Pereiro moet vrezen na droomdebuut Gutierrez: 'Hij scoort alleen uit penalty's'

    Pereiro moet vrezen na droomdebuut Gutierrez: 'Hij scoort alleen uit penalty's'

    maandag 17 september 2018 om 11:34

    Ronald de Boer heeft genoten van het PSV-debuut van Erick Gutierrez. De analist denkt dat Gastón Pereiro moet vrezen voor zijn basisplek na de komst van de Mexicaanse middenvelder.

    "Ik denk dat hij uiteindelijk het haasje wordt", vertelt De Boer bij het FOX Sports-programma Dit was het Weekend over de Uruguayaan. Zowel Gutierrez als Pereiro is een 'voetballende middenvelder' en De Boer denkt niet dat trainer Mark van Bommel het aandurft om beiden op één middenveld te positioneren. "De backs mogen naar hartenlust opkomen, dus je moet wel een blok op het middenveld hebben wanneer je de bal verliest. Daar zijn Pablo Rosario en Jorrit Hendrix voor."

    De voormalig Oranje-international denkt bovendien dat Gutierrez meer in huis heeft dan Pereiro. "Die scoort wel, maar vooral uit penalty's. En ik vind hem niet fantastisch spelen de laatste wedstrijden." Guti daarentegen maakte tegen ADO Den Haag direct indruk met een fraaie assist op maatje Hirving Lozano. "Veel spelers houden die bal kort bij zich en raken hem nog twee, drie keer aan. Maar hij staat direct klaar om iemand weg te sturen. PSV gaat nog veel plezier aan hem beleven."

    Poll

    Eens met De Boer?

    (1554 stemmen)

    Plaats een reactie

    Foden +4560
    maandag 17 september 2018 om 11:40
    Kheb trouwens net die gigantische misser van Viergever teruggezien. Die had m'n oma nog gemaakt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 11:42]
    Vind ik leuk
    J de Wit +1488
    maandag 17 september 2018 om 11:41
    0-7 is al meer dan genoeg...
    Vind ik leuk
    Foden +4560
    maandag 17 september 2018 om 11:43
    Tja je moet de tegenstander ook een beetje sparen hè
    Vind ik leuk
    The Iceman +9038
    maandag 17 september 2018 om 12:13
    Wel zo passend tegen 070 ;-)
    Vind ik leuk
    ELD070 +686
    maandag 17 september 2018 om 11:46
    Prima Nick, 0-7 was wel genoeg.
    Vind ik leuk
    Franske34 +85
    maandag 17 september 2018 om 12:30
    We kunnen niet elk jaar een club met 10-0 slachten.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:41
    Ze moeten naar de tegenstander kijken en dan kijken wie de beste opties zijn op het middenveld.
    Vind ik leuk
    Axim +838
    maandag 17 september 2018 om 11:45
    of laat de tegenstander zich maar aan PSV aanpassen , dat is dan voordeel voor PSV !
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16362
    maandag 17 september 2018 om 11:48
    Zou leuk zijn, maar ik denk niet Barcelona zich gaat aanpassen aan PSV.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:53
    Dat klopt bij zwakkere tegenstanders wel.
    Vind ik leuk
    rinirat +2455
    maandag 17 september 2018 om 11:41
    Hij is wel erg traag.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1488
    maandag 17 september 2018 om 11:42
    Ik denk dat van Bommel voor de blok blijft gaan.. vooral met de zwaar aanvallend ingestelde backs
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 17 september 2018 om 11:45
    dat denk ik ook. bovendien vind ik Rosario erg goed spelen. Denk vooruit en is sterk aan de bal. Hendrix kan hierdoor ook kind van de rekening worden als psv toch besluit om met de punt naar achteren te gaan spelen
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    J de Wit +1488
    maandag 17 september 2018 om 11:48
    Dat denk ik ook.. veel neer rek in Rosario.. met alle respect Hendrix gaat het niet maken in het buitenland.. speelt waarschijnlijk in de jerfst vanzijn carriere bij az.. met alle reapect.. ik vind als ze voor de blok blijven gaan dat ze daar iemand anders voor moeten neerzetten
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 17 september 2018 om 12:15
    ik deel je mening, ben ook geen fan van hendrix... ondanks dat hij het aardig doet bij psv
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39118
    maandag 17 september 2018 om 12:50
    Poe vind ik zo vreemd he. Ik vind Hendrix dus echt een geweldenaar en de belangrijkste man op t middenveld van PSV haha.

    Ik denk ook niet dat Mark hem gaat slachtofferen. Die moet houden an een dergelijk type speler.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 17 september 2018 om 13:52
    Hahahha dat zal wel aan mij liggen hoor Arie, ik had ook niks met types als Vogel en Simons. Terwijl ik dat wel weer had met van Bommel en Cocu..
    Ben het wel eens dat Hendrix het goed doet bij PSV :)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 11:42
    Botox Ronald weet het allemaal wel
    Vind ik leuk
    J de Wit +1488
    maandag 17 september 2018 om 11:43
    Hij zegt niks gek.. het is alleen bij het lezen van de tekst dat je zijn stemmetje hoort😂
    Vind ik leuk
    RW1913 +2263
    maandag 17 september 2018 om 11:53
    Krijg je jeuk van.
    Vind ik leuk
    Harmmm +79
    maandag 17 september 2018 om 11:43
    We hebben het allemaal weer gezien op basis van 20 minuten, geweldige speler. Net als we dat ook zo zagen bij Bazoer, Riedewald, El Ghazi...
    Vind ik leuk
    J de Wit +1488
    maandag 17 september 2018 om 11:50
    Ik denk niet op basis van 20 minuten. Maar wat hi ook bij mexicaanse elftal heeft laten zien en bij Panchuka
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91414
    maandag 17 september 2018 om 11:58
    Bij het Mexicaanse elftal zit hij op de bank vanwege PSV's oude middenvelder. Bij Pachuca onbetwist basis en blonk wel vaak uit.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39118
    maandag 17 september 2018 om 12:51
    Haha ja je keek al die potjes van en in Mexico uiteraard :')
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:15
    Maar die speelden 5 minuten bij Ajax en alle kenners rollen over elkaar heen dat het wereldtop is, na een half seizoen blijken ze van niveau kelder eredivisie. Bij PSV zijn ze volgens de 'kenners' bij voorbaat al van niveau kelder eredivisie en blijken ze achteraf wel minimaal top eredivisie te zijn...
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39118
    maandag 17 september 2018 om 12:52
    Vandaar dat ze bij Ajax voor de dubbele of driedubbele bedragen vertrekken..
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 17 september 2018 om 11:44
    Het is zo zonde dat Pereiro niet elke wedstrijd top presteert. Hij is in mij ogen 1 van de meest balvaardige spelers in de eredivisie. Maar tegen Ado speelde hij prima, vooral de korte kaats was loep zuiver.
    Vind ik leuk
    baboushka +1308
    maandag 17 september 2018 om 11:50
    Vind zelf Pereiro en Dumfries tot nu toe de mindere bij psv.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25065
    maandag 17 september 2018 om 11:53
    Wat een domme opmerking dat hij vooral scoort uit penalty's. Ja dit seizoen toevallig nog wel ja, maar voorgaande seizoenen waren vrijwel al z'n doelpunten uit spelsituaties.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91414
    maandag 17 september 2018 om 11:55
    Wat ik van 'm hebt gezien in Mexico is het geen echte nummer tien.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 17 september 2018 om 12:02
    Meer een ‘8’ inderdaad.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91414
    maandag 17 september 2018 om 12:04
    Zeker weten, maar hij heeft wel aanvallende kwaliteiten. Maar die hebben meerdere nummers 8. Maar op 10 gaat van Bommel hem nooit zette.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3552
    maandag 17 september 2018 om 12:31
    Had je niet meer gezien na ADO PSV was wel benieuwd naar je mening.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91414
    maandag 17 september 2018 om 12:34
    Was in het eerste topic erna te vinden en heb jullie ook gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3552
    maandag 17 september 2018 om 12:37
    Oke dan heb ik het over het hoofd gezien.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91414
    maandag 17 september 2018 om 12:39
    Ja verder een slechte dag van ons. We zijn echt afgeslacht. Al verlies is liever met 0-7 van jullie dan 2-3 van bijvoorbeeld een Heerenveen.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3552
    maandag 17 september 2018 om 13:04
    Komt wel goed met ADO !
    Vind ik leuk
    kwartje50 +894
    maandag 17 september 2018 om 12:02
    Eens
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:07
    Ronald, voor t eerst ben k t met je eens.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:09
    In de NL competitie moeten PSV en Ajax gewoon de beste 11 spelers opstellen. Maakt hier niets uit of het allebei voetballende middenvelders zijn.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    maandag 17 september 2018 om 12:15
    Gutti voor Pereiro
    Behich voor Dumfries

    Probleem opgelost.

    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39118
    maandag 17 september 2018 om 12:53
    Vind je Dumfries echt zo slecht ja?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    maandag 17 september 2018 om 13:02
    Dumfries is niet slecht maar hij komt onzeker over. Balverlies en onnodige overtredingen. De wedstrijden tegen Fortuna en Zwolle zijn daar een voorbeeld van. De overstap van de subtop naar de top is voor veel spelers groot. Zie Maher en Luckassen. Daar zijn we op leggelopen. Wellicht heeft Dumfries meer tijd nodig. Gaat v. Bommel hem die tijd geven ?? Heb een hard hoofd in. Behich kan ook op RB spelen. In die zin is concurrentie alleen maar goed.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39118
    maandag 17 september 2018 om 13:05
    Die concurrentie is goed ja. En eens hor, wat betreft Dumfries.
    Maar geen idee wat die Behich precies kan. En of ie echt rustiger zal zijn...
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    maandag 17 september 2018 om 13:15
    26-voudig international, tweebenig en multifunctioneel. Altijd lekker als je zulke spelers tot je beschikking hebt. Van Marwijk en Van Bommel hebben met hem samengewerkt. Mag vanuit gaan dat ze zijn kwaliteiten wel kennen. Ben al blij als hij een bal kan weg rossen. Ben super blij met vb Angelino maar in mijn ogen is het meer een aanvaller dan een back. Dat geeft hij zelf toe. Kan ook een keer verkeerd uitpakken. Maar goed opkomende back zijn hot in de moderne voetbal. Op dat vlak ben ik ouderwets.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39118
    maandag 17 september 2018 om 13:24
    True, die backs van tegenwoordig....
    Bij ons wordt Mazraoui geroemd. Niet omdat ie kan verdedigen (maakte slechts 4 beslissende fouten waar goals uit vielen dit seizoen...), maar omdat ie zo lekker is met de bal...
    Hetzelfde was met Karsdorp het geval. En met Haps.

    Ik begrijp dat niet en ga dat nooit begrijpen ook.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    maandag 17 september 2018 om 13:34
    Ook daar heb je gelijk in. In Italië en Duitsland kijken ze anders tegen deze dingen aan. Zit een beetje in ons cultuur denk ik. Een back die wedstrijden foutloos in de eredivisie speelt is binnen no time weg. Kwestie van accepteren dat verdedigers in de NLD ook fouten mogen maken.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:12
    Dumfries heeft wel wat PSV vraagt op de backpositie.Power en loopvermogen om naar voren te komen.Angelino is wat verder.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    maandag 17 september 2018 om 13:23
    Ik vrees dat het een soort Luckassen verhaal gaat worden. Die Aussie gaat voor zijn kansen. En gelijk heeft hij. Het idee dat
    Philippe Coutinho straks tov Dumfries staat :(
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:30
    Ik moet zeggen dat ik die Australier nog niet aan t werk gezien hebt.Je heb altijd wel weer leuke verrassingen in zo'n seizoen.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    maandag 17 september 2018 om 13:41
    Het is maar afwachten wat die Ausie gaat doen. Grootste verrassing is toch wel Vito van Crooy (PEC Zwolle). Wat een heerlijk voetballertje is dat zeg.Eentje om in de gaten te houden.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:47
    En dat rode 16 jarige jochie is ook wel bijzonder vanwege z'n leeftijd.De sprong van de subtop naar Ajax en PSV wordt nog groter vanwege t grotere niveauverschil.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20708
    maandag 17 september 2018 om 13:54
    Je bedoelt Sepp van den Berg zeker ? Brutaal ventje. Geweldig. En ja het verschil tussen subtop en top wordt groter. Belang om zelf spelers op de leiden wordt alleen maar groter. Genoeg talent bij PSV en Ajax. Jongens als Mazraoui en Rosario zijn topper. Jammer dat Mazraoui voor Marokko uitkomt. We hadden wel een goede back kunnen gebruiken bij Oranje. Een middenveld met Rosario en Franke de Jong zie ik ook wel zitten.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 13:57
    Ja Sepp, die heeft echt nog een heel voetballeven voor zich.Benieuwd of hij zich nog leuk gaat ontwikkelen.Rosario en vooral Hendrix mogen van mij weleens een kans krijgen in Oranje.Strootman laat t al tijden niet meer zien.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:16
    De Boer, je bent een domme eikel. Tuurlijk komt Guti niet voor Perreiro. Hij komt voor Rosario.

    Je ziet wat voor speler het is. Je weet voor welke positie hij gehaald is. En je ziet voor welke speler hij tegen ADO in het veld kwam.

    Zo moeilijk is het toch niet?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:19
    Pereiro is een moment voetballer, en kan ineens een goal maken terwijl hij 50 min loopt te slapen, dus alleen uit penaltys scoort hij niet hij scoort ook zo. Maar als er een keuze gemaakt moet worden heeft Gutiterez mijn voorkeur maar ze zouden ook beiden kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    Vak-T +620
    maandag 17 september 2018 om 12:40
    Sinds Gaston op 10 speelt loopt het als een trein bij PSV, gewoon laten staan dus.
    Van Bommel laat zijn opstelling niet opdringen door de zogenaamde analisten..
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 12:57
    1 goeie invalbeurt en moet gelijk in de basis...... tja...
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4446