Van Persie blijft El Khayati en Ziyech voor en wint eerste Eredivisie-prijs

Van Persie blijft El Khayati en Ziyech voor en wint eerste Eredivisie-prijs

Gepubliceerd: donderdag 13 september 2018 om 16:08do 13-09-2018 om 16:08

Robin van Persie is verkozen tot Eredivisie-speler van de maand. De spits van Feyenoord kreeg de prijs, dit seizoen in het leven geroepen door de Eredivisie CV, donderdag overhandigd.

Van Persie was in de eerste weken van het nieuwe seizoen goed op dreef én uitermate effectief, met vier doelpunten uit vijf schoten op doel. Ook tekende de 35-jarige Feyenoorder voor een assist en had hij de meeste geslaagde passes in de Eredivisie (94).

Van Persie houdt Abdenasser El Khayati van ADO Den Haag (zes goals en een assist) en Hakim Ziyech van Ajax nipt achter zich. De keuze voor Van Persie is gemaakt op basis van zestig statistieken. Om kans te maken op de onderscheiding moet een speler minimaal tweederde van de speelminuten op het veld hebben gestaan.

Elftal van de Maand
Van Persie is ook opgenomen in het Elftal van de Maand. Doelman Marco Bizot (AZ), verdedigers Jonas Svensson (AZ), Daley Blind (Ajax), Matthijs de Ligt (Ajax) en Leon Guwara (FC Utrecht), middenvelders Teun Koopmeiners (AZ), Abdenasser El Khayati (ADO Den Haag), Hakim Ziyech (Ajax) en aanvallers Kristoffer Peterson (Heracles Almelo) en Steven Bergwijn (PSV) completeren de ploeg.

Bergwijn werd uitgeroepen tot Talent van de Maand, nipt voor De Ligt en Koopmeiners.

Plaats een reactie

Tom88Fey +232
donderdag 13 september 2018 om 16:16
Ik sta een beetje van Blind en Bizot te kijken, had daar andere verwacht (met name Zoet ipv Bizot) maar verder ziet het er vrij logisch uit! Ook goed om te zien dat Bergwijn wel in de statistieken het goed doet, hopelijk krijgt hij snel een kans in Oranje.
Vind ik leuk
Orphen89 +2989
donderdag 13 september 2018 om 16:54
Zoet ipv Bizot?
Bizot 24 reddingen, 4 tegendoelpunten
Zoet 12 reddingen, 3 tegendoelpunten

Dan eerder:
Unnerstall 20 reddingen, 3 tegendoelpunten
Onana 11 reddingen, 1 tegendoelpunt


(Cijfers van Eredivisie website)
Vind ik leuk
Tom88Fey +232
donderdag 13 september 2018 om 17:01
Misschien heb ik gewoon niet voldoende opgelet. Gevoelswijze was Zoet belangrijker, maar goed ik heb meer van PSV dan van AZ gezien dus dan zit dat ook verser in mijn hoofd.
Vind ik leuk
DeSjaak +167
donderdag 13 september 2018 om 17:01
Ik sta er ook van te kijken dat Bizot beste keeper van de maand is. In de wedstrijd tegen Heracles kwam hij alles behalve zeker over.
Vind ik leuk
Youri99 +9852
donderdag 13 september 2018 om 16:16
Ajax hofleverancier terwijl er ook 3 spelers van AZ inzitten.
Vind ik leuk
Voetbal.com +1012
donderdag 13 september 2018 om 16:17
Wederom Huh...Frenkie is toch de beste.
Vind ik leuk
Niels92 +31205
donderdag 13 september 2018 om 16:19
Absoluut, jij snapt het!
Vind ik leuk
Cheat Codes +7745
donderdag 13 september 2018 om 16:21
Onterecht! Ziyech had m verdiend natuurlijk.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 16:22
Heeft die die prijs gewonnen door zijn teksten die van Hanegem zelfs uitkotst?
Vind ik leuk
fedor2501 +5349
donderdag 13 september 2018 om 16:39
Je kan wel schrijven maar niet lezen. Dat is best vreemd.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6107
donderdag 13 september 2018 om 16:24
Keeper had natuurlijk Unnerstall moeten zijn. Blinkt wekelijks uit.

Blind komt voor in het klassement van lachertje van de maand.

Voetbalprimeur maakt in ieder artikel een fout , zo ook met Blind
Vind ik leuk
Orphen89 +2989
donderdag 13 september 2018 om 16:50
Unnerstall heeft 20 reddingen verricht en 3 tegendoelpunten
Bizot heeft 24 reddingen verricht en 4 tegendoelpunten

Het ontloopt elkaar dus niet zo heel erg veel. Ik zie wel dat eredivisie.nl het berekent met het totaal aantal schoten tegen. Wat ik niet helemaal eerlijk vind, want als die speler em 3 meter naast schiet of een verdediger blokt em kan je moeilijk nog een redding verrichten.

Maar Unnerstall of Bizot beide prima joh. Als ze reddingen en tegendoelpunten in percentage zouden uitdrukken was Onana trouwens 1, 11 reddingen met 1 tegendoelpunt.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7745
vrijdag 14 september 2018 om 02:46
Blind is een speler die PSV mist, zo’n Viergever zakt keihard door het ijs in de CL, dat zag je al tegen BATE.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 16:25
Hahaha, lekker boeiend! Je kan moeilijk doen om een niets zeggende prijsje of je kan zeggen : best knap. 5 schoten 4 raak,en dat ook nog op zn 35ste. ‘T is altijd wel lachen hiero
Vind ik leuk
Mr.Writer +355
donderdag 13 september 2018 om 16:26
Ze willen graag de geloofwaardigheid van deze prijs na 1 keer uitreiken tot 0 laten dalen. Waardeloos dit. Ziyech had m moeten krijgen.

Maar ja, snoep is voor de kinderen. Wij staan wel met de schaal aan het eind.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 16:29
Ziech dat over het paard getilde marokootje.
Vind ik leuk
Swout +1268
donderdag 13 september 2018 om 16:37
Ik durf te wedden dat Ziyech de Nederlandse taal beter beheerst dan jij ouwe nepsupporter.
Vind ik leuk
Mr.Writer +355
donderdag 13 september 2018 om 16:40
Doe even een typ- en Nederlandse cursus voordat je gaat blaten
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 16:40]
Vind ik leuk
Smithsonian +37734
donderdag 13 september 2018 om 16:43
Leer schrijven.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2738
donderdag 13 september 2018 om 16:54
Ziyech is een aardige speler, maar soms nog te veel balverlies!! En het blijft een naar persoon. En Ajax pak zeker niet de schaal. Ik denk Feyenoord of Psv.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
donderdag 13 september 2018 om 17:29
Hahaha Feyenoord pakt op zeker geen schaal!
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2738
donderdag 13 september 2018 om 18:10
Ajax ook niet door Blind😜
Vind ik leuk
J Kiprich +17755
donderdag 13 september 2018 om 16:38
Blijft verder natuurlijk een prutser die van Persie.....
Vind ik leuk
De Hout +1856
donderdag 13 september 2018 om 16:39
Terecht. Robin was de beste.
Vind ik leuk
Max Delius +2754
donderdag 13 september 2018 om 16:39
De Speler van de Maand en het Talent van de Maand worden gekozen op basis van verscheidene Opta-statistieken, onderverdeeld in zes subgroepen: schieten, passen, balbezit, verdedigen, aanvallen en keepen. De positie van een speler bepaalt in welke mate de categorieën meewegen in hun beoordeling.

