'Ik wilde bij Ajax blijven, maar er was geen plan. PSV gaf wel een goed gevoel'

'Ik wilde bij Ajax blijven, maar er was geen plan. PSV gaf wel een goed gevoel'

Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 08:30za 22-09-2018 om 08:30

Nick Viergever zal het zondag voor het eerst sinds zijn zomerse vertrek bij Ajax tegen de Amsterdammers opnemen. De centrale verdediger speelt inmiddels bij PSV en zal mogelijk belast zijn met de bewaking van zijn oude maatje Klaas-Jan Huntelaar.

Of The Hunter fit genoeg zal zijn voor de topper, zal zaterdag moeten blijken. Viergever kijkt in elk geval uit naar de mogelijke confrontatie. "Het is makkelijk om onze vriendschapsband voor even uit te schakelen", vertelt de 29-jarige linkspoot aan De Telegraaf. "Af en toe een elleboogje hier en een tikkie daar. Maar Klaas is gewoon een goeie jongen. We hebben veel met elkaar getraind en dat maakt het wel speciaal."

Viergever vertrok afgelopen zomer transfervrij naar de rivaal uit Eindhoven. "PSV kwam eigenlijk heel onverwachts in de winterstop. Ik was met het buitenland bezig, maar die clubs haakten af, omdat ik geblesseerd was", haalt hij terug. De verdediger had best bij willen tekenen bij Ajax, maar ging toch het gesprek aan met toenmalig technisch manager Marcel Brands. "Dat was goed. Ik had bij Ajax willen blijven als daar een plan voor was, maar dat was er niet. PSV gaf wel het goede gevoel."

Lees ook: 'Bij PSV denkt iedereen in hetzelfde belang, bij Ajax is er veel meer gedoe'

Poll

Wat wordt PSV - Ajax?

(21079 stemmen)

Plaats een reactie

Niels92 +33357
zaterdag 22 september 2018 om 08:34
Wat ik van de week al zei, hij wilde graag blijven al dachten veel PSV'ers daar anders over :)

PSV was gewoon plan C, wilde graag bij Ajax blijven, wilde graag naar Duitsland, beide lukte niet en koos toen maar voor PSV, die '' warme '' douche waar een paar PSV'ers het over hadden is dus BULLSHIT geweest voor de keuze van Viergever!

Mooie zaterdag gewenst voor iedereen :)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 08:37]
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 08:37
Maar Ajax had wel een plan, ze wilden niet met hem verder.
In mijn ogen had hij nooit bij Ajax mogen spelen, te weinig niveau.
Vind ik leuk
Adje80 +9650
zaterdag 22 september 2018 om 08:57
Voor de breedte een hele nuttige speler.. Werkt hard en staat er als het moet komt alleen net wat tekort voor de top van de eredivisie, dat zag je ook met zijn domme overtreding tegen Barcelona, zoiets deed hij bij ajax ook vaak...vind hem van het niveau veltman

Dit is trouwens al het 4726ste topic over viergever.. Ze zullen weinig nieuws hebben als je al zoveel topics plaatst over een speler als viergever
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
zaterdag 22 september 2018 om 09:55
Nu toch logisch, hij speelt tegen zijn oude club. Toen hij bij Ajax zat ging er bij de wedstrijden tegen AZ toch ook meer aandacht naar hem uit.
Vind ik leuk
Adje80 +9650
zaterdag 22 september 2018 om 10:21
Ja zo kun je bij elke psv ajax en ajax psv een flauw interview met viergever doen..misschien kunnen ze er ook met bergwijn en huntelaar doen
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
zaterdag 22 september 2018 om 10:48
Bergwijn is na Barcelona al bevraagd en heeft aangegeven dat er al zoveel tijd tussenzit dat het hem niets meer doet..

Huntelaar is nog langer geleden en voelt al helemaal geen binding met Psv, wat moet je hem vragen dan?
Vind ik leuk
benny-boys +1852
zaterdag 22 september 2018 om 11:31
Of hij dat kitsen van zijn vader geleerd heeft.
Of was het moedermelk niet lekker?
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
zaterdag 22 september 2018 om 11:37
Er zullen vast mensen niet helemaal 100% zijn die dat willen weten.. Jij bewijst het net.
Vind ik leuk
Adje80 +9650
zaterdag 22 september 2018 om 11:53
Omdat ze bij de tegenstander gespeeld hebben en vp vaak in herhaling valt.. Het zijn in ieder geval 2 spelers die er toe doen, beter dan viergever
Vind ik leuk
3Bier +12581
zaterdag 22 september 2018 om 09:06
Inderdaad. Dat noemen ze doorselecteren. De zwakkere vallen af.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
zaterdag 22 september 2018 om 09:14
Nee, er was geen plan staat er. Als we dingen gaan verzinnen dan vind ik deze logischer:

Hij wilde prijzen winnen maar er was bij ajax al 4 jaar geen plan.
Vind ik leuk
Leeds United +1454
zaterdag 22 september 2018 om 08:48
Maakt niet uit wat de beweegredenen waren. In elk geval zit Viergever nu bij PSV en speelt daar niet onverdienstelijk. Ajax blij (kennelijk), Viergever blij, en PSV ook. De ironies is wel dat nu de Ligt geblesseert is, dat juist die plek de zwakke plek van Ajax blijkt. Laten we rustig afwachten wat beide ploegen doen morgen... elk resultaat kan me wel bekoren. Ik zit zelf bij een andere wedstrijd.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 08:49]
Vind ik leuk
Bullet +3278
zaterdag 22 september 2018 om 08:57
Waar blijkt uit dat dat juist de zwakke plek is bij Ajax nu de Ligt geblesseerd is? 1 wedstrijd gespeeld, 3-0 gewonnen en niet in de problemen gekomen. Dus op basis van welke argumenten is dat de zwakke plek van Ajax?
Vind ik leuk
Leeds United +1454
zaterdag 22 september 2018 om 09:40
Ik begrijp je wel. Alleen is AEK niveau VVV (niets ten nadele overigens) en daardoor werd de verdediging van Ajax niet echt op de proef gesteld. De zeldzame keren dat dat wel gebeurde, sloeg mijn hart wel een paar keer over hoor! Maakte alles behalve een solide indruk. Het uiteindelijke resultaat verbloemde dat enigzinds.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7734
zaterdag 22 september 2018 om 09:51
Frenkie is geen verdediger, maar ik zie hem 100x liever daar spelen dan Nick ‘Middelmaat’ Viergever.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32034
zaterdag 22 september 2018 om 08:48
Goede keus Nick. Het mooie Brabant, de mooiste club waar supporters nog AAN het veld zitten , waar kampioen worden inmiddels begint te wennen , waar je het mooiste shirt draagt , waar Ajax verleden jaar van heel dichtbij heeft mee mogen maken wat feest is ...Nick , laat ze maar zwetsen over jouw zogenaamde " niet Ajax niveau ".....In de EL bewees je het tegendeel. Dankzij jou haalden ze de finale. Laat morgen zien wat je waard bent. We zijn trots op jou !
Vind ik leuk
Bullet +3278
zaterdag 22 september 2018 om 08:58
Lees voor de gein eens de reacties op een forum van jouw club. Komt Viergever er niet zo positief uit!
Vind ik leuk
Plattekar bv +32034
zaterdag 22 september 2018 om 09:03
Net zoals er een aantal zijn op de Ajax Forums , die zelfs Frenkie de Jong afzeiken. Die houd je altijd. Nick is voor PSV een extra waarde en dat gaat hij bewijzen ook.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 08:50
Dat was toch al wel duidelijk? En ook als keuze C, maak ik er geen probleem van. Ben blij dat hij is overgekomen.
Vind ik leuk
Leeds United +1454
zaterdag 22 september 2018 om 08:51
Maakt niet uit wat de beweegredenen waren. In elk geval zit Viergever nu bij PSV en speelt daar niet onverdienstelijk. Ajax blij (kennelijk), Viergever bij, en PSV ook. De ironies is wel dat nu de Ligt geblesseert is, dat juist die plek de zwakke plek van Ajax blijkt. Laten we rustig afwachten wat beide ploegen doen morgen... elk resultaat kan me wel bekoren. Ik zit zelf bij een andere wedstrijd.
Vind ik leuk
GaoYao +5317
zaterdag 22 september 2018 om 11:10
Leuke voetballer en goed genoeg voor PSV..
Vind ik leuk
Foden +4564
zaterdag 22 september 2018 om 08:37
Godzijdank dat ie weg is
Vind ik leuk
ajax1973 +2380
zaterdag 22 september 2018 om 08:47
gun hem het beste en we missen hem niet was nooit een top speler voor ajax en ajax wilde niet door met hem dus voor beide beter zo
Vind ik leuk
rinirat +3229
zaterdag 22 september 2018 om 08:47
Niet goed genoeg voor de top.
Liep altijd op zijn tenen
Vind ik leuk
Bullet +3278
zaterdag 22 september 2018 om 08:51
Er was geen plan??? Ajax ging doorselecteren en heeft een topsportkeuze gemaakt. Hulde.
Vind ik leuk
Emnu +6523
zaterdag 22 september 2018 om 08:58
Een meer correcte bewoording zou dan ook zijn dat-ie niet meer in de plannen voor kwam.

Of dat er geen plan meer was voor hem behalve het exit-plan.
Vind ik leuk
Marco S +6563
zaterdag 22 september 2018 om 09:01
Als dat waar is dan is het heel onfatsoenlijk van flappie.. de beste man heeft namelijk nooit verzaakt en deed altijd zijn best
Vind ik leuk
Staaijman74 +1263
zaterdag 22 september 2018 om 09:13
Ajax had geen plan omdat je gewoon niet goed genoeg bent. Dat zal morgen ook blijken
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3247
zaterdag 22 september 2018 om 09:19
Blijft vreemd dat ajsx hem zo liet gaan
Vind ik leuk
El Cazador +8600
zaterdag 22 september 2018 om 09:34
Nick Viergever leeft volgens mij volkomen in zijn eigen fantasie wereld. Tijdens zijn blessure periode is er duidelijke gezegd einde contract einde oefening bij Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 09:54
Dus dan ga je maar naar de concurent. Waardeloze gozer.
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
zaterdag 22 september 2018 om 10:08
Ajax had geen plan en hier weten ze al wat er allemaal ging gebeuren.

Blijft apart.
Vind ik leuk
stratumseind +191225
zaterdag 22 september 2018 om 10:29
PSV is als een warme douche voor onzen Nick.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 10:43
Hij was niet goed genoeg voor Ajax, dus niet goed genoeg voor het buitenland. Dus dan maar stapje terug naar een niveau waar hij nog wel mee kan doen.
Vind ik leuk
Enden +4554
zaterdag 22 september 2018 om 10:45
Bij AJAX was wel degelijk een plan. Daar kwam Viergever echter niet in voor.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
zaterdag 22 september 2018 om 10:46
Hij nog altijd beter dan blind en veltman.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 11:28
Gelukkig dat jij dat zegt niet iemand met verstand
Vind ik leuk
Mari +11716
zaterdag 22 september 2018 om 10:57
Ajax heeft, net als met Vermeer, het paard van Troje gestald bij de concurrent.
Vermeer liet Ajax winnen door de vrije trap "verkeerd" in te schatten
Viergever, een aardige jongen, altijd zijn best gedaan, zal ook wel iets doen om Ajax te helpen.
Vind ik leuk
JoeyC +3642
zaterdag 22 september 2018 om 11:00
Ik was sceptisch, maar tot nu toe niet ontevreden over Viergever. Vormt samen met Schwaab een goed centraal duo.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 11:26
Daarom sneer je de hele tijd al naar Ajax sinds je overgang naar psv omdat je weg moest bij Ajax je wilde het liefst bij Ajax blijven dus
Vind ik leuk
Paul1982 +11957
zaterdag 22 september 2018 om 11:26
Er was geen plan, omdat Ajax een betere verdediger wilde...

En laat Viergever maar een elleboogje hier en een tikkie daar geven, dan zien we dat wel terug op de beelden van de VAR :-)
Vind ik leuk
030_Joep +305
zaterdag 22 september 2018 om 12:41
Leuke speler voor in de Eredivisie maar je gaat met hem niet de CL of EL winnen.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 12:46
Ajax is dit seizoen al tegen puntenverlies aangelopen, tegen Heracles. Ik hoop dat daar morgen 3 verliespunten bij komen. Het is en blijft speculeren wat de uitslag morgen wordt.
Vind ik leuk
debacle +546
zaterdag 22 september 2018 om 14:57
Ajax wilde hem alleen voor de bank. Hij speelt nu basis psv omdat isimat het alternatief is. Goede keuze dus!
Vind ik leuk
Nummertien +4831
zaterdag 22 september 2018 om 15:41
Viergever komt gewoon tekort voor dit niveau. Door zijn mentaliteit heeft hij zijn nut gehad maar als topclub moet je een hogere niveau nastreven..
Vind ik leuk
glob +13
zaterdag 22 september 2018 om 17:30
Doorselecteren heet dat.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1901
zaterdag 22 september 2018 om 17:39
Ik heb Viergever op zijn tandvlees zien scoren in de EL tegen Schalke. Zie ik de verwende aapjes van Ajax en PSV niet 1,2,3 doen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws