Dortmund-fans tonen afkeer met walgelijk spandoek van Hoffenheim-suikeroom

    Dortmund-fans tonen afkeer met walgelijk spandoek van Hoffenheim-suikeroom

    zaterdag 22 september 2018 om 20:56

    De fanatieke aanhang van Borussia Dortmund heeft zich zaterdag van zijn slechtste kant laten zien. De supporters ontrolden een spandoek waarop een vizier over het hoofd van suikeroom Dietmar Hopp van Hoffenheim was geplakt.

    Het was een 'wraakactie', nadat Hopp vorig jaar aangifte deed tegen een groep Dortmund-fans vanwege aanstootgevende liedjes over hem. Een deel van die supporters werd opgespoord en was zaterdag niet welkom in de Rhein-Neckar-Arena. Dat leidde weer tot woede bij de Dortmund-fans. Zij hekelen Hoffenheim vanwege de vele investeringen van Hopp. De club heeft geen traditie, luidt het verwijt.

    Dortmund-voorzitter Hans-Joachim Watzke heeft zijn excuses aangeboden. "Dit is onacceptabel", laat hij weten in Duitse media. "Ik zal Dietmar Hopp deze week persoonlijk excuses komen brengen. Dit gedrag komt op geen enkele manier overeen met de normen en waarden van onze club." Het duel tussen beide clubs eindigde in 1-1.

    Plaats een reactie

    030_Joep +256
    zaterdag 22 september 2018 om 21:08
    Valt allemaal toch wel mee?
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:23
    slaat nergens op al die ophef
    Vind ik leuk
    Vato75 +2279
    zaterdag 22 september 2018 om 21:27
    Moet die gozer ook zelf weten als ie al zijn geld erin wil pompen
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:44
    Die Duitsers moeten niks weten van die suikerooms.RB Leipzig ligt ook niet zo lekker bij onze oosterburen.
    Vind ik leuk
    Thobar +4301
    zaterdag 22 september 2018 om 23:54
    Zijn meer de fans vd zgn Traditionvereins, die nieuwe clubs die mbv een pak geld omhoog gevallen zijn, niet echt kunnen waarderen.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 00:04
    Klopt, dat had ik ook al gezien
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +210
    zaterdag 22 september 2018 om 21:59
    Maar wel een grote werkgever in duitsland dus denk niet dat ze daar overal zo over denken
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 22:00
    Niet netjes, maar overdrijven is ook een vak.
    Vind ik leuk
    Bassie666 +388
    zaterdag 22 september 2018 om 22:34
    Nou wat "walgelijk" zeg, valt wel mee toch
    Vind ik leuk
    De Haan +270
    zaterdag 22 september 2018 om 23:04
    Als dat alles is...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 03:17
    Mr. Hopp is gekwetst. Liedjes en spandoeken, het moet toch niet gekker worden. Walgelijk!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws