Ik hoefde niet weg uit Engeland, maar Ajax is Ajax

"Ik hoefde niet weg uit Engeland, maar Ajax is Ajax"

Gepubliceerd: donderdag 13 september 2018 om 13:18do 13-09-2018 om 13:18

Dusan Tadic herhaalt in een interview met ELF Voetbal hoe groot zijn liefde voor Ajax is. De Serviër zat goed bij Southampton, maar wilde maar wat graag verkassen naar de Amsterdamse club.

"Ik hoefde niet weg uit Engeland, maar Ajax is Ajax", vertelt Tadic tegen ELF Voetbal. "Ajax is een van de tien grootste clubs van de wereld. Er hebben hier zoveel grote spelers rondgelopen, ik krijg kippenvel als ik daar aan denk."

"En weet je: Ajacieden en Serviërs, ze lijken in sommige opzichten op elkaar. Ze hebben trots en flair, zijn licht arrogant. Neem Marko Pantelic, die hier een paar jaar geleden heeft gespeeld. Goeie gozer, hij weet hoe je de fans blij moet maken."

Ajax wist drie Champions League-voorrondes te overleven en mag dus uitkomen in het miljardenbal, maar de honger is nog niet gestild. Dat de club zich voor het eerst in vier jaar geplaatst heeft is wat Tadic betreft slechts het begin. "Laat niemand denken dat we er al zijn. Ajax móét ieder jaar in de Champions League spelen. Dat zal bloed, zweet en tranen kosten ja."

"Dus zullen we ons daarop moeten voorbereiden. We moeten strijders worden, strijders die weten hoe het is om tweemaal in de week te vlammen."

Poll

Gaat Ajax zich plaatsen voor de volgende ronde?

(2808 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 13 september 2018 om 13:22
PSV moet dat nog meer, want de kampioen hoort zeker thuis in de CL. Dat de 2e ook in de CL zit is dan mooi meegenomen...
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:27
Ze moeten beide presteren
Vind ik leuk
HierDieTitel +4567
donderdag 13 september 2018 om 13:22
Goede mentaliteit deze gozer! Ben benieuwd hoe goed die daadwerkelijk is! Goed voor de eredivisie in ieder geval!
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
donderdag 13 september 2018 om 14:11
Hoe wil jij het gaan meten dan?
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:23
Feyenoord?? Die komen uit het land van Ajax... mooier verwoord krijg je ze niet!!
Vind ik leuk
Deck010 +9281
donderdag 13 september 2018 om 13:28
Huh? Heb jij net een lichte tia gehad of zo?
Wat bedoel je nou eigenlijk?
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:35
Ken je klassiekers.. en als je het niet weet moet je aan capello denken! Groot italiaanse trainer...
En wat ik bedoelde??? Zegt genoeg over jou, maar zo groot is ajax dus, dat ze feyenoord zo zien...
Vind ik leuk
Deck010 +9281
donderdag 13 september 2018 om 13:36
Ik snap echt niet waar je het over hebt.
Reageer je wel op het goeie topic?
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
donderdag 13 september 2018 om 13:51
Wellicht Tia Maria?
Vind ik leuk
Deck010 +9281
donderdag 13 september 2018 om 13:55
Ik snap echt zonder dollen niet waar het over gaat.....
Ik heb het topic nog 3x gelezen maar begrijp niet waar hij nou ineens Feyenoord of Capello vandaan haalt ;-O
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:53
google maar ff, jaren geleden was bet capello die deze beroemde uitspraak deed.. en om op deze topic te reageren zegt het genoeg hoe ze in het buitenland over ajax praten, hoe groot de club is dat ze feyenoord zo zien.. terwijl dat een zeer grote club in nederland is! Snappie??
Vind ik leuk
Deck010 +9281
donderdag 13 september 2018 om 13:57
Wat voor uitspraak van Capello?
En wie heeft het nu over Feyenoord?
Maar als je het over klassiekers wilt hebben....wie was ook alweer de eerste en laatste Nederlandse winnaar van de Europacup en wereldbeker?
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
donderdag 13 september 2018 om 14:33
Zeker een leuk feitje.. Maar ik geloof dat het om de uiteindelijke prijzen gaat en niet wie de eerste (en laatste ;) was.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 14:39
Staat dat getal achter je naam voor je iq?? Jullie zijn de laatste die het over prijzen mogen hebben in de gehele historie.. en nu weer aan je huiswerk vriend
Vind ik leuk
Deck010 +9281
donderdag 13 september 2018 om 14:55
Gezien jouw teksten zullen we het maar niet over IQ hebben lijkt me?
En waarom mag ik het niet over historische prijzen hebben? Ik blijf inderdaad waarde hechten aan de eerste echt grote prijs van een Nederlandse club. Die worden immers onthouden. Iedereen weet ook nog steeds wie de eerste man op de maan was. Wie er allemaal achter hem kwamen weet geen hond meer.
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
donderdag 13 september 2018 om 15:13
Hahaha op zich leuk geprobeerd, maar die vergelijking werkt natuurlijk niet.
Dan zou je nog moeten weten wie voor de eerste keer de EC1 heeft gewonnen. (En zonder te googelen weet ik dat niet, jij wel?)
Aantallen tellen, kijk naar de uitnodiging voor het WK voor clubs.. Die gaat niet naar Feyenoord als eerste NL-winnaar, maar naar Ajax als meervoudig winnaar.
Oh en het hebben van de echte EC1 (i.p.v. een replica) is toch net wat leuker als ergens de eerste in zijn.
Vind ik leuk
Deck010 +9281
donderdag 13 september 2018 om 15:21
Uhh, eerlijk gezegd heb ik ook geen idee wie de allereerste EC1 heeft gewonnen. Maar helaas is de eerste Nederlandse EC1 het enige wapen dat ik heb ;-(.
Eerlijk gezegd interesseert het mij ook geen bal.
Ik zit al 33 jaar op hetzelfde stoeltje in de Kuip om dat ik supporter ben. Wel of geen prijzen moet nooit de essentie zijn om voor een club te zijn.
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
donderdag 13 september 2018 om 15:29
Het is dezelfde als die hem het laatst heeft gewonnen.. Zegt Google ;)
Die eerste en laatste (voorlopig) moet je zolang het nog zo is er ook gewoon inhouden. Geeft namelijk wel degelijk aan dat je tot de grotere clubs behoord die over langere tijd van zich hebben doen spreken!
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
donderdag 13 september 2018 om 14:31
Het was is wel een klassieker, hier op dit topic echter niet de juiste plaats om die uitspraak op te rakelen.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 14:42
Het ging erom dat tadic zegt hoe verschrikkelijk groot ajax in het buitenland is en ik haalde het voorbeeld van capello aan om te laten zien dat dat idd zo is... maar het zijn niet de slimste hier om sommige dingen te begrijpen...
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
donderdag 13 september 2018 om 14:45
Okay, als je het puur bedoelde om aan te tonen hoe Ajax vanuit het buitenland bekeken wordt, past het prima! (Wat had die kerel toen een trauma aangaande Ajax, de Psv´ers van nu lijken er erg op. ;)
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 14:49
Zo was het bedoeld idd, maar zodra de vrienden uit Rotterdam (ik ga geen 010 zeggen) iets horen wat tegen hun is.. ach, je begrijpt het wel!
Vind ik leuk
Deck010 +9281
donderdag 13 september 2018 om 14:58
Als je wat duidelijker was geweest in je uitleg had ik er enigszins nog begrip voor gehad. Ik snap alleen jouw beweegreden niet. Prima verder hoor, maar probeer niet iemand dom te noemen als je zelf onbegrijpelijke teksten plaatst.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 15:38
triest dat je dingen gaat verzinnen om een andere club af te kraken
Feyenoord won eerder een Europese hoofdprijs als Ajax
en het was ook Feyenoord die de laatste won
dus ken je klassiekers
maar leuke poging knulletje
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
donderdag 13 september 2018 om 13:35
Dat weten ze met zijn drietjes zelf niet, denk ik...

Komt wellicht zelf uit Het land van Ooit
Vind ik leuk
mcmodd +26113
donderdag 13 september 2018 om 13:36
Hij bedoelt vast zichzelf, lijkt me duidelijk.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:23
Sowieso is en blijft Ajax voor Serviërs een van de grootste clubs van Europa ook als ik naar mijn eigen familie kijk zie ik dit fenomeen helaas terugkomen, ik ben de enige psv-er en dus ook meteen de enige met een gezond voetbalverstand.
Vind ik leuk
Neus +406
donderdag 13 september 2018 om 13:25
Haha mooie reactie... Alleen dat laatste klopt niet... ;)
Vind ik leuk
2cents +59498
donderdag 13 september 2018 om 13:26
Terwijl zij jouw juist waarschijnlijk zien als degene zonder gezond voetbalverstand. 😉

Hey draait allemaal om perspectief.
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1959
donderdag 13 september 2018 om 13:42
Je kan het ook anders zien ! Dat je de enige ben zonder verstand.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:25
Hehe, het hoge woord is eruit. Ajacieden zijn ligt arrogant. Het mocht even duren voordat een insider het zou zeggen, maar daar is die dan.


Voor de rest mooie woorden voor Ajax (en top 10 misschien als naam, maar kwaliteit op het veld komen ze niet in de buurt)
Vind ik leuk
Neus +406
donderdag 13 september 2018 om 13:28
Licht arrogant? Wij zijn uitermate arrogant!
Vind ik leuk
Niels92 +33632
donderdag 13 september 2018 om 13:34
Nee hoor, ze vergissen zich in zelfverzekerd :) Ajacieden zijn niet arrogant, Ajacieden weten gewoon dat of ze nou wel of geen kampioen worden, Ajax in Europa altijd meer aanzien heeft dan de rest van de clubs uit de eredivisie :)
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:44
Weet je het zeker? Want Ajax roept al meerdere jaren achter elkaar dat ze het worden. En dat lukt het niet. Op een gegeven moment veranderd zelfverzekerdheid toch in arrogantie wanneer je het niet meer laat zien
Vind ik leuk
Deck010 +9281
donderdag 13 september 2018 om 13:44
Ook Bayern Munchen en Real Madrid hebben haters, dus jullie hebben er ook genoeg.
Vind ik leuk
Niels92 +33632
donderdag 13 september 2018 om 14:43
Van mij mogen ze ons haten :)

Het zegt meer over die figuren die vol met haat zitten dan over de Ajacieden zelf!
Vind ik leuk
Markieee +1065
donderdag 13 september 2018 om 17:31
Haat is altijd voor de beste.❌❌❌
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 17:31]
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
donderdag 13 september 2018 om 14:04
Ja en dat is veel belangrijker als kampioen worden, uhhh
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:42
Nu is het er helemaal uit :s
Vind ik leuk
Darter 876 +793
donderdag 13 september 2018 om 13:32
Ajax gaat aan Tadic nog veel plezier beleven!!
Eindelijk iemand die voorop gaat in de strijd...
Hopelijk sluit Ajax dit seizoen met deze selectie af met prijzen!! De titel en de beker!!
Vind ik leuk
mcmodd +26113
donderdag 13 september 2018 om 13:33
Twee keer in de week knallen? Ik vind eenmaal wel genoeg hoor.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:36
Ja maar jij bedoeld thuis... de rest is buiten de deur;-)
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:51
Goede mentaliteit. Hopelijk kunnen kunnen we mooie wedstrijden zien van beide clubs in de champions league.
Vind ik leuk
Ouwebok66 +78
donderdag 13 september 2018 om 14:03
Wereldgoser die tadic
Vind ik leuk
Blindsy +17308
donderdag 13 september 2018 om 14:14
Wat moeten de jaren zónder Ajax een hel voor hem zijn geweest. De wedstrijden van Twente tegen Ajax, een pure kwelling.
Eigenlijk is Tadic een Serviër die het liefst in Amsterdam was geboren.
En dan blijkt 'ie met 'bloed, zweet en tranen' nog Hazes-fan te zijn, óók.
Eerlijk is eerlijk, wel de mooiste buhne-praat van de laatste máánden. Daar kan zelfs die rare praat van Ten Hag níet tegen op.
Vind ik leuk
DON7 +142
donderdag 13 september 2018 om 14:23
Serviers en flair..heb er nog nooit 1 gezien! Dat is nou iets wat ze niet hebben. Ja Kezman misschien ;)
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
donderdag 13 september 2018 om 14:26
Pantalic...die was ik even vergeten...hoe kan het...weer een godenzoon.
Vind ik leuk
Cruijfffan +1229
donderdag 13 september 2018 om 14:27
Een echte Ajacied in mijn ogen, professioneel en hart voor de club en zijn vak! Zouden heel veel jeugdspelers een voorbeeld aan kunnen nemen, de Kluivertjes van deze wereld bijvoorbeeld...?
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 14:27]
Vind ik leuk
hantayo +1223
donderdag 13 september 2018 om 15:34
Serviërs zijn ook emotionele dromers blijkbaar. Ik mis alleen nog een draak of heks.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 15:38
er komen weer gouden tijden aan voor ajax! een regenbui hangt al boven eindhoven...
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 17:32
Geen woorden maar daden, maak Ajax en Nederland trots!
Zoals Finidi George dat ook heeft gedaan
Vind ik leuk
Kwikwek +2828
vrijdag 14 september 2018 om 01:49
Ajax lijkt op Servië 😂. Nou dan ben ik vanaf nu Feyenoorder !
Vind ik leuk
HupHolland +3600
vrijdag 14 september 2018 om 22:14
Het verschil tussen Ajacieden en Serviers. Ajacieden zijn arrogant en nonchalant, Serviers zijn strijders. Ajax zal veel aan Tadic hebben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws