Berghuis gelooft nog in titelkansen Feyenoord: 'We spelen nog tegen beide ploegen'

    Berghuis gelooft nog in titelkansen Feyenoord: 'We spelen nog tegen beide ploegen'

    Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 08:16za 22-09-2018 om 08:16

    Feyenoord-aanvaller Steven Berghuis staat aan de vooravond van een speciaal weerzien. De linkspoot ontvangt met zijn club FC Utrecht, dat sinds kort getraind wordt door Dick Advocaat.

    Berghuis werkte tijdens het seizoen 2013/2014 bij AZ al samen met De Kleine Generaal. Toen hij op een dood spoor zat bij Watford, werd hij door Advocaat getipt bij Feyenoord. "Ik bewaar goede herinneringen aan hem. Advocaat heeft bij AZ mijn ogen geopend en als bondscoach van Oranje haalde hij mij erbij", haalt de 26-jarige buitenspeler aan in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Het is toch mooi dat hij weer terug is als trainer? Die man is zó gedreven, die kan helemaal niet stoppen. Prachtig."

    De Rotterdammers zullen echter van Advocaat en co moeten om in het spoor te blijven van PSV en Ajax. Berghuis liet ondanks weten dat de twee rivalen verder zijn dan Feyenoord, maar gelooft nog steeds in een kampioenschap. "Het seizoen is nog lang. We spelen sowieso nog twee keer tegen beide ploegen. Ja, misschien krijgen ze last van de belasting in Europa", aldus Berghuis, die echter baalt dat Feyenoord, na het Europese echec tegen AS Trencin, die belasting juist niet heeft. "Ik ben sportman en ik had dolgraag in Europa gespeeld. Als dat mislukt op een dramatische manier, kun je niet vervolgens roepen dat wij nu over een mooi voordeel beschikken."

    Poll

    Gaat Feyenoord dit seizoen meedoen om de titel?

    (2631 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 22 september 2018 om 08:21
    Als je er ook al nu niet meer in geloofd, wanneer dan nog wel?
    Vind ik leuk
    Floaz +933
    zaterdag 22 september 2018 om 08:33
    Noooooooooooit meer...
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:39
    Hardlopers zijn doodlopers, is al eeuwen oud bekend.
    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    zaterdag 22 september 2018 om 09:05
    Geloof je erin of hoop je nog?
    Vind ik leuk
    Roya +1484
    zaterdag 22 september 2018 om 08:35
    Idd gewoon in blijven geloven soms tegen beter weten in

    Feyenoorder ben je nu eenmaal niet vanwege de successen
    Vind ik leuk
    J de Wit +1723
    zaterdag 22 september 2018 om 08:22
    Even serieus Berghuis...
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +407
    zaterdag 22 september 2018 om 08:28
    hahaha...al drie maanden negatief, op zn kloten gehad van de persman en nu worden we kampioen....doe normaal....az en vitesse hebben godverdomme betere selecties. wanbeleid!!!
    zet alles op de jeugd en haal Bosz.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:37
    Bosz ...?? Haha.
    Vind ik leuk
    Roya +1484
    zaterdag 22 september 2018 om 08:44
    Hoe oud ben je kakkerlak je weet hoe hij is vertrokken bij Feyenoord ?
    Vind ik leuk
    chicken +11898
    zaterdag 22 september 2018 om 09:03
    Hij heeft geen idee wat Bosz op zijn kerfstok heeft staan in Zuid...
    Vind ik leuk
    Roya +1484
    zaterdag 22 september 2018 om 09:44
    Nee dat idee heb ik ook
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +407
    zaterdag 22 september 2018 om 08:30
    haal kuras, peterson en osman voor een prikkie....wat een prachtspelers.
    Vind ik leuk
    Floaz +933
    zaterdag 22 september 2018 om 08:32
    Berghuis ziet er eigenlijk als een berg tegen op, alleen doet cool in de media...
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:35
    Keep on dreaming man. Wat een bagger elftal dat Feyenoord.
    Vind ik leuk
    TheSavior +908
    zaterdag 22 september 2018 om 08:37
    Meisje Berghuis wil weer scoren bij de Feyenoord aanhang.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    zaterdag 22 september 2018 om 09:05
    Het is een jongen. Of heb je hem zelf onderzocht?
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:39
    En wie gaat Feyenoord dan allemaal opstellen om het die 2 teams moeilijk te maken? Ik wacht wel even op 't antwoord...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 08:40]
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:44
    volgens mij heeft ie teveel gesnoven.
    Vind ik leuk
    rinirat +2926
    zaterdag 22 september 2018 om 08:49
    Ik denk 6-7e plek zou knap zijn voor Feyenoord
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    zaterdag 22 september 2018 om 09:04
    3-4 plek. Wees realistisch.
    Vind ik leuk
    rinirat +2926
    zaterdag 22 september 2018 om 11:22
    Ja maar toch doen een aantal clubs het beter zowel technisch als financieel.
    En de trainer maakt geen enkele speler beter en durft de jeugd niet in te zetten.
    Vind ik leuk
    Janste +278
    zaterdag 22 september 2018 om 08:52
    Lachwekkend berghuis. Zal je zelf ook beter moeten gaan spelen. Anders mag je bij zijn als je 5de word
    Vind ik leuk
    COYG +6848
    zaterdag 22 september 2018 om 08:53
    Of ze mee gaan doen weet ik nog niet. Het seizoen is net begonnen. Technisch gezien kunnen ze het wel beïnvloeden.
    Vind ik leuk
    rinirat +2926
    zaterdag 22 september 2018 om 11:24
    Niet beinvloeden denk ik,wat een armoe.
    Trainer durft geen jeugd in te passen of te veranderen
    Is ver over datum
    Vind ik leuk
    Marco S +5982
    zaterdag 22 september 2018 om 08:58
    Berghuis is een beetje de van de meiden van 010.. heeft hij ook den dierentuin? Dwaas op het veld en in het eggie helemaal van god los...
    Vind ik leuk
    Marco S +5982
    zaterdag 22 september 2018 om 08:59
    Ja ik geloof ook dat jullie kampioen gaan worden
    Vind ik leuk
    Dorzon +4436
    zaterdag 22 september 2018 om 09:03
    Dus gaan ze nog 4 wedstrijden verliezen tegen Ajax en pisv
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    zaterdag 22 september 2018 om 09:04
    Ik niet.

    Niet met deze trainer en selectie.
    Vind ik leuk
    El buitre +34
    zaterdag 22 september 2018 om 09:13
    Maar je krijgt ook nog De Graafschap.
    Vind ik leuk
    Op afstand +795
    zaterdag 22 september 2018 om 09:17
    Die Feyenoorders en hun supporters worden nooit wakker, lopen ondertussen lichtjaren achter en maar denken dat ze nog mee gaan doen.
    Wellicht over 18 jaar................
    Vind ik leuk
    meinema +1347
    zaterdag 22 september 2018 om 09:18
    Je meot ook nog tegen al die andere oloegen die je niet allemaal wint. Begin eerst maar met FC Utregg
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2311
    zaterdag 22 september 2018 om 09:20
    Altijd positief blijven haha
    Vind ik leuk
    Maxidi +3733
    zaterdag 22 september 2018 om 09:26
    Hoeveel wedstrijden zijn we onderweg ??? best sneu...
    Vind ik leuk
    peinke +2125
    zaterdag 22 september 2018 om 09:28
    Het grootste blabla-figuur uit het Nederlands voetbal. Presteert helemaal niets, poenjagertje, meer niet.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1270
    zaterdag 22 september 2018 om 09:34
    Rare vent die Berghuis
    Vind ik leuk
    Bocajuun +554
    zaterdag 22 september 2018 om 09:35
    Haha berghuis
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 09:35
    geef mij het nummer van jou coke dealer Steven , want dat spul wat jij snuift is echt heel erg goed
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    zaterdag 22 september 2018 om 09:58
    Eind april 2019...🤔....😏

    1. psv
    2. Feyenoord
    3. Ajax
    4. Az
    5. Heracles
    6. Vitesse
    7. Utrecht
    8. Vvv
    9. Excelsior
    10. Fc den Haag
    11. Heerenveen
    12. Willem 2
    13. Fortuna
    14. Pec
    15. Fc Groningen
    16. Fc Emmen
    17. De graafschap
    18. Nac

    Vind ik leuk
    rinirat +2926
    zaterdag 22 september 2018 om 11:25
    Dream on
    Vind ik leuk
    erikv78 +200
    zaterdag 22 september 2018 om 13:09
    Feyenoord 2e 😂😂😂

    Haal Pec en fc Grunn maar wat omhoog.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7549
    zaterdag 22 september 2018 om 09:36
    Steven win nou maar 2 x van PSV en we lullen nergens meer over.
    Van Ajax winnen is al jaren een utopie gebleken!!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8714
    zaterdag 22 september 2018 om 09:52
    Ik geloof ook nog dat mijn club meedoet voor de plaatsing voor europees voetbal.al is dat net zo realistisch dat Feyenoord meedoet voor de titel. Als Feyenoord 3de word dan hebben ze dit jaar wereldprestatie geleverd
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4959
    zaterdag 22 september 2018 om 10:04
    Ik denk dat Feyenoord vijfde wordt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 10:07
    Gevoel voor humor heeft ie wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 10:23
    Droom lekker verder...
    Vind ik leuk
    Dharmpie +701
    zaterdag 22 september 2018 om 10:47
    Het is niet alleen de trainer die elke realiteitszin kwijt is maar nu ook blijkbaar de spelers. Het is echt doodzonde voor ons dat Berghuis is zo erg uit vorm is geraakt. Ik zie ons geen kampioen worden en mocht dit per ongeluk gebeuren dan zou dit zelfs nog erg slecht zijn voor het NL voetbal . In voorrondes van CL zouden wij kansloos zijn. Er moeten echt drastische wijzigingen in het team en de leiding van Feyenoord doorgevoerd worden om nog serieus genomen worden. We maken onszelf niet alleen belachelijk met onze spel maar als er intervieuws gehouden worden dan zijn de woorden die uitgesproken worden zo ver vd realiteit verwijderd dat ik me soms afvraag uit welke gesloten inrichting die persoon is ontsnapt. En ondanks een zwaar en kl... gevoel zit ik ook morgen weer in de kuip.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 10:49]
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1780
    zaterdag 22 september 2018 om 10:48
    Daar geloven ze in sprookjes. En in Amsterdam horen ze engelen zingen, terwijl ook die niet bestaan. Dus daar heb je gelijk de overeenkomsten tussen beide clubs.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 10:58
    Zij die denken dat Feyenoord op korte termijn landskampioen wordt zien het verschil niet tussen Ajax en PSV.
    Vind ik leuk
    Romo +1001
    zaterdag 22 september 2018 om 12:22
    Vlgs mij kijk jij veel naar VI
    Vlgs mij heeft Ajax al 5 jaar totaal niks
    Vind ik leuk
    Lubje +743
    zaterdag 22 september 2018 om 11:17
    Dan gelooft Berghuis zeker ook in Sinterklaas en sprookjes.
    Vind ik leuk
    Martinnat +1014
    zaterdag 22 september 2018 om 11:24
    Ben je nou zo dom of probeer je de supporters beetje in de maling te nemen met die maffe uitspraken
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:56
    Doen ze al zolang ze bestaan... En elke keer trappen die sukkels erin
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:46
    All what I say is dream dream dream ...............
    Vind ik leuk
    Romo +1001
    zaterdag 22 september 2018 om 12:21
    Dan mag je eerst wel beter gaan spelen, en vooral meeverdedigen incl je vriendje Vilhena

    En aub.... Gio out
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 12:22]
    Vind ik leuk
    030_Joep +280
    zaterdag 22 september 2018 om 12:33
    En sprookjes bestaan. Feyenoord hoort dit seizoen bij de subtop, dat is niet erg maar het is wel zo.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:47
    Dan gelooft ie ook in de paus, de kerstman en sinterklaas. Wat een mafkees
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:56
    Berghuis moet wat minder snuiven hij lijkt compleet van het padje. Plek 6 of lager komt eerder.
    Vind ik leuk
    erikv78 +200
    zaterdag 22 september 2018 om 13:03
    Dat wordt 4 x 0 punten... totaal kansloos tegen Ajax/Psv
    Vind ik leuk
    san the man +1122
    zaterdag 22 september 2018 om 13:17
    Is meneer berghuis al verteld dat sinterklaas ook niet bestaat?
    Vind ik leuk
    repeP +1476
    zaterdag 22 september 2018 om 13:33
    Wil welke club dan ook echt mee doen om de titel dan dient er 1) in onderlinge duels met directe concurrenten gelijk dan wel gewonnen te worden en 2) niet te veel punten gemorst te worden tegen niet directe concurrenten voor de titel.

    Die verliespartij tegen De Graafschap was echt een dure.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 13:59
    Berghuis is een van de betere voetballers van Feyenoord

    Als hij er al niet meer in gelooft... dan kun je beter stoppen

    Tegen beter weten in natuurlijk, maar een zekere spirit moet je toch proberen hoog te houden

    Proberen... geef nooit op

    Prima ventje
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 15:11
    Gaat hem niet worden dit jaar. Teveel spelers hebben al wat succes gehad en dat vermindert ontegenzeggelijk hun drive. Geloof in eigen en team kunnen en drive zijn belangrijk nadat de rest ook klopt. De balcirculatie mag wel wat hoger en precieser. Dus trainen tot je erbij neervalt zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 15:20
    Natuurlijk doet feyenoord mee. Elke wedstrijd begint gewoon op 0-0. Nog 29 te gaan. Dus alle kans. Maar dan moeten op korte termijn het spel wel verbeteren en volgend jaar worden doorgeselecteerd.
    Vind ik leuk
    14forever +8738
    zaterdag 22 september 2018 om 17:21
    Verwacht 4'nederlagen voor je, in die 4 wedstrijden.
    Vind ik leuk
    fer65 +234
    zaterdag 22 september 2018 om 17:32
    Steven benje niet een beetje te ambitieus,als Gio dat hoord zet hij jouw gelijk reserve.Heel graag kampioen worden maar het bestuur heeft hier niets mee en Martin alhelemaal niet technise staf is een lachertje ze aanwezig en staan een beetje suf van het rukken voor zich uit te staren en dat is het bij Feojenoord.Oja beker dat uus wel een punt pfffff lekker zeg verliezen van ajax en mischien??? Winnen van psv .jij bent ook de enigste die wat durft te zeggen dat siert jouw persoonelijkheid ,maar voor de rest hebje iedereen tegen sterkte met het kampioemschap en droo maar lekker dat doet het publiek ook.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:53
    Hahahahahahahahaha ja sukkeltje.. Blijven dromen met die schijt selectie... Over 27 jaar mogen jullie weer een keer naar die schijtsingel.. Droeftoeter
    Vind ik leuk
    Toets +395
    zaterdag 22 september 2018 om 21:52
    Ik kijk regelmatig naar wedstrijden van Feyenoord omdat onze jongste nou eenmaal Feyenoord fan is. Ik vroeg hem laatst, die Berghuis dat is toch eigenlijk geen Feyenoord waardige speler? Niet zeiken hè Pa, zegt hij dan, of ik ga het hebben over wie er bij jullie allemaal niet goed zijn.
    En dan haal ik een lekker glaasje fris voor hem en vraag, dus je geeft toe dat Berghuis niet zo goed is?
    Drink die cola lekker zelf op Pa,...heerlijk.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 17:56
    Ja Feyenoord wint alles in de kuip dan kom je al heel ver en die andere twee trekken dat Europees niet dat gaat punten kosten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws