:49
    Precies Onder 20, maar zal het meenemen en voortaan rekening met iedereen proberen te houden...
    Vind ik leuk
    Farmer +12236
    dinsdag 4 september 2018 om 15:26
    Kun jij niet gewoon even begrijpend lezen, of iig letters en cijfers van elkaar onderscheiden?
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    dinsdag 4 september 2018 om 15:27
    Mijn god man....kun jij niet ergens wat iq gaan zoeken?

    Zoals Alex zegt....niet alles gaat hier over jouw cluppie....

    En heb je jezelf nu een like gegeven over zijn er nog meer ajacieden die leesproblemen hebben?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 september 2018 om 15:28]
    Vind ik leuk
    Ikkedus +254
    dinsdag 4 september 2018 om 14:09
    Makkelijk lullen als jouw club niet geraakt wordt hè?
    Vind ik leuk
    BartjeAjax +339
    dinsdag 4 september 2018 om 14:17
    Hè jankerd!
    Vind ik leuk
    M477Y +1041
    dinsdag 4 september 2018 om 14:30
    wzawzdb ;)
    Vind ik leuk
    Connycoll +112
    woensdag 5 september 2018 om 14:31
    En welke 2 clubs janken het hards
    ..... juist twente en sparta
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    dinsdag 4 september 2018 om 13:58
    Zeker mee eens.
    Spelers horen beschikbaar te zijn voor hun club als die gewoon competitie spelen.
    Ik begrijp hier niets van.
    De clubs betalen de spelers.
    Ongelooflijk dit.
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    dinsdag 4 september 2018 om 13:59
    Ja dat is de reden waarom Twente al had aangegeven dat het beter was geen wedstrijden te spelen tijdens interland periodes, dat gebeurd ook deels alleen in de KKD wordt door gespeeld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 13:59
    Typisch knvb! Wat een stel worstebikkers zitten daar zeg.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    dinsdag 4 september 2018 om 14:00
    Was dan niet gedegradeerd.
    Vind ik leuk
    M477Y +1041
    dinsdag 4 september 2018 om 14:02
    ja dat is dan ook weer waar.
    Vind ik leuk
    Ikkedus +254
    dinsdag 4 september 2018 om 14:15
    Ook al aan de KNVB-maffia te danken.
    Herinner je je de twee niet gegeven strafschoppen tegen Emmen nog?
    2x ondanks VAR niet gegeven, terwijl het zuivere strafschoppen waren!
    Daarbij vergeleken was de strafschop van Ajax uit bij VVV een lachertje...
    Vind ik leuk
    2cents +56483
    dinsdag 4 september 2018 om 14:01
    Daarom speelt Jong Ajax tegen Jong AZ en Jong Utrecht tegen Jong PSV, Henk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 14:05
    Maakt dat het dan eerlijker? Halfslachtig beleid noem ik dat. Gewoon die oefenpotjes uit het programma trekken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 september 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    2cents +56483
    dinsdag 4 september 2018 om 14:09
    Zoals ik elders al zei, de KKD moet gewoon op slot tijdens interland breaks.

    Maar om dat punt over Jong teams te ondervangen worden wel bewust die onderlinge Jong potjes in die breaks gepland. Was vorig seizoen ook al het geval.
    Vind ik leuk
    Lesseh +157
    dinsdag 4 september 2018 om 14:02
    Sparta hééft de punten hard nodig in de concurrentie met FC Twente, kan mij Henk van Stee wel voorstellen dat hij kwaad is.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 september 2018 om 14:03]
    Vind ik leuk
    Peterfc +1578
    dinsdag 4 september 2018 om 15:23
    Het is niet alleen Sparta en Twente ook FC den Bosch, NEC en zelfs Helmond Sport moeten spelers afstaan.
    Vind ik leuk
    Connycoll +112
    woensdag 5 september 2018 om 14:42
    Den Bosch NEC en Helmond Sport hoor je niet alleen die 2 zeikclubs
    Vind ik leuk
    Peterfc +1578
    woensdag 5 september 2018 om 15:28
    Mijn club zeurt inderdaad niet hoe wist jij dat?

    https://www.bd.nl/fc-den-bosch/onrust-in-eerste-divisie-over-voetbal-tijdens-interlandperiodes-ga-niet-lopen-zeuren~a5f65284/
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    dinsdag 4 september 2018 om 14:05
    je wist het van te voren en jullie hebben ingestemd. dan moet je nu geen huilie huilie doen.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1944
    dinsdag 4 september 2018 om 14:13
    Niet helemaal waar. Sparta speelde nog Eredivisie toen dit besloten is, dus geen inspraak erin gehad.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 15:09
    Dan nog hadden ze tegen moeten stemmen want het is volgens hun competitie vervalsing dan maakt het niks uit of je eredivisie of keuken kampioen divisie speelt toch?
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1944
    dinsdag 4 september 2018 om 15:38
    In de Eredivisie is het al standaard dat alles stil ligt in interlandperiodes. Dus stemmen was niet nodig. Sparta mocht niet meestemmen voor de Eerste Divisie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 17:14
    En toch hebben ze voor gestemd
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1944
    dinsdag 4 september 2018 om 17:58
    Dat is dus niet gebeurd zoals eerder gezegd.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    woensdag 5 september 2018 om 15:34
    nee, want we leven in een democratisch land waar de meerderheid van stemmen geldt. en de meerderheid heeft blijkbaar besloten.
    Vind ik leuk
    Ikkedus +254
    dinsdag 4 september 2018 om 14:16
    Niet echt op de hoogte hè?
    Vind ik leuk
    Lesseh +157
    dinsdag 4 september 2018 om 14:06
    FC Twente is de lachende derde, een schande
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 14:07
    Kan het commentaar nog herinneren ivm competitie vervalsing
    Gewoon beide competities stil leggen durende interlands zowel vriendschappelijk als voor het eggie
    Dat zou eerlijk zijn omdat de talenten vaak uitgezonden voor de desdoende interlands
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1944
    dinsdag 4 september 2018 om 14:07
    Van Stee kan zich ook wat rustiger houden en met de KNVB direct in contact gaan in plaats van dit geschreeuw. Ook naar Twente toe over Drommel. De speler kiest zelf ervoor om niet mee te gaan en mag dan toch gewoon spelen? Vorig jaar is Sparta pas genaaid door de VAR tegen Emmen. Waar was de Sparta directie toen? Vind dit kinderachtig gezeik om niks. We hebben 2 internationals van Nederland en 2 van Curacao. Prachtig toch. Gun die jongens de ervaring en geef de bankzitters de kans want ook daar zit Eredivisie kwaliteit. Ik noem een Verhaar, Duplan, Breinburg, Giliano Wijnaldum. Allemaal prima spelers voor bovenkant eerste divisie en rechterrijtje Eredivisie.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 september 2018 om 14:09]
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 14:23
    Bravo, realistisch gezegt.
    Ook Twente kan best zonder Drommel.
    Brondeel is weer hersteld en was voor die tijd ook keeper nr 1.
    Dus zoveel verschil zit er niet tussen hun.
    Vind het alleen jammer dat nu juist Twente weer de boeman toegespeeld wordt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 14:11
    Geef de man een zakdoekje, hadden ze maar van Emmen moeten winnen dan hadden ze gewoon eredivisie gespeeld. Nu moeten ze dus op de blaartjes zitten.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1944
    dinsdag 4 september 2018 om 14:14
    Dat is inderdaad waar maar het blijft een vreemde situatie zo. Ben het wel met je eens dat van Stee wel erg de media zoekt.
    Vind ik leuk
    Ikkedus +254
    dinsdag 4 september 2018 om 14:18
    Zakdoek zit nog vol van de VAR momenten tegen Emmen waar heel Nederland schande over sprak en waardoor Sparta gedegradeerd is...
    Vind ik leuk
    robertus +2014
    dinsdag 4 september 2018 om 14:15
    Het scheelt dat de jong teams tijdens een interland weekend tegen elkaar spelen. Dus de promotieconcurrenten zullen dat voordeel niet hebben. Maar verder heeft ie helemaal gelijk enerzijds, anderzijds is dit door de clubs zelf ook akkoord bevonden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 14:20
    Wat doen spelers van Jong Oranje in de eerste divisie? Tragisch als we uit die klasse spelers moeten selecteren voor Jong Oranje... Of ben ik nu gek?
    Vind ik leuk
    deltiaan +1239
    dinsdag 4 september 2018 om 14:22
    wat moeten we met die MAFIA in zeist , doen alleen een paar topclups willen
    Vind ik leuk
    deltiaan +1239
    dinsdag 4 september 2018 om 14:23
    wat moeten we met die MAFIA in zeist , doen alleen wat een paar topclups voorstellen
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 14:27
    Competitievervalsing...wat snapt KNVB wel?
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 14:29
    Knvb zijn echt idioten EN WAT HEBBEN ZE TOCH TEGEN SPARTA Herinner me ook de wedstrijd tegen emmen (Var)
    Schande
    Vind ik leuk
    Couto76 +635
    dinsdag 4 september 2018 om 14:34
    Zijn niet eens basisspelers .....
    Vind ik leuk
    Pur Sang +389
    dinsdag 4 september 2018 om 14:37
    Tja, dan had Sparta maar niet zo'n goeie opleidingsclub moeten zijn ;-) ...
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 14:44
    Belachelijk competitie vervalsing en dat voor een oefenwedstrijd.
    Vind ik leuk
    YC93 +213
    dinsdag 4 september 2018 om 14:54
    Die keuken kampioen divisie is toch één grote grap geworden. Dat er jong-teams in spelen is nog tot daar aan toe en daar zie ik het belang tov Nederlands voetbal nog wel van in. Maar die verschrikkelijke naam en nu weer dit.. Echt diep triest
    Vind ik leuk
    Farmer +12236
    dinsdag 4 september 2018 om 15:34
    DAt Jeugd-teams in de KK-divisie spelen veroorzaakt een hele négatieve ontwikkeling voor de 'onafhankelijke BVO's in die divisie: Spelers van Jong Ajax/PSV, worden lang zo snel niet meer verhuurd áan deze onafhankelijke BVO's, laat staan overgekocht bv, dus het wordt voor die clubs ook steeds moeilijker om deugdelijke spelers vast te leggen.
    Ook vooral dánkzij het toetreden van Jeugdteams in de KK-divisie, beginnen die clubs zelf ook met het (vroeger)opkopen ván jeugdspelers, voor deze elftallen.

    Vorig seizoen, Jong Ajax kampioen 1e Divisie... ik vind het gewoon droevig....(Omdat het een Jeugdteam is, mogen ze niet promoveren, dus krijg je zo'n uitzonderingsconstructie..... slaat éigenlijk nergens meer op, want clubs die éigenlijk niet meer in aanmerking kwamen voor nacompetitie, op basis van de Ranglijst, komen nu, door de hoge eindklassering van bepaalde Jeugdteams, alsnog door...

    Emmen, en ook Almere City zijn hier prima voorbeelden van.(no7 en no9 van afgelopen seizoen in de 1e Div toch? En NEC, dat het hele seizoen met Fortuna om eigenlijke de titel heeft gestreden, piste naast de pot bv..
    Hele opzet, slaat gewoon nergens meer op!)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 september 2018 om 15:35]
    Vind ik leuk
    Maan88 +3897
    dinsdag 4 september 2018 om 14:57
    Kan ook echt niet en zou zelfs in Nederland niet moeten kunnen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31720
    dinsdag 4 september 2018 om 14:58
    Ach ja henkie.

    Shit happens
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 15:00
    Helemaal waar, slaat weer nergens op knvb. Leg eens uit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 15:03
    Oranje 020?
    De voorkeur van de knvb komt nu wel erg duidelijk naar voren
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 15:15
    En de zgn topspeler Bergwijn is opeens geblesseerd.
    Vind ik leuk
    Farmer +12236
    dinsdag 4 september 2018 om 15:37
    Toevallig hé?

    Hoezo moet er ook juist NU een interland-week ingelast zijn, waar Ajax, en PSV zich proberen op te maken voor de CL-poulefase.

    De competitie LOOPT, dus het is alleen maar een onnodige belasting, oefenpotjes, zelfs kwalificatie-interlands mogen ze van mij gewoon samenvoegen in een zomertoernooi. Competitie gewoon 34 rondes van halfweg Augustus, tot eind April, halfweg Mei, en daartussen is toch ruimte zát om een 6 of 8 weeks kwalificatie-toernooi te houden bv? Is ook veel beter te verkopen bv...
    Vind ik leuk
    twentegoal +501
    dinsdag 4 september 2018 om 15:45
    Is die van Steeds overspannen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 16:26
    Die jongens kunnen toch gewoon naar huis gaan en met Sparta meespelen.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1523
    dinsdag 4 september 2018 om 16:30
    Hoe meer je er over leest hoe meer onzin uit de spartamondje komt. Lekker ff lezen hoelang clubs spelers missen als ze Afrika cup moeten spelen of kwalificatie. Je zou het ook om kunnen draaien ze hebben spelers die blijkbaar tot de beste van Nederland behoren en mogen hun club vertegenwoordigen . Maar schat een gemiddelde Spartaan een stuk minder slim in.
    Vind ik leuk
    Connycoll +112
    woensdag 5 september 2018 om 14:50
    een gemiddelde enschedeer ook
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 16:35
    Is dat van te voren dan niet aangegeven dat er in dit interland periode gespeeld gaat worden in de eerste divisie?
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 september 2018 om 17:07
    Mmmhueeeeee dit is ook competitievervalsing dus er moet een nieuwe k-regel komen
    Vind ik leuk
    frankje +19
    dinsdag 4 september 2018 om 20:08
    Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus. Deze situatie is vooraf besproken met de clubs.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 september 2018 om 20:09]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws