Buijs: 'We hadden schijt aan de wereld en wonnen dat jaar bij PSV en Ajax'

    Buijs: 'We hadden schijt aan de wereld en wonnen dat jaar bij PSV en Ajax'

    vrijdag 14 september 2018 om 14:59

    FC Groningen moet zaterdagavond niet met angst en beven de Johan Cruijff Arena betreden. Groningen-trainer Danny Buijs is van mening dat er voor zijn ploeg iets te halen valt in de hoofdstad.

    "Toen ik zelf bij Groningen speelde hadden we ook vaak gevoel dat we bij PSV en Ajax uit kansloos waren. Toen waren ze ook goed", vertelt Buijs in gesprek met RTV Noord. "We moeten er wel naartoe gaan met het gevoel dat je er iets kan halen. Als je op voorhand al denkt dat het niks gaat worden dan weet je dat het niks gaat worden."

    Buijs erkent dat hij in zijn tijd bij Groningen altijd met lege handen naar huis ging. "Later kwam ik bij Den Haag, daar hadden we geen superploeg, maar we hadden wel schijt aan de wereld. Ik zeg niet dat het daardoor komt, maar dat jaar wonnen we bij PSV en bij Ajax."

    Plaats een reactie

    vrijdag 14 september 2018 om 15:02
    Wat een rebel!! Stoere boy, gewoon schijt hebben zozoooo.
    Wordt natuurlijk gewoon een hele simpele overwinning voor Ajax.
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +373
    vrijdag 14 september 2018 om 15:08
    Precies dat.. Hij mag blij zijn als hij met 3-0 naar huis gaat met dat bagger elftal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:15
    Ik denk dat ze zelfs met een 3-0 nederlaag feestend terug gaan naar Groningen met de party bus.
    ''MANNEN! Weliswaar hebben we niet gewonnen, maaaaaar!! Het is geen 4-0 geworden! Dat is een prestatie! Tijd voor een Polonaise boys! Wie volgt mij?! YEUHHHH''
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    Reinier86 +707
    vrijdag 14 september 2018 om 15:25
    Ik gok zelf op een 4-1 voor Ajax
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:29
    Dan hoop ik op een doelpuntje voor Cassierra.
    Ik zie overigens Feyenoord best simpel winnen van AZ.. die winnen toch nooit toppers.
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1437
    vrijdag 14 september 2018 om 15:32
    4-1 mooie quote hoor. Paar centen erop zou ik zeggen 😁
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1051
    vrijdag 14 september 2018 om 16:38
    7-2
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +769
    vrijdag 14 september 2018 om 20:57
    Hey ook uit Remunj
    Vind ik leuk
    Tim +4577
    vrijdag 14 september 2018 om 15:30
    Hey Poolse vriend, het is helder Ajax is beter. Maar als Groningen een beetje heeft gekeken hoe Heracles het deed en ook nog eens een topdag heeft en Ajax een offday.. dan is er zomaar een gelijkspelletje mogelijk.
    Het is al moeilijk om een Groninger te vinden die een polonaise loopt na een overwinning, dus zeker niet na een nederlaag. Beetje denigrerend, terwijl wij de Polenvriendelijkste provincie van Nederland zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:33
    Wij? Jij als Fries voelt je een Groninger? Ik denk dat ze je in elkaar gaan slaan daar in Friesland als je dat hardop zegt daar.

    En verder ben ik nog nooit in Groningen geweest, dus heb geen idee of het de Polenvriendelijkste provincie is van Nederland.. Ik heb altijd zelf een heel chil gevoel gehad bij de provincies Drenthe en Overijssel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:35]
    Vind ik leuk
    Tim +4577
    vrijdag 14 september 2018 om 15:39
    Ik snap dat jij als Poolse jongen de Groningse Ommelander-vlag niet kent, maar die is hartstikke Gronings en was er eerder dan de friese. Die van ons heeft 11 echte hartjes, de friese 7 mislukte plompebladeren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:40
    Dat plaatje op je profielfoto is toch gewoon een Friese vlag? Of ben ik nou blind wtf. Maar goed het zal wel, jij zal het wel beter weten. My bad then.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:41]
    Vind ik leuk
    Tim +4577
    vrijdag 14 september 2018 om 15:45
    Ehh nee, de blauwe banen lopen ook de andere kant op.. hou ze maar eens naast elkaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:04
    Ook weer wat bijgeleerd!
    Vind ik leuk
    13 +11454
    vrijdag 14 september 2018 om 16:00
    https://www.levenderfgoedgroningen.nl/alle-verhalen/ommelander-wapen-en-vlag
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:04
    Interessant om te lezen, thanks
    Vind ik leuk
    Tim +4577
    vrijdag 14 september 2018 om 15:43
    Als je het in Drenthe en Overijssel al fijn vindt, dan wordt het hoog tijd om eens een lang weekendje naar Groningen te komen. Nog meer ruimte, frisse zeelucht, mooie studentes, veel bier en jenever en landgoederen voor de prijs van een Amsterdams appartement vier hoog achter en heel veel werkgelegenheid.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4250
    vrijdag 14 september 2018 om 16:53
    Kan weg
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:53]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15322
    vrijdag 14 september 2018 om 16:28
    Het is geen Pool.
    Vind ik leuk
    Tim +4577
    vrijdag 14 september 2018 om 16:40
    En jij kamt niet echt uit Tatabanya.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15322
    vrijdag 14 september 2018 om 16:43
    Maar dat pretendeer ik ook niet!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:12
    Die jongen blijft vasthouden dat ik geen Pool ben. Is wel erg spannend om dat te denken op een anonieme site. Enige wat hij kan zien is mijn foto met m'n vriendin. Te grappig gewoon, maar laat m dat lekker denken
    Vind ik leuk
    Koeien +2359
    vrijdag 14 september 2018 om 18:06
    Zo groen-wit ben je dus ook niet echt...
    Vind ik leuk
    Koeien +2359
    vrijdag 14 september 2018 om 18:07
    mja, dat de FC redelijk in puin ligt is duidelijk en als je vergelijkt hoe Aajx erbij staat dan verwacht ik ook wel een oorwassing.

    Mgoed, Buijs heeft wel gelijk, als je er heen gaat met het idee dat er niks te halen valt dan kun je netzogoed niet komen opdagen en de 3-0 nemen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 18:10]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:15
    Jonge, dat zegt ie toch helemaal niet... Lees het hele artikel even anders.
    Vind ik leuk
    vossing +2457
    vrijdag 14 september 2018 om 15:16
    Zegt onze Pool, die nog steeds een fotootje uit de Poolse Libelle als profielfoto heeft
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:19
    Poolse Libelle? Waar heb jij het nou weer allemaal over
    Vind ik leuk
    Reinier86 +707
    vrijdag 14 september 2018 om 15:25
    Jaloezie :P
    Vind ik leuk
    fr1963 +2786
    zaterdag 15 september 2018 om 00:25
    Ja, of een Herac lesje...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3183
    vrijdag 14 september 2018 om 15:02
    Hij kan het wel weten maar ik denk dat hij het niet kan uitvoeren
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:04
    Hij moet wel zwaar op zijn achterhoofd gevallen zijn, als hij serieus denkt dat er iets te halen valt uit tegen Ajax..

    Gewoon eerlijk zijn tegen je eigen spelers en zeggen: ''Jongens, dit wordt een totale mislukking. Laten we gewoon niet opdagen.. dan wordt het gelukkig maar 3-0. Oke?!''
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:09]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27136
    vrijdag 14 september 2018 om 15:10
    Ach, is toch mooi, kan hij na de wedstrijd uitleggen waar het misging en dat er toch aanknopingspunten waren.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +3804
    vrijdag 14 september 2018 om 15:18
    Het is niet op KOMEN dagen.
    En wat jij doet is uitdagen :)
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4250
    vrijdag 14 september 2018 om 16:54
    Dat is een houding van verliezers...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:04
    Het gaat Groningen dun door de broek lopen in de Johan Cruijff Arena!!
    Vind ik leuk
    Zultkop +4072
    vrijdag 14 september 2018 om 15:08
    Ze mogen wel oppassen in de arena, Groningen neemt gewoon een paar giertanks met koeiestront mee de arena in! Ff de sproeier open! Dan hebben we gelijk een nieuwe naam voor de arena. Meurena amsterdam.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4250
    vrijdag 14 september 2018 om 16:57
    Verliezers doen dat... winnaars niet. Die halen het maximaal eruit ongeacht de vorm en kwaliteit
    Vind ik leuk
    Jackhalls +146
    vrijdag 14 september 2018 om 15:07
    Ja hij kan moeilijk zeggen we hebben geen kans ik heb op de toto 4-0 gezet. Dan kan die net zo goed thuis blijven. Hij kan natuurlijk wel zeggen dat ajax een hele slechte dag nodig heeft en groningen ver boven zich uit moet stijgen om resultaat te boeken.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5769
    vrijdag 14 september 2018 om 15:10
    Je kan schijt aan alles hebben maar twee clubs springen er in de huidige ED competitie er met kop en euro's bovenuit n.l. Ajax en Psv en daar win je niet zomaar van.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:10
    Ik denk dat Kozakken Boys zijn top was.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:11
    "Toen ik zelf bij Groningen speelde hadden we ook vaak gevoel dat we bij PSV en Ajax uit kansloos waren. Toen waren ze ook goed", vertelt Ten Hag in gesprek met RTV Noord. "We moeten er wel naartoe gaan met het gevoel dat je er iets kan halen. Als je op voorhand al denkt dat het niks gaat worden dan weet je dat het niks gaat worden."

    ..... Vertelt Danny Buijs lijkt me,.. voor zover ik weet heeft Ten Hag nooit bij Groningen gevoetbald,.. :-P
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:26
    Haha je was me net voor.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3061
    vrijdag 14 september 2018 om 15:27
    #vrijdagmiddagborrel
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:12
    Die goeie ouwe tijd....
    waar je nu geen ruk aan hebt.
    Vind ik leuk
    Koeien +2359
    vrijdag 14 september 2018 om 20:22
    Aldus Georgiewasthebest...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:29
    Dacht al, waar blijft die opmerking.
    Had het over resultaten, niet over personen.
    Vind ik leuk
    Koeien +2359
    vrijdag 14 september 2018 om 20:39
    maarja heeuj wat had je anders verwacht...ouwe Koeien weet ik alles van :P
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:12
    Toen waren ze ook goed", vertelt Ten Hag in gesprek met RTV Noord.

    Wat heeft Ten Hag hier ineens mee te maken?
    Vind ik leuk
    Zultkop +4072
    vrijdag 14 september 2018 om 15:21
    Copy paste ging niet goed, klote stagiaires ook altijd.
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +362
    vrijdag 14 september 2018 om 15:17
    Zou mooi zijn. En ik gun het ze ook. Ik heb namelijk een x 20euro gevonden op de vismarkt voor de Ah.
    Vind ik leuk
    Bill +589
    vrijdag 14 september 2018 om 15:17
    Die buijs leert het niet hè.
    Destijds speelde hij bij feijnoord en zou hij onze Wes wel even aanpakken. Hij zou er wel even opklappen. Je raadt het al: wederom kansloze nederlaag. 5-1 geloof ik.
    Dit mannetje wil zo stoer overkomen dat je bijna meelij krijgt.
    Vind ik leuk
    Senn +6957
    vrijdag 14 september 2018 om 15:27
    Familie van je?
    Vind ik leuk
    FARMER1963 +151
    vrijdag 14 september 2018 om 15:18
    Zo is het Danny.... Kop der veur mjonge......
    Vind ik leuk
    Muscles +715
    vrijdag 14 september 2018 om 15:18
    Buijs toch.......die schijt zal nu wel in je broek komen.......
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4250
    vrijdag 14 september 2018 om 16:58
    Zegt meer over jou... schijt jij je in de broek als je naar iemand gaat die mogelijk van je gaat winnen? Weinig ruggegraat hoor....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:58]
    Vind ik leuk
    Muscles +715
    vrijdag 14 september 2018 om 17:05
    Nee, jij wel dan? 🤣🤣😂😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:29
    Wie was Danny Buijs ook alweer🧐...........🤥
    Vind ik leuk
    michelhx +3520
    vrijdag 14 september 2018 om 15:35
    Groningen is echt niks waard. Dat wordt 5-0 voor Ajax, minstens. En dat zeg ik als PSV supporter.
    Vind ik leuk
    Bosmeister +225
    zaterdag 15 september 2018 om 07:19
    Die opmerking is echt niets waard, sjomp!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 07:25]
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1583
    vrijdag 14 september 2018 om 15:37
    Waardeloze jankerd, gaan zwaar op de kloten krijgen in Amsterdam
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4250
    vrijdag 14 september 2018 om 17:00
    Jezus kansloze.... als er een als een jankerd reageert ben jij het wel. Het zijn toch onschuldige uitspraken van Buijs. Stel je niet zo aan.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1583
    vrijdag 14 september 2018 om 17:53
    En nog een jankerd
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:40
    Meneer Groot praat kan wel eens gigantisch op zijn plaat gaan wat hem al meerdere is overkomen !
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:05
    Helaas Buys, je hebt de selectie niet om t Ajax en PSV lastig te maken dit jaar. Je moet nog opletten om degradatie te omzeilen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:07
    Ga er voor sta altijd achter onze ploeg succes
    Vind ik leuk
    Ger Aarts +91
    vrijdag 14 september 2018 om 16:09
    Zou die herinneringen maar goed koesteren , komt NOOIT MEER terug , Dannyboy !!
    Vind ik leuk
    Farmer +11569
    vrijdag 14 september 2018 om 16:22
    Tja, Waar Groningen zijn hele begroting op draait, koopt Ajax 1 speler voor.
    T zou goed zjin voor het Groningse moreel en vertrouwen om bv met een puntje terug naar huis te gaan. Of iig geen zware zeperd, maar als Ajax er zin in heeft(wat nog wel kon variéren ivm de interlandweek bv), dan kan het snel gaan...
    Drost is weggetrapt, dus als Buijs op die plek gewoon de busschauffeur opstelt, hebben we wel kans denk ik
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 17:15]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:08
    Hoe heet dat TV-programma ook weer...oh ja...Praatjesmakers! ;-)
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8074
    vrijdag 14 september 2018 om 18:14
    Van Ajax winnen is de normaalste zaak van de wereld.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Buijs: 'We hadden schijt aan de wereld en wonnen dat jaar bij PSV en Ajax'