Bergwijn over uitspraken Schöne: Je moet niet praten, maar doen

    Bergwijn over uitspraken Schöne: "Je moet niet praten, maar doen"

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 20:43zo 23-09-2018 om 20:43

    Steven Bergwijn deelde na afloop van PSV - Ajax een klein steekje uit aan Lasse Schöne. De routinier zei deze week dat Ajax na zondagmiddag bovenaan zou staan in de Eredivisie. Die uitspraak was voer voor PSV.

    "We hebben het gehoord en ook besproken", vertelt Bergwijn aan Voetbal International. "We hebben gezegd: we gaan het zien. Je moet niet praten, maar doen. Ze hebben altijd wel uitspraken, maar wij blijven heel erg nuchter. Je moet het gewoon op het veld laten zien, eigenlijk."

    Bergwijn had al snel het gevoel dat PSV de topper zou gaan winnen. "We hebben het goed gedaan. We hebben gedaan wat we hebben besproken. Zij hebben één kans gehad en dat was het. In het begin hadden zij vaak de bal, maar na de 1-0 had ik het gevoel dat we het gingen winnen. Dat voel je. We wisten wat ze zouden doen en dat we druk moesten zetten. In de omschakeling lag er heel veel ruimte."

    Poll

    Eens met Bergwijn?

    (936 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 23 september 2018 om 20:43
    Ff wat onliners van de goden van de afgelopen jaren..

    - "Wij willen de FC Bayern van NL worden"

    - "wij zijn Ajaks wij zijn de beste" (zum kotsen jaa)

    - "Alleen lozano zou bij ons in de basis staan"

    - "we are BACK"

    hahahahahaha

    En dan alle media(lees ajaks lovers) over een top 2 praten terwijl ze al 5 jaar compleet DROOG staan.

    En dat allemaal terwijl de GODEN nog wel 8000MILJARD betaald hebben voor blind..

    Hahahahaha

    Grtn uit Rotterdam!

    Hahahhahaha
    Vind ik leuk
    Tebannet +144
    zondag 23 september 2018 om 20:46
    Pfffff
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:08
    Loop je leeg? Zou er een fietspompie bij pakken 😜
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10414
    zondag 23 september 2018 om 21:08
    :-)
    Vind ik leuk
    barry m +443
    zondag 23 september 2018 om 21:26
    na zo n vernedering zal jij wel leeglopen hahahah
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5559
    zondag 23 september 2018 om 20:48
    Mooi dat excelsiorfans zo kunnen lachen om Ajax
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:49
    Goeie comeback
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10414
    zondag 23 september 2018 om 20:50
    Elke nuchtere Nederlander kan hierom lachen.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:52
    Ik ben nuchter maar kan er niet om lachen.. sowieso weinig lachen vandaag bleehhh.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10414
    zondag 23 september 2018 om 20:52
    :-)

    Dat begrijp ik dan weer wel.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:58
    Achja mn mede ajacieden zorgen er wel voor dat de volgende deceptie er weer ingegrepen wordt.. moe word ik er van.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10414
    zondag 23 september 2018 om 21:02
    Vijf punten achter. 't Is niet netjes, maar nog alle kans toch? PSV loopt ook nog wel schade op.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:16
    Ik hoop het hehe
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:09
    Haha ja zijn er weer een paar bezig?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:15
    Teveel dafie
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:17
    Sommige kunnen hun verlies niet pakken joh! Psv heeft gewoon heel erg goed gespeeld en zijn nu gewoon titelkandidaat nr 1
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:37
    Dat waren ze al voor de Competitie begon.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 03:23
    Niet nu ,dat waren ze ,dat zei ik aan het begin van het seizoen al en toen twijfelde men of ik wel voor de juiste club was.

    Maar dat heeft er niets mee te maken ,maar meer met verstand van voetbal hebben en weten dat mijn eigen club dit seizoen niet gaat mee doen om het kampioenschap helaas....
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:25
    Het leek nergens op klopt. Hopelijk leert ons tactisch genie er nu wel van.. Nog veel potjes te gaan dus nog geen schande. Worden nog wel punten verspeeld. Psv loopt nu maar een seizoen volhouden is anders. Dan zien of het weer aan de gang komt. Zoveel mogelijk punten halen. Laat ze er bij ajax maar even van leren
    Vind ik leuk
    Itsese +5111
    zondag 23 september 2018 om 22:38
    5 punten los, en dat op zo’n Ajax, dat MOET... Dan ga je toch niet zo nonchalant spelen:p
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:15
    Was echt op een manier van het lukt al tijden op dezelfde manier dat nu ook. Niks is minder waar tactische fout! En dan is de groep het ook kwijt.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:08
    Maar de meeste zijn op dit moment niet nuchter
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10414
    zondag 23 september 2018 om 21:09
    Da's ook weer zo.
    Vind ik leuk
    barry m +443
    zondag 23 september 2018 om 21:29
    nee jullie zijn natuurlijk het verdriet aan het wegdrinken
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:02
    Net als Utrecht en Ado fans....
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +374
    zondag 23 september 2018 om 21:12
    doet auw he..... hahaha
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:49
    Waar maak je je druk om zeg.. zijn er ook nog mensen hier die gewoon normaal kunnen doen?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:53
    Ik volg je niet helemaal.. waar maak ik me ergens druk om dan??

    Het tegenovergestelde is juist waar. Ik loop met een hele grote glimlach rond.. ik geniet hier juist van.. je reactie slaat echt de plank volledig mis..
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:00
    Als je me al niet volgt dan valt er weinig uit te leggen.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:05
    Je reageert nu al 4 x op mij.. en dan vindt jij je dat ik me ergens te druk om maak hier.. hmmm pot.. ketel..
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:18
    Echt? Ik hou het zelf niet bij. Is iig niet de bedoeling om te targeten oid.
    Sorry, ik ben gewoon geïrriteerd, ik zal me koest houden verder.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:27
    Respect voor je reactie!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:30
    Achja ik word gewoon heel moe van de vele kinderachtige reacties hier.. maar dat zal ook met de nederlaag te maken hebben haha.
    Vind ik leuk
    Cappie +7387
    zondag 23 september 2018 om 21:45
    Voor de wedstrijd waren er ook best veel kinderachtige reacties, maar daar werd je niet moe van? Wel fijn dat je zelf al toegeeft dat het met nederlaag te maken heeft.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:08
    Oh jawel.. zit al een tijdje op VP en valt me op dat het hoe langer hoe erger wordt. En idd dat zal er mee te maken hebben.
    Vind ik leuk
    Cappie +7387
    zondag 23 september 2018 om 22:20
    Maar toen hoorden we je niet over de kinderachtige reacties...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:30
    Heb er de afgelopen maanden zo nu en dan wel wat van gezegd. Tegen zowel ajacieden als supporters van andere clubs, dus hoezo?
    Vind ik leuk
    Cappie +7387
    zondag 23 september 2018 om 22:35
    Ja begrijp ook wel dat ik die niet gelezen heb want het was echt verschrikkelijk. Excuses dan van mij als jij er inderdaad wel wat van gezegd heb. Velen klagen maar 1 kant op.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:22
    Ja klopt.. is ook verleidelijk om als ajacied alleen op psvers etc te klagen en andersom maar ik word ook moe van die wzazdb types..
    Ben vanmiddag ook niet op VP geweest juist om die kinderachtige discussies te ontlopen. Maargoed miss overdrijf ik wel, vind het alleen jammer. Beetje klote moet kunnen maar vp wordt nu gedomineerd door een stelletje kinderen van 8-9 jaar.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10414
    zondag 23 september 2018 om 20:53
    Hehe, wordt lastig zat denk ik ;-)
    Vind ik leuk
    JWK +472
    zondag 23 september 2018 om 20:56
    Je hebt aardig interesse voor ons Ajax!
    Nou, hup gauw je pyama aan en naar bed.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:04
    Auwww. Ik voel je pijn/frustratie helemaal hier man.. morgen is t weer wat beter.. geloof me
    Vind ik leuk
    JWK +472
    zondag 23 september 2018 om 21:42
    Nee hoor, ik heb er vrede mee, terecht verloren vandaag.
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +374
    zondag 23 september 2018 om 21:14
    ssssssssssssssssssssttttttttt....ik lig al.....we staan gelijk trouwens....5 puntjes achter
    Vind ik leuk
    JWK +472
    zondag 23 september 2018 om 21:43
    Wat zit jij nou weer over AJAX te lezen?
    Hup slapen jij!
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1471
    zondag 23 september 2018 om 21:03
    Over een paar weekjes mogen we gelukkig weer eens tegen feyenoord ballen. Eens kijken wat dat gaat brengen. Los daarvan zou bescheidenheid inderdaad sieren. Maar dat jij in termen van ajaks spreekt geeft een mens toch ook te denken hè.... Lasse mag inderdaad wel eens op de blaren zitten. Dit flikt hij overigens ieder jaar wel een paar keer!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 02:19
    Ik snap nie heel goed wat die schone iedere x loopt te roepen, vorige jaar deze wedstrijd riep die dat ajax wel effe zou winnen en werden ze weggespeeld nu weer...

    Psv is er nog lang nie maar bij ajax moeten die jongens is wat nuchterder blijven want steeds die domme opmerkingen en dan vervolgens er zo onderuit gaat ze je jezelf en rest van et team mee voorschut
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:05
    Afgemaakt die amsterdammertjes mijn week begint heerlijk.
    Vind ik leuk
    Mass +5477
    zondag 23 september 2018 om 21:06
    Hahaha...en het leukste is nog dat ze de volgende keer weer die grote bek openzetten...
    Vind ik leuk
    Floaz +940
    zondag 23 september 2018 om 21:09
    Mooi geschreven vanuit Arnhem
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26467
    zondag 23 september 2018 om 21:15
    ipv We are Back , Hou je Bek :-)
    Vind ik leuk
    Sanuk +3263
    zondag 23 september 2018 om 21:22
    Alleen de Ligt zou bij PSV in de basis staan.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5426
    zondag 23 september 2018 om 21:29
    Nee hoor . Voor wie dan?? Schwaab en viergever zijn top 😀
    Vind ik leuk
    Sanuk +3263
    zondag 23 september 2018 om 21:31
    Misschien volgend seizoen voor Schwaab dan.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8329
    zondag 23 september 2018 om 21:55
    Ach Schwaab haal je voor niks op. Blind kost €17 miljoen... 😳
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:42
    En PSV...
    'We worden gewoon weer kampioen'
    'we komen makkelijk door in de CL-poule'
    'in maart zijn we staan we al op de plattekar'
    'Lozano zoud makkelijk mee kunnen bij Barca'
    'Zoet is beter dan Cillissen'
    'Luuk de Jong hoort in de basis van het Nederlands Elftal'
    'min 2-2 wordt het tegen Barca'
    'we spelen Spurs van het veld'

    Een paar die ik voorbij heb zien komen de afgelopen maand.. We zijn allemaal net zo erg man!

    En eentje waar ik nogsteeds stuk om ga...
    'Obispo is beter dan De Ligt' 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:44]
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8329
    zondag 23 september 2018 om 21:56
    Hiervan zijn er zeker een paar nog steeds mogelijk. 😉
    Vind ik leuk
    snibbo +341
    zondag 23 september 2018 om 22:15
    Zoet is beter dan cillesen, luuk hoort in de basis van het NE, en we worden gewoon weer kampioen. De rest heb je volgens mij verkeerd geinterpeteerd of uit je duim gezogen...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:45
    1. Moet je nooit willen beweren, zeker niet voordat t seizoen uberhaupt begonnen is
    2. Wie heeft dat ooit beweerd?
    3. Tot nu toe alles gewonnen, we gaan wel op koers ;)
    4. Zeker wel, op de bank wel te verstaan
    5. Absoluut, Jappie is nie beter geworden sinds zn vertrek bij Ajax waar in diezelfde tijd Zoet hem al overklaste.
    6. Triest genoeg is t inderdaad een optie, niet een waar we blij mee moeten zijn
    7. Tja, das idd nie snugger om uit te spreken.
    8. Zou kunnen in eigen huis, ze hebben op Eriksen na nou niet echt iemand waarvoor we écht bang hoeven te zijn als k t zo vergelijk met de barca wedstrijd.

    9. Das Aadje afkoopsom, gewoon negeren.

    K kwam hier ff mn verantwoording afleggen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 22:47]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:29
    Ik ga niet op ze allemaal in, maar Zoet beter dan Cillissen is echt lachwekkend! Zoet is een prima ED-keeper je, maar Cillissen zoud bij meeste topteams in Europa een basisplaats hebben en Zoet is PSV zijn plafond.

    De gene die ik het meest lachwekkend vind is die nr 8.... Ik zoud ook vooral niet bang zijn voor de spits die al jaren rond de 30 goals maakt in de zwaarste competitie die er is, dus eigenlijk gewoon de beste spits op aarde. En onderschat ook maar lekker Son, Alli, Trippier, Dembele, Lucas, Vertonghen etc etc... Stuk voor stuk spelers van wereldklasse.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:43
    Op basis waarvan? Op basis van die mooie barca bank? Letterlijk geen enkele reden dat je Cillessen zo aar beter kan noemen dan Zoet.

    Je naam is pochettino stay, misschien is je mening al een klein beetje van tevoren bepaald? PL clubs+ CL= geen goede combinatie. Vorig Jaar de uitzondering, daarvoor was t zo dat gezien het hoge aantal PL clubs het percentage dat zich werkelijk bewees behoorlijk laag was. Een PL ploeg kan van iedereen verliezen, Liverpool kan net zo makkelijk verliezen van Crystal Palace als winnen van Manchester City. PSV zou wss onderaan de PL meedraaien. Dus waarom zouden ze niet kunnen winnen van Tottenham? Vorig seizoen kwamen ze toch ook de groep niet uit? Plus we hebben in een seizoen waarin onze beste spelers vertrokken United thuis verslagen en uit op gelijkspel gehouden, hebben ook de 0 gehouden tegen Griezmann.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 23:44]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:48
    Was heel belangrijk in het winnen van de beker in Spanje en keepte al die wedstrijden echt fantastisch en bovendien zie je het al bij het Nederlands Elftal.

    Ik vind de vergelijking sws heel raar. Is eigenlijk hetzelfde als je zoud zeggen dat Luuk de Jong beter is dan Gabriel Jesus van City, want Luuk de Jong heeft wel een basisplaats en Jesus niet...

    Ik zeg niet dat PSV niet van Tottenham kan winnen, maar jij zegt dat je niet bang hoeft te zijn van Kane... En trouwens Crystal Palace is wel een klasse beter dan PSV. PSV mag dromen van een speler als Zaha.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 23:51]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:13
    “Ik zeg niet dat PSV niet van Tottenham kan winnen, maar jij zegt dat je niet bang hoeft te zijn van Kane... En trouwens Crystal Palace is wel een klasse beter dan PSV. PSV mag dromen van een speler als Zaha.“

    Ben jij dr zon eentje? Dan is dit gesprek verder compleet nutteloos. Zo’n iemand die de PL echt helemaal opgeilt. Kijk nou naar een speler als Tadic. En zelfs Blind. Blijd heeft iets van 100 wedstrijden voor Man United gespeeld. En wie was hem gisteren op elk vlak de baas? Luuk de Jong. En wat jappie betreft, mooie blunders tegen Frankrijk en ook in de beker was ie nie bepaald foutloos. En dat zijn dan de enigste potjes die je mag spelen 😂
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 07:15]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10414
    zondag 23 september 2018 om 23:18
    Hoho, dat van Obispo was volgens mij iets van Aad? Weliswaar wonend in (de buurt van) Eindhoven, maar dan nog ;)
    Vind ik leuk
    Makis +1146
    zondag 23 september 2018 om 21:49
    Mooi he
    Vind ik leuk
    HJR +8232
    zondag 23 september 2018 om 22:09
    Haha je heb groot gelijk, maar roep nou niet te hard, want ze komen nog harder en arroganter terug de one liners.
    Wel jammer dat het overal weer over Ajax gaat. Richt niemand zich nou op de goede prestaties van Psv?? Er wordt altijd maar over Ajax gepraat. Door alle supporters vam alle clubs.
    Vind ik leuk
    mikez +36
    zondag 23 september 2018 om 22:47
    Leuk altijd, die haat voor ajax dat groter is dan liefde voor je eigen club.
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2269
    zondag 23 september 2018 om 22:53
    Jezus wat treurig.

    Gefeliciteerd PSV’ers.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 05:48
    Ze hebben ook het stadion nagemaakt. Alleen vergaten ze nog het dodelijke psv
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:44
    Zekersssss
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:45
    @VP. Nu weten we het wel aangaande Psv - Ajax, al begrijp ik ook wel dat de psv fans er niet genoeg van kunnen krijgen.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:47
    Jonge als Feyenoorder geniet je hier toch gewoon van man.. kom op.. heel t jaar gaat t hier over zyech kluivert de jong de ligt en hoe ze wel niet 800 milj waard zijn.. mag t nu ff paar uurtjes hierover.

    Genieten toch
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:54
    Hahaha knuppeltje!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:55
    Je mag je naam wel veranders in mokums hel ondertussen hoor..
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:58
    Als Ajax maar verliest he haha. Dan maakt het allemaal niet uit wat je eigen clubje doet!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:11
    Mijn cluppie heeft de laatste 4 jaar toch al 5 prijzen gepakt..
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:22
    Daar is niks aan gelogen.

    Puike prestatie!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:42
    Zelfs Vitesse won de laatste 4 jaar een Prijs.😂😂😂
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10414
    zondag 23 september 2018 om 23:19
    Hehehehe
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    zondag 23 september 2018 om 20:59
    Of liever nog Eindhovens Paradijs
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:16]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:11
    Die klinkt niet zo lekker haha.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    zondag 23 september 2018 om 21:17
    Kwestie van wennen...

    Ook jij kan ons lempke gaan zien...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:21
    Jij wil niet weten wat ik momenteel allemaal zie haha.

    Geef me even de tijd om bij te komen!
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    zondag 23 september 2018 om 21:23
    Ok... we geven je twee weken 🤣
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:26
    Haha graag! En als dat niet werkt gaan we maar in therapie!

    Gvd joh wat een zwarte dag is dit!
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    zondag 23 september 2018 om 21:29
    Ten Hag eruit pleuren, dan gloort er weer licht aan de horizon...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:33
    Eens! Maar dat zie ik niet snel gebeuren. Die gaat het jaar gewoon afmaken.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:24
    Net zoals bij ons van Bronckhorst het jaar gewoon gaat afmaken.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:46
    Voor de wedstrijd werd er nog Positief over Ter Hag uitgesproken.
    Ja echt Ajacieden hè.
    Het is net ,, het Weer."
    Ze zijn beide onvoorspelbaar.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    zondag 23 september 2018 om 21:49
    En ook onvoorstelbaar.....

    ..... arrogant!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:17
    Dit gebeurt overal ook bij ons psv was et in slechte wedstrijden vorig jaar cocu out.

    Dit jaar spelen we veel antrekkelijker voetbal, en zijn we een team gebleven.

    Ajax heeft misschien wel de beste selectie of vergelijkbaar aan psv maar het is op geen enkel front een team bij ajax zijn 't 11 spelers
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 23 september 2018 om 23:29
    Nee man, laat zitte laat zitte
    Vind ik leuk
    RW1913 +2596
    zondag 23 september 2018 om 20:47
    Nu ff geen Frenkie nieuws. Ik vind dat niet erg hoor dat PSV nieuws.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:49
    Ach joh ... gelukkig speelde in ieder geval één De Jong goed!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zondag 23 september 2018 om 20:51
    Toch even Frenkie nieuws; die kan niet verdedigen. Maar Ajax zou Ajax niet zijn als ze niet zouden denken dan hun spelers op elke positie uitblinken.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8069
    zondag 23 september 2018 om 21:42
    Wie had dat gedacht.....van 80 miljoen naar de grootste oen.....
    Frenkie zat er toch wel erg naast bij het tweede doelpunt 😳
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zondag 23 september 2018 om 22:12
    Behoorlijk.mag hopen volgende week ook want dan spelen ze tegen mijn clubje
    Vind ik leuk
    HJR +8232
    zondag 23 september 2018 om 22:13
    Ja zo werkt dat in het voetbal. Er worden fouten gemaakt, zijn net mensen he ;). Slechte wedstrijd van hem, maar noem 1 speler die altijd goede wedstrijden speelt?
    Vind ik leuk
    HJR +8232
    zondag 23 september 2018 om 22:11
    Alleen helaas maakt iedereen het hier weer Ajax nieuws van ;)
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 05:51
    Feyen oord vakantie oord is je kastje leeg Aboutaleb springt wel bij
    Vind ik leuk
    Tebannet +144
    zondag 23 september 2018 om 20:46
    Gelijk heeft ie
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +766
    zondag 23 september 2018 om 20:46
    Schone: eind van de week staan we bovenaan... best of the rest idd!
    Vind ik leuk
    FACT +2343
    zondag 23 september 2018 om 20:47
    Spierballentaal uit Amsterdam richting PSV: "Volgende week staan wij bovenaan"

    Woensdag 19 september 2018 om 23:50

    Na de Champions League-overwinning op AEK Athene is het vizier bij Lasse Schöne meteen gericht op zondag. Ajax gaat op bezoek bij PSV.


    Schöne kijkt uit naar de krachtmeting tussen de nummers één en twee van de Eredivisie. "Ik speel het liefst grote wedstrijden, dus PSV is wel één van de leukere tegenstanders", zegt hij tegen Voetbal International. Wie de favoriet is, weet Schöne niet. "Het is lastig te zeggen, omdat we nog niet tegen elkaar hebben gespeeld. We hebben nu een reeks achter de rug met veel goede wedstrijden en dat kunnen we zeker meenemen."

    Ajax won woensdagavond met 3-0 van AEK Athene, terwijl PSV dinsdag onderuit ging bij FC Barcelona (4-0). Schöne: "Wij zijn nu natuurlijk blij met het goede resultaat en de drie punten, maar wij speelden thuis tegen AEK. Zij uit tegen Barcelona. Dat kun je niet met elkaar vergelijken."

    De Deen beseft dat Ajax er zondag moet staan. "Het is natuurlijk heel vroeg in het seizoen, maar je moet zulke wedstrijden winnen. Dan staan wij bovenaan en dat wil je. Je wil het liefste dat ze achter jou aan gaan, dus die wedstrijd moet gewonnen worden. We hebben ook natuurlijk nog wat recht te zetten van vorig seizoen. Volgende week staan wij bovenaan."

    Vind ik leuk
    Il Gordo +10414
    zondag 23 september 2018 om 20:51
    Lasse roept dit volgens mij al een jaar of vier. Lasse wordt wat ongeloofwaardig.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:07
    :-) Lasse is ook kampioen...in PRAATJES maken!!
    Vind ik leuk
    aphex twin +1511
    zondag 23 september 2018 om 21:40
    Wat moet hij dan zeggen? We gaan verliezen? We kijken wel wat er gebeurt?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10414
    zondag 23 september 2018 om 21:42
    Nee, dat niet. Maar misschien wel wat nederiger zijn. Met een knipoog antwoorden dat je inderdaad van plan bent te verliezen. Of een walkover van 0-8 verwacht.

    Maar dit soort (ook) nietszeggende teksten gooit bij de tegenstander alleen maar olie op het vuur. En dat is dom. Zeker van een zgn. ervaren speler als Ajax.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:43]
    Vind ik leuk
    stratumseind +173619
    zondag 23 september 2018 om 20:48
    Stevie jonguh laat ze maar lullen daar bij fc struisvogel , ze leren het toch nooit
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:48]
    Vind ik leuk
    GPSV +608
    zondag 23 september 2018 om 20:48
    En zo is het, het zal nog lang stil zijn in amsterdam.
    Vind ik leuk
    jari11 +1074
    zondag 23 september 2018 om 21:59
    Hier is het nooit stil gap
    Vind ik leuk
    FACT +2343
    zondag 23 september 2018 om 22:16
    Gefeliciteerd!

    GAP!
    Vind ik leuk
    100%PSV +3297
    zondag 23 september 2018 om 20:48
    Zo is het precies Bergwijn en daarom pas jij veel beter bij ONS PSV dan in het arrogante A’dam. Schöne en Onana hadden vorig jaar voor dezelfde wedstrijd een grote mond, maar hebben hieruit geen enkele lering getrokken. Zij staan symbool voor de ongepaste A’damse arrogantie waaraan velen samen met mij een bloedhekel hebben!
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:54]
    Vind ik leuk
    FACT +2343
    zondag 23 september 2018 om 22:17
    Nonana, notabene één van de zwakste schakels: Tot ziens!
    Vind ik leuk
    100%PSV +3297
    zondag 23 september 2018 om 22:35
    Die eerste goal had mijn schoonmoeder zelfs nog tegengehouden....
    Vind ik leuk
    Wijndalum +574
    zondag 23 september 2018 om 20:49
    Heeft Schone een handje van. Moet ie niet doen.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:49
    De arrogantie doet ze de das om!
    Vind ik leuk
    bramski +45
    zondag 23 september 2018 om 20:49
    Bergwijn tja .. over 7 maanden is Ajax misschien kampioen.. en dan heeft hij toch nog alle liefde van zijn oud club waar hij de jeugdopleiding heeft genoten .. allemaal couscous wat die gozer zit te vertellen.. doe je best maar vriend zodat je straks echt wat kunt zeggen als je over 15 jaar 150 interlands hebt gespeeld. !!!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    zondag 23 september 2018 om 20:54
    De enige Ajacied die vandaag uitblonk was Viergever !
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 23 september 2018 om 20:49
    Dat was al voor de zoveelste keer. Misschien iets meer bescheidenheid en minder roepen. Gewoon je voeten laten spreken.
    Vind ik leuk
    Itsese +5111
    zondag 23 september 2018 om 20:50
    Hier ook, de vele Ajax troll accounts! Die antwoorden gelijk niet meer. Klaar, ga nog even trainen voordraven in Amsterdam komen, het is nodig, dat hebben we gezien... Ga je zo tegen PSV voetballen, ben je heerlijk op z’n Amsterdams, gelijk de Sjaak!!!
    Vind ik leuk
    Itsese +5111
    zondag 23 september 2018 om 20:51
    Schone niet gezien, Ziyech niet gezien, Tadic, niet gezien... Frenkie was de enige.
    Vind ik leuk
    Hammie +1173
    zondag 23 september 2018 om 20:52
    Schone heeft al jaren van die loze uitspraken wat nooit uitkomt 😂😂😂
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:52
    Bergwijn topperrrrrrrrrrrr,nog zo een die wij wel op waarde schatten.
    Iedereen wordt beter bij psv.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2164
    zondag 23 september 2018 om 20:55
    Lasse doet dit keer op keer. In het jaar dat Feyenoord heeft hij 33 speelronden geroepen dat Feyenoord nog in zou storten en Ajax kampioen zou worden. Vorig jaar ook een berg praatjes voor de uitwedstrijd tegen PSV. Nu weer. En dan gewoon de allerslechtste op het veld zijn. Dan sta je een partij voor lul. Lasse Schöne, de meest lachwekkende praatjesmaker van de Eredivisie.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:56]
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1031
    zondag 23 september 2018 om 21:02
    Lasse de bloemenvazensmijter...(az-psv 2-3l

    Mooi woord overigens bloemenvazensmijter..6 lettergrepen...
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:27]
    Vind ik leuk
    Itsese +5111
    zondag 23 september 2018 om 21:15
    5
    Vind ik leuk
    DrDeef +2164
    zondag 23 september 2018 om 21:30
    6
    Vind ik leuk
    Itsese +5111
    zondag 23 september 2018 om 22:28
    Na vanavond gewoon 3 lettergrepen
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1031
    zondag 23 september 2018 om 20:55
    Welke pyjama zouden Jack van Gelder, Leo Driessen, Henk Spaan & Valentijntje vannacht aantrekken?
    Vind ik leuk
    Zultkop +5659
    zondag 23 september 2018 om 21:08
    Ik denk 1 met een blote mevrouw erop, krijgen ze in ieder geval nog een erectie vanavond.
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +597
    zondag 23 september 2018 om 21:10
    Ze slapen vanavond in hun nakie bijelkaar.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10414
    zondag 23 september 2018 om 23:21
    Henk Spaan sowieso z'n Van Persie pyjama.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 06:02
    Eentje met een Cubaanse sigaar erop
    Vind ik leuk
    Max Delius +2747
    zondag 23 september 2018 om 20:56
    Ik snap niet dat er nog voetballers zijn die hier nog op reageren… Lasse Schöne roept dit al ruim vier jaar en sinds die tijd hebben onze Amsterdamse vrinden geen prijs meer mogen bij schrijven. Dus laat Lasse lekker.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4841
    zondag 23 september 2018 om 20:59
    Kijk dit krijg je ervan he Lasse.. vooraf lullen en nu dit.

    Vorig jaar ook al.
    Doe dit nou niet.. helemaal als je De Slechtste van het veld bent..

    Vind ik leuk
    j-roen11 +1471
    zondag 23 september 2018 om 21:00
    Ik vind als ajacied dat we veel te hoog van de toren blazen. Lasse moet dit soort grappen niet maken en anders gewoon op de blaren zitten. Los daarvan zou bescheidenheid ons sieren. Er zijn genoeg realistische ajacieden die niet opkijken van vandaag en dat ruiterlijk toegeven. Dat gezegd hebbende verbaasd het me dat fans van andere clubs zich aan hetzelfde gedrag beschuldigen maar goed. Wat me nog meer als een verbaasde uil laat kijken is dat er blijkbaar volwassen mensen zijn die over ajakkes en dat soort zaken spreken. Het is me wat....
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:01]
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    zondag 23 september 2018 om 21:06
    Goede reactie j-roen11

    Jij gaf enkele dagen geleden al aan dat je dat hoogharige en arrogante gedrag ongepast vond, toch?
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1471
    zondag 23 september 2018 om 21:09
    Jep inderdaad voel toch de onbedwingbare behoefte om wat tegenover het geschreeuw te zetten ;)!
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    zondag 23 september 2018 om 21:14
    Je hebt gelijk hoor...

    Wij mogen nu best juichen en schreeuwen, maar ik lees toch wat ongepaste dingen.

    Je bent sportief!
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1471
    zondag 23 september 2018 om 21:18
    Ik heb vandaag vooral mannen met een over mijn lijk zien voetballen tegen een elftal dat op schoolreisje leek. Wist dat het ging gebeuren. Vestig mijn hoop uiteraard wel op het gegeven dat ajax vorig jaar de eerste wedstrijd van het seizoen vol overtuiging won. Dit jaar mogen de rollen omgedraaid zijn 😉
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    zondag 23 september 2018 om 21:22
    Ik hoop ff iets anders... 😁

    We shall see!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:00
    Wederom leverde Bergwijn een bijdrage aan de overwinning...
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1031
    zondag 23 september 2018 om 21:22
    Hoe zou het met die man gaat die hoopte dat ze Luuk van het veld schopte...nondedju wat zal hij balen...vp kunnen jullie hem nog een keertje voor de camera krijgen???

    Luuk is gewoonweg in de ED veruit de beste spits, al jaren.

    Janvennegoor was ook zo fantastisch aanspeelpunt...en ja Luuk is niet snel... echter air jordan zelf in de lucht, fantastische kaatser & en altijd ongelooflijk veel inzet, ook toen bijna iedereen hem afschreef en Cocu hem gewoon liet staan.

    Ja en hij valt theatraal vandaag bij de Kameroense wereldgrabbelaar...klopt irritant als je niet voor PSV bent...maar 1... het was rood voor de grabbelaar en 2...welke spits ter wereld valt er niet in een wedstrijd theatraal????

    Bij Suárez had je 4 professionele tellers nodig om het bij te houden.
    Spitsen en of buitenspelers
    Neymar, Ronaldo, Huntelaar, Lewanoski, Kane, Van Persie, Janssen, Zlatan, Robben, Weghorst, Dost, Van Duinen, Berghuis, Dessers, Nijland, etc etc etc
    ze doen het allemaal.

    En tenslotte nog even terug naar Luuk..de reactie van de scheids was echt belachelijk...ik begrijp ook niet dat de VAR niet even een seintje gaf aan hem van..." euh Danny er was wel degelijk fysiek een elleboogje"



    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:03
    Ff die Amsterdamse arrogantie de keel in gedrukt! Lekker hoor PSV! Groeten uit groningen
    Vind ik leuk
    krul +254
    zondag 23 september 2018 om 21:04
    BAMMMM!!!!! Thats what it itssss bitchassss schone
    Vind ik leuk
    Mass +5477
    zondag 23 september 2018 om 21:04
    Haha..Dis schone ook...komt er nog een interview van lasse?...ff nakaarten???
    Vind ik leuk
    Itsese +5111
    zondag 23 september 2018 om 21:17
    Nee, na zulke uitspraken hoor je hem een maand niet... net zoals meeste Amsterdammers:p 2-3 maand aan horen, hoe goed Tadic, blind en de Jong wel niet is.. en dan zo nat gaan
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:07
    Ze praten de laatste jaren zichzelf alleen maar omhoog.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5659
    zondag 23 september 2018 om 21:10
    Indoctrinatie en narcistisch, dat past bij die club uit Amsterdam .
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    zondag 23 september 2018 om 21:08
    Praatjes hebben ze altijd gehad in Amsterdam
    Vind ik leuk
    Aart +132
    zondag 23 september 2018 om 21:21
    Even horen wat Sjakie er morgen over zegt.
    Vind ik leuk
    alaaf +1606
    zondag 23 september 2018 om 21:30
    Hahaha, die ouwe gek zal alles behalve PSV de credits geven want dat kan ie niet uit z’n bek krijgen 🤣
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:30]
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    zondag 23 september 2018 om 21:45
    Ik ben geen PSV er maar dit was mooi man
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    zondag 23 september 2018 om 21:44
    Ik denk dat die hoopt dat PSV degradeert
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    zondag 23 september 2018 om 21:10
    Eens, begreep die uitspraak ook niet en al helemaal niet als je ziet hoe slap ze speelde. Schandalige vertoning vandaag!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33619
    zondag 23 september 2018 om 21:11
    Onze aller ....
    Vind ik leuk
    Sanuk +3263
    zondag 23 september 2018 om 21:11
    Die schone leert het nooit, krijgt een 2 als cijfer voor de moeite.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    zondag 23 september 2018 om 21:15
    Het zal een van de laatste keren zijn dat hij dit gezegd heeft
    Hij is al een jaar over the hill.
    Vind ik leuk
    pos +8824
    zondag 23 september 2018 om 21:11
    Ik vraag me bij Schone af of hij uberhaupt weleens een prijs met Ajax heeft gewonnen ???? Die babbels moeten toch ergens vandaan komen. Of zit het gewoon in het shirt ?
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2611
    zondag 23 september 2018 om 21:13
    Tjah Ajax de praatjes PSV de prijzen zo gaat het toch eigenlijk al jaren? Niet voor niets staan ze in Amsterdam al vier jaren droog.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21312
    zondag 23 september 2018 om 21:15
    Mag hopen dat die Koeman van gedachte veranderd. Luuk de Jong, Bergwijn en Hendrikx horen in oranje thuis en beetje snel ook
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:22
    Wat een topdag. PEC een 3 punter (Eindelijk!!) en Ajax vernederd! Heerlijk!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:29
    Hahaha,achteraf praten omdat je van te voren bescheiden uitspraken had.


    Je kan goed voetballen,maar praten moet je aan een pyschiater overlaten
    Vind ik leuk
    Mendieta86 +181
    zondag 23 september 2018 om 21:31
    Ja stevie, zo zen ze jonguh.. maar nu liggen ze al in zijn psv pyama te bed
    Vind ik leuk
    Jajem +480
    zondag 23 september 2018 om 21:35
    Het leven draait niet alleen om voetbal. Gefeliciteerd PSV!
    Vind ik leuk
    Sunil010 +230
    zondag 23 september 2018 om 21:36
    PSV bedankt hopelijk horen we voorlopig die hoogmoedige Ajax "fans" niet meer...😉😉
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1021
    zondag 23 september 2018 om 21:42
    Eens.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:46
    Waar is onze vp Turk met zijn ons aller Ajax gelul
    Vind ik leuk
    rinirat +2892
    zondag 23 september 2018 om 21:54
    Bergwijn deed het ook niet vandaag
    Reactie voetbal 3 doelpunten in 15 min en wedstrijd klaar.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:59
    Heb wedstrijd gekeken en ja PSV deed het top maar na alle eerlijkheid en gezien de stand en het komende programma van Ajax en PSV alsmede de fortuinlijke winst van Feijenoord en hun programma zie ik de Rotterdammers nog wel kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Legion73 +163
    zondag 23 september 2018 om 22:00
    Schone moet zijn glazen bol eens een keer laten nakijken.
    Vind ik leuk
    Farmer +12669
    zondag 23 september 2018 om 22:17
    Tja, PSV getergd, na een oorwassing in Barcelona, Ajax iets te lichtzinnig na een klinkende 3-0 tegen AEK...

    Mentaliteit is ook iets, dus ;P
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:18
    Juffrouw Bergwijn
    Vind ik leuk
    john52 +488
    zondag 23 september 2018 om 22:22
    Volgens mij moet Schöne nog uit de kast komen. Loopt erbij als een homo. Jeetje Hag, gooi die vent eruit.
    Vind ik leuk
    Ajax.nl +216
    zondag 23 september 2018 om 22:27
    Heb even alles kunnen laten bezinken, maar psv was vandaag gewoon beter punt. Als ajax zijnde weet je dat ze vol erop gaan psv en dan heb je juist een frenkie nodig op het middenveld. Omdat we niet voetbalde Werd psv sterker. Had liever per cv gezet en frenkie gewoon middenveld. Maja als als telt niet, 5 punten achter en jammer genoeg noet in eigenhand. Wonden likken uithuilen en weer de draad oppakken. Nogmaals psv gefeliciteerd vandaag waren jullie de betere.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:32
    Zaterdag in Sittard door de ondergrens en weer punten verliezen en dinsdag een pakslaag in Munchen en zien ook de fans in dat ze niet meer de beste zijn en dat blind een echte miskoop is🤣🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:36
    Leuk verhaal achteraf.

    Jij kan het beter laten bij voetbal
    Vind ik leuk
    yuuup +9847
    zondag 23 september 2018 om 22:39
    Heb het nog gezegd dat het een domme lul was.
    Vind ik leuk
    ivdr +81
    zondag 23 september 2018 om 22:52
    Als ajacied zijnde ben ik het hier echt mee eens. Zo'n uitspraken van Schöne zijn gewoon niet slim, kun je jezelf alleen maar voorschut mee zetten..
    PSV heeft vandaag gewoon verdiend gewonnen, proficiat👍🏻
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    zondag 23 september 2018 om 23:03
    👍🏻 SB PSV Team
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3153
    zondag 23 september 2018 om 23:09
    Ach Sjoene. Dat Ten hag die man nog opstelt.
    Overigens heeft hij z'n elftal zeer slecht neergezet. Beide centrale verdedigers waren zwak en Tadic en Ziyech weinig van gezien.
    De Amsterdamse bluf is weer even gepareerd.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3312
    zondag 23 september 2018 om 23:19
    "Ze hebben altijd wel uitspraken, maar wij blijven heel erg nuchter". Kijk, daar houden wij van. Doe maar gewoon! Dat is precies waarom de meeste nuchtere Hollanders niet zo veel op hebben met die Amsterdamse bluf maar meer sympathie hebben voor de 16 andere eredivisie clubs. Voetjes op de grond en werken voor je centjes! Sierd de Vos was dan ook verbaasd om uit een ajacied de uitspraak te vernemen dat ze (ajacieden) nederig moeten zijn omdat psv gewoon 5 punten voorstaat en het gewoon ook beter doet, voor de camera nog wel!
    Dat was Frenkie, die komt uit Zuid Holland en heeft dat "amsterdamse" nog niet zo ontwikkeld. Logisch ook, zijn hele familie is voor Feyenoord! Gewone mensen met de armen uit de mouwen en beide voetjes op de grond. Nooit uitspraken als wzfwzdb....
    Mooie voetbaldag, heerlijk slapen!
    Gefeliciteerd nog alle psv-ers met deze klinkende overwinning op deze door zichzelf en de media opgeklopte middenmoter.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:22
    Klasse!
    Vind ik leuk
    Franciscus +155
    zondag 23 september 2018 om 23:23
    Toen ik dat hoorde, hoopte ik meteen dat Ajax zou verliezen. Trouwens ik denk dat het de hoogste tijd is dat Schöne gaat stoppen met voetballen, want zijn ploeggenoten zijn hem vooruitgesneld. Dat lult maar en dat lult en presteert bitter weinig.
    Vind ik leuk
    kees ee +636
    zondag 23 september 2018 om 23:23
    . . bergwijn doet waar'ie goed in is, . . en lassie ook ??
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 03:17
    Ach wie neemt lassie nog serieus?.

    Net zo als gekke sjakkie, (misschien is het wel zijn zoon). Whahaha
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 03:33
    ajax was gewoon niet goed genoeg vandaag jammer
    Vind ik leuk
    fr1963 +3312
    maandag 24 september 2018 om 07:10
    Gisteren ook niet....en morgen ook niet...
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 06:04
    Je bent je stem en je wilde haren ook kwijt
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:55
    Tsja, als het om woorden zou gaan, dan werd Ajax met vlag en wimpel kampioen. Maar helaas, zoals Bergwijn ook al zegt: "Geen woorden, maar daden!!!".
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws