Ik hoefde niet weg uit Engeland, maar Ajax is Ajax

    "Ik hoefde niet weg uit Engeland, maar Ajax is Ajax"

    donderdag 13 september 2018 om 13:18

    Dusan Tadic herhaalt in een interview met ELF Voetbal hoe groot zijn liefde voor Ajax is. De Serviër zat goed bij Southampton, maar wilde maar wat graag verkassen naar de Amsterdamse club.

    "Ik hoefde niet weg uit Engeland, maar Ajax is Ajax", vertelt Tadic tegen ELF Voetbal. "Ajax is een van de tien grootste clubs van de wereld. Er hebben hier zoveel grote spelers rondgelopen, ik krijg kippenvel als ik daar aan denk."

    "En weet je: Ajacieden en Serviërs, ze lijken in sommige opzichten op elkaar. Ze hebben trots en flair, zijn licht arrogant. Neem Marko Pantelic, die hier een paar jaar geleden heeft gespeeld. Goeie gozer, hij weet hoe je de fans blij moet maken."

    Ajax wist drie Champions League-voorrondes te overleven en mag dus uitkomen in het miljardenbal, maar de honger is nog niet gestild. Dat de club zich voor het eerst in vier jaar geplaatst heeft is wat Tadic betreft slechts het begin. "Laat niemand denken dat we er al zijn. Ajax móét ieder jaar in de Champions League spelen. Dat zal bloed, zweet en tranen kosten ja."

    "Dus zullen we ons daarop moeten voorbereiden. We moeten strijders worden, strijders die weten hoe het is om tweemaal in de week te vlammen."

    Poll

    Gaat Ajax zich plaatsen voor de volgende ronde?

    (2806 stemmen)

    Plaats een reactie

    Cruijffiaans +13538
    donderdag 13 september 2018 om 13:19
    Ajax is en blijft groot! Ze kennen Ajax allemaal. 👌🏻
    Vind ik leuk
    Berbr +1621
    donderdag 13 september 2018 om 13:25
    Naast zijn grote voetbalkwaliteiten is de vechtersmentaliteit die Tadic meeneemt heel belangrijk voor Ajax. Die enorm professionele mentaliteit is belangrijk voor de jonge talenten, voor het team an voor de organisatie als geheel.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:28
    Tadic is een goede voetballer hoor en prima aankoop, maar je typt echt alsof je het over een Lewandowski hebt ofzo.

    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 14:52]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 13:34
    En dan noem jij die jankert die zich al 2 jaar te goed voelt voor Bayern?!
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1474
    donderdag 13 september 2018 om 14:59
    Voor Ajax en ED begrippen is Tadic een grote naam en moeten we gewoon blij mee zijn..Categorie Lewandowski totaal niet realistisch.
    Iedereen wil wel een Bentley maar je kan daarnaast ook blij zijn met een BMW
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:03
    Gadver, een Bentley..
    Doe mij maar een oldtimer Aston Martin DB5.

    Mooiste auto ooit gemaakt 😍
    Vind ik leuk
    AkaRocko +196
    vrijdag 14 september 2018 om 06:43
    Ik ben meer van de duitsers Bmw m3 e30 evo vind ik prachtig moet wel toegeven DB5 is ook een beauty net zoals de jaguar uit de zelfde tijd. Een amerikaanse pick up ook geweldig. Ff over Tadic dese post is al een x voorbij gekomen over ajax bij de 10 beste clubs enso nu wat meer zinnetjes ertussen. Of VI vind het leuk en besparen zich de moeite om iets nieuws de posten of tadic slijmt erop los hoevaak wil je dit nog zeggen Ajax is Ajax. En dat zeg ik als ajax supporter. Maar hey die vrijheid heb je om te blijven herhalen. Alleen we geloven je nu wel
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 06:44]
    Vind ik leuk
    Tfoe +2984
    donderdag 13 september 2018 om 22:48
    Onze lewandowski.....
    En daar verander je niks aan.
    Afblijven....
    Vind ik leuk
    vossing +2448
    donderdag 13 september 2018 om 16:42
    Is jou plasser op dit moment iets groter dan normaal
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 13:26
    Pas op, er zullen zo wel weer een paar boze Psv´ers verhaal komen halen omdat je het woord "allemaal" hebt gebruikt. (Er zijn vast een paar yamumi indianen te vinden die nooit van Ajax of voetbal hebben gehoord..;)
    Vind ik leuk
    Cruijffiaans +13538
    donderdag 13 september 2018 om 13:27
    Die neem ik toch niet serieus. 😂
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 13:29
    Oh en het spijt me dat mijn reactie wel echt op die van jou was.. ;)
    Vind ik leuk
    Cruijffiaans +13538
    donderdag 13 september 2018 om 13:30
    Je reageert gewoon op mijn reactie, niets mis mee toch? Maar het is wel irritant als je elke keer Price ziet staan in je inbox en je bekijkt dan zijn reactie en je ziet dat het weer enkel is om bovenaan te staan. 😔
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:53
    Price komt gewoon aandacht te kort....maar dat hebben de meeste losers toch?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 14:57
    Ligt het nou aan mij of is de halve conversatielijst nu verdwenen? (Zal met name Price rauwig om zijn ;)
    Vind ik leuk
    Cruijffiaans +13538
    donderdag 13 september 2018 om 15:16
    Klopt. Alles is weg. 😂
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 15:20
    Die pagina´s die blijven hangen zijn al vervelend, maar dit is de overtreffende trap!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:29
    Bedankt voor deze nutteloze bijdrage. Als het niet zou gebeuren (kans is klein natuurlijk). Dan zou het nu wel gebeuren, als je het niet wilt zien dan moet je het ook niet opstoken.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 13:38
    Het is dan ook een opmerking met een knipoog.
    En nutteloos? "Wind uit de zeilen" is zover landinwaarts niet doorgedrongen?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:46
    Sorry dat heb ik gemist, mijn fout. Maar toch blijft het stiekem de boel opstoken. Iets wat we moeten proberen te veranderen op vp.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 13:56
    "Fout" is wel een heel groot woord in deze.
    Op zich wel, maar gisteren nog met iemand die "drachtig" is, in een discussie geraakt door een woordje als "iedereen" wat te letterlijk werd geïnterpreteerd. (Daar was dit een verwijzing naar.)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:06
    Ah dat maakt het iets duidelijker.
    Vind ik leuk
    alaaf +716
    donderdag 13 september 2018 om 13:43
    Wij kennen ze van de lange droogte aan prijzen!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 14:08
    Klopt, als je zelf net 5 jaar bent lijkt 4 jaar een eeuwigheid.. ;)
    Vind ik leuk
    alaaf +716
    donderdag 13 september 2018 om 19:05
    Ik neem aan dat je het over jezelf hebt na zo’n hoogstaande reactie?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 21:08
    Ik deponeer geen stelling die duidelijk is te weerleggen.. Dat laat ik aan peuters als jij over. Nou snel naar bed, Sesamstraat is allang afgelopen dus als je moeder er achter komt krijg je weer straf.
    Vind ik leuk
    alaaf +716
    donderdag 13 september 2018 om 21:33
    Hahaha, hoor het trieste mannetje weer z’n frustaties botvieren. Je kunt er ook niets aan doen dat je niet slimmer bent 🤣🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    Degraaf +16509
    donderdag 13 september 2018 om 14:40
    Nog niet zolang geleden heeft PSV een droogte van 7 jaar gehad, daar kennen wij jullie van.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:33
    6 jaar , net zolang als Ajax voor 2011
    maar leuk geprobeerd knul ...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 15:35]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 15:42
    Als het dus niet bijzonder is.. Wel vreemd van alaaf om daar dan over te beginnen is het niet?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 15:42]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:46
    ik zeg ook niet dat ie niet mag reageren daarop
    maar het is best triest dat je dan gewoon maar ff het aantal jaren uit je duim zuigt
    en op PSV-ers die over die 4 jaar beginnen ga ik niet eens meer reageren
    op Ajacieden die iets uit hun duim zuigen wel
    als ik hier ga roepen dat Ajax 8 jaar geen kampioen is geworden tussen bijv 2000 en 2008 , of dat Ajax geen prijs heeft gepakt in de jaren 90 , dan weet ik zeker dat jij er ook iets van gaat zeggen , omdat het onzin is
    nou datzelfde doe ik nu dus ook ....
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:55
    Joehoe we zitten in 2018 successen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst ieder jaar is anders beetje reëel en nuchter er in staan is beter voor je gezondheid denk aan je hoge bloeddruk
    Vind ik leuk
    Degraaf +16509
    donderdag 13 september 2018 om 16:07
    Het zijn voor beiden 7 jaar en 6 seizoen, reken maar uit knulletje. PSV kampioen 2008 de volgende in 2015, inderdaad Ajax ook 7 jaar en 6 seizoenen 2004 en 2011, ik zuig niets uit mijn duim knulletje.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 16:17
    het eerste jaar ben je regerend kampioen , dus dan heb je geen droogte knulletje
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    donderdag 13 september 2018 om 17:14
    Dus Ajax staat pas 3 jaar droog?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:17
    volgens de theorie van jouw mede Ajacied nie
    4 seizoenen geen prijs is volgens hem 5 jaar ....
    Vind ik leuk
    Degraaf +16509
    donderdag 13 september 2018 om 17:29
    Je viert het kampioenschap in 2008 en dan pas weer in 2015 daar is 7 jaar en een goed lezer had gezien dat ik er 6 seizoenen erbij had gezet, maar dat was je kennelijk ontgaan. Fijne dag verder nog knulletje.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18372
    donderdag 13 september 2018 om 14:01
    Precies, Cruijff..

    Uitstekende keuze van Tadic!
    Speelt nu CL ipv PL. en niet ye vergeten om een kampioenschap.
    Bij een echte grote club in een wereldstad.

    In alles een paar flinke stappen vooruit!😉
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +20466
    donderdag 13 september 2018 om 14:24
    De 23e weet iedereen ook weer wie PSV is !
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 14:24]
    Vind ik leuk
    Cruijffiaans +13538
    donderdag 13 september 2018 om 14:29
    Dat denk ik ook wel ja. 0-5 in eigen huis komt vast wel in het nieuws. 😋
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +20466
    donderdag 13 september 2018 om 14:41
    Ja, Ajax heeft wat recht te zetten na de 3-0 en erehaag...
    Vind ik leuk
    Cruijffiaans +13538
    donderdag 13 september 2018 om 14:49
    Jullie hadden toen wat recht te zetten na het pak slaag in Amsterdam, dat is toen gelukt. 😋
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +20466
    donderdag 13 september 2018 om 15:15
    ha ha, dat is waar en niet zo beetje ook
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    donderdag 13 september 2018 om 17:16
    Volgens mij was dat een (geslaagde) poging tot het rechtzetten van een 3-0 eerder dat seizoen......😉
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 17:16]
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1261
    donderdag 13 september 2018 om 15:06
    Was middel ook.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 15:43
    "Was" als in dat van een bij?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:48
    Zo is dat. Ik deed een tijdje geleden mee aan een rondleiding in de Johan Cruijff ArenA. Daarbij waren ook een flink aantal buitenlanders. Spanjaarden, Polen, Engelsen, Portugesen en Japanners. M'n vrouw en ik waren de enige Nederlanders in de groep. De gids vroeg op een gegeven moment of de mensen het Nederlandse voetbal een beetje kennen. Het kwam er op neer dat iedereen vooral Ajax kende. Een enkeling noemde ook Feyenoord en één van de Spanjaarden noemden Feyenoord en iemand uit Polen noemde FC Emmen. Geeft maar weer eens aan hoe Ons Aller Ajax er voor staat in het Internationale voetbal. Ik zeg maar zo, vergane glorie is ook glorie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 03:16
    Koning, Keizer, Admiraal, Ajax kennen ze allemaal...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:22
    PSV moet dat nog meer, want de kampioen hoort zeker thuis in de CL. Dat de 2e ook in de CL zit is dan mooi meegenomen...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:27
    Ze moeten beide presteren
    Vind ik leuk
    Ballotelli +1069
    donderdag 13 september 2018 om 13:22
    Goede mentaliteit deze gozer! Ben benieuwd hoe goed die daadwerkelijk is! Goed voor de eredivisie in ieder geval!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:24
    Top speler voor de ED in elk geval. Een directe kracht en geen risico. Een van de beste kwalitatieve ajax transfers.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:51
    Ben blij dat mensen ook nog normaal kunnen reageren op publicaties van een andere club.

    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 14:11
    Hoe wil jij het gaan meten dan?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:23
    Feyenoord?? Die komen uit het land van Ajax... mooier verwoord krijg je ze niet!!
    Vind ik leuk
    Deck010 +4500
    donderdag 13 september 2018 om 13:28
    Huh? Heb jij net een lichte tia gehad of zo?
    Wat bedoel je nou eigenlijk?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:35
    Ken je klassiekers.. en als je het niet weet moet je aan capello denken! Groot italiaanse trainer...
    En wat ik bedoelde??? Zegt genoeg over jou, maar zo groot is ajax dus, dat ze feyenoord zo zien...
    Vind ik leuk
    Deck010 +4500
    donderdag 13 september 2018 om 13:36
    Ik snap echt niet waar je het over hebt.
    Reageer je wel op het goeie topic?
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +3685
    donderdag 13 september 2018 om 13:51
    Wellicht Tia Maria?
    Vind ik leuk
    Deck010 +4500
    donderdag 13 september 2018 om 13:55
    Ik snap echt zonder dollen niet waar het over gaat.....
    Ik heb het topic nog 3x gelezen maar begrijp niet waar hij nou ineens Feyenoord of Capello vandaan haalt ;-O
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:53
    google maar ff, jaren geleden was bet capello die deze beroemde uitspraak deed.. en om op deze topic te reageren zegt het genoeg hoe ze in het buitenland over ajax praten, hoe groot de club is dat ze feyenoord zo zien.. terwijl dat een zeer grote club in nederland is! Snappie??
    Vind ik leuk
    Deck010 +4500
    donderdag 13 september 2018 om 13:57
    Wat voor uitspraak van Capello?
    En wie heeft het nu over Feyenoord?
    Maar als je het over klassiekers wilt hebben....wie was ook alweer de eerste en laatste Nederlandse winnaar van de Europacup en wereldbeker?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 14:33
    Zeker een leuk feitje.. Maar ik geloof dat het om de uiteindelijke prijzen gaat en niet wie de eerste (en laatste ;) was.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:39
    Staat dat getal achter je naam voor je iq?? Jullie zijn de laatste die het over prijzen mogen hebben in de gehele historie.. en nu weer aan je huiswerk vriend
    Vind ik leuk
    Deck010 +4500
    donderdag 13 september 2018 om 14:55
    Gezien jouw teksten zullen we het maar niet over IQ hebben lijkt me?
    En waarom mag ik het niet over historische prijzen hebben? Ik blijf inderdaad waarde hechten aan de eerste echt grote prijs van een Nederlandse club. Die worden immers onthouden. Iedereen weet ook nog steeds wie de eerste man op de maan was. Wie er allemaal achter hem kwamen weet geen hond meer.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 15:13
    Hahaha op zich leuk geprobeerd, maar die vergelijking werkt natuurlijk niet.
    Dan zou je nog moeten weten wie voor de eerste keer de EC1 heeft gewonnen. (En zonder te googelen weet ik dat niet, jij wel?)
    Aantallen tellen, kijk naar de uitnodiging voor het WK voor clubs.. Die gaat niet naar Feyenoord als eerste NL-winnaar, maar naar Ajax als meervoudig winnaar.
    Oh en het hebben van de echte EC1 (i.p.v. een replica) is toch net wat leuker als ergens de eerste in zijn.
    Vind ik leuk
    Deck010 +4500
    donderdag 13 september 2018 om 15:21
    Uhh, eerlijk gezegd heb ik ook geen idee wie de allereerste EC1 heeft gewonnen. Maar helaas is de eerste Nederlandse EC1 het enige wapen dat ik heb ;-(.
    Eerlijk gezegd interesseert het mij ook geen bal.
    Ik zit al 33 jaar op hetzelfde stoeltje in de Kuip om dat ik supporter ben. Wel of geen prijzen moet nooit de essentie zijn om voor een club te zijn.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 15:29
    Het is dezelfde als die hem het laatst heeft gewonnen.. Zegt Google ;)
    Die eerste en laatste (voorlopig) moet je zolang het nog zo is er ook gewoon inhouden. Geeft namelijk wel degelijk aan dat je tot de grotere clubs behoord die over langere tijd van zich hebben doen spreken!
    Vind ik leuk
    Degraaf +16509
    donderdag 13 september 2018 om 18:29
    De laatste Nederlandse club die de CL won was Ajax en die Cup telt nu nog steeds als beste. Ajax is ook de enige club die de ECHTE EC 1 in zijn bezit heeft (3x op rij gewonnen). Laten we het nu niet over de prijzenkast hebben, want dan verbleekt Feyenoord, alhoewel ik als Ajaxsupporter Feyenoord een mooie club vind.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 14:31
    Het was is wel een klassieker, hier op dit topic echter niet de juiste plaats om die uitspraak op te rakelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:42
    Het ging erom dat tadic zegt hoe verschrikkelijk groot ajax in het buitenland is en ik haalde het voorbeeld van capello aan om te laten zien dat dat idd zo is... maar het zijn niet de slimste hier om sommige dingen te begrijpen...
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 14:45
    Okay, als je het puur bedoelde om aan te tonen hoe Ajax vanuit het buitenland bekeken wordt, past het prima! (Wat had die kerel toen een trauma aangaande Ajax, de Psv´ers van nu lijken er erg op. ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:49
    Zo was het bedoeld idd, maar zodra de vrienden uit Rotterdam (ik ga geen 010 zeggen) iets horen wat tegen hun is.. ach, je begrijpt het wel!
    Vind ik leuk
    Deck010 +4500
    donderdag 13 september 2018 om 14:58
    Als je wat duidelijker was geweest in je uitleg had ik er enigszins nog begrip voor gehad. Ik snap alleen jouw beweegreden niet. Prima verder hoor, maar probeer niet iemand dom te noemen als je zelf onbegrijpelijke teksten plaatst.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:38
    triest dat je dingen gaat verzinnen om een andere club af te kraken
    Feyenoord won eerder een Europese hoofdprijs als Ajax
    en het was ook Feyenoord die de laatste won
    dus ken je klassiekers
    maar leuke poging knulletje
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +3685
    donderdag 13 september 2018 om 13:35
    Dat weten ze met zijn drietjes zelf niet, denk ik...

    Komt wellicht zelf uit Het land van Ooit
    Vind ik leuk
    mcmodd +22654
    donderdag 13 september 2018 om 13:36
    Hij bedoelt vast zichzelf, lijkt me duidelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:23
    Zou mooi zijn, want dat betekent dat Ajax elk jaar met ons PSV die eerste 2 plekken kunnen bezetten. Zo pakken we die ticket weer terug.
    Vind ik leuk
    Neus +223
    donderdag 13 september 2018 om 13:28
    Hopelijk zullen beide clubs in de toekomst weer net zo slagvaardig zijn als de afgelopen transferperiode, in combinatie met eigen jeugd en dan zitten we geramd :)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:23
    Sowieso is en blijft Ajax voor Serviërs een van de grootste clubs van Europa ook als ik naar mijn eigen familie kijk zie ik dit fenomeen helaas terugkomen, ik ben de enige psv-er en dus ook meteen de enige met een gezond voetbalverstand.
    Vind ik leuk
    Neus +223
    donderdag 13 september 2018 om 13:25
    Haha mooie reactie... Alleen dat laatste klopt niet... ;)
    Vind ik leuk
    2cents +53418
    donderdag 13 september 2018 om 13:26
    Terwijl zij jouw juist waarschijnlijk zien als degene zonder gezond voetbalverstand. 😉

    Hey draait allemaal om perspectief.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1938
    donderdag 13 september 2018 om 13:42
    Je kan het ook anders zien ! Dat je de enige ben zonder verstand.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:24
    Volgende keer het logo van Ajax kussen. Wel opletten dat er geen camera's bij zijn. Pfff
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:25
    Hehe, het hoge woord is eruit. Ajacieden zijn ligt arrogant. Het mocht even duren voordat een insider het zou zeggen, maar daar is die dan.


    Voor de rest mooie woorden voor Ajax (en top 10 misschien als naam, maar kwaliteit op het veld komen ze niet in de buurt)
    Vind ik leuk
    Neus +223
    donderdag 13 september 2018 om 13:28
    Licht arrogant? Wij zijn uitermate arrogant!
    Vind ik leuk
    Niels92 +22255
    donderdag 13 september 2018 om 13:34
    Nee hoor, ze vergissen zich in zelfverzekerd :) Ajacieden zijn niet arrogant, Ajacieden weten gewoon dat of ze nou wel of geen kampioen worden, Ajax in Europa altijd meer aanzien heeft dan de rest van de clubs uit de eredivisie :)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:44
    Weet je het zeker? Want Ajax roept al meerdere jaren achter elkaar dat ze het worden. En dat lukt het niet. Op een gegeven moment veranderd zelfverzekerdheid toch in arrogantie wanneer je het niet meer laat zien
    Vind ik leuk
    Deck010 +4500
    donderdag 13 september 2018 om 13:44
    Ook Bayern Munchen en Real Madrid hebben haters, dus jullie hebben er ook genoeg.
    Vind ik leuk
    Niels92 +22255
    donderdag 13 september 2018 om 14:43
    Van mij mogen ze ons haten :)

    Het zegt meer over die figuren die vol met haat zitten dan over de Ajacieden zelf!
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    donderdag 13 september 2018 om 17:31
    Haat is altijd voor de beste.❌❌❌
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 17:31]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3153
    donderdag 13 september 2018 om 14:04
    Ja en dat is veel belangrijker als kampioen worden, uhhh
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:42
    Nu is het er helemaal uit :s
    Vind ik leuk
    Darter 876 +525
    donderdag 13 september 2018 om 13:32
    Ajax gaat aan Tadic nog veel plezier beleven!!
    Eindelijk iemand die voorop gaat in de strijd...
    Hopelijk sluit Ajax dit seizoen met deze selectie af met prijzen!! De titel en de beker!!
    Vind ik leuk
    mcmodd +22654
    donderdag 13 september 2018 om 13:33
    Twee keer in de week knallen? Ik vind eenmaal wel genoeg hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:36
    Ja maar jij bedoeld thuis... de rest is buiten de deur;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 13:51
    Goede mentaliteit. Hopelijk kunnen kunnen we mooie wedstrijden zien van beide clubs in de champions league.
    Vind ik leuk
    Ger Aarts +81
    donderdag 13 september 2018 om 13:55
    Hazes zong er al over , mooi toch , vooral met Passie !
    Vind ik leuk
    Ouwebok66 +68
    donderdag 13 september 2018 om 14:03
    Wereldgoser die tadic
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    donderdag 13 september 2018 om 14:03
    Hij ging naar Ajax, omdat hij het niveau in Engeland niet aankon.
    Vind ik leuk
    Nummertien +4432
    donderdag 13 september 2018 om 14:25
    En daarom hield hij Southampton erin en heeft hij goede jaren daar gehad en hadden veel PremierL clubs interesse in hem

    Haha jij bent zo'n droeftoeter owww wat zou je met een boos rood hoofd deze topic gelezen hebben haha kan jij niet tegen he als iemand zo praat over Ajax hahahaha sneu figuur
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    donderdag 13 september 2018 om 14:40
    Ik blijf bij mijn standpunt.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 14:52
    Verrassend, die bouwers van dat torentje bleven ook vrij lang volhouden dat de wereld plat was..
    Vind ik leuk
    Nummertien +4432
    donderdag 13 september 2018 om 15:29
    Whaha standpunt altijd op niks gebasseerd bij jou
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    donderdag 13 september 2018 om 16:17
    Blijf er tog bij.
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    donderdag 13 september 2018 om 17:37
    Bijzonder, want van een club die geen Europees voetbal speelt naar een club die CL speelt klinkt toch als een stap omhoog qua clubs.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:04
    Om welk clubs ging het?
    Tadic kon het TEMPO in de PL niet meer volgend.
    Daarom ging hij naar Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:59
    Hij vond tempo te hoog in de PL
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    donderdag 13 september 2018 om 15:04
    Dat zeker ja.
    Vind ik leuk
    cheeks +3495
    donderdag 13 september 2018 om 14:05
    Slijmen / punten scoren bij de achterban heet zoiets. Zo doorzichtig. Zielig.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    donderdag 13 september 2018 om 14:15
    Inderdaad, bij een andere club zegt die precies hetzelfde.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +558
    donderdag 13 september 2018 om 14:35
    Beetje vreemde reactie, van je en het zegt meer over jou dan over hem. Waarom kan Ajax niet zijn droom club zijn, welicht is hij een idealist? Hij levert niet voor niets een groot deel van zijn salaris in om zijn droom te volgen. Wellicht is het moeilijk te verteren voor je, maar Ajax is een hele grote club in de voetbalwereld en hij heeft feitelijke gelijk. (voordat de discussie over het formaat van de club los barst, 'er is een verschil tussen club en team.)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 14:37]
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    donderdag 13 september 2018 om 14:44
    Was een grote club, stelt internationaal niets meer voor.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 14:49
    Toch gek, staan nog op de 30ste plek op de coëfficiëntenlijst.. wat is alles daaronder dan?
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    donderdag 13 september 2018 om 14:55
    Blijft bij mijn standpunt.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3610
    donderdag 13 september 2018 om 14:58
    Mag, maar is geen antwoord op de vraag..
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +558
    donderdag 13 september 2018 om 17:12
    je kunt het niet onderbouwen, dat maakt jouw punt onzin.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12190
    donderdag 13 september 2018 om 17:22
    Ga het ook niet onderbouwen wat een onzin, zeg alleen dat Ajax internationaal niet meer meetelt. Dat ziet jij toch ook wel, met je ajaxbril op.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +558
    donderdag 13 september 2018 om 21:01
    Ajax telt qua naam en club juist heel erg mee, de magie welke de naam Ajax met zich mee brengt, de romantiek van grootheden als Cruijff, van Basten, Bergkamp en Kluivert spreken iedere speler en fan aan in binnen en buitenland. Dit kun je zien aan het aantal fans in het buitenland en op het moment dat je over Nederland praat. Het bewijs hiervoor kon je zien toen Ajax weer een Europese finale speelde of hoe ze internationaal over het voetbal van de laatste 6 vooronde wedstrijden spraken. Ajax is snel gehypet omdat de club Ajax tot de verbeelding spreekt! Dus zolang jij alleen maar met jouw nutteloze onbuik gevoelens een punt probeert te maken, weet dat ik jou wegspeel net zoals het huidige team van Ajax 'Utrecht alle hoeken van het veld gaat laten zien, Utca030!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 21:03]
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    donderdag 13 september 2018 om 17:40
    Jij zegt steeds: ik blijf bij wat ik zeg of niet mee eens. Maar eigenlijk heb je vanaf dat punt nooit meer een onderbouwing.
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    donderdag 13 september 2018 om 17:39
    Ja niet dus. Dit zei die al voordat ie bij Ajax zat. Als je me biet gelooft, denk dan maar ff na waarom Overmars juist precies achter hem in Blind aanging als premier league versterkingen.
    Vind ik leuk
    LargoWynch +1147
    donderdag 13 september 2018 om 14:10
    Iedereen is vol ontzag bij het horen van de prachtige, heilige naam van ons aller Ajax, de grootste club van ons land. Wie wil er niet voetballen? Ajax is een garantie voor grootsheid, ons aller Ajax! ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:07
    Ajax is van zijn leven niet "HEILIG"
    Vind ik leuk
    LargoWynch +1147
    donderdag 13 september 2018 om 18:53
    Ajax is allerheiligst, ons aller Ajax!
    Vind ik leuk
    Blindsy +10325
    donderdag 13 september 2018 om 14:14
    Wat moeten de jaren zónder Ajax een hel voor hem zijn geweest. De wedstrijden van Twente tegen Ajax, een pure kwelling.
    Eigenlijk is Tadic een Serviër die het liefst in Amsterdam was geboren.
    En dan blijkt 'ie met 'bloed, zweet en tranen' nog Hazes-fan te zijn, óók.
    Eerlijk is eerlijk, wel de mooiste buhne-praat van de laatste máánden. Daar kan zelfs die rare praat van Ten Hag níet tegen op.
    Vind ik leuk
    DON7 +90
    donderdag 13 september 2018 om 14:23
    Serviers en flair..heb er nog nooit 1 gezien! Dat is nou iets wat ze niet hebben. Ja Kezman misschien ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 14:26
    Pantalic...die was ik even vergeten...hoe kan het...weer een godenzoon.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +558
    donderdag 13 september 2018 om 14:27
    Een echte Ajacied in mijn ogen, professioneel en hart voor de club en zijn vak! Zouden heel veel jeugdspelers een voorbeeld aan kunnen nemen, de Kluivertjes van deze wereld bijvoorbeeld...?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 14:27]
    Vind ik leuk
    hantayo +993
    donderdag 13 september 2018 om 15:34
    Serviërs zijn ook emotionele dromers blijkbaar. Ik mis alleen nog een draak of heks.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 15:38
    er komen weer gouden tijden aan voor ajax! een regenbui hangt al boven eindhoven...
    Vind ik leuk
    Blitsbal +386
    donderdag 13 september 2018 om 15:58
    Blablabla
    Volgend jaar steekt ie heel zijn transfersom in zijn zak en is iedereen weer boos op tadic
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 17:32
    Geen woorden maar daden, maak Ajax en Nederland trots!
    Zoals Finidi George dat ook heeft gedaan
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:42
    Ik ben jaloers had hem liever bij Utrecht gezien
    Geweldige speler
    LOL
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 19:43]
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2880
    vrijdag 14 september 2018 om 01:49
    Ajax lijkt op Servië 😂. Nou dan ben ik vanaf nu Feyenoorder !
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    vrijdag 14 september 2018 om 22:14
    Het verschil tussen Ajacieden en Serviers. Ajacieden zijn arrogant en nonchalant, Serviers zijn strijders. Ajax zal veel aan Tadic hebben.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Ik hoefde niet weg uit Engeland, maar Ajax is Ajax"