Bovenstaande is voor alle Ajax's calimero's en Frenkie de Jong en Ziyech zeloten.
Vind ik leuk
COYG +7615
donderdag 13 september 2018 om 16:45
Ik ben blij dat ik eindelijk iets normaals lees in dit topic.
Vind ik leuk
J Kiprich +17755
donderdag 13 september 2018 om 16:51
Sorry!
Vind ik leuk
Mjblinker +793
donderdag 13 september 2018 om 16:40
Terecht, met afstand de beste.
Vind ik leuk
Smithsonian +37734
donderdag 13 september 2018 om 16:43
En terecht.
Vind ik leuk
fc roodwit +685
donderdag 13 september 2018 om 16:45
Zo die van Persie heeft nu al in 1 jaar 3 prijzen ,en de GEWELDIGE Ziyech in heel zijn carriere tot nu toe ,nog niet 1 prijs,tja verschil moet er zijn.
Vind ik leuk
plein19 +2513
donderdag 13 september 2018 om 16:56
Verschil moet er zijn en is er ook. RvP speelt waardeloos in Europa en Ziyeck speelde geweldige. RvP kan weer rusten door de week. Terwijl Ziyeck de Europese punten aan het verdienen is voor het Nederlandse voetbal
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2738
donderdag 13 september 2018 om 16:50
Echt terecht voor van Persie en voor zijn leeftijd is het gewoon nog steeds een topper!! Alleen ongelooflijk dat die Blind er ook in staat! Volgens mij is dat een foutje.... een grote fout!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 16:51]
Vind ik leuk
Robert_b89 +461
donderdag 13 september 2018 om 16:52
#lachwekkend
Vind ik leuk
plein19 +2513
donderdag 13 september 2018 om 16:53
RvP heeft nog geen fractie van de goede statistieken in de EL laten zien. Terwijl dat toch een goed moment zou zijn geweest
Vind ik leuk
Pieterv14 +501
donderdag 13 september 2018 om 16:57
Dan weten we bij deze dat we geen enkele maand meer deze prijs serieus hoeven te nemen
Vind ik leuk
repeP +1518
donderdag 13 september 2018 om 17:07
Ze blijven maar door gaan met prijzen pakken die Feyenoorders!😂
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 17:26
Afgekeken van de PL, zo'n nieuwe onzin prijs op basis van statistieken. Leuk voor de sponsor.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2557
donderdag 13 september 2018 om 17:38
Bizar.. er zijn deze keer wel opvallend veel spelers die de prijs meer verdiende dan van Persie, lijkt behoorlijk op willekeur.
Vind ik leuk
Storm015 +278
donderdag 13 september 2018 om 17:41
Ik zou niet blij zijn om in hetzelfde elftal met Scholletje jr te spelen. Dat kan nooit goed gaan en winnen ho maar. Maar ja Fox sport en Studio Voetbal en Ziggo vormen samen de fanclub van de “warmste” klup van Nl. Goed gedaan jongens!!!! Met 1 psver en 1 feijenoorder!!!
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 18:04
Khayati had toch gewoon op 1 moeten staan
Vind ik leuk
Guust +5857
donderdag 13 september 2018 om 18:04
He ASRoma, Daley Blind in de selectie van de maand, en jij zegt dat iedereen hem heel heel heel heel erg slecht vind, ga je nu eindelijk je mondje spoelen knul.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2738
vrijdag 14 september 2018 om 07:33
Kijk eens goed op alle topic en ook wederom deze. Heel veel vinden Blind een zeer slechte voetballer en een over het paard getilde speler! Maar ja Ajax supporters kunnen zo slecht tegen kritiek en tegen de waarheid, alle spelers zijn geweldig van Ajax... NOT!!
Vind ik leuk
Guust +5857
vrijdag 14 september 2018 om 13:50
De mensen op de topics zijn niet de mensen met verstand van voetbal, en zeker niet objectief. Maar vond het grappig dat hij er tussen zat, ff voor jouw 😎
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2738
vrijdag 14 september 2018 om 14:34
Nee jij heb verstand van voetballen knul😂
We gaan dit seizoen zien hoe Blindje de CL wedstrijden speelt🙈
Vind ik leuk
Guust +5857
vrijdag 14 september 2018 om 19:04
Mooie wedstrijden, en hij gaat zich positief onderscheiden. Gaat Ajax dit seizoen nog veel plezier aan beleven, alleen niet als LB, niet zijn plekkie.
Mooie foto, stiekem toch wel ok hé.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:05]
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2738
vrijdag 14 september 2018 om 19:19
Ik hoop het voor je en het Nederlands voetbal!! Maar zolang Blindje speelt gaan ze echt niet door, dus ze gaan geen plezier aan hem beleven... Ja hier op VP gaan we de grootste lol hebben om Blind en zijn blunders
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:20]
Vind ik leuk
Guust +5857
vrijdag 14 september 2018 om 19:26
Ah vorig seizoen was dat over de Ligt omdat hij een blunder maakte, en kijk nu hoe goed hij is, worden ze beter van, denk dat dit Blind motiveert. Komt allemaal goed, heb hem net ff gebeld. En met Blind de CL gehaald, wat niemand verwachte, alles is mogelijk.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:27]
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2738
vrijdag 14 september 2018 om 20:12
Al zou je Blind motiveren, dan heeft hij nog niet de kwaliteit om het te laten zien. Ik denk na de interlands dat hij heel erg onzeker is... En wat zeg je vervolgens met Blind de CL GEHAALD!!! Dus met Blind niet de volgende ronde🤣🤣
Vind ik leuk
Guust +5857
zaterdag 15 september 2018 om 14:01
Ah we zullen zien, hij speelt elke wedstrijd, dus zijn kwaliteit zal wel in orde zijn, maar jij neemt een Ajax Avatar als Ajax de volgende ronde haalt, jaar laten zitten.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4479
donderdag 13 september 2018 om 18:07
Hoe kan Blind nu in dit elftal staan?
Vind ik leuk
Janste +310
donderdag 13 september 2018 om 18:10
Unnerstal was de beste keeper
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 18:22
Deze snap ik niet. Er was maar 1 speler die boven iedereen uitstak die maand en dat was Hakim. Als het een speler van een andere club was zou ik trouwens ook zeggen.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2738
vrijdag 14 september 2018 om 07:36
Hoeveel goals heeft Ziyech gemaakt?
Vind ik leuk
rinirat +3015
donderdag 13 september 2018 om 18:32
Wat een lul koek!
Vind ik leuk
Connie Veren +5278
donderdag 13 september 2018 om 20:05
terecht
cijfers liegen niet.
Vind ik leuk
René H +1
donderdag 13 september 2018 om 22:10
Volgrns mij mis ik Frenkie de Jong in jet elftal van de maand
Vind ik leuk
fr1963 +3723