Acht Eredivisie-duels gaan door, rechter beslist vrijdag over AZ - Feyenoord

    Acht Eredivisie-duels gaan door, rechter beslist vrijdag over AZ - Feyenoord

    vrijdag 14 september 2018 om 06:57

    De rechter bepaalt vrijdagmiddag of de competitiewedstrijd tussen AZ en Feyenoord zondag doorgaat. Door mogelijke politiestakingen is het doorgaan van het duel in de Eredivisie onzeker.

    Vrijdagmiddag om 14.00 uur zal de rechter met een oordeel komen, aldus RTV Rijnmond. Donderdag maakte de KNVB al bekend dat de andere acht duels in de Eredivisie wel doorgaan. In de Keuken Kampioen Divisie is vooralsnog alleen het doorgaan van SC Cambuur – Telstar een zekerheid, aldus de bond.

    De politievakbonden willen dit weekend staken. Ze eisen een betere CAO en lagere werkdruk. Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) besloot eerder de politievakbonden voor de rechter te slepen omdat de stakingen volgens hem voor 'onacceptabele risico's voor de openbare orde en veiligheid' zorgen.

    AZ en Feyenoord staan zondag tegenover elkaar in Alkmaar. Het duel tussen de nummer vier en drie van de Eredivisie begint om 12.15 uur.

    Plaats een reactie

    Ehv-er +745
    vrijdag 14 september 2018 om 07:04
    Staken doen ze maar bij de flitsbrigade !
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 07:08
    Hoppa tweede reactie,hier met de likes.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1470
    vrijdag 14 september 2018 om 07:10
    Op prinsjesdag, daar worden de potjes verdeeld
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 07:10
    Dit lijkt me dan een uitstekend moment voor alle supporters in Nederland om te laten zien dat het normale, weldenkende wezens zijn en dat er eigenlijk helemaal geen politie nodig is tijdens wedstrijddagen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14876
    vrijdag 14 september 2018 om 07:14
    En als het allemaal goed gaat bij de Klassieker de uit-supporters ook weer toelaten en zonder politie afwerken..
    Vind ik leuk
    Wijndalum +139
    vrijdag 14 september 2018 om 07:11
    Competitievervalsing
    Vind ik leuk
    Kaar +295
    vrijdag 14 september 2018 om 07:13
    Gaat wel door 👍🏼
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9081
    vrijdag 14 september 2018 om 07:27
    Ik geloof en hoop dat deze wedstrijd gewoon Door gaat zet anders gewoon vrijwillergers in 😏
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1437
    vrijdag 14 september 2018 om 11:09
    Verwacht ook wel dat het doorgaat, AZ en Feyenoord liggen op redelijk goede voet met elkaar dus verwacht zowieso geen problemen. Lekker door laten gaan!
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9081
    vrijdag 14 september 2018 om 12:23
    Jaa dat hoop ik ook wel vanmiddag hoop ik een goede uitslag daarvan te horen .
    Want heb begrepen dat rest van de wedstrijden gewoon Door gaan.
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1437
    vrijdag 14 september 2018 om 13:00
    Heerlijk, juiste beslissing! Succes zondag.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9081
    vrijdag 14 september 2018 om 13:02
    Dankje wel Lebeast jij ook💪
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3233
    vrijdag 14 september 2018 om 08:02

    Toch blijf ik het vreemd vinden dat er 8 eredivisie wedstrijden doorgaan en maar 1 keuken kampioen wedstrijd.
    Je zou zeggen dat er bij eredivisie wedstrijden meer toeschouwers aanwezig zijn en ook meer uitsupporters dan bij een doorsnee KKD wedstrijd.
    Dus meer kans op ongeregeldheden.
    Of zitten de Hooligans juist bij MVV, NEC, Twente, Sparta, Eagles, Almere City, Roda, Den Bosch, Eindhoven, Dorderecht, RKC, Top Oss, Jong Ajax, Jong PSV, Jong AZ en Jong utrecht aangevuld met AZ en Feyenoord ipv bij het grote Ajax, PSV, Utrecht, ADO etc etc ??????
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1965
    vrijdag 14 september 2018 om 08:30
    Denk dat het te maken heeft met de interne organisatie. Grote clubs hebben standaard beveiligers ingehuurd voor de interne organisatie. Risico is dan alleen eventuele ongeregeldheden buiten het stadion.
    Kleinere clubs en vooral jong-teams hebben daar het budget niet voor.
    Vind ik leuk
    R3knoj +129
    vrijdag 14 september 2018 om 08:49
    Ik denk inderdaad niet zozeer dat het gaat om de beveiliging in het stadion maar om buiten het stadion.
    Dat ligt in handen van de gemeente.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 08:50]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3233
    vrijdag 14 september 2018 om 09:20
    Buiten het stadion.
    Zoals ik al aangaf nemen eredivisie clubs toch meer uitsupporters mee dan de gemiddelde eertse (KKD) divisie?
    Op Twente na dan, en kan ik het begrijpen dat de burgermeester het af zou kunnen lasten.
    Waarschijnlijk zijn er dan meer uit dan thuis supporters.
    Maar dat terzijde.
    Vind ik leuk
    HanV +3995
    vrijdag 14 september 2018 om 10:53
    Natuurlijk zal Twente wel 19 wedstrijden lang de meeste uitsupporters meenemen in de KeukenKampioenDivisie maar dat het er meer zijn dan het aantal thuissupporters lijkt mij sterk. Dordrecht heeft rond de 2100 toeschouwers in topwedstrijden, dus we zullen het zien achteraf of dat er opeens veel meer zijn. Op twitter awaydaysnl zie je wel een opsomming van het aantal bezoekers.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3233
    vrijdag 14 september 2018 om 10:58
    Was ook niet serieus bedoeld van mij ;-)

    Mogen geloof ik maar max 350 supporters mee afhankelijk hoeveel de uittribune kan herbergen van desbetreffende club.

    Maar ik bedoelde ermee dat je Twente kunt vergelijken met een (sub)topper van de eredivisie qua uitsupporters en dat zijn ze natuurlijk niet gewend bij een doorsnee KKD club.
    Vandaar dat ik ook wel snap dat de burgermeester van Dordrecht zijn twijfels heeft.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 11:01]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3233
    vrijdag 14 september 2018 om 09:18
    AZ en Feyenoord ook niet dan?
    Vind ik leuk
    R3knoj +129
    vrijdag 14 september 2018 om 09:58
    Delete.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 09:59]
    Vind ik leuk
    RtdDub +11891
    vrijdag 14 september 2018 om 09:33
    Gaat niet alleen om het knokken.
    Maar ook bijvoorbeeld om het verkeer en parkeren.

    Wie houd jou tegen om je auto in een tuin tegenover het stadion te parkeren als je weet dat de politie toch zit te klaverjassen.
    En ja... .zo asociaal is men tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    NvC +3246
    vrijdag 14 september 2018 om 10:18
    Is ook apart. NEC krijgt Jong PSV op bezoek die geen uitsupporters mee nemen, Almere krijgt Jong Utrecht (ook geen uitsupporters).
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1965
    vrijdag 14 september 2018 om 08:28
    Eigenlijk moeten we als de BV nederland elke dag dat ze staken laten zien dat ze onnodig zijn.
    Dus geen opstootjes, geen inbraken of berovingen etc.
    Maarrrr, het rapalje zal hier wel weer een slaatje uit willen slaan
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3233
    vrijdag 14 september 2018 om 09:21
    Ik denk eerder aan meer waardevolle spulletjes dan een slaatje. :)
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    vrijdag 14 september 2018 om 09:12
    Jezus, een rechter?? Kan onze burgervader niet zelf beslissen?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3233
    vrijdag 14 september 2018 om 09:22
    Nee, Jezus is de zoon van God, en die is wel rechter.
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    vrijdag 14 september 2018 om 13:30
    Geef mij de dochter van god maar
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3233
    vrijdag 14 september 2018 om 14:08
    Ken ik niet, wel de moeder van Jezus, dus de vrouw van God, Maria
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    vrijdag 14 september 2018 om 16:41
    Nooit van Eva gehoord?
    Vind ik leuk
    Banjer +2
    vrijdag 14 september 2018 om 10:55
    Anders maar de wedstrijd door laten gaan zonder bezoekers van de tegenstander. Kunnen zij de wedstrijd volgen in hun eigen stadion op grote tv schermen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:00
    AZ-Feyenoord is al jaren de enige wedstijd in Alkmaar dat er problemen zijn met "supporters" van de tegenstander. Altijd proberen om kaarten in andere vakken te krijgen en herrie schoppen. Jammer hoor, velig voel je je in je eigen stadion dan niet. En waarom? Meestal een leuke wedstrijd die (helaas) Feyenoord toch wint.
    Vind ik leuk
    Banjer +2
    vrijdag 14 september 2018 om 11:25
    Bedankt dat bedoelde ik dus tussen de regels door toch onder de aandacht te brengen.
    Feyenoord supporters die niet in het bezoekers vak staan maar tussen gezinnen en dan helemaal van het padje totaal door het lint gaan. Mogen gewoon in Rotjeknor blijven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 11:58
    Helaas is AZ-Feyenoord de enige wedstrijd in Alkmaar waar ik op mijn tellen pas. Zit altijd met mijn dochters (10-12) op de familietribune en altijd zijn er weer Feyenoorders met kaarten in het familievak die, zacht gezegd, niet helemaal passen tussen de gezinnen met jonge kinderen.
    Vind ik leuk
    Banjer +2
    vrijdag 14 september 2018 om 12:34
    Dan kan je weer op je tellen passen a.s. zondag want de wedstrijd gaat door. De politie heeft de actie afgeblazen er zou een CAO akkoord zijn. Iedereen blij zou ik zeggen.
    Helaas blijft het gevaar voor de ongewenste uit bezoekers aanwezig.
    Ik kan daar met mijn verstand niet bij want na AZ komt bij mij Feyenoord. Ik heb dus geen enkele behoefte om welke supporters danook lastig te vallen of te bedreigen in het stadion van mijn eigen club. Zouden andere ook eens moeten proberen voelt echt goed kan ik je vertellen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Acht Eredivisie-duels gaan door, rechter beslist vrijdag over AZ - Feyenoord