'Die tijd was er door de hoge transfersom en de verwachtingen niet bij Ajax'

    'Die tijd was er door de hoge transfersom en de verwachtingen niet bij Ajax'

    Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 16:48wo 19-09-2018 om 16:48

    David Neres voelt zich comfortabel in Amterdam. De Braziliaanse aanvaller had naar eigen zeggen tijd nodig om te settelen, maar is nu op zijn plek.

    "Ja, ik voel het vertrouwen van de technische staf en mijn ploeggenoten. Dat hoop ik in de wedstrijden inmiddels ook uit te stralen", vertelt Neres, die ruim anderhalf jaar geleden overkwam van São Paolo, aan De Telegraaf. "Ik wist dat het in het begin niet makkelijk zou zijn. Daar was ik op voorbereid."

    "Het werd wennen aan het klimaat en de speelstijl, terwijl die tijd er door de hoge transfersom (maximaal 15 miljoen euro, red.) en de verwachtingen die deze met zich meebracht, eigenlijk niet was. Ik moest gefocust zijn om me snel aan te passen. Dat is gelukt."

    Neres hoopt zich op termijn in de nationale ploeg van Brazilië te spelen. "Het is duidelijk dat de Seleção de droom van elke Braziliaanse voetballer is. Maar alleen bij je club - in mijn geval dus Ajax - kun je jezelf in de selectie spelen. Als ik het hier goed doe, komen de mooie dingen vanzelf. Of ik er dichtbij zit, weet ik niet. Dat zou je echt aan de technische staf van Brazilië moeten vragen."

    Poll

    Gaat Ajax winnen van AEK Athene?

    (9296 stemmen)

    Plaats een reactie

    Cheat Codes +7968
    woensdag 19 september 2018 om 16:50
    Topaankoop gebleken! Toen ie er net was waren er zelfs een aantal die hem Sulejmani 2.0 noemden (Bien, Napolitatos etc.), dan heb je er echt geen kijk op😂

    Elke euro dik en dwars waard!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 16:51]
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1995
    woensdag 19 september 2018 om 17:20
    Ach die sukkels hebben een Psv bril op mocht Ajax zondag winnen van Psv zie je ze hier een aantal maanden niet meer !
    Vind ik leuk
    Nummertien +5023
    woensdag 19 september 2018 om 17:22
    Stratum zei dat ook maar die zeiden ook dat De Ligt het nooit zou gaan redden, zelfs onderkant subtop niet haha, die gasten weten niks van voetbal joh die lullen maar wat met hun afgunstbril
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1995
    woensdag 19 september 2018 om 17:30
    Indd
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4766
    woensdag 19 september 2018 om 18:07
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook mijn twijfels had over Neres.
    Een jaar lang in jong Ajax voor 15 milj zag ik ook als miskoop.
    Maar nu moet ik wel erkennen dat hij zich toch wel bewezen heeft en meer dan het dubbele nu waard is.
    Over De Ligt was ik in het begin ook niet zo lyrisch als de meesten van jullie.
    Ik gaf hem ook wel eens kritiek dat hij nog te veel fouten maakte en nog te langzaam was.
    Maar ik heb nooit gezegt dat het geen talent was daar hij toen nog zo jong (17/18 jaar) was en dat zijn tijd wel kwam.
    Nu is hij een stuk stabieler geworden en dekt nu ook veel beter om zijn snelheid te camoufleren.
    Dus nu vind ik hem wel een zeer goede verdediger (wat jullie dus veel eerder vonden).

    Ps Ik ben geen PSV'er
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 18:11]
    Vind ik leuk
    Nummertien +5023
    woensdag 19 september 2018 om 18:19
    Hij kwam toen in de winter en speelde 5 wedstrijden voor Jong Ajax, is geen jaar;) en ook 8 Eredivisie wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10077
    woensdag 19 september 2018 om 18:31
    Laat me raden, jij bent bluffie?

    Gelijk even geen mogelijk onbenut laten om Stratum even in een slecht daglicht te zetten.

    Misschien hebben sommige psvers hier een Ajax-obsessie, maar andersom is het net zo goed.

    Jij hebt echt een stratum obsessie.
    Triest man.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5023
    woensdag 19 september 2018 om 18:50
    Haha ja hoor wat hier te lezen valt elke dag van iemand zijn Ajax obsessie dat mag ik herhalen, dus in het slecht daglicht doet hij helemaal zelf
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 16:52
    Oogjes open
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7038
    woensdag 19 september 2018 om 16:55
    Hij zal met zn ogen dicht beter spelen dan Lozano gisteren deed.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 16:58
    Haha, met de oogjes dicht lijkt het me lastig, maar met half pen ogen zal hij het zeker beter doen, Lozano bakte er niks van gister, veel te veel op zich zelf gericht
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:26
    Zonde dat lozano waarschijnlijk de CL alleen maar ziet als een plek om zich alleen maar aan de wereldtop te tonen. Het zou een topspeler zijn geweest als hij dat zou doen, terwijl hij zijn team ook daadwerkelijk helpt. Gisteren speelse Lozano alleen maar voor Lozano.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 16:55
    Intelligente bijdrage joh!
    Vind ik leuk
    Degraaf +17963
    woensdag 19 september 2018 om 17:11
    Net als Luuk de Jong met die lasogen? Die heb ik gister helemaal niet gezien ;-)
    Vind ik leuk
    Wijndalum +570
    woensdag 19 september 2018 om 16:52
    In tegenstelling tot enkele andere spelers van Ajax vindt ik David Neres geen 50/60 miljoen waard.
    Vind ik leuk
    Laliga +2233
    woensdag 19 september 2018 om 16:54
    50/60 mischien nog niet maar ruim 30 zeker wel , is nog jong kan dus nog stappen maken. Verlies maken zal ajax zeker niet doen en ze hebben er veel plezier aan , win win denk ik
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2369
    woensdag 19 september 2018 om 16:59
    35/40 miljoen moet wel haalbaar zijn, 50/60 miljoen is inderdaad aan de hoge kant. Hoewel ik betwijfel of Ajax hem aan het einde van het seizoen zal laten vertrekken. Aangezien het toch al redelijk duidelijk is dat de Jong en de Ligt al gaan vertrekken. Je kan moeilijk als club de helft van je basis laten gaan.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1995
    woensdag 19 september 2018 om 17:19
    40 is die wel waard 50 of 60 is indd teveel net zoals voor Lozano waar sommige roepen dat die 100 miljoen waar is ! Gevoel voor humor hebben ze dan weer wel !
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2548
    woensdag 19 september 2018 om 17:46
    En ga er toch maar van uit dat Neres echt niet voor minder dan die 50 miljoen vertrekt. Overmars heeft van Dortmund al een bod van 33 geweigerd en ze hebben niet voor niets hem onlangs een verbetert contract laten tekenen. Marcie regelt dat wel hoor
    Vind ik leuk
    Wijndalum +570
    woensdag 19 september 2018 om 18:28
    Zijn beleid valt absoluut te prijzen. Maar neem aan dat je met me eens bent dat er voor 50/60 miljoen betere buitenspelers rondlopen.
    Vind ik leuk
    gabberjoch +278
    woensdag 19 september 2018 om 16:52
    Oogjes dicht liever zondag
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13316
    woensdag 19 september 2018 om 16:53
    Vanavond maar even vlammen, goede speler en nog jong..
    Vind ik leuk
    Foebele +54727
    woensdag 19 september 2018 om 16:57
    Als hij in de CL een paar keer leuke dingen laat zien zit hij er ineens bij, let maar op. Dit is toch het podium waarop ze je aan het werk willen zien en dan maakt het niet eens uit of dit tegen AEK of Bayern is.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 17:12
    Tuurlijk piece of cake!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1995
    woensdag 19 september 2018 om 17:17
    vind hem het beste als Rechtsbuiten maar niet als linksbuiten of nr 10
    Vind ik leuk
    El Cazador +7575
    woensdag 19 september 2018 om 18:26
    Laat het aan de technische staf van Brazilië maar vanavond zien!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws