Van Peppen nog altijd zonder club: 'Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan'

Van Peppen nog altijd zonder club: 'Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan'

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 07:16vr 14-09-2018 om 07:16

Ard van Peppen zit nog altijd zonder club en de hoop dat hij nog een nieuwe werkgever gaat vinden wordt met de dag kleiner. De 33-jarige linksback denkt ook al na over een leven zonder profvoetbal.

En dat terwijl Van Peppen vorig jaar nog aanvoerder was van eredivisionist Roda JC. "Ik dacht nog van waarde te zijn met mijn ervaring. Kennelijk dacht de club daar anders over", vertelt hij aan De Volkskrant. "Het is hopen dat er snel ergens een gat valt."

Van Peppen was half juli dichtbij een overstap naar het Luxemburgse Dudelange, maar besloot uiteindelijk niet te gaan wegens de reisafstand van 2,5 uur. "Ze spelen straks tegen AC Milan in San Siro. Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Anderzijds sta ik nog achter mijn beslissing om te wachten."

De verdediger krijgt nu vooral nog belletjes van tussenpersonen. "Ik reken inmiddels nergens meer op", stelt hij. Door mee te trainen bij de Belgische amateurclub VV Lanaken en met een personal trainer aan de slag te gaan, hoopt hij fit te blijven. "Voetbal kost me nu geld", erkent hij. Van Peppen overweegt nu met oud-ploeggenoot Frank Demouge een voetbalschool te starten in Maastricht. "Ik ga er in salaris natuurlijk fors op achteruit, maar het profvoetballeven heeft ook nadelen. Toch... voor mijn gevoel komt het afscheid te vroeg."

Plaats een reactie

vrijdag 14 september 2018 om 07:21
Tja, gegokt en verloren..
Vind ik leuk
Godin1 +1304
vrijdag 14 september 2018 om 07:21
Die Ardje, hij moet gewoon een Keukenkampioen divisieclub opzoeken. Dat is nu zijn niveau.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 07:24
Den bosch?
Vind ik leuk
Echt? +5214
vrijdag 14 september 2018 om 07:24
Als vervanger van Daley Blind zou hij het prima doen
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 07:27
Echt?
Vind ik leuk
Echt? +5214
vrijdag 14 september 2018 om 07:27
*Edit VP: reactie verwijderd*
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 11:36]
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 07:29
Goeiemorgen! Blij te zien dat er niks veranderd is
Vind ik leuk
Echt? +5214
vrijdag 14 september 2018 om 07:36
Mooi, nog steeds reageren met mijn naam, dus aan jou zal het niet liggen 👍
Vind ik leuk
Diesel1977 +1516
vrijdag 14 september 2018 om 07:40
Manchester United heeft hem niet nodig!
Vind ik leuk
Echt? +5214
vrijdag 14 september 2018 om 07:44
Ook niet op de bank?
Vind ik leuk
Diesel1977 +1516
vrijdag 14 september 2018 om 10:11
LOL misschien;)
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 07:29
"Kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan" en "Anderzijds sta ik nog achter mijn beslissing om te wachten."

Wat klopt er hier niet..?
Vind ik leuk
Antonio_4 +2198
vrijdag 14 september 2018 om 08:31
"Ik ga er in salaris natuurlijk fors op achteruit, maar het profvoetballeven heeft ook nadelen. Toch... voor mijn gevoel komt het afscheid te vroeg."

Werkelijk geen fucking touw aan vast te knopen... 😐
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 11:19
Precies...
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 07:31
Hij is toch beter als een Daley blind hoor ....
Vind ik leuk
Come on Utreg +30207
vrijdag 14 september 2018 om 07:31
Een KKD club in de buurt van Maastricht, Niet te ver rijden, zeker niet verhuizen.. Klein vijvertje.
Vind ik leuk
Rodajc +19415
vrijdag 14 september 2018 om 16:25
Binnen 1,5 uur ben je bij 50% en binnen 1 uur bij 25% van de KKD clubs. (Als je de beloften weghaalt.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30207
vrijdag 14 september 2018 om 16:59
Bruikbare speler voor de KKD toch? Alleen wat honkvast en niet zo avontuurlijk ingesteld ;-)
Vind ik leuk
Rodajc +19415
vrijdag 14 september 2018 om 18:27
Wij hebben al een betere voor zijn positie, misschien kan Helmond, Eindhoven of MVV hem wel gebruiken.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 07:38
Voor mijn gevoel komt je afscheid juist te laat! En mag jij God op je blote knieën bedanken dat je ooit het profvoetbal heb gehaald en er nog voor betaald kreeg.
Vind ik leuk
derksen +8899
vrijdag 14 september 2018 om 07:39
Hij zou toch naar Barcelona gaan?
Vind ik leuk
robertus +2498
vrijdag 14 september 2018 om 12:58
Zeker. En ik ga volgende maand weekendje Sevilla doen.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 07:58
Ga eens in Sittard kijken Peppie. Daar is vast nog een plekje vrij voor je
Vind ik leuk
Robby G +1547
vrijdag 14 september 2018 om 08:16
Zijn er geen clubs die willen degraderen, daar past ie prima
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:17
Hij had gewoon voor Dudelange moeten gaan! Denk dat de trein wel voorbij is voor hem al hoop ik dat hij nog een leuke passende club gaat vinden.
Vind ik leuk
Rodapaus +6217
vrijdag 14 september 2018 om 08:53
Hoop dat je een mooie club vind!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 08:53]
Vind ik leuk
Cptje +203
vrijdag 14 september 2018 om 09:16
Van Peppen moet toch nog wel ergens aan de bak kunnen komen !!!!!


Snap er weer eens niks van
Vind ik leuk
Midden-Noord +95381
vrijdag 14 september 2018 om 09:53
Hahahaha, samen met Frank Demouge een voetbalschool beginnen.
Dit moet haast een grap zijn wat Ardje zegt.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 11:38
Misschien een 4e klasser op amateur niveau!!
Vind ik leuk
19AZ82 +2046
vrijdag 14 september 2018 om 13:00
Nou Barcelona sla je slag
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
vrijdag 14 september 2018 om 14:10
33jaar geen uitzonderlijke kwaliteiten, benje op de Nederlandse Eredivisie velden afgeschreven, +geen rest waarde simpel som alsje het mij vraagt,zou idd lekker die voetbalschool opzetten en genieten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws